PDA

View Full Version : Waarom doen de Fransen niets aan hun ongewassen geur?


Pascal L.
23 juni 2004, 00:13
Over de lichamelijke stank van de fransen wordt regelmatig geschreven in het buitenland. Het is, om goede redenen, een bekend en aanvaard feit, hoewel de vuilheid van de fransen niet besproken wordt in Belgie ...

Neem bvb. de respectabele reisgids GOFRANCE: France for visitors, die bezoekers voorbereid op hun 1e reis naar frankrijk en de toeristen waarschuwt dat ze zullen geconfronteerd worden met de vuilheid, en bijgevolg de ongewassen lichaamsstank, van de Fransen:

"That SMELL
My first impression of France was not the best. We had arrived at Charles de Gaulle, and hopped onto the shuttle bus into the city. And it hit me like a sledgehammer. That smell of body odor. Whoa! I don't know who sat in the seat before me (or when he or she last discovered the marvels of soap and water), but it almost made my eyes water. Fortunately, this situation seems to have improved. After all, the French have some of the best soap in the world. I guess they are starting to use it. But you will still run into some unpleasant smells. "

http://gofrance.about.com/cs/culture/a/badside.htm


Waarom zijn de fransen zo vuil, en willen wij Belgen nog wel geassocieerd worden met de ratten van Europa?

Herman Desmedt ©HD
23 juni 2004, 01:10
De mens is toch een eigenaardig beest geworden.
Al sinds een paar honderden jaren is het zijn eigen leefmilieu aan het vernietigen en vergiftigen.
Dingen die natuurlijk zijn worden vervangen door kunstmatige spullen.
En sinds kort kan de mens blijkbaar niet eens meer een aantal natuurlijke geuren verdragen, zelfs dat van zijn soortgenoten niet.
Neen, we stinken liever naar iets anders, iets kunstmatig, en noemen dat parfum.

ingenious
23 juni 2004, 05:41
ik heb hier ne franse erasmusstudent op kot en die ruikt best ok. ik zie hem toch ook regelmatig nen douche nemen.

JoeQpublic
23 juni 2004, 09:36
De mens is toch een eigenaardig beest geworden.
Dingen die natuurlijk zijn worden vervangen door kunstmatige spullen.
En sinds kort kan de mens blijkbaar niet eens meer een aantal natuurlijke geuren verdragen, zelfs dat van zijn soortgenoten niet.
Neen, we stinken liever naar iets anders, iets kunstmatig, en noemen dat parfum. 3 keer per dag deodorant spuiten en dan verbaasd zijn als ze borstkanker krijgen.
2 keer per dag onder de douche en dan verbaasd zijn dat ze allergisch zijn voor zowat alles en hun imuno-systeem vergelijkbaar is met dat van een ziek vogeltje.
1 keer per dag oude stereotypes herhalen en dan verbaasd zijn dat mensen hun oppervlakkig vinden.

Alle negers kunnen goed dansen, alle joden zij diamantairs en een katholiek gaat nooit vreemd. Right...

Pascal L.
23 juni 2004, 15:11
ik heb hier ne franse erasmusstudent op kot en die ruikt best ok. ik zie hem toch ook regelmatig nen douche nemen.

Ge kunt niet alles afdoen als veralgemeningen ...

According to the French newspaper Le Figaro, only 47% of French people shower or bathe every day compared with 70% of Britons and 80% of Dutch, Germans and Scandinavians. But the French are Europe's biggest consumers of perfume and deodorants.


http://www.embarrassingproblems.com/pages2/sweating_a.htm

Guderian
23 juni 2004, 20:32
Zeer eigenaardig dat ditmaal niet wordt opgetreden wegens dat modewoordje van de GedaPo, zijnde "racisme". Europeanen mag men naar hartelust beschimpen, zolang men maar niet aan de bruine of haakneuzige lieverdjes van het regime raakt.
Afijn, we kunnen misschien eens de proef op de som nemen door Fransen te vervangen door joden of Marokkanen? :D

AyneRand
23 juni 2004, 20:44
Zeer eigenaardig dat ditmaal niet wordt opgetreden wegens dat modewoordje van de GedaPo, zijnde "racisme". Europeanen mag men naar hartelust beschimpen, zolang men maar niet aan de bruine of haakneuzige lieverdjes van het regime raakt.
Afijn, we kunnen misschien eens de proef op de som nemen door Fransen te vervangen door joden of Marokkanen? :D

Als je een stuk stront op straat tegen komt, Guddie, begin je er dan ook een discussie mee?

Pascal L.
23 juni 2004, 21:09
stuk stront? Ayn Rand zal toch geen frans vriendje hebben ... kijk, als gij met de geur om kunt dan heb ik daar geen enkel probleem mee ... sommige mensen hunnen hond stinkt en als ge bij hen thuis gaat dan weet ge dat ook direct ...

het gaat hier toch niet over beledigen, de Fransen zeggen het zelf ("According to the French newspaper Le Figaro, only 47% of French people shower or bathe every day compared with 70% of Britons and 80% of Dutch, Germans and Scandinavians") ... Zoals hiervoor gezegd, ga eens in de zomer in de parijse metro en ge weet direct dat zelfs den helft van alle mensen in meer dan 24 uur zich niet heeft gewassen ...
zoals ik hiervoor al zei, 't is gewoon algemeen geweten buiten Europa. En er wordt inderdaad soms ook wel eens over gelachen maar dat maakt het nog niet onwaar natuurlijk ...

AyneRand
23 juni 2004, 21:12
stuk stront? Ayn Rand zal toch geen frans vriendje hebben ... kijk, als gij met de geur om kunt dan heb ik daar geen enkel probleem mee ... sommige mensen hunnen hond stinkt en als ge bij hen thuis gaat dan weet ge dat ook ...

het gaat hier toch niet over beledigen, de Fransen zeggen het zelf ("According to the French newspaper Le Figaro, only 47% of French people shower or bathe every day compared with 70% of Britons and 80% of Dutch, Germans and Scandinavians") ... Zoals hiervoor gezegd, ga eens in de zomer in de parijse metro en ge weet direct dat zelfs den helft van alle mensen in meer dan 24 uur zich niet heeft gewassen ...
zoals ik hiervoor al zei, 't is gewoon algemeen geweten buiten Europa. En er wordt inderdaad soms ook wel eens over gelachen maar dat maakt het nog niet onwaar natuurlijk ...

Ik heb massas franse vrienden, ik geef zelf werk aan fransen, ook in Frankrijk heb ik een bedrijf ...

Pascal L.
23 juni 2004, 21:15
efface :lol:

Pascal L.
23 juni 2004, 21:33
Wie verder wil lezen over de rottende lijfsgeur van de Fransen, kan dat doen op de site Expatica, onder het gesprek over 'Personal Hygiene in France'

Een bijdrage aldaar:


"==Do French people bathe?== Some do, many don't. Your observation is understandable. For whatever reason, many do stink. It is one of my biggest objections in the Summer in France to riding trains or busses, or even queuing in line at the supermarche. "

en verder:
"I have lived in Paris for almost 20 years and in a sense you are right.
Americans and French have different cultural habits pertaining to bathing. This is not true for all French, but rare is the American who doesn't shower at least once a day, rare is the French man or woman who does."

Dit is geen racisme, dit is gebrek aan hygiene, de fransen zijn gewoon heel vuile mensen.


http://www.expatica.com/source/forum_thread.asp?channel_id=4&thread_id=7042

Outs
24 juni 2004, 17:16
Een fransman is er met uw vriendin/vrouw vandoor en als dat het geval niet is, zou ik in uw geval een afspraak maken met uw psycholoog. Want zo'n gezever heb ik in lange tijd niet gelezen.

Pascal L.
24 juni 2004, 18:37
Een fransman is er met uw vriendin/vrouw vandoor en als dat het geval niet is, zou ik in uw geval een afspraak maken met uw psycholoog. Want zo'n gezever heb ik in lange tijd niet gelezen.

Nee, u vergist zich. Ik ben bovendien echt niet de enige die dat denkt, zie bvb. de artikels hierboven of ga eens een tijdje buiten Europa wonen. Psychologische hulp ook niet nodig. Het enige noodzakelijke is dat de Franse bevolking vaker in de douche springt, of op zijn minst effectievere parfums/deos ontwikkelt.

Pascal L.
24 juni 2004, 19:07
Sommige Franse steden hebben eindelijk besloten toch actie te ondernemen tegen de vuilheid van de fransen... In Marseille bijvoorbeeld zijn er 176 geur-inspecteurs aangesteld. Zie het artikel in Salon.com
----
Hired sniffers patrol Marseille for odor

If you live in Marseille, France, and you stink, you'd better do something about it -- the "odor police" are on the prowl.

http://archive.salon.com/travel/planet/2000/04/06/odor/

Elmer
24 juni 2004, 19:20
De Fransen stinken en de Hollanders en Schotten zijn gierig , Belgen zijn bourgondisch en eten veel Friet , Duitsers eten worst mit kartoffel salade en oostenrijkers dragen een lederhose , alle zwitsers hebben een precisie horloge en een koekkoeks klok en alle Italiaanse mannen zijn Matcho's Vietnamezen eten hond en chinezen kunnen karate....
so what ?

Pascal L.
24 juni 2004, 19:24
De Fransen stinken en de Hollanders en Schotten zijn gierig , Belgen zijn bourgondisch en eten veel Friet , Duitsers eten worst mit kartoffel salade en oostenrijkers dragen een lederhose , alle zwitsers hebben een precisie horloge en een koekkoeks klok en alle Italiaanse mannen zijn Matcho's Vietnamezen eten hond en chinezen kunnen karate....
so what ?

Als u dat niet stoort, dan is dat goed voor u, maar een groot deel van dat volk heeft gewoon een bedorven lijfgeur door het zelden wassen en dat mag dan ook gezegd worden. Persoonlijk wil ik er niet met geassocieerd worden en het stoort mij ook dat me in het buitenland gevraagd wordt door mensen met wie ik een dichte vertrouwensband heb waarom de fransen zich zelden wassen en zo stinken.

Elmer
24 juni 2004, 19:47
Raar , ik kom al meer dan 30jaar in Frankrijk , vakanties en wijn degustaties . Nog nooit heb ik last gehad van de Fransen hun lijfgeur .
Er is echt niets fout met mijn neus , als dat zo was dan had ik het al lang geweten want ik neem mijn hobby , wijn verzamelen en degusteren , heel serieus .
Raar dat mensen aan jouw komen vragen waarom Fransen zo stinken , denken ze dat jij Frans bent (waarmee ik overigens niks me wil sugeren)? Als het mensen zijn die jij goed kent , moeten die toch weten dat je een Belg bent ?

Pascal L.
24 juni 2004, 20:10
Raar , ik kom al meer dan 30jaar in Frankrijk , vakanties en wijn degustaties . Nog nooit heb ik last gehad van de Fransen hun lijfgeur .
Er is echt niets fout met mijn neus , als dat zo was dan had ik het al lang geweten want ik neem mijn hobby , wijn verzamelen en degusteren , heel serieus .
Raar dat mensen aan jouw komen vragen waarom Fransen zo stinken , denken ze dat jij Frans bent (waarmee ik overigens niks me wil sugeren)? Als het mensen zijn die jij goed kent , moeten die toch weten dat je een Belg bent ?

Grappig, maar nee, ze denken niet dat ik frans ben ... Waarschijnlijk is het bij u gewenning, men raakt gelukkig aan zo goed als alles gewoon. Maar u moet wel begrijpen dat wie niet regelmatig met die sterke lijfreuk in contact komt, zich er wel sterk aan stoort.

Elmer
24 juni 2004, 20:33
Het is in ieder geval zo dat praten of zelfs nog maar in de buurt komen van iemand die stinkt vreselijk irritant is .
Zou het echt komen omdat ze zich zo weinig wassen ? of komt het door wat ze eten ? Ik weet dat veel Indiers een soort olijfoliegeur hebben en mensen die veel knoflook eten hebben niet alleen een knoflook adem , ze wasemen die geur ook uit .
Maar als je bevoorbeeld een vergadering hebt over punt x en die stinkende Fransoos deelt jouw mening , dan gaat die geur mij er toch niet van weerhouden om er samen voor te gaan en samen te proberen punt x te verdedigen .

Pascal L.
24 juni 2004, 21:02
Zou het echt komen omdat ze zich zo weinig wassen ? of komt het door wat ze eten ?

Volgens Le Figaro komt het omdat de fransen zich niet wassen (zie reacties op vorige pagina) ... Verder is er weinig onderzoek gedaan naar de vuilheid van de Fransen. Niet echt een populaire topic in Vlaanderen, en waarschijnlijk al helemaal niet in Wallonie ... 'ge weet maar nooit, misschien komt de stank met de taal' denken de walen :lol:

Elmer
24 juni 2004, 21:33
Zou het echt komen omdat ze zich zo weinig wassen ? of komt het door wat ze eten ?

Volgens Le Figaro komt het omdat de fransen zich niet wassen (zie reacties op vorige pagina) ... Verder is er weinig onderzoek gedaan naar de vuilheid van de Fransen. Niet echt een populaire topic in Vlaanderen, en waarschijnlijk al helemaal niet in Wallonie ... 'ge weet maar nooit, misschien komt de stank met de taal' denken de walen :lol:
Ja , maar ga je samen met hem je praat rivalen bestrijden of verdient hij je respect niet omdat hij stinkt ondanks jullie zelfde idealen op dat moment ?

Pascal L.
24 juni 2004, 21:47
Ja , maar ga je samen met hem je praat rivalen bestrijden of verdient hij je respect niet omdat hij stinkt ondanks jullie zelfde idealen op dat moment ?

Ieder doet hierover natuurlijk wat hij zelf wil ... Het beste zou ongetwijfeld zijn dat de Fransen zich meer gaan wassen en minder stinken in de toekomst ... dat zou zowel diplomatieke als handelscontacten bevorderen. Wie geen last heeft van de geur van koeiemest kan zeker in de stal gaan wonen en wie geen last heeft van de franse lijfstank mag ze zeker omhelzen .... ieder beslist voor zich.

doornroosje
24 juni 2004, 22:00
Raar , ik kom al meer dan 30jaar in Frankrijk , vakanties en wijn degustaties . Nog nooit heb ik last gehad van de Fransen hun lijfgeur .
Er is echt niets fout met mijn neus , als dat zo was dan had ik het al lang geweten want ik neem mijn hobby , wijn verzamelen en degusteren , heel serieus .
Raar dat mensen aan jouw komen vragen waarom Fransen zo stinken , denken ze dat jij Frans bent (waarmee ik overigens niks me wil sugeren)? Als het mensen zijn die jij goed kent , moeten die toch weten dat je een Belg bent ?

Geef het maar toe u had teveel wijn gedegusteerd,en uw neus was verstopt! :P

tomm
24 juni 2004, 22:31
Zeer interessante topic.
Ik kan alleen maar zeggen dat ook veel Vlamingen en Belgen in het algemeen zich niet dagelijks wassen, wat OOK direct opvalt en stoort in bussen en metro's. En de Fransen die ik ken ruiken fris en nemen dagelijks een douche.

Amerikanen moeten trouwens niet veel zeggen, nergens stinkt het zo naar lichaamsgeur als in de metro van New York.

Russen wassen zich veel maar hebben wel een andere lichaamsgeur, Aziaten hebben een heel andere lichaamsgeur wat samenhangt met hun kruidige voeding, ze zijn echter zeer proper op zichzelf, ook Afrikanen hebben een typische lichaamsgeur en zijn lang niet altijd even proper. Latino's zijn erg proper op zichzelf en rieken net hetzelfde als wij, net als Turken, Marokkanen en andere mediterranen.

de Vexille
24 juni 2004, 22:47
Is dit nu een ernstig bedoelde thread?

Ik kom zeer regelmatig in Frankrijk, en heb er talloze vrienden. En nog nooit is me opgevallen dat mensen daar zouden "stinken". En toch is er niks mis met mijn reukzin.

Waar ik anderzijds wel een bloedhekel aan heb, dat zijn die gasten die in één of ander hotel de lift instappen en een verstikkende walm van aftershave of eau de toilette verspreiden. (vooral dan die iets oudere venten die blijkbaar hun haar met "Old Spice" wassen) Doet m'n maag ineenkrimpen.

Als je wil weten wat menselijke stank is: de eerste 10 minuten na je aankomst in Calcutta... Moet je toch effe gewoon worden hoor.

tomm
24 juni 2004, 23:34
ok, goed, ik bedoel Zuid-Oost-Aziaten, Indiërs zijn inderdaad stukken minder welriekend...

en we hebben het dan nog niet gehad over de sanitaire toestand "down under"...

Pablex
24 juni 2004, 23:34
Zeer interessante topic.
Ik kan alleen maar zeggen dat ook veel Vlamingen en Belgen in het algemeen zich niet dagelijks wassen, wat OOK direct opvalt en stoort in bussen en metro's. En de Fransen die ik ken ruiken fris en nemen dagelijks een douche.

Amerikanen moeten trouwens niet veel zeggen, nergens stinkt het zo naar lichaamsgeur als in de metro van New York.

Russen wassen zich veel maar hebben wel een andere lichaamsgeur, Aziaten hebben een heel andere lichaamsgeur wat samenhangt met hun kruidige voeding, ze zijn echter zeer proper op zichzelf, ook Afrikanen hebben een typische lichaamsgeur en zijn lang niet altijd even proper. Latino's zijn erg proper op zichzelf en rieken net hetzelfde als wij, net als Turken, Marokkanen en andere mediterranen.
inderdaad het valt me op dat vele afro-europeanen op de bus naar zurige melk ruiken,als latino heb ik nooit een verschil ondervonden tussen mijn lichaamsgeur en dat van een blanke,denk dat niet enkel mijn huidgeur zelfde riekt maar zelfs ZWEETGEUR :?

doornroosje
25 juni 2004, 00:35
Is dit nu een ernstig bedoelde thread?

Ik kom zeer regelmatig in Frankrijk, en heb er talloze vrienden. En nog nooit is me opgevallen dat mensen daar zouden "stinken". En toch is er niks mis met mijn reukzin.

Waar ik anderzijds wel een bloedhekel aan heb, dat zijn die gasten die in één of ander hotel de lift instappen en een verstikkende walm van aftershave of eau de toilette verspreiden. (vooral dan die iets oudere venten die blijkbaar hun haar met "Old Spice" wassen) Doet m'n maag ineenkrimpen.

Als je wil weten wat menselijke stank is: de eerste 10 minuten na je aankomst in Calcutta... Moet je toch effe gewoon worden hoor.

Bwa,als ge op een boerderij grootgebracht bent,met de mesthoop naast de deur,en met de beerkar en ne flink uit de kluiten gewassen Brabander daarvoor,en nog wa varkens en koeien dan riekt ge dat niet meer,dat is puur natuur!

de Vexille
25 juni 2004, 00:49
Bwa,als ge op een boerderij grootgebracht bent,met de mesthoop naast de deur,en met de beerkar en ne flink uit de kluiten gewassen Brabander daarvoor,en nog wa varkens en koeien dan riekt ge dat niet meer,dat is puur natuur!

Hehe... ik weet perfect wat ge bedoelt. Mijn schoonouders zijn net met pensioen: melkveehouders. Zelf heb ik m'n hele jeugd op den buiten doorgebracht. Ik ben dus wel wat gewoon.

En ben ook tot de conclusie gekomen dat beesten zeker niet zo ranzig kunnen stinken als sommige mensen (met uitzondering misschien van een stal mestkuikens, ik raak dat maar niet gewoon...); zeker als ze zich wassen in goedkope parfumerie.

En Calcutta.... toch even jakkes, die eerste 10 minuten. Geen enkele ervaring op onze gezonde boerenbuiten kan je daarop voorbereiden hoor.

The Agitator
25 juni 2004, 05:45
Hou aub eens op met dat onnozel politiek correct gedoe. We weten allemaal dat het de negers die een serieuze lijfgeur hebben... :?

mad_drone
25 juni 2004, 08:24
Hou aub eens op met dat onnozel politiek correct gedoe. We weten allemaal dat het de negers die een serieuze lijfgeur hebben... :?

hoop op met dat gevooroordeeld gedoe, we weten allemaal dat lijfgeur afhangt van persoon tot persoon.

Max
25 juni 2004, 11:20
Geurzin is de evolutionaire verdediging tegen infecties. Maar zoals vele natuurlijke behoeftes en reacties werkt ze niet altijd vóór ons. De tot gevolg manische drang om ons te willen verdedigen tegen alles wat vermeend infectieus is , heeft ervoor gezorgd dat we geen immuumsysteem hebben en overreageren op banale stoffen (=allergie).
Ook is het vrij duidelijk dat we een heftigere reactie hebben tegenover stank van onze eigen soort , dan tegen die van dieren bv. Dit vindt zijn evolutionaire oorsprong in het feit dat onze genetische achtergrond zeer goed 'weet' dat bacterien en virussen van de eigen soort veel gevaarlijker zijn dan bacterien en virussen van andere organismen.

Als ik kinderen heb dan woon ik op het platte land en laat ze in de slijk spelen en laat ik ze toe om heel de dag vol modder in hun gezicht rond te lopen.

Ik neem zelf elke dag één douche , en een extra douche na het sporten , maar gebruik zelden zeep tenzij het echt nodig is. Één keer per week pak ik eens een bad met volledige zeepbehandeling. Da's veel gezonder , dan elke dag uw huid aan te vallen met detergenten.
Daarbij , mijn vriendin zoals veel vrouwen kickt op proper mannenzweet en ze is altijd pissed als ik mij direct ga douchen na 't sporten ;)

Voor de rest is dit nogal een domme topic. Ik heb nog nooit een stinkende Fransman geroken en ik ken er toch een paar. Die peiling kan misschien kloppen , maar da wilt nog niet zeggen dat je stinkt omdat je bv om de 2 dagen je eens douched. Laten we ook niet vergeten dat Pascal L. al eerder anti-Franse topics/posts heeft gepost , dus is deze topic meer bedoezeld door platte haat dan door franse lijfgeur ;)

Trouwens laat ik eens de bal naar een ander land gooien. Schijnt dat Italianen kicken op ongeschoren oksels bij vrouwen. :P Nu dat vind ik dan weer minder smakelijk :D

Guderian
25 juni 2004, 13:33
Hou aub eens op met dat onnozel politiek correct gedoe. We weten allemaal dat het de negers die een serieuze lijfgeur hebben... :?

:lol: :twisted: :mrgreen:

Mitgard
25 juni 2004, 14:07
Ik heb massas franse vrienden, ik geef zelf werk aan fransen, ook in Frankrijk heb ik een bedrijf ...

jij hebt niets en jij bent werkloos hé?
geef het maar toe...

Pascal L.
25 juni 2004, 15:25
Hou aub eens op met dat onnozel politiek correct gedoe. We weten allemaal dat het de negers die een serieuze lijfgeur hebben... :?

:lol: :twisted: :mrgreen:

Alle, de racisten springen weer op de kar ... :mrgreen:

Pascal L.
25 juni 2004, 15:27
Laten we ook niet vergeten dat Pascal L. al eerder anti-Franse topics/posts heeft gepost , dus is deze topic meer bedoezeld door platte haat dan door franse lijfgeur ;)


Nee-nee-nee, 't geen platte haat, 't is odeur-de-sueur-de-camembert weerzin :lol:

Avan
25 juni 2004, 22:04
Lijfgeuren zijn soms moeilijk te verdragen.
Maar wat ik echt erg vind : de stank van auto's.

Herman Desmedt ©HD
25 juni 2004, 23:01
Ik heb ook meer last van de stank van het verkeer of van rokers dan van lijfgeuren.

Max
26 juni 2004, 00:08
Ik heb ook meer last van de stank van het verkeer of van rokers dan van lijfgeuren.

Da's ook zoiets. Ik ben zelf nog roker en ik zou er eigenlijk niet tegen zijn moest er een algemeen rookverbod komen in Café's enzo. Ik wil wel stoppen , maar dan moeten ze wel zorgen dat iedereen waar ik mee omga moet stoppen. Da's het enige moeilijke aan stoppen , het sociaal leven. Een algemeen verbod zou gemakkelijker zijn , want afgezien van kinderen krijgen of een niet-rokende vrouw , is er weinig incentive voor mij om te stoppen.
Maar waar ik het vooral tegen heb , is dat argument van passief roken. Als jij in elke stad een dag rondloopt krijg je véél meer gevaarlijkere stoffen binnen dan een brandende sigaret in uw buurt. Daarmee vervalt de sigaretrook in het niets.

tomm
26 juni 2004, 00:12
ik vind rookgeur in je haar en kleren vermengd met zweetgeur (maar dan van vrouwelijke mensen die zich bovendien elke dag wassen!) eigenlijk wel sexy

Max
26 juni 2004, 00:22
ik vind rookgeur in je haar en kleren vermengd met zweetgeur (maar dan van vrouwelijke mensen die zich bovendien elke dag wassen!) eigenlijk wel sexy

Wel ja verdomme. We moeten ons groeperen in een actiegroep ofzo :P
Zweet en ferromonen stinken niet. Enkel de bacterien die het na een tijd verwerken stinken. Lijfgeur is sexy. Da's hoe de natuur het heeft voorzien. :mrgreen:

tomm
26 juni 2004, 03:05
maar "trop is teveel" hé, de lijfgeur mag niet beginnen gisten...

Ik vind het heerlijk hoe jonge vrouwen ruiken na een wilde nacht uit, ben ik nu een pervert of zo?

Bobke
26 juni 2004, 11:34
ik vind rookgeur in je haar en kleren vermengd met zweetgeur (maar dan van vrouwelijke mensen die zich bovendien elke dag wassen!) eigenlijk wel sexy

Wel ja verdomme. We moeten ons groeperen in een actiegroep ofzo :P
Zweet en ferromonen stinken niet. Enkel de bacterien die het na een tijd verwerken stinken. Lijfgeur is sexy. Da's hoe de natuur het heeft voorzien. :mrgreen:
Zweetgeur is inderdaad een natuurlijke seksuele stimulans om partners van dezelfde soort aan te trekken. Moest je eens weten hoe sommige dieren (voor ons) stinken om een partner aan te trekken. Nog niet zolang geleden hadden trouwens weinig mensen een eigen badkamer, toch werden toen meer kinderen geboren dan nu. :oops: :lol:

Sinistra
27 juni 2004, 22:10
Laten we ook niet vergeten dat Pascal L. al eerder anti-Franse topics/posts heeft gepost , dus is deze topic meer bedoezeld door platte haat dan door franse lijfgeur ;)



We zullen maar zwijgen over uw virulent Anti-Amerikanisme zeker??? :roll:

groentje
27 juni 2004, 22:40
Mensen, ik heb de indruk dat deze topic zo langzamerhand rijp is voor K&K...

Bobke
27 juni 2004, 23:05
Mensen, ik heb de indruk dat deze topic zo langzamerhand rijp is voor K&K...
Was hij dat niet vanaf het begin ?

groentje
28 juni 2004, 00:08
Mensen, ik heb de indruk dat deze topic zo langzamerhand rijp is voor K&K...
Was hij dat niet vanaf het begin ?
Hmm, eigenlijk wel... :wink:

Max
28 juni 2004, 01:14
Laten we ook niet vergeten dat Pascal L. al eerder anti-Franse topics/posts heeft gepost , dus is deze topic meer bedoezeld door platte haat dan door franse lijfgeur ;)



We zullen maar zwijgen over uw virulent Anti-Amerikanisme zeker??? :roll:

Bwahaha , natuurlijk. Waarom mij niet ineens anti-semitisch noemen? Of bewaar je dat voor een volgende post wanneer je niks inhoudelijks toe te voegen hebt? :D

Ik daag u trouwens uit om mijn anti-Amerikanisme aan te tonen , sloganboy. Op wat stoelt uw idiote opmerking?

straddle
28 juni 2004, 01:43
Over de lichamelijke stank van de fransen wordt regelmatig geschreven in het buitenland. Het is, om goede redenen, een bekend en aanvaard feit, hoewel de vuilheid van de fransen niet besproken wordt in Belgie ...

Neem bvb. de respectabele reisgids GOFRANCE: France for visitors, die bezoekers voorbereid op hun 1e reis naar frankrijk en de toeristen waarschuwt dat ze zullen geconfronteerd worden met de vuilheid, en bijgevolg de ongewassen lichaamsstank, van de Fransen:

"That SMELL
My first impression of France was not the best. We had arrived at Charles de Gaulle, and hopped onto the shuttle bus into the city. And it hit me like a sledgehammer. That smell of body odor. Whoa! I don't know who sat in the seat before me (or when he or she last discovered the marvels of soap and water), but it almost made my eyes water. Fortunately, this situation seems to have improved. After all, the French have some of the best soap in the world. I guess they are starting to use it. But you will still run into some unpleasant smells. "

http://gofrance.about.com/cs/culture/a/badside.htm


Waarom zijn de fransen zo vuil, en willen wij Belgen nog wel geassocieerd worden met de ratten van Europa?

Toch opvallend hoe dit onderwerp hier de laatste tijd - terecht - wordt aangekaart. Ik heb jarenlang in 't buitenland gewoond en het viel mij meer en meer op hoe de fransen en de belgen - terecht - de reputatie van stinkers en onhygenisch genieten.

Toen ik destijds in Londen werkte voor een belgisch bedrijf, maakten de engelsen jokes over de kantoorlucht wanneer een belgische delegatie op bezoek kwam... Engelsen douchen zelfs dagelijks op het werk, omdat ze meestal naar de gym gaan tijdens de middagpauze... Het is een ongelooflijk verschil met belgie.

Het viel me ook meer en meer op toen ik terug in belgie kwam hoe de gemiddelde belg het niet nauw neemt met persoonlijke hygiëne... Vandaar dat ik ook al een paar keer terloops deze randbemerking heb gemaakt... Nu zie ik dat er nog anderen zijn die er zelfs een topic van maken...

lees ook:
http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=563876#563876

Pascal L.
28 juni 2004, 15:41
Toch opvallend hoe dit onderwerp hier de laatste tijd - terecht - wordt aangekaart. Ik heb jarenlang in 't buitenland gewoond en het viel mij meer en meer op hoe de fransen en de belgen - terecht - de reputatie van stinkers en onhygenisch genieten.

Toen ik destijds in Londen werkte voor een belgisch bedrijf, maakten de engelsen jokes over de kantoorlucht wanneer een belgische delegatie op bezoek kwam... Engelsen douchen zelfs dagelijks op het werk, omdat ze meestal naar de gym gaan tijdens de middagpauze... Het is een ongelooflijk verschil met belgie.

Het viel me ook meer en meer op toen ik terug in belgie kwam hoe de gemiddelde belg het niet nauw neemt met persoonlijke hygiëne... Vandaar dat ik ook al een paar keer terloops deze randbemerking heb gemaakt... Nu zie ik dat er nog anderen zijn die er zelfs een topic van maken...

lees ook:
http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=563876#563876

In het buitenland is de ongewassen lijfgeur van de Fransen inderdaad zowel scherts als serieuze issue ...

De vraag is dan natuurlijk, waarom zijn de Fransen zo'n stinkerds en valt er iets aan te doen Zijn bvb. sensibileringscampagnes op de Franse zenders een goed idee ?

parcifal
28 juni 2004, 16:11
Het enige dat hier stinkt zijn de motieven van Pascal L. om zo een
onnozele thread op te starten.

De meeste mensen laten dergelijke laagheden
achter zich samen met de pampers en de kleuterschool.
U blijkbaar dus niet.

Proficiat, O welriekende ultra-pro-amerikaan.
Uw vooroordelen, die stinken pas hard.

Pascal L.
28 juni 2004, 16:26
Het enige dat hier stinkt zijn de motieven van Pascal L. om zo een
onnozele thread op te starten.

Voor diegenen die nog steeds betwijfelen dat de wereld ook 'het zijne' over denkt, hier nogmaals een opsomming van wat artikeltjes over het gebrek aan hygiene:

Neem bvb. de respectabele reisgids GOFRANCE: France for visitors, die bezoekers voorbereid op hun 1e reis naar frankrijk en de toeristen waarschuwt dat ze zullen geconfronteerd worden met de vuilheid, en bijgevolg de ongewassen lichaamsstank, van de Fransen:

"That SMELL
My first impression of France was not the best. We had arrived at Charles de Gaulle, and hopped onto the shuttle bus into the city. And it hit me like a sledgehammer. That smell of body odor. Whoa! I don't know who sat in the seat before me (or when he or she last discovered the marvels of soap and water), but it almost made my eyes water. Fortunately, this situation seems to have improved. After all, the French have some of the best soap in the world. I guess they are starting to use it. But you will still run into some unpleasant smells. "

http://gofrance.about.com/cs/culture/a/badside.htm


According to the French newspaper Le Figaro, only 47% of French people shower or bathe every day compared with 70% of Britons and 80% of Dutch, Germans and Scandinavians. But the French are Europe's biggest consumers of perfume and deodorants.

http://www.embarrassingproblems.com/pages2/sweating_a.htm


op de site Expatica, onder het gesprek over 'Personal Hygiene in France'

Een bijdrage aldaar:


"==Do French people bathe?== Some do, many don't. Your observation is understandable. For whatever reason, many do stink. It is one of my biggest objections in the Summer in France to riding trains or busses, or even queuing in line at the supermarche. "

en verder:
"I have lived in Paris for almost 20 years and in a sense you are right.
Americans and French have different cultural habits pertaining to bathing. This is not true for all French, but rare is the American who doesn't shower at least once a day, rare is the French man or woman who does."

http://www.expatica.com/source/forum_thread.asp?channel_id=4&thread_id=7042

Sinistra
30 juni 2004, 12:10
Het enige dat hier stinkt zijn de motieven van Pascal L. om zo een
onnozele thread op te starten.

De meeste mensen laten dergelijke laagheden
achter zich samen met de pampers en de kleuterschool.
U blijkbaar dus niet.

Proficiat, O welriekende ultra-pro-amerikaan.
Uw vooroordelen, die stinken pas hard.

Sinistra
30 juni 2004, 12:10
Het enige dat hier stinkt zijn de motieven van Pascal L. om zo een
onnozele thread op te starten.

De meeste mensen laten dergelijke laagheden
achter zich samen met de pampers en de kleuterschool.
U blijkbaar dus niet.

Proficiat, O welriekende ultra-pro-amerikaan.
Uw vooroordelen, die stinken pas hard.

....zei een communist :roll:

parcifal
30 juni 2004, 13:17
Het enige dat hier stinkt zijn de motieven van Pascal L. om zo een
onnozele thread op te starten.

De meeste mensen laten dergelijke laagheden
achter zich samen met de pampers en de kleuterschool.
U blijkbaar dus niet.

Proficiat, O welriekende ultra-pro-amerikaan.
Uw vooroordelen, die stinken pas hard.

....zei een communist :roll:

Die is goed! :lol:
Hoe kun je uit mijn reactie nu in godsnaam afleiden
dat ik een communist zou zijn?

Timmeke nu buiten gaan spelen met legoblokken.
Moeilijke woordjes zijn voor grote mensen, niet voor Timmeke. 8)

parcifal
30 juni 2004, 13:23
Voor diegenen die nog steeds betwijfelen dat de wereld ook 'het zijne' over denkt, hier nogmaals een opsomming van wat artikeltjes over het gebrek aan hygiene:
bla bla bla...


Uw vooroordelen worden inderdaad gedeeld door een ganse meute
amerikaanders die de lage behoefte hebben om zichzelf te profileren
tov. de fransen.

Op de amerikaanse neocon-fora die ik vaak (recreatief) bezoek is die houding schering en inslag.
Ik heb medelijden met mensen die zo weinig kritisch over
zichzelf en hun omgeving kunnen denken.

Trouwens ik kan vrij eenvoudig een ellenlange citatenlijst
opmaken die alle amerikanen afschildert
als vette ranzige imperialistische varkens.
Dat maakt het echter nog niet zo.

Sinistra
30 juni 2004, 17:17
....zei een communist :roll:

Die is goed! :lol:
Hoe kun je uit mijn reactie nu in godsnaam afleiden
dat ik een communist zou zijn?

Timmeke nu buiten gaan spelen met legoblokken.
Moeilijke woordjes zijn voor grote mensen, niet voor Timmeke. 8)

Ja zeg...zeveraar. Wie dweept met het "Brussels War tribunal", constant Anti-Bush topics plaatst of de spreekt van de Zionistische agressie is voor de meeste forumgebruikers wel duidelijk in wiens kamp je je bevindt. Al die Anti-Bush groepen, 1 pot marxistisch nat, allemaal hopen op de proletarische revolutie die er NOOIT zal komen. Keep on dreaming zou ik zo zeggen!!! Uw reactie op Pascal L is minstens even debiel als de haatposten van uw extreem-rechtse tegenhangers.

parcifal
30 juni 2004, 17:56
Ja zeg...zeveraar. Wie dweept met het "Brussels War tribunal", constant Anti-Bush topics plaatst of de spreekt van de Zionistische agressie is voor de meeste forumgebruikers wel duidelijk in wiens kamp je je bevindt. Al die Anti-Bush groepen, 1 pot marxistisch nat, allemaal hopen op de proletarische revolutie die er NOOIT zal komen. Keep on dreaming zou ik zo zeggen!!! Uw reactie op Pascal L is minstens even debiel als de haatposten van uw extreem-rechtse tegenhangers.

Schreef een fascist. :roll:

Jongen toch, als ik een communist ben, is de federale regering ook communistisch.
Trouwens ik doe geen uitspraken over Israel of Zionisme omdat ik vind dat ik
er niet genoeg vanaf weet. Over Bush en het Brussels Tribunal : vrije menings-
uiting weet je wel en een rationele kijk op de zaken.
Je verwart me precies met Neruda............

groentje
30 juni 2004, 18:00
K&K :roll:

Pascal L.
30 juni 2004, 18:10
Uw vooroordelen worden inderdaad gedeeld door een ganse meute
amerikaanders die de lage behoefte hebben om zichzelf te profileren
tov. de fransen.


U beseft dan toch dat ik niet de enige ben die dat denkt over de Fransen ... da's al een goeie eerste stap ...
Misschien beseft u binnenkort nog wel dat misschien wel de helft van de wereldbevolking problemen heeft met het Franse gebrek aan hygiene.

Sinistra
30 juni 2004, 18:11
Ja zeg...zeveraar. Wie dweept met het "Brussels War tribunal", constant Anti-Bush topics plaatst of de spreekt van de Zionistische agressie is voor de meeste forumgebruikers wel duidelijk in wiens kamp je je bevindt. Al die Anti-Bush groepen, 1 pot marxistisch nat, allemaal hopen op de proletarische revolutie die er NOOIT zal komen. Keep on dreaming zou ik zo zeggen!!! Uw reactie op Pascal L is minstens even debiel als de haatposten van uw extreem-rechtse tegenhangers.

Schreef een fascist. :roll:

Jongen toch, als ik een communist ben, is de federale regering ook communistisch.
Trouwens ik doe geen uitspraken over Israel of Zionisme omdat ik vind dat ik
er niet genoeg vanaf weet. Over Bush en het Brussels Tribunal : vrije menings-
uiting weet je wel en een rationele kijk op de zaken.
Je verwart me precies met Neruda............

Een fascist met een Davidsster-vaandel in zijn avatar. Yeah right :roll:
Ik zal al uw posts is natrekken en we zullen eens zien wat ge over wie hebt gezegd maar iets zegt me dat ge nu staat te liegen dat ge zwart ziet, allé in uw geval mss rood :mrgreen:

Sinistra
25 mei 2006, 14:09
U beseft dan toch dat ik niet de enige ben die dat denkt over de Fransen ... da's al een goeie eerste stap ...
Misschien beseft u binnenkort nog wel dat misschien wel de helft van de wereldbevolking problemen heeft met het Franse gebrek aan hygiene.

De toiletten langs de weg in het oude Europa alléén al, vies, smerig en onhygienisch. Fransen zijn idd de Europeanen die zich het minste wassen per week, dat zie je en ruik je gewoon.

PollyCorrect
25 mei 2006, 15:24
Ge kunt niet alles afdoen als veralgemeningen ...

According to the French newspaper Le Figaro, only 47% of French people shower or bathe every day compared with 70% of Britons and 80% of Dutch, Germans and Scandinavians. But the French are Europe's biggest consumers of perfume and deodorants.


http://www.embarrassingproblems.com/pages2/sweating_a.htm
ik wil dit best geloven. Maar wanneer ik het openbaar vervoer in Brussel neem... :roll: dan vraag ik me ook wel eens af hoe dat zit met de hygiënische gewoontes hier. Dit heb ik ook al gehoord van Engelsen die hier wonen.

Derk de Tweede
25 mei 2006, 19:13
Wat ruik ik hier toch in de pc-kamer?8O
Het komt vast door dat mp3-tje van Johnny Hallyday.:lol:

Sinistra
6 juni 2006, 19:48
ik wil dit best geloven. Maar wanneer ik het openbaar vervoer in Brussel neem... :roll: dan vraag ik me ook wel eens af hoe dat zit met de hygiënische gewoontes hier. Dit heb ik ook al gehoord van Engelsen die hier wonen.

Ja dat klopt, Brussel is dan ook overwegend een franstalige stad;-) .