PDA

View Full Version : Etnische zuivering van christenen in Homs


marjan
22 maart 2012, 14:16
In Homs zijn de 'opstandelingen', moslimextremisten, bezig met een etnische zuivering: de laatste autochtone christenen worden door hen verdreven of vermoord...

Etnische zuivering van christenen in Homs

De Syrische opstandelingen zijn, onder leiding van de zogeheten Al-Faroukbrigade, gelinkt aan Al-Qaida, bezig met etnische zuivering van christenen in Homs. Dat heeft het persbureau van het Vaticaan laten weten. De informatie is afkomstig van de Syrisch-orthodoxe Kerk. Volgens de kerk is al negentig procent van de christenen uit Homs verdreven.

auteur: Rik Bokelman www.cip.nl

Charlie don't Surf
22 maart 2012, 14:52
Zijn er andere bronnen die dit bevestigen , al dit zou waar zijn zal het Westen vlug zijn handen van Syrie trekken. Over tactische blunders gesproken!

Frankenstein
22 maart 2012, 16:54
Hadden ze niet eerder met deze informatie kunnen komen ??

erwin boydens
22 maart 2012, 19:25
een redelijk goede bron: http://mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2012/03/18/priester-dm-vertelt-over-het-leven-in-syrie/

Nr.10
24 maart 2012, 23:02
In Homs zijn de 'opstandelingen', moslimextremisten, bezig met een etnische zuivering: de laatste autochtone christenen worden door hen verdreven of vermoord...

Etnische zuivering van christenen in Homs

De Syrische opstandelingen zijn, onder leiding van de zogeheten Al-Faroukbrigade, gelinkt aan Al-Qaida, bezig met etnische zuivering van christenen in Homs. Dat heeft het persbureau van het Vaticaan laten weten. De informatie is afkomstig van de Syrisch-orthodoxe Kerk. Volgens de kerk is al negentig procent van de christenen uit Homs verdreven.

auteur: Rik Bokelman www.cip.nl
Homs is de stad waar de vader van de vrouw van de president afkomstig van is.

Nr.10
24 maart 2012, 23:03
Volgens deze kaart (http://www.internationalrelations.com/wp-content/uploads/2012/01/gulf2000-columbia-Mid_East_Religion_med.jpg) wonen er 2.040.000 christenen in Syrië.

Nr.10
25 maart 2012, 08:28
Hadden ze niet eerder met deze informatie kunnen komen ??
Schatje, het maakt integraal deel uit van het scenario, dat deze informatie ons niet bereikt.

Frankenstein
25 maart 2012, 15:02
Die vorige paus deed aanzienlijk meer zijn best om een inval op Irak te voorkomen, dan de huidige paus nu met Syrie doet.

filosoof
25 maart 2012, 15:28
In Homs zijn de 'opstandelingen', moslimextremisten, bezig met een etnische zuivering: de laatste autochtone christenen worden door hen verdreven of vermoord...

Etnische zuivering van christenen in Homs

De Syrische opstandelingen zijn, onder leiding van de zogeheten Al-Faroukbrigade, gelinkt aan Al-Qaida, bezig met etnische zuivering van christenen in Homs. Dat heeft het persbureau van het Vaticaan laten weten. De informatie is afkomstig van de Syrisch-orthodoxe Kerk. Volgens de kerk is al negentig procent van de christenen uit Homs verdreven.

auteur: Rik Bokelman www.cip.nlJa, en? Het Vrije Westen steunt die opstandelingen toch?

den dinges
25 maart 2012, 17:20
Ja, en? Het Vrije Westen steunt die opstandelingen toch?

Ik niet. Vele andere mensen evenmin. Ik ben niet tegen het idee een dictator te vervangen door een democratie. Maar een dictator vervangen door een �*ndere dictator, even erg of erger, dat is dus de moeite niet. Zoiets steun ik niet. Niet met woord, noch met daad, noch met financiële hulp. Toch niet als ik kan doen wat ik wil, want als de regering van het land waar ik woon besluit om die opstandelingen wél te helpen, deels met mijn belastingsgeld, dan kan ik daar weinig tegen doen...Niets zelfs, behalve erover klagen op één of ander forum, op straat tijdens een betoging of aan de toog, tegen mijn kennissen...
Dictatuur is " zwijg en werk "
Democratie is " klaag en zaag zoveel je wil en werk "...

Nr.10
25 maart 2012, 20:34
Schatje, het maakt integraal deel uit van het scenario, dat deze informatie ons niet bereikt.
Het script, als je wil.
Het islamitisch emiraat Baba Amr (Homs), waar "onze islamitisch vrienden" de christenen opruimen, afknallen. Dit verhaal past niet in het script.
En als het niet past in het script dan komt het niet voor in het script.
Zo werkt Hollywood.

Frankenstein
25 maart 2012, 21:51
Hoho, je haalt nu 2 dingen door elkaar; het Vaticaan en Hollywood

Nr.10
26 maart 2012, 00:09
Hoho, je haalt nu 2 dingen door elkaar; het Vaticaan en Hollywood
Hollywood bereidt het slagveld voor anno 2012, het Vaticaan heeft in Hollywood weinig te zeggen. Ze worden er grotendeels afgeschilderd als pedofielen.

de Kerk moet terug naar de echte Kerk
naar de figuur van Jezus Christus
naar het concept van de Heilige Geest

Niet naar de tollenaars en farizeeërs.

Bardamu
31 maart 2012, 10:06
een redelijk goede bron: http://mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2012/03/18/priester-dm-vertelt-over-het-leven-in-syrie/

Niet erg betrouwbaar in ieder geval.
Ook daar krijgt een foto van meer dan 2 jaar oud uit Irak een verzonnen onderschrift en gepresenteerd als afkomstig uit het conflict in Syrië. :roll:

http://previous.presstv.ir/photo/20100128/pirhayati20100128195609140.jpg

http://edition.presstv.ir/detail/117297.html

Mitgard
31 maart 2012, 14:52
In Homs zijn de 'opstandelingen', moslimextremisten, bezig met een etnische zuivering: de laatste autochtone christenen worden door hen verdreven of vermoord...

Etnische zuivering van christenen in Homs

De Syrische opstandelingen zijn, onder leiding van de zogeheten Al-Faroukbrigade, gelinkt aan Al-Qaida, bezig met etnische zuivering van christenen in Homs. Dat heeft het persbureau van het Vaticaan laten weten. De informatie is afkomstig van de Syrisch-orthodoxe Kerk. Volgens de kerk is al negentig procent van de christenen uit Homs verdreven.

auteur: Rik Bokelman www.cip.nl

Er is in de wereld doorgaans heel veel theatraal meeleven en verontwaardiging wanneer het om 'genocide' gaat. En terecht.
Beh�*lve natuurlijk wanneer het genocide tegen blanken (plaasmoorden) of tegen Christenen betreft.
'Moeten we het daar nu écht over hebben?' is kort samengevat de teneur die de aanklager dan meestal te beurt valt.

-Jo-
31 maart 2012, 15:06
Zijn er andere bronnen die dit bevestigen , al dit zou waar zijn zal het Westen vlug zijn handen van Syrie trekken. Over tactische blunders gesproken!

Natuurlijk is't waar, de islamfundamentalisten zijn al tientallen jaren aartsvijanden van het Ba'ath-regime in Damascus.

We moeten onze handen er niet af houden, maar wel actief wapens en hulp leveren aan president Assad.

den dinges
31 maart 2012, 16:24
In Homs zijn de 'opstandelingen', moslimextremisten, bezig met een etnische zuivering: de laatste autochtone christenen worden door hen verdreven of vermoord...

Etnische zuivering van christenen in Homs

De Syrische opstandelingen zijn, onder leiding van de zogeheten Al-Faroukbrigade, gelinkt aan Al-Qaida, bezig met etnische zuivering van christenen in Homs. Dat heeft het persbureau van het Vaticaan laten weten. De informatie is afkomstig van de Syrisch-orthodoxe Kerk. Volgens de kerk is al negentig procent van de christenen uit Homs verdreven.

auteur: Rik Bokelman www.cip.nl

De éne dictator verdrijft de andere blijkbaar...En die opstandelingen zijn dus even erg als degene die zij bestrijden...Erger, vermits de vorige dictator de minderheidsgroepen in leven liet.

den dinges
31 maart 2012, 16:27
Natuurlijk is't waar, de islamfundamentalisten zijn al tientallen jaren aartsvijanden van het Ba'ath-regime in Damascus.

We moeten onze handen er niet af houden, maar wel actief wapens en hulp leveren aan president Assad.

Niemand heeft mij tot nu toe verteld waarom eigenlijk die mensen in opstand gekomen zijn tegen Assad ? Wat ging er dan zo slecht in Syrië ? En wat stellen de opstandelingen voor om het beter te doen gaan indien zij aan de macht zouden komen?

Nr.10
16 juni 2012, 16:38
In Homs zijn de 'opstandelingen', moslimextremisten, bezig met een etnische zuivering: de laatste autochtone christenen worden door hen verdreven of vermoord...

Etnische zuivering van christenen in Homs

De Syrische opstandelingen zijn, onder leiding van de zogeheten Al-Faroukbrigade, gelinkt aan Al-Qaida, bezig met etnische zuivering van christenen in Homs. Dat heeft het persbureau van het Vaticaan laten weten. De informatie is afkomstig van de Syrisch-orthodoxe Kerk. Volgens de kerk is al negentig procent van de christenen uit Homs verdreven.

auteur: Rik Bokelman www.cip.nl
De Christenen vluchten ondertussen naar regeringsgebied om de door de CIA aangestuurde Sunni-islam doodseskaders te ontvluchten. Er wordt vanop minaretten opgeroepen om de achtervolgingen en daarop volgende moordpartijen in te zetten.
Syria: Christians fleeing to government areas from Sunni Islamic terrorist networks (http://moderntokyotimes.com/2012/06/14/syria-christians-fleeing-to-government-areas-from-sunni-islamic-terrorist-networks/)
14 jun 2012
De alliantie achter de doodseskaders:

Sunni petro monarchie: hond aan de top > Saoudi-Arabië & omringende poedels
De petrodollar oorlogsmachine zelf: hond aan de top > Amerika & omringende poedels

the tail wagging the dog = de Joden die het geld volgen (de petrodollar in dit geval)
het alom gekende cliché van "de Joden aan de Schatkist"


Remember...

http://mypetjawa.mu.nu/archives/syria-al-qaeda-flag.JPG

thewasat - Signs Beyond Western Eyes: Unpacking The Announcement of the al-Bara’ ibn Malik Martyrs Brigade (http://thewasat.wordpress.com/2012/02/18/signs-beyond-western-eyes-unpacking-the-announcement-of-the-al-bara-ibn-malik-martyrs-brigade/)

mypetjawa - Good News: Syrian Opposition Now Flying al Qaeda Flag (http://mypetjawa.mu.nu/archives/211192.php)

Over de figuur Ibn Malik: “martyred” in the Battle of Tustar against the Persian Empire in 640 CE.

640 na Christus, dat is midden de aanval van de Arabieren op het Perzische Imperium.

[Nota: de veroveringstocht van de Arabieren zou uiteindelijk slechts tot staan gebracht worden door Karel Martel, de koning der Franken.]
;-)

Karel Martel, die geen enkele slag verloor tegen de islamieten.

E. Gidius
16 juni 2012, 17:21
In Homs zijn de 'opstandelingen', moslimextremisten, bezig met een etnische zuivering: de laatste autochtone christenen worden door hen verdreven of vermoord...

Etnische zuivering van christenen in Homs

De Syrische opstandelingen zijn, onder leiding van de zogeheten Al-Faroukbrigade, gelinkt aan Al-Qaida, bezig met etnische zuivering van christenen in Homs. Dat heeft het persbureau van het Vaticaan laten weten. De informatie is afkomstig van de Syrisch-orthodoxe Kerk. Volgens de kerk is al negentig procent van de christenen uit Homs verdreven.

auteur: Rik Bokelman www.cip.nl

Oei oei oei... k9, eno2 en VHFSTD gaan niet graag hebben dat dat zo openlijk gezegd wordt. Assad is de smeerlap, de "opstandelingen" zijn de engeltjes die dringend wapens van ons moeten krijgen.

Nr.10
17 juni 2012, 04:51
:arrow: Hou de Jood in de gaten

(fig.: bron (http://www.zerohedge.com/news/there-can-be-only-one-china-sovereign-wealth-fund-says-renminbi-will-become-reserve-currency))

E. Migrant
18 juni 2012, 07:58
Natuurlijk is't waar, de islamfundamentalisten zijn al tientallen jaren aartsvijanden van het Ba'ath-regime in Damascus.

We moeten onze handen er niet af houden, maar wel actief wapens en hulp leveren aan president Assad.

http://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=85248&stc=1&d=1332626524

Misschien.

E. Migrant
18 juni 2012, 08:07
De Syrische opstandelingen zijn misschien wel wat te vergelijken met de Taliban en de aanhangers van Khomeini indertijd.

Onder Jimmy Carter werd zowel de Sjah van Perzië gedumpt voor Khomeini en werden dankzij Brzezinski de Taliban in Afghanistan gemaakt tot wat ze zijn.

Hopelijk wil Obama Jimmy Carter niet van de eerste plaats op de lijst van allerslechtste presidenten van de US aller tijden afstoten...

Tijd dat de Amerikanen de democraten dumpen en een republikein in het Witte Huis zetten.

opsdvd
3 juli 2012, 04:16
The town of Deadwood, South Dakota in the weeks following the Custer massacre is a lawless sinkhole of crime and corruption. Into this DVD (http://opsdvd.com) uncivilized outpost ride a disillusioned and bitter ex-lawman, Wild Bill Hickok, and Seth Bullock, a man hoping to find a new start for himself. Both men find themselves quickly on opposite sides of the legal and moral fence from Al Swearengen, saloon owner, hotel operator, and incipient boss of Deadwood. The lives of these three intertwine with many others, the high-minded and the low-lifes who populate Deadwood in 1876...

marjan
10 juli 2012, 19:36
Syrische christenen vluchten voor het geweld van de Syrische rebellen

'Ik denk dat de meeste christenen nu wel weg zijn'

De situatie in Syrië is zorgwekkend. Delen van Syrië, zoals de stad Homs, blijven het toneel van geweld en chaos. Ongeveer 500.000 Syriërs zijn gevlucht naar andere plaatsen in het land. Zo’n 80.000 zijn het land ontvlucht.

Christenen vluchten massaal naar de zogenaamde ‘christelijke vallei’ ten westen van Homs of naar Damascus, horen medewerkers die het land onlangs bezochten. Ze spraken er met het gezin Kasooha die uit de stad Al-Qusayr vluchtte. Ze wonen nu met vier andere gezinnen in een klein huis in Dwailaa, een wijk in Damascus.

Huis in beslaggenomen
“Kortgeleden woonden we hier met zesentwintig personen, nu weer even met minder omdat twee gezinnen pas verhuisd zijn”, vertelt Ghada Kasooha, moeder van vier kinderen. “We leven samen, zodat we de huur kunnen betalen. We moesten vluchten, omdat christenen als aanhangers van het regime worden gezien. Laatst belden we naar huis. De telefoon werd opgenomen door iemand van het oppositieleger. Hij vertelde dat ze in ons huis waren gaan wonen. Ik denk dat de meeste christenen nu wel de stad uit zijn.” Voor de oorlog uitbrak telde de stad Al-Qusayr 45.000 inwoners, onder wie zo’n 7.000 christenen.

Geen inkomen
Alle volwassen gezinsleden van de vier gezinnen verloren hun baan omdat door het uitbreken van het geweld de economie werd lamgelegd. “We hadden winkeltjes en een stuk land waar we allerlei soorten fruit verbouwden die we konden verkopen. Het is nu oogsttijd, maar we kunnen er niet heen dus we kunnen ook geen geld verdienen. Juist nu we dat zo hard nodig hebben om te overleven. Toch zijn we blij met alle steun en hulp. Als God ons niet had geholpen waren we niet meer in leven geweest”, zegt Ghada. “We hebben de dood in de ogen gekeken. We zijn hier levend aangekomen, dat is het bewijs dat God ons helpt. We zijn dankbaar voor alle hulp die ons wordt aangeboden.”

Moorden en verdwijning
Van Ghada’s familie zijn vijf jonge mannen gedood in het geweld. “Drie stierven omdat ze weigerden mee te demonstreren”, licht Ghada toe. Twee kwamen om toen ze probeerden hun huizen te beschermen. Dat werd door de oppositie gezien als samenwerking met het regime. Ghada: “Vijf andere familieleden zijn gewoon verdwenen. We weten niet wat er met hen is gebeurd.” Dat blijkt nog niet alles te zijn wat Ghada heeft meegemaakt. “In het huis van mijn zus is een bom geëxplodeerd in de keuken. Nadat we zijn gevlucht, hoorden we dat er allemaal elektronische apparatuur uit het huis van mijn zwager is geroofd en zelfs deuren zijn weggehaald. Het dak van zijn huis wordt gebruikt door het oppositieleger om het Syrische leger aan te vallen.”


Helaas is de situatie van het gezin Kasooha geen uitzondering. “De situatie verandert razendsnel. We zien een grote toename van families die dringend hulp nodig hebben”, zegt een pastor.
Wat doet Open Doors?
Open Doors heeft in de afgelopen maanden honderden christelijke gezinnen in Syrië geholpen met voedsel en medische zorg. Zeker 7.000 christenen zijn op de vlucht voor geweld of vervolging. Met hulp van lokale kerken verspreidt Open Doors voedsel en andere hulpgoederen in onder meer Aleppo, Damascus en Homs. Naast de noodhulp voert Open Doors haar geplande projecten in Syrië uit.
ww.opendoors.nl

Frankenstein
10 juli 2012, 23:15
Syrische christenen vluchten voor het geweld van de Syrische rebellen

'Ik denk dat de meeste christenen nu wel weg zijn'

De situatie in Syrië is zorgwekkend. Delen van Syrië, zoals de stad Homs, blijven het toneel van geweld en chaos. Ongeveer 500.000 Syriërs zijn gevlucht naar andere plaatsen in het land. Zo’n 80.000 zijn het land ontvlucht.

Christenen vluchten massaal naar de zogenaamde ‘christelijke vallei’ ten westen van Homs of naar Damascus, horen medewerkers die het land onlangs bezochten. (..)
ww.opendoors.nl

De schuld ligt niet bij de soennieten maar bij het Westen, de Golfstaten en hun media. Assad moet de vrije hand krijgen om dit addergebroed van radicale soennieten uit te roeien. Ook hulp uit het Islamitische Iran is hierbij welkom.

Frankenstein
10 juli 2012, 23:31
(..)

Tijd dat de Amerikanen de democraten dumpen en een republikein in het Witte Huis zetten.

Als het aan republikein MCain had gelegen dan was Syrie allang plat gebombardeerd, tenminste het regeringsleger en cohorten. Een besluiteloze president lijkt me nog de beste elixer in deze situatie.

Derk de Tweede
11 juli 2012, 20:25
Natuurlijk is't waar, de islamfundamentalisten zijn al tientallen jaren aartsvijanden van het Ba'ath-regime in Damascus.

We moeten onze handen er niet af houden, maar wel actief wapens en hulp leveren aan president Assad.

We moeten alleen humanitaire hulp verlenen.

fbpolitics
11 juli 2012, 22:52
En wat leren we in BE hiervan? Zéér juist...

Antoon
12 juli 2012, 00:15
:arrow: Hou de Jood in de gaten


Boodschap nog eens doornemen, tien (http://forum.politics.be/showpost.php?p=6206828&postcount=84).

:lol::lol::lol:

D.J.G.
18 juli 2012, 19:18
Ik heb zonet een nieuw gespreksonderwerp geplaatst over Assad, I call him Hassad here:

Geef hem 50.000.000£ en Amnesty en bescherming, en dat hij daar-etc misschien wel vatbaar voor is.

Moorden voorkomen, een staakt het vuren, de zegen .. Ik was hier al enkele dagen over aan het nadenken. Meer van deze ludieke voorstellen dat ook best wereldkundig worden gemaakt zou leuk zijn, en misschien zelfs dringend ook.


Christenen uitmoorden en wegdrijven dat probleem kende ik nog niet. Maar terrorisme ligt me nauw aan het oploshart. Ik werk daar aan en ik heb moet dat er wat gaat veranderen aan de terreur daden en netwerken. Ik noem een groot financiële/wijsheid oplossing tot veel van het mensenleed en aardse problemen zoals klimaat GHLFMM. Het staat op mijn blog: www.TheHumanitarianEvolution.blogspot.com en is theoretisch state of the art oplossend. Het gaat om heel wat niew geld dat geen finaciële/materialistische problemen mag laten gebeuren. Deze nieuwe wereldbank dat ik vandaag pas echt ben beginnen te promoten heeft een stukje 'Diplomatic Pottentials', Veelal nog geheim en onbekent terroristen problemen met the operation 'Setlle Down' te benaderen met iets, en dat kan setlle down voor de bank ontwikkelen. De mensheid zal 'humanitair' worden, omdat continenten hun mensen krijgen wat ze nodig hebben, maar ook terroristen een ones in a life time deals enz. Humanitair is het woord, en de movement van mijn blog binnenkort de definitieve deur achter vroeger dicht. Het is complex maar vraagt enkel de juiste creatieve communicatie en serieuse voorstellen tot de terroristen en netwerken, terwijl de dekkende industrïele doch gezonde oplossingen zullen produceren in grote fabrieken en electriciteit bijna gratisch en groen, en nog zo een 250 potentiële oplossingen.

Bezig met theorie begint gehaast en hyper, mislukt bij de eerste serieuse ontvangers, en dan weet je niet beter dan het zelf te behandelen, dan is het klaar als een klontje voor overdracht aan de wetenschap, maar dan is het wachten op de inwerking van al de oplossingen, dat is best droevig, zegt een genie met schrijffouten. Swat, www.TheHumanitarianEvolution.blogspot.com, hoe sneller dat deze blog wordt gedeeld hoe sneller het globale gerucht de ronde doet dat de mensheid aan de voet van state of the art humanitarian field work approaches staat, op zoveel vlakken dat het over is geschreven en wereld suspense staat te wachten op wat en hoeveel de nieuwe wereld bank en diens fonds kunnen regelen zonder algmene problemen. En dat is veel verandering. Daar wordt zelfs een terrorist verlegen of vriendelijk van. Allemaal 'humanitairen' .. copy paste

Piero
18 juli 2012, 19:42
In Homs zijn de 'opstandelingen', moslimextremisten, bezig met een etnische zuivering: de laatste autochtone christenen worden door hen verdreven of vermoord...

Etnische zuivering van christenen in Homs

De Syrische opstandelingen zijn, onder leiding van de zogeheten Al-Faroukbrigade, gelinkt aan Al-Qaida, bezig met etnische zuivering van christenen in Homs. Dat heeft het persbureau van het Vaticaan laten weten. De informatie is afkomstig van de Syrisch-orthodoxe Kerk. Volgens de kerk is al negentig procent van de christenen uit Homs verdreven.

auteur: Rik Bokelman www.cip.nl

Vandaag werd het resultaat bekend van een onderzoek naar de oorsprong van de granaat die vijf journalisten in Homs getroffen heeft op 21 februari. Deze granaat werd afgevuurd door de rebellen. Het was toen al duidelijk dat de journalisten met opzet werden beschoten. Dus ... (ik heb geen link)

Februari: http://nos.nl/artikel/343846-journalisten-omgekomen-in-homs.html

Vandaag: http://nos.nl/artikel/385058-vn-eist-toelaten-evacuaties-syrie.html

Nr.10
18 juli 2012, 19:54
Vandaag werd het resultaat bekend van een onderzoek naar de oorsprong van de granaat die vijf journalisten in Homs getroffen heeft op 21 februari. Deze granaat werd afgevuurd door de rebellen. Het was toen al duidelijk dat de journalisten met opzet werden beschoten. Dus ... (ik heb geen link)

Februari: http://nos.nl/artikel/343846-journalisten-omgekomen-in-homs.html

Vandaag: http://nos.nl/artikel/385058-vn-eist-toelaten-evacuaties-syrie.html
De granaat die Rudi Vranckx op een haar na raakte.

Nr.10
18 juli 2012, 20:32
:lol::lol::lol:
Homs Bustan Deewan Christian Man Killed By terrorists In Homs Dec 13 2011 +++18 (http://www.youtube.com/watch?v=zV-6r-Jp0ko)

Dixie
18 juli 2012, 21:18
Vandaag werd het resultaat bekend van een onderzoek naar de oorsprong van de granaat die vijf journalisten in Homs getroffen heeft op 21 februari. Deze granaat werd afgevuurd door de rebellen. Het was toen al duidelijk dat de journalisten met opzet werden beschoten. Dus ... (ik heb geen link)

Februari: http://nos.nl/artikel/343846-journalisten-omgekomen-in-homs.html

Vandaag: http://nos.nl/artikel/385058-vn-eist-toelaten-evacuaties-syrie.html

gewoon de dikke duim dus...

Nr.10
19 juli 2012, 01:11
Deze week was ik in een avondmis. De pastoor riep op om te bidden voor Syrië, voor de Assyriërs.

Het Assyrische volk (http://nl.wikipedia.org/wiki/Assyri%C3%ABrs_%28volk%29) behoort tot de volgende christelijke kerken:


de Assyrische Kerk van het Oosten
de Syrisch-orthodoxe kerk
de Chaldeeuws-katholieke Kerk
de Maronitische Kerk
de Syrisch-katholieke Kerk
de Rooms-katholieke Kerk
de Syrisch-evangelische Kerk

Piero
19 juli 2012, 20:22
gewoon de dikke duim dus...

Dus de rebellen verwelkomen westerse journalisten en de regering vermoord westerse journalisten? Ik dacht het niet.

Zojuist zag ik nog een correspondent van de NOS op tv in Bagdad. Hij is daar al een tijdje, aanvankelijk begeleid door een veiligheidsfunctionaris, maar sinds enkele dagen zonder begeleiding. Hij begeeft zich zo te horen liever niet tussen de rebellen, maar hij zegt het niet.

Dixie
19 juli 2012, 21:43
Dus de rebellen verwelkomen westerse journalisten en de regering vermoord westerse journalisten? Ik dacht het niet.



blijkbaar wel anders moet je maar hiervan een linkje geven:-D

speurneus
20 juli 2012, 15:53
In Homs zijn de 'opstandelingen', moslimextremisten, bezig met een etnische zuivering: de laatste autochtone christenen worden door hen verdreven of vermoord...

Etnische zuivering van christenen in Homs

De Syrische opstandelingen zijn, onder leiding van de zogeheten Al-Faroukbrigade, gelinkt aan Al-Qaida, bezig met etnische zuivering van christenen in Homs. Dat heeft het persbureau van het Vaticaan laten weten. De informatie is afkomstig van de Syrisch-orthodoxe Kerk. Volgens de kerk is al negentig procent van de christenen uit Homs verdreven.

auteur: Rik Bokelman www.cip.nl
De kinderverkrachters van het vaticaan moet je zeker geloven.

speurneus
20 juli 2012, 15:56
Dus de rebellen verwelkomen westerse journalisten en de regering vermoord westerse journalisten? Ik dacht het niet.

Zojuist zag ik nog een correspondent van de NOS op tv in Bagdad. Hij is daar al een tijdje, aanvankelijk begeleid door een veiligheidsfunctionaris, maar sinds enkele dagen zonder begeleiding. Hij begeeft zich zo te horen liever niet tussen de rebellen, maar hij zegt het niet.
Hij begeeft zich liever niet tussen de rebellen maar zegt het niet.
Hoe weet jij dat dan?
Waarschijnlijk alweer info rechtstreeks uit je duim gezogen

speurneus
20 juli 2012, 15:58
Deze week was ik in een avondmis. De pastoor riep op om te bidden voor Syrië, voor de Assyriërs.

Het Assyrische volk (http://nl.wikipedia.org/wiki/Assyri%C3%ABrs_%28volk%29) behoort tot de volgende christelijke kerken:


de Assyrische Kerk van het Oosten
de Syrisch-orthodoxe kerk
de Chaldeeuws-katholieke Kerk
de Maronitische Kerk
de Syrisch-katholieke Kerk
de Rooms-katholieke Kerk
de Syrisch-evangelische Kerk

So what?

Antoon
20 juli 2012, 18:20
Hij begeeft zich liever niet tussen de rebellen maar zegt het niet.
Hoe weet jij dat dan?
Waarschijnlijk alweer info rechtstreeks uit je duim gezogen

:lol::lol:

Nr.10
3 augustus 2012, 20:15
Vandaag werd het resultaat bekend van een onderzoek naar de oorsprong van de granaat die vijf journalisten in Homs getroffen heeft op 21 februari. Deze granaat werd afgevuurd door de rebellen. Het was toen al duidelijk dat de journalisten met opzet werden beschoten. Dus ... (ik heb geen link)

Februari: http://nos.nl/artikel/343846-journalisten-omgekomen-in-homs.html

Vandaag: http://nos.nl/artikel/385058-vn-eist-toelaten-evacuaties-syrie.html
De jihadi terroristen zijn in Homs van deur tot deur gegaan, op Christenenjacht.
**Syrian Rebels Slaughtering Christians** (Assad Must Destroy Them). (http://www.youtube.com/watch?v=W3QgMd2qB8k)
Gepubliceerd op 9 jun 2012 door noimplant4me

Nr.10
3 augustus 2012, 20:18
Over de neger Obama: wat wil de neger?

met een moslim adoptievader
met een heel leger joodse adviseurs

Wikileaks Stratfor Email - US Involvement In Syria Assassinations And Terrorism (http://www.liveleak.com/view?i=001_1340114356)
7 december 2011

Nr.10
3 augustus 2012, 20:20
Over het medialuik van "de opstand",
bij ons in de pers (de berichtgeving die wij door de strot geramd krijgen)
verzorgd door de volgende pletwals:

Aaron Zelin = zionistische lobby in de VS / Washington Institute (http://en.wikipedia.org/wiki/Washington_Institute_for_Near_East_Policy) = een zionistische denktank
Het yaLibnan artikel is geschreven door Aryn Baker = TIME’s Middle East Bureau Chief, based in Beirut (achtergrond ? niet gevonden, Aryn is wel een Hebreeuwse voornaam (http://www.babynology.com/meaning-aryn-m29.html))
Het CNN artikel is geschreven door Wolf Blitzer (http://en.wikipedia.org/wiki/Wolf_Blitzer), toevallig een Jood
Het Kansas City Star artikel is geschreven door Sheera Frenkel (http://nprcheck.blogspot.be/2011/03/so-just-who-is-sheera-frenkel.html) = een Israelisch staatsburger (gevonden na lang zoeken)
Associated Press = een Amerikaans persbureau (4.000 medewerkers) > bijgenaamd "the jew AP news (http://www.vnnforum.com.davidduke.comwww.resist.comwww.st ormfront.orgwww.vnnforum.com/showthread.php?p=564343)"
Associated Press is a cooperative owned by its contributing newspapers, radio and television stations in the United States, which both contribute stories to the AP and use material written by its staff journalists.
wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Associated_Press)

Jan van den Berghe
3 augustus 2012, 23:33
Die vorige paus deed aanzienlijk meer zijn best om een inval op Irak te voorkomen, dan de huidige paus nu met Syrie doet.

Weet u dan wat de huidige paus doet en hoe zijn diplomatieke diensten werken?

Frankenstein
4 augustus 2012, 01:05
Weet u dan wat de huidige paus doet en hoe zijn diplomatieke diensten werken?

neen (..) wat de huidige paus doet op de voorgrond is naar mijn inziens niets van te merken, wat hij doet op de achtergrond is me nochtans onbekend.

Iig de vorige paus Johannes Paulus II heeft geijverd om een militaire op Irak tegen te gaan, ontving vlak voor de militaire aanval van GB en US nog Tariq Aziz. Heeft Assad bezocht in Syrie (2001), en prees 'op zijn manier' hoe de Christenen in Syrie werden behandeld door het regime.

Nr.10
5 augustus 2012, 23:08
Nadat ze van deur tot deur gingen, op Christenenjacht, waren hun Kerken aan de beurt. Momenteel zitten "de bevrijders" in Aleppo. Ze worden betaald, bewapend, en van inlichtingen voorzien door:

De zionisten die "Het Westen" in hun zak hebben: vnl. Amerika, Engeland (en sinds de jood Sarkozy ook Frankrijk)
De neo-Ottomanen: Turkije
De GCC: Qatar, Saoudi-Arabië

KERKNET – BRUSSEL – 4 augustus 2012 – Christelijke Kerken in de Noord-Syrische stad Aleppo hebben een coördinatiecomité opgericht voor hulp aan noodlijdenden en vluchtelingen. Dat moet ook helpen bij de bescherming van hun huizen. Volgens de Grieks-katholieke aartsbisschop Jean Clement Jeanbart willen de Kerken daarmee een exodus van christenen, zoals in Homs, beletten.
(fig.: Homs)

Raven
6 augustus 2012, 07:52
Hoe kan men "etnisch" zuiveren van christenen?

Trouwens, Syrie is een moslimland. Hebben christenen niks te zoeken.

Nr.10
6 augustus 2012, 15:09
Sunni oproep vanuit Saoudi-Arabië: "vernietig alle kerken op het Arabische schiereiland"
The Grand Mufti, who is the highest official of religious law in Saudi Arabia, as well as the head of the Supreme Council of Islamic Scholars, cited the Prophet Mohammed, who said the Arabian Peninsula is to exist under only one religion.
bron (http://rt.com/news/peninsula-saudi-grand-mufti-701/)
16 mrt 2012
Er worden Tsjetsjenen gespot in Syrië, meldt bronnenmateriaal uit de eerste hand.
er zat geen Syriër bij ... Pakistan, Bangladesh, Tsjetsjenië wellicht
bron (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1476788/2012/07/27/Ontvoerde-persfotograaf-Ik-dacht-dat-mijn-laatste-uur-geslagen-was.dhtml)
De Kaukasus er ginder maar een steenworp vandaan (zie kaart in bovenstaande post).
"Russia and China will pay a price"
Was dat niet het dreigement een paar weken geleden?
"... er zat geen Syriër bij ..."
bron (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1476788/2012/07/27/Ontvoerde-persfotograaf-Ik-dacht-dat-mijn-laatste-uur-geslagen-was.dhtml)

Let ook, vooral, op de laatste paragraaf van het artikel:
Na een week gevangenschap werden ze uiteindelijk bevrijd. Door wie precies, weet Oerlemans nog steeds niet. "Een aantal mannen kwamen de tent instormen waar we vastgehouden werden. Ze vroegen in het Engels wie we waren en hoe lang we al vastgehouden werden. Onder bedreiging met een aantal kalashnikovs werden we meegesleurd en in een auto weggevoerd."
Hun bazen kwamen eraan.

Frankenstein
7 augustus 2012, 01:09
Hoe kan men "etnisch" zuiveren van christenen?

Trouwens, Syrie is een moslimland. Hebben christenen niks te zoeken.

Je lijkt Julian wel (..)

Nr.10
26 september 2012, 20:11
In Homs zijn de 'opstandelingen', moslimextremisten, bezig met een etnische zuivering: de laatste autochtone christenen worden door hen verdreven of vermoord...

Etnische zuivering van christenen in Homs

De Syrische opstandelingen zijn, onder leiding van de zogeheten Al-Faroukbrigade, gelinkt aan Al-Qaida, bezig met etnische zuivering van christenen in Homs. Dat heeft het persbureau van het Vaticaan laten weten. De informatie is afkomstig van de Syrisch-orthodoxe Kerk. Volgens de kerk is al negentig procent van de christenen uit Homs verdreven.

auteur: Rik Bokelman www.cip.nl
Rableh: 280 christenen gegijzeld

bron (http://www.news.va/en/news/asiasyria-rableh-280-christians-held-hostage)
25 september 2012

Nr.10
25 oktober 2012, 18:41
Orthodox priest kidnapped in Damascus found dead (http://www.fides.org/aree/news/newsdet.php?idnews=32518&lan=eng)
25 oktober 2012
Damascus (Agenzia Fides) - The body of the greek orthodox priest Fr. Fadi Jamil Haddad, pastor of the church of St. Elias in Qatana, was found today in the Jaramana neighborhood (north of Damascus) not far from the place where he was kidnapped, on October 19, by unidentified armed group (see Fides 24/10/2012). This was confirmed to Fides by Fr. Haddad’s greek-orthodox confrere, who asked for anonymity. "His body was horribly tortured and his eyes gouged out," he told Fides. "It is a purely terrorist act. Fr. Haddad is a martyr of our church. "
With regards to the responsibilities of the terrible act there is an ongoing rebound of responsibilities between the opposition forces and government authorities, that accuse the armed gangs of armed rebellion in the army. According to Fides sources, the kidnappers had asked the priest’s family and his church a ransom of 50 million Syrian pounds (over 550 thousand euro). It was, however, impossible to find the money and meet this exorbitant demand. A source of Fides condemns "the terrible practice, present for months in this dirty war, of kidnapping and then killing innocent civilians."
Among the various Christian communities in Syria, the greek orthodox is the largest (with about 500 thousand faithful) and is concentrated mainly in the western part of the country and in Damascus. (PA) (Agenzia Fides 25/10/2012)

Dixie
25 oktober 2012, 18:43
Hoe kan men "etnisch" zuiveren van christenen?



vraag ik me ook af

Mitgard
25 oktober 2012, 19:36
Trouwens, Syrie is een moslimland. Hebben christenen niks te zoeken.


Die Christenen wonen daar al veel langer dan de moslims.
Syrië is een Christelijk land dat door de moslims veroverd werd in de 7de eeuw.

porpo
26 oktober 2012, 00:01
Dat heeft het persbureau van het Vaticaan laten weten. De informatie is afkomstig van de Syrisch-orthodoxe Kerk.

auteur: Rik Bokelman www.cip.nl
LOL! :-D
Dikke leugens!

Ik zie niets op hun officiële website staan:
http://www.syrian-orthodox.com/news.php
http://www.facebook.com/pages/Syrian-Orthodox-Patriarchate/100606280034725

Ik lees wel dat de priester Fadi Haddad vermoord is nadat hij ontvoerd was door ONBEKENDE GEWAPENDEN. En zeggen duidelijk dat de echte Syriërs, moslims en christenen, hier niets mee te maken hebben; zo iets doen ze nooit. Het gaat, volgens hen, om "indringers" die helemaal niet van Syrië zijn.
Enerzijds zijn deze criminelen geen Syriërs en anderzijds zijn ze "onbekend"! Hmmm.. :roll:

Deze kerk is ook verdeeld en zo valt het te vergelijken met officiële islamitische religieuze instituut: een groep spreekt zich duidelijk tegen de revolutie en beschuldigen de opstandelingen van het dienen van een buitenlands agenda; en een andere groep blijft neutraal. Hoofd van Ifta'-huis (Mufti Hassoun) en de geleerde al-Bouti Ramadan voelen zich echt niet meer veilig en kunnen ze het huis niet uit zonder bescherming. Ze zijn al lang serieus bedreigd. Ik zit dagelijks te wachten op "Hassoun is neergeknald" in het nieuws, omdat het volgens mij zeer waarschijnlijk is.

Niet geïnstitutionaliseerde christelijke en islamitische religieuze bewegingen en verenigingen zijn in meerderheid pro-revolutie. Dit is ook een feit!

Jammer en triestig maar zo loop het daar door, en er is zeker invloed van media blackout!

Voor de rest, ja; indien men daar de christenen kwaad doet, dan moeten alle moslims hun handen in hand van Assad doen. En er moet dringend een opstand gestart worden binnen de golfstaten en Turkije. Die christenen wonen daar al meer dan 1400 jaar onder verschillende kalifaten en onder verschillende extreme en gematigde islamitische dynastieën. Indien het product van zionistische lobby, al-qaida, daar iets te zoeken heeft, dan weten alle moslims binnen en buiten Syrië wat ze moeten doen.

porpo
26 oktober 2012, 00:15
Die Christenen wonen daar al veel langer dan de moslims.
Dit klopt!
Syrië is een Christelijk land dat door de moslims veroverd werd in de 7de eeuw.
Dit klopt niet. De Syriërs wonen daar al veel langer dan de islam. Die Syriërs zijn vandaag moslims en christenen en andere religieuze minderheden zoals druz, alawi's, bahai's, yazidis, joden, atheïsten, ..

Nr.10
26 oktober 2012, 23:33
Orthodox priest kidnapped in Damascus found dead (http://www.fides.org/aree/news/newsdet.php?idnews=32518&lan=eng)
25 oktober 2012
Damascus (Agenzia Fides) - The body of the greek orthodox priest Fr. Fadi Jamil Haddad, pastor of the church of St. Elias in Qatana, was found today in the Jaramana neighborhood (north of Damascus) not far from the place where he was kidnapped, on October 19, by unidentified armed group (see Fides 24/10/2012). This was confirmed to Fides by Fr. Haddad’s greek-orthodox confrere, who asked for anonymity. "His body was horribly tortured and his eyes gouged out," he told Fides. "It is a purely terrorist act. Fr. Haddad is a martyr of our church. "
With regards to the responsibilities of the terrible act there is an ongoing rebound of responsibilities between the opposition forces and government authorities, that accuse the armed gangs of armed rebellion in the army. According to Fides sources, the kidnappers had asked the priest’s family and his church a ransom of 50 million Syrian pounds (over 550 thousand euro). It was, however, impossible to find the money and meet this exorbitant demand. A source of Fides condemns "the terrible practice, present for months in this dirty war, of kidnapping and then killing innocent civilians."
Among the various Christian communities in Syria, the greek orthodox is the largest (with about 500 thousand faithful) and is concentrated mainly in the western part of the country and in Damascus. (PA) (Agenzia Fides 25/10/2012)
video (http://www.youtube.com/watch?v=2ELonUg79YI)
Gepubliceerd op 25 okt 2012 door syrian onyoutub
Beelden van de begrafenis van Fadi Haddad.
Fadi Haddad was een parochiepriester van de Kerk van Antiochië.
Ontvoerd en gruwelijk verminkt teruggevonden.

zonbron
26 oktober 2012, 23:50
Die Christenen wonen daar al veel langer dan de moslims.
Syrië is een Christelijk land dat door de moslims veroverd werd in de 7de eeuw.

2!

marjan
2 november 2012, 00:01
Syrië, waar onder meer de eerste christelijke kerken ontstonden (Damascus was een christelijke hoofdstad) wordt nu volledig gezuiverd van christenen door moslimextremisten.
De laatste christen in Homs werd vermoord.

Laatste christelijke inwoner van Homs gedood
1 november 2012 bron: Reformatorisch Dagblad
In Homs is dinsdag de laatste christelijke inwoner van de stad gedood. De 84-jarige Elias Mansour weigerde zich te laten evacueren zoals de bijna complete burgerbevolking van de Syrische stad. Hij wilde blijven zorgen voor zijn gehandicapte zoon, schrijft het Reformatorisch Dagblad. Homs is al maanden een strijdtoneel van het leger en de rebellen.
www.opendoors.nl

Frankenstein
2 november 2012, 11:51
Duidelijk is dat Amerika er belang bij heeft dat landen worden overgenomen door door AQ.

Nml de meer onrust, de meer drones en aanverwant munitie de Amerikaanse fabriekshallen zullen verlaten.

marjan
12 november 2012, 21:06
Syrië: Kerk is in één minuut vernietigd

9 november 2012 bron: Friesch Dagblad
"Ik had nooit gedacht dat ik op een dag deze mail zou schrijven aan jou en vele vrienden." Zo begint een mail van de Syrische bisschop Eustathius Matta Roham die PKN-predikant ds. Ynte de Groot uit Groningen afgelopen weekend kreeg. In de mail zit een foto van de kerk van zijn vriend. "Dit is mijn kerk in Dair Al-Zor aan de rivier de Eufraat. Deze is opgeblazen met dynamiet op zaterdag 27 oktober." Hij heeft de ravage niet met eigen ogen kunnen aanschouwen, maar vond een foto op Facebook die boekdelen spreekt: het is een ruïne geworden.

Bisschop Matta Roham was in mei nog in Nederland, samen met twee andere collegabisschoppen. De Syrische kerkleiders waren toen - onder meer in Groningen - om aandacht te vragen voor de situatie van de christenen van Syrië met wie het helemaal niet goed gaat. Het diocees van Matta Roham ligt in het noordoosten van Syrië waar het dit voorjaar nog betrekkelijk rustig was, vertelde hij toen. Nu is alles anders.

"In het begin van de zomer moest onze christelijke gemeente Dair Al-Zor verlaten vanwege de hevige gevechten in de stad. Velen moesten vluchten naar Hassake, het centrum van ons bisdom," zo schrijft hij. De christelijke gemeenschap van Dair Al-Zor werkte tien jaar zeer hard om een eigen gebouw en een christelijke school te realiseren. "Criminelen vernietigden al dit wonderlijke werk in minder dan één minuut. Dit is de vrucht van de Arabische en islamitische lente, waar nog steeds veel mensen in geloven."

Friesch Dagblad-correspondent Martin Janssen, die jarenlang in Damascus woonde, liet deze week weten dat hij ook niet meer terug kan. "Reizen naar Damascus is niet meer mogelijk. Dat is te gevaarlijk geworden. Wat een toestand." Hij woont nu in Jordanië in Amman. "Het is nog maar de vraag of het in Jordanië rustig zal blijven. Velen hier hebben er een hard hoofd in, zeker met bijna 200.000 Syrische vluchtelingen in kampen bij de plaats Mafraq. Die leven daar in erbarmelijke omstandigheden en de winter komt eraan."


Bron: Friesch Dagblad

marjan
30 november 2012, 14:36
Genocide op autochtone christenen in Syrië dreigt...

Genocide dreigt in Syrië
gepubliceerd dinsdag 27 november 2012 09:10 bron: Gertjan de Jong - www.habakuk.nu
Vorig jaar sloeg VVD'er Frits Bolkestein alarm over de bedreigde positie van christenen in het Midden-Oosten. 'In Nederland heerst een opvallende politieke en publieke stilte over dit onderwerp', schreef hij in De Volkskrant. 'Even opvallend is de wijze waarop de NOS over deze kwestie spreekt. Zo "klagen" Egyptische christenen over discriminatie, "stellen" zij dat zij jarenlang worden achtergesteld, worden zij "naar eigen zeggen" gediscrimineerd en "voelen zij zich" achtergesteld.'

Het lijkt dus of de achterstelling van christenen in Egypte (en elders in het Midden-Oosten) slechts een persoonlijk gevoel is van christenen daar. Bolkestein betoogde echter dat de feitelijke situatie van christenen in het Midden-Oosten hoogst alarmerend is. In het artikel noemde hij tal van voorbeelden van discriminatie, marginalisatie, gedwongen deportaties en ernstig geweld tegen kerken, kinderen en christelijke leiders.

Genocide?
De positie van christenen in het Midden-Oosten lijkt niet echt te verbeteren. Tijdens een bijeenkomst in het United States Holocaust Memorial (Washington) noemde de Amerikaanse senator Peter W. Galbraith de situatie van christenen in Syrië 'uiterst zorgelijk'. Hij waarschuwde zelfs voor een genocide (Reformatorisch Dagblad, 23 november). Senator Galbraith weet waar hij over praat. Als diplomaat reisde hij naar oorlogsgebieden in Irak en Afghanistan. In de jaren negentig van de vorige eeuw maakte hij bovendien de massaslachtingen en deportaties op de Balkan van dichtbij mee. Wel iemand om serieus te nemen dus.

Nr.10
10 december 2012, 22:17
Een blik op Homs.

zonbron
10 december 2012, 22:37
Een blik op Homs.

:?

Nr.10
13 december 2012, 23:35
Tegen christenen en Armeniërs wordt gezegd dat ze zich moeten bekeren tot de Islam of ze worden vermoord.

Dixie
14 december 2012, 00:13
Tegen christenen en Armeniërs wordt gezegd dat ze zich moeten bekeren tot de Islam of ze worden vermoord.

bron,linkje van deze onzin?
btw tot was moesten de 50000 doden zich bekeren om niet vermoord te worden door assad, tot dictatorslaafjes?

Nr.10
14 december 2012, 19:21
Trol.

fransV
14 december 2012, 19:52
Tegen christenen en Armeniërs wordt gezegd dat ze zich moeten bekeren tot de Islam of ze worden vermoord.

wat je schrijft is correct

marjan
15 december 2012, 15:59
Ook in Algerije worden christenen en niet-moslims vervolgd

Rechtbank onderzoekt veroordeling christen
Er komt een onderzoek naar de veroordeling van de Algerijnse christen Siagh Krimo. Dat heeft de rechtbank in de Algerijnse stad Oran besloten. Krimo werd in mei 2011 veroordeeld tot jaar vijf jaar gevangenisstraf en een boete van 200.000 Dinar, omdat hij volgens een koopman de profeet Mohammed beledigde.
Naar eigen zeggen was Krimo met de koopman in gesprek en probeerde die hem over te halen om de geloofsbelijdenis van de islam uit te spreken. Krimo wilde die uitspraak niet doen omdat hij christen was. Toen hij dat uitlegde, klaagde de koopman hem aan, maar trad tijdens de rechtszaak niet op als getuige. Toch kreeg Krimo een hoge straf opgelegd.

Internationale waarnemers uitten hun ongenoegen over het vonnis en zelfs de aanklager had niet zo’n hoge straf voorgesteld. Krimo ging in beroep, maar dat werd pas afgelopen maand in behandeling genomen. Volgens de online nieuwsbron Liberation Algerie heeft de rechter tijdens de behandeling van het beroep geëist dat alle informatie over de zaak boven water moet komen, zodat op basis daarvan bepaald kan worden of de strafmaat past bij de aanklacht. Wanneer de volgende hoorzitting plaatsvindt, is nog onduidelijk.

De voorzitter van de Protestantse Kerk van Algerije, Mustapha Krim, organiseert een protestbijeenkomst tijdens die hoorzitting. “We willen zoveel mogelijk mensen, christen of niet, mobiliseren om te protesteren tegen Wet 06-03 die in 2006 is ingevoerd. Die wet zorgt ervoor dat mensen die het niet eens zijn met de waarden van de islam zomaar veroordeeld kunnen worden op basis van wat er over hen gezegd is.”
www.opendoors.nl

koppijn
15 december 2012, 18:27
Een blik op Homs.

Dat is een afbeelding uit de film 'the pianist'
88559

Dixie
16 december 2012, 01:27
wat je schrijft is correct

volgens franske zijne glazen bol toch:-D

circe
16 december 2012, 09:15
Tegen christenen en Armeniërs wordt gezegd dat ze zich moeten bekeren tot de Islam of ze worden vermoord.

dat wordt tegen ons ook gezegd: staat gewoon letterlijk in de koran.

daiwa
17 december 2012, 03:08
dat wordt tegen ons ook gezegd: staat gewoon letterlijk in de koran.

En als je daar iets over zegt ben je een haatzaaier...begrijpe wie kan.:roll:

Adrian M
22 december 2012, 22:29
bron,linkje van deze onzin?
btw tot was moesten de 50000 doden zich bekeren om niet vermoord te worden door assad, tot dictatorslaafjes?
Nr.10 kletst een eind uit z'n nek. De Chistenen en Armeense chistenen zijn de klos omdat ze domweg Assad steunden en uit lijfsbehoud blijven steunen.
Geldt eveneens voor de Alewieten .... en dit zijn moslims.

Klote voor ze. Maar hard gezegd komt het neer op - Boontje komt om z'n loontje - als je een dictator steunt.

Nr.10
23 december 2012, 17:59
Jij hebt niet te bepalen wie de klos is, en al zeker niet de reden waarom.

Nr.10
23 december 2012, 18:00
Ook in Algerije worden christenen en niet-moslims vervolgd

Rechtbank onderzoekt veroordeling christen
Er komt een onderzoek naar de veroordeling van de Algerijnse christen Siagh Krimo. Dat heeft de rechtbank in de Algerijnse stad Oran besloten. Krimo werd in mei 2011 veroordeeld tot jaar vijf jaar gevangenisstraf en een boete van 200.000 Dinar, omdat hij volgens een koopman de profeet Mohammed beledigde.
Naar eigen zeggen was Krimo met de koopman in gesprek en probeerde die hem over te halen om de geloofsbelijdenis van de islam uit te spreken. Krimo wilde die uitspraak niet doen omdat hij christen was. Toen hij dat uitlegde, klaagde de koopman hem aan, maar trad tijdens de rechtszaak niet op als getuige. Toch kreeg Krimo een hoge straf opgelegd.

Internationale waarnemers uitten hun ongenoegen over het vonnis en zelfs de aanklager had niet zo’n hoge straf voorgesteld. Krimo ging in beroep, maar dat werd pas afgelopen maand in behandeling genomen. Volgens de online nieuwsbron Liberation Algerie heeft de rechter tijdens de behandeling van het beroep geëist dat alle informatie over de zaak boven water moet komen, zodat op basis daarvan bepaald kan worden of de strafmaat past bij de aanklacht. Wanneer de volgende hoorzitting plaatsvindt, is nog onduidelijk.

De voorzitter van de Protestantse Kerk van Algerije, Mustapha Krim, organiseert een protestbijeenkomst tijdens die hoorzitting. “We willen zoveel mogelijk mensen, christen of niet, mobiliseren om te protesteren tegen Wet 06-03 die in 2006 is ingevoerd. Die wet zorgt ervoor dat mensen die het niet eens zijn met de waarden van de islam zomaar veroordeeld kunnen worden op basis van wat er over hen gezegd is.”
www.opendoors.nl
In Pakistan worden momenteel mensen levend in brand gestoken omdat ze ervan verdacht worden de pedofeet te beledigen.

Dixie
23 december 2012, 18:33
Nr.10 kletst een eind uit z'n nek. De Chistenen en Armeense chistenen zijn de klos omdat ze domweg Assad steunden en uit lijfsbehoud blijven steunen.
Geldt eveneens voor de Alewieten .... en dit zijn moslims.

Klote voor ze. Maar hard gezegd komt het neer op - Boontje komt om z'n loontje - als je een dictator steunt.

dikke 2!

Nr.10
23 december 2012, 18:57
Ik begin zo stilletjes aan Hitler te begrijpen.

zonbron
23 december 2012, 19:34
Nr.10 kletst een eind uit z'n nek. De Chistenen en Armeense chistenen zijn de klos omdat ze domweg Assad steunden en uit lijfsbehoud blijven steunen.
Geldt eveneens voor de Alewieten .... en dit zijn moslims.

Klote voor ze. Maar hard gezegd komt het neer op - Boontje komt om z'n loontje - als je een dictator steunt.

:roll:

http://3.bp.blogspot.com/-z0raaBNR2RU/T0FeIju4V6I/AAAAAAAAAMo/EojdIaA4xTA/s1600/internet%20tough%20guy.jpg

http://miltownkid.files.wordpress.com/2008/10/internettoughguy.jpg

http://lofifly.com/wp-content/uploads/Inter-tough-guy-April.jpg

zonbron
23 december 2012, 20:07
Opmerkelijk hoe de terroristenknuffelaars, AQ-aanhangers en MoslimbrothershipLOVERS op dit forum het crapuul blijven verdedigen, zoiets leest men zelfs in de lezerscommentaar bij de gerelateerde internationale berichtgeving niet (meer).

Nog opmerkelijker is het feit dat deze knuffelaars bijna allen uit dezelfde belangengroep komen.

De MB zou onheil betekenen voor deze groep, maar toch staan ze te trappelen van ongeduld om dit zogenaamde broederschap aan de macht te zien.

Dus toch ???

Zionisten en het Molimbroederschap : Een onheilige Duivelse alliantie ? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=174777)

Adrian M
23 december 2012, 22:02
Jij hebt niet te bepalen wie de klos is, en al zeker niet de reden waarom.

Klopt, ik bepaal ook niets .... dat doet de geschiedenis wel. Als je logica niet begrijpt heeft het geen zin om het uit leggen.

Als je een kleine minderheid steunt die de macht uitmaakt zul je daar de klappen van krijgen als het misgaat.... is dat te moeilijk om te begrijpen?
De Alewieten staan er wat dat betreft nog slechter voor als de chistenen.

Adrian M
23 december 2012, 22:21
Opmerkelijk hoe de terroristenknuffelaars, AQ-aanhangers en MoslimbrothershipLOVERS op dit forum het crapuul blijven verdedigen, zoiets leest men zelfs in de lezerscommentaar bij de gerelateerde internationale berichtgeving niet (meer).

Nog opmerkelijker is het feit dat deze knuffelaars bijna allen uit dezelfde belangengroep komen.

De MB zou onheil betekenen voor deze groep, maar toch staan ze te trappelen van ongeduld om dit zogenaamde broederschap aan de macht te zien.

Dus toch ???

Zionisten en het Molimbroederschap : Een onheilige Duivelse alliantie ? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=174777)

Tja, lees hier op het forum overigens wel erg veel berichten van Assad knuffelaars.
Inclusief mezelf, heb ik meer de indruk dat wat u terroristenknuffelaars noemt op het forum, men over het algemeen, zowel Assad als die rebellen, beiden als moorddadig tuig lijkt te zien.

Mijn totaal een raadsel als men in zulk een anarchie van onderlinge haat, moord en afslachting nog partij weet te trekken.

Nr.10
23 december 2012, 22:41
Opmerkelijk hoe de terroristenknuffelaars, AQ-aanhangers en MoslimbrothershipLOVERS op dit forum het crapuul blijven verdedigen, zoiets leest men zelfs in de lezerscommentaar bij de gerelateerde internationale berichtgeving niet (meer).

Nog opmerkelijker is het feit dat deze knuffelaars bijna allen uit dezelfde belangengroep komen.

De MB zou onheil betekenen voor deze groep, maar toch staan ze te trappelen van ongeduld om dit zogenaamde broederschap aan de macht te zien.

Dus toch ???

Zionisten en het Molimbroederschap : Een onheilige Duivelse alliantie ? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=174777)
Het moet zijn dat ze denken dat ze er belang bij hebben om dat uitschot te verdedigen.

Adrian M
24 december 2012, 00:48
Het moet zijn dat ze denken dat ze er belang bij hebben om dat uitschot te verdedigen.

Assad doet niet voor hen (uitschot) onder ..... Wat is uw belang om Assad te verdedigen?

Nr.10
24 december 2012, 01:05
Assad doet niet voor hen (uitschot) onder ..... Wat is uw belang om Assad te verdedigen?
En je blijft maar melken. Een trol van het zuiverste soort. Het seculier nationalisme van Assad is veel gezonder voor een land, eender welk land, dan het terroristische huurlingen uitschot dat extern gestuurd om Syrië te vernietigen. Je moet er zelf al uitschot voor zijn om dergelijk uitschot te steunen.

Adrian M
24 december 2012, 01:59
En je blijft maar melken. Een trol van het zuiverste soort. Het seculier nationalisme van Assad is veel gezonder voor een land, eender welk land, dan het terroristische huurlingen uitschot dat extern gestuurd om Syrië te vernietigen. Je moet er zelf al uitschot voor zijn om dergelijk uitschot te steunen.

Nou vriend, in geen enkele reactie heb ik ook maar ergens beweerd dat ik die moorddadige rebellengroepen zou steunen ... evenmin Assad.
Nogal makkelijk niet, als iemand niet voor Assad is hij uitschot en een trol

Gezonder? Niet als een clan uit een zeer kleine minderheid (12% van de bevolking) decennia lang dictatoriaal de dienst uitmaakt ten nadele van de meerderheid van de bevolking.
Hoe je het ook wil wenden of keren, uiteindelijk gaat zich dat wreken en komt er ellende van.

Goed klote, vooral voor de gewone Alewieten. Ook voor de chistenen die hen steunen, met name de chistenen laten blijken dat ze inmiddels flink in zak en as zitten.

Dixie
24 december 2012, 13:04
Ik begin zo stilletjes aan Hitler te begrijpen.

stilletjes jij had daar een blitzcarriere gemaakt

Dixie
24 december 2012, 13:05
:roll:

http://lofifly.com/wp-content/uploads/Inter-tough-guy-April.jpg

hoi zonbron nice kennis te maken

marjan
15 januari 2013, 13:25
Buitenland Christenen ontvluchten Syrië wegens toename geweld

14-01-2013 Martin Janssen
AL-MARJ – Syrische vluchtelingen in een tentenkamp in Libanon wapenen zich tegen de kou. De mannen dragen water naar de tenten, die zijn opgesteld bij het dorp al-Marj in de Bekaavallei in Libanon. Volgens de Verenigde Naties zijn ruim 150.000 Syriërs inmiddels opgevangen in tentenkampen in Libanon.

DAMASCUS – Net als Irak na de Amerikaanse inval in 2003 heeft ook Syrië tien jaar later te kampen met een enorme vluchtelingenstroom. Eén opvallende overeenkomst: net als toen moeten veel christenen vrezen voor hun leven.

De vluchtelingenstroom vanuit Irak bestond destijds uit twee componenten. Enerzijds vluchtten miljoenen Irakezen naar buurlanden in de Arabische regio, waarbij verreweg de meesten terechtkwamen in Syrië en Jordanië. Anderzijds waren er de intern ontheemde personen, die veel moeilijker in kaart konden worden gebracht. Internationale hulporganisaties stelden in de jaren 2006-2008 het aantal Iraakse vluchtelingen in Syrië op circa 2,5 miljoen personen, terwijl hun aantal in Jordanië op 750.000 werd geschat.

Opvallend gegeven was hierbij echter dat binnen deze vluchtelingenstroom het aandeel leden van religieuze minderheden op zo’n 40 procent werd geschat, van wie verreweg de meesten Iraakse christenen waren. Zij waren dus buitenproportioneel vertegenwoordigd, aangezien christenen in 2003 slechts 3 procent van de totale Iraakse bevolking uitmaakten.

Hetzelfde patroon lijkt zich momenteel in het door een sektarische burgeroorlog verscheurde Syrië te herhalen. Zo’n 700.000 Syriërs hebben tot op heden hun toevlucht gezocht in buurlanden, terwijl ten minste 1,5 miljoen Syriërs binnen hun eigen land op de vlucht zijn geslagen. Kerkelijke bronnen in Libanon lieten echter weten dat waarschijnlijk een half miljoen Syrische christenen vrijwillig of onvrijwillig hun huizen, steden en dorpen hebben verlaten, wat erop lijkt te wijzen dat ook in Syrië de christelijke gemeenschap meer dan de rest van de bevolking wordt getroffen door het bloedige geweld.

Net als de rest van hun landgenoten ondergaan zij de desastreuze gevolgen van het zich reeds 22 maanden voortslepende conflict in Syrië, maar de christenen worden nog eens extra getroffen door religieus geïnspireerd extremisme dat in het verdrijven en soms zelfs doden van christenen een godsdienstige plicht ziet. Het feit dat deze fundamentalistische stroming steeds meer de overhand lijkt te krijgen binnen de Syrische gewapende oppositie, is voor de Syrische kerken een bron van grote bezorgdheid.

Betrouwbare informatie uit Syrië is schaars. Via internationale christelijke organisaties sijpelen daarentegen genoeg berichten naar buiten om je een algemeen en actueel beeld te kunnen vormen van de uiterst precaire situatie. Zorgwekkend is de situatie in het noordelijk deel van Syrië dat aan Turkije grenst.

De afgelopen dagen sloegen pastors van de Sint-Franciscuskerk in het Libanese Beiroet alarm. Deze kerkelijke gemeente draagt de zorg voor 500 Syrische christenen die in deze wijk hun toevlucht hebben gezocht. Zij vestigden de aandacht op de erbarmelijke toestand van de christenen in het dorp Yaakubie, dat ten noorden van de Syrische stad Aleppo ligt.

Yaakubie is een christelijk dorp dat tot voor kort 3000 inwoners telde die tot verschillende christelijke denominaties behoorden. Tweeduizend van hen waren de afgelopen maanden reeds op de vlucht geslagen. De nog resterende 1000 christenen in Yaakubie zitten volgens berichten uit de Sint-Franciscus-gemeente in Beiroet in de val. Ze zijn totaal uitgeput en het ontbreekt hen aan alles. Er is geen voedsel, geen elektriciteit en geen stookolie.

Een woordvoerder stelt dat de christenen zitten „ingeklemd tussen het geweld en tegengeweld van allerlei gewapende groeperingen.” De koudegolf die momenteel de regio treft doet het ergste vrezen. In Yaakubie en andere noordelijke Syrische dorpen en steden lijkt zich momenteel een humanitaire ramp te voltrekken. De christenen in Yaakubie worden bedreigd met (uit)sterven, mede omdat hun erbarmelijke situatie wordt doodgezwegen.”

Samir Nasser, de maronitische aartsbisschop van Damascus, bracht de afgelopen dagen vooral het lot van de Palestijnse bevolking in het Damasceense kamp Yarmuk onder de aandacht. Hij schreef dat „men de afgelopen kerstdagen talloze Palestijnse families kon zien ronddwalen door de straten van Damascus. Ouders droegen kleine kinderen op hun armen terwijl de oudere kinderen erachteraan liepen en met de bagage zeulden.”

De Syriërs waren gevlucht voor het geweld in het Palestijnse kamp Yarmuk, waar ook Palestijnse christenen leven. De aartsbisschop van Damascus vergeleek hun situatie met de vlucht van de Jozef en Maria met het kind Jezus naar Egypte, 2000 jaar geleden.

De Syrisch-katholieke aartsbisschop van de aan Irak grenzende oostelijke regio Jazira zond de afgelopen dagen verschillende brandbrieven naar de Voedsel- en Landbouworganisatie (FAO) van de Verenigde Naties en aan de Iraakse minister-president Nuri al-Maliki persoonlijk. In Jazira bevinden zich de steden Hassake en Kamishli. Samen telden die tot voor kort 1,5 miljoen inwoners. Beide steden werden de afgelopen maanden overspoeld door honderdduizenden Syrische vluchtelingen uit andere delen van het land onder wie veel Assyrische christenen.

Aartsbisschop Behnan Hindo omschrijft de situatie in zijn regio als „catastrofaal.” Iedere economische activiteit is tot stilstand gekomen. Er wordt geen graan meer verbouwd en wat er nog aan graanreserves aanwezig was werd geroofd en op de zwarte markt in vooral Turkije verkocht. Het totale gebrek aan brandstof maakt iedere agrarische activiteit onmogelijk, terwijl de wegen naar het westen, noorden en oosten zijn afgesloten, wat bevoorrading van elders onmogelijk maakt.

De geestelijke deed een dringend beroep op de Iraakse premier Maliki: „Wij lijden momenteel zoals het Iraakse volk leed ten tijde van het economische embargo. De eerste slachtoffers waren toen net als nu kinderen. Alleen het volk werd gestraft, niet de regering. Staten plaatsen hun belangen boven die van hun volkeren en zelfs boven de rechten van God zelf.”

De aartsbisschop smeekte de Iraakse premier om zo spoedig mogelijk 600 olietanks en tonnen meel te sturen om een totale humanitaire ramp in dit gedeelte van Syrië te voorkomen.

reformatorischdagblad.nl

tomm
15 januari 2013, 20:44
Nr.10 kletst een eind uit z'n nek. De Chistenen en Armeense chistenen zijn de klos omdat ze domweg Assad steunden en uit lijfsbehoud blijven steunen.
Geldt eveneens voor de Alewieten .... en dit zijn moslims.

Klote voor ze. Maar hard gezegd komt het neer op - Boontje komt om z'n loontje - als je een dictator steunt.

Dus omdat ze hen steunen, omdat hij hen ook altijd gesteund heeft tegen de extremisten, verdienen ze het uitgemoord te worden in een genocide? Dit is ongeveer wat je zegt. Verwerpelijk.

In plaats daarvan zou het Westen kunnen stoppen de extremisten te steunen, maar nee, dat gebeurt niet want past momenteel niet in hun geo-politieke plannen (namelijk verzwakking van Iran en Rusland in de regio). Nogmaals verwerpelijk, des te meer omdat alles overgoten wordt met een humanitair sausje, zoals meestal.

Maar goed ik hoop dat Rusland en andere landen die wel inzitten met de lokale christenen an anderen die strijden tegen de moslimextremisten, en naar voorbeeld van Frankrijk een heuse militaire operatie inzetten tegen de rebellen.

zonbron
15 januari 2013, 22:45
Dus omdat ze hen steunen, omdat hij hen ook altijd gesteund heeft tegen de extremisten, verdienen ze het uitgemoord te worden in een genocide? Dit is ongeveer wat je zegt. Verwerpelijk.

In plaats daarvan zou het Westen kunnen stoppen de extremisten te steunen, maar nee, dat gebeurt niet want past momenteel niet in hun geo-politieke plannen (namelijk verzwakking van Iran en Rusland in de regio). Nogmaals verwerpelijk, des te meer omdat alles overgoten wordt met een humanitair sausje, zoals meestal.

Maar goed ik hoop dat Rusland en andere landen die wel inzitten met de lokale christenen an anderen die strijden tegen de moslimextremisten, en naar voorbeeld van Frankrijk een heuse militaire operatie inzetten tegen de rebellen.


2!


http://nl.media.rbth.ru/web/in-rbth/images/2013-01/big/09.01/fgfa468.jpg

http://nl.media.rbth.ru/web/in-rbth/images/2012-09/big/18.09/fgfa_900.jpg

Antoon
17 januari 2013, 10:34
Ondertussen in Syrië:


Pro-Assad forces kill 106 in city of Homs
Published: 01.17.13, 11:02

More than 100 people including women and children were killed by forces loyal to Syrian President Bashar Assad on Tuesday in Homs, the Syrian Observatory for Human Rights said on Thursday.

The Britain-based group said some of the 106 victims were burned in their homes and others were either shot or stabbed when pro-Assad forces stormed Basatin al-Hasawiya, an impoverished district of the central Syrian city.
(Reuters : art.Syr (http://www.reuters.com/article/2013/01/17/us-syria-crisis-idUSBRE90G09R20130117))


Fijne mensen die Arabische leiders ...

Vrijheideerst
17 januari 2013, 11:20
Ondertussen in Syrië:



Fijne mensen die Arabische leiders ...

Geloof zeker blindelings de media. Neem het voorbeeld van Egypte: akkoord, Moebarak was een dictator. Maar hij richtte tenminste zijn blik op het westen. De "gematigde" moslimbroeder Morsi daarentegen...

Obama zit langs ene kant te janken voor strengere wapenwetgeving in de VS, maar geeft wel wapens aan het nieuwe radikale regime.

Fijne mensen allemaal.

Adrian M
17 januari 2013, 12:50
Dus omdat ze hen steunen, omdat hij hen ook altijd gesteund heeft tegen de extremisten, verdienen ze het uitgemoord te worden in een genocide? Dit is ongeveer wat je zegt. Verwerpelijk.


Nee ... wat ik aangeef is, het één is een logisch gevolg van het ander.

Een simpel voorbeeld. Meisjes bij ons in Nederland, waarvan de vader bijvoorbeeld NSB-er was, werden opgepakt, kaal geschoren en ook wel met pek bewerkt.
Er waren eveneens genoeg NSB-ers, behalve dat ze er op gestemd hadden, niet meer gedaan dan slechts stemmen en niet echt een idee hadden wat er tijdens de oorlog gebeurde.
Eveneens als veel overige Nederlanders dat niet werkelijk hadden.
Kinderen van NSB ouders werden, tot nog niet zo lang geleden, er op aan gekeken dat hun ouders fout waren (stempel). Als dat al nog steeds niet gebeurd.
Feitelijk een afrekening, welke jaren later nog steeds doorging.

Afrekeningen ziet men in de geschiedenis her en der in allerlei landen
U kunt mijn stelling verwerpelijk vinden, probeer echter een mogelijke verklaring aan te geven

tomm
17 januari 2013, 13:02
Nee ... wat ik aangeef is, het één is een logisch gevolg van het ander.

Een simpel voorbeeld. Meisjes bij ons in Nederland, waarvan de vader bijvoorbeeld NSB-er was, werden opgepakt, kaal geschoren en ook wel met pek bewerkt.
Er waren eveneens genoeg NSB-ers, behalve dat ze er op gestemd hadden, niet meer gedaan dan slechts stemmen en niet echt een idee hadden wat er tijdens de oorlog gebeurde.
Eveneens als veel overige Nederlanders dat niet werkelijk hadden.
Kinderen van NSB ouders werden, tot nog niet zo lang geleden, er op aan gekeken dat hun ouders fout waren (stempel). Als dat al nog steeds niet gebeurd.
Feitelijk een afrekening, welke jaren later nog steeds doorging.

Afrekeningen ziet men in de geschiedenis her en der in allerlei landen
U kunt mijn stelling verwerpelijk vinden, probeer echter een mogelijke verklaring aan te geven

Goed, maar ten eerste hebben christenen en Alewieten dat regime altijd al gesteund, ook onder vader Assad, het is dus niets nieuws en ze wisten dat ze zowiezo gestraft zouden worden door islamistische soennieten, van wie vergevingsgezindsheid nu niet bepaald de bekendste eigenschap is. Zelfs christenen in Irak die Saddam nooit steunden werden meedogenloos opgejaagd in Irak(en velen vluchtten naar Syrië dat ze toen als een veilige haven zagen). Dus is het een evidentie dat ze Assad steunen.

Ten tweede kun je Assad moeilijk met NSB vergelijken, Assad is de erkende president van de Syrische Arabische republiek, geen bezetter. Hij vecht tegen radicale milities die proberen de macht over te nemen in Syrië. Het Westen bevecht die radicale milities in Afghanistan, somalië en nu Mali, maar steunt hen dan weer in SyriË.

Er is dus niets oneenvols aan de positie van christenen of Alewieten, ze vechten voor de seculiere maatschappij die hen gelijke rechten gaf als minderheden, zo simpel is het. Ze vechten letterlijk en figuurlijk ook voor hun leven. Ik vind dat ze steun verdienen.

Adrian M
17 januari 2013, 13:15
In plaats daarvan zou het Westen kunnen stoppen de extremisten te steunen, maar nee, dat gebeurt niet want past momenteel niet in hun geo-politieke plannen (namelijk verzwakking van Iran en Rusland in de regio). Nogmaals verwerpelijk, des te meer omdat alles overgoten wordt met een humanitair sausje, zoals meestal.

Maar goed ik hoop dat Rusland en andere landen die wel inzitten met de lokale christenen an anderen die strijden tegen de moslimextremisten, en naar voorbeeld van Frankrijk een heuse militaire operatie inzetten tegen de rebellen.

Zie geen verschil tussen geopolitiek van het westen, Rusland of China. Soms lopen de belangen samen en soms tegenover gesteld van elkaar

Frankrijk en Rusland zijn een uitstekend voorbeeld waar het gaat om tegengestelde en samenvallende belangen.
Frankrijk stond vooraan om in te grijpen in Syrië, als wel was het eerste land om het Syrische verzet te erkennen.
In Mali grijpt Frankrijk in. Denk eerder dat de belangen van Rusland en het Westen in Mali nu samenvallen. De krijgsmacht van Mali is daarnaast uitgerust met Russisch materieel (Migs, Antonov vliegtuigen etc)

In Afghanistan ziet men iets soortgelijks:

US-Russia 'reset' gets a boost with Russian offer of airbase

MOSCOW
In an unprecedented move, Russia is offering NATO the use of a Russian airbase for aircraft refueling and the transit of "non lethal" supplies and personnel. Moscow says the offer is an effort to ease the strain on the alliance's increasingly restricted supply chain to forces in Afghanistan.

Quote: Despite its often critical stance toward the US, Moscow has long acknowledged that NATO forces are fighting for essential Russian interests in Afghanistan. Should the coalition troops depart and the Taliban return, Russia believes it would face a wave of potential consequences, including an upsurge in Islamist radicalism across former Soviet Central Asia.

http://www.csmonitor.com/World/Europe/2012/0315/US-Russia-reset-gets-a-boost-with-Russian-offer-of-airbase


On 16 September 2009, the US Navy delivered the last two of four Mi-17s to the Afghan National Army Air Corps.[14] On 19 June 2010, it was announced that the US government would buy and refurbish 31 more Mi-17 helicopters from Russia to supply the Afghan Army

In 2011, Chief of Staff of Afghanistan Army Abdul Wahhab Wardak announced that the US government will pay US$367.5 million to Russian producers for 21 Mi-17s to Afghanistan. He explained the choice with the acquaintance of the Afghan technical and pilot staff with the helicopter type and that it is better suited for Afghanistan's environment
http://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-17

Adrian M
17 januari 2013, 13:19
Ten tweede kun je Assad moeilijk met NSB vergelijken ....

Probeer er geen vergelijking mee aan te tonen. Wat ik als voorbeeld mee bedoel, het wraak nemen in dergelijke situaties door bevolking.

Adrian M
17 januari 2013, 14:07
Interessant gezichtspunt aangaande Frankrijk
Er zouden volgens een rapport niet één, maar twee Franse helicopters verloren zijn gegaan

French pilot KILLED in Mali as France continue AIR-STRIKES against ISLAMIST
http://www.youtube.com/watch?v=e4Vyb4F-wXk

Adrian M
17 januari 2013, 14:50
2!


http://nl.media.rbth.ru/web/in-rbth/images/2013-01/big/09.01/fgfa468.jpg

http://nl.media.rbth.ru/web/in-rbth/images/2012-09/big/18.09/fgfa_900.jpg

Voorlopig moet Mali het hiermee doen ;-)

Mali Air Force:

Russia
o Aero L-29 Delf�*n: 6
o Antonov An-2 Colt: 2
o Antonov An-24 Coke: 2
o Antonov An-26 Curl: 1
o Mikoyan-Gurevich MiG-17 Fresco: 5
o Mikoyan-Gurevich MiG-21 Fishbed: 14
(MiG-21BIS/MF/UM)
o Mikoyan-Gurevich MiG-15 Fagot: none
(MiG-15UTI: Received from USSR in 1965 Now gate guardian of the Senou Airbase on a concrete block)
o Mil Mi-8 Hip: 1
o Mil Mi-24 Hind: 2
(Mi-24D: Received from Bulgaria in 2007 )
o Yakovlev Yak-18 Max: 2

China
o Harbin Z-9: 2
(Chinese variant of AS-365N Dauphin)

US
o Basler BT-67 Turbo Dakota: 3

France
o Eurocopter AS350 Ecureuil: 1

Adrian M
17 januari 2013, 17:18
Maar goed ik hoop dat Rusland en andere landen die wel inzitten met de lokale christenen an anderen die strijden tegen de moslimextremisten, en naar voorbeeld van Frankrijk een heuse militaire operatie inzetten tegen de rebellen.

Vanuit een Christelijke levensovertuiging zou dit een aspect zijn om deze stelling in te nemen, wat specifiek Christenen in Syrië betreft
(Op politiek vlak daarentegen wordt er door politici geen rekening mee gehouden, tenzij het de politiek goed uitkomt)
Streng gelovige Christenen in het westen lijken zich eveneens matig te interesseren voor Palestijnse Christenen en eerder de Joden te steunen.

Als men atheïst is, zoals ik, heeft het dus geen basis om specifiek Chistenen te steunen. Op dat vlak interesseert het me voor geen meter wat voor geloof ze aanhangen.
Dat geen enkele bevolkingsgroep, waar ook, dient uitgeroeid te mogen worden hoeft geen betoog.

rebella
17 januari 2013, 19:31
Fijne mensen die Arabische leiders ...

aja! 106 gedood? het aantal onschuldige mensen die door islamieten werden degood mag je zeker met duizend vermenigvuldigen... als je een rekentoestel hebt, natuurlijk...:roll:

rebella
17 januari 2013, 20:26
Als men atheïst is, zoals ik, heeft het dus geen basis om specifiek Chistenen te steunen. Op dat vlak interesseert het me voor geen meter wat voor geloof ze aanhangen.

omdat Christendom een vredelijke religie is, misschien?

en schaamt je je niet voor zo'n hypocrisie?Natuurlijk niet, want mensen zoals je hebben geen enkele princippes, en misschien geen gevoelens ook, zombies dus. Je kan dus in princippe je eigen ouders ook verraden...

tomm
17 januari 2013, 22:05
Vanuit een Christelijke levensovertuiging zou dit een aspect zijn om deze stelling in te nemen, wat specifiek Christenen in Syrië betreft
(Op politiek vlak daarentegen wordt er door politici geen rekening mee gehouden, tenzij het de politiek goed uitkomt)
Streng gelovige Christenen in het westen lijken zich eveneens matig te interesseren voor Palestijnse Christenen en eerder de Joden te steunen.

Als men atheïst is, zoals ik, heeft het dus geen basis om specifiek Chistenen te steunen. Op dat vlak interesseert het me voor geen meter wat voor geloof ze aanhangen.
Dat geen enkele bevolkingsgroep, waar ook, dient uitgeroeid te mogen worden hoeft geen betoog.

De christenen zitten in de meeste midden-oosten landen, inclusief Israel en turkije, in de verdrukking. SyriË is een van de weinige landen waar ze een goede maatschappelijke positie hebben. Dat is niet alleen van belang vanuit christelijk oogpunt, maar ze zijn ook een domper op de islamistische radicalisatie van het Midden-Oosten. Daarnaast niet vergeten dat het Midden-Oosten grotendeels orthodox-christelijk was voor de komst van de Islam. Dit is de regio waar het christendom is ontstaan ten andere.

Zelfs al ben je geen christen, vind ik het van grote waarde dat er een land is (naast Libanon) waar alle religieuze groepen op gelijke voet leven, en er ook plaats is voor seculiere moslims. Dit is grotendeels te danken aan het seculiere Baath regime. Het mag dan al een dictatoriaal regime zijn, dit is een grote meerwaarde in een regio die alsmaar radicaliseert. En democratie in het Midden-Oosten houdt nooit lang stand, tenzij het een machtsevenwicht betreft tussen verschillende groepen zoals in Libanon, een beetje een compromis op z'n Belgisch. Daar gaan we naartoe in SyriË denk ik, tenzij de islamisten militair overwinnen dan wordt syrië een fundamentalistisch land waar minderheden hoogstens gedoogd en niet gedood zullen worden (maar meer waarschijnlijk wel uitgeroeid zullen worden).

BonBon
18 januari 2013, 00:09
omdat Christendom een vredelijke religie is, misschien?

en schaamt je je niet voor zo'n hypocrisie?Natuurlijk niet, want mensen zoals je hebben geen enkele princippes, en misschien geen gevoelens ook, zombies dus. Je kan dus in princippe je eigen ouders ook verraden...

Momenteel zijn christenen vredelievender, dat is waar. Het feit dat ze inteelt uitgeband hebben zal daar wel voor iets tussen zitten, maar ja, tegenover Moslims is elk ander geloof vredelievend. Ik zie het slecht in met Syrië, de grote massamoord moet nog beginnen.

Adrian M
18 januari 2013, 00:12
omdat Christendom een vredelijke religie is, misschien?

en schaamt je je niet voor zo'n hypocrisie?Natuurlijk niet, want mensen zoals je hebben geen enkele princippes, en misschien geen gevoelens ook, zombies dus. Je kan dus in princippe je eigen ouders ook verraden...

Uw opmerking slaat nergens op
Quote mezelf: "Dat geen enkele bevolkingsgroep, waar ook, dient uitgeroeid te mogen worden hoeft geen betoog"

Geen principes? Geen enkele bevolkingsgroep, wat voor godsdienst een bevolkingsgroep ook heeft, dient uitgeroeid te mogen worden.
Daarin maak ik geen onderscheid of het Christenen, Joden, Hindoes, Moslims zijn of wat dan ook.

Het Christendom een vredige religie? Nou dat hebben we de afgelopen paar duizend jaar inderdaad gezien... .

Adrian M
18 januari 2013, 00:27
De christenen zitten in de meeste midden-oosten landen, inclusief Israel en turkije, in de verdrukking. SyriË is een van de weinige landen waar ze een goede maatschappelijke positie hebben. Dat is niet alleen van belang vanuit christelijk oogpunt, maar ze zijn ook een domper op de islamistische radicalisatie van het Midden-Oosten. Daarnaast niet vergeten dat het Midden-Oosten grotendeels orthodox-christelijk was voor de komst van de Islam. Dit is de regio waar het christendom is ontstaan ten andere.

Zelfs al ben je geen christen, vind ik het van grote waarde dat er een land is (naast Libanon) waar alle religieuze groepen op gelijke voet leven, en er ook plaats is voor seculiere moslims. Dit is grotendeels te danken aan het seculiere Baath regime. Het mag dan al een dictatoriaal regime zijn, dit is een grote meerwaarde in een regio die alsmaar radicaliseert. En democratie in het Midden-Oosten houdt nooit lang stand, tenzij het een machtsevenwicht betreft tussen verschillende groepen zoals in Libanon, een beetje een compromis op z'n Belgisch. Daar gaan we naartoe in SyriË denk ik, tenzij de islamisten militair overwinnen dan wordt syrië een fundamentalistisch land waar minderheden hoogstens gedoogd en niet gedood zullen worden (maar meer waarschijnlijk wel uitgeroeid zullen worden).

U zult het met mee eens zijn, neem ik aan, dat religie op zich, voor politici geen waarde heeft als primair aspect om steun te verlenen aan een bevokingsgroep.
Niet de indruk dat de Franse steun uberhaupt er ook maar iets mee te maken heeft

Vindt u het tevens niet tekenend dat juist streng gelovige christenen niet de positie innemen ten opzichte van de Christelijke Palestijnen welke men van ze zou verwachten?
Maar wel met name de Joden lijken te steunen. Mij verbaast dit in hoge mate.

Me niet in verdiept, hou me dus ten goede, maar het komt op me over dat katholieke en protestantse kerken niet bijzonder te hoop lopen met hun steun aan de Syrische geloofsgenoten?

tomm
18 januari 2013, 00:47
religie op zich, voor politici geen waarde heeft als primair aspect om steun te verlenen aan een bevokingsgroep.
Niet de indruk dat de Franse steun uberhaupt er ook maar iets mee te maken heeft

Niet voor het Westen, dat zuiver en alleen aan de eigen belangen denkt, en de belangen van hun financiële elite natuurlijk. (waarvan een groot deel Joden zijn in landen als de VS). In Rusland is het anders. Russen zijn orthodoxe christenen en voelen zich echt verwant met de christenen in het midden-oosten en de Balkan. Rusland is al wereldoorlogen begonnen om orthodoxe christenen te steunen die onderdrukt dreigden te worden. (bvb. WOI). Het tsaristische Rusland hielp de ArmeniËrs in Turkije. Tegenwoordig zie je dat de orthodoxe kerk opnieuw een veel groter gewicht heeft op de Russische politiek dan vroeger. De russisch-orthodoxe patriarch bezocht Damascus en verbroederde met Assad. Sindsdien heeft Rusland SyriË steeds verdedigd. Ik denk dat er in de Rusische motivatie meer dan zuiver geo-politiek meespeelt. Was vroeger trouwens ook al zo, de Sovjet-Unie gaf geld aan socialistische regimes die geen enkele financiële meerwaarde hadden voor de Sovjet-Unie, wel in tegendeel. Ik denk dat Russische politiek iets minder berekend en iets meer met hartstocht beleefd wordt dan westerse. Natuurlijk is er corruptie en berekendheid, maar persoonlijke, ideologische en emotionele zaken spelen een veel grotere rol dan in westerse politiek. Natuurlijk heb je KGB en dergelijke, maar die dienen enkel om de belangen van Rusland, de Russische elite, maar ook de waarden die Rusland verdedigt, te behartigen. bvb. in het geval van "pussy riot" was het veel slimmer geweest de zaak niet op te blazen, maar een groep die in de belangrijkste kerk van Rusland zowel het gezag als de kerk stond uit te dagen, dat konden ze niet verdragen, dat ging te ver. Als je een Rus echt beledigt of bedriegt, zal die reageren zonder aan z'n verdere toekomst te denken. Dan kan het wel eens slecht met je aflopen.



Vindt u het tevens niet tekenend dat juist streng gelovige christenen niet de positie innemen ten opzichte van de Christelijke Palestijnen welke men van ze zou verwachten?
Maar wel met name de Joden lijken te steunen. Mij verbaast dit in hoge mate.

Me niet in verdiept, hou me dus ten goede, maar het komt op me over dat katholieke en protestantse kerken niet bijzonder te hoop lopen met hun steun aan de Syrische geloofsgenoten?[/

Gaat al heel lang terug, tot de kruisttochten, katholieke en protestantse christenen beschouwen orthodoxen als vervelende concurrenten, terwijl het orthodoxe christendom veel dichter bij het oorspronkelijke christendom staat en veel spiritueler van aard is dan de westerse varianten. In de VS zie je een coalitie tussen radicale zionisten en protestante fundamentalisten. In praktijk komt het er op neer dat de christenen de belangen van de rechtse zionisten klakkeloos volgen. (met uitzonderingen natuurlijk, ik heb het over de meerderheid, die heel sterk gemanipuleerd wordt door rechtse media)

Adrian M
18 januari 2013, 01:03
De christenen zitten in de meeste midden-oosten landen, inclusief Israel en turkije, in de verdrukking. SyriË is een van de weinige landen waar ze een goede maatschappelijke positie hebben. Dat is niet alleen van belang vanuit christelijk oogpunt, maar ze zijn ook een domper op de islamistische radicalisatie van het Midden-Oosten. Daarnaast niet vergeten dat het Midden-Oosten grotendeels orthodox-christelijk was voor de komst van de Islam. Dit is de regio waar het christendom is ontstaan ten andere.

Zelfs al ben je geen christen, vind ik het van grote waarde dat er een land is (naast Libanon) waar alle religieuze groepen op gelijke voet leven, en er ook plaats is voor seculiere moslims. Dit is grotendeels te danken aan het seculiere Baath regime. Het mag dan al een dictatoriaal regime zijn, dit is een grote meerwaarde in een regio die alsmaar radicaliseert. En democratie in het Midden-Oosten houdt nooit lang stand, tenzij het een machtsevenwicht betreft tussen verschillende groepen zoals in Libanon, een beetje een compromis op z'n Belgisch. Daar gaan we naartoe in SyriË denk ik, tenzij de islamisten militair overwinnen dan wordt syrië een fundamentalistisch land waar minderheden hoogstens gedoogd en niet gedood zullen worden (maar meer waarschijnlijk wel uitgeroeid zullen worden).

Het verschil tussen de westerse politiek en de huidige Russische politiek is dat deze pragmatischer is.
Wat ik, tot op zekere hoogte, een betere politiek vind dan de westerse benadering.

Zolang het goed bleef gaan werkte een dictatuur zoals in Syrië.
Het punt blijft echter dat op een gegeven moment een meerderheid zich niet langer wil laten regeren door een
minderheid, of het nu in Syrië is of in andere landen
(Ook de Belgen waren destijds in de meerderheid, maar hadden er weinig mee op zich door een Hollandse minderheid te laten ringeloren
Ook het Godsdienst aspect telde destijds, tot op zekere hoogte, daarin mee )

Of men die rebellen wel of niet moet steunen? Durf er geen antwoord op te geven.
Het Syrische Vrije Leger? Het lijkt erop dat het een ongeorganiseerd zooitje onder elkaar is.
Bewapen ze en je weet niet waar het schip strandt, morgen kunnen er evengoed groeperingen aangesloten zijn bij een Al Qaida groepering.
Daarnaast staan bevolkingsgroepen tegen over elkaar om elkaar uit te moorden.

Het is nu zo'n puinhoop geworden dat niemand nog kan zeggen waar het op uit zal draaen, het Westen niet en de Russen al evenmin.

tomm
18 januari 2013, 01:29
Het verschil tussen de westerse politiek en de huidige Russische politiek is dat deze pragmatischer is.
Wat ik, tot op zekere hoogte, een betere politiek vind dan de westerse benadering.

Zolang het goed bleef gaan werkte een dictatuur zoals in Syrië.
Het punt blijft echter dat op een gegeven moment een meerderheid zich niet langer wil laten regeren door een
minderheid, of het nu in Syrië is of in andere landen
(Ook de Belgen waren destijds in de meerderheid, maar hadden er weinig mee op zich door een Hollandse minderheid te laten ringeloren
Ook het Godsdienst aspect telde destijds, tot op zekere hoogte, daarin mee )

Of men die rebellen wel of niet moet steunen? Durf er geen antwoord op te geven.
Het Syrische Vrije Leger? Het lijkt erop dat het een ongeorganiseerd zooitje onder elkaar is.
Bewapen ze en je weet niet waar het schip strandt, morgen kunnen er evengoed groeperingen aangesloten zijn bij een Al Qaida groepering.
Daarnaast staan bevolkingsgroepen tegen over elkaar om elkaar uit te moorden.

Het is nu zo'n puinhoop geworden dat niemand nog kan zeggen waar het op uit zal draaen, het Westen niet en de Russen al evenmin.

Toch blijft het Westen eenzijdig de rebellen steunen. De Russen daarentegen hebben zowel de regering als rebellen uitgenodigd voor vredesonderhandelingen. De rebellen weigerden er op in te gaan.

Ik weet niet eens of het over een meerderheid gaat in Syrië, wel zeker een militante minderheid die een islamistisch soennitisch regime wil, en heel veel steun krijgt uit het buitenland.

Toch is dit niet het beeld dat opgehangen wordt in de westerse media, het wordt voorgesteld alsof "de bevolking" in opstand komt tegen een "vreselijke dictator". In werkelijkheid zijn het verschillende bevolkingsgroepen die lijnrecht tegenover elkaar staan, net als in Libanon in de jaren 80. En net als toen is de enige goede oplossing een comrpomis tussen de verschillende groepen. Dat de oorlog nog niet is overgeslagen, toont aan dat het Libanese model doeltreffend is, zelfs al zijn er ook nadelen aan verbonden.


Assad heeft geen andere keuze dan voort te doen, tot de andere zijde tot compromis bereid is. Zoals ik al zei, gewoon opgeven zou zelfmoord zijn (het lot van Khadaffi is niemand ontgaan...), en het zou betekenen dat de vele groepen die Assad steunden aan de willekeur van de baardmannen zouden bloodstaan. Dat zal dus niet zomaar gebeuren. Wat het Westen wil is dus gewoon onrealistisch en werkt vrede tegen.

rebella
18 januari 2013, 02:27
Het punt blijft echter dat op een gegeven moment een meerderheid zich niet langer wil laten regeren door een
minderheid, of het nu in Syrië is of in andere landen
Of men die rebellen wel of niet moet steunen? Durf er geen antwoord op te geven.



Welke "meerderheid" bedoelt je? Er is meestal volk van Al-quaida en krijgen ze opleiding ervoor, wapens en nog meer... ze krijgen speciale drugs die je helemaal amok kan maken. Ze verkrachten, kappen hoofden en armen af, enz... Er ze schrikken "Allah Akbar", echt verschrikkelijk, kheb het documentaire gezien dankzij een link van #10 in een andere draad.
http://www.youtube.com/watch?v=JWUjgSmrN7Y
En het vrezelijkste dat de onmensen door amerikanen en europeanen gesteund worden! En in Mali voert men oorlog tegen hetzelfde dat men in Syrie steunt! Welkom bij de wereld van dubbele standarden dus.

Adrian M
18 januari 2013, 03:52
Welke "meerderheid" bedoelt je? Er is meestal volk van Al-quaida en krijgen ze opleiding ervoor, wapens en nog meer... ze krijgen speciale drugs die je helemaal amok kan maken. Ze verkrachten, kappen hoofden en armen af, enz... Er ze schrikken "Allah Akbar", echt verschrikkelijk, kheb het documentaire gezien dankzij een link van #10 in een andere draad.
http://www.youtube.com/watch?v=JWUjgSmrN7Y
En het vrezelijkste dat de onmensen door amerikanen en europeanen gesteund worden! En in Mali voert men oorlog tegen hetzelfde dat men in Syrie steunt! Welkom bij de wereld van dubbele standarden dus.

Gewoon eens de geschiedenis teruglezen hoe het apparaat van Assad in elkaar zat voor deze ellende onstond.
Waar bestond/bestaat de leiding uit van z'n leger en wie zijn degenen die in z'n veiligheidsdienst zitten?
Z'n veiligheidsdienst is een repressie apparaat, zoals je in een dictatuur altijd nodig zal hebben.
In dit geval bemand met hoofdzakelijk alewieten, ofwel samen met de chistenen, hun bondgenoten, de minderheid binnen Syrië (Soennieten: 74%)

Veiligheidsdiensten:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/internationaal/79562-de-veiligheidsdiensten-van-syrie.html

Vooraf huidige toestand, deze startte met betogingen:
http://missingpeace.eu/nl/2011/04/de-syrische-opstand-en-de-mogelijke-gevolgen/

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/12/27/twintigduizend-syriers-de-straat-op/


Baath partij:
De Volksraad, het parlement (of majlis), wordt om de vier jaar gekozen door alle volwassen Syriërs. Twee derde van de zetels gaat automatisch naar de Ba'ath-partij. De andere kandidaten moeten vooraf goedgekeurd worden door de autoriteiten. De volksvergadering telt 250 leden.

In 1963 kwam de Ba'ath-partij, via een nieuwe staatsgreep, aan de macht in Syrië. In 1967 werd Syrië betrokken in de Zesdaagse Oorlog tussen een Arabische coalitie en Israël. Syrië verloor de Golanhoogten aan Israël.
Aan de politieke instabiliteit kwam een einde toen in 1970 Hafez al-Assad de militaire dictatuur uitriep waarbij hij zichzelf levenslang tot staatshoofd verklaarde. al-Assad behoorde tot een etnische en religieuze minderheid, de Alewieten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syrie

Het veiligheidsapparaat (Mukhabarat) is en werd gehaat door de bevolking. Alewieten en dus ook chistenen zijn de klos daar de bevolking hen met deze diensten als vanzelf mee zal afficheren.

De gewone Alewiet of christen kan er weining aan doen dat het systeem zo in elkaar zat, maar hen rest weinig anders dan hun huid zo duur mogelijk verkopen.
Die rebellen zijn tuig, maar maakt geenszins lieverdjes van de tegenpartij.

Adrian M
18 januari 2013, 14:06
Toch blijft het Westen eenzijdig de rebellen steunen. De Russen daarentegen hebben zowel de regering als rebellen uitgenodigd voor vredesonderhandelingen. De rebellen weigerden er op in te gaan.


Zou de beste en enige oplossing zijn, maar als de rebellen niet willen en Assad dit aangeeft:
Assad has announced a new peace plan at the same time rejecting any dialogue with the opposition. “We will not have dialogue with a puppet made by the West,” Assad said.
http://english.ruvr.ru/2013_01_06/Syria-will-never-forget-Russia-s-help-Assad/

Komt nog iets bij, de Koerden in Syrië zien hun kans schoon op een eigen staat, dan wel een autonoom gebied in Syrie.
Niet iets waar Turkije en Irak op zitten te wachten; Zover begrepen richten de Koerden een officieel eigen leger op.
Het westen lijkt dit te gaan steunen als tegenwicht tegen Al Nusra c.q. Al Qaida groeperingen

Het is een wir war aan belangen en onderlinge strijd:
o Golfstaten versus Iran
o Westen versus Rusland/China
o Turkije/Irak ten opzichte van de Koerden
o Al Qaida groeperingen versus ... noem maar op
o Etnische bevolkingsgroepen in Syrië versus elkaar
o Daar tussendoor zweven de Palestijnen, Hezbollah en Libanon plus Israël


Analyse Russische Midden-Oostenspecialist Jevgeni Satanovski:

Wat me opvalt hoe hij de pragmatische koers van Rusland weergeeft, maar ook aangeeft dat Iran de grootste vijand van Rusland is en hoe Rusland zich daar pragmatisch in opstelt.
Met een zeker risico nemend aangaande de nucleaire bewapening aangaande Iran.
(Op zich vind ik de pragmatische koers van Rusland geen slechte opstelling, maar ook daar zijn haken en ogen aan)

'Assad is een smeerlap, net als de rest. Maar wat hebben jullie in Libië gekregen?'

Dus wapens leveren aan Assad is een vorm van neutraliteit?

'We houden ons afzijdig bij die oorlogen in het Midden-Oosten. Maar als iemand aankomt met morele praatjes, zeggen wij: 'Loop naar de hel!'.
Die les hebben de Amerikanen ons geleerd: iedereen is je vriend, maar geld kun je het beste in eigen zak steken.
Trouwens, onze handelsbelangen daar zijn gering vergeleken met die in Europa, Turkije en China.'

Volgens critici is de les: Rusland stond aan de verkeerde kant in Libië en nu weer in Syrië.

'Rusland staat aan geen enkele kant. Poetin weet als oud KGB'er dat spelen met religieuze fanaten zelfmoord is. Jullie staan achter de nieuwe klootzakken? Prima, wij staan achter de oude noch achter de nieuwe. Hebben jullie nog niet genoeg zelfmoordaanslagen en moorden als op Theo van Gogh gehad? Europa wordt het nieuwe radicaal-islamitische emiraat. Het zit gevangen tussen het fascistische radicalisme van ultrarechtse groepen en het radicale islamisme van het type Al Qaida. Of dat nu 'de goede kant' is...'

Waarom steunt Rusland geen verdere sancties tegen Iran?

'Omdat die geen effect zullen hebben. Binnen een jaar of twee heeft Iran de bom. Er is geen manier om Iran van buitenaf te beïnvloeden. Tussen de onderling strijdende Iraanse facties bestaat geen meningsverschil over de bom.

'Rusland moet dus leren leven met een nucleair Iran. Geen prettig vooruitzicht, want na alle drugs en terreur die uit Pakistan en Afghanistan komen, is Iran de grootste dreiging voor Rusland. Niemand zegt dat hardop, want als je een grote hooligan als buurland hebt, blijf je daarvan af. Iran kan binnen een paar maanden een 'Zuid-Libanon' creëren op de Russische Kaukasus. Het zijn partners uit nood. Vergeet niet dat Rusland zijn grootste grensconflict heeft met Iran, over de Kaspische Zee. Wij hebben niet de luxe van een Brits Kanaal of Atlantische Oceaan.'

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3136140/2012/01/24/Assad-is-een-smeerlap-net-als-de-rest-Maar-wat-hebben-jullie-in-Libie-gekregen.dhtml

rebella
18 januari 2013, 15:42
Simpel gezegd: westerse doen alles om instabiliteit in te brengen aan Asie , maar toch als hoofddoel een oorlog Iran-Russland. En alles is door de VS en msschien ook het VK in detalj uitgewerkt, "menserechten" in Syrie zijn alleen een gereedschap.
Americanen hebben een geografische voordeel. Zie je gelijkenissen met Groot-Britanie in het verleden? Russland heeft wel en voordeel als president Poetin die een sterke leider is, maar geografische nadeel als een buurland van Iran. Het "probleem" voor Amerikanen is dat het volk in Russland niet gemakkelijk hun ideen overneemt van democratie enz, en dan proberen ze hun op te splitsen door provocaties, het subsidieren van "rebellen" enz, net zoals in Asiatische landen. Het maakt niet uit hoe exact ze dat doen, het hoofdidee is blijven doen, en alles komt in "orde"...

en wat met Europeanen? Ze zitten in stront met al die islamisering. Het zou me niet verrasen dat integratriepolitiek ook een gereedschap was om Europa langzaam te verzwakken. En Europeanen durven hun moond niet eens te openen. In Groot-Britanie kan je ontslagen worden door het gebruik van kruis op werk, als je iets zegt tegen de homo's enz... angst opwekken is idd ook een van hun methodes die na brainwashing volgt.

Adrian M
18 januari 2013, 16:17
Simpel gezegd: westerse doen alles om instabiliteit in te brengen aan Asie , maar toch als hoofddoel een oorlog Iran-Russland. En alles is door de VS en msschien ook het VK in detalj uitgewerkt, "menserechten" in Syrie zijn alleen een gereedschap.
Americanen hebben een geografische voordeel. Zie je gelijkenissen met Groot-Britanie in het verleden? Russland heeft wel en voordeel als president Poetin die een sterke leider is, maar geografische nadeel als een buurland van Iran. Het "probleem" voor Amerikanen is dat het volk in Russland niet gemakkelijk hun ideen overneemt van democratie enz, en dan proberen ze hun op te splitsen door provocaties, het subsidieren van "rebellen" enz, net zoals in Asiatische landen. Het maakt niet uit hoe exact ze dat doen, het hoofdidee is blijven doen, en alles komt in "orde"...

en wat met Europeanen? Ze zitten in stront met al die islamisering. Het zou me niet verrasen dat integratriepolitiek ook een gereedschap was om Europa langzaam te verzwakken. En Europeanen durven hun moond niet eens te openen. In Groot-Britanie kan je ontslagen worden door het gebruik van kruis op werk, als je iets zegt tegen de homo's enz... angst opwekken is idd ook een van hun methodes die na brainwashing volgt.

Je ziet ze echt wel vliegen niet. Het westen aansturen op een oorlog Rusland-Iran ... dan kan het westen wel inpakken, tekenen ze gelijk hun ook eigen vonnis.
Europa is voor een flink deel afhankelijk geraakt van de Russen, energie etc.

Simplisch, gewoon alles afschuiven op het westen. Dat er nog heel wat meer speelt, ter zijde schuiven.

o Golfstaten versus Iran
o Westen versus Rusland/China
o Turkije/Irak ten opzichte van de Koerden
o Al Qaida groeperingen versus ... noem maar op
o Etnische bevolkingsgroepen in Syrië versus elkaar
o Daar tussendoor zweven de Palestijnen, Hezbollah en Libanon plus Israël

rebella
18 januari 2013, 17:25
o Golfstaten versus Iran
o Westen versus Rusland/China
o Turkije/Irak ten opzichte van de Koerden
o Al Qaida groeperingen versus ... noem maar op
o Etnische bevolkingsgroepen in Syrië versus elkaar
o Daar tussendoor zweven de Palestijnen, Hezbollah en Libanon plus Israël

zal het volgens jou geen Europa vs islam zijn? Of bedoelt je het westen als het nieuwe centrum voor islam dan?

zonbron
18 januari 2013, 19:47
Simpel gezegd: westerse doen alles om instabiliteit in te brengen aan Asie , maar toch als hoofddoel een oorlog Iran-Russland. En alles is door de VS en msschien ook het VK in detalj uitgewerkt, "menserechten" in Syrie zijn alleen een gereedschap.
Americanen hebben een geografische voordeel. Zie je gelijkenissen met Groot-Britanie in het verleden? Russland heeft wel en voordeel als president Poetin die een sterke leider is, maar geografische nadeel als een buurland van Iran. Het "probleem" voor Amerikanen is dat het volk in Russland niet gemakkelijk hun ideen overneemt van democratie enz, en dan proberen ze hun op te splitsen door provocaties, het subsidieren van "rebellen" enz, net zoals in Asiatische landen. Het maakt niet uit hoe exact ze dat doen, het hoofdidee is blijven doen, en alles komt in "orde"...

en wat met Europeanen? Ze zitten in stront met al die islamisering. Het zou me niet verrasen dat integratriepolitiek ook een gereedschap was om Europa langzaam te verzwakken. En Europeanen durven hun moond niet eens te openen. In Groot-Britanie kan je ontslagen worden door het gebruik van kruis op werk, als je iets zegt tegen de homo's enz... angst opwekken is idd ook een van hun methodes die na brainwashing volgt.

2!

zonbron
18 januari 2013, 19:49
zal het volgens jou geen Europa vs islam zijn? Of bedoelt je het westen als het nieuwe centrum voor islam dan?

De verdeel en heers zal ook in Europa uitgespeeld worden. De terroristen (sleeper cells) staan op stand by tot het moment dat ze het juiste signaal krijgen. (IMHO)

Dixie
19 januari 2013, 03:09
Je ziet ze echt wel vliegen niet.

precies wel! :-D

koppijn
28 januari 2013, 12:06
Églises vandalisées, mausolées détruits et tensions confessionnelles au plus haut en Syrie (http://observers.france24.com/fr/content/20130125-syrie-eglises-vandalis%C3%A9es-mausol%C3%A9es-chiites-chretiens-tensions-communaut%C3%A9s%20)

zonbron
28 januari 2013, 13:41
Églises vandalisées, mausolées détruits et tensions confessionnelles au plus haut en Syrie (http://observers.france24.com/fr/content/20130125-syrie-eglises-vandalis%C3%A9es-mausol%C3%A9es-chiites-chretiens-tensions-communaut%C3%A9s%20)

Wat wil men ? Van Timbuktu, Mali tot in Aleppo, Syrie en zelfs ver daarbuiten zien we de haatbaarden in actie, voorlopig kunnen ze in Syrie rustig hun gang gaan want de internationale gemeenschap aka het westen doet er niets aan, meer zelfs ze blijven dit akbarrende crapul nog steeds volop steunen.

Een veelzeggend, interessant artikel. Bedankt !

Dixie
29 januari 2013, 00:14
voorlopig kunnen ze in Syrie rustig hun gang gaan want de internationale gemeenschap aka het westen doet er niets aan

tuut tuut IEDEREEN buiten Rusland,China en Iran steunen de Syrische oppositie, dat moest je ondertussen toch al doorhebben :lol:

marjan
13 februari 2013, 18:16
Timmermans bezorgd over kerken Syrië
12-02-2013
Buitenlandredactie

DEN HAAG — Minister Timmermans van Buitenlandse Zaken heeft maandag aan de Tweede Kamer geschreven dat de strijd in Syrië „in toenemende mate” religieus getint is.

Dat blijkt uit de plundering van kerken, waarover CDA, CU en SGP vragen stelden. De Nederlandse regering zal de Syrische oppositie houden aan de belofte „dat zij een vrij Syrië voor alle Syriërs voorstaat.”

In zijn vele contacten met de rebellen benadrukken Timmermans en de rest van de regering „steevast” dat een nieuw Syrië moet worden gekenmerkt door respect voor mensenrechten, waartoe ook de vrijheid van godsdienst behoort.

In internationaal verband pleit Timmermans ervoor dat het Internationaal Strafhof onderzoek doet naar de misdrijven in Syrië. Wat hem betreft vormt het „bewust beschadigen van heilige gebouwen” daar onderdeel van.
www.ref.nl

circe
13 februari 2013, 18:57
Timmermans bezorgd over kerken Syrië
12-02-2013
Buitenlandredactie

DEN HAAG — Minister Timmermans van Buitenlandse Zaken heeft maandag aan de Tweede Kamer geschreven dat de strijd in Syrië „in toenemende mate” religieus getint is.

Dat blijkt uit de plundering van kerken, waarover CDA, CU en SGP vragen stelden. De Nederlandse regering zal de Syrische oppositie houden aan de belofte „dat zij een vrij Syrië voor alle Syriërs voorstaat.”

In zijn vele contacten met de rebellen benadrukken Timmermans en de rest van de regering „steevast” dat een nieuw Syrië moet worden gekenmerkt door respect voor mensenrechten, waartoe ook de vrijheid van godsdienst behoort.

In internationaal verband pleit Timmermans ervoor dat het Internationaal Strafhof onderzoek doet naar de misdrijven in Syrië. Wat hem betreft vormt het „bewust beschadigen van heilige gebouwen” daar onderdeel van.
www.ref.nl
Dus bijna één jaar na uw eerste posting hieromtrent is het in Den Haag doorgesijpeld.

Nu nog "ervan overtuigd zijn" dat het moslimbroederschap een "vrij Syrië voor alle Syriërs" voorstaat en we kunnen weer allen rustig gaan slapen.
Dat de moslimbroederschap de UVRM niet onderschrijven maar zich enkel baseren op de islamitische rechten van de moslimmens (Cairo 1980) waarbij eenieder ondergeschikt is aan de sharia, mag de pret niet dempen!

In Egypte, Tunesie en Algerije worden ondertussen afvallingen, christenen of ongelovigen massaal vervolgd, maar dat staat niet in de krant, dus is het niet waar.
Binnenkort krijgt Goebbels postuum de Nobelprijs! keuze genoeg: Vrede, Literatuur of iets anders.

zonbron
14 februari 2013, 14:31
Dus bijna één jaar na uw eerste posting hieromtrent is het in Den Haag doorgesijpeld.

Inderdaad, :clapping: , had erger gekund.


Nu nog "ervan overtuigd zijn" dat het moslimbroederschap een "vrij Syrië voor alle Syriërs" voorstaat en we kunnen weer allen rustig gaan slapen.
Dat de moslimbroederschap de UVRM niet onderschrijven maar zich enkel baseren op de islamitische rechten van de moslimmens (Cairo 1980) waarbij eenieder ondergeschikt is aan de sharia, mag de pret niet dempen!

In Egypte, Tunesie en Algerije worden ondertussen afvallingen, christenen of ongelovigen massaal vervolgd, maar dat staat niet in de krant, dus is het niet waar.
Binnenkort krijgt Goebbels postuum de Nobelprijs! keuze genoeg: Vrede, Literatuur of iets anders.

Of de Nobelprijs vrede voor Jihad-Europa, niet. Wansmakelijke boel. :evil:

Dixie
14 februari 2013, 22:47
de christenen hadden maar niet mee moeten heulen met een dictator die een genocide begon...

Frankenstein
15 februari 2013, 00:50
Dat is een zelfde theorie dat de joden de entlosung aan zich zelf te wijten hebben gehad. Nml hadden ze maar niet oververtegenwoordigd in het communisme moeten zijn.

zonbron
15 februari 2013, 00:57
No shxt!

zonbron
18 februari 2013, 15:51
:arrow: Hou de Jood in de gaten

http://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=86064&d=1339905026

http://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=86063&stc=1&d=1339904605

http://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=86065&stc=1&d=1339905053

(fig.: bron (http://www.zerohedge.com/news/there-can-be-only-one-china-sovereign-wealth-fund-says-renminbi-will-become-reserve-currency))

EXAMINER - Despite earnings of $1.1B Facebook to get half-billion dollar tax refund (http://www.examiner.com/article/despite-earnings-of-1-1b-facebook-to-get-half-billion-dollar-tax-refund)
16 februari 2013 - Need an example of the sort of tax loopholes used by major corporations that the president spoke of closing in his State of the Union Address? How about an accounting gem used by Facebook, Inc., that enables the company to report earnings of $1.1 billion and end up paying zero dollars in federal and state taxes? It gets worse. According to a report published Friday by consumer watchdog group Citizens for Tax Justice, Facebook stands to receive a federal tax refund of about $429 million.

http://cdn2-b.examiner.com/sites/default/files/styles/image_content_width/hash/26/f3/26f38c138a603bb4d7335ac435c3f5b0.jpg

Frankenstein
18 februari 2013, 22:33
Wat heeft je bovenstaande post nu met de genocide van Christenen in Homz/Syrie te maken ZB ?

Dixie
19 februari 2013, 02:06
entlosung

was da :lol:

Dixie
19 februari 2013, 02:08
Dat is een zelfde theorie ...

8O was er een communistische dictatuur in nazi Duitsland die is nieuw :-D

Frankenstein
19 februari 2013, 02:49
Ga een leven zoeken debiel

Adrian M
19 februari 2013, 02:53
Wat heeft je bovenstaande post nu met de genocide van Christenen in Homz/Syrie te maken ZB ?

In het geheel niets. Elke discussie, maakt niet uit waar het over gaat, kun je om zeep helpen door met Joden aan te komen.

Adrian M
19 februari 2013, 02:59
Ga een leven zoeken debiel
Deels klopt het overigens wel. De christenen steunden en steunen Assad. Aangezien het ontaard is in sektarisch geweld, is de reactie daarop navenant.

Frankenstein
19 februari 2013, 03:01
In het geheel niets. Elke discussie, maakt niet uit waar het over gaat, kun je om zeep helpen door met Joden aan te komen.

Akkoord

Frankenstein
19 februari 2013, 03:11
Deels klopt het overigens wel. De christenen steunden en steunen Assad. Aangezien het ontaard is in sektarisch geweld, is de reactie daarop navenant.

Daar gaan we weer; de Joden waren oververtegenwoordigd bij de commies wat hen extra gehaat maakte bij de fascisten. Maargoed je hebt gelijk, als het woord jood valt is het einde oefening.

Adrian M
19 februari 2013, 03:30
Daar gaan we weer; de Joden waren oververtegenwoordigd bij de commies wat hen extra gehaat maakte bij de fascisten. Maargoed je hebt gelijk, als het woord jood valt is het einde oefening.

Aangaande Syrië gaat het wat sektatisch geweld niet alleen om de Chistenen, maar feitelijk om alle bevokingsgroepen.
Bevolkingsgroepen die Assad steunden en steunen komen tegenover elkaar te staan.
Aangenomen mag worden dat o.a. ook de Alewieten in het zelfde schuitje zitten als de Christenen.
In tal van oorlogen ziet men dat groepen afrekening zochten en zoeken

Het zijn allemaal Syriers onder elkaar. Die Christenen hadden evengoed een groep Boedisten kunnen zijn.
Het eeuwige gedonder van Godsdiensten welke medeschuldig zijn aan een barre hoop ellende in de wereld: Chistenen
(Katholieken, Protestanten) , Joden, Islamieten (Soennieten, Sjieten, Alewieten etc) .....

Frankenstein
19 februari 2013, 04:16
Het zijn allemaal Syriers onder elkaar. Die Christenen hadden evengoed een groep Boedisten kunnen zijn.
Het eeuwige gedonder van Godsdiensten welke medeschuldig zijn aan een barre hoop ellende in de wereld: Chistenen
(Katholieken, Protestanten) , Joden, Islamieten (Soennieten, Sjieten, Alewieten etc) .....

Een belangeijk detail;

Alewieten, Druzen en Christenen doen alleen aan geloven, en streven geen staatsvorm na. Mede daarom is de stap naar seculier/atheisme veel gemakkelijker te maken voor hen. Kort samengevat zie deze 3 religies als religie light. Nu moet er wel bijgezegd worden dat Christenen bijzonder hinderlijk kunnen zijn in hun bekeringsdrang.

Islam daarentegen streven een staatsvorm na, en valt daarom onder de noemer heavy. Ofwel vroeg of laat komt daar ruzie van, als deze groep teveel invloed krijgt / wil hebben.

Adrian M
19 februari 2013, 09:17
Een belangeijk detail;

Alewieten, Druzen en Christenen doen alleen aan geloven, en streven geen staatsvorm na. Mede daarom is de stap naar seculier/atheisme veel gemakkelijker te maken voor hen. Kort samengevat zie deze 3 religies als religie light. Nu moet er wel bijgezegd worden dat Christenen bijzonder hinderlijk kunnen zijn in hun bekeringsdrang.

Islam daarentegen streven een staatsvorm na, en valt daarom onder de noemer heavy. Ofwel vroeg of laat komt daar ruzie van, als deze groep teveel invloed krijgt / wil hebben.

Verwoordde het daarom ook als medeschuldig
Anderzijds kun je stellen dat bij deze godsdiensten, hoewel religie light, een deel van een bevolking, als groep, een structuur heeft op basis van een specifieke
godsdienst en politieke macht uit kan -/of wil oefenen (zoals we ook kennen van Katholiek België, Protestants Nederland en Joods Israel)

Dat, behalve de Chistenen in Syrië, ook andere bevolkingsgroepen in de verdrukking komen blijkt o.a. uit uitspraken van de Russische onderminister Bogdanov.
De Druzen, maar niet onmogelijk is dat ook de Palestijnen het kind van de rekening zullen worden.
De Palestijnen in Syrië konden rekenen op Assad, bovendien kent deze bevolkingsgroep eveneens een deel Christenen.

Rusland: onderminister Bogdanov, 13 december, 2012

Quote: Het is heel simpel: de alewieten kunnen nergens naartoe. Hun lot is verbonden aan dat van Assad. Als de soennitische extremisten deze strijd winnen
weten de alewieten dat ze ofwel massaal onderdrukt, ofwel massaal uitgemoord zullen worden (Al Qaeda en co. beschouwen alewieten als ketters).
Wat zou u in hun positie doen? De handdoek in de ring gooien? Nee toch zeker?
http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/12/rusland-geeft-toe-assad-is-aan-het-verliezen

zonbron
19 februari 2013, 22:04
Wat heeft je bovenstaande post nu met de genocide van Christenen in Homz/Syrie te maken ZB ?

Gewoonweg een antwoord op de post van Nr.10 in deze draad.

Het is duidelijk dat de Christenen niet dezelfde voordelen krijgen in bepaalde omstandigheden. Ook niet in Syrie. Bij deze stellen we dat nogmaals vast.

Zouden het ipv. Christenen, keppeltjes zijn die hard aangepakt werden in Syrie, dan zou deze situatie nu al opgelost zijn of zelfs nooit ontstaan hebben of beter lees "gecreëerd" zijn.

Een Christene meer of minder, net zoals een Moslim meer of minder... daar liggen de elite, het westen en het merendeel van de zionisten niet van wakker, integendeel blijkbaar. Zoals U ook hier op dit forum kan lezen...

Eigen schuld zeggen de zionisten en de kous is af.

Adrian M
19 februari 2013, 22:33
Gewoonweg een antwoord op de post van Nr.10 in deze draad.

Het is duidelijk dat de Christenen niet dezelfde voordelen krijgen in bepaalde omstandigheden. Ook niet in Syrie. Bij deze stellen we dat nogmaals vast.

Zouden het ipv. Christenen, keppeltjes zijn die hard aangepakt werden in Syrie, dan zou deze situatie nu al opgelost zijn of zelfs nooit ontstaan hebben of beter lees "gecreëerd" zijn.

Een Christene meer of minder, net zoals een Moslim meer of minder... daar liggen de elite, het westen en het merendeel van de zionisten niet van wakker, integendeel blijkbaar. Zoals U ook hier op dit forum kan lezen...

Eigen schuld zeggen de zionisten en de kous is af.

Geen idee of je het door hebt, maar impliciet zegt de Russische onderminsiter Bogdanov hetzelfde over de Alewieten.
Het maakt niet uit of een Zionist het zegt of wie dan ook, het gegeven blijft hetzelfde voor de diverse bevolkingsgroepen zoals Christenen, Alewieten ...

Rusland: onderminister Bogdanov, 13 december, 2012

Quote: Het is heel simpel: de alewieten kunnen nergens naartoe. Hun lot is verbonden aan dat van Assad. Als de soennitische extremisten deze strijd winnen
weten de alewieten dat ze ofwel massaal onderdrukt, ofwel massaal uitgemoord zullen worden (Al Qaeda en co. beschouwen alewieten als ketters).
Wat zou u in hun positie doen? De handdoek in de ring gooien? Nee toch zeker?
http://www.dagelijksestandaard.nl/20...-het-verliezen

Dixie
20 februari 2013, 01:29
Daar gaan we weer; de Joden waren oververtegenwoordigd bij de commies wat hen extra gehaat maakte bij de fascisten. Maargoed je hebt gelijk, als het woord jood valt is het einde oefening.

:-D je 'vergelijkingingen' raken kant noch wal :lol:

Dixie
20 februari 2013, 01:32
Geen idee of je het door hebt, maar impliciet zegt de Russische onderminsiter Bogdanov hetzelfde over de Alewieten.
Het maakt niet uit of een Zionist het zegt of wie dan ook, het gegeven blijft hetzelfde voor de diverse bevolkingsgroepen zoals Christenen, Alewieten ...

Rusland: onderminister Bogdanov, 13 december, 2012

Quote: Het is heel simpel: de alewieten kunnen nergens naartoe. Hun lot is verbonden aan dat van Assad. Als de soennitische extremisten deze strijd winnen
weten de alewieten dat ze ofwel massaal onderdrukt, ofwel massaal uitgemoord zullen worden (Al Qaeda en co. beschouwen alewieten als ketters).
Wat zou u in hun positie doen? De handdoek in de ring gooien? Nee toch zeker?
http://www.dagelijksestandaard.nl/20...-het-verliezen

hier zullen de assadfans,Jodenbashers en neo's wel overlezen wees gerust!

ZION
23 februari 2013, 12:31
hoi zonbron nice kennis te maken

En? Was ie blij?

ZION
23 februari 2013, 12:39
Dus omdat ze hen steunen, omdat hij hen ook altijd gesteund heeft tegen de extremisten, verdienen ze het uitgemoord te worden in een genocide? Dit is ongeveer wat je zegt. Verwerpelijk.

In plaats daarvan zou het Westen kunnen stoppen de extremisten te steunen, maar nee, dat gebeurt niet want past momenteel niet in hun geo-politieke plannen (namelijk verzwakking van Iran en Rusland in de regio). Nogmaals verwerpelijk, des te meer omdat alles overgoten wordt met een humanitair sausje, zoals meestal.

Maar goed ik hoop dat Rusland en andere landen die wel inzitten met de lokale christenen an anderen die strijden tegen de moslimextremisten, en naar voorbeeld van Frankrijk een heuse militaire operatie inzetten tegen de rebellen.


Euhh...Meent u dat nou echt?
Poetin die zich bekommert om het lot van christenen?
Ernstig blijven,hoor.

zonbron
23 februari 2013, 14:49
Geen idee of je het door hebt, maar impliciet zegt de Russische onderminsiter Bogdanov hetzelfde over de Alewieten.
Het maakt niet uit of een Zionist het zegt of wie dan ook, het gegeven blijft hetzelfde voor de diverse bevolkingsgroepen zoals Christenen, Alewieten ...

Rusland: onderminister Bogdanov, 13 december, 2012

Quote: Het is heel simpel: de alewieten kunnen nergens naartoe. Hun lot is verbonden aan dat van Assad. Als de soennitische extremisten deze strijd winnen
weten de alewieten dat ze ofwel massaal onderdrukt, ofwel massaal uitgemoord zullen worden (Al Qaeda en co. beschouwen alewieten als ketters).
Wat zou u in hun positie doen? De handdoek in de ring gooien? Nee toch zeker?
http://www.dagelijksestandaard.nl/20...-het-verliezen

Dank U.

Pagina niet gevonden
De opgevraagde pagina werd niet gevonden.

Whatever, laat ons de internationale AQ, al-Nursa en de extremistische soennieten en ander onkruid nog wat vetmesten zodat zij de Christenen, Alewieten en het souvereine Syrie kunnen verdelgen. Verdeel en heers, Amerika heeft reeds in 2007 de tactiek der vergroting van breuklijnen bekend gemaakt, dit ten voordele van hun New American Century-planning.

Blijkbaar houdt Israel uiteindelijk ook niet zoveel van die oude Syrische Christenen die meermaals zelf Joodse namen hebben. Colateral damage juist?

Dennis
23 februari 2013, 22:51
Israël houdt nog meer van gebiedsuitbreiding als van Christenen. Dat zijn binnekort 2 landen( Syrië en Irak) die eigenlijk geen land meer zijn maar een omhulsel met diverse bevolkingsgroepen, religies en regio's.
Ik vraag me af wanneer omliggende landen aanspraken gaan maken op gebiedsdelen.

Het Sjiitische deel van Irak zie ik wel meer en meer naar Iran toedrijven. Iraaks en Syrisch Koerdistan zullen uiteindelijk wel een Koerdistan vormen(zonder Iraans en Turks Koerdistan natuurlijk). Israël zal azen op een uitbreiding naar het Oosten. De golan was nog maar het begin!
Misschien dat de Christen en de Alewieten zich verschansen in de kustprovincies Tartus en Latakia. Vlakbij het voor een groot deel Christelijke Libanon. Het laatste Christelijke bastion in de Arabische wereld. Als al die Syrisch en indertijd gevluchte Iraakse Christenen zich vestigen in Libanon en de kustprovincies van Syrië. Zouden ze dan de Moslims daar niet overstijgen in aantal?

Adrian M
25 februari 2013, 00:44
Dank U.

Pagina niet gevonden
De opgevraagde pagina werd niet gevonden.

Whatever, laat ons de internationale AQ, al-Nursa en de extremistische soennieten en ander onkruid nog wat vetmesten zodat zij de Christenen, Alewieten en het souvereine Syrie kunnen verdelgen. Verdeel en heers, Amerika heeft reeds in 2007 de tactiek der vergroting van breuklijnen bekend gemaakt, dit ten voordele van hun New American Century-planning.

Blijkbaar houdt Israel uiteindelijk ook niet zoveel van die oude Syrische Christenen die meermaals zelf Joodse namen hebben. Colateral damage juist?

http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/12/rusland-geeft-toe-assad-is-aan-het-verliezen

tomm
25 februari 2013, 10:38
Israël houdt nog meer van gebiedsuitbreiding als van Christenen. Dat zijn binnekort 2 landen( Syrië en Irak) die eigenlijk geen land meer zijn maar een omhulsel met diverse bevolkingsgroepen, religies en regio's.
Ik vraag me af wanneer omliggende landen aanspraken gaan maken op gebiedsdelen.

Het Sjiitische deel van Irak zie ik wel meer en meer naar Iran toedrijven. Iraaks en Syrisch Koerdistan zullen uiteindelijk wel een Koerdistan vormen(zonder Iraans en Turks Koerdistan natuurlijk). Israël zal azen op een uitbreiding naar het Oosten. De golan was nog maar het begin!
Misschien dat de Christen en de Alewieten zich verschansen in de kustprovincies Tartus en Latakia. Vlakbij het voor een groot deel Christelijke Libanon. Het laatste Christelijke bastion in de Arabische wereld. Als al die Syrisch en indertijd gevluchte Iraakse Christenen zich vestigen in Libanon en de kustprovincies van Syrië. Zouden ze dan de Moslims daar niet overstijgen in aantal?

Ik denk niet dat het ooit zo ver komt. Irak blijft Irak, en de shieïeten zullen er het hoge woord voeren. De Koerden daarentegen willen duidelijk onafhankelijkheid, en het lijkt er op dat ook de Syrische Koerden hun pasverworven autonomie niet zomaar zullen opgeven, noch onder Assad noch onder de rebellen. De christenen en Alewieten zullen erg lijden moest Assad vallen, ik denk dat de meeste christenen toevlucht zullen zoeken in Libanon en daar de christelijke gemeenschap zullen versterken. De Alewieten zullen blijven vechten in hun kustprovincies als het regime valt, maar ik denk niet dat het tot een formele onafhankelijkheid komt. Overigens ziet het er naar uit dat er in syriË toch een vreedzame compromisoplossing komt, vermits beide partijen militair niet in staat blijken tot een overwinning.

Israel heeft nu al heel veel last met de bezette gebieden, en de weerstand tegen de bezetting neemt toe, niet alleen in de gebieden zelf en de VN, maar ook in Israel zelf. De bezetting is erg duur en brengt Israel in een internationaal isolement. Bovendien wonen er nu al meer Arabieren dan Joden in het geheel van Israel en de bezette gebieden, en Israel wil niet nog meer Arabieren.

tomm
25 februari 2013, 10:42
Euhh...Meent u dat nou echt?
Poetin die zich bekommert om het lot van christenen?
Ernstig blijven,hoor.

Toch wel, de Syrische orthodoxe kerk krijgt financiële steun van Moskou, net als onder andere de orthodoxe kerken in Israel en Palestina. De meeste christenen in het Midden-Oosten zien Rusland als bondgenoot, niet het Westen.

tomm
25 februari 2013, 10:47
Ondertussen heeft zelfs de leider van de rebellen toegegeven dat er geen andere otie is dan vredesbesprekingen te houden met Assad.

Maar het Westen blijft koppig pleiten voor een omverwerping van het regime door middel van geweld.

OilOnFire
25 februari 2013, 11:12
Etnische zuivering van christenen in Homs:

Nu: ginder!

Later: hier, in het Westen.

In 'Den Haag' zijn ze alvast met de 'honden' begonnen.?

Onze honden zij niet 'hallal' genoeg?

Dennis
25 februari 2013, 18:03
Israel heeft nu al heel veel last met de bezette gebieden, en de weerstand tegen de bezetting neemt toe, niet alleen in de gebieden zelf en de VN, maar ook in Israel zelf. De bezetting is erg duur en brengt Israel in een internationaal isolement. Bovendien wonen er nu al meer Arabieren dan Joden in het geheel van Israel en de bezette gebieden, en Israel wil niet nog meer Arabieren.
Dat kan wel zijn, maar zie jij anders ENIGE reden waarom Israël het Assadregime van de macht wil verdrijven ten voordele van getikte fundamentalisten?
° Een secullier regime wordt ingewissel voor moslimfundamentalisten.
° Christenen, Alewieten en Druzen worden weggevaagd of vermoord.
° Israël krijgt een reële, actieve dreiging uit het noordoosten.
° De fundi's zullen niet op dezelfde manier omgaan met de bezettting van de Golan als het huidige regime.

Ik zie maar één "voordeel" dat Israël kan doen met heel deze nonsens en dat is hopen op de val van het regime, het uiteenbreken van het land en het bezetten van het zuidwesten. Ze zijn al begonnen met een bufferzone (lees gebiedsuitbreiding) van zo'n 10 mijl in de provincie Daraa.

Bovendien wonen er nu al meer Arabieren dan Joden in het geheel van Israel en de bezette gebieden, en Israel wil niet nog meer Arabieren.
Hoeveel Syriërs wonen er nog op de Golan? Wat ze met Quneitra hebben gedaan kunnen ze ook doen met Daraa.

marjan
25 februari 2013, 21:03
Syrië zonder christenen dreigt: massale uittocht

dinsdag 12 februari 2013
door Jeffrey Schipper
"We zijn getuige van weer een Arabisch land dat haar christelijke bevolking verliest. Christenen ontvluchten Syrië massaal voor bedreigingen, ontvoeringen, verkrachtingen en moorden. Er vindt een etnische en religieuze zuivering plaats. Binnenkort spreken we van een Syrië zonder christenen," schrijft diaken Emanuel Youkhana van de Assyrische Kerk, naar aanleiding van christenen die het oorlogsland verlaten.

Het valt op dat officiële media nauwelijks berichten over de uittocht van Syrische christenen. Volgens patriarch Gregorios III van Antiochië zouden er onlangs twintig Syrische kerken zijn vernietigd en zo'n "honderd kinderen van ons" zijn gedood. Volgens hem hebben christenen in Arabische landen te maken met "extreme vervolging". Een vrouw uit de Syrische plaats Hassake vertelt tegenover The Christian Post: "Onze enige misdaad is dat we christenen zijn". Dit zegt ze nadat haar man en zoon door islamisten door hun hoofd zijn geschoten.

Veel vluchtelingen zijn bang voor deze islamisten. Wanneer jihadstrijders of rebellen zich vertonen in een stad, zou de christelijke bevolking worden verjaagd. "Het zogenaamde Syrische Leger of de rebellen zuiveren steden van de christenen. Binnenkort zal er in het hele land geen enkele christen meer te vinden zijn," zegt een andere vluchteling. Er zijn geen cijfers bekend van het aantal christenen dat is gevlucht of dagelijks het land verlaten. Diaken Youkhana: "De wereld moet haar ogen openen voor hun benarde situatie."

www.cip.nl

zonbron
25 februari 2013, 21:57
Dit alles dankzij het westen, spoedig zullen de Christenen, ook in Europa, niet langer veilig zijn. Mark my words!

Ondertussen slaapt de wereld nog even lekker door, dromend over betekenisloze westerse Nobelprijzen vrede (die ze zichzelf uitreiken), onwaardige Oscars, westerse flutpropaganda, nieuwe electronische gadgets... Dreaming of a better world, soon! :evil:

tomm
26 februari 2013, 00:01
de christenen hadden maar niet mee moeten heulen met een dictator die een genocide begon...

onze dixie pleit hier dus onomwonden voor een genocide tegen de christenen in een land waar ze tot nu toe het best beschermd werden in het midden-oosten. No further comment...

Dixie
26 februari 2013, 00:26
onze dixie pleit hier dus onomwonden voor een genocide tegen de christenen in een land waar ze tot nu toe het best beschermd werden in het midden-oosten. No further comment...

wat een onzin ten eerste is er helemaal geen zuivering van Christenen enkel van Syriërs door JOUW grote vriendje assad 60000+ and counting
no further comment...

Dixie
26 februari 2013, 00:27
Dit alles dankzij het westen, spoedig zullen de Christenen, ook in Europa, niet langer veilig zijn. Mark my words!



duh de Westerlingen zijn al langer niet meer veilig in Europa en dit heeft helemaal NIETS met Syrië te maken :roll:

marjan
8 mei 2013, 14:40
Zondag, 05 mei 2013
PAUS FRANCISCUS KLAAGT GROEIENDE RELIGIEUZE VERVOLGING AAN
ROME (KerkNet/Kathpress) – Paus Franciscus heeft zaterdagmorgen, tijdens een eucharistieviering met leden van de Zwitserse Wachtin de kapel van het Huis van de Heilige Martha, zijn bezorgdheid uitgesproken over de discriminatie en vervolging van christenen. “Vandaag worden er meer christelijke gemeenschappen vervolgd en uitgesloten dan in de eerste eeuwen van het christendom.“ De paus bemoedigde christenen om zich niet door die haat te laten ontmoedigen en om de dialoog te blijven nastreven. “Het wapen van de christen is deemoed en mildheid.”
Volgens internationale rapporten over de godsdienstvervolging, zoals dat van Kerk in Nood of van het ministerie van Buitenlandse Zaken in de VS, worden christenen vooral in Aziatische en Afrikaanse landen sterk vervolgd. Dat is momenteel in het bijzonder ook het geval in Nigeria of Pakistan. Volgens specialisten worden christenen echter slechts zelden systematisch door de staat zelf vervolgd.
www.kerknet.be

Gamla
8 mei 2013, 15:11
De paus bemoedigde christenen om zich niet door die haat te laten ontmoedigen en om de dialoog te blijven nastreven. “Het wapen van de christen is deemoed en mildheid.”

Door die zogenaamde dialoog (onophoudelijke toegevingen en verontschuldigingen), deemoed en mildheid is de katholieke kerk nu op sterven na dood.
Van martelaarschap heeft die conciliaire lulhannes nog nooit gehoord.

marjan
12 mei 2013, 14:00
Daar iets wel iets van: christenen zouden inderdaad wat assertiever moeten zijn en wat meer solididair met hun vervolgde broeders in het Midden-Oosten, Turkije, Noord-Afrika, sommige islamitische ex-Sovjetunierepublieken en andere landen waar christenen worden gediscrimineerd en bekeerlingen (tot een andere religie dan islam), arrestatie, gevangenis en/of doodstraf boven het hoofd hangt..

Nr.10
7 juni 2013, 06:41
Als het een troost mag zijn voor de weggezuiverde christenen. De tijd van de afrekening komt eraan. De terroristen trekken zich uit Qusayr terug in de richting van Homs (veel terugtrekken zal er niet bij zijn, het was alles laten vallen en rennen om in leven te blijven). De toevoerlijn vanuit Libanon (de Libanese havenstad Tripoli) naar Homs is nu afgesloten. Benieuwd wat de backbenchers van deze terreurbendes, de NAVO-GCC-Israel club, nog in petto hebben.

marjan
18 juni 2013, 20:36
De twee gevangen genomen Syrische priesters, zijn volgens de laatste berichten, wellicht vermoord door moslimrebellen.

Dixie
19 juni 2013, 00:01
De twee gevangen genomen Syrische priesters, zijn volgens de laatste berichten, wellicht vermoord door moslimrebellen.

bron je dikke duim... :roll: