PDA

View Full Version : Gent: open VLD verliest zijn politiecommissaris aan Bracke


De schoofzak
2 april 2012, 17:32
In Gent stond de destijds bekende politiecommissaris gekend als een echte blauwe.
Hij heeft er zelfs ooit nog in verkiezingstijd een ferme publieke ruzie gehad met de sossenburgemeester Beke.

Nu geeft die man "raad en advies" aan de N-VA en steunt hij Bracke. (wel wat raar: vanuit Middelkerke, maar kom)

Zijn er nog signalen dat VLD'ers vinden dat hun VLD geen L-koers meer vaart, en zijn die signalen zo duidelijk dat we er iets uit kunnen concluderen voor de gemeenteraadsverkiezingen ?

http://www.knack.be/nieuws/belgie/bracke-krijgt-steun-van-gentse-oud-politiebaas/article-4000075709609.htm?nb-handled=true&utm_medium=Email&utm_source=Newsletter-02/04/2012&utm_campaign=Newsletter-Site-Knack-NL-nl

Mam
2 april 2012, 20:07
Nee.

Another Jack
2 april 2012, 20:24
Een Gentse oud-commissaris die laveert tussen zijn residenties in Middelkerke en de Cevennes die solliciteert naar een plekje in de Gentse gemeenteraad.
Een nepadresje in mekaar steken, Valère kent het klappen van de zweep.

Dat lijkt me een goede aanwinst voor de n-va, heel geloofwaardig verhaal.
De Gentenaar ligt hem duidelijk nauw aan het hart.

Txiki
2 april 2012, 20:34
Ik zou liever zien dat de N-VA eens uitpakt met "Jan Met De Pet en Miet Met De Schort".

fonne
2 april 2012, 20:40
Ik zou liever zien dat de N-VA eens uitpakt met "Jan Met De Pet en Miet Met De Schort".

Iedere keer als we dat doen beginnen ze te zeveren over VB-overlopers.

Txiki
2 april 2012, 20:41
Iedere keer als we dat doen beginnen ze te zeveren over VB-overlopers.

8O Jan Met De Pet en Miet Met De Schort zijn per definitie VB'ers? Er loopt toch nog meer volk rond, he.

fonne
2 april 2012, 23:12
8O Jan Met De Pet en Miet Met De Schort zijn per definitie VB'ers? Er loopt toch nog meer volk rond, he.

Dat zijn Mo met de Baard en Fatimah met de hoofddoek.

Txiki
3 april 2012, 06:09
Dat zijn Mo met de Baard en Fatimah met de hoofddoek.

Noemt gij me nu VB'er of Mo? 8O

SDG
3 april 2012, 07:22
Dat zijn Mo met de Baard en Fatimah met de hoofddoek.

Ik begin die perceptie dat iedere allochtoon in Vlaanderen een radicale moslim is die nooit of te nimmer zal integereren stilaan een beetje beu te worden. Met dergelijke praat schrik je ten einde ook de andere, meer gematigde allochtonen af om ooit op Vlaamsgezinde partijen te stemmen.

De schoofzak
3 april 2012, 09:14
Een Gentse oud-commissaris die laveert tussen zijn residenties in Middelkerke en de Cevennes die solliciteert naar een plekje in de Gentse gemeenteraad.
Een nepadresje in mekaar steken, Valère kent het klappen van de zweep.

Dat lijkt me een goede aanwinst voor de n-va, heel geloofwaardig verhaal.
De Gentenaar ligt hem duidelijk nauw aan het hart.

Jack, je bent toch zo slordig in je zaken !

De oud-blauwe staat niet op een lijst in Gent, maar in Middelkerke.

Hij solliciteert niet naar een plekje in de gemeenteraad, want hij geeft aan niet te willen zetelen, enkel te steunen. Het zetelen laat hij over aan 'jonge mensen' (zijn woorden).

Er moet dus geen nep-adresje in mekaar gestoken worden; de politie mag zijn onderbroeken komen nakijken. Twee keren zelfs. Op bevel van een ambtenaar die SPa-bestuurslid is in een naburige gemeente.


Maar nogmaals, daar gaat het niet over in deze draad.

De vraag was: zijn er nog weglopers bij de VLD. Omwille van de politieke koers die de top van die VLD nu vaart.

De schoofzak
3 april 2012, 09:21
Ik zou liever zien dat de N-VA eens uitpakt met "Jan Met De Pet en Miet Met De Schort".

Dat zal dan wel niet gauw in de gazetten komen. Voor geen enkele partij trouwens. Zelfs niet voor de kommunistjes, want ook daar is het meneer doktoor die op tv mag komen.

Alhoewel,
sedert ik veel vrije tijd heb, kijk ik al eens naar villa politica. De donderdag in de federale kamer.
Soms komt daar wel eens Flor Van Noppen aan het woord. En aan zijn houding, spraak en lichaamstaal, vind ik dat wel een Jef met de klak. Zeer positief !!

Txiki
3 april 2012, 09:34
Dat zal dan wel niet gauw in de gazetten komen. Voor geen enkele partij trouwens. Zelfs niet voor de kommunistjes, want ook daar is het meneer doktoor die op tv mag komen.

Alhoewel,
sedert ik veel vrije tijd heb, kijk ik al eens naar villa politica. De donderdag in de federale kamer.
Soms komt daar wel eens Flor Van Noppen aan het woord. En aan zijn houding, spraak en lichaamstaal, vind ik dat wel een Jef met de klak. Zeer positief !!

Het is waar dat zoiets niet meteen in de gazetten zou komen. Maar is dát dan het uitgangspunt én het doel? Is het niet beter op z'n minst te proberen een basis te creëren onder het gewone volk? Zo'n hoogvliegers zijn even snel terug weg als ze gekomen zijn en per definitie niet de juiste mensen om iets mee op te bouwen.

Geef mij maar onbekenden die met overtuiging en engagement er voor gaan, in plaats van lawaaimakers in gazetten.

fonne
3 april 2012, 11:12
Ik begin die perceptie dat iedere allochtoon in Vlaanderen een radicale moslim is die nooit of te nimmer zal integereren stilaan een beetje beu te worden. Met dergelijke praat schrik je ten einde ook de andere, meer gematigde allochtonen af om ooit op Vlaamsgezinde partijen te stemmen.
Je hebt er weer niets van gesnapt he? Je kan er moeilijk omheen dat "Jan met de Pet", zeg maar de lagere sociale klassen in Antwerpen, massaal voor Vlaams Belang stemmen, tenminste als het om Antwerpse aboriginals gaat. De kans dat N-VA ze daar zal wegplukken is uiterst klein. Dat kan alleen door een andere populistische partij gebeuren, de PVDA bijvoorbeeld.

SDG
3 april 2012, 11:14
Je hebt er weer niets van gesnapt he? Je kan er moeilijk omheen dat "Jan met de Pet", zeg maar de lagere sociale klassen in Antwerpen, massaal voor Vlaams Belang stemmen, tenminste als het om Antwerpse aboriginals gaat. De kans dat N-VA ze daar zal wegplukken is uiterst klein. Dat kan alleen door een andere populistische partij gebeuren, de PVDA bijvoorbeeld.

En ik maar denken dat deze draad over Gent ging. Ik zal me vergist hebben.

Txiki
3 april 2012, 11:25
Je hebt er weer niets van gesnapt he? Je kan er moeilijk omheen dat "Jan met de Pet", zeg maar de lagere sociale klassen in Antwerpen, massaal voor Vlaams Belang stemmen, tenminste als het om Antwerpse aboriginals gaat. De kans dat N-VA ze daar zal wegplukken is uiterst klein. Dat kan alleen door een andere populistische partij gebeuren, de PVDA bijvoorbeeld.

En nu behoort Jan met de Pet per definitie tot de lagere sociale klassen? 8O

En ik maar denken dat �*k kronkels in mijn hoofd heb...

Another Jack
3 april 2012, 11:28
En ik maar denken dat deze draad over Gent ging. Ik zal me vergist hebben.

Neen, eigenlijk gaat het over Middelkerke.

Another Jack
3 april 2012, 11:30
Je hebt er weer niets van gesnapt he? Je kan er moeilijk omheen dat "Jan met de Pet", zeg maar de lagere sociale klassen in Antwerpen, massaal voor Vlaams Belang stemmen, tenminste als het om Antwerpse aboriginals gaat. De kans dat N-VA ze daar zal wegplukken is uiterst klein. Dat kan alleen door een andere populistische partij gebeuren, de PVDA bijvoorbeeld.

Vroeger als sos tegen "de raake"
Nu als belanger tegen "de zwette"

guido 007
3 april 2012, 11:48
Ik zou liever zien dat de N-VA eens uitpakt met "Jan Met De Pet en Miet Met De Schort".

Waar woont Jan Met De Pet?
Miet Met De Schort kunnen we bij ons ook nog gebruiken.
Is deze laatste familie van Miet Smet?

de Wakkere burger
23 mei 2012, 19:57
in 982 passeer ik aan de stationsbuurt dampoort en die ligt er wat verlaten bij,
nu kom ik daar onlangs tevoet langs en het ligt er nog steeds verlaten bij

ik woon daar wel niet

born2bewild
23 mei 2012, 21:03
Ik zou liever zien dat de N-VA eens uitpakt met "Jan Met De Pet en Miet Met De Schort".

of soldaat met de baret?

de Wakkere burger
23 mei 2012, 23:40
40.000 soldaten hebben we hier , evenveel als postbodes

De schoofzak
2 juni 2012, 16:07
Ik zou liever zien dat de N-VA eens uitpakt met "Jan Met De Pet en Miet Met De Schort".

En ?
Zit Jan met de Pet of Miet Schort er tussen in Gent:

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120602_058

titel: Geen verrassingen op Gentse N-VA-lijst



Tekst voor als links niet meer werkt:

GENT - De Gentse N-VA-afdeling heeft zaterdag haar lijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen voorgesteld. Kamerlid en voormalig VRT-journalist Siegfried Bracke trekt - zoals aangekondigd - de lijst, lijstduwer wordt huidig gemeenteraadslid en gemeenschapssenator Helga Stevens.

Geen grote verrassingen meer tussen de 51 namen die N-VA zaterdag bekendmaakte. Plaatsen een en twee, Siegfried Bracke en senator Elke Sleurs, lagen al langer vast.
Op plaats drie komt Atik Özer (46), een Belg met Turkse wortels en eigenaar van een reisbureau in de Sleepstraat. Karlijn Deene staat op vier. Gemeenteraadslid Isabelle De Clercq, (ex-CD&V, ex-LDD) kreeg de vijfde plaats. Op zes staat Guido Meersschaut, een bekende gepensioneerde Gentse vishandelaar.

De dertiende plaats is voor Geertrui Vercaemer, de 19-jarige dochter van Kristina Colen, ex-Vlaams Belanglid en huidig Belfortploeglid in de Gentse gemeenteraad. Op de 16de plaats staat Itsukwi Esther. "Zij is het perfecte voorbeeld waar N-VA voor staat en naar toe wil", meent Bracke. "Zes jaar geleden is ze uit Nigeria naar hier gekomen, heeft onmiddellijk Nederlands geleerd en is ook meteen aan het werk gegaan. Toen ik haar voor het eerst zag en vroeg waar ze vandaan kwam, antwoordde ze: "Ik kom uit Ledeberg".

Op 18 staat oud-OCMW-secretaris in Gent, Eric Wauters. Lieve Robert-Bogaert (78) op de 31ste plaats is de oudste op de lijst.

Lijstduwer wordt huidig gemeenteraadslid en gemeenschapssenator Helga Stevens, die momenteel een eenmansfractie vormt voor N-VA in de Gentse gemeenteraad. Tweede lijstduwer wordt volksvertegenwooriger Peter Dedecker, derde lijstduwer KU Leuven professor Matthias Storme. Op 48 staat hoogleraar geschiedenis Eric Defoort

fonne
2 juni 2012, 17:45
En ?
Zit Jan met de Pet of Miet Schort er tussen in Gent:

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120602_058

titel: Geen verrassingen op Gentse N-VA-lijst

Tekst voor als links niet meer werkt:

Heeft Bracke een nieuw lief? ;-)

85848

De schoofzak
2 juni 2012, 23:12
Is het iemand die 'werkt, onderneemt, spaart en/of bijdraagt' ?
Dan kan ze misschien lid of sympathisant zijn van de partij.
En wie weet wel zijn lief. Ze mag mijn lief gerust worden !

Op de 16de plaats staat Itsukwi Esther. "Zij is het perfecte voorbeeld waar N-VA voor staat en naar toe wil", meent Bracke. "Zes jaar geleden is ze uit Nigeria naar hier gekomen, heeft onmiddellijk Nederlands geleerd en is ook meteen aan het werk gegaan. Toen ik haar voor het eerst zag en vroeg waar ze vandaan kwam, antwoordde ze: "Ik kom uit Ledeberg".