PDA

View Full Version : Onweerlegbare argumenten?


België04
26 juni 2004, 18:50
Over welke onweerlegbare argumenten beschikt de Belgische Beweging?

Volgens mij:
1) De theorie van homogene staten is onzin, zie deze nieuwe tekst hierover (http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=561511#561511)
2) De mythe van de transfers zie hier (http://www.belgischeunie.be/ned/transfers.htm)
3) De onzin van de verschiltheorie tussen Vlamingen en Walen (overal zijn er verschillen)- nog geen uitgewerkte tekst :wink:

Nog ijzersterk materiaal?

UNIE
27 juni 2004, 12:48
Het grotendeels Franstalige Brussel dat, naargelang de visie van de nationalist waarmee je spreekt, integraal tot Vlaanderen behoort of mag kiezen of het bij Vlaanderen of Wallonië wil.

Dan vraag ik mij af, waarom mag Wallonië niet kiezen?

Zinloze argumenten die flaminganten hiertegen in proberen te brengen:

* Ja maar in een huwelijk kies je zelf de partner.
Inderdaad, en waarom kiezen ze dan wel Brussel, en niet Wallonië? Wat is het verschil? Is een Franstalige Brusselaar beter dan een Waal? Is Picqué een Vlaming?

* Ja, maar met Walen kunnen we niet werken. Met de Franstalige Brusselaars wel.
U leest het goed. De flaminganten verkiezen dus een Duquesne of een Picqué boven een Féret of Gendebien.

België04
27 juni 2004, 13:16
Inderdaad, ook dat is een zeer sterk argument.

Olivier
27 juni 2004, 13:43
Vlaanderen is even artificieel als Belgie. Wat de dag van vandaag Vlaanderen is, heeft geen enkele gezamelijke band, buiten de taal en een door de media opgedrongen Vlaams bewustzijn. Als we allemaal dag in dag uit VTM, VRT enz kijken...tja....dan gaat ge op en duur denken dat ge vlaming zijt.

Belgie is een verzameling van Limburgers, Brabanders, Vlamingen, Luxemburgers, Luikenaars, enzo....

Een onafhankelijke Waalse of Vlaamse staat houdt dus geen steek.

Thomas Hx
27 juni 2004, 14:05
Vlaanderen is even artificieel als Belgie. Wat de dag van vandaag Vlaanderen is, heeft geen enkele gezamelijke band, buiten de taal en een door de media opgedrongen Vlaams bewustzijn. Als we allemaal dag in dag uit VTM, VRT enz kijken...tja....dan gaat ge op en duur denken dat ge vlaming zijt.

Belgie is een verzameling van Limburgers, Brabanders, Vlamingen, Luxemburgers, Luikenaars, enzo....

Een onafhankelijke Waalse of Vlaamse staat houdt dus geen steek.

Ik heb hier maar 1 zaak op te zeggen: God heeft geen landsgrenzen op onze landbol getekend. Nog de Belgische, nog de Vlaamse.

UNIE
27 juni 2004, 14:07
Vlaanderen is even artificieel als Belgie. Wat de dag van vandaag Vlaanderen is, heeft geen enkele gezamelijke band, buiten de taal en een door de media opgedrongen Vlaams bewustzijn. Als we allemaal dag in dag uit VTM, VRT enz kijken...tja....dan gaat ge op en duur denken dat ge vlaming zijt.

Belgie is een verzameling van Limburgers, Brabanders, Vlamingen, Luxemburgers, Luikenaars, enzo....

Een onafhankelijke Waalse of Vlaamse staat houdt dus geen steek.

Ik heb hier maar 1 zaak op te zeggen: God heeft geen landsgrenzen op onze landbol getekend. Nog de Belgische, nog de Vlaamse.


Als ge daarmee afkomt in een discussie lacht iedereen u wel uit.

Thomas Hx
27 juni 2004, 14:09
Ik heb hier maar 1 zaak op te zeggen: God heeft geen landsgrenzen op onze landbol getekend. Nog de Belgische, nog de Vlaamse.


Als ge daarmee afkomt in een discussie lacht iedereen u wel uit.

Zwak van u en van diegene die dat zou doen. Klopt toch? Niks rechtvaardigt nog Belgisch nationalisme als Vlaams.

Thomas Hx
27 juni 2004, 14:10
Kleine toevoeging: Enkel als het ene nationalisme beter is als het anders voor de wereldbevolking.

Gwoawyr
27 juni 2004, 14:12
Kleine toevoeging: Enkel als het ene nationalisme beter is als het anders voor de wereldbevolking.
Kan nationalsme dan ten goede komen aan de voltallige wereldbevolking?

Thomas Hx
27 juni 2004, 14:19
Kleine toevoeging: Enkel als het ene nationalisme beter is als het anders voor de wereldbevolking.
Kan nationalsme dan ten goede komen aan de voltallige wereldbevolking?

schitterende vraag 8)

België04
27 juni 2004, 14:33
Kan nationalsme dan ten goede komen aan de voltallige wereldbevolking?



Uiteraard niet.

Olivier
28 juni 2004, 20:27
Het enigste dat voor mij Belgie mag vervangen is een Europese Superstaat met een Europese Identiteit (passpoort).

Foundation
29 juni 2004, 21:06
Een werelsnationalisme misschien, een planetair nationalisme...