PDA

View Full Version : Sociale verkiezingen 2012


Enter
28 april 2012, 06:10
De sociale verkiezingen komen er weer aan.

Het moment voor de vakbonden om te schitteren.

* In verkiezingsslogans waarbij ze de werkgevers aanvallen, terwijl ze gretig hun geld in ontvangst nemen.
* In een halve dag betaald verlof omdat ze de stemming moeten "controleren". En dat moet natuurlijk ook gesponsord worden met wat eten, liefst zo duur mogelijk.
* In het onderling bakkeleien, want na de demonische werkgever is de andere vakbond natuurlijk het slechtste in de onderneming

Stop die onzin. Wees productief en stem niet.
Laat uw werkgever zien dat ook jij inzit met de toekomst van je bedrijf.
Laat u niet opjutten door de vakbonden want het enige waar ze gretig naar willen graaien is de beschermde status.

Hoeveel van die vakbondsmensen kent u die na de verkiezingen weer in de anonimiteit gaan en buiten een sporadische stemverheffing niets voor u doen?
Een werkgever betaalt uw loon.
Een vakbondsmede"werker" is er enkel om niet ontslagen te kunnen worden voor toestanden waar U wel voor gestraft zou worden.

Stem niet!

-Jo-
28 april 2012, 23:41
Van een VLD-extremist komt een dergelijke oproep nogal ongeloofwaardig over. De VLD is immers bij uitstek een patronaatspartij.

Savatage
29 april 2012, 12:07
Hopelijk is die syndicale kermis snel weer afgelopen.

Another Jack
29 april 2012, 19:17
De sociale verkiezingen komen er weer aan.

Het moment voor de vakbonden om te schitteren.

* In verkiezingsslogans waarbij ze de werkgevers aanvallen, terwijl ze gretig hun geld in ontvangst nemen.
* In een halve dag betaald verlof omdat ze de stemming moeten "controleren". En dat moet natuurlijk ook gesponsord worden met wat eten, liefst zo duur mogelijk.
* In het onderling bakkeleien, want na de demonische werkgever is de andere vakbond natuurlijk het slechtste in de onderneming

Stop die onzin. Wees productief en stem niet.
Laat uw werkgever zien dat ook jij inzit met de toekomst van je bedrijf.
Laat u niet opjutten door de vakbonden want het enige waar ze gretig naar willen graaien is de beschermde status.

Hoeveel van die vakbondsmensen kent u die na de verkiezingen weer in de anonimiteit gaan en buiten een sporadische stemverheffing niets voor u doen?
Een werkgever betaalt uw loon.
Een vakbondsmede"werker" is er enkel om niet ontslagen te kunnen worden voor toestanden waar U wel voor gestraft zou worden.

Stem niet!

Charles Woeste is precies "liberaal" geworden.
Of is een "liberaal" in Charles Woeste gereïncarneerd?

daiwa
29 april 2012, 22:35
Hopelijk is die syndicale kermis snel weer afgelopen.

Hypocriete kermis.

''Wij verklaren de oorlog aan de notionele intrest maar zelf blijf ik er wel van profiteren''.

Was getekend:
Rode Rudy.

Boduo
30 april 2012, 09:36
Van een VLD-extremist komt een dergelijke oproep nogal ongeloofwaardig over. De VLD is immers bij uitstek een patronaatspartij.

VLD-ers en C° zullen het nooit verkroppen dat de arbeiders dankzij mannen als Daens & Eylenbosch + de vakbonden nu (gemiddeld) een behoorlijk welvaartspeil bereikt hebben.

:twisted: :twisted: :twisted:

Raven
30 april 2012, 19:05
ik ga ook niet stemmen. De vakbonden gaan alvast geen legimiteit krijgen van mijn aandeel als werknemer.

Boduo
30 april 2012, 20:18
ik ga ook niet stemmen. De vakbonden gaan alvast geen legimiteit krijgen van mijn aandeel als werknemer.

Ze hébben al die legitimiteit door hun 3.000.000 leden hier in Belgie.

:-P

Raven
30 april 2012, 21:18
Ze hébben al die legitimiteit door hun 3.000.000 leden hier in Belgie.

:-P

Dan ben ik 1 van die 7.000.000 die hen die niet geeft. Misschien daarom dat die algemene stakingen steeds floppen tegenwoordig.

Boduo
1 mei 2012, 06:34
Dan ben ik 1 van die 7.000.000 die hen die niet geeft. Misschien daarom dat die algemene stakingen steeds floppen tegenwoordig.

Die stakingen zijn alleen georganiseerd voor de werknemers.
Mensen zoals jij janken dan putten in de stenen omwille van de "hinder" die ze er moeten bij nemen. Ze proberen ook al jaaaaaaaaaren om dat stakingsrecht af te schaffen...

:-P

Enter
1 mei 2012, 07:50
Die stakingen zijn alleen georganiseerd voor de werknemers.
Mensen zoals jij janken dan putten in de stenen omwille van de "hinder" die ze er moeten bij nemen. Ze proberen ook al jaaaaaaaaaren om dat stakingsrecht af te schaffen...

:-P

Voor de vakbond is een stakingsdag niet meer dan een betaalde verlofdag.

Boduo
1 mei 2012, 08:37
;-)Voor de vakbond is een stakingsdag niet meer dan een betaalde verlofdag.

Dat is al een prestatie op zich.
De niet-stakers verliezen alleen maar.

Boduo
1 mei 2012, 11:28
Voor de vakbond is een stakingsdag niet meer dan een betaalde verlofdag.

1 Mei is toch ook een betaalde verlofdag ?

:cheer::cheer::cheer:

Raven
1 mei 2012, 21:22
Die stakingen zijn alleen georganiseerd voor de werknemers.
Mensen zoals jij janken dan putten in de stenen omwille van de "hinder" die ze er moeten bij nemen. Ze proberen ook al jaaaaaaaaaren om dat stakingsrecht af te schaffen...

:-P

Die stakingen zijn georganiseerd door & alleen voor de mensen die staken... d.w.z. 50plussers die eigenlijk helemaal niet meer willen werken, en gewoon op brugpensioen gaan zodat de anderen mogen opdraaien voor de schulden dat er werd opgebouwd door al dat deeltijds werken, pensioenities, en dergelijke brol.

Dergelijke egoistische haring bakt niet. De opkomst zal navenant zijn.

Raven
1 mei 2012, 21:23
Voor de vakbond is een stakingsdag niet meer dan een betaalde verlofdag.

En zuipdag

Boduo
2 mei 2012, 07:23
En zuipdag

Een beetje veralgemenen mag maar niet te veel.

:?

BOB86
2 mei 2012, 14:02
De sociale verkiezingen komen er weer aan.

Het moment voor de vakbonden om te schitteren.

* In verkiezingsslogans waarbij ze de werkgevers aanvallen, terwijl ze gretig hun geld in ontvangst nemen.
* In een halve dag betaald verlof omdat ze de stemming moeten "controleren". En dat moet natuurlijk ook gesponsord worden met wat eten, liefst zo duur mogelijk.
* In het onderling bakkeleien, want na de demonische werkgever is de andere vakbond natuurlijk het slechtste in de onderneming

Stop die onzin. Wees productief en stem niet.
Laat uw werkgever zien dat ook jij inzit met de toekomst van je bedrijf.
Laat u niet opjutten door de vakbonden want het enige waar ze gretig naar willen graaien is de beschermde status.

Hoeveel van die vakbondsmensen kent u die na de verkiezingen weer in de anonimiteit gaan en buiten een sporadische stemverheffing niets voor u doen?
Een werkgever betaalt uw loon.
Een vakbondsmede"werker" is er enkel om niet ontslagen te kunnen worden voor toestanden waar U wel voor gestraft zou worden.

Stem niet!

Ik weet niet waar jij uithaalt dat zij een halve dag verlof krijgen om de stemming te controleren. Er zijn maar enkele getuigen die controleren of de stemming en de telling juist verlopen bij de sociale verkiezingen.

Scheer niet alle vakbondsmensen over één kam. De meesten komen daadwerkelijk op voor hun medewerkers, steken hier zeer veel vrije tijd in en doen dit niet uit eigen belang. Zij kijken toe op een goede werking van de onderneming voor zowel de werkgever als voor zijn werknemers.

Houden alle werkgevers zich aan de wetgeving? Nee, maar ik ga dan ook niet alle werkgevers over één kam scheren en zeggen dat de werkgevers malafide personen zijn.

Dus stop die onzinnige praat "Enter"

Raven
2 mei 2012, 19:23
Een beetje veralgemenen mag maar niet te veel.

:?

je hebt een punt, het moge gezegd zijn, in tegenstelling tot gewoonlijk, waren de delegées nu eens niet al zat bij aankomst in brussel

Stingray
5 mei 2012, 00:07
Dan ben ik 1 van die 7.000.000 die hen die niet geeft. Misschien daarom dat die algemene stakingen steeds floppen tegenwoordig.

Samen met de rest van de kinderen en ouden van dagen in dit land.:lol:

Raven
5 mei 2012, 10:46
Samen met de rest van de kinderen en ouden van dagen in dit land.:lol:

nee... gewoon een werknemer die na zijn eerste jaren werken goed weet waar vakbonden voor staan, wat voor type mensen zich daartegenaan schurken. Een werknemer die de sociale verkiezingen gewoon aan zich voorbij zal laten gaan, en daarbij zal bijdragen tot de statistiek van % werknemers waarop de vakbond zich alvast niet kan opwerpen als vertegenwoordiger.

En maak u geen illusies, als een van vakbonden niet genoeg representativiteit heeft, is't gedaan en vliegen ze buiten... Zo simpel is het.

Raven
5 mei 2012, 10:46
Samen met de rest van de kinderen en ouden van dagen in dit land.:lol:

nee... gewoon een werknemer die na zijn eerste jaren werken goed weet waar vakbonden voor staan, wat voor type mensen zich daartegenaan schurken. Een werknemer die de sociale verkiezingen gewoon aan zich voorbij zal laten gaan, en daarbij zal bijdragen tot de statistiek van % werknemers waarop de vakbond zich alvast niet kan opwerpen als vertegenwoordiger.

En maak u geen illusies, als een van vakbonden niet genoeg representativiteit heeft, is't gedaan en vliegen ze buiten... Zo simpel is het.

Boduo
5 mei 2012, 13:13
nee... gewoon een werknemer die na zijn eerste jaren werken goed weet waar vakbonden voor staan, wat voor type mensen zich daartegenaan schurken. Een werknemer die de sociale verkiezingen gewoon aan zich voorbij zal laten gaan, en daarbij zal bijdragen tot de statistiek van % werknemers waarop de vakbond zich alvast niet kan opwerpen als vertegenwoordiger.

En maak u geen illusies, als een van vakbonden niet genoeg representativiteit heeft, is't gedaan en vliegen ze buiten... Zo simpel is het.

In Belgie "schurken" meer dan de helft vd werknemers aan bij een vakbond.
Wat voor type mensen zijn dat ?
Eigenaardig, in ons bedrijf vraagt de baas dat IEDEREEN zou stemmen. Waarom ? Omdat hij dan een beter overzicht heeft van wat er leeft onder z'n mensen
De 2 grote vakbonden zijn bijna overal representatief.
(Werk jij zélf in een bedrijf als werknemer ?)

:|

Tavek
6 mei 2012, 09:58
Die stakingen zijn georganiseerd door & alleen voor de mensen die staken... d.w.z. 50plussers die eigenlijk helemaal niet meer willen werken, en gewoon op brugpensioen gaan zodat de anderen mogen opdraaien voor de schulden dat er werd opgebouwd door al dat deeltijds werken, pensioenities, en dergelijke brol.

Dergelijke egoistische haring bakt niet. De opkomst zal navenant zijn.

De core business van de vakbonden: de belangen van 50 plussers verdedigen.

-Jo-
6 mei 2012, 11:55
Dan ben ik 1 van die 7.000.000 die hen die niet geeft. Misschien daarom dat die algemene stakingen steeds floppen tegenwoordig.

Hopelijk gaan de bazen in het bedrijf waar je werk wat "sleutelen" aan je verloning, de voordelen en rechten,... waarvan je meegeniet dankzij vakbondswerking. Ondankbare honden verdienen niet beter.

De gemuilkorfde
6 mei 2012, 16:40
Wat mij interesseert : als je niet stemt of ongeldig of blanco, is dat hetzelfde als bij pakweg federale verkiezingen ?
Maw. je signaal als werknemer wordt 5 minuten opgemerkt (oeh, nogal veel blanco en ongeldig), en daarna wordt er voor de volgende x jaar geen rekening mee gehouden ?

In dat geval vind ik blanco stemmen niet echt een goede zet.
Voor ABVV of ACV zou ik niet willen stemmen, die dieven hebben al genoeg gestolen met Arco en Ethias.

Boduo
6 mei 2012, 19:34
Wat mij interesseert : als je niet stemt of ongeldig of blanco, is dat hetzelfde als bij pakweg federale verkiezingen ?
Maw. je signaal als werknemer wordt 5 minuten opgemerkt (oeh, nogal veel blanco en ongeldig), en daarna wordt er voor de volgende x jaar geen rekening mee gehouden ?

In dat geval vind ik blanco stemmen niet echt een goede zet.
Voor ABVV of ACV zou ik niet willen stemmen, die dieven hebben al genoeg gestolen met Arco en Ethias.

Er is nog veel meer gestolen met de notionele intrest...

:evil: :roll: :evil:

De gemuilkorfde
6 mei 2012, 21:22
Er is nog veel meer gestolen met de notionele intrest...

:evil: :roll: :evil:
Wel ja, dus niet voor de huichelaars van het ABVV, die zelf notionele interest gebruiken als het hun uitkomt, en ook niet voor ACV, dat via Arco een gigantische hold-up op de belastingbetaler gepleegd heeft.
Blijft dus enkel nog ACLVB over of nog andere op sommige plaatsen, afhankelijk van de onderneming.

Maar wat gebeurt er als ik blanco stem of niet ga stemmen, en stel dat velen dat doen, zijn er dan minder afgevaardigden of zijn het er gewoon even veel en zijn het de mensen die wel stemmen die de verdeling daarvan bepalen ?
Ik wil wel afstraffen, maar als het is zoals bij parlementsverkiezingen dan voelen ze dat helemaal niet.

Liederik
9 mei 2012, 22:08
Het aantal geldige stemmen staat los van het aantal afgevaardigden, dat laatste staat vast.

no body
11 mei 2012, 10:23
In de wet staat ook dat deelnemen aan de verkiezingen verplicht is (m.a.w. er is opkomstplicht voor
de werknemers). In praktijk zijn er echter geen sancties voor wie niet komt opdagen. De wet
formuleert de deelname als een verplichting om te verhinderen dat men een ‘overeenkomst’ zou
sluiten tussen werkgever en werknemers om in ruil voor bvb enkele verlofdagen geen sociale
verkiezingen te organiseren. Doordat de wet als een verplichting is geformuleerd kan men hier
contractueel niet van afwijken.


Mij zien ze daar zeker niet !!

Boduo
11 mei 2012, 13:39
Wel ja, dus niet voor de huichelaars van het ABVV, die zelf notionele interest gebruiken als het hun uitkomt, en ook niet voor ACV, dat via Arco een gigantische hold-up op de belastingbetaler gepleegd heeft.
Blijft dus enkel nog ACLVB over of nog andere op sommige plaatsen, afhankelijk van de onderneming.

Maar wat gebeurt er als ik blanco stem of niet ga stemmen, en stel dat velen dat doen, zijn er dan minder afgevaardigden of zijn het er gewoon even veel en zijn het de mensen die wel stemmen die de verdeling daarvan bepalen ?
Ik wil wel afstraffen, maar als het is zoals bij parlementsverkiezingen dan voelen ze dat helemaal niet.

In jouw situatie is het aangewezen om alle informatie te vragen bij de personeelsdienst van je bedrijf.

:?