PDA

View Full Version : Barroso ... de juiste keuze of Bush' keuze ?


neruda
30 juni 2004, 06:28
"Ik accepteer de uitnodiging die me door de hoofden van de Europese staten en regeringen is gedaan, om de kandidaat te worden voor het voorzitterschap van de Europese Commissie", zei Durao Barroso.

De Portugees verklaarde dat hij de Europese Unie een grotere internationale rol wil geven, als hij voorzitter van de Europese Commissie is. Hij wil een EU die "sterker, nog eendrachtiger en rechtvaardiger is en nog meer op het internationale toneel de rol van bemiddelaar speelt".

Nog eendrachtiger ? :? Is Europa eendrachtig ?? :? Slechts 44,6 procent van de Europese kiezers heeft zijn stem uitgebracht voor het Europees parlement.Nooit eerder was de opkomst zo laag. :?

Nog rechtvaardiger ? :? Heeft Europa zich rechtvaardig opgesteld tov de oorlog in Irak ?? :?
Barroso een bemiddelaar ? :? Voor wie ? Voor de Texaanse cowboy misschien ? :oops: :oops:

Barroso , van student leider van een kleine maoïsische splinterpartij , na enkele jaren later van linkse politieke instelling een zwaai naar rechts, met de overstap Christen Democratische Partij ...van een kameleon gesproken... :?

http://www.deutsche-welle.de/dwelle/allgemein/bilder_show/0,3772,50495_6,00.jpg
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2003/03/images/20030316-3_azores1-515h.jpg

Guderian
30 juni 2004, 12:49
Barosso is duidelijk een zoveelste bewijs dat zolang Europa de Angelsaksische kaart trekt, het een zwak en politiek verdeeld continent zal blijven. Barosso is er gekomen door de steun van de Britten omdat hij de yankee-bezetting en agressieoorlog in Irak steunde! Alweer een reden om de Britten buiten te gooien (en de separatistische bewegingen in Wales, Schotland en bezet-Ierland te steunen.) Barosso staat bekend als een zwak figuur, een burgerlijk-rechtse slippendrager van de yanks. Overigens een mooie illustratie over hoe dicht die systeempartijen en -ideologieën allemaal wel bij elkaar liggen, gelet op het fet dat Blair als kopman van het sociaal-democratische Labour die eikel van een Barosso steunt.

C uit W
30 juni 2004, 14:10
Stop eens met het vermelden van een 'aggressie-oorlog', je zou de eerste zijn om zelf een te starten als het je uitkwam.

Guderian
30 juni 2004, 15:43
Stop eens met het vermelden van een 'aggressie-oorlog', je zou de eerste zijn om zelf een te starten als het je uitkwam.

Mag de waarheid niet meer vermeld worden? 8O

Lekker Links!
30 juni 2004, 15:52
Zeer simpel. Beste kandidaat was Verhofstadt. Maar op Europees vlak heeft ons land niets te betekenene. Reden daarvoor is dat Belgen niet sanhangend zijn. VRHFSTDT is vernederd door de Britten en alle Belgen moesten als één man achter VRHFST gaan staan zijn om "onze" kandidaat te steunen. In ruil daarvan krijgen we de partijen die uit pure jaloezie (Vl. Bl., CD&V,..) alles in het werk stellen om te verhinderen dat VRHFSTDT de job krijgt. Dat is België! En zo gaat het ook met de relatie Vlamingen - Walen! Want wie sordt er uiteindelijk beter van? Cd&v? Vl. bl? Neen, de derde loopt weg met het been en België ziet nog maar eens een topfunctie aan zijn neus voorbijgaan.

Er is in heel Europa geen enkele vrijwiliiger die wordt aangesteld in een vereniging op een zulks schandelijke manier als bij deze top gebeurd is. Europa verlaagt zichzelf tot vazal van Bush, met dank aan Blair!

FallenByTheHand
30 juni 2004, 16:30
Ik denk dat de interne Belgische huishouding er geen reet mee te maken dat verhofstadt (officieel geen kandidaat :roll: ) geen vooriztter is geworden.


Die Portugees heeft in eigen land een mooi neo-liberaal beleid gevoerd...

Sinistra
30 juni 2004, 17:37
Geef die man in ieder geval het voordeel van de twijfel. Wat er ook van aan is, alles is beter dan Verhofstadt. :)

parcifal
30 juni 2004, 18:02
Alles is beter dan Verhofstad?????
Doe eens die pijpekrullen uit uw ogen.

Het is enkel wegens het gestook van de Blair kliek dat Verhofstad geen
voorzitter geworden is.
Blair op zijn beurt werd natuurlijk gepushd door het politieke genie
GW Bush en zijn bende tuig.

Ik vind het zeer jammer dat er geen tegenbeweging op gang is
gekomen om die angelsaksische tandem eens op zijn plaats te zetten.

Verhofstad had een zeer sterke voorzitter kunnen worden die
effectief de broodnodige veranderingen in de EU doorvoerde.
Maar een sterke voorzitter is wel het laatste waar blair en co op zitten
te wachten.

Guderian
30 juni 2004, 18:26
Geef die man in ieder geval het voordeel van de twijfel. Wat er ook van aan is, alles is beter dan Verhofstadt. :)

Barosso is net als Verhofstadt geen politiek leider maar een simpele knecht! Ik zou dan ook niet weten waarom een knecht het voordeel van de twijfel zou moeten genieten.

Sinistra
30 juni 2004, 18:49
Alles is beter dan Verhofstad?????
Doe eens die pijpekrullen uit uw ogen.

Het is enkel wegens het gestook van de Blair kliek dat Verhofstad geen
voorzitter geworden is.
Blair op zijn beurt werd natuurlijk gepushd door het politieke genie
GW Bush en zijn bende tuig.

Ik vind het zeer jammer dat er geen tegenbeweging op gang is
gekomen om die angelsaksische tandem eens op zijn plaats te zetten.

Verhofstad had een zeer sterke voorzitter kunnen worden die
effectief de broodnodige veranderingen in de EU doorvoerde.
Maar een sterke voorzitter is wel het laatste waar blair en co op zitten
te wachten.


Ten eerste heb ik géén pijpekrullen parcivalleke en ten tweede ben ik ook géén Jood wat waarschijnlijk wel uw vermoeden was. Het spijt me dat ik u teleur moet stellen jongen. Geef mij maar liever een Angelsaxische tandem dan die Frans-Duitse oppergoden en sociaal-democratische lafaards. Europa dient samen met de V.S en Israël een tegenmacht uit te bouwen tegen de alsmaar agressievere Arabische wereld.

by the way: ik heb zelfs goede kameraden die moslim zijn voor ge wéér met uw hysterisch progressief gekrijs mij gaat beschuldigen van islamofobie :roll:

Guderian
30 juni 2004, 19:49
Europa dient samen met de V.S en Israël een tegenmacht uit te bouwen tegen de alsmaar agressievere Arabische wereld.


Het feit dat u spreekt over de "agressieve Arabische wereld" zegt voldoende. Het is niet de Arabische wereld die aan een agressieve opmars bezig is, maar wel de islam. Of rekent u Indonesië ook tot de Arabische wereld?

Iedereen weet onderhand wel al dat het regime van Hoessein sinds de Golfoorlog van 1990-1991 geen enkel gevaar meer vormde voor vrede in die regio. Z'n militair apparaat was verouderd en sterk uitgedund, van de massavernietigingswpens bleek niks te kloppen,... maar de zionistische neocons moesten en zouden hun veroveringsoorlog hebben. :roll:

Europa moet samen met de Arabische wereld strijden tegen de zionisten, tegen Pisraël en de VSA. Dat betekent niet dat Europa de hier aanwezige islamieten moet dulden, integendeel. In Europa zelf is geen plaats voor islam, net zo min als voor jodendom. Misschien kunnen we beginnen met wapenleveringen aan het Iraaks nationaal verzet?!? :mrgreen:

Sinistra
30 juni 2004, 19:57
Europa dient samen met de V.S en Israël een tegenmacht uit te bouwen tegen de alsmaar agressievere Arabische wereld.


Het feit dat u spreekt over de "agressieve Arabische wereld" zegt voldoende. Het is niet de Arabische wereld die aan een agressieve opmars bezig is, maar wel de islam. Of rekent u Indonesië ook tot de Arabische wereld?

Iedereen weet onderhand wel al dat het regime van Hoessein sinds de Golfoorlog van 1990-1991 geen enkel gevaar meer vormde voor vrede in die regio. Z'n militair apparaat was verouderd en sterk uitgedund, van de massavernietigingswpens bleek niks te kloppen,... maar de zionistische neocons moesten en zouden hun veroveringsoorlog hebben. :roll:

Europa moet samen met de Arabische wereld strijden tegen de zionisten, tegen Pisraël en de VSA. Dat betekent niet dat Europa de hier aanwezige islamieten moet dulden, integendeel. In Europa zelf is geen plaats voor islam, net zo min als voor jodendom. Misschien kunnen we beginnen met wapenleveringen aan het Iraaks nationaal verzet?!? :mrgreen:


Wel samenwerken, maar niet dulden. Komaan neem jij jezelf ernstig of zo??? Ofwel ben je voor ofwel ben je tegen. Trouwens u vertolkt een minderheidsstandpunt bij de gehele rechterzijde. Nationaal-Revolutionaire partijen halen bijna géén stemmen. Zie bv. de Duitse NPD.

Guderian
30 juni 2004, 20:16
Wel samenwerken, maar niet dulden. Komaan neem jij jezelf ernstig of zo??? Ofwel ben je voor ofwel ben je tegen.
:lol: Uw simplisme en gebrek aan begrijpend vermogen is echt aandoenlijk. Welk deel was er nu weer te moeilijk?

Trouwens u vertolkt een minderheidsstandpunt bij de gehele rechterzijde. Nationaal-Revolutionaire partijen halen bijna géén stemmen. Zie bv. de Duitse NPD.

Een minderheidsstandpunt bij de rechterzijde? De vraag is eerder: wat is "rechts" anno 2004? In elk geval niet meer hetzelfde als in pakweg 1984. Ik stel voor dat er in gans Europa eens een referendum over Irak en het beleid van Bush gehouden wordt, we zullen snel zien wie de minderheid vertegenwoordigt! :wink:
:mrgreen: Wat de nationaal-revolutionaire partijen hierbij komen doen is mij een raadsel, want het gaat er hier niet eens over.

Sinistra
30 juni 2004, 20:20
Wel samenwerken, maar niet dulden. Komaan neem jij jezelf ernstig of zo??? Ofwel ben je voor ofwel ben je tegen.
:lol: Uw simplisme en gebrek aan begrijpend vermogen is echt aandoenlijk. Welk deel was er nu weer te moeilijk?

Trouwens u vertolkt een minderheidsstandpunt bij de gehele rechterzijde. Nationaal-Revolutionaire partijen halen bijna géén stemmen. Zie bv. de Duitse NPD.

Een minderheidsstandpunt bij de rechterzijde? De vraag is eerder: wat is "rechts" anno 2004? In elk geval niet meer hetzelfde als in pakweg 1984. Ik stel voor dat er in gans Europa eens een referendum over Irak en het beleid van Bush gehouden wordt, we zullen snel zien wie de minderheid vertegenwoordigt! :wink:
:mrgreen: Wat de nationaal-revolutionaire partijen hierbij komen doen is mij een raadsel, want het gaat er hier niet eens over.

Ik denk dat er na de aanslagen van Madrid meer mensen dan ooit denken: "al een geluk dat er nog zoiets is als Amerika". Het feit is dat uw grootste vijand nog altijd "de Jood" is en om die te bestrijden bent u zelfs bereid samen te werken met uw grootste vijand. Echt zielig vind ik dat.

Max
30 juni 2004, 22:28
Afwachten natuurlijk , maar ik denk dat Guderian gelijk zal krijgen. De politieke unie zal waarschijnlijk vertraagd worden door zo'n voorzitter. Dat we snel die meerderheidsdemocratie invoeren zodat de macht van de commissie kleiner wordt.

Guderian
1 juli 2004, 16:32
Ik denk dat er na de aanslagen van Madrid meer mensen dan ooit denken: "al een geluk dat er nog zoiets is als Amerika".

Verre van, steeds meer Europeanen denken dat het beter is om niet meer met die "Amerikaanse oorlogsstoker" mee te doen en ons afzijdig te houden in het conflict om Amerikaanse geopolitieke belangen en joods-zionistische belangen. Terecht! Aznar is de rechtsrtreekse verantwoordelijke van de aanslagen in Madrid. Zonder zijn schoothondjesgedrag tav Bush, waren die aanslagen niet gebeurd. Aznar, Berlusconi,... zouden hun soldaten beter inzetten in een verplicht terugkeerbelmeid van alle islamieten op hun grondgebied, in plaats van vreemde belangen te gaan dienen.

Het feit is dat uw grootste vijand nog altijd "de Jood" is en om die te bestrijden bent u zelfs bereid samen te werken met uw grootste vijand. Echt zielig vind ik dat.
:roll: Ach ja, wie kritiek geeft op Pisraël en de zionisten is per definitie een jodenhater... :roll: Het simplisme en de intellectuele leegheid van burgerlijk rechts ten voeten uit.
Mijn grootste vijanden, zijn de bedreiging voor de Europese volkeren en de Europese beschaving. Op dit moment zijn er dat 2: Enerzijds de aanwezigheid van miljoenen islamieten in Europa, terwijl deze religie bezig is aan een agressief bekeringsreveil. Anderzijds het Angelsaksisch cultuurimperialisme dat de Europese jeugd ontworteld en weerloos maakt door volksverbondenheid te ondermijnen. Het Angelsaksisch cultuurimperialisme is verantwoordelijk voor een de facto gelijkschakeling op individueel niveau van alle Europeanen, waarbij iedereen steeds meer hetzelfde spreekt (Engelse taalvervuiling), hetzelfde ziet (Hollywoord-vuiligheid), hetzelfde eet (fastfood-cultus), hetzelfde draagt van kledij, hetzelfde consumeert in het algemeen,...

1handclapping
1 juli 2004, 16:41
Angelsaksers zijn geen echte europeanen ? Of misschien zijn ze te agressief in het promoten van hun eigen taal eerst ? De duitsers waren dat niet ? Of waren de russen dat niet ? Of zijn de russen geen echte
europeanen ? Is Mr Le Pen een rechtse ? Wat deed die dan in rusland net voor de Irakoorlog nr. 2 bij de russische volksnationalisten die
in Irak amerikanen wilden gaan doodschieten ? Zijn westerse rechtse politici elkaars vijanden (elk netjes voor zijn eigen volk eerst...) ?

Wir fahren (wieder) gegen Engeland ?

Een waarheid : in een europese oorlog sneuvelt het eigen volk aan de
2 kanten...

Komt ge niet op 10 juli naar boekenberg op informele forummeeting ?
Kwestie van 's anderendaags in form te zijn voor een tegenbetoging ergens..

Guderian
1 juli 2004, 16:56
Angelsaksers zijn geen echte europeanen ?
De Engelsen, Schotten en Welshmen zijn dat eigenlijk wel, maar als zij in meerderheid menen dat hun belangen en loyauteiten elders liggen, wie zijn wij dan om hen tegen te houden? Nogmaals, dat men de Britten voor de keuze stelt: OFWEL Europa, OFWEL de VSA. Maar niet beide. Het Atlantisme verlamt het wordingsproces van een sterk Europa. Naar mijn mening hebben de Britten die keuze al gemaakt en voor de VSA gekozen. Ik zou hen veel succes wensen met de Queen als 51ste gouverneur. :mrgreen:

Of zijn de russen geen echte
europeanen ? Is Mr Le Pen een rechtse ? Wat deed die dan in rusland net voor de Irakoorlog nr. 2 bij de russische volksnationalisten die
in Irak amerikanen wilden gaan doodschieten ? Zijn westerse rechtse politici elkaars vijanden (elk netjes voor zijn eigen volk eerst...) ?

Het Vlaams Blok en gans rechts (écht rechts wel te verstaan) kan een voorbeeld nemen aan JM Le Pen: pro Rusland, pro-Saddam Hoessein in Irak, tegen de yankee-politiek.


Wir fahren (wieder) gegen Engeland ?

Met veel plezier.


Een waarheid : in een europese oorlog sneuvelt het eigen volk aan de
2 kanten...
Uiteraard! Daarom dat ik de organisch-federale Rijksgedachte ondersteun als middel om Europese broederoorlogen in de toekomst te voorkomen.

C uit W
1 juli 2004, 18:20
Aznar is de rechtsrtreekse verantwoordelijke van de aanslagen in Madrid.
Plannen voor kleinen brogel?
¨Plannen voor A'pen tijdens bezoek ondergrondse tunnels?

Phrea|K
1 juli 2004, 19:22
Mijn grootste vijanden, zijn de bedreiging voor de Europese volkeren en de Europese beschaving. Op dit moment zijn er dat 2: Enerzijds de aanwezigheid van miljoenen islamieten in Europa, terwijl deze religie bezig is aan een agressief bekeringsreveil. Anderzijds het Angelsaksisch cultuurimperialisme dat de Europese jeugd ontworteld en weerloos maakt door volksverbondenheid te ondermijnen. Het Angelsaksisch cultuurimperialisme is verantwoordelijk voor een de facto gelijkschakeling op individueel niveau van alle Europeanen, waarbij iedereen steeds meer hetzelfde spreekt (Engelse taalvervuiling), hetzelfde ziet (Hollywoord-vuiligheid), hetzelfde eet (fastfood-cultus), hetzelfde draagt van kledij, hetzelfde consumeert in het algemeen,...

U grossiert toch ook graag in cheesy cliches. :D
De jeugd is gebrainwashed door Hollyjood-films, de jeugd is verworden tot een bende consumerende zombie's zonder inhoud, de vermacdonaldisering is al in een ver stadium,... GEEUW!! :roll:

Schopenhauer zei ooit: "We zitten bij elkaar en praten en raken opgewonden, en onze ogen glanzen en onze stemmen gaan luider klinken; precies zo hebben anderen gezeten, duizend jaar geleden. Het ging om hetzelfde en het waren dezelfden. Net zo zal het over duizend jaar zijn. Het mechaniek waardoor we dit niet beseffen is: de tijd."

Elke generatie heeft zo z'n moraalridders & z'n onheilsprofeten. Elke generatie krijgt ook te horen dat het bergaf gaat met de samenleving. We zitten op een runaway train richting de totale ondergang, nietwaar? Wat u zegt is niet bepaald vernieuwend of origineel. Het is de standaard-preek over het teloorgaan van bepaalde Normen & Waarden, over de nakende ondergang die alleen voorkomen kan worden door het advies vd preker in kwestie te volgen...


Leest u eens deze tekst: Het Nieuwe Optimisme (http://www.libertarian.nl/NL/archives/001140.php).

Ik bedoel nu niet dat u geen kritiek mag hebben op bepaalde trends (zoals de islamisering of het consumentisme), maar probeer toch de zaken binnen perspectief te blijven zien. De jeugd is er hoogstwaarschijnlijk even goed of slecht aan toe als vroeger, imperialisme van bepaalde culturen is van alle tijden (of denkt u dat de Franse & Duitse invloed minder groot was in de tijd dat die landen de scepter zwaaiden?),... 8O

8)

Guderian
1 juli 2004, 19:53
U grossiert toch ook graag in cheesy cliches. :D
De jeugd is gebrainwashed door Hollyjood-films, de jeugd is verworden tot een bende consumerende zombie's zonder inhoud, de vermacdonaldisering is al in een ver stadium,... GEEUW!! :roll:


U grossiert graag in onzin.
Nergens heb ik gesproken over "brainwashen" en dergelijke.

Kruip vroeg in uw bedje, dan zal je minder geeuwen. :wink:

Phrea|K
1 juli 2004, 20:05
U grossiert graag in onzin.
Nergens heb ik gesproken over "brainwashen" en dergelijke.

Kruip vroeg in uw bedje, dan zal je minder geeuwen. :wink:

Ja, ik geeuw nogal makkelijk als ik voor de 38 biljoenste keer de 'de-toekomst-ziet-er-somber-uit'-klaagzang hoor. :D

Stefanie
2 juli 2004, 22:06
Mijn grootste vijanden, zijn de bedreiging voor de Europese volkeren en de Europese beschaving. Op dit moment zijn er dat 2: Enerzijds de aanwezigheid van miljoenen islamieten in Europa, terwijl deze religie bezig is aan een agressief bekeringsreveil. Anderzijds het Angelsaksisch cultuurimperialisme dat de Europese jeugd ontworteld en weerloos maakt door volksverbondenheid te ondermijnen. Het Angelsaksisch cultuurimperialisme is verantwoordelijk voor een de facto gelijkschakeling op individueel niveau van alle Europeanen, waarbij iedereen steeds meer hetzelfde spreekt (Engelse taalvervuiling), hetzelfde ziet (Hollywoord-vuiligheid), hetzelfde eet (fastfood-cultus), hetzelfde draagt van kledij, hetzelfde consumeert in het algemeen,...


Het zijn de politiek correcten die het groepsgevoel aanvallen en trachten te vernietigen. De politiek correcten zijn anti-Vlaams en zijn vaak vijandig tegenover een Vlaamse samenleving omdat dat hun plannen doorkruist om van België een moslimland te maken. Ik overdrijf nu misschien en het is misschien te scherp gesteld zo, maar punt is dat een multicul-samenleving niet gaat indien de Vlamingen zich nog verbonden voelen met elkaar. Het zijn ook de progressieven die mensen zoals kardinaal Joos aanklagen en overladen met verwijten en kritiek. In de Amerikaanse staat Kansas willen ze de kinderen op school leren dat de aarde in zes dagen geschapen werd. Dat gaat dus nog verder dan kardinaal Joos. Trouwens, nu is het verengelsing, vroeger was het verfransing en nog vroeger was het verlatijnsing. Ik zie trouwens niet in waarom verengelsing automatisch minder politieke macht zou betekenen.

Stefanie
2 juli 2004, 22:09
In Amerika riskeert CBS een boete omwille van dat incident met Janet Jackson tijdens de superbowl. Hier bij ons waren de felste tegenstanders van de oorlog in Irak de eersten om conservatieven uit te lachen en af te doen als een uitstervend ras die het nog niet begrepen hebben.

Stefanie
3 juli 2004, 14:51
Trouwens, het zijn vooral conservatieve Amerikanen die Bush zijn Irak-beleid steunen en het zijn vooral de progressieve Amerikanen die tégen Bush zijn.

Volksstormer
3 juli 2004, 15:01
Het Vlaams Blok en gans rechts (écht rechts wel te verstaan) kan een voorbeeld nemen aan JM Le Pen: pro Rusland, pro-Saddam Hoessein in Irak, tegen de yankee-politiek.

Le Pen is op politiek vlak anti-Europees, niet zomaar een anti-EU. Hij weet héél goed wat Frankrijk al meér dan 1000 jaar doet: zijn soevereinitit verdedigen tégen het Rijk en tégen Duitsland.

Dat Charles de Gaulle, de kleinzoon van, in zijn partij zit, is meer dan een symbolisch gegeven.

H. Guderian
3 juli 2004, 16:57
Trouwens, het zijn vooral conservatieve Amerikanen die Bush zijn Irak-beleid steunen en het zijn vooral de progressieve Amerikanen die tégen Bush zijn.

8O Excuseer?!? De echte conservatieven zijn fervente TEGENSTANDERS van wat Bush en z'n neocons allemaal uitspoken! Die "neoconservatieven" zoals ze vaak genoemd worden, dienen eigenlijk een liberaal-kapitalistische agenda en hebben in vele gevallen zelf een links of zelfs uiterst-links verleden. :wink:

Hier zal je geen echte medestanders van Bush en co vinden, maar wel de echte Amerikaanse conservatieven:
http://www.theamericancause.org/
http://www.amconmag.com/
http://www.chroniclesmagazine.org/

Terechte uitspraak van de conservatieve oud-presidentskandidaat Pat Buchanan:
"President Bush finds it hard to believe the best recruiting tool al-Qaida and the Iraqi insurgents have is the presence on Iraqi soil of the U.S. soldiers he sent to "liberate" Iraq."

H. Guderian
3 juli 2004, 17:01
Het Vlaams Blok en gans rechts (écht rechts wel te verstaan) kan een voorbeeld nemen aan JM Le Pen: pro Rusland, pro-Saddam Hoessein in Irak, tegen de yankee-politiek.

Le Pen is op politiek vlak anti-Europees, niet zomaar een anti-EU. Hij weet héél goed wat Frankrijk al meér dan 1000 jaar doet: zijn soevereinitit verdedigen tégen het Rijk en tégen Duitsland.

Dat Charles de Gaulle, de kleinzoon van, in zijn partij zit, is meer dan een symbolisch gegeven.

Inderdaad, ik ga zeker niet zeggen dat Le Pen en z'n FN voor de volle 100% goed zijn. Hun staatsnationalisme is mijns inziens te fel, ten nadele van Europa. Maar het is wel zo dat het FN ondanks die staatsnationalistische en soms anti-Europese koers, nog steeds zowat alle tegenstanders van 1789 blijft aantrekken, gaande van streek-identitairen tot ultrakatholieken.

Stefanie
3 juli 2004, 19:47
Trouwens, het zijn vooral conservatieve Amerikanen die Bush zijn Irak-beleid steunen en het zijn vooral de progressieve Amerikanen die tégen Bush zijn.

8O Excuseer?!? De echte conservatieven zijn fervente TEGENSTANDERS van wat Bush en z'n neocons allemaal uitspoken! Die "neoconservatieven" zoals ze vaak genoemd worden, dienen eigenlijk een liberaal-kapitalistische agenda en hebben in vele gevallen zelf een links of zelfs uiterst-links verleden. :wink:

Hier zal je geen echte medestanders van Bush en co vinden, maar wel de echte Amerikaanse conservatieven:
http://www.theamericancause.org/
http://www.amconmag.com/
http://www.chroniclesmagazine.org/

Terechte uitspraak van de conservatieve oud-presidentskandidaat Pat Buchanan:
"President Bush finds it hard to believe the best recruiting tool al-Qaida and the Iraqi insurgents have is the presence on Iraqi soil of the U.S. soldiers he sent to "liberate" Iraq."

Hoe?? Bush en z'n NEOCONS schrijf je. Con staat voor conservatief.

Phrea|K
3 juli 2004, 22:34
Trouwens, het zijn vooral conservatieve Amerikanen die Bush zijn Irak-beleid steunen en het zijn vooral de progressieve Amerikanen die tégen Bush zijn.

8O Excuseer?!? De echte conservatieven zijn fervente TEGENSTANDERS van wat Bush en z'n neocons allemaal uitspoken! Die "neoconservatieven" zoals ze vaak genoemd worden, dienen eigenlijk een liberaal-kapitalistische agenda en hebben in vele gevallen zelf een links of zelfs uiterst-links verleden. :wink:

Hier zal je geen echte medestanders van Bush en co vinden, maar wel de echte Amerikaanse conservatieven:
http://www.theamericancause.org/
http://www.amconmag.com/
http://www.chroniclesmagazine.org/



Ik nam even een kijkje op die theamericancause.org, en hun mission statement luidt als volgt:

Our Mission Launched in 1993, The American Cause is an educational organization whose mission is to advance and promote traditional American values that are rooted in the conservative principles of national sovereignty, economic patriotism, limited government, and individual freedom.

Limited Government, individual freedom,... klinkt toch allemaal zeer liberaal, neen? :D Ik ben een fan van de Founding Fathers. 8)

Ideologisch voel ik me meer verwant met met de rechts-conservatieven uit de States dan met hun Europese collega's. Hier zijn vele RGP's ronduit tegen individuele vrijheid, tegen zelfverantwoordelijkheid, tegen limited government. Het zijn gewoon halve socialisten, met als enige verschil het accent op bescherming vd eigen cultuur. 8O

Max
3 juli 2004, 23:57
8O Excuseer?!? De echte conservatieven zijn fervente TEGENSTANDERS van wat Bush en z'n neocons allemaal uitspoken! Die "neoconservatieven" zoals ze vaak genoemd worden, dienen eigenlijk een liberaal-kapitalistische agenda en hebben in vele gevallen zelf een links of zelfs uiterst-links verleden. :wink:

Hier zal je geen echte medestanders van Bush en co vinden, maar wel de echte Amerikaanse conservatieven:
http://www.theamericancause.org/
http://www.amconmag.com/
http://www.chroniclesmagazine.org/

Terechte uitspraak van de conservatieve oud-presidentskandidaat Pat Buchanan:
"President Bush finds it hard to believe the best recruiting tool al-Qaida and the Iraqi insurgents have is the presence on Iraqi soil of the U.S. soldiers he sent to "liberate" Iraq."

Hoe?? Bush en z'n NEOCONS schrijf je. Con staat voor conservatief.

En het neoliberalisme van Verhofstadt heeft volgens u iets te maken met het traditionele liberalisme? Me dunkt dat Links nog nooit zo veel slagkracht heeft gehad als in de laatste regering. "Neo" duidt een verandering aan. "Neo" duidt hervorming aan. Of die verandering of hervorming goed of slecht is , blijft het oordeel van de beschouwer , maar verandering is er. Anders zou er geen nood zijn aan de term "neo".

Het conservatisme van de Republikeinen ging er van uit van zich zo veel mogelijk zich te isoleren van de buitenwereld. Laat de rest van de buitenwereld maar met elkaar vechten , wij zorgen voor onszelf. Tot voor de verkiezingen bevond Bush zich in dat veld.

Het Neo conservatisme bracht in die stelling verandering. Het Linkse internationalisme dat zich bevoegd voelde om op te treden in de wereld werd door het neo-conservatisme overgenomen. Wij zorgen voor onszelf , door de rest van de wereld "friendly" te maken , kost wat kost via interventies.

Bush is een convert tot deze ideologie en is een ideale president daarvoor geworden door zijn Joods-Christelijke ideologie. Want voor internationale kruisvaarten te houden heb je ideologie nodig als lijm voor het volk , zij het marxistisch (cfr. Comintern) of religieus.

Max
4 juli 2004, 00:30
Limited Government, individual freedom,... klinkt toch allemaal zeer liberaal, neen? Ik ben een fan van de Founding Fathers.

Ideologisch voel ik me meer verwant met met de rechts-conservatieven uit de States dan met hun Europese collega's. Hier zijn vele RGP's ronduit tegen individuele vrijheid, tegen zelfverantwoordelijkheid, tegen limited government. Het zijn gewoon halve socialisten, met als enige verschil het accent op bescherming vd eigen cultuur.

Absoluut , dat is het echte Amerikaanse conservatisme. Federalisatie is in hun opzicht is nodig , maar enkel voor Veiligheid , Defensie , economische afstemming en gemeenschappelijk buitenlands beleid. Confederalisme vs federalisme.
Het democratische kamp wou aan de federatie meer ideologische bevoegdheid aan geven (cfr. Slavernij als speelbal van de oorlog tussen federalisme en confederalisme in de Burgeroorlog). Zij wilden dus veel meer bevoegdheid geven aan een centrale overheid.
Het systeem van zoveel mogelijk autonomie over te laten aan regio's ,is in Europa nog meer dan in de VS , onontbeerlijk door onze gelokaliseerde diversiteit , tegenover de verspreide diversiteit van de VS.

1handclapping
4 juli 2004, 16:49
Guderian, als ik je goed begrijp is het europeaan zijn dus een keuze - de irish, welsh and scottish kiezen samen met de
engelsen voor het niet-europeaan zijn, maar amerikaan.
Terwijl de nationalistische russen met JM LePen kiezen om
pro Saddam Hussain en anti-amerikaan te zijn.

Waarom o waarom zouden we dan niet mogen kiezen om
"Meditterraan" te zijn en een Neoromeins rijk nastreven rondom de Middelandse zee van Timbouktou tot de Oeral bv ?
& van de Atlantische Oceaan tot Afghanistan ?

Of eender welke andere wilde fantasie ? Wat is Uw Europese
federatie zonder angelsaksers anders dan een schimmig
lord of the rings fantasietje ?

neruda
14 juli 2004, 12:37
"Ik accepteer de uitnodiging die me door de hoofden van de Europese staten en regeringen is gedaan, om de kandidaat te worden voor het voorzitterschap van de Europese Commissie", zei Durao Barroso.

De Portugees verklaarde dat hij de Europese Unie een grotere internationale rol wil geven, als hij voorzitter van de Europese Commissie is. Hij wil een EU die "sterker, nog eendrachtiger en rechtvaardiger is en nog meer op het internationale toneel de rol van bemiddelaar speelt".

Nog eendrachtiger ? :? Is Europa eendrachtig ?? :? Slechts 44,6 procent van de Europese kiezers heeft zijn stem uitgebracht voor het Europees parlement.Nooit eerder was de opkomst zo laag. :?

Nog rechtvaardiger ? :? Heeft Europa zich rechtvaardig opgesteld tov de oorlog in Irak ?? :?
Barroso een bemiddelaar ? :? Voor wie ? Voor de Texaanse cowboy misschien ? :oops: :oops:

Barroso , van student leider van een kleine maoïsische splinterpartij , na enkele jaren later van linkse politieke instelling een zwaai naar rechts, met de overstap Christen Democratische Partij ...van een kameleon gesproken... :?

http://www.deutsche-welle.de/dwelle/allgemein/bilder_show/0,3772,50495_6,00.jpg
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2003/03/images/20030316-3_azores1-515h.jpg

Vandaag in de FT over Barroso :

Barroso criticises 'arrogant' America


José Manuel Barroso, the outgoing Portuguese prime minister who has been nominated as president of the European Commission, on Tuesday criticised the US for its occasional "arrogance" and sought to distance himself from some of his recent domestic policies by underlining his social and environmental credentials.


Questioned on Portugal's involvement in the US-led war coalition in Iraq, on the first day of hearings before the European parliament, Mr Barroso said that, while he was a long-standing admirer of the US, he also hated what he described as American "arrogance" and "unilateralism". He added: "I think there are magnificent things that exist in the US as well as some fairly horrific things."
While he would not be drawn, for example, into taking sides on the contentious issue of providing European passenger name records to Washington, he said he would fight for reciprocity in this kind of agreement and ensure the EU was not considered "second-class" in international negotiations.

Mr Barroso said he would run the Commission as a politician rather than a technocrat, but also as a "reformist of the centre" able to bridge the gap between Europe's different political families and between Brussels and often apathetic or sceptical voters across the continent.

In particular, Mr Barroso offered an olive branch to Socialist members of the parliament by insisting that "in my scale of values, social policy comes way above economics". He added: "It will not be acceptable, as we push for more competitiveness, to change the social spirit of Europe."

He also sought to appease concerns among MEPs that, having emerged last month as a last-minute consensus candidate for the Commission presidency, he might be more willing to accommodate the views of powerful member states than the concerns of MEPs. He said: "We need a strong, credible and independent Commission. The only way to say sometimes No to member states is to have the strong backing of the European parliament."

Mr Barroso yesterday also rejected calls for sharp cuts in the proposed European Union budget, as advocated by the six biggest net contributors. Following the EU's enlargement to 25 member states, he said cuts would send the wrong signal to the 10 newcomers.

Had ik het niet vorspelt ..een echte kameleon..als het om een dikke EU-potefeuille gaat :?
En wat is dat tegenwoordig met die B's altijd...Bush,Blair,Berlusconi,Balkenende..etc.... damn toch.. :evil: :evil: .

1handclapping
14 juli 2004, 19:27
Dat is de "B" van Belgian empire - niettegenstaande de
halstarrige UK houding tov belgische kandidaat-commisarissen
slagen we er toch nog in onze "B" te plaatsen & wie "A"
zegt moet ook "B" zeggen..


Nu ja alle gekheid op een stokje de man had zijn ontslag al gegeven als portugees minister-president.. en nu valt zijnen
eurocent (nen hele euro is wat veel gevraagd) dattem nog voor het parlement moet verschijnen en krijgt hem daar al nen kauwen douche (a golden shower) van de sossen en de grünen ... vandaar zijn middle of the road verklaring

Of zoals tom Manders (Dorus) al wist te vertellen ik ben
A. Kapitalist
B. socialist
en c. Met mij kan je alle kanten uit

...
Hoe zit dat nu eigenlijk met de voorzitter van de europese raad (artikel 21 van de grondwet) ? Want als ik dat goed begrijp zou onze mr>.Barolo als hem dan toch het plezier van commisar-general (generalissimo awh) zou mislopen zou hij in oktober of zo een gooi kunnen doen naar die funktie
& als ik de zaak een beetje begrijp is dat feitelijk het staatshoofd in spe van de EU