PDA

View Full Version : opiniepeiling knack


Pelgrim
30 juni 2004, 14:32
Enkele weken geleden stonden in de knack de resultaten van een opiniepeiling waarbij in de 60 procent voor vlaamse onafhankelijkheid koos. Weet iemand daar meer over? Bij hoeveel mensen werd die peiling afgenomen?

Clio
2 juli 2004, 10:16
Wellicht was dat een internet-poll. Helaas is internet-democratie niet hetzelfde als democratie.

Een significant cijfer kwam dit jaar uit "Doe de Stemtest". 35% van de ondervraagden van een VRT enquête was voorstander van de Vlaamse onafhankelijkheid. Vorig jaar antwoordde 30% hetzelfde. Of een winst van 5% voor het onafhankelijkheidsidee op één jaar tijd.

Uiteraard ging de VRT niet door op dit cijfer.

jOOSt
2 juli 2004, 12:45
Wellicht was dat een internet-poll. Helaas is internet-democratie niet hetzelfde als democratie.

Een significant cijfer kwam dit jaar uit "Doe de Stemtest". 35% van de ondervraagden van een VRT enquête was voorstander van de Vlaamse onafhankelijkheid. Vorig jaar antwoordde 30% hetzelfde. Of een winst van 5% voor het onafhankelijkheidsidee op één jaar tijd.

Uiteraard ging de VRT niet door op dit cijfer.

Wil dat dan zeggen dat de internetvlaming slimmer is dan de niet-internetvlaming?

Groot Bakkes
2 juli 2004, 18:21
Wellicht was dat een internet-poll. Helaas is internet-democratie niet hetzelfde als democratie.

Een significant cijfer kwam dit jaar uit "Doe de Stemtest". 35% van de ondervraagden van een VRT enquête was voorstander van de Vlaamse onafhankelijkheid. Vorig jaar antwoordde 30% hetzelfde. Of een winst van 5% voor het onafhankelijkheidsidee op één jaar tijd.

Uiteraard ging de VRT niet door op dit cijfer.

Wil dat dan zeggen dat de internetvlaming slimmer is dan de niet-internetvlaming?

Nee, enkel beter geïnformeerd. :wink:

Tantist
3 juli 2004, 14:30
Wil dat dan zeggen dat de internetvlaming slimmer is dan de niet-internetvlaming?

Nee, enkel beter geïnformeerd. :wink:

...over de mogelijkheden van dynamische IP toewijziging

IlluSionS667
12 juli 2004, 23:26
Nee, enkel beter geïnformeerd. :wink:

...over de mogelijkheden van dynamische IP toewijziging

ROFL

Vlaanderen Boven
13 juli 2004, 21:28
Vlaamse onafhankelijkheid wordt meer en meer een actueel onderwerp. Zelf probeer ik vrienden en kennissen (soms tot vervelens toe) te overtuigen...en een echte belgicist ben ik nog nooit tegengekomen. Doorzette, dus!

zorroaster
14 juli 2004, 01:00
De optie Vlaanderen Onafhankelijk haalde het met een goeie 60% geloof ik.

Tantist
14 juli 2004, 21:57
De optie Vlaanderen Onafhankelijk haalde het met een goeie 60% geloof ik.

Wat meer info zou echt wenselijk zijn...