PDA

View Full Version : De 7de dag = verkiezingsprogramma?


circe
24 juni 2012, 11:05
Ik geloof dat het nu al de derde keer op een rij is dat Patrick Janssens op de 7de Dag zichzelf mag komen promoten.

Is dat de taak van een "neutraal" TV programma van onze "neutrale" Pravda?

graaf de bethune
24 juni 2012, 11:12
@circe: ik kijk ook elke week naar de 7de dag, en als Janssens opkomt is dat voor mij een pauze moment, eens naar het toilet, de hond buitenlaten, beetje op facebook tot ik in de verte hoor dat hij vertrekt en dan kom ik terug voor het scherm zitten. Da is eigenlijk goed gezien door de VRT ipv die reclames op VTM, gewoon enkele minuutjes Janssens zijne kop tonen, heeft hetzelfde effekt.

daiwa
25 juni 2012, 03:15
Ik geloof dat het nu al de derde keer op een rij is dat Patrick Janssens op de 7de Dag zichzelf mag komen promoten.

Is dat de taak van een "neutraal" TV programma van onze "neutrale" Pravda?

Het is daar niet alleen hoor circe.
Ook vrijwel elke dag mag een kaviaar socialist in Ter Zake zijn ding komen doen.
Het ligt er zo vingerdik op dat je er misselijk van wordt. :shit:

Vette Pois(s)on
25 juni 2012, 05:27
Geen betere reclame voor NVA dan verkrampte sossen laten zien op tv.

born2bewild
25 juni 2012, 07:17
Janssens werd stevig gegrild door de journalist
Hij moest zelfs antwoorden hoe het met zijn rug is...als daar maar geen heibel van komt

Eyjafjallajökull
25 juni 2012, 09:13
Ik snap de verbazing niet eerlijk gezegd.

Het is toch de logica zelve dat sossen een forum aangereikt krijgen op een rode zender ? :rofl:

Helias
25 juni 2012, 09:21
Geen verbazing. Vanaf nu zullen VRT en aanverwanten alles in het werk zetten om de N-VA stokken in de wielen te steken. Een beetje zoals vroeger tegen het Vlaams Belang, maar subtieler. De rollen zijn zelfs zo gekeerd dat men nu ook het Vlaams Belang meer mag verwachten op de VRT. Omdat daar geen gevaar meer van uitgaat.

"'t Kan verkeren", zei Bredero.

Bolleke Wol
25 juni 2012, 10:47
Beetje hypocriet van jullie om er over te zagen maar tegelijk wel altijd trouw de tv weer op te zetten eh.

circe
25 juni 2012, 11:11
Beetje hypocriet van jullie om er over te zagen maar tegelijk wel altijd trouw de tv weer op te zetten eh.

ik zap er altijd tussendoor: het is inderdaad de moeite niet waard om te luisteren.

Toch vond ik het stukje over de onderwijshervorming S C H I T T E R E ND :
na minutenlang palaberen en rond de hete brij draaien kwam het er toch uit: het niveau moet worden aangepast of de ALLOCHTONEN kunnen niet mee en om te verhinderen dat hun analfabete ouders die kinderen per definitie in het beroeps of technisch steken mogen nu onze kinderen ook nog eens twee jaar verderspelen en leren brood bakken terwijl ze anders hun lessen wiskunde al zaten te leren.
Verrijking heet dat. En ik vond het vooral grappig dat hetgeen iedereen al wist dan toch nog (ik geloof dat het mieke Vanhecke was, of die leraar!) door de mazen van het net gleed.

herbekijk het fragmentje hier:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/programmas/dezevendedag/2.22708/2.22709/1.1343105

vlijmscherp
25 juni 2012, 11:17
ik zap er altijd tussendoor: het is inderdaad de moeite niet waard om te luisteren.

Toch vond ik het stukje over de onderwijshervorming S C H I T T E R E ND :
na minutenlang palaberen en rond de hete brij draaien kwam het er toch uit: het niveau moet worden aangepast of de ALLOCHTONEN kunnen niet mee en om te verhinderen dat hun analfabete ouders die kinderen per definitie in het beroeps of technisch steken mogen nu onze kinderen ook nog eens twee jaar verderspelen en leren brood bakken terwijl ze anders hun lessen wiskunde al zaten te leren.
Verrijking heet dat. En ik vond het vooral grappig dat hetgeen iedereen al wist dan toch nog (ik geloof dat het mieke Vanhecke was, of die leraar!) door de mazen van het net gleed.

herbekijk het fragmentje hier:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/programmas/dezevendedag/2.22708/2.22709/1.1343105

van welke minuut ?

Bokkenreyder
25 juni 2012, 11:26
ik zap er altijd tussendoor: het is inderdaad de moeite niet waard om te luisteren.

Toch vond ik het stukje over de onderwijshervorming S C H I T T E R E ND :
na minutenlang palaberen en rond de hete brij draaien kwam het er toch uit: het niveau moet worden aangepast of de ALLOCHTONEN kunnen niet mee en om te verhinderen dat hun analfabete ouders die kinderen per definitie in het beroeps of technisch steken mogen nu onze kinderen ook nog eens twee jaar verderspelen en leren brood bakken terwijl ze anders hun lessen wiskunde al zaten te leren.
Verrijking heet dat. En ik vond het vooral grappig dat hetgeen iedereen al wist dan toch nog (ik geloof dat het mieke Vanhecke was, of die leraar!) door de mazen van het net gleed.

herbekijk het fragmentje hier:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/programmas/dezevendedag/2.22708/2.22709/1.1343105

Die "leraar" was Peter de Roover, voorzitter van het OVV en man uit het veld (leraar technisch onderwijs). Hij wist tenminste wat er gaande is in het onderwijs. Straks haalt iedere analfabeet zo zijn diploma middelbaar onderwijs ASO als je Smet en de sossen laat doen, want 'iedereen moet kansen krijgen'. Neeneen, Smetje, iedereen moet met zijn competenties kansen grijpen: dat veronderstelt inspanningen doen.

circe
25 juni 2012, 12:24
van welke minuut ?

+/- 13de minuut geloof ik

Восход-1
25 juni 2012, 12:31
Die "leraar" was Peter de Roover, voorzitter van het OVV en man uit het veld (leraar technisch onderwijs). Hij wist tenminste wat er gaande is in het onderwijs. Straks haalt iedere analfabeet zo zijn diploma middelbaar onderwijs ASO als je Smet en de sossen laat doen, want 'iedereen moet kansen krijgen'. Neeneen, Smetje, iedereen moet met zijn competenties kansen grijpen: dat veronderstelt inspanningen doen.

Ja, maar ik ken er vrij veel die niet in BSO thuishoren en er dan terechtkomen op zeer jonge leeftijd.

Een geunificeerd systeem is niet per se slecht, hoor. Geef alle kinderen een degelijke basiskennis. Laat ze in de laatste jaren als ze al oud genoeg zijn maar voor beroepsonderwijs kiezen als ze dit willen.

vlijmscherp
25 juni 2012, 12:34
Ja, maar ik ken er vrij veel die niet in BSO thuishoren en er dan terechtkomen op zeer jonge leeftijd.

Een geunificeerd systeem is niet per se slecht, hoor. Geef alle kinderen een degelijke basiskennis. Laat ze in de laatste jaren als ze al oud genoeg zijn maar voor beroepsonderwijs kiezen als ze dit willen.

die basiskennis kan ook in het primair onderwijs gegeven worden.

Восход-1
25 juni 2012, 12:36
die basiskennis kan ook in het primair onderwijs gegeven worden.

Vierkantsvergelijkingen, Frans, de wetten van Newton, biologie?

vlijmscherp
25 juni 2012, 12:39
Vierkantsvergelijkingen, Frans, de wetten van Newton, biologie?

Frans wordt vanaf het 5e studiejaar gegeven, net zoals beginselen van biologie. vierkantsvergelijkingen en de wetten van Newton lijken me niet iets voor algemeen onderwijs. Ik heb TSO gevolgd en ik kan me niet herinneren dat we dat uitgebreid gezien hebben. ik zou ook niet weten waarom iemand die BSO volgt, dit allemaal zo moeten kennen.

Nietzsche
25 juni 2012, 12:41
Frans wordt vanaf het 5e studiejaar gegeven, net zoals beginselen van biologie. vierkantsvergelijkingen en de wetten van Newton lijken me niet iets voor algemeen onderwijs. Ik heb TSO gevolgd en ik kan me niet herinneren dat we dat uitgebreid gezien hebben. ik zou ook niet weten waarom iemand die BSO volgt, dit allemaal zo moeten kennen.

Je kunt je sowieso afvragen, of iemand van het BSO instaat is dat allemaal te snappen.

Ik weet eigenlijk vrijwel zeker, van niet.

vlijmscherp
25 juni 2012, 12:42
Je kunt je sowieso afvragen, of iemand van het BSO instaat is dat allemaal te snappen.

Ik weet eigenlijk vrijwel zeker, van niet.

niet iedereen die BSO volgt, is per definitie dom hé, het zijn net zulke stereotiepen waar we van af moeten.

Восход-1
25 juni 2012, 12:44
Frans wordt vanaf het 6e studiejaar gegeven, net zoals beginselen van biologie. vierkantsvergelijkingen en de wetten van Newton lijken me niet iets voor algemeen onderwijs. Ik heb TSO gevolgd en ik kan me niet herinneren dat we dat uitgebreid gezien hebben. ik zou ook niet weten waarom iemand die BSO volgt, dit allemaal zo moeten kennen.

Dat zal ik je eens uitleggen. Ik zei het daarnet al: het is niet goed dat jonge kinderen in BSO terechtkomen. Op jonge leeftijd weet men te weinig van het kind om te weten hoe het echt is. En later is de schade niet meer op te halen.

Verder is je uitspraak dwaas. Ik snap niet wat er mis is met algemene kennis. Hoe meer je volk weet, hoe meer flexibel het is, hoe minder vatbaar het is voor leugens en onzin, hoe sneller je nieuwe technologie, veranderingen, ... kunt introduceren.

Dat "kinderen uit BSO" dat niet nodig hebben is een arrogante uitspraak. Wie ben jij om dat te zeggen? Waarom zou jij trouwens meer nodig hebben dan water en brood, een lendendoekje en een zweep om flarden huid van je rug te slaan als je te traag "ja baas!" roept?

Nietzsche
25 juni 2012, 12:45
niet iedereen die BSO volgt, is per definitie dom hé, het zijn net zulke stereotiepen waar we van af moeten.

Heb ik ergens gezegd dat ze allemaal dom zijn?

Ik heb zelf vmbo/BSO gedaan, het zijn zeker niet allemaal domme mensen. Wat is dom? Maar de wetten van Newton, en de moeilijkere natuurkundige en biologische dingen gaan zij never nooit snappen.

Восход-1
25 juni 2012, 12:45
Je kunt je sowieso afvragen, of iemand van het BSO instaat is dat allemaal te snappen.

Ik weet eigenlijk vrijwel zeker, van niet.

Het onderwijssysteem in Rusland liep tot het derde leerjaar op gelijk niveau voor iedereen, en iedereen kreeg er zaken als vierkantsvergelijkingen, grammatica, aardrijkskunde... .

vlijmscherp
25 juni 2012, 12:47
Dat zal ik je eens uitleggen. Ik zei het daarnet al: het is niet goed dat jonge kinderen in BSO terechtkomen. Op jonge leeftijd weet men te weinig van het kind om te weten hoe het echt is. En later is de schade niet meer op te halen.

Verder is je uitspraak dwaas. Ik snap niet wat er mis is met algemene kennis. Hoe meer je volk weet, hoe meer flexibel het is, hoe minder vatbaar het is voor leugens en onzin, hoe sneller je nieuwe technologie, veranderingen, ... kunt introduceren.

Dat "kinderen uit BSO" dat niet nodig hebben is een arrogante uitspraak. Wie ben jij om dat te zeggen? Waarom zou jij trouwens meer nodig hebben dan water en brood, een lendendoekje en een zweep om flarden huid van je rug te slaan als je te traag "ja baas!" roept?

jij gaat er blijkbaar van uit dat iedereen geïnteresseerd is in dat soort kennis. als je een grote drop-out wilt, moet je zeker zo'n zaken veralgemenen.

ik zie trouwens niet in wat er zo slecht is aan het BSO? waarom zouden kinderen daar niet mogen belanden? net zoals ik me afvraag waarom het TSO minder zou zijn dan het ASO?

vlijmscherp
25 juni 2012, 12:47
Het onderwijssysteem in Rusland liep tot het derde leerjaar op gelijk niveau voor iedereen, en iedereen kreeg er zaken als vierkantsvergelijkingen, grammatica, aardrijkskunde... .

bij ons is dat dus tot het 6e leerjaar.

Nietzsche
25 juni 2012, 12:48
Het onderwijssysteem in Rusland liep tot het derde leerjaar op gelijk niveau voor iedereen, en iedereen kreeg er zaken als vierkantsvergelijkingen, grammatica, aardrijkskunde... .

En de intelligentere mensen kregen dan na het derde leerjaar de moeilijkere dingen?

Nietzsche
25 juni 2012, 12:48
jij gaat er blijkbaar van uit dat iedereen geïnteresseerd is in dat soort kennis. als je een grote drop-out wilt, moet je zeker zo'n zaken veralgemenen.

ik zie trouwens niet in wat er zo slecht is aan het BSO? waarom zouden kinderen daar niet mogen belanden? net zoals ik me afvraag waarom het TSO minder zou zijn dan het ASO?

Het punt is, dat er nog wel eens mensen op het BSO terecht komen terwijl ze veel meer zouden kunnen.

vlijmscherp
25 juni 2012, 12:50
Het punt is, dat er nog wel eens mensen op het BSO terecht komen terwijl ze veel meer zouden kunnen.

de vraag is wat "meer zouden kunnen" inhoudt. je hebt daar ook mensen die wsl een TSO-richting zouden aankunnen maar die nu eenmaal liever met hun handen werken. Dat de maatschappij nog altijd vindt dat dit minderwaardig is, is niet hun fout hé.

maar goede vakmensen, dat zoeken ze overal.

Nietzsche
25 juni 2012, 12:54
de vraag is wat "meer zouden kunnen" inhoudt. je hebt daar ook mensen die wsl een TSO-richting zouden aankunnen maar die nu eenmaal liever met hun handen werken. Dat de maatschappij nog altijd vindt dat dit minderwaardig is, is niet hun fout hé.

maar goede vakmensen, dat zoeken ze overal.

Je hebt het over pubers hè, je moet dat niet vergeten.

Ik heb zelf vmbo/BSO gedaan, terwijl ik makkelijk havo/TSO zou aan hebben gekund. Alleen ik ging niet mijn best doen op school, omdat ik in een bepaalde omgeving zat. Mijn hele klas zat vol mocro,s en tuig, en als puber ga je daar in mee. Ik had schijt aan school, omdat mijn gehele vriendenkring dat ook had, wat moest ik dan?

Восход-1
25 juni 2012, 12:55
jij gaat er blijkbaar van uit dat iedereen geïnteresseerd is in dat soort kennis. als je een grote drop-out wilt, moet je zeker zo'n zaken veralgemenen.

ik zie trouwens niet in wat er zo slecht is aan het BSO? waarom zouden kinderen daar niet mogen belanden? net zoals ik me afvraag waarom het TSO minder zou zijn dan het ASO?

Ik begrijp dat het op je leeftijd moeilijk is om nieuwe redeneringen te maken maar volg toch even:


BSO geeft een verschikkelijk slechte theoretische opleiding. Onbestaande, in feite. Iemand die verder wil studeren kan dit dus niet vanuit BSO.

Waarop Vlijmscherp antwoordt:

"jamaar als je wilt verderstuderen moet je naar ASO gaan".

Waarbij mijn antwoord is: herlees wat ik zei. Ik zei namelijk dat kinderen te vroeg in BSO terechtkomen, op hun 12de-14de, wanneer ze nog geen flauw idee hebben wie ze zijn en wat ze willen. Op die leeftijd puberen ze, dan zijn ze enkel geinteresseerd in fuifjes en liefjes.

Verder doet het er niet toe waar kinderen geinteresseerd in zijn. Het liefst spelen jonge kinderen enkel, en leren ze helemaal niks. Maar leren doet men best op jonge leeftijd.

Восход-1
25 juni 2012, 12:55
En de intelligentere mensen kregen dan na het derde leerjaar de moeilijkere dingen?

Ja, ze gingen dan gewoon door tot het zesde. De rest kon afhaken naar BSO.

Восход-1
25 juni 2012, 12:56
bij ons is dat dus tot het 6e leerjaar.

Veel, veel te vroeg.

Nietzsche
25 juni 2012, 12:57
Ja, ze gingen dan gewoon door tot het zesde. De rest kon afhaken naar BSO.

Aha, maar hadden de intelligente mensen niet zo gevoel van: *waarom krijgen wij de zelfde lesstof als die andere?*

Восход-1
25 juni 2012, 13:00
Aha, maar hadden de intelligente mensen niet zo gevoel van: *waarom krijgen wij de zelfde lesstof als die andere?*

Nee. De dichotomie tussen "wij" en "de dommen" heb je enkel hier. Daar had je enkel school.
En het was moeilijk genoeg, hoor.

vlijmscherp
25 juni 2012, 13:01
Ik begrijp dat het op je leeftijd moeilijk is om nieuwe redeneringen te maken maar volg toch even:


BSO geeft een verschikkelijk slechte theoretische opleiding. Onbestaande, in feite. Iemand die verder wil studeren kan dit dus niet vanuit BSO.

Waarop Vlijmscherp antwoordt:

"jamaar als je wilt verderstuderen moet je naar ASO gaan".

Waarbij mijn antwoord is: herlees wat ik zei. Ik zei namelijk dat kinderen te vroeg in BSO terechtkomen, op hun 12de-14de, wanneer ze nog geen flauw idee hebben wie ze zijn en wat ze willen. Op die leeftijd puberen ze, dan zijn ze enkel geinteresseerd in fuifjes en liefjes.

Verder doet het er niet toe waar kinderen geinteresseerd in zijn. Het liefst spelen jonge kinderen enkel, en leren ze helemaal niks. Maar leren doet men best op jonge leeftijd.

ik zie niet in waarom je zo denigrerend moet doen hoor, is dat eigen aan het Russisch onderwijs?

op de leeftijd van 12 jaar heeft bijna niemand een flauw idee wie ze zijn en wat ze willen. maar dat verandert niet hoor, ook op de leeftijd van 14 weet bijna niemand dat, noch op 16, zelfs op 18 jaar zijn er weinigen die echt weten wat ze nu juist willen. mensen kiezen een opleiding hoger onderwijs in functie wat ze kunnen, of wat hun leuk lijkt, of in functie van de keuze van hun kameraden. Zelden uit oprechte interesse, laat staan dat ze weten wat ze er nu juist mee gaan doen later.

leren doe je idd het best op jonge leeftijd, met 12-14jarigen bij elkaar zetten ga je diegenen die het moeilijk hebben, de lust wegnemen om nog verder te studeren of je moet je niveau laten zakken. diegenen die het te gemakkelijk hebben op dat moment, ga je ook de zin ontnemen.

Восход-1
25 juni 2012, 13:03
ik zie niet in waarom je zo denigrerend moet doen hoor, is dat eigen aan het Russisch onderwijs?

op de leeftijd van 12 jaar heeft bijna niemand een flauw idee wie ze zijn en wat ze willen. maar dat verandert niet hoor, ook op de leeftijd van 14 weet bijna niemand dat, noch op 16, zelfs op 18 jaar zijn er weinigen die echt weten wat ze nu juist willen. mensen kiezen een opleiding hoger onderwijs in functie wat ze kunnen, of wat hun leuk lijkt, of in functie van de keuze van hun kameraden. Zelden uit oprechte interesse, laat staan dat ze weten wat ze er nu juist mee gaan doen later.

leren doe je idd het best op jonge leeftijd, met 12-14jarigen bij elkaar zetten ga je diegenen die het moeilijk hebben, de lust wegnemen om nog verder te studeren of je moet je niveau laten zakken. diegenen die het te gemakkelijk hebben op dat moment, ga je ook de zin ontnemen.

Ja maar dat maakt niet uit. Want wat je nu krijgt is veel erger. Nu kunnen intelligente mensen die eigenlijk later willen voortstuderen per ongeluk in BSO terechtkomen, waar ze ook nooit meer uit geraken.
Dat is een probleem. En dat is een groter probleem dan een beetje gefrustreerde achterstalligen.

Nietzsche
25 juni 2012, 13:03
Nee. De dichotomie tussen "wij" en "de dommen" heb je enkel hier. Daar had je enkel school.
En het was moeilijk genoeg, hoor.

Ik snap heel goed wat je bedoeld, maar het lijkt mij toch ook heel logisch dat de intelligente mensen meer wouden leren dan dat enkel en alleen?

Want als jij als intelligent persoon, iets al heel lang van te voren snapt. En je moet wachten op de minder intelligente mensen, omdat die er maar niet uit kunnen komen. Dat lijkt mij redelijk frustrerend zowel voor de minder intelligente als voor de intelligente.

Восход-1
25 juni 2012, 13:06
Ik snap heel goed wat je bedoeld, maar het lijkt mij toch ook heel logisch dat de intelligente mensen meer wouden leren dan dat enkel en alleen?

Want als jij als intelligent persoon, iets al heel lang van te voren snapt. En je moet wachten op de minder intelligente mensen, omdat die er maar niet uit kunnen komen. Dat lijkt mij redelijk frustrerend zowel voor de minder intelligente als voor de intelligente.

Dat was ongetwijfeld het geval. Maar dat is hier ook. Ik zou in feite alles wat ik in 6 jaar ASO heb gedaan in 1, 2 jaartjes kunnen afleggen.

Het enige wat ik in ASO heb geleerd is wat Latijn (dit in het eerste jaar, omdat onze leerkracht goed was), een beetje Frans, een beetje wiskunde (beetje maar), en verder niets.

vlijmscherp
25 juni 2012, 13:09
Ja maar dat maakt niet uit. Want wat je nu krijgt is veel erger. Nu kunnen intelligente mensen die eigenlijk later willen voortstuderen per ongeluk in BSO terechtkomen, waar ze ook nooit meer uit geraken.
Dat is een probleem. En dat is een groter probleem dan een beetje gefrustreerde achterstalligen.

neen, het probleem is dat het BSO bekeken wordt als een minderwaardige richting tov TSO en ASO en dat TSO bekeken wordt als een minderwaardige richting tov ASO. terwijl dat helemaal niet zo is.

Восход-1
25 juni 2012, 13:11
neen, het probleem is dat het BSO bekeken wordt als een minderwaardige richting tov TSO en ASO en dat TSO bekeken wordt als een minderwaardige richting tov ASO. terwijl dat helemaal niet zo is.

Dat is ook een probleem, maar snap je nu wat ik wil zeggen? Of ga je de mantra van over minderwaardigheid blijven herhalen?

BSO heeft een nagenoeg onbestaande theoretische onderbouw. Iemand die in BSO terechtkomt maar daar niet thuishoort valt in een put waaruit men niet meer kan kruipen.

Eberhard Leclerc
25 juni 2012, 13:13
Alleen ik ging niet mijn best doen op school, omdat ik in een bepaalde omgeving zat. Mijn hele klas zat vol mocro,s en tuig, en als puber ga je daar in mee. Ik had schijt aan school, omdat mijn gehele vriendenkring dat ook had, wat moest ik dan?



Ach, sinds een tijdje op dit forum.
Dus je bent toch nog goed terecht gekomen.

Nietzsche
25 juni 2012, 13:16
Ach, sinds een tijdje op dit forum.
Dus je bent toch nog goed terecht gekomen.

Nee, niet bepaald.

Nietzsche
25 juni 2012, 13:17
Dat was ongetwijfeld het geval. Maar dat is hier ook. Ik zou in feite alles wat ik in 6 jaar ASO heb gedaan in 1, 2 jaartjes kunnen afleggen.

Het enige wat ik in ASO heb geleerd is wat Latijn (dit in het eerste jaar, omdat onze leerkracht goed was), een beetje Frans, een beetje wiskunde (beetje maar), en verder niets.

De rest was allemaal zelfstudie?

Восход-1
25 juni 2012, 13:23
De rest was allemaal zelfstudie?

De rest heb ik inderdaad op mijn eentje geleerd. Het algemeen secundair onderwijs in dit land is dan ook van een slecht niveau.

Er zitten veel mensen die er niet thuishoren. Mensen die het verschil niet wisten tussen Oost- en West-Duitsland zaten in Economie-Moderne Talen.
Je hebt mensen die serieus beweren dat Oslo de hoofdstad is van Praag.

Nu, jij kunt je de vraag stellen waarom ik dan nog meer mensen die er niet in thuishoren zulke leerstof wil aansmeren.
Dat is omdat dat mij de tweede beste oplossing lijkt. En de beste oplossing, echt een onderwijs op maat, is niet haalbaar omdat het ministerie van onderwijs vol zit met mensen die dom, bejaard of gehersenspoeld zijn. In feite, dom en bejaard of dom en gehersenspoeld.

Nietzsche
25 juni 2012, 13:27
De rest heb ik inderdaad op mijn eentje geleerd. Het algemeen secundair onderwijs in dit land is dan ook van een slecht niveau.

Er zitten veel mensen die er niet thuishoren. Mensen die het verschil niet wisten tussen Oost- en West-Duitsland zaten in Economie-Moderne Talen.
Je hebt mensen die serieus beweren dat Oslo de hoofdstad is van Praag.

Nu, jij kunt je de vraag stellen waarom ik dan nog meer mensen die er niet in thuishoren zulke leerstof wil aansmeren.
Dat is omdat dat mij de tweede beste oplossing lijkt. En de beste oplossing, echt een onderwijs op maat, is niet haalbaar omdat het ministerie van onderwijs vol zit met mensen die dom, bejaard of gehersenspoeld zijn. In feite, dom en bejaard of dom en gehersenspoeld.

Je kunt stellen dat die mensen die het verschil niet wisten tussen Oost en West Duitsland daar niet thuis horen. Maar toch zitten ze er wel, en vaak halen ze hun examen ook nog.

Восход-1
25 juni 2012, 13:28
Je kunt stellen dat die mensen die het verschil niet wisten tussen Oost en West Duitsland daar niet thuis horen. Maar toch zitten ze er wel, en vaak halen ze hun examen ook nog.

Ja. Vaak met goeie punten ook nog.

Vraag achteraf iets, en ze kunnen exact het boek reproduceren, zelfs met welke kleurtjes er stonden. Maar ze weten niet wat het precies betekent.

Nietzsche
25 juni 2012, 13:31
Ja. Vaak met goeie punten ook nog.

Vraag achteraf iets, en ze kunnen exact het boek reproduceren, zelfs met welke kleurtjes er stonden. Maar ze weten niet wat het precies betekent.

Dus, waarom zouden ze er dan niet thuis horen?

Восход-1
25 juni 2012, 13:34
Dus, waarom zouden ze er dan niet thuis horen?

Omdat iemand die zulke basisdingen niet weet en niet kan vatten in BSO-kantoor thuishoren. Het kan mij worst wezen of ze slagen voor hun examens of niet. Het is niet dat die examens opgesteld zijn door ietwat competent volk, he.

http://static.skynetblogs.be/media/80253/167676684.jpg
Pascal Smet, de intellectueel der intellectuelen.

Nietzsche
25 juni 2012, 13:35
Omdat iemand die zulke basisdingen niet weet en niet kan vatten in BSO-kantoor thuishoren. Het kan mij worst wezen of ze slagen voor hun examens of niet. Het is niet dat die examens opgesteld zijn door ietwat competent volk, he.

http://static.skynetblogs.be/media/80253/167676684.jpg
Pascal Smet, de intellectueel der intellectuelen.

Hoe wou je er voor zorgen dat die mensen hun examens niet meer halen?

Восход-1
25 juni 2012, 13:39
Hoe wou je er voor zorgen dat die mensen hun examens niet meer halen?

Niveau omhoog. Maar dat vereist dat leerkrachten ook weten waarover ze spreken. En leerkrachten die beweren dat de Poolster niet in ons sterrenstelsel ligt, dat "Deutsche Mark" Engels is voor Duitse Mark, of dat lood een antiklopmiddel is in auto's dat men bij moet gieten in de auto als men voelt dat die begint te kloppen, want dan is de lood op, kunnen dat niveau simpelweg niet aan.

Nietzsche
25 juni 2012, 13:40
Niveau omhoog. Maar dat vereist dat leerkrachten ook weten waarover ze spreken. En leerkrachten die beweren dat de Poolster niet in ons sterrenstelsel ligt, dat "Deutsche Mark" Engels is voor Duitse Mark, of dat lood een antiklopmiddel is in auto's dat men bij moet gieten in de auto als men voelt dat die begint te kloppen, want dan is de lood op, kunnen dat niveau simpelweg niet aan.

8O

Waren er leerkrachten op het ASO die beweerde dat de Poolster niet in ons sterrenstelsel ligt?

circe
25 juni 2012, 13:42
die basiskennis kan ook in het primair onderwijs gegeven worden.

Dat was ook mijn gedacht. In het zesde studiejaar weet men toch al welke talenten de kinderen hebben. Ze zelf laten kiezen in hun pre-puberteit heeft even weinig zin als ze zelfstandig laten kiezen als ze 14 zijn. Mijn dochter wou "kapster" worden want ze speelde graag met haar barbies. is d�*t de basis waarop men gaat mogen kiezen?

Als men nu de eerste twee jaar wil nivelleren naar beneden omdat allochtonen menen dat hun kinderen steevast in het beroepsonderwijs moeten komen, zijn er toch andere manieren om dit euvel op te lossen dan om met z'n allen naar het beroeps te gaan zou ik denken!

De schoofzak
25 juni 2012, 13:43
Het punt is, dat er nog wel eens mensen op het BSO terecht komen terwijl ze veel meer zouden kunnen.

In het fragment van de zeverende dag zegt De Rover net dat één van zijn oud-leerlingen afgestudeerd was als master in de rechten.


Kijk, het probleem is:
nu kiest men, met hulp van onderwijzers, pms, ouders ... aan 12 jaar welke richting men begint;
en daar zijn een klein percentage die 'te hoog' zitten (en dus spijtig later in waterval komen;
en daar zijn een klein percentage die 'te laag' zitten (en dus spijtig genoeg niet altijd terug opklimmen tot die master in de rechten van daarnet; maar vaak wel een top-chef keuken, een top-mecanicien, een top-opziener-bouwwerf, een top-verkoper ... worden).

Wat stelt stomme Smet en kiekens-compagnie voor:
laat ons kiezen, met hulp van regenten (da's beter dan onderwijzers?), pms, ouders ... aan 14 jaar (wat een verschil !!) welke richting men begint.
en daar zal een iets kleiner percentage zijn dat 'te hoog' zit;
en daar zal een iets kleiner percentage zijn dat 'te laag' zit. (tenzij het nieuwe systeem de perfectie der perfectie zal zijn).

Ik zeg: behoud dat huidige systeem maar.
Schroef de reputatie van dat zogenaamde tso maar wat op.
Voorzie voor die mensen eventueel een 7° humaniora-jaar, ter voorbereiding van master of bachelor.
En bekijk het dan nog eens binnen tien jaar.


.

Восход-1
25 juni 2012, 13:44
8O

Waren er leerkrachten op het ASO die beweerde dat de Poolster niet in ons sterrenstelsel ligt?

De leerkrachten die de uitspraken maakten gaven respectievelijk aardrijkskunde (die van de Poolster), wiskunde en biologie.

Die van aardrijkskunde beweerde nog zulke straffe stoten, hoor. Dat Opper-Volta een land is. Dat "Canada groter is dan Rusland als men alle eilanden in het noorden meerekent".

Het ergste is, ik was de enige die dat schrijnend vond. Al de rest vond het aanvaardbaar. "Een mens maakt ook eens fouten".

Восход-1
25 juni 2012, 13:45
In het fragment van de zeverende dag zegt De Rover net dat één van zijn oud-leerlingen afgestudeerd was als master in de rechten.


Kijk, het probleem is:
nu kiest men, met hulp van onderwijzers, pms, ouders ... aan 12 jaar welke richting men begint;
en daar zijn een klein percentage die 'te hoog' zitten (en dus spijtig later in waterval komen;
en daar zijn een klein percentage die 'te laag' zitten (en dus spijtig genoeg niet altijd terug opklimmen tot die master in de rechten van daarnet; maar vaak wel een top-chef keuken, een top-mecanicien, een top-opziener-bouwwerf, een top-verkoper ... worden).

Wat stelt stomme Smet en kiekens-compagnie voor:
laat ons kiezen, met hulp van regenten (da's beter dan onderwijzers?), pms, ouders ... aan 14 jaar (wat een verschil !!) welke richting men begint.
en daar zal een iets kleiner percentage zijn dat 'te hoog' zit;
en daar zal een iets kleiner percentage zijn dat 'te laag' zit. (tenzij het nieuwe systeem de perfectie der perfectie zal zijn).

Ik zeg: behoud dat huidige systeem maar.
Schroef de reputatie van dat zogenaamde tso maar wat op.
Voorzie voor die mensen eventueel een 7° humaniora-jaar, ter voorbereiding van master of bachelor.
En bekijk het dan nog eens binnen tien jaar.


.

Er zitten muizen in ons tuinhuis die ook een master in de rechten kunnen behalen. Rechten is geen echte opleiding.

vlijmscherp
25 juni 2012, 13:46
In het fragment van de zeverende dag zegt De Rover net dat één van zijn oud-leerlingen afgestudeerd was als master in de rechten.


Kijk, het probleem is:
nu kiest men, met hulp van onderwijzers, pms, ouders ... aan 12 jaar welke richting men begint;
en daar zijn een klein percentage die 'te hoog' zitten (en dus spijtig later in waterval komen;
en daar zijn een klein percentage die 'te laag' zitten (en dus spijtig genoeg niet altijd terug opklimmen tot die master in de rechten van daarnet; maar vaak wel een top-chef keuken, een top-mecanicien, een top-opziener-bouwwerf, een top-verkoper ... worden).

Wat stelt stomme Smet en kiekens-compagnie voor:
laat ons kiezen, met hulp van regenten (da's beter dan onderwijzers?), pms, ouders ... aan 14 jaar (wat een verschil !!) welke richting men begint.
en daar zal een iets kleiner percentage zijn dat 'te hoog' zit;
en daar zal een iets kleiner percentage zijn dat 'te laag' zit. (tenzij het nieuwe systeem de perfectie der perfectie zal zijn).

Ik zeg: behoud dat huidige systeem maar.
Schroef de reputatie van dat zogenaamde tso maar wat op.
Voorzie voor die mensen eventueel een 7° humaniora-jaar, ter voorbereiding van master of bachelor.
En bekijk het dan nog eens binnen tien jaar.


.
2

vlijmscherp
25 juni 2012, 13:47
Dat was ook mijn gedacht. In het zesde studiejaar weet men toch al welke talenten de kinderen hebben. Ze zelf laten kiezen in hun pre-puberteit heeft even weinig zin als ze zelfstandig laten kiezen als ze 14 zijn. Mijn dochter wou "kapster" worden want ze speelde graag met haar barbies. is d�*t de basis waarop men gaat mogen kiezen?

Als men nu de eerste twee jaar wil nivelleren naar beneden omdat allochtonen menen dat hun kinderen steevast in het beroepsonderwijs moeten komen, zijn er toch andere manieren om dit euvel op te lossen dan om met z'n allen naar het beroeps te gaan zou ik denken!

het probleem ligt echt niet alleen bij de allochtonen hoor :roll:

Nietzsche
25 juni 2012, 13:49
De leerkrachten die de uitspraken maakten gaven respectievelijk aardrijkskunde (die van de Poolster), wiskunde en biologie.

Die van aardrijkskunde beweerde nog zulke straffe stoten, hoor. Dat Opper-Volta een land is. Dat "Canada groter is dan Rusland als men alle eilanden in het noorden meerekent".

Het ergste is, ik was de enige die dat schrijnend vond. Al de rest vond het aanvaardbaar. "Een mens maakt ook eens fouten".

LOL

Восход-1
25 juni 2012, 13:52
Ja, met zulke leerkrachten had ik alle respect voor het onderwijs als instituut heel vroeg (in het tweede middelbaar al) verloren. Toen ik 14-15 was nam ik gewoon drugs en ging ik spijbelen en op straat rondhangen.

vlijmscherp
25 juni 2012, 13:55
Ja, met zulke leerkrachten had ik alle respect voor het onderwijs als instituut heel vroeg (in het tweede middelbaar al) verloren. Toen ik 14-15 was nam ik gewoon drugs en ging ik spijbelen en op straat rondhangen.

jep, het zal de fout zijn van de leerkrachten.

Nietzsche
25 juni 2012, 13:58
jep, het zal de fout zijn van de leerkrachten.

Niet alleen, alleen je kan moeilijk de schuld geven aan de pubers zelf.

vlijmscherp
25 juni 2012, 14:02
Niet alleen, alleen je kan moeilijk de schuld geven aan de pubers zelf.

er zijn meestal nog andere mensen in het leven van een puber dan de leerkrachten hé.

Восход-1
25 juni 2012, 14:02
jep, het zal de fout zijn van de leerkrachten.

Kan je begrijpend lezen, en heb je de voorbeelden die ik aanhaalde kunnen absorberen in je brein, of lukt het niet meer op die leeftijd?

Of ben je een van die bejaarden waarmee niemand nog wil praten omdat hij steeds dezelfde monologen blijft afratelen, zonder echt te luisteren, zeker niet naar jonge mensen?

vlijmscherp
25 juni 2012, 14:05
Kan je begrijpend lezen, en heb je de voorbeelden die ik aanhaalde kunnen absorberen in je brein, of lukt het niet meer op die leeftijd?

Of ben je een van die bejaarden waarmee niemand nog wil praten omdat hij steeds dezelfde monologen blijft afratelen, zonder echt te luisteren, zeker niet naar jonge mensen?

jep, bijna bejaard, jong voel ik me al lang niet meer hoor. en zaken absorberen in mijn brein? dat hebben we in het TSO nooit geleerd hoor.

Nietzsche
25 juni 2012, 14:06
er zijn meestal nog andere mensen in het leven van een puber dan de leerkrachten hé.

Bij pubers verandert er iets in de hersenen, weet je wel.

Als een puber niet zijn best wilt doen op school, dan doet hij of zij dat niet. De omgeving is dan eigenlijk redelijk irrelevant.

Восход-1
25 juni 2012, 14:08
jep, bijna bejaard, jong voel ik me al lang niet meer hoor. en zaken absorberen in mijn brein? dat hebben we in het TSO nooit geleerd hoor.

Dacht het wel. Dacht wel dat je niet begreep wat ik lees. Dus als de meester zegt dat de Poolster buiten het Melkwegstelsel ligt, dan is dit zo, en als je het niet eens bent moet je maar straf schrijven.

En dan gaat dat nog opmerkingen maken over schoolmoeheid.


Echt. Het probleem zijn de bejaarden die zijn vastgeroest in onderwijsinstellingen.

circe
25 juni 2012, 14:09
het probleem ligt echt niet alleen bij de allochtonen hoor :roll:

welk probleem? ik vind het watervalsysteem helemaal geen probleem om te beginnen en men heeft het vooral over allochtonen wiens kinderen rechtstreeks in het BSO of TSO terechtkomen terwijl ze beter kunnen. Blijkbaar stelt dit "probleem" zich enkel andersom bij autochtonen?

vlijmscherp
25 juni 2012, 14:12
Dacht het wel. Dacht wel dat je niet begreep wat ik lees. Dus als de meester zegt dat de Poolster buiten het Melkwegstelsel ligt, dan is dit zo, en als je het niet eens bent moet je maar straf schrijven.

En dan gaat dat nog opmerkingen maken over schoolmoeheid.


Echt. Het probleem zijn de bejaarden die zijn vastgeroest in onderwijsinstellingen.

aaah, nu begrijp ik het. jij bent zo iemand die vast zit in zijn superioriteitsgevoel en die zo'n oogkleppen opheeft dat alles wat iemand anders zegt, per definitie dom is.

ok, sorry, ik had het niet door, dat komt door mijn seniel brein hé, als je 38 jaar bent, is er al 20 jaar aftakeling aan de gang.

Nietzsche
25 juni 2012, 14:13
aaah, nu begrijp ik het. jij bent zo iemand die vast zit in zijn superioriteitsgevoel en die zo'n oogkleppen opheeft dat alles wat iemand anders zegt, per definitie dom is.

ok, sorry, ik had het niet door, dat komt door mijn seniel brein hé, als je 38 jaar bent, is er al 20 jaar aftakeling aan de gang.

Die aftakeling is er niet per definitie, die heb je zelf in de hand. Zolang je je zelf maar blijft ontwikkelen.

circe
25 juni 2012, 14:14
Ja, met zulke leerkrachten had ik alle respect voor het onderwijs als instituut heel vroeg (in het tweede middelbaar al) verloren. Toen ik 14-15 was nam ik gewoon drugs en ging ik spijbelen en op straat rondhangen.

misschien had je toch beter wat meer aan zelfstudie gedaan. Dan had je tenminste geweten dat Opper-Volta op 5 augustus 1960 onafhankelijk werd van Frankrijk. In 1984 is het land door de toenmalige president Thomas Sankara hernoemd tot Burkina Faso, wat iets in de trant van het land van de eerlijke mensen betekent.

Als je niet weet dat Zaire het vroegere Belgisch Congo was vooraleer het Kongo werd dan ben je uiteraard héééééééél slim.

En als je dan nog wat meer aan zelfstudie had gedaan, dan had je misschien ook geweten dat Amerikanen het inderdaad over "Deutschmark" hebben en niet over "german mark".

Maar gelukkig ben jij zo hoogbegaafd dat je dat allemaal al wist.

en o ja, de Poolster maakt deel uit van de Plejaden, een sterrenhoop in het sterrenbeeld Stier. Maar ook dat zal je wel al geweten hebben. En uiteraard maken de Plejaden deel uit van ons eigen melkwegstelsel, maar 440.000 lichtjaren verwijderd is wel al een heel eindje.
Ik neem aan dat je niet "zonnestelsel" bedoelde want volgens Mohammed hingen de sterren de zon en de maan namelijk in één van de 7 hemelbogen, dus ietsiepietsie dichter.

Восход-1
25 juni 2012, 14:14
aaah, nu begrijp ik het. jij bent zo iemand die vast zit in zijn superioriteitsgevoel en die zo'n oogkleppen opheeft dat alles wat iemand anders zegt, per definitie dom is.

ok, sorry, ik had het niet door, dat komt door mijn seniel brein hé, als je 38 jaar bent, is er al 20 jaar aftakeling aan de gang.

Je las duidelijk niet wat ik schreef. Ik schreef dat ik het respect kwijtraakte voor het onderwijssysteem als tiener wanneer ik als 14-jarige snaak de leerkrachten in de les moest verbeteren over hun eigen vak. En dat doordat ik mijn vertrouwen kwijtraakte in de school, dan maar een stuk minder sceptisch werd over het straatleven.

Ja, dit lag wel degelijk aan leerkrachten, en dit kwam omdat zij onzin vertelden over hun eigen vak, terwijl ze de gezaghebbende blaaskaak kwamen uithangen.


Snap je wat ik zeg, of niet? 38 is nog vrij jong om verstard te worden.

Nietzsche
25 juni 2012, 14:15
misschien had je toch beter wat meer aan zelfstudie gedaan. Dan had je tenminste geweten dat Opper-Volta op 5 augustus 1960 onafhankelijk werd van Frankrijk. In 1984 is het land door de toenmalige president Thomas Sankara hernoemd tot Burkina Faso, wat iets in de trant van het land van de eerlijke mensen betekent.

Als je niet weet dat Zaire het vroegere Belgisch Congo was vooraleer het Kongo werd dan ben je uiteraard héééééééél slim.

En als je dan nog wat meer aan zelfstudie had gedaan, dan had je misschien ook geweten dat Amerikanen het inderdaad over "Deutschmark" hebben en niet over "german mark".

Maar gelukkig ben jij zo hoogbegaafd dat je dat allemaal al wist.

Vent, waar heb jij het allemaal over?

vlijmscherp
25 juni 2012, 14:15
Die aftakeling is er niet per definitie, die heb je zelf in de hand. Zolang je je zelf maar blijft ontwikkelen.

ja ok, maar volgens Flanel is die aftakeling bij mij blijkbaar al zéér ver gevorderd.

Восход-1
25 juni 2012, 14:17
ja ok, maar volgens Flanel is die aftakeling bij mij blijkbaar al zéér ver gevorderd.

Gezien je niet leest wat ik schrijf kan ik dat concluderen, ja.

Nietzsche
25 juni 2012, 14:17
ja ok, maar volgens Flanel is die aftakeling bij mij blijkbaar al zéér ver gevorderd.

Tja.

Восход-1
25 juni 2012, 14:17
Vent, waar heb jij het allemaal over?

Jij moet hem niet citeren, hij staat op mijn negeerlijst. Het is al erg genoeg dat ik ooit een foto van hem heb gezien.

vlijmscherp
25 juni 2012, 14:18
Gezien je niet leest wat ik schrijf kan ik dat concluderen, ja.

ok, proficiat met die conclussie dan.

Восход-1
25 juni 2012, 14:19
ok, proficiat met die conclussie dan.

Enige reactie op wat ik schreef, of ga je blijven bij je opaconclusies dat het "altijd aan de leerkrachten ligt volgens de jeugd" ?

circe
25 juni 2012, 14:24
Jij moet hem niet citeren, hij staat op mijn negeerlijst. Het is al erg genoeg dat ik ooit een foto van hem heb gezien.

De ultieme kennis tentoongespreide.

Hij heeft een foto van Circe gezien, maar weet niet dat Circe een VROUWELIJKE figuur van Homeros is.
Als afgang kan dit tellen.

Nietzsche
25 juni 2012, 14:24
De ultieme kennis tentoongespreide.

Hij heeft een foto van Circe gezien, maar weet niet dat Circe een VROUWELIJKE figuur van Homeros is.
Als afgang kan dit tellen.

Jij en vrouwelijk? ......... Nah, i don,t think so.

vlijmscherp
25 juni 2012, 14:32
Enige reactie op wat ik schreef, of ga je blijven bij je opaconclusies dat het "altijd aan de leerkrachten ligt volgens de jeugd" ?

ah? heb ik dat dan gezegd? neen, ik heb gezegd dat het niet altijd aan de leerkrachten ligt, dat het niet altijd aan de puber zelf ligt, dat het niet altijd aan de ouders ligt, niet altijd aan de omgeving ligt. dat het een complex gegeven is en dat met de vinger wijzen naar 1 categorie, de leerkrachten, we nergens komen.

kan jij nu echt niet 1 seconde eens uit je gigantische ivoren toren en komen en beseffen dat je gigantisch superioriteitsgevoel compleet belachelijk is?

hoe iemand zo slim als jij zo weinig EQ heeft, daarvoor is mijn IQ echt te laag.

circe
25 juni 2012, 14:32
Jij en vrouwelijk? ......... Nah, i don,t think so.

tjah. wat doe je tegen twee hoogbegaafden bij mekaar? niks toch!

Circe of Kirke, dochter van de zon, is in de Griekse mythologie een tovenares die leefde op het eiland Aeaea, dat volgens de Grieks-Romeinse traditie gelegen was in de buurt van Italië. Haar verblijfplaats zou de berg Circeo zijn. Het verhaal van Circe wordt verteld in Boek X en XII van Homerus' Odyssee.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d9/Circe_Offering_the_Cup_to_Odysseus.jpg/200px-Circe_Offering_the_Cup_to_Odysseus.jpg
Circe en Odysseus door John William Waterhouse



Circes vader was Helios, de zonnegod, en haar moeder was Perseis, één van de Oceaniden. Ze was een getalenteerd tovenares (soms nimf of heks genoemd) en veranderde haar vijanden in beesten (= varkens) door middel van toverdranken.

vlijmscherp
25 juni 2012, 14:33
Jij en vrouwelijk? ......... Nah, i don,t think so.

toch wel hoor, het is een vrouwtje.

in haar discussies met een ander vrouwtje, artisjok, viel dat het meeste op. 2 katten bij elkaar.

Nietzsche
25 juni 2012, 14:34
toch wel hoor, het is een vrouwtje.

in haar discussies met een ander vrouwtje, artisjok, viel dat het meeste op. 2 katten bij elkaar.

Nee joh.

Helias
25 juni 2012, 15:23
Hij heeft een foto van Circe gezien, maar weet niet dat Circe een VROUWELIJKE figuur van Homeros is.

Inderdaad. Circe doet mij altijd denken aan de prachtige song "Formentera Lady" van King Crimson:

"Here Odysseus charmed for dark Circe fell,
Still her perfume lingers still her spell. "

Maar dit is niet terzake. ;-)

Восход-1
25 juni 2012, 15:57
ah? heb ik dat dan gezegd? neen, ik heb gezegd dat het niet altijd aan de leerkrachten ligt, dat het niet altijd aan de puber zelf ligt, dat het niet altijd aan de ouders ligt, niet altijd aan de omgeving ligt. dat het een complex gegeven is en dat met de vinger wijzen naar 1 categorie, de leerkrachten, we nergens komen.

kan jij nu echt niet 1 seconde eens uit je gigantische ivoren toren en komen en beseffen dat je gigantisch superioriteitsgevoel compleet belachelijk is?

hoe iemand zo slim als jij zo weinig EQ heeft, daarvoor is mijn IQ echt te laag.

Ok, ik geef toe, mijn superioriteitsgevoel was misplaatst. Maar snap je wat ik bedoel? In mijn geval lag het echt aan de leerkrachten. Ik haalde goede punten in het lager en ging met een ijverige instelling naar het middelbaar.

Vlaanderen Boven
25 juni 2012, 18:09
Ja. Vaak met goeie punten ook nog.

Vraag achteraf iets, en ze kunnen exact het boek reproduceren, zelfs met welke kleurtjes er stonden. Maar ze weten niet wat het precies betekent.

Is dat je criterium, 'echt begrijpen'? Want dan gaat er weinig volk overblijven, en zeker bij de vrouwelijke scholieren.

Восход-1
25 juni 2012, 18:14
Is dat je criterium, 'echt begrijpen'? Want dan gaat er weinig volk overblijven, en zeker bij de vrouwelijke scholieren.

Ja. En ja. Dan gaat de rest naar TSO of BSO.

Een richting als Secretariaat-Talen, waarbij mensen worden opgeleid tot secretaris of kantoormedewerker, is een prima richting voor veel van die mensen die helaas keihard aan waarde heeft verloren door het opkomst van onrichtingen zoals "international office communication management assistant" op zogenaamde hogescholen.
Een heropwaardering van de richtingen uit TSO en BSO lijkt mij aan de orde.


En verder zie ik niet in waarom het feit dat er weinig volk overblijft ook maar zou overwogen kunnen worden om eventueel als criterium overwogen te kunnen worden. Als er maar weinig mensen zijn die begrijpen hoe een orgaantransplantatie door te voeren, moeten wij dus ervoor zorgen dat er meer mensen zijn waarvan wordt beweerd dat zij het kunnen?

born2bewild
25 juni 2012, 20:11
Die "leraar" was Peter de Roover, voorzitter van het OVV en man uit het veld (leraar technisch onderwijs). Hij wist tenminste wat er gaande is in het onderwijs. Straks haalt iedere analfabeet zo zijn diploma middelbaar onderwijs ASO als je Smet en de sossen laat doen, want 'iedereen moet kansen krijgen'. Neeneen, Smetje, iedereen moet met zijn competenties kansen grijpen: dat veronderstelt inspanningen doen.

't gaat niet lang meer duren alvorens een ministeriële excellentie haar thesis niet zelf geschreven blijkt te hebben maar op betaling voor een tegengunst
Let op mijn woorden

Pericles
25 juni 2012, 22:23
@circe: ik kijk ook elke week naar de 7de dag, en als Janssens opkomt is dat voor mij een pauze moment, eens naar het toilet, de hond buitenlaten, beetje op facebook tot ik in de verte hoor dat hij vertrekt en dan kom ik terug voor het scherm zitten. Da is eigenlijk goed gezien door de VRT ipv die reclames op VTM, gewoon enkele minuutjes Janssens zijne kop tonen, heeft hetzelfde effekt.

Ik heb dat nog sterker bij Genez. Als dat mens op TV komt , dan moet ik het op een andere post zetten. Als ik dat niet doe , dan begin ik zelfs tegen dat mens te roepen , terwijl ze me niet kan horen. :-)

vlijmscherp
26 juni 2012, 07:50
Ok, ik geef toe, mijn superioriteitsgevoel was misplaatst. Maar snap je wat ik bedoel? In mijn geval lag het echt aan de leerkrachten. Ik haalde goede punten in het lager en ging met een ijverige instelling naar het middelbaar.

ok, ik begrijp je hoor. we hebben uiteraard ook een probleem met de kwaliteit van de leerkrachten, we hebben er dan ook structureel te weinig. hoe kleiner je vijver, hoe kleiner de vissen hé. en af en toe zitten er daar tussen die weliswaar hun stof perfect beheersen, maar het compleet niet kunnen overbrengen, zeker niet aan mensen die in feite slimmer zijn dan zijzelf.

Leerkrachten kunnen vooral om met de middelmaat, alles daaronder en daarboven, is nu eenmaal moeilijk. Dat ligt niet altijd aan de leerkracht, maar ook aan het systeem, dat vooral mikt op die middelmaat.

Txiki
26 juni 2012, 07:57
Beetje hypocriet van jullie om er over te zagen maar tegelijk wel altijd trouw de tv weer op te zetten eh.

:thumbsup: TV buiten gooien en 't is opgelost. Alé, voor wie een minder radicale aanpak verkiest: kijk niet naar de VRT, he. En kijk niet naar de Zevende Dag, he.

Dat is maar één duwtje op een machientje, hoor.

De schoofzak
26 juni 2012, 09:18
Ik heb dat nog sterker bij Genez. Als dat mens op TV komt , dan moet ik het op een andere post zetten. Als ik dat niet doe , dan begin ik zelfs tegen dat mens te roepen , terwijl ze me niet kan horen. :-)

Het is duidelijk dat je onbewust zwaar verliefd bent op haar.
Als je dat blijft ontkennen, ga je van frustratie nog impotent worden.

Helaas, als je het wel gaat erkennen, zal hetzelfde lot je beschoren zijn. Gennez , erger dan aids.


.

circe
26 juni 2012, 09:27
Ik heb dat nog sterker bij Genez. Als dat mens op TV komt , dan moet ik het op een andere post zetten. Als ik dat niet doe , dan begin ik zelfs tegen dat mens te roepen , terwijl ze me niet kan horen. :-)

ik heb dat met Kathleentje Cools.

Zenit
26 juni 2012, 11:37
Ik heb dat nog sterker bij Genez. Als dat mens op TV komt , dan moet ik het op een andere post zetten. Als ik dat niet doe , dan begin ik zelfs tegen dat mens te roepen , terwijl ze me niet kan horen. :-)

Ik ook. Mijn adrenalie begint te te gieren als dat mens haar mond open doet en begint te kakelen als steeds.
Dat klerew*f op zich is een reden om nooit voor de sossen te stemmen.

djimi
27 juni 2012, 07:40
Zet uw TV af.

Als dat te moeilijk is, kies een ander kanaal om naar te staren.

Als ook dat niet gaat: zet het volume op 0, en bestudeer de lichaamstaal.

Het heeft geen zin om voor de praat voor de vaak van een bende politiekers uw gezondheid in gevaar te brengen.

de Wakkere burger
27 juni 2012, 16:19
http://www.pvda.be/uploads/pics/logo_robin_hood.jpg

fonne
27 juni 2012, 18:34
http://www.pvda.be/uploads/pics/logo_robin_hood.jpg

Onze belastingen terughalen bij de vakbonden, de partijkantoren van de sossen, bij Ethias en Arco, bij de JVL Comm. V. ?

de Wakkere burger
27 juni 2012, 18:47
om te beginnen

born2bewild
27 juni 2012, 19:12
Onze belastingen terughalen bij de vakbonden, de partijkantoren van de sossen, bij Ethias en Arco, bij de JVL Comm. V. ?

Den John herinnert zich het verband niet tussen ons freya en haar papa
How conveniënt

born2bewild
27 juni 2012, 19:12
Onze belastingen terughalen bij de vakbonden, de partijkantoren van de sossen, bij Ethias en Arco, bij de JVL Comm. V. ?

Den John herinnert zich het verband niet tussen ons freya en haar papa
How conveniënt