PDA

View Full Version : "Syrische officieren en militairen naar Turkije gevlucht"


Antoon
25 juni 2012, 11:30
... met familie en al. Ze zien de bui al hangen :lol:



Zes Syrische officieren en 33 soldaten zijn uit het Syrische leger gedeserteerd en hebben hun heil gezocht in Turkije. Dat hebben activisten aan de Syrisch-Turkse grens gemeld. De officieren zouden een "hoge rang" hebben, maar meer details ontbreken nog.

Volgens het Anatolische persbureau is een Syrische generaal naar Turkije gedeserteerd. Hij zou de dertiende Syrische generaal zijn die dit doet. De man was in het gezelschap van twee kolonels en dertig andere soldaten, plus hun gezinnen.

In Syrië zelf zijn burgers vandaag delen van de hoofdstad Damascus ontvlucht, wegens hevige beschietingen van zones in de buitenwijken, aldus activisten. Regeringstroepen bombardeerden vandaag opnieuw wijken in de centrale stad Homs. Eén burger liet daarbij het leven, aldus het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten.

Nieuwe Europese sancties
De Europese Unie heeft intussen een nieuw pakket sancties afgekondigd tegen Syrië. Zes nieuwe bedrijven en overheidsdiensten zien daardoor hun activa op Europese rekeningen geblokkeerd en moeten niet rekenen op een visum om de EU binnen te komen. Tegelijk hebben de EU-ministers van Buitenlandse Zaken ook het wapenembargo verlengd.

De nieuwe sancties vormen al het zoveelste pakket maatregelen tegen het Syrische regime en zijn entourage. Op een jaar tijd werd al een vijftiental keer de duimschroeven aangedraaid, maar voorlopig zonder veel resultaat. (hln)

Derk de Tweede
25 juni 2012, 12:00
Je bent me net voor! ;-)
http://nos.nl/artikel/387939-hoge-syrische-militairen-lopen-over.html

Het wordt hen zeker te heet onder de voeten.

Antoon
25 juni 2012, 13:35
Het einde van het bloedige regime van Assad is in zicht.

Zipper
25 juni 2012, 14:29
Het einde van het bloedige regime van Assad is in zicht.

benieuwd wat er in de plaats zal komen.

Piero
25 juni 2012, 14:41
Bloedige afrekeningen en volkstwisten?

eno2
25 juni 2012, 17:35
Er zijn al 14 generaals ribbedebie:lol::onfire::onfire::onfire:

Antoon
27 juni 2012, 08:03
benieuwd wat er in de plaats zal komen.

Hopelijk geen ander bloedige regime. Maar ik vrees ervoor.

Of misschien dit : Bloedige afrekeningen en volkstwisten?

Lof der Zotheid
28 juni 2012, 20:46
Hopelijk geen ander bloedige regime. Maar ik vrees ervoor.

Of misschien dit :

Precies. En daarom was het misschien beter geweest als daar geen volksopstand/burgeroorlog was begonnen. Dan was er een stabiele staat zonder al dat bloedvergieten geweest.

Klein Licht
29 juni 2012, 12:34
Tja, de Verlichting in Europa heeft ook heel wat bloedvergieten veroorzaakt.

Maar mocht ze er niet geweest zijn stonden we volgens mij heel wat minder ver.

zomdupar
29 juni 2012, 20:47
Precies. En daarom was het misschien beter geweest als daar geen volksopstand/burgeroorlog was begonnen. Dan was er een stabiele staat zonder al dat bloedvergieten geweest.

Ik peins dat u niet goed begrijpt wat het is om in een brutale politie-staat te leven.

zomdupar
29 juni 2012, 20:47
Precies. En daarom was het misschien beter geweest als daar geen volksopstand/burgeroorlog was begonnen. Dan was er een stabiele staat zonder al dat bloedvergieten geweest.

Ik peins dat u niet goed begrijpt wat het is om in een brutale politie-staat te leven.

-Jo-
30 juni 2012, 01:16
Het einde van het bloedige regime van Assad is in zicht.

Al Quaida of het moslimbroederschap zie je liever in de plaats dus. Want dat is het ENIGE alternatief voor de Baath.

-Jo-
30 juni 2012, 01:17
Bloedige afrekeningen en volkstwisten?

Inderdaad, eerst een etnische en religieuze zuivering, daarna een islam-fundamentalistisch bestuur. Zoals israël het heeft gewild.

Lof der Zotheid
1 juli 2012, 13:01
Ik peins dat u niet goed begrijpt wat het is om in een brutale politie-staat te leven.

Het is zeker niet plezant in een brutale politiestaat te leven. Verre van. Maar is het zoveel plezanter in een fundamentalistisch-religieuze theocratie te leven? Want daar sturen ze dan onvermijdelijk op af. Die "oppositie" is religieus van inslag.

Antoon
6 juli 2012, 09:58
Al Quaida of het moslimbroederschap zie je liever in de plaats dus. Want dat is het ENIGE alternatief voor de Baath.

Tja, die moslimlanden toch, hé?