PDA

View Full Version : De schrik zit er in!


Maikel Joosten
25 september 2012, 13:16
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120925_111

CD&V-boegbeeld Etienne Schouppe beweert dat er in bijna negen op de tien Vlaamse gemeenten al een voorakkoord is over wie de gemeente na de verkiezingen zal besturen. Dat zegt hij in een interview met nieuwssite Apache.


'Je kan er gif op innemen dat in ten minste 250, en mijn persoonlijke inschatting is zeker 275 van de 308 Vlaamse gemeenten nu al voorakkoorden zijn', wordt Schouppe geciteerd door Apache.

Dat gebeurt bijvoorbeeld om N-VA buiten spel te zetten. 'Als er voorakkoorden tegen N-VA zouden worden gesloten, dan is dat omdat ze het zelf hebben gezocht', aldus Schouppe. 'In de Vlaamse Rand zullen er nog coalities tussen N-VA en CD&V tot stand komen, maar daarbuiten lijkt de liefde me niet meer zo groot. Daar leeft sterk het besef dat N-VA een echt netwerk wil uitbouwen en dus ook in de toekomst structureel een concurrent wil worden.'

Men is bang van de N-VA en men zou er goed aan doen dat te erkenen.

Robrecht de Fries
25 september 2012, 13:23
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120925_111

CD&V-boegbeeld Etienne Schouppe beweert dat er in bijna negen op de tien Vlaamse gemeenten al een voorakkoord is over wie de gemeente na de verkiezingen zal besturen. Dat zegt hij in een interview met nieuwssite Apache.


'Je kan er gif op innemen dat in ten minste 250, en mijn persoonlijke inschatting is zeker 275 van de 308 Vlaamse gemeenten nu al voorakkoorden zijn', wordt Schouppe geciteerd door Apache.

Dat gebeurt bijvoorbeeld om N-VA buiten spel te zetten. 'Als er voorakkoorden tegen N-VA zouden worden gesloten, dan is dat omdat ze het zelf hebben gezocht', aldus Schouppe. 'In de Vlaamse Rand zullen er nog coalities tussen N-VA en CD&V tot stand komen, maar daarbuiten lijkt de liefde me niet meer zo groot. Daar leeft sterk het besef dat N-VA een echt netwerk wil uitbouwen en dus ook in de toekomst structureel een concurrent wil worden.'

Men is bang van de N-VA en men zou er goed aan doen dat te erkenen.

Schouppe is duidelijk: CD&V kan het geen barst schelen welke toekomst de gemeenten hebben. Ze willen alleen maar de macht aan de basis behouden en sluiten daarvoor zonder problemen pacten met de duivel dan met een sterke N-VA. Politiek politicienne avec grandeur.

vrijevlaming
25 september 2012, 15:01
Ik hoop voor Schouppe dat hij niet wil zeggen dat CD&V al in 275 gemeenten voorakkoorden heeft. Anders zou het nogal pijnlijk kunnen uitdraaien.


Hier in Z-West-Vlaanderen, wat nogal eens het laatste bolwerk van CD&V wordt genoemd, zijn er amper voorakkoorden met de CD&V! In sommige gemeenten moeten ze hopen dat hun absolute meerderheid het houdt, want anders gaan ze op verschillende plaatsen de oppositie invliegen. In andere steden/gemeenten (kortrijk bvb!) waar cd&v nu weliswaar de burgemeester levert, maar in coalitie zit met anderen, wordt er door oa vld en spa duchtig gesproken met n-va.
VLD en spa rieken hun kans in vele gemeenten waar ze al lang ofwel in de oppositie zitten ofwel het vijfde wiel aan de wagen in de meerderheid. Met N-VA kunnen ze misschien hier een uitweg vinden en wees gerust: dat weten zij meer dan goed genoeg.

De strategie van cd&v om constant te zitten kakken op n-va zal nog ontploffen in hun gezicht. Valt het u trouwens niet op: spa is muisstil op nationaal vlak tov n-va als je dat vergelijkt met cd&v en vld.

gertc
25 september 2012, 15:07
CD&V-boegbeeld Etienne Schouppe beweert dat er in bijna negen op de tien Vlaamse gemeenten al een voorakkoord is over wie de gemeente na de verkiezingen zal besturen. Dat zegt hij in een interview met nieuwssite Apache.

[I]'Je kan er gif op innemen dat in ten minste 250, en mijn persoonlijke inschatting is zeker 275 van de 308 Vlaamse gemeenten nu al voorakkoorden zijn', wordt Schouppe geciteerd door Apache.

Bon. We zullen op 14 oktober zien hoeveel van die voorakkoorden een meerderheid halen in hun gemeenteraad.

Wiley E Coyote
25 september 2012, 15:12
pffff... dit is niks nieuws. Alsof er vroeger en masse geen voorakkoorden werden gesloten.

Persoonlijk heb ik niets tegen voorakkoorden, maar men moet er wel openlijk voor uit komen zodat de kiezer er kennis van kan nemen en er ook iets over te zeggen heeft.

Het is dan aan de kiezer om ze onmogenlijk te maken.

roger verhiest
25 september 2012, 15:14
Dus heeft de kiezer toch nog iets te zeggen ?

quercus
25 september 2012, 15:20
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120925_111

CD&V-boegbeeld Etienne Schouppe beweert dat er in bijna negen op de tien Vlaamse gemeenten al een voorakkoord is over wie de gemeente na de verkiezingen zal besturen. Dat zegt hij in een interview met nieuwssite Apache.


'Je kan er gif op innemen dat in ten minste 250, en mijn persoonlijke inschatting is zeker 275 van de 308 Vlaamse gemeenten nu al voorakkoorden zijn', wordt Schouppe geciteerd door Apache.

Dat gebeurt bijvoorbeeld om N-VA buiten spel te zetten. 'Als er voorakkoorden tegen N-VA zouden worden gesloten, dan is dat omdat ze het zelf hebben gezocht', aldus Schouppe. 'In de Vlaamse Rand zullen er nog coalities tussen N-VA en CD&V tot stand komen, maar daarbuiten lijkt de liefde me niet meer zo groot. Daar leeft sterk het besef dat N-VA een echt netwerk wil uitbouwen en dus ook in de toekomst structureel een concurrent wil worden.'

Men is bang van de N-VA en men zou er goed aan doen dat te erkenen.


Een mooi staaltje van de mentaliteit die heerst in wat nu nog van de CD&V overblijft. en hetgeen ervan overblijft is in de eerste plaats de Belgicistische ACW-burcht. Waar Schouppe een adept van is.
Als Schouppe zijn bewering in de feiten zou bevestigd worden, dan zal de wraak in 2014 uitermate zoet zijn!:twisted:

vrijevlaming
25 september 2012, 15:50
pffff... dit is niks nieuws. Alsof er vroeger en masse geen voorakkoorden werden gesloten.

Persoonlijk heb ik niets tegen voorakkoorden, maar men moet er wel openlijk voor uit komen zodat de kiezer er kennis van kan nemen en er ook iets over te zeggen heeft.

Het is dan aan de kiezer om ze onmogenlijk te maken.

en stel dat jij spa in het bestuur wil maar cd&v niet. ze hebben een voorakkoord. voor zie stem je dan?

Vito
25 september 2012, 16:55
Bij ons is er ook een voorakkoord, maar het is niet gericht tegen de N-VA.

Wel is het zo dat deze verkiezingen erop of eronder zijn voor CD&V: deze partij staat traditioneel erg sterk op gemeentelijk niveau en als ze hier crashen, zou de leegloop van CD&V wel eens kunnen beginnen.

vrijevlaming
25 september 2012, 17:09
Bij ons is er ook een voorakkoord, maar het is niet gericht tegen de N-VA.

Wel is het zo dat deze verkiezingen erop of eronder zijn voor CD&V: deze partij staat traditioneel erg sterk op gemeentelijk niveau en als ze hier crashen, zou de leegloop van CD&V wel eens kunnen beginnen.

hier ook. we gaan ze proberen in de oppositie te krijgen want dan is de kop er af bij hen

Txiki
25 september 2012, 17:14
Ongelooflijk hoe die CD&V'ers de ene domme uitspraak na de andere doen... :silly:

Wiley E Coyote
25 september 2012, 17:17
en stel dat jij spa in het bestuur wil maar cd&v niet. ze hebben een voorakkoord. voor zie stem je dan?

Hypotetisch geval dat bij ons niet het geval is... :D als er al een voorakkoord is dan is het VLD-CD&V; SP.a zit trouwens al sinds 2000 bij ons in de oppositie.

djimi
25 september 2012, 17:33
... Valt het u trouwens niet op: spa is muisstil op nationaal vlak tov n-va als je dat vergelijkt met cd&v en vld.

De spreekwoordelijke derde hond die zit/ligt te wachten op de kans om met het spreekwoordelijke been spreekwoordelijk weg te lopen?

vrijevlaming
25 september 2012, 17:42
De spreekwoordelijke derde hond die zit/ligt te wachten op de kans om met het spreekwoordelijke been spreekwoordelijk weg te lopen?

die rieken hun kans. Ook hier bij ons: tsjeven grootste partij, tweede grootste en coalitiepartner is spa.

Ook lokaal zijn de tsjeven al maanden hyperarrogant tegen iedereen aan het doen. Hewel, als de uitslag wat meezit mogen ze het komen uitleggen van op de oppositiebanken

djimi
25 september 2012, 17:49
die rieken hun kans. Ook hier bij ons: tsjeven grootste partij, tweede grootste en coalitiepartner is spa.

Ook lokaal zijn de tsjeven al maanden hyperarrogant tegen iedereen aan het doen. Hewel, als de uitslag wat meezit mogen ze het komen uitleggen van op de oppositiebanken

Ik kan alleen maar hopen dat de CD&V'ers een paar serieuze sjotten tegen de kloten krijgen, en die sjotten hoeven voor mijn part in de meeste gevallen niet eens spreekwoordelijk te zijn ;-)

fonne
25 september 2012, 18:14
Ik hoop voor Schouppe dat hij niet wil zeggen dat CD&V al in 275 gemeenten voorakkoorden heeft. Anders zou het nogal pijnlijk kunnen uitdraaien.

Ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat ze in de meeste gemeenten nog wel verder kunnen regeren als ze er een kleine partner bijnemen. Van welke kleur doet er niet toe, als het maar geen geel is.

Hier in Z-West-Vlaanderen, wat nogal eens het laatste bolwerk van CD&V wordt genoemd, zijn er amper voorakkoorden met de CD&V! In sommige gemeenten moeten ze hopen dat hun absolute meerderheid het houdt, want anders gaan ze op verschillende plaatsen de oppositie invliegen. In andere steden/gemeenten (kortrijk bvb!) waar cd&v nu weliswaar de burgemeester levert, maar in coalitie zit met anderen, wordt er door oa vld en spa duchtig gesproken met n-va.
VLD en spa rieken hun kans in vele gemeenten waar ze al lang ofwel in de oppositie zitten ofwel het vijfde wiel aan de wagen in de meerderheid. Met N-VA kunnen ze misschien hier een uitweg vinden en wees gerust: dat weten zij meer dan goed genoeg.

Aan de top van de Ø-VLD leeft een immense angst dat ze als liberale partij niet meer nodig zijn en de N-VA hun taak gaat overnemen. Het is niet uit te sluiten dat vanuit die top signalen naar beneden gaan om coalities met N-VA te vermijden.

De strategie van cd&v om constant te zitten kakken op n-va zal nog ontploffen in hun gezicht. Valt het u trouwens niet op: spa is muisstil op nationaal vlak tov n-va als je dat vergelijkt met cd&v en vld.
SP.A heeft niet zoveel te vrezen: Links stemt links en rechts stemt rechts, de grenzen tussen de twee veranderen niet zoveel. N-VA haalt vooral de rest van rechts leeg, SP.A zou eigenlijk op de Groen! kiezer moeten mikken om uit te breiden, maar daarvoor hebben ze veel te veel kartels aangegaan. Ondertussen breidt de populistische PVDA verder uit op extreem links. Maar samen zullen die hun traditionele 25% linkse kiezers wel behouden, 40% in de grote steden.

fonne
25 september 2012, 18:17
Ongelooflijk hoe die CD&V'ers de ene domme uitspraak na de andere doen... :silly:


CD&V stond al aan de rand van de afgrond. En toen besloot de voorzitter een stap voorwaarts te zetten.


:rofl:

Henri1
25 september 2012, 18:53
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120925_111

CD&V-boegbeeld Etienne Schouppe beweert dat er in bijna negen op de tien Vlaamse gemeenten al een voorakkoord is over wie de gemeente na de verkiezingen zal besturen. Dat zegt hij in een interview met nieuwssite Apache.


'Je kan er gif op innemen dat in ten minste 250, en mijn persoonlijke inschatting is zeker 275 van de 308 Vlaamse gemeenten nu al voorakkoorden zijn', wordt Schouppe geciteerd door Apache.

Dat gebeurt bijvoorbeeld om N-VA buiten spel te zetten. 'Als er voorakkoorden tegen N-VA zouden worden gesloten, dan is dat omdat ze het zelf hebben gezocht', aldus Schouppe. 'In de Vlaamse Rand zullen er nog coalities tussen N-VA en CD&V tot stand komen, maar daarbuiten lijkt de liefde me niet meer zo groot. Daar leeft sterk het besef dat N-VA een echt netwerk wil uitbouwen en dus ook in de toekomst structureel een concurrent wil worden.'

Men is bang van de N-VA en men zou er goed aan doen dat te erkenen.

Met N-VA is geen land te bezeilen, laat staan een gemeente of stad te besturen.

Robrecht de Fries
25 september 2012, 18:58
Met N-VA is geen land te bezeilen, laat staan een gemeente of stad te besturen.

Hoeveel N-VA'ers kent u in feite?

djimi
25 september 2012, 18:58
Met N-VA is geen land te bezeilen, laat staan een gemeente of stad te besturen.

http://www.dessel.be/

Henri1
25 september 2012, 19:00
Hoeveel N-VA'ers kent u in feite?

Ze zitten overal.
Dat moet wel want ze gaan 70% van de stemmen halen.

robert t
25 september 2012, 19:03
Hoeveel N-VA'ers kent u in feite?Geen enkele. Maffia-crapuul van PS en S-pa, een hele boel.

Robrecht de Fries
25 september 2012, 19:03
Ze zitten overal.
Dat moet wel want ze gaan 70% van de stemmen halen.

U antwoordt niet op mijn vraag. U kent er dus geen enkele. Hoe kunt u er dan enige zinnige uitspraak over doen? U bent dus totaal ongeloofwaardig zoals elke traditionele belgicist.

Henri1
25 september 2012, 19:16
U antwoordt niet op mijn vraag. U kent er dus geen enkele. Hoe kunt u er dan enige zinnige uitspraak over doen? U bent dus totaal ongeloofwaardig zoals elke traditionele belgicist.

Ik ken velen.
U hoeft niet over mij te oordelen. U kent mij niet eens.

djimi
25 september 2012, 19:21
Ik ken velen.
U hoeft niet over mij te oordelen. U kent mij niet eens.

Kent u de gemeente "Dessel"?

http://forum.politics.be/showpost.php?p=6341418&postcount=20

Zo ja: waarom oordeelt u zo overhaast?

Zo neen: waarom oordeelt u zo overhaast?

Robrecht de Fries
25 september 2012, 19:21
Ik ken velen.
U hoeft niet over mij te oordelen. U kent mij niet eens.

U maakt zich met de seconde ongeloofwaardiger. Zal voor de meesten hier waarschijnlijk geen verrassing zijn.

Amon_Re
25 september 2012, 20:07
http://www.dessel.be/

Dessel is mijn mekka

djimi
25 september 2012, 20:14
Dessel is mijn mekka

Dat wil ik best wel geloven, maar met 'de politiek' aldaar heeft dat wellicht niet veel te maken, hé?

;-)

Amon_Re
25 september 2012, 20:18
Zolang ze Graspop niet dwars zitten :P

Maikel Joosten
25 september 2012, 20:26
O-VLD ------- status: spartelt om zich heen
CD&V -------- status: boort zichzelf de grond in
Groen -------- status: heeft geen idee waar het mee bezig is
LDD ---------- status: is met het blote oog (bijna) niet meer waar te nemen
VB ----------- status: tja, speciaal geval he
Spa ---------- status: zwijgt wijselijk

Dat gaat wat geven op 14 oktober