PDA

View Full Version : fiscale amnestie


Eternity
19 juli 2004, 13:56
Simpele vraag: moet de vld in een Vlaamse regering stappen die de fiscale amnestie niet ondersteunt? (en die hele wetgeving dus in feite nutteloos wordt)

(en gelieve ook te motiveren aub)

Dies
19 juli 2004, 19:19
Aangezien de ganse fiscale amnestie een lege doos is, is dat het minste van mijn zorgen. Er is ondertussen overigens een typische politieke oplossing uit de bus gekomen.

Stratcat
20 juli 2004, 11:07
Ik vind de EBA-wet moreel onjuist, juridisch knoeiwerk en budgettair onrealistisch. Wat er liberaal aan is, daar heb ik het raden naar. Dat ze er bij de VLD anders over denken, is één van de (vele) redenen waarom ik er niet voor heb gestemd.

Eternity
20 juli 2004, 17:27
Ik vind de EBA-wet moreel onjuist, juridisch knoeiwerk en budgettair onrealistisch. Wat er liberaal aan is, daar heb ik het raden naar. Dat ze er bij de VLD anders over denken, is één van de (vele) redenen waarom ik er niet voor heb gestemd.
Maar deze wet is nu noodzakelijk om de federale regering (en vooral de begroting) in evenwicht te houden ...

Dies
20 juli 2004, 18:15
De wet is onzin en zal zelfs nog niet in de buurt van het verhoopte resultaat komen.

Stratcat
20 juli 2004, 18:24
Maar deze wet is nu noodzakelijk om de federale regering (en vooral de begroting) in evenwicht te houden ... Ik vind de EBA-wet budgettair onrealistisch.
Ik had misschien beter gezegd: budgettair onvoorzichtig, met hééll veel goeie wil sluit ik niet uit dat de fiscale amnestie tegen 31.12.04 idd 850 miljoen euro zal opleveren.
Maar zeker kun je daar niet van zijn.
Nu kun je bij het opmaken van een begroting wel nooit 100 % zeker zijn van de inkomsten, maar de uiteindelijke opbrengst van de EBA-wet is wel heel erg moeilijk in te schatten. M.i. hoort een dergelijke hypothetische inkomst niet in een begroting thuis.

Jasper
20 juli 2004, 20:44
Dit is een verkeerde wet. Deontologisch niet correct. En zoals de anarchistische bankier terecht zegt, lost het geen budgettair probleem op.

Eternity
21 juli 2004, 10:53
Inderdaad, maar ondertussen steunt de begroting van onze regering wel gedeeltelijk op deze wetgeving ...