PDA

View Full Version : Geert Bourgeois: Vlaams minister van Media


NVG
20 juli 2004, 13:57
Beste CD&V~N-VA vrienden,

Eerst en vooral wil ik eventjes aan de CD&V'ers zeggen dat ik respect heb gekregen voor Leterme zoals die de laatste weken de onderhandelingen heeft gevoerd. Zonder spierballenrollerij, sober en degelijk. Ook nu geeft Leterme een signaal door de ministerportefeuilles te verdelen en daarbij duidelijk de Nieuwe CD&V te willen profileren. Chapeau! Hij heeft blijkbaar al ingezien dat een regering compromissen moet sluiten (zie EBA) en hard zal moeten werken om Vlaanderen te ontdoen van het racistisch laagje vernis.

Mijn vraag gaat dan ok speciaal uit naar cd N-VA'ers onder jullie. De bevoegdheden zijn immers verdeeld en Geert Bourgeois wordt Vlaams Minister Van Media. Is dit voor jullie niet een beetje een teleurstelling? Hadden jullie niet liever een meer 'vlaamsprofilerend' departement gehad zoals welzijn of arbeid, waarin jullie duidelijk de Vlaamse kaart konden trekken?

Anderzijds is deze (weliswaar) softportefeuille een ministerpost. Een plaats die jullie zonder het kartel nooit gekregen zouden hebben en blijft het dus een uitgelezen kans om eens echt gewicht in de schaal te werpen. Wat vinden jullie hiervan? En zijn jullie het überhaupt eens met de bevoegdheidsverdeling zoals die nu ter tafel ligt?

giserke
20 juli 2004, 15:35
de post is wel iets ingewikkelder dan u denkt. ook wonen valt onder zijn bevoegdheid. Uw weet wel die affaire van die 15.000 woningen die zouden gebouwd worden.
Zo valt stadskernvernieuwing en steden en gemeenten ook onder die post.

NVG
20 juli 2004, 15:52
de post is wel iets ingewikkelder dan u denkt. ook wonen valt onder zijn bevoegdheid. Uw weet wel die affaire van die 15.000 woningen die zouden gebouwd worden.
Zo valt stadskernvernieuwing en steden en gemeenten ook onder die post.Tot nader order valt "Wonen" niet onder zijn bevoegdheid. Enkel "Media" en "buitenlands beleid". De verdeling zoals die ter tafel lag om 15u kan u hier vinden: http://forum.politics.be/showthread.php?t=18001

Philips Inc.
20 juli 2004, 16:34
Dit zijn niet-typische flamingantische portefeuilles die van groot belang zijn, vooral de internationale profilering van Vlaanderen ligt mij persoonlijk nauw aan het hart.

C uit W
20 juli 2004, 16:53
Dit zijn niet-typische flamingantische portefeuilles die van groot belang zijn, vooral de internationale profilering van Vlaanderen ligt mij persoonlijk nauw aan het hart.Zeg wel.
Hopelijk zorgt hij voor een positieve beeldvorming van Vlaanderen in het buitenland.
Nu zijn het enkel de franstaligen (NAZI'S!), het Vlaams Blok (http://www.flemishrepublic.org/) en belgische buitenlandse zaken (Michel, verhofstadt :-( ) die zorgen voor ons imago...

giserke
20 juli 2004, 17:23
Van dat buitenlandsbeleid wis ik al vanaf de eerste dag van het kartel. (was afgesproken ;-) ) media wist ik ook, van net voor de verkiezingen. Vandaar mijn vroegere posts over de hervorming van de VRT naar Nederlandsmodel 8)

Philips Inc.
20 juli 2004, 17:26
Van dat buitenlandsbeleid wis ik al vanaf de eerste dag van het kartel. (was afgesproken ;-) ) media wist ik ook, van net voor de verkiezingen. Vandaar mijn vroegere posts over de hervorming van de VRT naar Nederlandsmodel 8)
Je bent toch ne slimme hé ;-)

C uit W
20 juli 2004, 19:11
Van dat buitenlandsbeleid wis ik al vanaf de eerste dag van het kartel. (was afgesproken ;-) ) media wist ik ook, van net voor de verkiezingen. Vandaar mijn vroegere posts over de hervorming van de VRT naar Nederlandsmodel 8)Wanneer verschijnen uw posters op de markt? ;-)

giserke
20 juli 2004, 19:49
Wanneer verschijnen uw posters op de markt? ;-)wanneer deze van bère weg zijn:-P

Jasper
20 juli 2004, 20:32
Het is misschien best dat Bourgeois een niet-typisch flamingantisch departement mag leiden.

Daardoor verhoogt het prestige van de vlaamsnationalisten; zo kan bewezen worden dat ze ook andere materies onder de knie hebben.

Bourgeois op bijvoorbeeld "institutionele hervormingen" zetten zou hem al kunnen verstikken in zijn bewegingsvrijheid nog voor hij begonnen is.

Ik heb (tot nader order) trouwens vertrouwen in die nieuwe vlaamse regering, en hoop dat ze voornamelijk als een team optreedt, dan is de bevoegdheidsverdeling eigenlijk van ondergeschikt belang.

NVG
21 juli 2004, 08:22
Van dat buitenlandsbeleid wis ik al vanaf de eerste dag van het kartel. (was afgesproken ;-) ) media wist ik ook, van net voor de verkiezingen. Vandaar mijn vroegere posts over de hervorming van de VRT naar Nederlandsmodel 8)

Wat mag dat inhouden, naar "Nederlands" model?

giserke
21 juli 2004, 09:10
Een openbare omroep moet een compleet onafhankelijke stelling garanderen, zodat ze er kan voor zorgen dat er een diversiteit in de programmatie en de informatie zit.


zo moet de programmering van de VRT niet meer zou gebeuren door de VRT zelf, maar dat die zou worden opgesplitst in verschillende omroepstichtingen. Dat moet worden verdeeld over de verschillende strekkingen, zowel levensbeschouwelijk als cultureel.
Hiermee garandeer je een diversiteit van de programma’s. Er moet wel een beleidsvisie worden opgemaakt + men moet leden hebben van die omroepstichting om een licentie te krijgen en te kunnen uitzenden. Zodat een afwisseling tussen, informatieve, ontspanning, en culturele programma’s gewaarborgd blijft.
Dat de VRT krijgt enkel de coördinerende rol + het journaal en technische uitwerking.

NVG
21 juli 2004, 09:13
Een openbare omroep moet een compleet onafhankelijke stelling garanderen, zodat ze er kan voor zorgen dat er een diversiteit in de programmatie en de informatie zit.


zo moet de programmering van de VRT niet meer zou gebeuren door de VRT zelf, maar dat die zou worden opgesplitst in verschillende omroepstichtingen. Dat moet worden verdeeld over de verschillende strekkingen, zowel levensbeschouwelijk als cultureel.
Hiermee garandeer je een diversiteit van de programma’s. Er moet wel een beleidsvisie worden opgemaakt + men moet leden hebben van die omroepstichting om een licentie te krijgen en te kunnen uitzenden. Zodat een afwisseling tussen, informatieve, ontspanning, en culturele programma’s gewaarborgd blijft.
Dat de VRT krijgt enkel de coördinerende rol + het journaal en technische uitwerking.
Ik hoop dat Bourgeois met een plan voor de dag komt dat goed is en Bouregois is -toegegeven- een dossiervreter dus ik denk wel dat dat hem lukt. Al zie ik die opsplitsing in stichtingen niet zo graag gebeuren omdat dan de transparantie verloren gaat. Kijk naar Nederland (Tros, Vara, EO,.....), tientallen stichtingen lijken mij niet de doorzichhtigheid van onze VRT te bevorderen.

Thomas Hx
21 juli 2004, 09:18
Gewoon objectief is ook al goed. Meer vraag ik niet aan de minister van media en aan de VRT.

Jasper
21 juli 2004, 09:21
Met de huidige VRT heb ik niet zo veel probleem, met het peil van onze commerciële zenders daarentegen gaat het nog meer bergafwaarts.

Als instelling betaald met het belastinggeld, moet de VRT natuurlijk wel zorgen voor een eerlijke, onafhankelijke opstelling, en voor kwaliteitsprogramma's. De VRT kan ook een bindmiddel zijn voor het contact met onze uitgeweken landgenoten; daarin kan Bourgeois een belangrijke rol spelen.

P.S.: dit wordt gezegd door iemand die bijna nooit T.V. kijkt, en bijna altijd naar radio 1 luistert; ik ben dus maar een klein beetje objectief.

NVG
21 juli 2004, 09:36
Met de huidige VRT heb ik niet zo veel probleem, met het peil van onze commerciële zenders daarentegen gaat het nog meer bergafwaarts.

Als instelling betaald met het belastinggeld, moet de VRT natuurlijk wel zorgen voor een eerlijke, onafhankelijke opstelling, en voor kwaliteitsprogramma's. De VRT kan ook een bindmiddel zijn voor het contact met onze uitgeweken landgenoten; daarin kan Bourgeois een belangrijke rol spelen.

P.S.: dit wordt gezegd door iemand die bijna nooit T.V. kijkt, en bijna altijd naar radio 1 luistert; ik ben dus maar een klein beetje objectief.

Een omroep als de VRT die met Staatsgeld gefinancierd wordt zal wel altijd het verwijt krijgen dat het niet objectief is. Neem nu de Vlaamse regering en N-VA. N-VA klaagde dus voortdurend over de media-aandacht en de "rode" VRT. Nu ze zelf een minister hebben en dus regelmatig in debatten, journaal,..aanwezig zullen zijn zullen ze net als CD&V minder klachten hebben over de VRT. Nu zal het vb Groen! zijn die zal klagen van de te "oranje" omroep. En zo is het altijd iets. Al bij al mogen wij hier in Vlaanderen zeker niet klagen, in vergelijking met vb Italië zijn we een land met een zeer objectieve zenders. Alleen is het wel zo dat de machthebbers het meest het nieuws halen, maar om dat nu direct als "symbool van subjectiviteit" te zien is dat te verregaand.

Thomas Hx
21 juli 2004, 10:04
Een omroep als de VRT die met Staatsgeld gefinancierd wordt zal wel altijd het verwijt krijgen dat het niet objectief is. Neem nu de Vlaamse regering en N-VA. N-VA klaagde dus voortdurend over de media-aandacht en de "rode" VRT. Nu ze zelf een minister hebben en dus regelmatig in debatten, journaal,..aanwezig zullen zijn zullen ze net als CD&V minder klachten hebben over de VRT. Nu zal het vb Groen! zijn die zal klagen van de te "oranje" omroep. En zo is het altijd iets. Al bij al mogen wij hier in Vlaanderen zeker niet klagen, in vergelijking met vb Italië zijn we een land met een zeer objectieve zenders. Alleen is het wel zo dat de machthebbers het meest het nieuws halen, maar om dat nu direct als "symbool van subjectiviteit" te zien is dat te verregaand.
Zit iets in. Maar ons Phara zal altijd rood blijven, ben ik van overtuigd.

NVG
21 juli 2004, 10:06
Zit iets in. Maar ons Phara zal altijd rood blijven, ben ik van overtuigd.
't is niet omdat ge journalist zijt dat ge geen goede smaak kunt hebben hé ;)

Thomas Hx
21 juli 2004, 10:22
't is niet omdat ge journalist zijt dat ge geen goede smaak kunt hebben hé ;)
Tuurlijk iedereen mag een voorkeur hebben. Maar je moet ze toch kunnen wegsteken. Het is overduidelijk dat ze anti-rechts is, bv anti-delcroix, anti-coveliers, anti-dewinter, anti-vb...

Philips Inc.
21 juli 2004, 10:24
Phara ging gisteren in Ter Zake trouwens zwaar af ... tijd dat de journalisten hun plaats kennen.

Zo een Nederlands systeem vind ik zeker niet slecht. Het zou alvast het rode karakter van de VRT verder afbouwen.

Thomas Hx
21 juli 2004, 10:28
Phara ging gisteren in Ter Zake trouwens zwaar af ... tijd dat de journalisten hun plaats kennen.

Zo een Nederlands systeem vind ik zeker niet slecht. Het zou alvast het rode karakter van de VRT verder afbouwen.
Leg uit :) Hoe is ze afgegeaan :)

C uit W
21 juli 2004, 10:37
Ze mogen ook iets van het Britse systeem overnemen hoor --> die ondertitels via teletekst (888)

giserke
21 juli 2004, 10:43
Het probleem met het huidige systeem in de VRT is dat men altijd overal dezelfde mensen tegenkomt. Is het niet in de redactie, het is in een panel, of als presentator of als journalist. Dit zorgt ervoor dat de objectiviteit van een zender ondermijnt wordt.
Een openbare zender moet ervoor zorgen dat ALLE strekkingen vertegenwoordigt worden.
Ik hoor wijlen Maurice Dewilde nog zeggen, als er 3 klokken zijn moet je ze alle 3 laten luiden, zijn het er 10 moet je ze alle 10 laten luiden. Want er is geen enkele klok die dezelfde klank heeft. Zo is het ook in de berichtgeving. Wanneer er maar 1 klok is zoals nu in de VRT kan er geen diversiteit en objectiviteit zijn.

Het argument dat een openbare omroep met verschillende omroepstichtingen niet transparant zou zijn is ook niet waar. Want iedere omroepstichting zoals in Nederland heeft een beleidscontract + beheerscontract voor de financiële middelen. Daarbovenop moet die omroepstichting bewijzen dat ze een deel van de bevolking vertegenwoordigt dit door middel van lidmaatschap van een omroep.
Een voorbeeld van geen transparantie is zoals het nu is. Wie zwaait op artistiek vlak de plak in de VRT? juist; Woestijnvis en de Blauwe Maandag Compagnie. Dat is het, zij krijgen de centen (privé productiehuizen).

Als ik het niveau van de VRT vergelijk met de NOS is duidelijk dat we hier in Vlaanderen de duimen moeten leggen.

NVG
21 juli 2004, 10:46
Als ik het niveau van de VRT vergelijk met de NOS is duidelijk dat we hier in Vlaanderen de duimen moeten leggen.
Moest daar VTM staan ipv VRT was ik het eens maar nu zeker niet. Qua nieuwsgaring is de VRT top en is men in Nederland zéker niet beter. Iedereen die af en toe eens het nieuws bekijkt weet dat. Trouwens...qua diversiteit aan politieke programma's en ook andere programmas moeten we aan nederland zeker al geen voorbeeld nemen.

Philips Inc.
21 juli 2004, 10:47
Het probleem met het huidige systeem in de VRT is dat men altijd overal dezelfde mensen tegenkomt. Is het niet in de redactie, het is in een panel, of als presentator of als journalist. Dit zorgt ervoor dat de objectiviteit van een zender ondermijnt wordt.
Een openbare zender moet ervoor zorgen dat ALLE strekkingen vertegenwoordigt worden.
Ik hoor wijlen Maurice Dewilde nog zeggen, als er 3 klokken zijn moet je ze alle 3 laten luiden, zijn het er 10 moet je ze alle 10 laten luiden. Want er is geen enkele klok die dezelfde klank heeft. Zo is het ook in de berichtgeving. Wanneer er maar 1 klok is zoals nu in de VRT kan er geen diversiteit en objectiviteit zijn.

Het argument dat een openbare omroep met verschillende omroepstichtingen niet transparant zou zijn is ook niet waar. Want iedere omroepstichting zoals in Nederland heeft een beleidscontract + beheerscontract voor de financiële middelen. Daarbovenop moet die omroepstichting bewijzen dat ze een deel van de bevolking vertegenwoordigt dit door middel van lidmaatschap van een omroep.
Een voorbeeld van geen transparantie is zoals het nu is. Wie zwaait op artistiek vlak de plak in de VRT? juist; Woestijnvis en de Blauwe Maandag Compagnie. Dat is het, zij krijgen de centen (privé productiehuizen).

Als ik het niveau van de VRT vergelijk met de NOS is duidelijk dat we hier in Vlaanderen de duimen moeten leggen.
Hier volg ik je volledig in. Het is die wannebe-linkse progressieve kliek die de media beheerst.

Philips Inc.
21 juli 2004, 10:48
Moest daar VTM staan ipv VRT was ik het eens maar nu zeker niet. Qua nieuwsgaring is de VRT top en is men in Nederland zéker niet beter. Iedereen die af en toe eens het nieuws bekijkt weet dat. Trouwens...qua diversiteit aan politieke programma's en ook andere programmas moeten we aan nederland zeker al geen voorbeeld nemen.
Kom kom, als we het percentage bekijken dat Groen! in de media is gekomen en de N-VA, dan kan u toch moeilijk nog van objectiviteit spreken ...

Thomas Hx
21 juli 2004, 10:48
hoe ging phara nu af :p ik wil het weten :D

Philips Inc.
21 juli 2004, 10:51
Leg uit :) Hoe is ze afgegeaan :)
Heb je het niet gezien? Amai, Leterme, Somers en Vandenbroucke keken voortdurend van 'wat voor een domme vraag/opmerking is dit nu weeral'. Ze was slecht voorbereid, haalde voortdurend dingen aandie er niets mee te maken hebben, etc ...

Zinzen blijft voor mij het voorbeeld. Er is geen enkele die er aan kan tippen.

Thomas Hx
21 juli 2004, 10:57
Moest daar VTM staan ipv VRT was ik het eens maar nu zeker niet. Qua nieuwsgaring is de VRT top en is men in Nederland zéker niet beter. Iedereen die af en toe eens het nieuws bekijkt weet dat. Trouwens...qua diversiteit aan politieke programma's en ook andere programmas moeten we aan nederland zeker al geen voorbeeld nemen.
In Nederland overloopt men gewoon de feiten. Saai, maar objectief.

Thomas Hx
21 juli 2004, 11:00
Heb je het niet gezien? Amai, Leterme, Somers en Vandenbroucke keken voortdurend van 'wat voor een domme vraag/opmerking is dit nu weeral'. Ze was slecht voorbereid, haalde voortdurend dingen aandie er niets mee te maken hebben, etc ...

Zinzen blijft voor mij het voorbeeld. Er is geen enkele die er aan kan tippen.
Neen, kijk niet graag naar Phara, enkel als ik is wil lachen :)

Philips Inc.
21 juli 2004, 11:00
Neen, kijk niet graag naar Phara, enkel als ik is wil lachen :)
Nooit dus! ;-)

NVG
21 juli 2004, 11:01
Heb je het niet gezien? Amai, Leterme, Somers en Vandenbroucke keken voortdurend van 'wat voor een domme vraag/opmerking is dit nu weeral'. Ze was slecht voorbereid, haalde voortdurend dingen aandie er niets mee te maken hebben, etc ...

Zinzen blijft voor mij het voorbeeld. Er is geen enkele die er aan kan tippen.
Ik denk toch dat wij een andere TerZake gezien hebben. Bij mij is Phara immers niet afgegaan. Domme vragen? Ze hebben gewoon het akkoord overlopen en de beloftes nagekeken? Slecht voorbereid? Ze haalde elke belofte van de partijen naar boven en vergeleek met wat er uiteindelijk van in het akkoord stond. Niets mee te maken? U geeft maar wat kritiek op de vrt, maar als die niet gegrond is vind ik dat maar laf.

En wat Bourgeois betreft...als je verwacht dat hij eens heel de VRT gaat hervormen vrees ik dat hij iets te weinig gewicht zal hebben binnen de Vlaamse Regering om dat te doen. Maar we wachten in spanning af!

Thomas Hx
21 juli 2004, 11:04
Bwa, wat kan de sp.a nu tegen een objectieve nieuwsnet hebben. Als ze al objectief was, ja, dan veranderd er niets hé :)

Philips Inc.
21 juli 2004, 11:04
Ik denk toch dat wij een andere TerZake gezien hebben. Bij mij is Phara immers niet afgegaan. Domme vragen? Ze hebben gewoon het akkoord overlopen en de beloftes nagekeken? Slecht voorbereid? Ze haalde elke belofte van de partijen naar boven en vergeleek met wat er uiteindelijk van in het akkoord stond. Niets mee te maken? U geeft maar wat kritiek op de vrt, maar als die niet gegrond is vind ik dat maar laf.

En wat Bourgeois betreft...als je verwacht dat hij eens heel de VRT gaat hervormen vrees ik dat hij iets te weinig gewicht zal hebben binnen de Vlaamse Regering om dat te doen. Maar we wachten in spanning af!
Dan kijken wij door een andere bril. Die vergelijking was het enigste interessante. Maar ook daar viel ze door de mand: "Die 200 euro belastingsvermindering, is dat jaarlijks? Ach, ik dacht dat het maandelijks was!"

Komaan ...:-)

NVG
21 juli 2004, 11:11
Dan kijken wij door een andere bril. Die vergelijking was het enigste interessante. Maar ook daar viel ze door de mand: "Die 200 euro belastingsvermindering, is dat jaarlijks? Ach, ik dacht dat het maandelijks was!"

Komaan ...:-)

U hebt de pointe niet begrepen van dat intervieuw. Dan moet u de schuld niet leggen bij Phara. Men liet eerst een verkiezingsbelofte horen van Somers die zei dat elke gezin maandelijks een belanstingsvermindering in de portefeuille zou moeten kunnen voelen. Phara las voor uit het regeerakkoord en daar gaat het om 200€ jaarlijks. Somers zei dat de belofte dus ingelost werd en dus wees Phara hem om het verschil maandelijks - jaarlijks. Als u een intervieuw niet snapt moet u daar de VRT niet verantwoordelijk voor stellen hé.

Thomas Hx
21 juli 2004, 11:13
Ik heb het niet gezien, kan niet mee oordelen :D

Philips Inc.
21 juli 2004, 11:15
U hebt de pointe niet begrepen van dat intervieuw. Dan moet u de schuld niet leggen bij Phara. Men liet eerst een verkiezingsbelofte horen van Somers die zei dat elke gezin maandelijks een belanstingsvermindering in de portefeuille zou moeten kunnen voelen. Phara las voor uit het regeerakkoord en daar gaat het om 200€ jaarlijks. Somers zei dat de belofte dus ingelost werd en dus wees Phara hem om het verschil maandelijks - jaarlijks. Als u een intervieuw niet snapt moet u daar de VRT niet verantwoordelijk voor stellen hé.
Zo was het helemaal niet: de belofte van Somers/VLD was 280 euro belastingsvermindering op het jaarlijkse vakantiegeld. Er is dus nooit sprake geweest van een maandelijkse vermindering van 200 euro, of één of andere maandelijkse vermindering.

C uit W
21 juli 2004, 11:48
Zinzen blijft voor mij het voorbeeld. Er is geen enkele die er aan kan tippen.Zijn gesprek met Fortuyn vergeten?
Hij werd mooi op zijn plek gezet door pimmetje ;)

Philips Inc.
21 juli 2004, 11:53
Dat heb ik gemist, verdorie!:-)

NVG
21 juli 2004, 11:57
Zo was het helemaal niet: de belofte van Somers/VLD was 280 euro belastingsvermindering op het jaarlijkse vakantiegeld. Er is dus nooit sprake geweest van een maandelijkse vermindering van 200 euro, of één of andere maandelijkse vermindering.
Somers heeft wel méér dan één belofte gedaan hoor. Waaronder die van het vakantiegeld.

Thomas Hx
21 juli 2004, 12:03
Somers heeft wel méér dan één belofte gedaan hoor. Waaronder die van het vakantiegeld.
De VLD doet niet anders dan beloftes :D

NVG
21 juli 2004, 12:33
Ter volledigheid:

Geert Bourgois wordt Vlaams Minister van Buitenlands Beleid, Media, Ambtenarij en Toerisme.

Thomas Hx
21 juli 2004, 12:34
aha, das al wat meer, zeker ambtenarij is politiek gunstig :)

giserke
21 juli 2004, 12:41
Sommig ambtenaren die dachten hun oude dag te slijten bij de staat zullen verschieten.
Ik kan u verzekeren, Geert is geen gemakkelijke om voor te werken.;-)

Thomas Hx
21 juli 2004, 12:46
hehehehehe, is ook goed voor CD&V, kunnenz e nog wat mensen inwerken :wink:

Het kartel gaat nog lang standhouden :)

Philips Inc.
21 juli 2004, 14:03
hehehehehe, is ook goed voor CD&V, kunnenz e nog wat mensen inwerken :wink:

Het kartel gaat nog lang standhouden :)
Of een pak nieuwe N-VA'ers om op te leiden :-D

Thomas Hx
21 juli 2004, 14:06
Of een pak nieuwe N-VA'ers om op te leiden :-D
Daarvoor moet je bij de lieven zijn :p

Philips Inc.
21 juli 2004, 14:11
Lieven (Dehandschutter?)?

kempenaar
21 juli 2004, 18:19
Ik ben benieuwd welke communautaire eisen deze legislatuur verwezenlijkt zullen worden...

De splitsing van BHV is zéér cruciaal, voor allen hier denk ik, maar persoonlijk vind ik dat dit voor 2005 gerealiseerd moet worden.

Anders verliest de N-VA z'n gezicht.

Thomas Hx
21 juli 2004, 18:33
Ik ben benieuwd welke communautaire eisen deze legislatuur verwezenlijkt zullen worden...

De splitsing van BHV is zéér cruciaal, voor allen hier denk ik, maar persoonlijk vind ik dat dit voor 2005 gerealiseerd moet worden.

Anders verliest de N-VA z'n gezicht.
ZE moet zowiezo voor de volgende federale verkiezingen geregeld worden, zo schrijft RVS.

Thomas Hx
21 juli 2004, 18:37
Lieven (Dehandschutter?)?
Yep, die is directeur van dat wervingsinstituut, vroeger van de VU... Hoe noemt da nu weer?

Groot Bakkes
21 juli 2004, 20:28
Ter volledigheid:

Geert Bourgois wordt Vlaams Minister van Buitenlands Beleid, Media, Ambtenarij en Toerisme.
Wie heeft Sport?

NVG
21 juli 2004, 22:26
Wie heeft Sport?

Bert Anciaux (Spirit)

Thomas Hx
22 juli 2004, 09:40
Wie heeft Sport?
samen met cultuur en jeugd.

Groot Bakkes
22 juli 2004, 18:27
Bert Anciaux (Spirit)
Héhé, dan kan hij misschien wat vermageren.

giserke
23 juli 2004, 01:04
ik begin al barstende hoofdpijn te krijgen met ansjovis op cultuur