PDA

View Full Version : De mensheid heeft geen "taak" op aarde...


Bhairav
20 juli 2004, 19:17
Er is misschien wel een kosmische redenen waarom we bestaan op aarde.
Maar dat "god" ons een taak geeft op aarde om een of andere redenen, is ZO simplistisch dat het kan gezien worden als godslaster.

Eternity
20 juli 2004, 20:02
Mijn taak: van mijn leven genieten, aangezien ik hier maar 1 keer ben

Bhairav
20 juli 2004, 20:05
Eén keer maar?

labyrinth
21 juli 2004, 13:28
Eén keer maar?
Hebt u misschien de taak om terug te keren?

Bhairav
21 juli 2004, 18:39
Ik had het juist over het hebben van géén taak!

Rock Against Communism
21 juli 2004, 19:40
Onze taak bestaat erin ons volk en ons nageslacht een goede toekomst te bezorgen, en hen te behoeden tegen alle vormen van onheil.

Thomas Hx
21 juli 2004, 19:47
Ik had het juist over het hebben van géén taak!
Een mening zoals een ander.

labyrinth
21 juli 2004, 21:52
Onze taak bestaat erin ons volk en ons nageslacht een goede toekomst te bezorgen, en hen te behoeden tegen alle vormen van onheil.
Goed gezien ! Alleen ons volk is wat eng voor mij.....

labyrinth
21 juli 2004, 21:55
Ik had het juist over het hebben van géén taak!
Als u geen taak hebt moet u zich ook niet voortplanten. Want wat kan je dan later zeggen tegen je kinderen ?
Ik had géén taak, maar jullie zijn er wel......

Eternity
22 juli 2004, 08:30
Onze taak bestaat erin ons volk en ons nageslacht een goede toekomst te bezorgen, en hen te behoeden tegen alle vormen van onheil.
Komt op een goede tweede plaats :>
Misschien verandert dit moest ik zelf ooit kinderen hebben, maar voorlopig is mijn geluk belangrijker dan het geluk van de mensen na mij

Bhairav
22 juli 2004, 20:43
Als u geen taak hebt moet u zich ook niet voortplanten. Want wat kan je dan later zeggen tegen je kinderen ?
Ik had géén taak, maar jullie zijn er wel......Wij planten ons voort omdat wij een instinct hebben. Al dat gelul errond is gewoon uitgevonden door de mens om het een plaats te geven in zijn/haar denkwereld.

labyrinth
22 juli 2004, 21:41
Wij planten ons voort omdat wij een instinct hebben. Al dat gelul errond is gewoon uitgevonden door de mens om het een plaats te geven in zijn/haar denkwereld.
De enige taak is ons geluk..... en de voortplanting van onze soort.
Maar is dat instinct bewust of onbewust? Kiezen wij of is het gewoon een onweerstaanbare drang?:|

Fonske
25 juli 2004, 19:14
Ik denk ook niet dat de mens een gegeven en universele taak heeft. Ik heb al lang aanvaard dat "het leven" volledig at random is en dat er geen diepere betekenissen zijn. Dat wil niet zeggen dat je jezelf( of maatschappij) geen taak kan geven.

Rock Against Communism
25 juli 2004, 21:16
Komt op een goede tweede plaats :>
Misschien verandert dit moest ik zelf ooit kinderen hebben, maar voorlopig is mijn geluk belangrijker dan het geluk van de mensen na mijis dat uw uiteindelijke doel? uw pleziertjes gehad hebben tijdens uw leven? Gaat ge daarmee gelukkig zijn op uw sterfbed? Denk daar maar eens even over na.
Trouwens, wie sprak hier over kinderen? Ik bedoel dat iets algemener, ONS nageslacht, gewoon de volgende generaties dus.

Rock Against Communism
25 juli 2004, 21:18
Goed gezien ! Alleen ons volk is wat eng voor mij.....
Ik ben geen verbeten wereldverbeteraar... da's heel nobel maar iets te onrealistisch. Ieder zijn mening daarover;-)

labyrinth
26 juli 2004, 10:07
Ik ben geen verbeten wereldverbeteraar... da's heel nobel maar iets te onrealistisch. Ieder zijn mening daarover;-)
Wat u vergeet is dat een wereldverbeteraar ( of beter denken te zijn ) veel binnenpretjes kan hebben....
Een wereldverslechteraar daarentegen is altijd aan het vitten hoe hij het nog slechter kan maken.....;-)

Eternity
26 juli 2004, 10:35
is dat uw uiteindelijke doel? uw pleziertjes gehad hebben tijdens uw leven? Gaat ge daarmee gelukkig zijn op uw sterfbed? Denk daar maar eens even over na.
Trouwens, wie sprak hier over kinderen? Ik bedoel dat iets algemener, ONS nageslacht, gewoon de volgende generaties dus.JA ik ga daarmee gelukkig zijn op mijn sterfbed, wetende dat ik het beste gehaald heb uit mijn leven. (u kunt mij daarom egoist noemen, ik noem het realist).

Ik leeft maar 1 keer, en ik wens te genieten van die 1 keer.

U kunt het vergelijken met maar 1 keer in uw leven naar een pretpark te mogen, denk daar eens over na.

labyrinth
26 juli 2004, 11:10
JA ik ga daarmee gelukkig zijn op mijn sterfbed, wetende dat ik het beste gehaald heb uit mijn leven. (u kunt mij daarom egoist noemen, ik noem het realist).

Ik leeft maar 1 keer, en ik wens te genieten van die 1 keer.

U kunt het vergelijken met maar 1 keer in uw leven naar een pretpark te mogen, denk daar eens over na.En eenmaal in het pretpark, gillen van plezier en van angst......

Mitgard
27 juli 2004, 19:07
Goed gezien ! Alleen ons volk is wat eng voor mij.....
er is geen groter geheel dat alle mensen bindt.

er zijn slechts clans, volkeren, families, populaties, naties etc. die onderling strijd voeren om heerschappij. het kan een tijdje goed gaan, en vredig zijn. maar dan is er plaatstekort, voedseltekort, watertekort, olietekort of wat dan ook.
en dan vormen zich weer groepen. en zal er weer gevochten worden.

spaar je commentaar.
dit is geen mening, maar een feit.
je commentaar kan hoogstens een mening zijn.

whoisy
31 juli 2004, 08:06
Mijn taak: van mijn leven genieten, aangezien ik hier maar 1 keer ben
1 keer maar, maar wel héééééél lang, te oordelen naar uw nick! :-D

labyrinth
31 juli 2004, 17:52
er is geen groter geheel dat alle mensen bindt.

er zijn slechts clans, volkeren, families, populaties, naties etc. die onderling strijd voeren om heerschappij. het kan een tijdje goed gaan, en vredig zijn. maar dan is er plaatstekort, voedseltekort, watertekort, olietekort of wat dan ook.
en dan vormen zich weer groepen. en zal er weer gevochten worden.

spaar je commentaar.
dit is geen mening, maar een feit.
je commentaar kan hoogstens een mening zijn.
Très terre �* terre ...... je vergat het luchtruim. Wordt er daar ook gevochten?

Jeshua
1 december 2004, 20:20
We hebben hier wel een taak.

VlaamseBelg
2 december 2004, 16:43
er is geen groter geheel dat alle mensen bindt.

er zijn slechts clans, volkeren, families, populaties, naties etc. die onderling strijd voeren om heerschappij. het kan een tijdje goed gaan, en vredig zijn. maar dan is er plaatstekort, voedseltekort, watertekort, olietekort of wat dan ook.
en dan vormen zich weer groepen. en zal er weer gevochten worden.

Spijtig genoeg wel... en als mensen zichzelf niet in clubjes steken op basis van kleur, zal het wel geloofsovertuiging zijn, en als het dat niet is wordt het de voetbalclub. :-)

myrdjinn
6 januari 2005, 16:09
er is geen doel buiten het biologische doel: blijven leven, kinderen maken, genen verspreiden, eten, slapen, ....................

geen groter doel :) en als er geen groter doel is, doen de kleine zaken er juist meer toe!

MagereHein
6 januari 2005, 16:17
er is geen doel buiten het biologische doel: blijven leven, kinderen maken, genen verspreiden, eten, slapen, ....................

geen groter doel :) en als er geen groter doel is, doen de kleine zaken er juist meer toe!

agreed. :-)

Jeshua
6 januari 2005, 17:47
wat een onzin. die eten en slaap en kindjesmaakdrijfveer word toch in jouw ogen door de hersens bepaald? waarom is dat dan wel een echt doel en andere doelen die diezelfde hersens maken (bv carriere maken of je leven geven aan het kruis voor andere mensen) geen waarachtig doel?

myrdjinn
6 januari 2005, 18:07
carriere maken => competiedrang

leven geven aan het kruis => ik ken niemand die dat gedaan heeft :)

Jeshua
6 januari 2005, 18:23
naast leven geven aan het kruis kan je alle zelfopofferende daden van liefde plaatsen

myrdjinn
6 januari 2005, 18:28
zelfs dat komt voor in de natuur (typevoorbeeld => moeder offert veel op voor haar kind in de dierenwereld). het blijft nog altijd redelijk biologisch medunkt