PDA

View Full Version : Voorzit(s)ter Nieuw-Vlaamse Alliantie


Fribre
26 juli 2004, 21:05
Juist op het radionieuws: tot het najaar delen Europarlementslid Frieda Brepoels en Vlaams Parlementslid Bart De Wever het voorzitterschap van de N-VA. In het najaar wordt er dan één van de twee gekozen bij de bestuursverkiezingen. Hoewel dat waarschijnlijk geen ledencongres is, voor wie zouden jullie opteren?

Tiger777
26 juli 2004, 21:23
Bart de Wever om de simpele reden dat ik absoluut niet genoeg weet over Frieda Brepoels.

Groot Bakkes
26 juli 2004, 21:26
Hum, het is echt een moeilijke keuze. Maar als ik me niet vergis vergadert het Europees parlement maar een beperkt aantal dagen per jaar, dus tenzij ik het fout heb kies ik voor Brepoels.

Fribre
26 juli 2004, 22:13
Bart de Wever om de simpele reden dat ik absoluut niet genoeg weet over Frieda Brepoels.
Een stukje uit het nieuws van TV Limburg over Frieda (zeer beknopt):

Frieda in Straatsburg 21/07/04Ga naar www.tvl.be (http://www.tvl.be/). Klik op TVL-Nieuws Online, kies vervolgens de datum 21/07 en de clip Straatsburg. (http://www.tvl.be/)

Piet Hein
27 juli 2004, 16:19
ik vind ze beide evenveel geschikt

Thomas Hx
27 juli 2004, 16:39
Ongetwijfeld Frieda.

The Blackadder
27 juli 2004, 20:13
Frieda reageerde reeds dat ze zich hoogstwaarschijnlijk niet kandidaat zal stellen in oktober.

"Europees parlementslid Frieda Brepoels
zal zich "heel waarschijnlijk" geen
kandidaat stellen bij de voorzitters-
verkiezingen van de Nieuw-Vlaamse
Alliantie in oktober.

Brepoels heeft dat gezegd aan het
persagentschap Belga. Ze is niet van
plan om haar Europese zetel te laten
staan om N-VA-voorzitter te worden.

Brepoels is maandag samen met Vlaams
parlementslid Bart De Wever aangewezen
als waarnemend voorzitter van de N-VA." - VRTNIEUWS

The Blackadder
27 juli 2004, 20:19
Ik zou trouwens Frieda gestemd hebben ;)

Maar ja, buiten De Wever zie ik niet echt valabele kandidaten op dit moment. Misschien Kris Van Dijck, Piet De Zaeger? Ik heb er wel alle vertrouwen in dat Bart het goed zal doen als hij de stemming wint. Hij is mondig,l aat niet op zijn kop zitten, kan relativeren en bezit de nodige humor om er tegenaan te gaan.

Lesane
28 juli 2004, 01:37
Fribre, gij loopt nogal hard van stapel. Wie zegt dat er buiten deze 2 personen niet iemand anders aangeduid kan worden? Is dit misschien niet dé ideale gelegenheid om met een nieuw gezicht naar buiten te treden? En waarom Frieda? Zit die niet in Europa? Komt dat dan geloofwaardig over, ik weet 't niet. Ik veronderstel overigens, zoals ze trouwens al zelf heeft aangegeven, dat ze het er druk genoeg zal hebben. En waarom Bart? Is hij niet onze fractievoorzitter in het Vlaams Parlement? Kan hij daar niet beter zijn energie in steken en er zijn gevatheid ten toon spreiden? Bijvoorbeeld in zijn reacties op Philip Dewinter? Me dunkt dat hij er nog werk genoeg zal hebben.

Persoonlijk denk ik dat het een niet al te oude, vlotte persoon moet zijn met de nodige ervaring. En aangezien Lieven Dehandschutter zo ne toffen peer is!!! ;-)
Piet De Zaeger is overigens ook ne coole, en zou dat ook wel goed kunnen, maar 't is een Lierse-supporter, dus ja... En ik weet niet of ie zich zou kunnen inhouden als 't moet. :-)

Willy Eeckhout
28 juli 2004, 12:34
Zowel Frieda als Bart hebben mijn volle sympathie.

Maar zowel Frieda als Bart (op ATV) hebben al laten verstaan liever
geen voorzitter te worden.

Frieda zal zich ten volle geven in het Europees parlement,
en Bart als fractieleider in het Vlaams parlement.

Voor de N-VA naambekendheid, zou een nieuwe figuur welkom zijn.

Daarom zou het goed zijn dat er een totaal nieuwe
bekwame man/vrouw het voorzitterschap op zich neemt.

Ik stel voor dat men hier op het forum wat namen lanceert
die mogelijk als kandidaat in aanmerking komen, liefst met
een korte beschrijving van de persoon.

kempenaar
28 juli 2004, 12:45
Eventueel Kris Van Dijck?
Of Jaak Peeters, mijns inziens een zeer bekwaam man.
De kempen eerst hé;-)

Zijn er op het forum geen kandidaten ? :-)

Marie-José
28 juli 2004, 13:31
Marijke Samyn, is volgens mij zeer bekwaam om deze functie op zich te nemen.
Tuurlijk moet Marijke willen en tijd kunnen maken.

Persoonlijk ken ik Marijke niet, maar telkens zij N-VA vertegenwoordigt doet zij dit met brio!

Neem eens een kijkje op haar website die ik gevonden heb langs de zoekmachine google.www.marijkesamyn.com

Haar curriculum vitae heb ik wel gedeeltelijk gekopieerd voor op deze topic.

Ik werd geboren op 8 januari 1958 in Sinaai maar bracht mijn jeugd voor het grootste deel door in Lokeren.

Alhoewel mijn ouders Vlaamsgezind waren, werd er niet echt aan partijpolitiek gedaan. Wel stond mijn vader in 1970 op de VU-lijst in Lokeren, niet om een politiek mandaat te verwerven, maar als Vlaams militant.Ik werd lid van de VU toen ik 18 was.

Na mijn huwelijk met Hugo Coppieters verhuisde ik terug naar Sinaai. In het begin had ik het te druk met de opvoeding van de kinderen en met mijn job om me echt politiek te engageren. Ik werd pas actief in 1988 met de gemeenteraadsverkiezingen.

Alhoewel mijn eerste confrontatie met de kiezer voor mij persoonlijk best meeviel, was de VU spijtig genoeg toen reeds aan haar electorale terugtocht begonnen. Waartoe dat geleid heeft, hoef ik niet meer te zeggen: 2001 was ook voor mij een "verscheurend" jaar. Ik besloot me eventjes op de politieke vlakte te houden en de kat uit de boom te kijken. Na veel luisteren, lezen en vergelijken sloot ik me pas in december 2001, maar dan ook heel overtuigd, aan bij de N-VA.

Toen ging het bliksemsnel. Ik werd verkozen tot voorzitter van het arrondissement Waas, tot partijraadslid en in april 2002 tot partijbestuurslid.

Gelukkig steunt mijn gezin me volop en maken ze het mogelijk om zo'n 40-tal uren per week met de N-VA bezig te zijn, naast mijn voltijdse job als lerares Frans.

Het is inderdaad keihard werken en voor mijn hobby's, lezen, badmintonnen en voetbal kijken, blijft er niet veel tijd meer over. Maar je moet prioriteiten stellen en de mijne is duidelijk: de N-VA op de politieke kaart helpen zetten. Want alleen de N-VA gaat complexloos voor een onafhankelijk Vlaanderen.

Een vraagje, als een niet-gekozene partij-voorzitter/voorzitster wordt, is die dan genoodzaakt zijn/haar beroepsactiviteiten te stoppen wegens deze functie.

En zo ja, wordt hij/zij dan bezoldigd door de partij?

kempenaar
28 juli 2004, 14:28
Marijke Samyn?
'k weet niet, ik heb eens met haar gesproken... alhoewel ze een goed Vlaams nationalist zal zijn heeft ze toch niet de nodige uitstraling vind ik.

Thomas Hx
28 juli 2004, 18:30
Naar mijn mening hebben we 1 persoon die hiervoor absoluut geschikt is. Marius Meremans, juist niet verkozen, maar een zeer getallenteerd persoon. Een sereuis persoon, dus de perfecte opvolger voor Bourgeois. Iemand met al een redelijke naambekend ( meer als Lieven en alle vooropgenoemde namen ) en al een redelijke achterban in streek. Als die daar aanslaagt bij de bevolking en het vlaams-nationaal publiek is dat in de rest van Vlaanden ongetwijfeld ook.

Tweede kandidaat is voor mij dan ook Lieve Vanhoutte, om krak dezelfde reden.

Beide zijn ook al schepen ( als ik me niet vergis )en hebben dus al een degelijke politieke ervaring en beiden hebben ook juist naast een parlementszetel gegrepen.

kempenaar
28 juli 2004, 23:37
Luk Lemmens!

Tiger777
29 juli 2004, 11:17
Even tussendoor, maar ik wou dit toch met jullie delen: Ik heb vandaag (eindelijk) mijn lidkaart van de NVA gekregen!

Lesane
29 juli 2004, 16:59
Even tussendoor, maar ik wou dit toch met jullie delen: Ik heb vandaag (eindelijk) mijn lidkaart van de NVA gekregen!
Proficiat! De wijsheid komt met de jaren zeker. ;-)

Thomas Hx
29 juli 2004, 17:47
Even tussendoor, maar ik wou dit toch met jullie delen: Ik heb vandaag (eindelijk) mijn lidkaart van de NVA gekregen!
Schitterend :wink:

Tiger777
29 juli 2004, 18:35
Proficiat! De wijsheid komt met de jaren zeker. ;-)Eigenlijk heb ik het altijd al geweten, maar was ik gewoon te gierig :lol:

Thomas Hx
29 juli 2004, 20:33
Eigenlijk heb ik het altijd al geweten, maar was ik gewoon te gierig :lol:
Dan ben je bij de verkeerde partij hoor, de gierighaards zitten hier niet 8)

Tiger777
29 juli 2004, 21:11
Dan ben je bij de verkeerde partij hoor, de gierighaards zitten hier niet 8)In dat geval:
Iemand 1 lidkaart van de N-VA hebben? 5€!!! :lol:

giserke
29 juli 2004, 21:51
hmm, ik heb met frieda menig vergaderingen meegemaakt. Ze heeft zo haar handleiding. (daarmee bedoel ik niks verkeerds hé)
Ik hoop op Kris Vandijck.
Bart heeft inderdaad al verschillende keren laten weten deze beker aan hem te laten voorbijgaan.

vrijevlaming
30 juli 2004, 08:24
lieve vanhoutte zal NOOIT voorzitter worden van n-va. Daarvoor heeft ze bepaalde dingen uitgehaald waardoor dit onmogelijk wordt (tenzij we onszelf in de voet willen schieten). Zelfs haar zesde plaats op de lijst op de 13de is bij menig persoon in het verkeerde keelgat geschoten.

Thomas Hx
30 juli 2004, 09:23
lieve vanhoutte zal NOOIT voorzitter worden van n-va. Daarvoor heeft ze bepaalde dingen uitgehaald waardoor dit onmogelijk wordt (tenzij we onszelf in de voet willen schieten). Zelfs haar zesde plaats op de lijst op de 13de is bij menig persoon in het verkeerde keelgat geschoten.kleine correctie: achste.

giserke
30 juli 2004, 10:03
lieve vanhoutte zal NOOIT voorzitter worden van n-va. Daarvoor heeft ze bepaalde dingen uitgehaald waardoor dit onmogelijk wordt (tenzij we onszelf in de voet willen schieten). Zelfs haar zesde plaats op de lijst op de 13de is bij menig persoon in het verkeerde keelgat geschoten.Lieve is dan ook geen kandidaat.

maar laat ik dan wel uw verwijt eens toelichten tav Lieve.
na de vorige federale verkiezingen zijn dingen gebeurt tov Lieve door sommigen voornamelijk uit de omgeving OVDI en bruggen, die op zijn minst goed te praten zijn.
Daarom heeft lieve zich een paar weken terug getrokken uit N-VA om na te denken. Ze heeft NOOIT met een andere partij gepraat, zoals sommige roddelaars durven beweren.

En laten we ook erbij zeggen dat diezelfde roddelaars de vorige verkiezingsafspraken meermaals niet zijn nagekomen. Dit ligt dan ook aan de basis van haar paar weken sabbat periode.
Laten we ook niet vergeten dat de N-VA haar bestaan mede te danken heeft aan Lieve! het grootste deel van de partij en congres teksten zijn door haar geschreven.

maar mag ik erop wijzen (vooral aan N-VA bestuursleden) dat dit een publiek forum is.

Thomas Hx
30 juli 2004, 10:31
Lieve is dan ook geen kandidaat.

maar laat ik dan wel uw verwijt eens toelichten tav Lieve.
na de vorige federale verkiezingen zijn dingen gebeurt tov Lieve door sommigen voornamelijk uit de omgeving OVDI en bruggen, die op zijn minst goed te praten zijn.
Daarom heeft lieve zich een paar weken terug getrokken uit N-VA om na te denken. Ze heeft NOOIT met een andere partij gepraat, zoals sommige roddelaars durven beweren.

En laten we ook erbij zeggen dat diezelfde roddelaars de vorige verkiezingsafspraken meermaals niet zijn nagekomen. Dit ligt dan ook aan de basis van haar paar weken sabbat periode.
Laten we ook niet vergeten dat de N-VA haar bestaan mede te danken heeft aan Lieve! het grootste deel van de partij en congres teksten zijn door haar geschreven.

maar mag ik erop wijzen (vooral aan N-VA bestuursleden) dat dit een publiek forum is.
Ze heeft nu toch terug meegedaan,of ben ik verkeerd?

giserke
30 juli 2004, 10:39
Ze heeft nu toch terug meegedaan,of ben ik verkeerd?juist.

Thomas Hx
30 juli 2004, 10:54
juist.
En hoe heeft ze het gedaan?

giserke
30 juli 2004, 10:56
En hoe heeft ze het gedaan?ze heeft een kleine 14.000 voorkeurstemmen.
Dat is het dubbele van vorig jaar

Thomas Hx
30 juli 2004, 11:13
ze heeft een kleine 14.000 voorkeurstemmen.
Dat is het dubbele van vorig jaar
Proficiat :)

jan hyoens
30 juli 2004, 12:04
Juist op het radionieuws: tot het najaar delen Europarlementslid Frieda Brepoels en Vlaams Parlementslid Bart De Wever het voorzitterschap van de N-VA. In het najaar wordt er dan één van de twee gekozen bij de bestuursverkiezingen. Hoewel dat waarschijnlijk geen ledencongres is, voor wie zouden jullie opteren?
De leden hebben blijkbaar niet veel te zeggen bij jullie? Eerst het kartel, nu de voorzitter...

Fribre
30 juli 2004, 12:28
De leden hebben blijkbaar niet veel te zeggen bij jullie? Eerst het kartel, nu de voorzitter...

Waarnemend co-voorzitterschap van Brepoels en De Wever (27/07/04)

http://www.n-va.be/Assets/images/pijl_links.gif (javascript:history.go(-1)) De ondervoorzitters van de N-VA, Frieda Brepoels en Bart De Wever, gaan gezamenlijk het waarnemend voorzitterschap van de partij uitoefenen. Dat heeft het partijbestuur van de N-VA maandagavond unaniem beslist op voorstel van beide ondervoorzitters. Frieda Brepoels en Bart De Wever volgen Geert Bourgeois op die Vlaams minister van Bestuurszaken, Buitenlands Beleid, Media en Toerisme wordt.

Conform de partijstatuten kiezen de leden van de N-VA rechtstreeks hun algemeen voorzitter. Brepoels en De Wever wilden geen voorafname op die voorzittersverkiezingen door de partijtop nu één kandidaat naar voor te laten schuiven als kroonprins(es). Dat zou de leden een keuze opdringen.

Dit najaar houdt de N-VA bestuursverkiezingen van lokaal tot nationaal niveau (oktober 2004 – januari 2005). De voorzittersverkiezing zal vervroegd worden naar de start van het politiek jaar in oktober.


Auteur:
Partijbestuur
Frieda Brepoels en Bart De Wever, ondervoorzitters

Thomas Hx
30 juli 2004, 12:48
Juist op het radionieuws: tot het najaar delen Europarlementslid Frieda Brepoels en Vlaams Parlementslid Bart De Wever het voorzitterschap van de N-VA. In het najaar wordt er dan één van de twee gekozen bij de bestuursverkiezingen. Hoewel dat waarschijnlijk geen ledencongres is, voor wie zouden jullie opteren?De leden hebben blijkbaar niet veel te zeggen bij jullie? Eerst het kartel, nu de voorzitter...
Ja, wat voor dikke bulshit is dat nu weer Jan...

giserke
30 juli 2004, 13:10
Juist op het radionieuws: tot het najaar delen Europarlementslid Frieda Brepoels en Vlaams Parlementslid Bart De Wever het voorzitterschap van de N-VA. In het najaar wordt er dan één van de twee gekozen bij de bestuursverkiezingen. Hoewel dat waarschijnlijk geen ledencongres is, voor wie zouden jullie opteren?De leden hebben blijkbaar niet veel te zeggen bij jullie? Eerst het kartel, nu de voorzitter...allesinds veel democratischer VERKOZEN DOOR DE LEDEN dan jullie voorzitter :twisted:

Piet Hein
30 juli 2004, 13:10
ik dacht ook aan helga stevens

Thomas Hx
30 juli 2004, 13:17
ik dacht ook aan helga stevens
Mogelijk, maar het idee was hier om iemand nieuw te lanceren. Zodanig dat de N-VA nog wat kopstukken bijkrijgt. Infeite moet je per limburg minstens 2 kopstukken hebben. Dan nog een Europees en dan nog iemand die de senaatlijst kan trekken. Dat heeft de N-va op het moment zeker niet.

Piet Hein
30 juli 2004, 13:37
uit herentals bert Laureys

jan hyoens
30 juli 2004, 13:50
Juist op het radionieuws: tot het najaar delen Europarlementslid Frieda Brepoels en Vlaams Parlementslid Bart De Wever het voorzitterschap van de N-VA. In het najaar wordt er dan één van de twee gekozen bij de bestuursverkiezingen. Hoewel dat waarschijnlijk geen ledencongres is, voor wie zouden jullie opteren?
Bullshit? Geef toe dat er reden tot verwarring is he!8O

Koffieboon
30 juli 2004, 14:24
Ik denk dat Bart De Wever wel eens goed zou kunnen liggen bij mensen (en jongeren , ook mensen natuurlijk) die het niet zo begrepen hebben op het stijve-hark imago van Geert Bourgeois . Hij is ook wat mondiger en lijkt me iets " toegankelijker ".
Dit alles zeg ik zonder afbreuk te willen doen aan alle kwaliteiten van Frieda , noch Geert .

Pieterjan
30 juli 2004, 14:55
Frieda Brepoels niet omdat ze ongelooflijk veel werk verricht als verkozene. Ze is een van de weinig hardwerkenden. Bart De Wever staat dichter bij de nationale politiek en dat ontneem je hem beter niet!

Thomas Hx
30 juli 2004, 18:02
Bullshit? Geef toe dat er reden tot verwarring is he!8O
Zegt u als blokker. Laat ons aub rustig praten met n-va'ers en cd&v'ers onder mekaar. Dat is de bedoeling van dit forum.

jan hyoens
2 augustus 2004, 09:46
Zegt u als blokker. Laat ons aub rustig praten met n-va'ers en cd&v'ers onder mekaar. Dat is de bedoeling van dit forum.
zeer verdraagzaam!

giserke
2 augustus 2004, 09:59
zeer verdraagzaam!jij hebt hier gewoon niks te zoeken!

jan hyoens
2 augustus 2004, 10:26
jij hebt hier gewoon niks te zoeken!Van wat heb je schrik?

Art. 11. EVRM Vrijheid van vergadering en vereniging

<LI class=v>Eenieder heeft recht op vrijheid van vreedzame vergadering en op vrijheid van vereniging, met inbegrip van het recht om vakverenigingen op te richten en zich bij vakverenigingen aan te sluiten voor de bescherming van zijn belangen.
De uitoefening van deze rechten kan aan geen andere beperkingen worden onderworpen dan die welke bij de wet zijn voorzien en die in een democratische samenleving nodig zijn in het belang van 's lands veiligheid, de openbare veiligheid, de bescherming van de openbare orde en het voorkomen van strafbare feiten, voor de bescherming van de gezondheid of de goede zeden, of de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen. Dit artikel verbiedt niet, dat wettige beperkingen worden aangebracht in de uitoefening van deze rechten door leden van de gewapende macht, van de politie of van het ambtelijk apparaat van de Staat.

giserke
2 augustus 2004, 10:29
Van wat heb je schrik?

Art. 11. EVRM Vrijheid van vergadering en vereniging

<LI class=v>Eenieder heeft recht op vrijheid van vreedzame vergadering en op vrijheid van vereniging, met inbegrip van het recht om vakverenigingen op te richten en zich bij vakverenigingen aan te sluiten voor de bescherming van zijn belangen.
De uitoefening van deze rechten kan aan geen andere beperkingen worden onderworpen dan die welke bij de wet zijn voorzien en die in een democratische samenleving nodig zijn in het belang van 's lands veiligheid, de openbare veiligheid, de bescherming van de openbare orde en het voorkomen van strafbare feiten, voor de bescherming van de gezondheid of de goede zeden, of de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen. Dit artikel verbiedt niet, dat wettige beperkingen worden aangebracht in de uitoefening van deze rechten door leden van de gewapende macht, van de politie of van het ambtelijk apparaat van de Staat.
dit is hier geen democratie of vrije meningsuiting, dit is hier een themaforum voor n-va en cd&v symphatisanten

jan hyoens
2 augustus 2004, 10:59
dit is hier geen democratie of vrije meningsuiting, dit is hier een themaforum voor n-va en cd&v symphatisanten
prachtig! Dit is echt een vermelding op het quote-topic waard en als onderschrift! Bedankt giserke, een betere uitdrukking van navelstaarderij kon ik niet bedenken!

giserke
2 augustus 2004, 11:00
prachtig! Dit is echt een vermelding op het quote-topic waard en als onderschrift! Bedankt giserke, een betere uitdrukking van navelstaarderij kon ik niet bedenken!ik snap trouwens niet dat jij hier toelating gekregen hebt om hier te schijven.

jan hyoens
2 augustus 2004, 11:38
ik snap trouwens niet dat jij hier toelating gekregen hebt om hier te schijven.
Blijkbaar is uw moderator ietsje ruimdenkender dan jij!

Piet Hein
2 augustus 2004, 13:05
zeg jan zou ik dan ook welkom zijn op het vlaams blok forum;-)

jan hyoens
2 augustus 2004, 14:05
zeg jan zou ik dan ook welkom zijn op het vlaams blok forum;-)
Hang niet van mij af maar van Rock against communism! Van mij ben je allezins als recht(s)geaarde Vlaams nationalist welkom!

Piet Hein
2 augustus 2004, 14:59
Hang niet van mij af maar van Rock against communism! Van mij ben je allezins als recht(s)geaarde Vlaams nationalist welkom!
correctie ik ben centrum-rechts

Tiger777
3 augustus 2004, 09:53
Tja kijk, Jan, Jullie hebben jullie sub-forum, wij het onze. Dit is een thuisbasis voor CD&V-N-VA sympathisanten en ben jij dat?

Hou het hier proper Jan, het kan toch je bedoeling niet zijn om hier oproer te stoken?

jan hyoens
3 augustus 2004, 10:11
Tja kijk, Jan, Jullie hebben jullie sub-forum, wij het onze. Dit is een thuisbasis voor CD&V-N-VA sympathisanten en ben jij dat?

Hou het hier proper Jan, het kan toch je bedoeling niet zijn om hier oproer te stoken?
Doe ik toch niet? Mijn kritiek is toch terecht? Ik ben hier aanwezig als "mogelijk" n-va sympathisant! Aan jullie om mij te overtuigen!
(trouwens ik zorg hier toch al voor boeiende gesprekken!)

Piet Hein
3 augustus 2004, 10:30
Doe ik toch niet? Mijn kritiek is toch terecht? Ik ben hier aanwezig als "mogelijk" n-va sympathisant! Aan jullie om mij te overtuigen!
(trouwens ik zorg hier toch al voor boeiende gesprekken!)dat tussen haakjes staat is eigenlijk niet gelogen

Koffieboon
3 augustus 2004, 17:33
"Mogelijk sympathisant" heb ik nog altijd liever dan " politiek kan mij geen bal schelen" ; al zou ik nu stilaan wel graag enkele constructieve voorstellen lezen Jan .
Trouwens , mooi standbeeld toon je daar (heb er vandaag nog een koffie gedronken). Zou liever een prent met Jan Yoens zien , ik daag je uit !

Jasper
3 augustus 2004, 21:28
Ik heb gekozen voor Frieda Brepoels; vrouwen aan de macht!!

P.S.: ik heb er niets tegen dat Jan Hyoens hier komt posten; zolang hij zich aan de regels houdt natuurlijk. Ik ben ook ingeschreven bij het Vlaams Blok en bij Groen! Ik ben natuurlijk een hele brave.

giserke
3 augustus 2004, 21:50
ik ben ook voor vrouwen aan de macht, maar is frieda wel een vrouw? :lol:

jan hyoens
4 augustus 2004, 11:05
"Mogelijk sympathisant" heb ik nog altijd liever dan " politiek kan mij geen bal schelen" ; al zou ik nu stilaan wel graag enkele constructieve voorstellen lezen Jan .
Trouwens , mooi standbeeld toon je daar (heb er vandaag nog een koffie gedronken). Zou liever een prent met Jan Yoens zien , ik daag je uit !

Uitdaging niet aangenomen.

Constructief voorstel : Een les over de geschiedenis van de Vlaamse Beweging zou voor sommige forumnv-a'ers een goed idee zijn? Niet?
(ik raad de lectuur van Roots. Het verhaal van Vlaanderen.( Karel Verleyen en Frank Leys) aan!)

Groot Bakkes
4 augustus 2004, 19:36
Beste Jan,

Als u het tekstje dat bij het CD&V-N-VA subforum hoort, eens goed had gelezen dan had deze ruzie niet zo hoog opgelaaid, er staat nl.:
Enkel sympathisanten van CD&V en N-VA, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'CD&V N-VA' kunnen in dit onderdeel reageren.

Dat heeft niets met beknotting van de vrije meningsuiting te maken want bij het VB-subforum staat:
Enkel sympathisanten van CD&V en N-VA, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'CD&V N-VA' kunnen in dit onderdeel reageren.

Er wordt geen uitzondering gemaakt voor mogelijke sympathisanten, en al zeker niet voor u (de man die al bijna honderd anti-N-VA-topics opende in "partijdiscussies") die eigenlijk de N-VA zo rap mogelijk wil vertrappelen.
Andersdenkenden zijn hier welkom als ze onze partij en de CD&V respecteren (wat niet betekent dat ze het met ons eens moeten zijn), maar iemand met uw reputatie niet.

Ik maan u bij deze dan ook aan uw onderschrift te veranderen.

Met vriendelijke Vlaamse groeten

Dies
4 augustus 2004, 21:06
Art. 11. EVRM Vrijheid van vergadering en verenigingStaat er ergens in dat artikel dat anderen u moeten toelaten tot hun vereniging?!

Frieda Brepoels verricht veel te veel goed werk als parlementslid; een nieuw, relatief onbekend iemand naar voren schuiven zoals hier door enkelen al werd gesuggereerd zou naar mijn idee de beste keuze zijn.

jan hyoens
5 augustus 2004, 10:01
Beste Jan,

Als u het tekstje dat bij het CD&V-N-VA subforum hoort, eens goed had gelezen dan had deze ruzie niet zo hoog opgelaaid, er staat nl.:
Enkel sympathisanten van CD&V en N-VA, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'CD&V N-VA' kunnen in dit onderdeel reageren.

Dat heeft niets met beknotting van de vrije meningsuiting te maken want bij het VB-subforum staat:
Enkel sympathisanten van CD&V en N-VA, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'CD&V N-VA' kunnen in dit onderdeel reageren.

Er wordt geen uitzondering gemaakt voor mogelijke sympathisanten, en al zeker niet voor u (de man die al bijna honderd anti-N-VA-topics opende in "partijdiscussies") die eigenlijk de N-VA zo rap mogelijk wil vertrappelen.
Andersdenkenden zijn hier welkom als ze onze partij en de CD&V respecteren (wat niet betekent dat ze het met ons eens moeten zijn), maar iemand met uw reputatie niet.

Ik maan u bij deze dan ook aan uw onderschrift te veranderen.

Met vriendelijke Vlaamse groetenMaw mensen met een kritische instelling tov nva en cd&v zijn niet welkom?
nv-a'ers die kritisch zijn tov de cd&v moeten zwijgen en vice versa dus ook?

jan hyoens
5 augustus 2004, 10:02
Staat er ergens in dat artikel dat anderen u moeten toelaten tot hun vereniging?!

Frieda Brepoels verricht veel te veel goed werk als parlementslid; een nieuw, relatief onbekend iemand naar voren schuiven zoals hier door enkelen al werd gesuggereerd zou naar mijn idee de beste keuze zijn.
zegt de kerel die ook nog actief is op het vld-vivantforum!:roll:

Dies
5 augustus 2004, 11:14
zegt de kerel die ook nog actief is op het vld-vivantforum!En? Jij bent enkel lid van deze gebruikersgroep?! Ik ben trouwens lid van alle subfora op dit forum, met exceptie van het subforum "Vlaams Blok" en je mag eens 3 maal raden waarom ik daar plots niet meer welkom was?!

Ik vraag mij dus ten zeerste af wat het gegeven dat ik lid ben van het subforum "VLD-Vivant" te maken heeft met mijn opmerkingen!

Ik denk dat u meer dan goed genoeg weet waarom u hier niet (van harte) welkom bent en het al dan niet kritisch zijn, heeft daar juist geen bal mee te maken. Het (voortdurend) spreken over zogenaamde Vlaams-Nationalisten, niveanen, het 'verraad' van de N-VA, en zo verder en zo voort.
U bent helemaal niet kritisch - verre van zelfs -, u hebt gewoon een hekel aan de N-VA en ik betwijfel zelfs ten zeerste of u al ooit één positief woord over de N-VA hebt gerept.

giserke
5 augustus 2004, 11:43
tja dat wordt moeilijk kiezen, bart en frieda evenveel

jan hyoens
5 augustus 2004, 11:57
En? Jij bent enkel lid van deze gebruikersgroep?! Ik ben trouwens lid van alle subfora op dit forum, met exceptie van het subforum "Vlaams Blok" en je mag eens 3 maal raden waarom ik daar plots niet meer welkom was?!

Ik vraag mij dus ten zeerste af wat het gegeven dat ik lid ben van het subforum "VLD-Vivant" te maken heeft met mijn opmerkingen!

Ik denk dat u meer dan goed genoeg weet waarom u hier niet (van harte) welkom bent en het al dan niet kritisch zijn, heeft daar juist geen bal mee te maken. Het (voortdurend) spreken over zogenaamde Vlaams-Nationalisten, niveanen, het 'verraad' van de N-VA, en zo verder en zo voort.
U bent helemaal niet kritisch - verre van zelfs -, u hebt gewoon een hekel aan de N-VA en ik betwijfel zelfs ten zeerste of u al ooit één positief woord over de N-VA hebt gerept.Ik heb nog geen mail van u gelezen op het blok-forum dus hoe kan ik dan weten waarom u daar niet meer welkom bent?
En u matigt u het recht toe op elk subforum lid te zijn maar weigert het aan anderen! heel kleingeestig!
En dat mijn discussietechnieken niet iedereen aanstaan is toch geen reden om mij monddood te maken? Al mijn kritiek op de nv-a was steeds terecht en onderbouwd, dat het daarna uitmondde in een wederzijds scheldpartij was mijn fout niet! Of wens u hier een select clubje van zelfbewierrokers?

Piet Hein
5 augustus 2004, 16:02
ik ben toch binnen geraakt op het vlaams blok forum

Dies
5 augustus 2004, 16:38
En u matigt u het recht toe op elk subforum lid te zijn maar weigert het aan anderen! heel kleingeestig!Ik weiger juist helemaal niets, ik heb over wie er hier al dan niet mag deelnemen aan de discussies geen blaas te zeggen en op het "VLD-Vivant" subforum, waar ik de moderator van ben, heb ik nog niemand zijn aanvraag tot lidmaatschap niet aanvaard noch heb ik iemand al buitengezet. Ik schreef enkel dat ik bijzonder goed begrijpen kan dat anderen u hier helemaal niet graag aanwezig zien zijn.
U hoeft mij dus geen woorden in de mond te leggen, ik vroeg nergens om u uit dit subforum te zetten, ik schreef enkel - in iets meer bedekte termen - dat u een zeveraar bent.

Groot Bakkes
5 augustus 2004, 18:50
Maw mensen met een kritische instelling tov nva en cd&v zijn niet welkom?
nv-a'ers die kritisch zijn tov de cd&v moeten zwijgen en vice versa dus ook?
Tussen kritisch zijn en geen respect hebben ligt een héél grote kloof :!:
Ik vind bijvoorbeeld dat de SP.A zich te veel laat leiden door de Parti Socialiste, maar ik respecteer ze wel.
U daarentegen haat de N-VA (zie "partijdiscussies") en hebt dus geen respect voor deze partij.
Jan Vanden berghe bijvoorbeeld is ook kritisch voor de N-VA, maar voert geen haatcampagne zoals u doet. Hij mag hier wel binnen, moest hij dat willen.

U op het CD&V-NVA-subforum toelaten is als Thepiano op het VB-subforum binnenlaten.

giserke
5 augustus 2004, 19:16
Ik heb nog geen mail van u gelezen op het blok-forum dus hoe kan ik dan weten waarom u daar niet meer welkom bent?
En u matigt u het recht toe op elk subforum lid te zijn maar weigert het aan anderen! heel kleingeestig!
En dat mijn discussietechnieken niet iedereen aanstaan is toch geen reden om mij monddood te maken? Al mijn kritiek op de nv-a was steeds terecht en onderbouwd, dat het daarna uitmondde in een wederzijds scheldpartij was mijn fout niet! Of wens u hier een select clubje van zelfbewierrokers?uw kritiek op N-VA is niet terecht, en nog veel minder onderbouwd. Ze getuigt trouwens van weinig intelligentie. U verwart schelden en one-liners met kritiek.

jan hyoens
6 augustus 2004, 07:57
Ik weiger juist helemaal niets, ik heb over wie er hier al dan niet mag deelnemen aan de discussies geen blaas te zeggen en op het "VLD-Vivant" subforum, waar ik de moderator van ben, heb ik nog niemand zijn aanvraag tot lidmaatschap niet aanvaard noch heb ik iemand al buitengezet. Ik schreef enkel dat ik bijzonder goed begrijpen kan dat anderen u hier helemaal niet graag aanwezig zien zijn.
U hoeft mij dus geen woorden in de mond te leggen, ik vroeg nergens om u uit dit subforum te zetten, ik schreef enkel - in iets meer bedekte termen - dat u een zeveraar bent.
Zeg dat dan gewoon ipv er een epistel over te schrijven! :roll:

jan hyoens
6 augustus 2004, 07:58
Tussen kritisch zijn en geen respect hebben ligt een héél grote kloof :!:
Ik vind bijvoorbeeld dat de SP.A zich te veel laat leiden door de Parti Socialiste, maar ik respecteer ze wel.
U daarentegen haat de N-VA (zie "partijdiscussies") en hebt dus geen respect voor deze partij.
Jan Vanden berghe bijvoorbeeld is ook kritisch voor de N-VA, maar voert geen haatcampagne zoals u doet. Hij mag hier wel binnen, moest hij dat willen.

U op het CD&V-NVA-subforum toelaten is als Thepiano op het VB-subforum binnenlaten.
Ik heb geen probleem met thepaino op het vb subforum binnen te laten! Wie is er nu haatdragend?

jan hyoens
6 augustus 2004, 08:01
uw kritiek op N-VA is niet terecht, en nog veel minder onderbouwd. Ze getuigt trouwens van weinig intelligentie. U verwart schelden en one-liners met kritiek.
Excuseer! Maar lees eens uw reacties op de copy-paste van Marc Grammens! Er wordt geen enkele keer inhoudelijk gereageerd maar met (emmers) modder naar grammens gesmeten! Dus hou u opmerkingen ivm "intelligentie" maar voor u!

giserke
6 augustus 2004, 10:59
Excuseer! Maar lees eens uw reacties op de copy-paste van Marc Grammens! Er wordt geen enkele keer inhoudelijk gereageerd maar met (emmers) modder naar grammens gesmeten! Dus hou u opmerkingen ivm "intelligentie" maar voor u!dat is wel wat u van buiten kent hé 'copy-paste' anderen laten denken in uw plaats en alles zomaar klakkeloos overnemen.

jan hyoens
6 augustus 2004, 11:03
dat is wel wat u van buiten kent hé 'copy-paste' anderen laten denken in uw plaats en alles zomaar klakkeloos overnemen.
QED

Philips Inc.
8 augustus 2004, 14:59
Lieve is dan ook geen kandidaat.

maar laat ik dan wel uw verwijt eens toelichten tav Lieve.
na de vorige federale verkiezingen zijn dingen gebeurt tov Lieve door sommigen voornamelijk uit de omgeving OVDI en bruggen, die op zijn minst goed te praten zijn.
Daarom heeft lieve zich een paar weken terug getrokken uit N-VA om na te denken. Ze heeft NOOIT met een andere partij gepraat, zoals sommige roddelaars durven beweren.

En laten we ook erbij zeggen dat diezelfde roddelaars de vorige verkiezingsafspraken meermaals niet zijn nagekomen. Dit ligt dan ook aan de basis van haar paar weken sabbat periode.
Laten we ook niet vergeten dat de N-VA haar bestaan mede te danken heeft aan Lieve! het grootste deel van de partij en congres teksten zijn door haar geschreven.

maar mag ik erop wijzen (vooral aan N-VA bestuursleden) dat dit een publiek forum is.Giserke, met alle respect, maar ik krijg vanuit goede bron andere verhalen over Lieve Van Houtte.

Philips Inc.
8 augustus 2004, 15:00
ze heeft een kleine 14.000 voorkeurstemmen.
Dat is het dubbele van vorig jaar4000 meer als An Capoen, waarbij Lieve Van Houtte 80% van het budget heeft gekregen ... 't kon beter ... zeker daar niet iedereen in OVD en West-Vlaanderen zoovertuigd was van haar kandidaatstelling.

Philips Inc.
8 augustus 2004, 15:05
Als voorzitter: Kris Van Dijck (Antwerpen), Lieven De Handschutter (Oost-vlaanderen), Marius Meremans (eindelijk eens Oost-Vlaanderen), of waarom ook niet Piet De Bruyn (Vlaams Brabant)

vrijevlaming
8 augustus 2004, 15:58
Giserke, met alle respect, maar ik krijg vanuit goede bron andere verhalen over Lieve Van Houtte.
ah, dan ben ik blijkbaar toch niet de enige. In tegendeel, ik ben verre van de enige

giserke
8 augustus 2004, 16:29
4000 meer als An Capoen, waarbij Lieve Van Houtte 80% van het budget heeft gekregen ... 't kon beter ... zeker daar niet iedereen in OVD en West-Vlaanderen zoovertuigd was van haar kandidaatstelling.Wat heb ik eerder gezegd over roddelaars? Het komt uit. Zeg maar eens aan dezelfde bronnen dat ze eerst hun schulden op tijd aan KRT terug betalen. Het zijn diezelfden (OVD) die zich meermaals niet aan de afspraken hebben gehouden vorige verkiezingen (2003). Dit is de reden waarom Lieve een paar weken bedenktijd heeft gehouden. het aantal keren dat KRT (en ook lieve) de stront van OVD heeft mogen opkuisen is niet meer bij te houden.

vrijevlaming
8 augustus 2004, 18:27
Wat heb ik eerder gezegd over roddelaars? Het komt uit. Zeg maar eens aan dezelfde bronnen dat ze eerst hun schulden op tijd aan KRT terug betalen. Het zijn diezelfden (OVD) die zich meermaals niet aan de afspraken hebben gehouden vorige verkiezingen (2003). Dit is de reden waarom Lieve een paar weken bedenktijd heeft gehouden. het aantal keren dat KRT (en ook lieve) de stront van OVD heeft mogen opkuisen is niet meer bij te houden.
giserke, de mensen waar ik over spreek zijn van binnen krt. Ik heb veel gemor gehoord in de wandelgangen, niet open en bloot op de vergaderingen, maar off the record....

giserke
8 augustus 2004, 20:31
giserke, de mensen waar ik over spreek zijn van binnen krt. Ik heb veel gemor gehoord in de wandelgangen, niet open en bloot op de vergaderingen, maar off the record....het gemor zal zeker niet komen van de actieve bestuursleden in KRT dat weet ik wel meer dan een beetje zeker.

vrijevlaming
9 augustus 2004, 06:50
het gemor zal zeker niet komen van de actieve bestuursleden in KRT dat weet ik wel meer dan een beetje zeker.
ik denk dat je nog eens raar zou kunnen opkijken...
Maar alé, genoeg geleuterd, gedane zaken nemen geen keer. We zouden beter vooruit kijken

Philips Inc.
11 augustus 2004, 20:30
giserke, de mensen waar ik over spreek zijn van binnen krt. Ik heb veel gemor gehoord in de wandelgangen, niet open en bloot op de vergaderingen, maar off the record....idd - bij juist van 't zelfde: binnen KRT

giserke
11 augustus 2004, 20:35
ik denk dat ik mij eigen bestuur meer of een beetje ken.
ik weet dat er in het begin wat mensen geschrokken zijn. lieve heeft toegegeven dat ze een fout gemaakt heeft. maar ik weet dat mijn bestuur voor 300% achter lieve haar kandidatuur staat voor de volgende federale verkiezingen.

Philips Inc.
11 augustus 2004, 20:41
DAt zullen diegene die dat kunnen op dat moment wel zien en beslissen, zeker. Haar score was matig, dus zoveel te eisen heeft ze niet. Ik zou liever Louis Ide zien. Maar dat beslis ik natuurlijk niet.

giserke
22 augustus 2004, 19:36
Ik denk dat Mark Demesmaeker ook geen slechte kandidaat zou zijn. voor de volgende reden:
- In een vergadering is hij zeer opbouwend en constructief. Dit heb ik gezien op de partijraad en speciaal congres van 20 juli.
- Hij kent de media door en door. Is doorwintert in het geven van commentaar. Kent ook de VRT stal als zijn broekzak.
- Communicatief naar de medewerkers is hij ook zeer goed. Zeker beter dan GB
- Is vlot in omgang. (persoonlijke vaststelling)
Je zou kunnen zeggen, ‘hij is nog niet lang actief in de partij’. Maar waarom zou iemand die er echt voor gaat, en die bovenstaande competenties heeft het reilen en zijlen in de partij niet kunnen onder de knie krijgen?

giserke
22 augustus 2004, 19:37
DAt zullen diegene die dat kunnen op dat moment wel zien en beslissen, zeker. Haar score was matig, dus zoveel te eisen heeft ze niet. Ik zou liever Louis Ide zien. Maar dat beslis ik natuurlijk niet.diegene op dat moment hebben het al gezien. ;-)

zorroaster
30 augustus 2004, 22:00
Juist op het radionieuws: tot het najaar delen Europarlementslid Frieda Brepoels en Vlaams Parlementslid Bart De Wever het voorzitterschap van de N-VA. In het najaar wordt er dan één van de twee gekozen bij de bestuursverkiezingen. Hoewel dat waarschijnlijk geen ledencongres is, voor wie zouden jullie opteren?
Dat wordt wel een ledencongres. Dat staat in de statuten, dus maak je er maar geen zorgen over, iedereen mag zijn duit in het zakje doen... ;-)

vrijevlaming
31 augustus 2004, 06:56
ledencongres ergens in oktober dacht ik gezien te hebben in volle manen. Iemand een idee waar? (hopelijk terug iets centraler dan de vorige keer, limburg is toch echt wel ver...)

zorroaster
31 augustus 2004, 13:39
Piet De Zaeger is overigens ook ne coole, en zou dat ook wel goed kunnen, maar 't is een Lierse-supporter, dus ja... En ik weet niet of ie zich zou kunnen inhouden als 't moet. :-)Daar moet ik u gelijk in geven. Alleen, een supporter van de Lierse, tsja... Er kan maar één ploeg van 't Stad zijn en dat is de Lyra!

Lesane
28 september 2004, 02:44
Vandaag te lezen in de Standaard



BRUSSEL - Bart De Wever is de enige kandidaat voor het N-VA-voorzitterschap. In een brief aan de leden die hij deze week verstuurt, verantwoordt hij waarom hij de taak op zich wil nemen.



Hij was al de gedoodverfde favoriet, maar pas nu de deadline voor de kandidaturen is verstreken, staat het vast: De Wever wordt de opvolger van Geert Bourgeois. Er is immers geen enkele tegenkandidaat. Toen Bourgeois in juli minister werd, werd De Wever al samen met Europees parlementslid Frieda Brepoels waarnemend co-voorzitter. Op 23 oktober moet het ledencongres nog groen licht geven.

De Wever werd op 13 juni verkozen als Vlaams parlementslid en werd meteen fractieleider. Naar eigen zeggen wachtte hij de laatste dag af om zich kandidaat te stellen. ,,Was er een andere goede kandidaat opgedoken, dan had ik met plezier mijn kandidatuur ingetrokken. Het fractievoorzitterschap is minstens even verleidelijk.''

De verbaal getalenteerde Vlaams-nationalist zegt dat hij toch voorzitter wil worden ,,omdat de partij nu iemand aan het roer moet hebben die het schip door en door kent. De N-VA heeft nooit voor de gemakkelijkste weg gekozen en zal dat ook nu niet doen. De nieuwe voorzitter moet erover waken dat de punten die wij hebben ingebracht in het regeerakkoord nu ook worden gerealiseerd. De splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde blijft een conditio sine qua non''.

De Wever was als N-VA-ondervoorzitter één van de architecten van het kartel met CD&V. Ook bij de regeringsonderhandelingen was hij nauw betrokken. Hij wil als voorzitter de klemtoon blijven leggen op een gezinsbeleid, een inclusieve samenleving, onderwijs en de verplichte inburgering van nieuwkomers. Ook de onmiddellijke splitsing van de sociale zekerheid en het sociaal-economisch beleid voert hij in het vaandel.

Wellicht wordt Kris Van Dijck voorzitter van de N-VA-fractie in het Vlaams parlement.

(ita)

28/09/2004

jan hyoens
28 september 2004, 14:21
Fribre, gij loopt nogal hard van stapel. Wie zegt dat er buiten deze 2 personen niet iemand anders aangeduid kan worden? Is dit misschien niet dé ideale gelegenheid om met een nieuw gezicht naar buiten te treden? En waarom Frieda? Zit die niet in Europa? Komt dat dan geloofwaardig over, ik weet 't niet. Ik veronderstel overigens, zoals ze trouwens al zelf heeft aangegeven, dat ze het er druk genoeg zal hebben. En waarom Bart? Is hij niet onze fractievoorzitter in het Vlaams Parlement? Kan hij daar niet beter zijn energie in steken en er zijn gevatheid ten toon spreiden? Bijvoorbeeld in zijn reacties op Philip Dewinter? Me dunkt dat hij er nog werk genoeg zal hebben.

:-)
Blijkbaar is onze fluppe een te sterke tegenstander en kiest hij een veiligere voorzitterszetel!;-)

vrijevlaming
28 september 2004, 14:51
Blijkbaar is onze fluppe een te sterke tegenstander en kiest hij een veiligere voorzitterszetel!;-)
wat een zever. Volgens mij blijft dewever gewoon in het vlaams parlement, maar gaat hij het mandaat van fractievoorzitter niet combineren met voorzitter.

jan hyoens
28 september 2004, 15:06
wat een zever. Volgens mij blijft dewever gewoon in het vlaams parlement, maar gaat hij het mandaat van fractievoorzitter niet combineren met voorzitter.

tsstss! cumuleren van postjes!

Lesane
28 september 2004, 16:46
Blijkbaar is onze fluppe een te sterke tegenstander en kiest hij een veiligere voorzitterszetel!;-)
Hij blijft natuurlijk in het Vlaams Parlement zetelen, anders zou die zetel naar de CD&V gaan he. ;-) Het zal nu dus vooral aan Kris liggen om de Fluppe en de rest het vuur aan de schenen te leggen. Maar ik denk dat Bart zich hierin ook niet onbetuigd zal laten, hem kennende. Net als de rest van onze verkozenen overigens (Jan Zonder Vrees bv.)
Het voordeel is natuurlijk dat we nu met Bart een nieuw, jong, grappig en ad rem persoon als uithangbord zullen hebben. Komen we misschien af van ons 'saaie imago'. Hoewel ik ( en vele anderen) de stijl van Bourgeois zeer apprecieer, en vind dat er zo veel meer politici mochten zijn, blijkt dat die stijl in deze gemediatiseerde tijden soms een nadeel kan zijn. Aan BDW dus om hier iets aan te doen, hoewel hij natuurlijk altijd de nodige sérieux zal moeten bewaren, maar daar ben ik niet bang voor.

giserke
28 september 2004, 17:02
Als partijvoorzitter kan hij fluppe nog meer aanpakken.