PDA

View Full Version : De Gestelde Lichamen ,bestaan te veel uit Belgicisten


Roderik
5 februari 2013, 11:59
Vorige week ,hield de koning op zijn paleis de nieuwjaarsreceptie voor de Gestelde Lichamen ,(een letterlijke vertaling van het Franse corps constitues)
Dit zijn de kopstukken van de Belgische staatsinstellingen zoals ministers,partijvoorzitters ,fractieleiders ,generaals ,magistraten en hoofdredacteuren van kranten.

In de wandelgangen wordt er druk gesproken over de toekomst van Belgie en het belang van de koning hierin.
Het Belgicisme uit haar gloriedagen leeft weer op.
De Gestelde Lichamen ,vertegenwoordigen niet de meerderheid van het volk,
maar de gemummificeerde resten uit een roemrijk verleden.
Het zou beter zijn ,dat de koning zich eens onder het volk zou begeven.
Hij heeft nog een jaar de tijd voor de verkiezingen.

giserke
5 februari 2013, 12:09
Die hebben wel 1 voordeel: ze gaan snel dood door ouderdom.

graaf de bethune
5 februari 2013, 12:13
Ik vind dat er zelfs sprake is van racisme op de nieuwjaarsreceptie aan het hof voor de GESTELDE lichamen. Blijkbaar mogen vrouwen die op dat moment ONGESTELD zijn niet komen want alleen toegangkelijk voor GESTELDE lichamen.

schaduw
5 februari 2013, 12:27
Ik vind dat er zelfs sprake is van racisme op de nieuwjaarsreceptie aan het hof voor de GESTELDE lichamen. Blijkbaar mogen vrouwen die op dat moment ONGESTELD zijn niet komen want alleen toegangkelijk voor GESTELDE lichamen.

:rofl:

giserke
5 februari 2013, 12:29
Ik vind dat er zelfs sprake is van racisme op de nieuwjaarsreceptie aan het hof voor de GESTELDE lichamen. Blijkbaar mogen vrouwen die op dat moment ONGESTELD zijn niet komen want alleen toegangkelijk voor GESTELDE lichamen.

Vrouwen worden aan het hof ook maar beschouwd als decoratie.

Klojo eerste klas
5 februari 2013, 12:39
Ik vind dat er zelfs sprake is van racisme op de nieuwjaarsreceptie aan het hof voor de GESTELDE lichamen. Blijkbaar mogen vrouwen die op dat moment ONGESTELD zijn niet komen want alleen toegangkelijk voor GESTELDE lichamen.

Sommige van die gestelde lichamen zullen n�* de receptie ook wel redelijk ongesteld zijn....

schietboog
5 februari 2013, 13:09
Jammer dat de koning zijn nieuwjaarswensen enkel in het Frans en Duits heeft gebracht.
Maar ja, Vlaams is maar "un patois maladie de la gorge".

Bolleke Wol
5 februari 2013, 13:53
De veronderstelde lichamen?

Roderik
5 februari 2013, 15:35
Jammer dat de koning zijn nieuwjaarswensen enkel in het Frans en Duits heeft gebracht.
Maar ja, Vlaams is maar "un patois maladie de la gorge".

De Gestelde Lichamen spreken Frans .
Dus Nederlands spreken is daar overbodig.

Freddie
5 februari 2013, 15:40
Vorige week ,hield de koning op zijn paleis de nieuwjaarsreceptie voor de Gestelde Lichamen ,(een letterlijke vertaling van het Franse corps constitues)
Dit zijn de kopstukken van de Belgische staatsinstellingen zoals ministers,partijvoorzitters ,fractieleiders ,generaals ,magistraten en hoofdredacteuren van kranten.

In de wandelgangen wordt er druk gesproken over de toekomst van Belgie en het belang van de koning hierin.
Het Belgicisme uit haar gloriedagen leeft weer op.
De Gestelde Lichamen ,vertegenwoordigen niet de meerderheid van het volk,
maar de gemummificeerde resten uit een roemrijk verleden.
Het zou beter zijn ,dat de koning zich eens onder het volk zou begeven.
Hij heeft nog een jaar de tijd voor de verkiezingen.

Moet dat niet zijn "corps prostitués"? Ook, indien men geen belgicist is, komt men nooit in aanmerking als "corps prostitué".

Hypochonder
5 februari 2013, 15:43
De gestelde lichamen zijn mensen die in een ivoren toren leven net zoals hun koning. Ze hebben de voeling met de realiteit verloren, ze hebben dictatoriale neigingen en ze vullen hun dagen met politieke intriges.

graaf de bethune
5 februari 2013, 15:46
En als jullie nu eens allemaal mij als president verkiezen, dan organiseer ik jaarlijks met mijn dotatie een receptie voor iedereen, gesteld of ongesteld. Ik zeg altijd'een goede kapitein, vaart zelfs door de Rode Zee. Waarbij ik voor alle duidelijkheid mezelf beschouw als een slechte kapitein.

quercus
5 februari 2013, 15:47
Die hebben wel 1 voordeel: ze gaan snel dood door ouderdom.

Ja, vooral als die "corps constitués" des "corps constipés" zijn. :roll:

stropke
5 februari 2013, 22:55
Het is rood en vliegt door het parlement ? Een ONGESTELDE vraag...:lol:

Svennies
5 februari 2013, 23:00
haha,een van den bert dus....

Klarekijk
6 februari 2013, 00:41
De Gestelde Lichamen ,bestaan te veel uit Belgicisten

Ik weet niet of je nog grotere prietpraat kan vertellen dan in deze titel .

Je kan ook stellen .

De Nv-a er's bestaan te veel uit separatisten .
De SP-a betaat uit te veel communisten die een postje willen .
De holibi club bestaat uit te veel homo's

zo kan je nog een uur doorgaan

eno2
6 februari 2013, 00:57
De Gestelde Lichamen mogen door het WC doorgespoeld worden

Roderik
6 februari 2013, 09:19
De Gestelde Lichamen ,bestaan te veel uit Belgicisten

Ik weet niet of je nog grotere prietpraat kan vertellen dan in deze titel .

Je kan ook stellen .

De Nv-a er's bestaan te veel uit separatisten .
De SP-a betaat uit te veel communisten die een postje willen .
De holibi club bestaat uit te veel homo's

zo kan je nog een uur doorgaan

Gestelde lichamen behoren het volk te vertegenwoordigen.
Het is geen politieke partij of belangen-organisatie zoals u schets.

Pin en Puk
6 februari 2013, 09:28
De gestelde lichamen zijn mensen die in een ivoren toren leven net zoals hun koning. Ze hebben de voeling met de realiteit verloren, ze hebben dictatoriale neigingen en ze vullen hun dagen met politieke intriges.

Eigenaardig dat hoofdredacteuren van krantern hier dan bij horen
Ik dacht dat deze neutraal waren ?? :-)

Bad Attila
6 februari 2013, 09:29
Gestelde lichamen behoren het volk te vertegenwoordigen.
Het is geen politieke partij of belangen-organisatie zoals u schets.

Gestelde lichamen zijn het Parlement niet, al zitten er uiteraard volksvertegenwoordigers tussen Of dacht je dat een Kardinaal of een buitenlandse ambassadeur het volk vertegenwoordigen?

*Allah*
6 februari 2013, 09:29
Gestelde lichamen behoren het volk te vertegenwoordigen.
Het is geen politieke partij of belangen-organisatie zoals u schets.

Vrijzinnigen bijvoorbeeld worden niet vertegenwoordigd. Buiten de kerkelijke instanties wordt overigens geen enkele andere ideologische instelling uitgenodigd.

Pin en Puk
6 februari 2013, 09:29
De Gestelde Lichamen mogen door het WC doorgespoeld worden

Daar isn een gemiddelde beerput te klein voor

ZION
6 februari 2013, 09:33
De Gestelde Lichamen mogen door het WC doorgespoeld worden

Uitgemergelde lichamen ook? Spareribs.

Klarekijk
6 februari 2013, 09:45
De Gestelde Lichamen mogen door het WC doorgespoeld worden

Mag ik iets vragen ?

Bent U een communist die elk kapitaal uit handen van het individu wil houden ?

Een persoon die geen kapitaal heeft , kan geen bedrijf hebben en leiden ,
zonder bedrijven hebt U geen werk , of je moet een kleine zelfstandige zijn , maar di moet ook weer kapitaal hebben , en die wil ook iets meer dan een andere , die wil ook groeien.

Maar ook ne directeur van een communistische fabriek heeft een loon vele malen hoger en een pak meer voordelen dan de kleine arbeider .

Wil U graag dat we met zen allen op de maan gaan wonen en elk eigenaar zijn van 10 zandkorrels , en na 3 minuten zonder zuurstof een gewisse dood sterven ?

Zolang ook U zo graag nen stoel wil hebben om op te zitten , zal U moeten accepteren dat Uw buur een betere en mooiere stoel wil hebben en daar voor werken .