PDA

View Full Version : Turken moeten zich bekeren tot het christendom


Darwin
30 juli 2004, 21:55
Om God weet welke reden wil een groot deel van de Turken deel gaan uitmaken van Europa. Dat wil dus eigenlijk zeggen dat ze Europeanen willen worden.

Dan vind ik dat ze daar dan ook maar consequent in moeten zijn en zich moeten bekeren tot het christendom.

Vroeger was Klein Azië niet alleen de bakermat van de westerse cultuur, het was tevens zowat de bakermat van het christendom met de eerste grote christelijke gemeenschappen waar Paulus regelmatig langstrok en waar de grote concilies gehouden werden.

Toen de Turken vanuit Centraal Azië Klein Azië binnentrokken en de laatste restanten van het Romeinse Rijk vernietigden, vernietigden ze tegelijkertijd ook het christendom aldaar. Kemel Ataturk maakte de zaak af en zorgde ervoor dat de laatste christenen langs de Ionische kust hun biezen pakten, de laatste nakomelingen van de oude Griekse filosofen die aan de basis van onze westerse beschaving liggen konden opkrassen. Nu leven er in "Turkije" nog geen procent christenen meer.

Als nu omgekeerd de Turken willen "veroverd" worden door Europa, dan vind ik dat ze hetzelfde lot moeten ondergaan als de christenen die door de Turken veroverd werden. Die bekeerden zich dus ook tot de godsdienst van de veroveraars.

Dus : de Turken moeten op hun moskee de halve maan eraf halen en er een kruis opzetten. In plaats van tapijten moeten ze er stoelen inzetten. En de imams moeten omgeschoold worden tot pastoor. In de nieuwe "kerken" kunnen ze op die stoelen dan rustig een dutje doen terwijl de kersverse pastoor wat staat te lummelen over het "Rijk Gods" en andere onzin. In plaats van schapen te kelen moeten ze ze met kerstmis in een kerststalletje zetten.

Als ze al dat gedoe dan beu zijn eens het nieuwe eraf is, kunnen ze vervolgens gewoon "ontkerkelijken" zoals 95% van de huidige Europeanen. Het christendom is overigens de gemakkelijkste van de "grote godsdiensten" : in de bergrede staat immers dat er eigenlijk slechts twee geboden zijn : 1. van God houden en 2. van de medemens houden. Zoek het maar op, zo staat het er, meer is er écht niet te vinden in het NT. En nummerke 1. daar trekt 95% van de Europeanen zich ook al geen reet meer van aan.


Dus : zo moeilijk kan dat toch écht niet zijn voor de Turken, als ze echt door Europa willen veroverd worden. Als de Turken bij Europa willen en niet bij Arabië, dan moeten ze ook maar voor de volle 100% Europeaan worden en geen Arabier. Dus niet de Arabier hier komen uithangen en beweren dat je Europeaan wil worden. Dat verhaal gelooft geen mens.

Red_Dog
30 juli 2004, 22:03
8O
En de verschillende moslims dan in Ex-Joegoslavië ?
En alle andere geloofsovertuigingen in Europa ?
Of denk je werkelijk dat Europa HET Christelijke bastion is ?

Darwin
30 juli 2004, 22:11
8O
En de verschillende moslims dan in Ex-Joegoslavië ?
En alle andere geloofsovertuigingen in Europa ?
Of denk je werkelijk dat Europa HET Christelijke bastion is ?
Als je goed gelezen hebt zul je zien dat het woord "bastion" nogal misplaatst is. Het woord kerkhof is hier beter op zijn plaats.

Na hun ontkerkelijking kunnen ze dan nog altijd voor een andere godsdienstgekte kiezen als ze het echt niet kunnen laten.

Red_Dog
30 juli 2004, 22:12
Het is tegen de grondwet van België en zoveel andere landen.

William
30 juli 2004, 22:40
http://www.europa-europees.org/img/affiches/EE_affiche_200x283.jpg

Samen met het Vlaams Blok; "néén Turken!"

Red_Dog
30 juli 2004, 23:14
wow, schitterend toch, die argumentatie. :roll:

Pietje
31 juli 2004, 00:20
Wat, met vrijzinnigen ??? Vergassen ???

Kotsmos
31 juli 2004, 04:11
Om God weet welke reden wil een groot deel van de Turken deel gaan uitmaken van Europa. Dat wil dus eigenlijk zeggen dat ze Europeanen willen worden.

Dan vind ik dat ze daar dan ook maar consequent in moeten zijn en zich moeten bekeren tot het christendom.


Hoe consequent is dan de gemiddelde atheistische of agnostische Europeaan?

Darwin
31 juli 2004, 09:40
Wat, met vrijzinnigen ??? Vergassen ???
Lees toch eens aandachtig de gehele openingsposting en niet enkel de titel voordat je reageert.

Darwin
31 juli 2004, 09:45
Hoe consequent is dan de gemiddelde atheistische of agnostische Europeaan?Die gemiddelde atheistische en agnostische Europeanen zijn eerst door de christelijke fase doorgegaan. Dat staat trouwens ook zo gesuggereerd in de openingsposting. "Ontkerkelijking etc..." Zich eerst bekeren tot het christendom is een van de meest effectieve manieren om later van godsdienstneigingen verlost te raken.

Red_Dog
31 juli 2004, 09:48
Ik niet, nooit gedoopt of communie gedaan, en zo ken ik er nog wel meer.

Darwin
31 juli 2004, 09:58
Ik niet, nooit gedoopt of communie gedaan, en zo ken ik er nog wel meer.Dat komt waarschijnlijk omdat uw ouders of voorouders via het christendom van hun geloofsgekte bevrijd zijn.

Ik ga mijn kinderen ook niet meer laten dopen.

Maar de Turken hangen erg vast aan hun identiteit. En ze denken dat die identiteit ook moslim is. Geef ze iets anders dat minder verslavend is ter vervanging totdat ze volledig afgekickt zijn is mijn advies. Zo vallen ze niet meteen in een groot existentieel en spiritueel zwart gat.

Nu zitten ze nog aan de zware heroine genaamd islam. Geef hen tijdelijk het methadon genaamd christendom en ze kunnen zich geleidelijk aanpassen totdat ze geen verslaving meer nodig hebben.

De schoofzak
31 juli 2004, 10:16
Het spijt me Darwin, maar nu zijt ge kompleet zot aan 't worden. Het is niet langer meer belachelijk, het is triestig.

Red_Dog
31 juli 2004, 10:57
Dat komt waarschijnlijk omdat uw ouders of voorouders via het christendom van hun geloofsgekte bevrijd zijn.

Ik ga mijn kinderen ook niet meer laten dopen.

Maar de Turken hangen erg vast aan hun identiteit. En ze denken dat die identiteit ook moslim is. Geef ze iets anders dat minder verslavend is ter vervanging totdat ze volledig afgekickt zijn is mijn advies. Zo vallen ze niet meteen in een groot existentieel en spiritueel zwart gat.

Nu zitten ze nog aan de zware heroine genaamd islam. Geef hen tijdelijk het methadon genaamd christendom en ze kunnen zich geleidelijk aanpassen totdat ze geen verslaving meer nodig hebben.
Dus jij wil zomaar eventjes een compleet volk gaan verbieden van hun geloof te belijden ? Ken je de grondwet ?

Rock Against Communism
31 juli 2004, 11:11
Dus jij wil zomaar eventjes een compleet volk gaan verbieden van hun geloof te belijden ? Ken je de grondwet ? de islam is niet zómaar 'een' geloof, het is een oorlogszuchtige doctrine die onder het mom van godsdienst beleven in het westen wordt getolereerd, zonder dat er ook maar iemand is die een bal geeft om wat er allemaal door die imams wordt verkondigd.

Red_Dog
31 juli 2004, 11:18
Heb je ooit de Koran gelezen ? Of enkel de stukjes die je uitkomen ?

Michroscoop
31 juli 2004, 11:20
Dus jij wil zomaar eventjes een compleet volk gaan verbieden van hun geloof te belijden ? Ken je de grondwet ?

Dat ze hun achterlijke geloof gerust in hun thuislanden belijden. Hier gelden andere regels.
Wat de grondwet zegt daarover zegt daar heb ik niks mee te maken.

Red_Dog
31 juli 2004, 11:23
Wie is er dan achterlijk vraag ik me af.
Jij zegt "hier gelden andere regels", terwijl in de grondwet staat dat er vrijheid van geloofsovertuiging is.
Oh ja, een discussie zonder agumentatie is hier niet op zen plaats, daar moet je voor in het café zijn.

Rock Against Communism
31 juli 2004, 11:31
Heb je ooit de Koran gelezen ? Of enkel de stukjes die je uitkomen ? inderdaad, enkel de stukjes die mij uitkomen (denkt ge echt dat ik de moeite doe om de arabische mein kampf te lezen :roll:) en dat zei genoeg... het is niet zomaar één zinnetje, herhalende oproepen van haat t.o.v. alles wat westers en niet-islamitisch is zijn geen uitzondering. Het erge is dat vele moslims hun geloof nog beleven volgens de letter, en dus ook de Koran. En weet jij wat de imams er allemaal niet bijflansen in hunnen "preek"??

Rock Against Communism
31 juli 2004, 11:33
Wie is er dan achterlijk vraag ik me af.
. De islam is wel degelijk achterlijk. Een bende pedofielen-aanbidders die in hun blinde haat het doden van ongelovigen goedkeuren.

Red_Dog
31 juli 2004, 11:39
Hmm, waren het niet de Katholieke priesters die de misdienaartjes aan randen ?
Nee, het is wel duidelijk: met u valt niet te discussieren.

Rock Against Communism
31 juli 2004, 11:50
Hmm, waren het niet de Katholieke priesters die de misdienaartjes aan randen ?
Nee, het is wel duidelijk: met u valt niet te discussieren. yup yup...met als voorbeeld Jezus Christus zeker:?. Het verschil met hen is dat er in de bijbel (NT) niet wordt opgeroepen tot beestigheden.

neen gij kunt er gewoon niet tegen dat de islam nu éenmaal achter is tov ons, christen en/of westers.

Patriot!
31 juli 2004, 11:55
Waarom moet Turkije in de EU?

Red_Dog
31 juli 2004, 12:03
yup yup...met als voorbeeld Jezus Christus zeker:?. Het verschil met hen is dat er in de bijbel (NT) niet wordt opgeroepen tot beestigheden.

neen gij kunt er gewoon niet tegen dat de islam nu éenmaal achter is tov ons, christen en/of westers.
De Islam is enkel "achter" in een klein aantal landen.
Of betekent anders leven dan hier achter staan voor u ?

Rock Against Communism
31 juli 2004, 12:59
Of betekent anders leven dan hier achter staan voor u ? In vrij veel gevallen wel, maar in bepaalde culturen geef ik toe dat w�*j achter staan. Echter, we spraken hier over de islam.

Piet Hein
31 juli 2004, 13:06
er is wel een verschil tussen turken en marokanen he

Rock Against Communism
31 juli 2004, 13:13
er is wel een verschil tussen turken en marokanen he och, t'is kiezen tussen cholera en de pest hé. wel is Marokko afrikaans en Turkije Aziatisch. En Marokko is nog méer achter als de Turken tov ons.

Piet Hein
31 juli 2004, 13:15
ik bedoel van de turken die hier boel komen maken hoorde niet zoveel van marokanen daarintegen.

Rock Against Communism
31 juli 2004, 13:24
ik bedoel van de turken die hier boel komen maken hoorde niet zoveel van marokanen daarintegen. integeratie en assimilatie bestaat voor mij niet uit het al dan niet "boel maken"... beiden zijn op andere vlakken even erg.

Piet Hein
31 juli 2004, 13:32
en die joden die hun kinderen zomer en winter in dikke kleding laten rondlopen en zo'n keppeltje op is dat ook geen vorm van KINDERMISHANDELING

Rock Against Communism
31 juli 2004, 13:39
en die joden die hun kinderen zomer en winter in dikke kleding laten rondlopen en zo'n keppeltje op is dat ook geen vorm van KINDERMISHANDELING dat is inderdaad waar.... en de point is? Misschien wil je zeggen dat het Blok er niet mee moet aanpappen? Wel het is het principe van de gezamenlijke vijand, maar niet iedereen is even blij met FDW's sympathie voor de joden. De joden halen wel hun hele familie niet uit israel om zich daarna hier als konijnen te vermenigvuldigen en te verspreiden. Ik kan nog een aantal voorbeelden geven waar de joden superieur zijn aan marokkanen en turken, maar inderdaad, van integratie en assimilatie hebben ze nog geen kaas gegeten.

Piet Hein
31 juli 2004, 14:09
dat is inderdaad waar.... en de point is? Misschien wil je zeggen dat het Blok er niet mee moet aanpappen? Wel het is het principe van de gezamenlijke vijand, maar niet iedereen is even blij met FDW's sympathie voor de joden. De joden halen wel hun hele familie niet uit israel om zich daarna hier als konijnen te vermenigvuldigen en te verspreiden. Ik kan nog een aantal voorbeelden geven waar de joden superieur zijn aan marokkanen en turken, maar inderdaad, van integratie en assimilatie hebben ze nog geen kaas gegeten.
Niet helemaal met eens ik een turkse familie heel goed en die hebben geen familie meer omdat die uitgemoord zijn om dat ze christen waren en die spreken perfect nederlands doen nooit moeilijk leven onze regels heel goed na en wat is dan nog het probleem.

Rock Against Communism
31 juli 2004, 14:13
Niet helemaal met eens ik een turkse familie heel goed en die hebben geen familie meer omdat die uitgemoord zijn om dat ze christen waren en die spreken perfect nederlands doen nooit moeilijk leven onze regels heel goed na en wat is dan nog het probleem. Als dat een reply is op mijn laatste zin... die "ze" die nog geen kaas gegeten hebben zijn de joden hé:mrgreen:
Maar ik zeg niet dat het onmogelijk is dat turken zich inburgeren en integreren. Uitzonderingen bestaan altijd. Als ze helemaal assimileren is er geen probleem, hét probleem is dat de meesten dat niet (willen) doen.

Dies
31 juli 2004, 16:49
De islam is wel degelijk achterlijk. Een bende pedofielen-aanbidders die in hun blinde haat het doden van ongelovigen goedkeuren.Ik vind dit eigenlijk wel een bijzonder komische opmerking, u bezondigt zich hier immers aan exact dezelfde fout als diegenen die u hier aanklaagt. U doet net hetzelfde als fundamentalistische Islamieten, die houden immers ook geen rekening met historische context en dergelijke meer.

Denk je trouwens dat je een moslim gaat 'Verlichten' of overtuigen door hem achterlijk te noemen of een aanhanger van een achterlijk geloof of een aanbidder van een pedofiel?!

Kotsmos
31 juli 2004, 18:07
Dat komt waarschijnlijk omdat uw ouders of voorouders via het christendom van hun geloofsgekte bevrijd zijn.

Ik ga mijn kinderen ook niet meer laten dopen.

Maar de Turken hangen erg vast aan hun identiteit. En ze denken dat die identiteit ook moslim is. Geef ze iets anders dat minder verslavend is ter vervanging totdat ze volledig afgekickt zijn is mijn advies. Zo vallen ze niet meteen in een groot existentieel en spiritueel zwart gat.

Nu zitten ze nog aan de zware heroine genaamd islam. Geef hen tijdelijk het methadon genaamd christendom en ze kunnen zich geleidelijk aanpassen totdat ze geen verslaving meer nodig hebben.
Waarom zouden christen de overstap naar atheisme kunnen maken, maar moeten moslims eerst christen worden?

Darwin
2 augustus 2004, 20:13
Waarom zouden christen de overstap naar atheisme kunnen maken, maar moeten moslims eerst christen worden?Nogmaals: omdat je gemakkelijker van het christendom kunt genezen dan van de islam en omdat christendom als methadon kan werken. Je kan nog wel het gevoel overhouden van godsdienstig te zijn, maar de zware verslavingsverschijnselen kan je stilaan verminderen, net zoals methadon wordt gebruikt voor heroineverslaafden.

Omega
6 augustus 2004, 23:50
Nogmaals: omdat je gemakkelijker van het christendom kunt genezen dan van de islam en omdat christendom als methadon kan werken. Je kan nog wel het gevoel overhouden van godsdienstig te zijn, maar de zware verslavingsverschijnselen kan je stilaan verminderen, net zoals methadon wordt gebruikt voor heroineverslaafden.
Darwin, dat heeft eigenlijk bitter weinig met het christendom te maken, maar met "ouderdom". Je kan ze evengoed boedhist laten worden.

Godsdienst met fouten nr 1: islam
Staatsvorm met fouten nr 1: communisme.

Wil dat zeggen dat ze slecht zijn? Nope. De idee is goed, de praktijk slaat tegen. Wegens het gebrek aan praktijk. Iets wat jong is, maakt fouten. Niet meer, ni minder. (nu ja, als z'r uw koppeke afkappen valt da wreed tegen natuurlijk).

En voor je iets gaat denken: ik walg van beide van m'n voorbeelden (ben lang genoeg in de arabische wereld en in ex-communistisch europa geweest om dat te beseffen)

JusticeLover
8 augustus 2004, 07:20
Mensen,

Mensen menen jullie echt wat jullie hier allemaal schrijven? :lol:

darwin, tegen jou heb ik één ding te zeggen. Geloof is de enigste verlossing. Jood, christen of moslim maakt niet uit als je het je maar blij maakt. Een volk zonder geloof is gelijk aan een leger zonder generaal. Maar ik geef u gelijk .. mogsten turken niet-moslims waren/zijn dan zou M-Oosten misschien beetje anders geweest/zijn. De arabieren waren degene die ons hadden bekeerd. Once a moslem always a moslem. Maar ja mogsten byzantijnen degene waren die ons hadden bekeerd tot hun geloof..:?

Bhairav
8 augustus 2004, 10:04
We moeten beter allemaal heidenen worden.

Lincoln
8 augustus 2004, 14:52
de islam is niet zómaar 'een' geloof, het is een oorlogszuchtige doctrine ( bewijs dat a.u.b )die onder het mom van godsdienst beleven in het westen wordt getolereerd, zonder dat er ook maar iemand is die een bal geeft om wat er allemaal door die imams ( ben je al eens in een moskee binnen gegaan om te weten wat er gepreekt wordt ? )wordt verkondigd.
P.s; als je iemand of iets inbeschuldiging stelt moet je het ook bewijzen !!!

Lincoln
8 augustus 2004, 14:59
inderdaad, enkel de stukjes die mij uitkomen (denkt ge echt dat ik de moeite doe om de arabische mein kampf ( waarom wordt er gezeikt over de koran een zelfs geen moeite doet om het te lezen ??)te lezen :roll:) en dat zei genoeg... het is niet zomaar één zinnetje, herhalende oproepen van haat t.o.v. alles wat ( dus de qorashieten waren westers volgens jou ) westers en niet-islamitisch is zijn geen uitzondering. Het erge is dat vele moslims hun geloof nog beleven volgens de letter( er zijn verschillende strekingen binnen de islaam zoals dat ook in het christendom bestaan !!!), en dus ook de Koran. En weet jij wat de imams er allemaal niet bijflansen in hunnen "preek" (heb je ze betrapt ??)??

Lincoln
8 augustus 2004, 15:12
De islam is wel degelijk achterlijk. Een bende pedofielen-aanbidders ( mohamed is zoals velen van zijn mede mensen , In jemen tot heden van vandaag wordt er getrouwd op hun jongste leeftijd , een met de vrijheid die in het westen is zie ik dat er veel jongeren sex hebben op hun vroege leeftijd waarom niet ineens huwen , Is huwelijk een taboe geworden volgens jou, waarom heeft mohamed op z'n 25 gehuwd met khadija die 45 jaar oud is , is zij dan op haar beurt een pedofillin !!!) die in hun blinde haat het doden van ongelovigen goedkeuren ( u interpreteert de koran juist zoals de extremisten dat doen , ik denk dat u niet minder of meer een extremist bent die in staat is geweld te pleegen wanneer je het uitkomt !!!).

Lincoln
8 augustus 2004, 15:20
yup yup...met als voorbeeld Jezus Christus zeker:?. Het verschil met hen is dat er in de bijbel (NT) niet wordt opgeroepen tot beestigheden.

neen gij kunt er gewoon niet tegen dat de islam nu éenmaal achter is tov ons, christen en/of westers ( de bijbel of de koran is één woord , Helaas dat er in de bijbel gefoefeld is door vuile handjes !!! ).

Lincoln
8 augustus 2004, 15:26
In vrij veel gevallen wel, maar in bepaalde culturen geef ik toe dat w�*j achter staan. Echter, we spraken hier over de islam ( u maakt wel zeker verwarrende stellingen door ; De praktijken die door een mens is begaan kun je nooit aankoppelen aan een ideologie of aan een cultuur etz etz..., de achterstelligheid is afkomstig van de mens zelf !!! in een katholieke school zijn er slimmerikken maar ook deugenieten , zo ook in de islamitische instelling , als een mens achterlijk is, is dat dan te verwijten aan de instelling of aan de tekort koming van zijn eigen praktijk een redenering ??? ) .

Lincoln
8 augustus 2004, 15:30
och, t'is kiezen tussen cholera en de pest hé. wel is Marokko afrikaans en Turkije Aziatisch. En Marokko is nog méer achter als de Turken tov ons.( zou u het zo formuleren op gebied van economie structuur etz etz.. dan zijn wij wel achter , maar om de islaam als oorzaak van onze tekortkoming te verwijten dan bent u ver weg van de wijsheid !!! )

Lincoln
8 augustus 2004, 15:37
integeratie en assimilatie bestaat voor mij niet uit het al dan niet "boel maken"... beiden zijn op andere vlakken even erg (integeratie en assimilatie zijn een uitgevonden woordje van de politiek met als doelstelling electorale stemmen binnen te halen ,een als we van politiek spreken ,wil dat ook niet zeggen dat het een oplossing is , hetzou kunnen dat er een oplossing is door politiek maar niet altijd !!! er zijn wel andere wegen om aan een oplossing te geraken , een als we spreken over een oplossing wil dat ook zeggen dat er een probleem is , op dit moment is er geen probleem !!! ).

Darwin
9 augustus 2004, 21:20
Mensen,

Mensen menen jullie echt wat jullie hier allemaal schrijven? :lol:

darwin, tegen jou heb ik één ding te zeggen. Geloof is de enigste verlossing. Jood, christen of moslim maakt niet uit als je het je maar blij maakt. Een volk zonder geloof is gelijk aan een leger zonder generaal. Maar ik geef u gelijk .. mogsten turken niet-moslims waren/zijn dan zou M-Oosten misschien beetje anders geweest/zijn. De arabieren waren degene die ons hadden bekeerd. Once a moslem always a moslem. Maar ja mogsten byzantijnen degene waren die ons hadden bekeerd tot hun geloof..:?
"Geloof is de enigste verlossing."


Er is nog eeuwen werk aan de moslims...

JusticeLover
9 augustus 2004, 22:04
"Geloof is de enigste verlossing."


Er is nog eeuwen werk aan de moslims...
Lol...

jOOSt
12 augustus 2004, 12:49
En wat gaat u doen met de besnedene geslachtsdelen?:eggface:

Pietje
12 augustus 2004, 13:07
En wat gaat u doen met de besnedene geslachtsdelen?:eggface:
Waarschijnlijk zijn er ook wel besneden katholieken8)

jOOSt
12 augustus 2004, 13:14
Waarschijnlijk zijn er ook wel besneden katholieken8)OEI!!! Waar?

jOOSt
12 augustus 2004, 13:16
Elk niet ernstig medisch gegronde chirurgische ingreep aan de geslachtsdelen van minderjarigen is een overtreding van het mensenrecht op lichaamelijke ongeschondenheid!

Pietje
12 augustus 2004, 13:21
OEI!!! Waar?
Waarom Oei ??? 8O

jOOSt
12 augustus 2004, 15:32
Waarom Oei ??? 8OGrapje! :-)

Pietje
12 augustus 2004, 15:43
Grapje! :-)8) Vrouwen hebben me trouwens ooit verteld, dat sex met een "besneden" man, leuker is 8) . Misschien, dat ik toch ook eens "een knipke" laat zetten 8) . Hygiënischer, is het alleszins 8) . Misschien mijnen dokter eens raadplegen 8) ;-)

1handclapping
12 augustus 2004, 17:09
Turkije is een seculiere staat gegarandeerd door het leger. elke poging om er een moslimstaat van de maken wordt gevolgd door een staatsgreep.
Dat van die staatsgreep mag nu weer niet meer van de EU en dus kan Turkije gewoon geen lid worden van de EU (het is een dillemna zoals wat is er eerst de kip of het ei). Dit probleem zal echter opgelost worden
na de eerstkomende trotskistische wereldrevolutie.

jOOSt
12 augustus 2004, 17:42
8) Vrouwen hebben me trouwens ooit verteld, dat sex met een "besneden" man, leuker is 8) . Misschien, dat ik toch ook eens "een knipke" laat zetten 8) . Hygiënischer, is het alleszins 8) . Misschien mijnen dokter eens raadplegen 8) ;-)Groter wordt hij alleszins niet!

jOOSt
12 augustus 2004, 17:46
Aan het eind van 1999 maakte het Fins parlement een verklaring met betrekking tot ritueele besnijdenis bekend. Ombudsman Riitta-Leena Paunio bemerkte, dat die operatie zonder medische redenen niet aangeraden is, de getroffenen kinderen moeten ertoe bevraagt werden en hun toestemming daartoe geven. Zij zegde, het Finse parlement moet de religieuse rechten van de ouders over hun kinderen opwegen tegen de verpflichting van de maatschappij, hun kinderen voor ritueele operaties zonder onmiddelijke voordeel voor zij te bewaren. Met onmiddelijke ingang is nu in zulk gevallen de toestemming van beide ouders noodzakelijk.
Dit beslissing is waarschijnlijk wereldwijd de eerste in die manier, en een eerste kleine stap te een toekomstige maatschappij, die de rechten van kinderen vol respekteren zult. Bron: http://members.aol.com/Pillcock/Gesch_nl.html

Indien u minderjarig bent en in Finland woont dan zal u toelating moeten vragen aan uw ouders .

Broz
13 augustus 2004, 16:36
En wat gaat u doen met de besnedene geslachtsdelen?:eggface:Er bestaan ingrepen die de besnijdenis ongedaan maken, dat is gebeurd bij de joden, toen bepaalde joden van Judea een grieks-hellinistische staat wouden maken. Maar waarom zou die besnijdenis nu bij god een probleem betekenen. Ik weet niet of u het weet, maar in de USA zijn er heel veel mannen besneden en dat zijn wel degelijk christenen, da je daar van een probleem maakt ja hallo. Dat je iets maakt van besnijdenis van vrouwen tot daar aan toe. Dat is gewoon barbaars en discriminerend. Daar heeft de Islam trouwens niets mee te maken, ik zeg het er al bij. Dat is gewoon een Oud-Afrikaans gebruik, dat ook nog niet over heel Afrika wordt toegepast. Mannelijke besnijdenis is geen enkel probleem. Da's een religieus gebruik. Er zit daar niets verwerpelijk achter.

@Darwin
Ik vind ook niet dat de Turken zich zouden moeten bekeren tot het Christendom voordat ze zouden mogen toetreden. Vanaf dat de staat Turkije aan alle vereisten voldoet. Zowel op het vlak van mensenrechten, instellingen, ... voldoet aan de eisen van Europa, en ook economisch voldoende krachtig genoeg is. Dan kan Turkije voor mijn part bij de EU. trouwens wa ga je doen met Bosnië-Herzegovina, ALbanië en Kosovo daar leeft ook een moslimmeerderheid moeten zij zich ook eerst bekeren voor ze kunnen toetreden?
.
De Islam in se is ook geen probleem op zich. Het is enkel het moslimfundamentalisme dat een groot probleem stelt. Net als het religieus fundamentalisme van het protestantisme en het katholiscisme. De islam heeft in de geschiedenis al genoeg bewezen dat ze wel degelijk een tolerante godsdienst kan zijn. Kijk naar de Ommayaden in Spanje. Dat was een periode waarin Christenen, Joden en Moslims de cultuur tot een bijzonder hoogtepunt gekregen hebben.

Volksstormer
31 augustus 2004, 12:12
Heb je ooit de Koran gelezen ? Of enkel de stukjes die je uitkomen ?
Dat is niet nodig. Ik hoor en zie de Koran elke dag in het nieuws, op straat... :roll:

Guillaume Faye en Dr. Koenraad Elst vind ik overigens véél beter! :twisted:

Phrea|K
31 augustus 2004, 16:37
Ik heb de Qu'ran gelezen, en literair gezien is het even hoogstaand als het feest van Nijntje. :mrgreen:


http://www.nnbh.com/9056471724.jpg

Raven
31 augustus 2004, 18:55
Wat, met vrijzinnigen ??? Vergassen ???
Ik denk dat de gepaste actie tegen vrijzinnigen een onthoofding is.

Maar als het tijdens de oorlog gebeurd, is levend verbranden ook een voorgeschreven lot.

voicelesscharlie
2 september 2004, 01:48
Ik denk dat de gepaste actie tegen vrijzinnigen een onthoofding is.

Maar als het tijdens de oorlog gebeurd, is levend verbranden ook een voorgeschreven lot.Die vrijzinnigen war jij het over hebt zijn eigenlijk geen vrijzinnigen maar progressieve christenen.Was Christus niet de eerste socialist?
Wat de moslims betreft; levend begraven in een varkenshuid.:-P

Fonske
9 september 2004, 12:58
Dat ze hun achterlijke geloof gerust in hun thuislanden belijden. Hier gelden andere regels.
Wat de grondwet zegt daarover zegt daar heb ik niks mee te maken.

Hier gelden andere regels? Je zegt dat je niets met de grondwet hebt te maken maar praat wel over onze regels. Waar slaat dat op?
Het is alleszinds een geruststelling dat jij niets te maken hebt met wat er in de grondwet wordt gezegd.
Trouwens over achterlijkheid gesproken, ik denk niet dat het christendom moet onderdoen aan de Islam. Wie zet er anders een seniele oude vent(die amper een woord tussen het kwijlen door kan uitbrengen) aan het hoofd van één van de grootste instituties ter wereld? Hoe verklaar je anders dat men condooms afzweert terwijl miljoenen mensen aan aids sterven? Dat ze de hand boven hun pedofiele werknemers houden? Dat ze nog rondlopen in middeleeuwse tenues? ...

1handclapping
11 september 2004, 15:32
Dat de Islamieten zich eerst maar eens tot de islam bekeren !

Proude_to_be_Kosovaar
28 september 2004, 22:41
Als je goed gelezen hebt zul je zien dat het woord "bastion" nogal misplaatst is. Het woord kerkhof is hier beter op zijn plaats.

Na hun ontkerkelijking kunnen ze dan nog altijd voor een andere godsdienstgekte kiezen als ze het echt niet kunnen laten.
Jongen all da godsdienst gedoe bah en derbij wie ben jij om te zeggen dat de mensen zich zouden moeten bekeren tot de Christelijke Godsdienst?Ben jij een echte Christelijke gelovige?Ga jij elke zondeg naar de mis?vast jij de 40-dagen en eet jij op vrijdag avond geen vlees?nee ben er zeker van dat je geen van beide doet dus lul niet zo over da godsiens gedoe.Elk mens heeft het recht om te geloven in de Godsdienst waarmee hij opgegroeid is.

Proude_to_be_Kosovaar
28 september 2004, 22:43
Darwin wat zou jij zeggen moesten de mensen zeggen dat jij je moet bekeren tot de Islamitische Geloof dan zou jij je ogen nogal open trekken denk ik

Koenraad Maesschalck
29 september 2004, 13:22
Turken zijn etnisch gezien geen Europeanen, dus zelfs indien ze en masse de islam opgeven, zouden ze nog steeds niet tot Europa kunnen behoren.

Koenraad Maesschalck
29 september 2004, 13:25
8O
En de verschillende moslims dan in Ex-Joegoslavië ?
En alle andere geloofsovertuigingen in Europa ?
Of denk je werkelijk dat Europa HET Christelijke bastion is ?

Ja, de Europese beschaving is wel degelijk sterk door het christendom beïnvloed.
Het christendom heeft samen met de Oudheid, het heidendom en de Verlichting mee vorm gegeven aan Europa's beschaving en volksculturen. De islam daarentegen is ons compleet vreemd, tenzij door er als Europeanen oorlogen tegen uit te vechten in de Balkan, het Midden-Oosten en het Iberisch schiereiland.

Geertje
29 september 2004, 13:32
De enige manier om in de toekomst vredelievend te leven is afschaffen van alle godsdiensten. De barbaarsheden van de godsdiensten in het verleden (Christenen) en hedentegendage (Islam) bewijzen dat godsdienst een wrede cultuur heeft van oorlogen, moorden en vervolgen.

En waarom ? God bestaat zoveel als Mickey Mouse echt bestaat !!!

Michroscoop
29 september 2004, 15:01
Darwin wat zou jij zeggen moesten de mensen zeggen dat jij je moet bekeren tot de Islamitische Geloof dan zou jij je ogen nogal open trekken denk ik

Om te beginnen heb je Darwin helemaal verkeerd begrepen. Naar een Islamschool geweest zeker?
De Islam is gebaseerd op de overspannen hallucinaties van een ongeletterde in de 7de eeuw en dus net zo relevant voor onze maatschappij nu als het idee dat de aarde plat is.

N.J.S.V. Antwerpen
29 september 2004, 16:39
Ik zou wel eens willen weten wat er Europees is aan het christendom? Zijn de christelijke negers in Afrika ook Europees? Zelfs al zou Turkije de meest Westerse staat van de wereld worden, het ligt nog altijd niet in Europa. Je oproep is niet alleen betuttelend, maar ook onnuttig.

Volksstormer
29 september 2004, 21:44
Ik zou wel eens willen weten wat er Europees is aan het christendom?
Zijn beleving, zijn vormgeving.
Zijn de christelijke negers in Afrika ook Europees? Zelfs al zou Turkije de meest Westerse staat van de wereld worden, het ligt nog altijd niet in Europa. Je oproep is niet alleen betuttelend, maar ook onnuttig.
Inderdaad!

Integratie, assimilatie, bekering, missionering... veranderen allemaal bitterweinig aan een etnisch-culturele achtergrond.

odinkontakt
30 september 2004, 18:04
http://www.europa-europees.org/img/affiches/EE_affiche_200x283.jpg

Samen met het Vlaams Blok; "néén Turken!" zeer juist uitgedrukt !

Mosasaurus
1 oktober 2004, 10:57
8O
En de verschillende moslims dan in Ex-Joegoslavië ?
En alle andere geloofsovertuigingen in Europa ?
Of denk je werkelijk dat Europa HET Christelijke bastion is ?
Ik heb in Slovenie noch Kroatie tijdens mijn 3 maanden verblijf GEEN enkele hoofddoek gezien

Darwin
1 oktober 2004, 20:13
Voor degenen die enkel maar de last post op dit topic gelezen hebben, toch nog maar eens het laatste stukje van de first post:

...

Als nu omgekeerd de Turken willen "veroverd" worden door Europa, dan vind ik dat ze hetzelfde lot moeten ondergaan als de christenen die door de Turken veroverd werden. Die bekeerden zich dus ook tot de godsdienst van de veroveraars.

Dus : de Turken moeten op hun moskee de halve maan eraf halen en er een kruis opzetten. In plaats van tapijten moeten ze er stoelen inzetten. En de imams moeten omgeschoold worden tot pastoor. In de nieuwe "kerken" kunnen ze op die stoelen dan rustig een dutje doen terwijl de kersverse pastoor wat staat te lummelen over het "Rijk Gods" en andere onzin. In plaats van schapen te kelen moeten ze ze met kerstmis in een kerststalletje zetten.

Als ze al dat gedoe dan beu zijn eens het nieuwe eraf is, kunnen ze vervolgens gewoon "ontkerkelijken" zoals 95% van de huidige Europeanen. Het christendom is overigens de gemakkelijkste van de "grote godsdiensten" : in de bergrede staat immers dat er eigenlijk slechts twee geboden zijn : 1. van God houden en 2. van de medemens houden. Zoek het maar op, zo staat het er, meer is er écht niet te vinden in het NT. En nummerke 1. daar trekt 95% van de Europeanen zich ook al geen reet meer van aan.


Dus : zo moeilijk kan dat toch écht niet zijn voor de Turken, als ze echt door Europa willen veroverd worden. Als de Turken bij Europa willen en niet bij Arabië, dan moeten ze ook maar voor de volle 100% Europeaan worden en geen Arabier. Dus niet de Arabier hier komen uithangen en beweren dat je Europeaan wil worden. Dat verhaal gelooft geen mens.

Willem
1 oktober 2004, 22:13
Die kerel is toch helemaal krankjorum? Meent ie nou echt wat ie zegt? De Turken moeten zich bekeren? :lol:

Zou je niet beginnen met de Vlaamse jeugd te bekeren van hun atheïsme, Einstein?

odinkontakt
2 oktober 2004, 23:45
Turken zijn etnisch gezien geen Europeanen, dus zelfs indien ze en masse de islam opgeven, zouden ze nog steeds niet tot Europa kunnen behoren. zeer juist !!!

Mosasaurus
3 oktober 2004, 10:49
laat ze spare-ribs eten

Echnaton
3 oktober 2004, 19:23
De Turken moeten zich helemaal niet bekeren. Men moet de Islam verbieden omdat het een agressieve godsdienst is. Misschien is dit juridish/technisch of zo wel mogelijk door de Islam te beschouwen als een sekte. Er zijn nog godsdiensten genoeg over die wel respect hebben voor anders-gelovigen.

Het Skill Effect
6 oktober 2004, 11:02
Wat een flauwe kul, deze topic! :roll:

Zielige koorknaapjes.

RealTurk
11 oktober 2004, 12:58
Hey all,

darwin heb jij teveel pille geslikt ofzo??
Je lijkt wel Hitler de 2de.
Je kan beter ene topic openen met een poll met daarin de vraag of hoe gastvrij de christendom is tegenover de islam.
En dr zijn zeker mense hier op dit forum die gewoon racisten zijn..
Word er niet opgetrede tege zulke racistische berichten, dacht dat ik voordat ik ''i agree'' aanvinkt om me te registrere er iets over stond.
Ik zelf kom uit nederland en kan me ogen niet gelove dat er zulke domme mense in belgie wonen die bang zijn voor de islam...
En dat de meeste turke zelf toegeve (omdat bijna niemand ze steunt) dat turkije nix heeft te zoeke in de EU..

Zijn jullie helemaal getikt ofzo??? :?


ps: darwin van jou ik niet goed, heb je probleme gehad in je jeugd ofzo? slechte strenge opvoeding gehad?

odinkontakt
11 oktober 2004, 14:45
Hey all,

darwin heb jij teveel pille geslikt ofzo??
Je lijkt wel Hitler de 2de.
Je kan beter ene topic openen met een poll met daarin de vraag of hoe gastvrij de christendom is tegenover de islam.
En dr zijn zeker mense hier op dit forum die gewoon racisten zijn..
Word er niet opgetrede tege zulke racistische berichten, dacht dat ik voordat ik ''i agree'' aanvinkt om me te registrere er iets over stond.
Ik zelf kom uit nederland en kan me ogen niet gelove dat er zulke domme mense in belgie wonen die bang zijn voor de islam...
En dat de meeste turke zelf toegeve (omdat bijna niemand ze steunt) dat turkije nix heeft te zoeke in de EU..

Zijn jullie helemaal getikt ofzo??? :? (........:twisted: .....)


ps: darwin van jou ik niet goed, heb je probleme gehad in je jeugd ofzo? slechte strenge opvoeding gehad?

RealTurk
11 oktober 2004, 15:18
wat is je post????

je handtekening?

odinkontakt
11 oktober 2004, 15:28
wat is je post????

je handtekening?wat is uw mening over de turkse organisatie IBDA-C (GREAT EAST ISLAMIC READERS FRONT) aansprakelijk voor de aanslagen in november 2003 in Istanbul - zij zouden ook banden hebben met AL-QAIDA ?

JusticeLover
11 oktober 2004, 15:36
wat is uw mening over de turkse organisatie IBDA-C (GREAT EAST ISLAMIC READERS FRONT) aansprakelijk voor de aanslagen in november 2003 in Istanbul - zij zouden ook banden hebben met AL-QAIDA ?
je hebt overal rotzooien die het verpesten voor het hele gemeenschap. Ook in België. Maar misschien heb je daarvan niet veel gemerkt. En wat is u bedoeling eigenlijk daarmee? Dat er in Turkije terroristische aanslagen zijn en Turkije een onveilig, anti-westerse land is ofwat? Damn...

RealTurk
11 oktober 2004, 15:36
wat is uw mening over de turkse organisatie IBDA-C (GREAT EAST ISLAMIC READERS FRONT) aansprakelijk voor de aanslagen in november 2003 in Istanbul - zij zouden ook banden hebben met AL-QAIDA ?
wtf haal je voor b*llsh*t erbij????
Hebbe we het hier over Turkije en de Toetreding of over de terrorisme van andere landen?
Btw, denk je dat turkije de zogenaamde ''IBDA-C (de ooh zo bekende oosten islamitische terroristengroep) steunt ofzo??
Hier nog iets dat niet spoort...
ben jij blond ofzo??
Feit= Terrorist is slecht
Logische Feit= Turkije steunt geen terroristen( wordt zelf aangevalle door eigen aanslagen)
FEIT= Wie EU gaat joinen doet niet zulke domme dingen...

Ps, dit zeg ik alleem omdat je vroeg wat mijn mening over de turkse organisatie IBDA-C, dacht dat het betrekking had met dit topic...

odinkontakt
11 oktober 2004, 15:44
wtf haal je voor b*llsh*t erbij????
Hebbe we het hier over Turkije en de Toetreding of over de terrorisme van andere landen?
Btw, denk je dat turkije de zogenaamde ''IBDA-C (de ooh zo bekende oosten islamitische terroristengroep) steunt ofzo??
Hier nog iets dat niet spoort...
ben jij blond ofzo??
Feit= Terrorist is slecht
Logische Feit= Turkije steunt geen terroristen( wordt zelf aangevalle door eigen aanslagen)
FEIT= Wie EU gaat joinen doet niet zulke domme dingen...

Ps, dit zeg ik alleem omdat je vroeg wat mijn mening over de turkse organisatie IBDA-C, dacht dat het betrekking had met dit topic... -- deze zaken horen oa ook in het dossier Turkije -- mooi van u dat u de IBDA-C niet wil steunen--...en ik ben effectief blond...--

RealTurk
11 oktober 2004, 15:49
Dacht jij nou echt dat elke turk voor een terrorist is?!?!
''mooi van u dat u de IBDA-C niet wil steunen''' <het is al domme opmerking van je dat je dacht dat ik ze steunde!
Graag oplette de volgende keer ..(zometeen vraag je nog of ik een vriend ken die bij AL-QAIDA werkt , daarmee bedoel ik van dat je domme opmerkingen maakt )

odinkontakt
11 oktober 2004, 15:55
Dacht jij nou echt dat elke turk voor een terrorist is?!?!
''mooi van u dat u de IBDA-C niet wil steunen''' <het is al domme opmerking van je dat je dacht dat ik ze steunde!
Graag oplette de volgende keer ..(zometeen vraag je nog of ik een vriend ken die bij AL-QAIDA werkt , daarmee bedoel ik van dat je domme opmerkingen maakt )--het enige deel van Turkije dat men kan vergelijken met Europa ( en dan nog....) zijn de toeristische centra....ga in het binnenland en de klok is er 200 jaar blijven stilstaan.

odinkontakt
11 oktober 2004, 16:12
je hebt overal rotzooien die het verpesten voor het hele gemeenschap. Ook in België. Maar misschien heb je daarvan niet veel gemerkt. En wat is u bedoeling eigenlijk daarmee? Dat er in Turkije terroristische aanslagen zijn en Turkije een onveilig, anti-westerse land is ofwat? Damn...--neen.. , Turkije is geen terroristisch land maar zit wel met een deel ontevredenen... --een probleem dat de Turken zelf moeten oplossen--

RealTurk
11 oktober 2004, 17:10
--neen.. , Turkije is geen terroristisch land maar zit wel met een deel ontevredenen... --een probleem dat de Turken zelf moeten oplossen--

Wat als belgie wordt geteistert door terroristen??
Los het zelf op??
Denk jij echt dat het zo makkelijk is??
Zoek maar een terrorist op in een land met meer dan 60 miljoen mensen
Belgie kan geeneens een groepje zn eigen terroristen vinde,laat staan turkije...

JusticeLover
11 oktober 2004, 22:31
Dit topic is absurd. Europeanen moeten zich bekeren tot Islam punt uit.

RealTurk
12 oktober 2004, 11:49
--het enige deel van Turkije dat men kan vergelijken met Europa ( en dan nog....) zijn de toeristische centra....ga in het binnenland en de klok is er 200 jaar blijven stilstaan.
dan zou ik eens meer info over turkije te weten kome, want je weet echt helemaal geen vuk over turkije.....
denk je echt dat toeristen naar istanbul alleen gaat?
Je bent niet verder gekome dan de intro bladzijde van de voorlichting voor l**gh**fden....Verder bladeren me jongen...

jOOSt
12 oktober 2004, 14:06
Dit topic is absurd. Europeanen moeten zich bekeren tot Islam punt uit.Oeioeioei! Moet ik dan besneden worden?

denkende mens
12 oktober 2004, 21:58
De topicstarter bergrijpt blijkbaar niet wat scheiding tussen kerk en staat wil zeggen. Vreemd, want meestal is dat een verwijt die men naar de hoofden van moslims slingert. Ten onrechte trouwens.

JusticeLover
12 oktober 2004, 22:40
Oeioeioei! Moet ik dan besneden worden?
Volgens de theorie van Darwin (aanwezig op dit forum) moeten julllie allemaal zich bekeren tot islam. Jah, maar niet zoveel schrik hebben. Het zal hygienischer zijn.

jOOSt
13 oktober 2004, 08:42
Volgens de theorie van Darwin (aanwezig op dit forum) moeten julllie allemaal zich bekeren tot islam. Jah, maar niet zoveel schrik hebben. Het zal hygienischer zijn.Brrrr!!!!! Maar hebben we dan ook recht op die 12 maagden in het hiernamaals?

JusticeLover
13 oktober 2004, 17:43
Brrrr!!!!! Maar hebben we dan ook recht op die 12 maagden in het hiernamaals?
waar haal je twaalf vandaan? Eentje is genoeg.

Tommy_
17 oktober 2004, 13:09
Wat is dat nu iets van belachelijk, bekeren. Als ze moslim willen zijn dat ze dat blijven dat is onze zaak toch niet. Maar ze horen daardoor ook niet bij de EU.

headinajar
18 oktober 2004, 12:53
Om God weet welke reden wil een groot deel van de Turken deel gaan uitmaken van Europa. Dat wil dus eigenlijk zeggen dat ze Europeanen willen worden.

Dan vind ik dat ze daar dan ook maar consequent in moeten zijn en zich moeten bekeren tot het christendom.

Ik ben ook geen Christen. Ik ben dus ook geen Europeaan???
Dus elke atheïst, vrijzinnige, boedhist of weetikwat moeten zich ook bekeren tot het Christendom om Europeaan te zijn?

witenzwart
18 oktober 2004, 13:10
er is wel een verschil tussen turken en marokanen heJazeker, de een zijn Maroefen en de ander Makkakken, maar ze stinken allebei even fel naar üntermensch!!!

*Knip*

Oproep tot geweld.

Arnold.

RealTurk
18 oktober 2004, 15:25
[QUOTE=witenzwart]Jazeker, de een zijn Maroefen en de ander Makkakken, maar ze stinken allebei even fel naar üntermensch!!!

[QUOTE]
De dat een paar draadjes zijn doorgeknipt bij jou....
Als ik je zo hoor erover denken, heb ik 1 vraag voor jou?
Wat doe je dan op dit kl*te wereld ? Alle ''kakkerlakke'' en ''pissebedden'' zitte toch overal.... VERDWIJN

Dutchie_153
19 oktober 2004, 12:21
Ha ha, je maakt een grapje zeker?!

RealTurk
19 oktober 2004, 15:54
haha , dat dacht ik eerst ook toen ik dit las

Darwin
20 oktober 2004, 21:17
Hey all,

darwin heb jij teveel pille geslikt ofzo??
Je lijkt wel Hitler de 2de.
Je kan beter ene topic openen met een poll met daarin de vraag of hoe gastvrij de christendom is tegenover de islam.
En dr zijn zeker mense hier op dit forum die gewoon racisten zijn..
Word er niet opgetrede tege zulke racistische berichten, dacht dat ik voordat ik ''i agree'' aanvinkt om me te registrere er iets over stond.
Ik zelf kom uit nederland en kan me ogen niet gelove dat er zulke domme mense in belgie wonen die bang zijn voor de islam...
En dat de meeste turke zelf toegeve (omdat bijna niemand ze steunt) dat turkije nix heeft te zoeke in de EU..

Zijn jullie helemaal getikt ofzo??? :?


ps: darwin van jou ik niet goed, heb je probleme gehad in je jeugd ofzo? slechte strenge opvoeding gehad?Hola Turkje,

Ben jij misschien voor het gemak vergeten dat jullie Mohammedje in Mekka gewoon alle godsdiensten behalve de zijne die hij net had uitgevonden liet verbieden?

Hitler waar jij zo mee schermt is meer dan waarschijnlijk bij jullie Mohammedje zijn ideeën gaan halen als je het mij vraagt.

De kern van dit topic heb je blijkbaar ook niet door. Adem eens even heel diep, ontspan je en probeer dan eens het onderstaande heel rustig in je op te nemen.



Voor degenen die enkel maar de last post op dit topic gelezen hebben, toch nog maar eens het laatste stukje van de first post:


Als nu omgekeerd de Turken willen "veroverd" worden door Europa, dan vind ik dat ze hetzelfde lot moeten ondergaan als de christenen die door de Turken veroverd werden. Die bekeerden zich dus ook tot de godsdienst van de veroveraars.

Dus : de Turken moeten op hun moskee de halve maan eraf halen en er een kruis opzetten. In plaats van tapijten moeten ze er stoelen inzetten. En de imams moeten omgeschoold worden tot pastoor. In de nieuwe "kerken" kunnen ze op die stoelen dan rustig een dutje doen terwijl de kersverse pastoor wat staat te lummelen over het "Rijk Gods" en andere onzin. In plaats van schapen te kelen moeten ze ze met kerstmis in een kerststalletje zetten.

Als ze al dat gedoe dan beu zijn eens het nieuwe eraf is, kunnen ze vervolgens gewoon "ontkerkelijken" zoals 95% van de huidige Europeanen. Het christendom is overigens de gemakkelijkste van de "grote godsdiensten" : in de bergrede staat immers dat er eigenlijk slechts twee geboden zijn : 1. van God houden en 2. van de medemens houden. Zoek het maar op, zo staat het er, meer is er écht niet te vinden in het NT. En nummerke 1. daar trekt 95% van de Europeanen zich ook al geen reet meer van aan.


Dus : zo moeilijk kan dat toch écht niet zijn voor de Turken, als ze echt door Europa willen veroverd worden. Als de Turken bij Europa willen en niet bij Arabië, dan moeten ze ook maar voor de volle 100% Europeaan worden en geen Arabier. Dus niet de Arabier hier komen uithangen en beweren dat je Europeaan wil worden. Dat verhaal gelooft geen mens.

__________________

Darwin
20 oktober 2004, 21:43
Eigenlijk is dit topic nu achterhaald, want ik heb onder de rubriek "Religies en andere levensovertuigingen" sinds enkele dagen een topic geplaatst dat als onderschrift zou kunnen dragen "dit topic vervangt al mijn vorige topics".

Het is genoemd "Tractatus Religioso-Politicus of de religieknoop ontward (http://forum.politics.be/showthread.php?t=22243)"

Ik beschouw dit nieuwe topic als mijn belangrijkste bijdrage aan dit forum en ga de inhoud en de inzichten die erin opgenomen zijn ook elders verspreiden en promoten.

Het topic is een aansporing om "proper" te leren denken over zaken als religie. Nu wordt de discussie rond religie etc. altijd opzettelijk in het wazige getrokken : men spreekt over a en bedoelt b en omgekeerd en men doet dit opzettelijk omdat men bang is voor het échte gesprek en de mogelijke consequenties van rechtlijnig en compromisloos logisch denken op dit terrein.

Wie houdt van steriele discussies kan op topics als het deze naast de kwestie blijven reageren. Niemand houdt u tegen.

Wie echter niet bang is van een debat dat naar een vruchtbare en blijvende oplossing kan (en zal) leiden rept zich naar de
"Tractatus Religioso-Politicus (http://forum.politics.be/showthread.php?t=22243)"




Wie durft?



See you over there.

RealTurk
20 oktober 2004, 23:41
Hola Turkje,

Ben jij misschien voor het gemak vergeten dat jullie Mohammedje in Mekka gewoon alle godsdiensten behalve de zijne die hij net had uitgevonden liet verbieden?

Hitler waar jij zo mee schermt is meer dan waarschijnlijk bij jullie Mohammedje zijn ideeën gaan halen als je het mij vraagt.

De kern van dit topic heb je blijkbaar ook niet door. Adem eens even heel diep, ontspan je en probeer dan eens het onderstaande heel rustig in je op te nemen.



__________________
Ohh jawel, ik heb het heel goed gelezen, want daarvoor ben ik op dit forum gekomen...
Maar ik zie nix anders dan onzin posts van jou, want het heeft helemaal nix te maken met dit onderwerp.....


ps: ga zo voort met hitler aanbidde, kom je ver mee in duitsland

henk44
21 oktober 2004, 15:13
Jazeker, de een zijn Maroefen en de ander Makkakken, maar ze stinken allebei even fel naar üntermensch!!!


Dit bewijst dat mensen niks leren van de geschiedenis. De Nazi's waren verschrikkelijk.

filosoof
24 oktober 2004, 11:19
#1
Darwin
Minister-President




Geregistreerd op: Aug 2002
Posts: 5.224 Turken moeten zich bekeren tot het christendom

--------------------------------------------------------------------------------

Om God weet welke reden wil een groot deel van de Turken deel gaan uitmaken van Europa. Dat wil dus eigenlijk zeggen dat ze Europeanen willen worden.

Dan vind ik dat ze daar dan ook maar consequent in moeten zijn en zich moeten bekeren tot het christendom.
Moeten Atheïsten zich dan ook bekeren tot het Christendom?:-o

filosoof
24 oktober 2004, 11:20
#1
Darwin
Minister-President




Geregistreerd op: Aug 2002
Posts: 5.224 Turken moeten zich bekeren tot het christendom

--------------------------------------------------------------------------------

Om God weet welke reden wil een groot deel van de Turken deel gaan uitmaken van Europa. Dat wil dus eigenlijk zeggen dat ze Europeanen willen worden.

Dan vind ik dat ze daar dan ook maar consequent in moeten zijn en zich moeten bekeren tot het christendom. Moeten Atheïsten zich dan ook bekeren tot het Christendom?:-o

koolvis
17 december 2004, 21:17
Er steekt dus iets in in wat premier Verhofstadt zei in het journaal vandaag ivm de ev toetreding van Turkije tot de EU.
Of hij bedoelt om via Turkije de Arabische wereld te bekeren betwijfel ik.
Hij had het over de westerse normen en waarden.
Benieuwd of dat ook een voorwaarde zal zijn voor de Belgische Immams om door de staat erkend te worden!?
Dan zullen ze wel een paar Islamstandpunten moeten laten varen!
Scheiding tussen kerk en staat, niet discrimineren van de vrouw en van andersgeaarden en van ongelovigen, christenen en joden om er maar een paar te noemen.
Kortom aggiornamento van de Islam! Wie had daar durven van dromen?!

maarte
17 december 2004, 22:37
[QUOTE=Darwin]Om God weet welke reden wil een groot deel van de Turken deel gaan uitmaken van Europa. Dat wil dus eigenlijk zeggen dat ze Europeanen willen worden.

Dan vind ik dat ze daar dan ook maar consequent in moeten zijn en zich moeten bekeren tot het christendom.

Dus Europa= christendom "wablief" De Turken willen inderdaad graag bij europa simpelweg omdat hen dat welvaart zal opleveren. Waarom willen wij hen bij europa simpelweg omdat ons dat nog meer welvaart zal opleveren, u moet niet vergeten dat er dan een markt opengaat van 80 miljoen consumenten (op LT), het zal in ieder geval makkelijker worden om voor de Turkse markt te produceren

filosoof
17 december 2004, 23:45
[QUOTE=Darwin]Om God weet welke reden wil een groot deel van de Turken deel gaan uitmaken van Europa. Dat wil dus eigenlijk zeggen dat ze Europeanen willen worden.

Dan vind ik dat ze daar dan ook maar consequent in moeten zijn en zich moeten bekeren tot het christendom.

Dus Europa= christendom "wablief" De Turken willen inderdaad graag bij europa simpelweg omdat hen dat welvaart zal opleveren. Waarom willen wij hen bij europa simpelweg omdat ons dat nog meer welvaart zal opleveren, u moet niet vergeten dat er dan een markt opengaat van 80 miljoen consumenten (op LT), het zal in ieder geval makkelijker worden om voor de Turkse markt te producerenGEEN KWESTIE VAN!!!
Dus Europa= christendom "wablief" ???????????????????????,
Een groot % van de Europeanen voelt zich absoluut géén enkele binding met het Christendom: Uitgaande van die stelling hier zouden jullie die dan ook verplicht willen doen "bekeren"?
Dat k�*n dus niet, dat is de klok 200 jaar of méér terugdraaien, met Turkije en de Islam als véél te mager excuus!!!
Darwin laat het staartje van de duivel zien...

filosoof
18 december 2004, 00:03
Ik niet, nooit gedoopt of communie gedaan, en zo ken ik er nog wel meer.Mijn twee grootvaders waren al vrijdenkers!!
Mijn ouders zijn dus ook nooit gedoopt of communie gegaan, en mijn zoon evenmin!!Niemand "voor de kerk getrouwd" (of begraven, btw...)

Darwin lijkt te denken dat heel Europa uit al dan niet afvallige tsjeven bestaat...
Mé alle Chinezen maar nie met den dezen, me heel antwarepe maar niet met mij!!