PDA

View Full Version : Wat vindt u van het nieuwe forum?


Spetsnaz
3 augustus 2004, 22:11
Als forumombudsman is het mijn taak regelmatig te peilen naar de mening van de mensen.

FMisplon
3 augustus 2004, 22:33
Onze voornaamste motivatie voor het nieuwe forum nog eens op een rijtje:

*Dit forum is performanter: het gaat sneller, minder belastend voor de server
*Dit forum heeft meer opties voor administrators en moderators: bijv. mergen van topics, beter userbeheer, meer sanctie-opties,...
*Dit forum heeft meer opties voor de users: bijv. vrienden- en negeerlijsten, de geavanceerde WYSIWYG-editor, snel-reactie paneel, uitgebreid persoonlijk control center,...
*Layout was aan een update toe. We kozen voor sobere kleuren. Wij blijven tenslotte een informatie- en discussiesite met enige serieux en vol ambities. De layout strookte niet meer met die ambities en was bovendien al sterk verouderd. De 'kleuterachtige' layout vol kleurtjes werd vervangen door een nieuwe layout die strakker is en meer professionaliteit uitstraalt.

Spetsnaz
3 augustus 2004, 23:07
Optie 3 voor mij.
De nieuwe forumsoftware is zonder meer beter, knap werk.

Maar de layout vind ik gewoon S-A-A-I
Veel te vaal ..

Spetsnaz
3 augustus 2004, 23:24
Is er geen mogelijkheid om templates in te voeren (zoals in phpbb) , zodat de leden zelf de layout kunnen kiezen die hen het meest bevalt.

Phrea|K
3 augustus 2004, 23:35
De eerste optie, het nieuwe forum is op vrijwel alle vlakken een verbetering.
Normaalgezien is het bij vBulletin wel mogelijk om gebruikers te laten kiezen uit een aantal skins (zo herinner ik me vanop andere fora). Niet dat ik daar behoefte aan heb ofzo, maar vermits enkele mensen de layout minder vonden...

ingenious
3 augustus 2004, 23:59
eens je eraan gewend bent, is het wel degelijk een verbetering. maar nog niet alles staat op punt, dus optie 2 voor mij. zo wacht ik bv nog altijd op kleine lettertjes!

Fribre
4 augustus 2004, 00:11
Optie 3 voor mij.
De nieuwe forumsoftware is zonder meer beter, knap werk.

Maar de layout vind ik gewoon S-A-A-I
Veel te vaal ..
idem.

Patriot!
4 augustus 2004, 00:58
Inderdaad. Liever kleuterkleuren.

oriana
4 augustus 2004, 00:58
eens je eraan gewend bent, is het wel degelijk een verbetering. maar nog niet alles staat op punt, dus optie 2 voor mij. zo wacht ik bv nog altijd op kleine lettertjes!
Ik sluit mij hier bij aan ~ ik vind het op alle vlakken een verbetering, enkel die bugs nog qua zoekopties en kleinere lettertjes zou idd leuk zijn :-)

nou nou
4 augustus 2004, 01:20
IK ZOU OOK HEEL ERG GRAAG KLEINE LETTERTJES HEBBEN.


Aan de kleuren ben ik ondertussen min of meer gewend geraakt, maar ik blijf het oude forum overzichtelijker vinden. En een pak aantrekkelijker. De overstap naar het nieuwe met alle toeters en bellen vandien vind ik sterk en heel goed gedaan. Ik zou ook niet meer terug naar de oude software willen, maar man man man wat ziet dit er onpersoonlijk uit... het is niet omdat iets serieus is dat het daarom het cliche van een saaie look moet volgen. Spring er uit mannen! Durf eens iets dedju!

Dies
4 augustus 2004, 02:24
Kleine lettertjes zouden leuk zijn, voor het overige ben ik al helemaal vergeten hoe het vorige forum er nu ook alweer uit zag.

nou nou
4 augustus 2004, 02:25
Kleine lettertjes zouden leuk zijn, voor het overige ben ik al helemaal vergeten hoe het vorige forum er nu ook alweer uit zag.
Kan mij niet schelen, als ge u maar de kleine lettertjes herinnert!!!

Jeroen
4 augustus 2004, 03:22
Andere layout dmv templates kan inderdaad, maar voorlopig zal dit niet gebeuren.
Om twee redenen voornamelijk:
- Als we meerdere templates hebben, moeten we ook meerdere templates onderhouden = meer werk, en eerlijk gezegd is er al genoeg werk atm ;-)
- Het is de bedoeling om de layout uniform te maken aan die van de nieuwe site (die gepland is tegen/in oktober online te komen), dus ook hier zouden we dan meerdere templates moeten hebben voor site en forum. Opnieuw meer werk dus ;-)

DaBlacky
4 augustus 2004, 09:53
Wel, in het begin was ik tegen het nieuwe forum. Maar dit is waarschijnlijk eerder te wijten aan gewoonte.

Ik vind sommige dingen nog steeds handiger in phpbb, maar daar tegenover staat dan dat er veel nieuwe functies in vB staat die ook tof zijn en het daarom misschien wel halen.

Ik heb niets tegen de huidige lay-out. Of het ni effen blauw of effen grijs is, is mij eender.

Nog even mierenneuken:
Onze voornaamste motivatie voor het nieuwe forum nog eens op een rijtje:

*Dit forum heeft meer opties voor administrators en moderators: bijv. mergen van topics

mergen ging in phpbb ook ;) Maar aangezien ik geen mod ben, kan ik niet oordelen over de handigheid in beide fora. Misschien is het mergen veel handiger in vB.

*Dit forum heeft meer opties voor de users: de geavanceerde WYSIWYG-editor, snel-reactie paneel

De WYSIWYG-editor werkt niet in mijn browser (K-Meleon 0.8.2, gebaseerd op Mozilla 1.5).

*Layout was aan een update toe. We kozen voor sobere kleuren. Wij blijven tenslotte een informatie- en discussiesite met enige serieux en vol ambities. De layout strookte niet meer met die ambities en was bovendien al sterk verouderd. De 'kleuterachtige' layout vol kleurtjes werd vervangen door een nieuwe layout die strakker is en meer professionaliteit uitstraalt.

Dit kon ook gedaan worden in phpbb.

Buiten dit allemaal vind ik het overstappen een positieve balans.

Laudi
4 augustus 2004, 10:42
Het is idd een kwestie van aanpassen, er zijn wat mij betreft wel enkele vervelende nieuwigheden : waarom die vervelende pop-up dingen als je over de titels gaat met je muis ??