PDA

View Full Version : 'Seks' na het huwelijk.


Cyperken
7 augustus 2004, 22:48
Het is een achterhaald onderwerp en niet echt meer maatschappelijk bespreekbaar maar ik wou eens polsen tussen de katholieke en andersgelovige mensen hier op het forum, geloof je in seks ENKEL na het huwelijk?

Pietje
7 augustus 2004, 22:59
:-P Er voor, en erna :-P

mad_drone
8 augustus 2004, 00:04
k snap het wederom niet. Zijn er religies waarin sex na het huwelijk verboden is? enkel ervoor ofwa :)

Eternity
8 augustus 2004, 13:01
Ik denk dat u uw vraag best anders formuleert.

- Bedoelt u of mensen genotsex hebben
- buitenechtelijke sex
- sex na overlijden partner
- sex voor het huwelijk (en had u u vergist)
- ...

?

Piet Hein
8 augustus 2004, 15:50
:-P Er voor, en erna :-P
idem

Cyperken
8 augustus 2004, 22:41
Ik denk dat u uw vraag best anders formuleert.

- Bedoelt u of mensen genotsex hebben
- buitenechtelijke sex
- sex na overlijden partner
- sex voor het huwelijk (en had u u vergist)
- ...

?
Het was zo bedoelt als 'seks' na het huwelijk maar het schept ietswat verwarring indd, ik voeg een woordje toe in men vraag...

Eternity
9 augustus 2004, 00:30
Het was zo bedoelt als 'seks' na het huwelijk maar het schept ietswat verwarring indd, ik voeg een woordje toe in men vraag...Ah ok :>

Ontopic: aangezien ik volgens religies niet mag trouwen zou ik wel een probleem hebben dan ... ^_^

Betweter
9 augustus 2004, 10:52
Voor en na, zoveel mogelijk.

Iedereen moet dit echter voor zichzelf beslissen.

Lincoln
9 augustus 2004, 15:52
Het is een achterhaald onderwerp en niet echt meer maatschappelijk bespreekbaar maar ik wou eens polsen tussen de katholieke en andersgelovige mensen hier op het forum, geloof je in seks ENKEL na het huwelijk?
Sex na het huwelijk is inderdaad zeer gezond !!! http://smileys.******************/cat/3/3_3_11v.gif (http://www.******************/?partner=ZSzeb001)

Pietje
9 augustus 2004, 16:11
Sex na het huwelijk is inderdaad zeer gezond !!! http://smileys.******************/cat/3/3_3_11v.gif (http://www.******************/?partner=ZSzeb001)
:-P Ervoor toch ook ?? 8)

Lincoln
9 augustus 2004, 16:13
:-P Ervoor toch ook ?? 8)Als het maar legaal is !!

De schoofzak
9 augustus 2004, 17:13
Is dat hier een forum voor plus 77-jarigen?

Cyperken
9 augustus 2004, 17:18
Is dat hier een forum voor plus 77-jarigen?
Je zou er nog van kunnen verschieten - 6 tegen 11. Maar diegene die de eerste optie kozen laten geen reply achter.

Cyperken
9 augustus 2004, 17:19
k snap het wederom niet. Zijn er religies waarin sex na het huwelijk verboden is? enkel ervoor ofwa :)Nee, de vraag is of je gelooft in seks ENKEL na het huwelijk, geen seks voor het huwelijk dus. :-)

Pietje
9 augustus 2004, 18:08
Als het maar legaal is !!
DAT, moet je nu toch eens verduidelijken. Bestaat er zoiets als "illegale sex" ??

Lincoln
9 augustus 2004, 18:15
DAT, moet je nu toch eens verduidelijken. Bestaat er zoiets als "illegale sex" ??Een vrouw is ofwel dochter van iemand, broeder van iemand ofwel heeft ze een zoon ,ofwel is ze een echtgenote van iemand!
nu mijn vraag is zou je graag iemand zien met je dochter of je moeder of je vrouw of je zus ??
als de antwoord neen is , dan moet je dat ook bij de anderen toepassen !!

Ik wil voor mijn buur hetgeene wat ik voor mijn eigen wil !!!




P.s; een huis ga je toch niet binnen gaan zonder toestemming !!!

Pietje
9 augustus 2004, 18:28
Een vrouw is ofwel dochter van iemand, broeder van iemand ofwel heeft ze een zoon ,ofwel is ze een echtgenote van iemand!
nu mijn vraag is zou je graag iemand zien met je dochter of je moeder of je vrouw of je zus ??

Euh, zolang die personen in kwestie meerderjarig zijn, en het zonder dwang gebeurt (dus met wederzijdse toestemming) heb ik mij daar niet mee te moeien8)

Eternity
9 augustus 2004, 18:34
Een vrouw is ofwel dochter van iemand, broeder van iemand ofwel heeft ze een zoon ,ofwel is ze een echtgenote van iemand!
nu mijn vraag is zou je graag iemand zien met je dochter of je moeder of je vrouw of je zus ??
als de antwoord neen is , dan moet je dat ook bij de anderen toepassen !!

Ik wil voor mijn buur hetgeene wat ik voor mijn eigen wil !!!




P.s; een huis ga je toch niet binnen gaan zonder toestemming !!!
Na zoveel hier gepost te hebben zou je verwachten dat je toch al iets leesbaarder bent ...

Ontopic:
- een vrouw kan ook toestemming geven zonder te trouwen hoor ...
- Occasionele sex (voor het plezier)
- Mensen die niet wensen te trouwen
- Verstandige! mensen die eerst wensen samen te wonen voor ze trouwen en zo de echtscheidingsstatistieken omhoog jagen ...

Cyperken
9 augustus 2004, 20:52
Geen seks voor het huwelijk is een katholiek principe, iets dat nog maar net is verdwenen uit de maatschappij. Welke rede of met welke bedoeling dit was is met niet geheel duidelijk, dat zouden we eens aan meneer VDB moeten vragen.

circe
10 augustus 2004, 07:57
Een vrouw is ofwel dochter van iemand, broeder van iemand ofwel heeft ze een zoon ,ofwel is ze een echtgenote van iemand!
nu mijn vraag is zou je graag iemand zien met je dochter of je moeder of je vrouw of je zus ??
als de antwoord neen is , dan moet je dat ook bij de anderen toepassen !!

Ik wil voor mijn buur hetgeene wat ik voor mijn eigen wil !!!




P.s; een huis ga je toch niet binnen gaan zonder toestemming !!!
Lincoln verwoordt hier exact waarom ik de positie van de vrouw in islam ontoelaatbaar vindt.
Een vrouw is ..."van" iemand (mannelijk dan natuurlijk), m.a.w. volgens Lincoln heeft een vrouw géén zelfsbeschikkingsrecht, het is aan de "eigenaar" om toestemming te geven om 'binnen te mogen'!

Het zal voor Lincoln misschien klinken als een donderslag bij heldere hemel, maar westerse vrouwen zijn NIET van 'iemand', westerse vrouwen hebben zelfbeschikkingsrecht en zijn weldegelijk zelf in staat om te beslissen wie er wel en wie er niet mag 'binnenkomen'.

Het zou nogal eens van de pot gerukt zijn als mijn broer moest gaan beslissen met wie ik het bed moet delen :-D

Moslims roepen zo hard van de toren dat 'hun' vrouwen gelijkwaardig zijn! Lincoln heeft net bewezen dat hun vrouwen gewoon als bezit beschouwd worden.
Zelfs mijn kat heeft het recht zelf te beslissen met welke kater ze sex heeft.

Lincoln
10 augustus 2004, 12:51
Lincoln verwoordt hier exact waarom ik de positie van de vrouw in islam ontoelaatbaar vindt.
Een vrouw is ..."van" iemand (mannelijk dan natuurlijk), m.a.w. volgens Lincoln heeft een vrouw géén zelfsbeschikkingsrecht, het is aan de "eigenaar" om toestemming te geven om 'binnen te mogen'!

Het zal voor Lincoln misschien klinken als een donderslag bij heldere hemel, maar westerse vrouwen zijn NIET van 'iemand', westerse vrouwen hebben zelfbeschikkingsrecht en zijn weldegelijk zelf in staat om te beslissen wie er wel en wie er niet mag 'binnenkomen'.

Het zou nogal eens van de pot gerukt zijn als mijn broer moest gaan beslissen met wie ik het bed moet delen :-D

Moslims roepen zo hard van de toren dat 'hun' vrouwen gelijkwaardig zijn! Lincoln heeft net bewezen dat hun vrouwen gewoon als bezit beschouwd worden.
Zelfs mijn kat heeft het recht zelf te beslissen met welke kater ze sex heeft.

Natuurlijk zal een vrouw zelf voor haar eigen beslissen ,maar ik spreek aan mijn eigen kant met een andere perspectief , m.a.w hoe dat is in het westen dat is een blijft westers !! dat verschilt ook van cultuur naar cultuur !!!
je hebt in een cultuur dat de man de bellangrijkste figuur is in de familiale kring , een in een andere cultuur heb je de vrouw die het bellangrijkste figuur is in de familiale kring , een heeft niks te maken met "gelijkewaarden" , wel met bepaalde protocols binnen de familiale kring !!!


p.s; men is ook vrij van verstand om zelf een cultuur te kiezen waar men zich lekker voelt hé, of niet !!!

Lincoln
10 augustus 2004, 12:58
Euh, zolang die personen in kwestie meerderjarig zijn, en het zonder dwang gebeurt (dus met wederzijdse toestemming) heb ik mij daar niet mee te moeien8)
Inderdaad "toestemming" is een belangrijke principe ! een liefst met getuigen daarbij een als het mag (moet) officieel met mogelijke uitnodiging voor een kleine feestje en een gift voor de vrouw een haar famillie !!!


p.s; hoe dat is in het westers zal wel waarschijnlijk verschillen met onze cultuur ! maar ik denk dat er meer raakpunten zijn dan verschillen !!;-)

http://smileys.******************/cat/11/11_3_2.gif (http://www.******************/?partner=ZSzeb001)

De schoofzak
10 augustus 2004, 17:30
D'r zijn hier op dit forum topik-starters die volgende raad nodig hebben:

graaf een putje in de grond, steek je piemel erin en denk vervolgens dat heel de wereld aan je kroonjuwelen hangt.

Pascal L.
10 augustus 2004, 21:31
Ik geloof vooral in sex tijdens het huwelijk :lol:

Cyperken
11 augustus 2004, 17:14
D'r zijn hier op dit forum topik-starters die volgende raad nodig hebben:

graaf een putje in de grond, steek je piemel erin en denk vervolgens dat heel de wereld aan je kroonjuwelen hangt.
Is die van jou korter dan je neus?

Lincoln
11 augustus 2004, 17:23
Is die van jou korter dan je neus?
Dan zal die ni veel mee maken !!:-D

manta
11 augustus 2004, 17:27
Het is een achterhaald onderwerp en niet echt meer maatschappelijk bespreekbaar maar ik wou eens polsen tussen de katholieke en andersgelovige mensen hier op het forum, geloof je in seks ENKEL na het huwelijk?Alleen thuis , bij die van mij..Ik moet wel van m'n vrouw...:-(

manta
11 augustus 2004, 17:31
graaf een putje in de grond, steek je piemel erin en denk vervolgens dat heel de wereld aan je kroonjuwelen hangt.Awel , ni mee lachen , maar dat heb ik ooit eens gezien op de lichtbak...
Ergens in afrika een stam die dat deed om de grond vruchtbaar te maken...

Distel
11 augustus 2004, 18:53
Het hangt er eigenlijk vanaf na wiens huwelijk je seks wilt, en ook wie de bruidsmeisjes zijn, natuurlijk. ;) ;)

labyrinth
11 augustus 2004, 20:56
Laten we niet rond de pot draaien, ik geloof in goede lekkere seks uit vrije wil.
Al helemaal waanzinnig lijkt mij een vrouw te beschouwen als een eigendom en vrouwen te beroven van een deel van hun vrouwelijkheid om te beletten dat ze genot zouden hebben binnen of buiten het huwelijk.
Ik heb begrip voor religies maar tot op een zeker punt en dat is de schaamstreek.

Cyperken
11 augustus 2004, 21:27
Laten we niet rond de pot draaien, ik geloof in goede lekkere seks uit vrije wil.
Al helemaal waanzinnig lijkt mij een vrouw te beschouwen als een eigendom en vrouwen te beroven van een deel van hun vrouwelijkheid om te beletten dat ze genot zouden hebben binnen of buiten het huwelijk.
Ik heb begrip voor religies maar tot op een zeker punt en dat is de schaamstreek.
mmm

Al een geluk dat we in 2004 leven nietwaar.

Zou niet willen meemaken dat plots een boze vader aan men deur staat die zegt: "you did hanky panky with my daughter!!"

De schoofzak
11 augustus 2004, 21:41
Reaktionaire toestanden:
een man, beneden de leeftijd van x jaren, komt 's ochtends met een lang gezicht op het werk: hij heeft gisteren niet 'gemogen' van zijn vrouw.
een man, boven die leeftijd komt 's ochtens met een lang gezicht op het werk: hij heeft gisteren 'gemoeten' van zijn vrouw.

Tzuvar Raemborr
11 augustus 2004, 23:25
Het huwelijk is de prijs die een man betaalt voor seks.
Seks is de prijs die een vrouw betaalt voor het huwelijk.

Eternity
12 augustus 2004, 00:07
Het huwelijk is de prijs die een man betaalt voor seks.
Seks is de prijs die een vrouw betaalt voor het huwelijk.
Een collega van mijn pa was ommenduur zo moe (ratio van minstens 3 keer per dag) dat hij na een tijdje zijn vrienden inschakelde ...

jOOSt
12 augustus 2004, 18:07
Ja! Ik geloof in seks na het huwelijk. En ook er voor. Seks is mijn kerk! :eggface:

George
13 augustus 2004, 19:54
Seks is genieten van het eigen en mogelijk maar niet noodzakelijk het lichaam van een ander. Mensen door God geschapen met inbegrip van dit genot. Wat kan er dan mis zijn met seks voor of na het huwelijk? Seks met jezelf, je vaste of een andere partner is een geschenk van de almachtige(n) voor de gelovigen en gewoon fun voor de niet gelovigen.

De belangrijkste voorwaarde indien men seksueel actief is met iemand anders is dat die andere persoon instemt en dat die zich ten volle bewust is van waarmee hij of zij instemt. Niet met kinderen dus en ook niet met bepaalde geestelijk gehandicapten.

Voorts dient iedereen voor zich uit te maken al dan niet monogaam door het leven te gaan. Als je een levenspartner onmoet die er niet mee omkan dat je ook seksueel plezier gaat maken met een derde dan is de keuze aan jou om te breken met die persoon of je te houden aan diens eisen. Leugen en bedrog leiden meestal niet tot veel goeds.

Tot slot nog een belangrijk punt. Het nageslacht. Eens dat er is, ben je er verantwoordelijk voor tenzij je er als man bijvoorbeeld doelbewust bent ingeluisd of de man bijvoorbeeld doelbewust de voorbehoedsmiddellen saboteerd.

Voor de rest; geniet van je lichaam zoveel je kan.

labyrinth
13 augustus 2004, 21:11
Ja! Ik geloof in seks na het huwelijk. En ook er voor. Seks is mijn kerk! :eggface:Ik geloof er niets van, uw luidspreker verbruikt al uw energie.....

alecia
13 augustus 2004, 21:18
Het zou nogal eens van de pot gerukt zijn als ...

Zelfs mijn kat heeft het recht zelf te beslissen met welke kater ze sex heeft.
1. rukken ? pot ?
2. mijn kat heeft niks te beslissen laat staan die vuile kater...

George
14 augustus 2004, 12:12
1. rukken ? pot ?
2. mijn kat heeft niks te beslissen laat staan die vuile kater...
Dieren doen daar niet zo moeilijk over maarja, die worden ook niet gehinderd door religieuze ge- en verboden hé.

Seks for fun is de meeste dieren echter ook wel vreemd.

Supe®Staaf
14 augustus 2004, 21:16
Stel nu eens dat God de schepper is van hemel en aarde, de miljarden sterren, de onmetelijke ruimte, de planeten, de melkwegstelsels, en reeds myriaden eeuwen de boel draaiende houdt, ........ dan zou het me sterk verwonderen dat hij het zich zwaar aantrekt en voldoende tijd en zin heeft om te controleren, wanneer en met wie wij ons pietje gebruiken.

Ook voor mijn part hoef je dus de burgemeester of pastoor of papa's zegen niet af te wachten om de beddebak eens duchtig te laten piepen. Enkel de goedkeuring van je 'partner' (hitsige del, hete bok, ingehuurde sloeri, vermalste biefstuk, gevulde kwartel, rijpe camembert, washandje met linguini, rijpe meloen,..... ) volstaat ruimschoots.

headinajar
2 september 2004, 09:20
Het is een achterhaald onderwerp en niet echt meer maatschappelijk bespreekbaar maar ik wou eens polsen tussen de katholieke en andersgelovige mensen hier op het forum, geloof je in seks ENKEL na het huwelijk? Waarom? Ben je niet meer van de grond geweest sinds je trouwdag soms? :lol: