PDA

View Full Version : Vraagsken


C uit W
11 augustus 2004, 17:41
Ik weet niet of dit de juiste plek is om het te vragen, maar soit.

Kent er hier iemand goeie boeken over de etnische, volkkundige en taalkundige geschiedenis ?
Het moet zich niet per se beperken tot Europa.
Ik zou graag mijn kennis uitbreiden over de geschiedenis van volkeren. Daarmee
(liefst niet enkel van de jaren '30 he ;))

Volksstormer
11 augustus 2004, 17:57
Ik heb gisteren een boek gevonden in een soortement kringloopwinkel: 'Ras, natie, vaderland'. Geschreven door een Leuvense professor, in 1945. Ik zal u weten te zeggen of het interessant is. ;-)

PAJOT
11 augustus 2004, 20:39
Ik heb gisteren een boek gevonden in een soortement kringloopwinkel: 'Ras, natie, vaderland'. Geschreven door een Leuvense professor, in 1945. Ik zal u weten te zeggen of het interessant is. ;-)Helemaal niet. ;-)

Volksstormer
12 augustus 2004, 22:27
Wees gerust, ik lees de komende weken wel wat beters. Tenminste, als dit forum mij niet te veel afleidt. ;-)

Nowan
5 september 2004, 10:36
De Koran is een goei begin, ge kunt die online wel erges vinden, sind sge hem normaal ni moogt aanraken... *sigh*

Kheb delen gelezen, 's handig om mensen de mond te snoeren als ze de koran erbij betrekken, klein vb:

Hoofddoeken, want da staat in de koran, en burka's ook!!!

=> correctie: de Koran zegt dat de schoonheden zoals juwelen e.d. [zo'n speciaal arabisch woord dada samevat] moeten bedekt worden ten teken van soberheid enz...

Basiscursus Berbers is ook altijd handig :p

Volksstormer
5 september 2004, 10:57

C uit W
5 september 2004, 14:58
De Koran is een goei begin, ge kunt die online wel erges vinden, sind sge hem normaal ni moogt aanraken... *sigh*

Kheb delen gelezen, 's handig om mensen de mond te snoeren als ze de koran erbij betrekken, klein vb:

Hoofddoeken, want da staat in de koran, en burka's ook!!!

=> correctie: de Koran zegt dat de schoonheden zoals juwelen e.d. [zo'n speciaal arabisch woord dada samevat] moeten bedekt worden ten teken van soberheid enz...

Basiscursus Berbers is ook altijd handig :p??

Nowan
5 september 2004, 17:11
Ik weet niet of dit de juiste plek is om het te vragen, maar soit.

Kent er hier iemand goeie boeken over de etnische, volkkundige en taalkundige geschiedenis ?
Het moet zich niet per se beperken tot Europa.
Ik zou graag mijn kennis uitbreiden over de geschiedenis van volkeren. Daarmee
(liefst niet enkel van de jaren '30 he ;))
Als we dit kaderen biinnen onze maatschappij, lijkt dat best handig :p