PDA

View Full Version : N-VA wil samen met V.Blok Antwerpen veroveren!


thePiano
7 februari 2003, 23:30
http://www.n-va.be/programma/wiewatwaarom/congres13.gifBart De Wever

Bart De Wever, boegbeeld van de N-VA in Antwerpen, streeft naar een politieke krachtbundeling 'van alle mensen met gezond verstand' wil hij een 'derde weg' scheppen in Antwerpen, tussen de regenboogcoalitie en het Vlaams Blok in.

Bart DW: "Als het Vlaams Blok in 2006 de absolute meerderheid haalt, wil ik niet met de vinger gewezen worden omdat ik niets gedaan heb."

Bruin Bartje houdt op z'n minst een dubbelzinnige kijk over het Vlaams Blok versus de N-VA op na, leest U verder mee met Bruin Bartje:

"Ik pleit niet voor een opening naar het Vlaams Blok. Die partij heeft een onzinnig programma, voert op een walgelijke manier propaganda en gedraagt zich hypokriet over het cordon sanitaire."

WOW! Prima! Tof! Direct to the Point! Volledig mee eens! Maar ja, wat begint Bartje er daarna dan uit te braken:

"Ik blijf erbij dat het Vlaams Blok geen ondemokratische partij is. Ze is extreem, ze is ergerlijk, maar het is veel te gemakkelijk om die partij te negeren omdat ze zogezegd ondemokratisch is." (proest!)

"Ik sluit een coalitie met het Vlaams Blok niet uit, maar ik leg de lat hoog. En het is het Blok dat er moet overspringen, niet ik. Als het Blok zijn discriminerende programma en zijn propagandatrucs aflegt, wordt het een partij zoals een andere. Ik maak me sterk dat er mogelijkheden voor samenwerking openliggen" (slik!)

Bruin Bartje mag dan wel beweren dat het Blok een ergerlijke partij vind, maar het is zonneklaar dat, mocht het Blok in 2006 een stevig succes behalen, de Antwerpse N-VA de rode loper uitlegt voor het Vlaams Blok om het naar het kanselierschap van onze koekestad te loodsen.

En over die 'aanpassingen' van het VB-programma wordt dan al lang nie meer gezeverd..... alleen misschien door een paar ambetanterikken zoals ik :roll:

Luddo
7 februari 2003, 23:36
Bart De Wever:

"Ik blijf erbij dat het Vlaams Blok geen ondemokratische partij is. Ze is extreem, ze is ergerlijk, maar het is veel te gemakkelijk om die partij te negeren omdat ze zogezegd ondemokratisch is."
WOW! Prima! Tof! Direct to the Point! Volledig mee eens!

thePiano
7 februari 2003, 23:54
Ter titel van inichting: officiëel neemt voorzitter Geert Bourgeois afstand van de uitspraken van Bruine Bart, maar wie gelooft dat nog... niemand hé! :x

Luddo
8 februari 2003, 00:05
Ter titel van inichting: officiëel neemt voorzitter Geert Bourgeois afstand van de uitspraken van Bruine Bart, maar wie gelooft dat nog... niemand hé! :x

Wie ligt daar wakker van???

crimineelke
8 februari 2003, 12:05
wat is daar nu zo raar aan? N-VA heeft vanaf het begin gezegd tegen het cordon sanitaire te zijn. Wat De wever nu zegt is gewoon de consequentie. Een Antwerpse coalitie Vlaams Blok / N-VA /liberaal appel is heel goed mogelijk (als NVA tegen dan nog bestaat natuurlijk)

C uit W
9 februari 2003, 19:41
misschien vlaams blok + resist :D

stijnVL
10 februari 2003, 13:29
wat is daar nu zo raar aan? N-VA heeft vanaf het begin gezegd tegen het cordon sanitaire te zijn. Wat De wever nu zegt is gewoon de consequentie. Een Antwerpse coalitie Vlaams Blok / N-VA /liberaal appel is heel goed mogelijk (als NVA tegen dan nog bestaat natuurlijk)

1) Het algemeen ledencongres heeft vorig jaar tegen het ondemocratische en disfunctionele cordon gestemd, zoals het hoort.

2) Spreek eens met Bart De Wever zelf ipv de kranten te geloven. In een coalitie stappen met het Vlaams Blok en het programma dat zij vandaag koesteren, is nog lang niet voor morgen.

"Ik sluit een coalitie met het Vlaams Blok niet uit, maar ik leg de lat hoog. En het is het Blok dat er moet overspringen, niet ik. Als het Blok zijn discriminerende programma en zijn propagandatrucs aflegt, wordt het een partij zoals een andere. Ik maak me sterk dat er mogelijkheden voor samenwerking openliggen."

Als de AEL haar hardcore religieus arabisch-nationalisme aflegt en Kris Merckx over zijn simplistische marxisme heen stapt, zou De Wever misschien ook een coalitie met 'Resist' zien zitten :lol:

Patriot!
10 februari 2003, 15:42
De maskers vallen af. N-VA & Vlaams Blok. Extreem-rechtse Vlaams-nationalisten steunen elkaar.

Rogier
21 februari 2003, 23:10
Ter titel van inichting: officiëel neemt voorzitter Geert Bourgeois afstand van de uitspraken van Bruine Bart, maar wie gelooft dat nog... niemand hé! :x

I do :lol:

vlaanderen72
22 februari 2003, 08:30
De maskers vallen af. N-VA & Vlaams Blok. Extreem-rechtse Vlaams-nationalisten steunen elkaar.

En het werd verdomme tijd! :?
Sidder en beef gij patriot! :wink: :lol:

Patriot!
22 februari 2003, 09:43
Hahahahaa... :wink:
De 'N-VA' :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

vlaanderen72
22 februari 2003, 11:01
Hahahahaa... :wink:
De 'N-VA' :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Tja? ik ben nu geen nva kiezer ,maar ik lach nog eerder met het BUBbelpartijTJE. :lol: :lol: :lol:

datri
22 februari 2003, 20:57
De maskers vallen af. N-VA & Vlaams Blok. Extreem-rechtse Vlaams-nationalisten steunen elkaar.

De NVA extreem rechts ????

Beter Vlaams nationalisten, maar ja, de BUB is ook weer zo'n zootje dat alles op één hoopje gooit hé!

Patriot!
22 februari 2003, 21:20
De N-VA Vlaams-nationalisten? :(

Volgens mijn bescheiden mening is het Vlaams Blok toch de enige rechtlijnige en standvastige Vl-nat partij hoor!

alpina
23 februari 2003, 00:15
De N-VA Vlaams-nationalisten? :(

Volgens mijn bescheiden mening is het Vlaams Blok toch de enige rechtlijnige en standvastige Vl-nat partij hoor!


Haha, wat een grap! :roll: De NVA heeft geen uitgesproken Vlaamsnationalistisch programma ofwat?? Dat is het eerste dat ik daar van hoor!! :wink: Dat is al even belachelijk als zeggen dat de BUB niet opkomt voor een unitair Belgie.

vlaanderen72
23 februari 2003, 09:50
De N-VA Vlaams-nationalisten? :(

Volgens mijn bescheiden mening is het Vlaams Blok toch de enige rechtlijnige en standvastige Vl-nat partij hoor!

Amai patriot ,dit is de eerste keer dat ik je moet gelijk geven ,tedomme :roll: wie had dat ooit gedacht. 8O :D

merel
23 februari 2003, 10:25
Patriot schreef:
De N-VA Vlaams-nationalisten?

Volgens mijn bescheiden mening is het Vlaams Blok toch de enige rechtlijnige en standvastige Vl-nat partij hoor!


alpina:
Haha, wat een grap! De NVA heeft geen uitgesproken Vlaamsnationalistisch programma ofwat?? Dat is het eerste dat ik daar van hoor!! Dat is al even belachelijk als zeggen dat de BUB niet opkomt voor een unitair Belgie.

Bourgois heeft nogtans zelf begin dit jaar op TV gezegd dat de NVA niet Vlaams-Nationalistisch is, maar confederaal :?
Of was dat dan enkel als verweer om zich toch nog te kunnen onderscheiden van Dewinter die toen naast hem stond?

vlaanderen72
23 februari 2003, 10:26
Bourgois,heeft met die woorden zijn eigen politieke graf gegraven! :wink:

alpina
23 februari 2003, 16:27
Patriot schreef:
De N-VA Vlaams-nationalisten?

Volgens mijn bescheiden mening is het Vlaams Blok toch de enige rechtlijnige en standvastige Vl-nat partij hoor!


alpina:
Haha, wat een grap! De NVA heeft geen uitgesproken Vlaamsnationalistisch programma ofwat?? Dat is het eerste dat ik daar van hoor!! Dat is al even belachelijk als zeggen dat de BUB niet opkomt voor een unitair Belgie.

Bourgois heeft nogtans zelf begin dit jaar op TV gezegd dat de NVA niet Vlaams-Nationalistisch is, maar confederaal :?
Of was dat dan enkel als verweer om zich toch nog te kunnen onderscheiden van Dewinter die toen naast hem stond?

Nogtans lees ik het volgende in hun beginselverklaring:

In haar streven naar een beter bestuur en meer democratie, kiest de Nieuw-Vlaamse Alliantie logischerwijs voor een onafhankelijk Vlaanderen, lidstaat van een democratisch Europa.

Dat is toch vrij duidelijk denk ik!! Dat er eerst werk moet gemaakt worden van een confederatie lijkt mij logische als de volgende stap een onafhankelijk Vlaanderen is!!!

vlaanderen72
23 februari 2003, 16:43
Het zijn ook weer kazakkendraaiers alez,heet en koud blazen tegelijkertijd,pffffff. :roll:

Patriot!
23 februari 2003, 16:48
Dat vind ik ook. Als je Vlaams-nationalist bent, wees dan voor een onafhankelijk Vlaanderen. Overal en altijd.
Als je tegen BV's in politieke partijen bent (wat uiteraard lovenswaardig was), neem dan geen TV-clowns zoals Capieau op.

Jan B.
23 februari 2003, 16:52
Bruin Bartje mag dan wel beweren dat het Blok een ergerlijke partij vind, maar het is zonneklaar dat, mocht het Blok in 2006 een stevig succes behalen, de Antwerpse N-VA de rode loper uitlegt voor het Vlaams Blok om het naar het kanselierschap van onze koekestad te loodsen.

En over die 'aanpassingen' van het VB-programma wordt dan al lang nie meer gezeverd..... alleen misschien door een paar ambetanterikken zoals ik :roll:

Als lid van de N-VA (ja ik weet het... maar ze zijn de enige democratische partij die ervoor uitkomt dat ze de monarchie willen afschaffen ; en Geert Bourgeois en Frieda Brepoels doen in het parlement een boel verdienstelijk werk) was ik hevig geschrokken van wat De Morgen schreef. Ik heb dus een boze mail gestuurd aan Bart de Wever en dit was het resultaat :

U refereert allicht naar het artikel in De Morgen. Daar wordt, zoals
gewoonlijk, via selectieve citaten een complete karikatuur gemaakt van de
tribune die verscheen in De Standaard. Wij schreven in De Standaard onder
meer dat: het programma van het VB door geen zinnig mens kan onderschreven
worden; dat de propaganda van de partij leugenachtig, poujadistisch en
vulgair is; dat het VB zelf hypocriet is tegenover het cordon. Dat had De
Morgen kennelijk niet gelezen. Voor het overige was het stuk vooral bedoeld
om de bal in het kamp van het VB te leggen zodat men ophoudt met de
voortdurende vragen aan ons inzake het cordon + om een schot te lossen voor
de boeg van het Antwerpse college.


mvg,

BDW.

vlaanderen72
23 februari 2003, 17:07
Het vlaams blok zegt ook al jaren om het koningshuis af te schaffen zelle!
Het vlaams blok progamma is klaar en duidelijk en is tot op heden al door 613000 kiezers onderschreven,laat de nva maar eens aantonen dat ze beter kunnen ,en het blok hypocriet,leg je hand maar es op u koppeke wat betreft u partijtje.
In plaats van zo achterbaks te doen zou ge beter eens serieus u oogskes opentrekken begot!
En ge moet niet voor de boeg mikken maar erop.

George
23 februari 2003, 21:28
2006, Abu Jaja burgemeester van Antwerpen door voorkeurstemmen, Vlaams Blok in vrijwel alle andere plaatsen.
Alle dagen vuurwerk aan 't scheld.

alpina
24 februari 2003, 01:36
Dat vind ik ook. Als je Vlaams-nationalist bent, wees dan voor een onafhankelijk Vlaanderen. Overal en altijd.
Als je tegen BV's in politieke partijen bent (wat uiteraard lovenswaardig was), neem dan geen TV-clowns zoals Capieau op.

Dat is hetzelfde als zeggen dat Europa een confederatie moet worden zonder dat er eerst Europese staten zijn gevormd!! Volgens mij is de volgende stap, een confederatie, echt wel noodzakelijk in een uiteindelijke stap naar een onafhankelijk Vlaanderen.