PDA

View Full Version : Marokko is geen vuilnisbelt!


Weisse Wolf
15 augustus 2004, 00:41
Hulporganisatie Islamic Relief heeft de ingezamelde kledingstukken die bedoeld waren voor de aardbevingsslachtoffers in het Marokkaanse al Hoceima, voor andere doeleinden gebruikt.

Zo'n vijfhonderd vuilniszakken vol kleding zijn door Marokkaanse Amsterdammers vlak na de aardbeving in februari afgeleverd bij Islamic Relief. Dit in de hoop hun landgenoten te helpen.

Islamic Relief in Amsterdam, die ook humanitaire en financiële hulp biedt in onder meer Afghanistan en Irak, heeft de kleding naar het hoofdkantoor in het Engelse Birmingham gestuurd. Daar is, volgens de persvoorlichter van de vestiging in Amsterdam, besloten de kleding voor andere doelen te gebruiken.

''Het is dus wel gebruikt voor een goed doel, alleen niet voor de Marokkaanse slachtoffers. Ik weet niet of de donateurs daarvan op de hoogte zijn,'' aldus de voorlichter. ''De Marokkaanse overheid zit niet zit te wachten op afgedankte kledingstukken. Ons werd verteld dat Marokko niet het vuilnisvat van Europa wilde zijn,'' aldus de woordvoerder.

Nog liever in hun bloot gat rondlopen dan moeten kleren aan te trekken van een ongelovige hond. Of moest het misschien Versace of Channel zijn? Waarschijnlijk kwam het doordat diegenen die deze kleren hebben opgestuurd er eerst het geld en hun gsm hebben uitgenomen. Mijn hart gaat uit naar al die multicultuurminnende mensen die zo hun best gedaan hebben om deze arme door het noodlot getroffen mensen te helpen. Wat een bende ondankbare zwijnen, van mij hebben ze in ieder geval geen rotte frank gekregen.

senator
15 augustus 2004, 01:21
van mij hebben ze in ieder geval geen rotte frank gekregen.
Dus wat is je probleem dan?

Weisse Wolf
15 augustus 2004, 19:28
Dus wat is je probleem dan?Ik heb geen probleem, jij blijkbaar wel. Zelf een zak met kleren opgestuurd? :mrgreen:

Seba
15 augustus 2004, 21:00
Hulporganisatie Islamic Relief heeft de ingezamelde kledingstukken die bedoeld waren voor de aardbevingsslachtoffers in het Marokkaanse al Hoceima, voor andere doeleinden gebruikt.

Zo'n vijfhonderd vuilniszakken vol kleding zijn door Marokkaanse Amsterdammers vlak na de aardbeving in februari afgeleverd bij Islamic Relief. Dit in de hoop hun landgenoten te helpen.

Islamic Relief in Amsterdam, die ook humanitaire en financiële hulp biedt in onder meer Afghanistan en Irak, heeft de kleding naar het hoofdkantoor in het Engelse Birmingham gestuurd. Daar is, volgens de persvoorlichter van de vestiging in Amsterdam, besloten de kleding voor andere doelen te gebruiken.

''Het is dus wel gebruikt voor een goed doel, alleen niet voor de Marokkaanse slachtoffers. Ik weet niet of de donateurs daarvan op de hoogte zijn,'' aldus de voorlichter. ''De Marokkaanse overheid zit niet zit te wachten op afgedankte kledingstukken. Ons werd verteld dat Marokko niet het vuilnisvat van Europa wilde zijn,'' aldus de woordvoerder.

Nog liever in hun bloot gat rondlopen dan moeten kleren aan te trekken van een ongelovige hond. Of moest het misschien Versace of Channel zijn? Waarschijnlijk kwam het doordat diegenen die deze kleren hebben opgestuurd er eerst het geld en hun gsm hebben uitgenomen. Mijn hart gaat uit naar al die multicultuurminnende mensen die zo hun best gedaan hebben om deze arme door het noodlot getroffen mensen te helpen. Wat een bende ondankbare zwijnen, van mij hebben ze in ieder geval geen rotte frank gekregen.
vreemd, ik zie in die tekst nergens staan dat de slachtoffers ginder gezegd zouden hebben dat ze niet "het vuilnisvat van Europa" wilden zijn, maar wel dat "Marokko" niet het vuilnisvat van Europa wilde zijn, met vermelding van "de overheid" in de zin ervoor. Of ben jij echt zo achterlijk om te geloven, Wolfje, dat een slachtoffer van zo'n aardbeving zulke kleren zou weigeren omdat hij "geen kleren van een ongelovige hond" zou willen dragen???? Wederom slaag je dus de bal compleet mis en trek je in je Islamfobie conclusies die helemaal onjuist zijn, je bent geen haar beter dan jouw "vijanden",de politiek-correcte negationisten...

Isegrim
16 augustus 2004, 05:58
Zeg, mister Seba, die Islamietische machthebbers in Marokko ( Arabieren ) lijken er niet veel mee in te zitten dat de slachtoffers van die ramp ( Berbers ) in hun bloot gat moeten rondlopen. Zij (de Arabieren ) hebben daar natuurlijk geen last van. Ook binnen de hoogheilige Islam wordt er ijverig onderdrukt en gediscrimineerd.

Seba
16 augustus 2004, 12:42
Zeg, mister Seba, die Islamietische machthebbers in Marokko ( Arabieren ) lijken er niet veel mee in te zitten dat de slachtoffers van die ramp ( Berbers ) in hun bloot gat moeten rondlopen. Zij (de Arabieren ) hebben daar natuurlijk geen last van. Ook binnen de hoogheilige Islam wordt er ijverig onderdrukt en gediscrimineerd.
inderdaad, de houding van de Marrokaanse regering is dan ook schandalig, maar Wolfje maakte een nogal vreemde interpretatie van dat bericht:


Nog liever in hun bloot gat rondlopen dan moeten kleren aan te trekken van een ongelovige hond. Of moest het misschien Versace of Channel zijn? Waarschijnlijk kwam het doordat diegenen die deze kleren hebben opgestuurd er eerst het geld en hun gsm hebben uitgenomen. Mijn hart gaat uit naar al die multicultuurminnende mensen die zo hun best gedaan hebben om deze arme door het noodlot getroffen mensen te helpen. Wat een bende ondankbare zwijnen, van mij hebben ze in ieder geval geen rotte frank gekregen.

elke zin die Wolf hier neerpent gaat over d bevolking: van "moest het misschien Versace of Channel zijn" tot "ondankbare zwijnen"

we blijven dus wachten op een rechtzetting van Wolf

Phrea|K
16 augustus 2004, 12:49
De rechtzetting zal waarschijnlijk bestaan uit een verwijt dat u politiek-correct bent. Wie niet akkoord is met alle kritiek op moslims, is tegenwoordig noodzakelijkerwijs een met oogkleppen rondlopende multikulti-adept :mrgreen:

Seba
16 augustus 2004, 13:21
De rechtzetting zal waarschijnlijk bestaan uit een verwijt dat u politiek-correct bent. Wie niet akkoord is met alle kritiek op moslims, is tegenwoordig noodzakelijkerwijs een met oogkleppen rondlopende multikulti-adept :mrgreen:
idd

Weisse Wolf
16 augustus 2004, 16:13
vreemd, ik zie in die tekst nergens staan dat de slachtoffers ginder gezegd zouden hebben dat ze niet "het vuilnisvat van Europa" wilden zijn, maar wel dat "Marokko" niet het vuilnisvat van Europa wilde zijn, met vermelding van "de overheid" in de zin ervoor. Of ben jij echt zo achterlijk om te geloven, Wolfje, dat een slachtoffer van zo'n aardbeving zulke kleren zou weigeren omdat hij "geen kleren van een ongelovige hond" zou willen dragen???? Wederom slaag je dus de bal compleet mis en trek je in je Islamfobie conclusies die helemaal onjuist zijn, je bent geen haar beter dan jouw "vijanden",de politiek-correcte negationisten...Ik heb mij laten inspireren door die ondankbare zwijnen die hier wonen, verder heb je wel een punt. Wat jij islamfobie noemt noem ik een gezonde portie realiteitszin. ;-)

Weisse Wolf
16 augustus 2004, 16:15
De rechtzetting zal waarschijnlijk bestaan uit een verwijt dat u politiek-correct bent. Wie niet akkoord is met alle kritiek op moslims, is tegenwoordig noodzakelijkerwijs een met oogkleppen rondlopende multikulti-adept :mrgreen:Niet noodzakelijk, maar meestal wel. :mrgreen:

Seba
16 augustus 2004, 17:43
Ik heb mij laten inspireren door die ondankbare zwijnen die hier wonen, verder heb je wel een punt.
welke "ondankbare zwijnen" die hier wonen????????


Wat jij islamfobie noemt noem ik een gezonde portie realiteitszin. ;-)
veel "realiteitszin" heb je echter precies niet, daar je compleet verkeerde leugenachtige conclusies trekt uit een persbericht...

Kotsmos
16 augustus 2004, 18:03
En wat heeft dit zoal met "multicultuurminnende mensen" te maken?

Seba
16 augustus 2004, 18:21
En wat heeft dit zoal met "multicultuurminnende mensen" te maken?
allé, das toch duidelijk. Stel dat België getroffen zou worden door een grote natuurramp, dan zijn alle Belgen in het buitenland die hulp opsturen "politiek correcte multikullers", zij halen het immers in hun hoofd om als vreemdeling hulp op te sturen naar landgenoten in hun land van herkosmt, stel je voor...

maddox
16 augustus 2004, 18:54
Als België zo'n situatie tegenkomt, dan mogen we onszelf uit de smurrie trekken. Misschien met hulp van het Europese rampenfonds.

Maar stel , dat als we hier een ramp hebben waarbij mensen kledij te kort komen, en onze regering hooghartig dat ze is, en aangezien dat zij goed zitten-warm, droog en veilig- hulp van buitenaf wegstuurt, in welke vorm dan ook, wat de reactie bij de volgende stembusgang zal zijn.

Weisse Wolf
16 augustus 2004, 20:11
welke "ondankbare zwijnen" die hier wonen????????


veel "realiteitszin" heb je echter precies niet, daar je compleet verkeerde leugenachtige conclusies trekt uit een persbericht...Als men dagelijks op die **** hun stomme smoel moeten kijken ben je nogal eens geneigd te veralgemenen. Maar ik heb realiteitszin genoeg, wees gerust, in een multicriminele wijk wonen met enkele parasieten als buren is daar heel goed voor. Weet je ook meteen wat ik bedoel met "ondankbare zwijnen".

Weisse Wolf
16 augustus 2004, 20:15
En wat heeft dit zoal met "multicultuurminnende mensen" te maken?Wie anders, buiten vreemdelingen zelf, gaat er kleren doneren bij een hulporganisatie die Islamic Relief noemt? Ik in ieder geval niet.

Seba
16 augustus 2004, 21:20
Wie anders, buiten vreemdelingen zelf, gaat er kleren doneren bij een hulporganisatie die Islamic Relief noemt? Ik in ieder geval niet.
wat een compleet belachelijke redenering, iedereen die het volgens u in zijne kop haalt om hulp te geven aan getroffenen in het buitenland is dus automatisch "cultuurminnend", jij begint gewoon echt over te lopen van de Blok-propaganda, is het geen tijd voor vakantie ofzo Wolfje?:?

Seba
16 augustus 2004, 21:24
Als men dagelijks op die **** hun stomme smoel moeten kijken ben je nogal eens geneigd te veralgemenen. Maar ik heb realiteitszin genoeg, wees gerust, in een multicriminele wijk wonen met enkele parasieten als buren is daar heel goed voor. Weet je ook meteen wat ik bedoel met "ondankbare zwijnen".
ah, mooie redenering alweer:
de Marrokaanse overheid weigert buitenlandse hulp=>conclusie van u: de getroffenen in Marrokko zijn ondankbare zwijnen, ook omdat ik "enkele parasieten" als buur heb met dezelfde nationaliteit...jongens jongens

en wat houdt dat "parasieten" dan wel concreet in????? Jij snapt blijkbaar niet dat je moet reklameren op het beleid, en niet op die mensen zelf indien die mensen kunnen "profiteren", of zou jij soms niet al het mogelijke doen wat legaal mogelijk is wanneer je ergens zou wonen?

Kotsmos
16 augustus 2004, 22:51
Wie anders, buiten vreemdelingen zelf, gaat er kleren doneren bij een hulporganisatie die Islamic Relief noemt? Ik in ieder geval niet.Wat heeft kledij schenken aan slachtoffers van een natuurramp in Afrika zoal te maken met multicultuur?

tomm
16 augustus 2004, 23:32
zelden nog zo'n gelul gelezen.
Ten eerste, niemand is verplicht om dingen te doneren en ten tweede het is een feit dat nogal wat ingezamelde kleren "voor RoemeniË" bestaan uit kleren die anders toch in de container belanden. Ten derde ben ik tegen dat soort "charitatieve" acties, echte hulp gebeurt structureel, opzetten van tentenkampen etc. dat is tenminste georganiseerd en alle slachtoffers genieten ervan. Ten vierde kan ik ook sommige van mijn marrokaanse buren hun smoelwerk niet aanzien omdat het inderdaad arrogant crapuul is maar je moet al behoorlijk dom zijn en bekrompen om alle migranten daarmee te vereenzelvigen.

DENT T
17 augustus 2004, 10:54
Zeg, mister Seba, die Islamietische machthebbers in Marokko ( Arabieren ) lijken er niet veel mee in te zitten dat de slachtoffers van die ramp ( Berbers ) in hun bloot gat moeten rondlopen. Zij (de Arabieren ) hebben daar natuurlijk geen last van. Ook binnen de hoogheilige Islam wordt er ijverig onderdrukt en gediscrimineerd.
ja je hebt gelijk als je zegt da Berbers worden onderdrukt. Je hebt ongelijk door te zeggen de islam, want het zijn zelf islamieten. Misschien worden ze onderdrukt door de machthebbers van dat land,HHHHmmm klinkt dat niet een beetje realistischers?

DENT T
17 augustus 2004, 10:57
zelden nog zo'n gelul gelezen.
Ten eerste, niemand is verplicht om dingen te doneren en ten tweede het is een feit dat nogal wat ingezamelde kleren "voor RoemeniË" bestaan uit kleren die anders toch in de container belanden. Ten derde ben ik tegen dat soort "charitatieve" acties, echte hulp gebeurt structureel, opzetten van tentenkampen etc. dat is tenminste georganiseerd en alle slachtoffers genieten ervan. Ten vierde kan ik ook sommige van mijn marrokaanse buren hun smoelwerk niet aanzien omdat het inderdaad arrogant crapuul is maar je moet al behoorlijk dom zijn en bekrompen om alle migranten daarmee te vereenzelvigen.
iemand die het echt kan zeggen, bravo man (ookal deel je misschien mijn ideologie niet en ik de jouwe niet)

Kotsmos
17 augustus 2004, 15:59
zelden nog zo'n gelul gelezen.
Ten eerste, niemand is verplicht om dingen te doneren en ten tweede het is een feit dat nogal wat ingezamelde kleren "voor RoemeniË" bestaan uit kleren die anders toch in de container belanden. Ten derde ben ik tegen dat soort "charitatieve" acties, echte hulp gebeurt structureel, opzetten van tentenkampen etc. dat is tenminste georganiseerd en alle slachtoffers genieten ervan.
Kan best zijn, maar wil dat zeggen dat kleinschaligere initiatieven als dit (niet iedereen heeft de middelen om structurele hulp te bieden) niet mogen, of nutteloos zijn?

Isegrim
17 augustus 2004, 16:51
ja je hebt gelijk als je zegt da Berbers worden onderdrukt. Je hebt ongelijk door te zeggen de islam, want het zijn zelf islamieten. Misschien worden ze onderdrukt door de machthebbers van dat land,HHHHmmm klinkt dat niet een beetje realistischers?
Nee, ik zeg enkel dat ondanks de islam, de godsdienst die alle volgelingen zogezegd in vrede doet samenleven, de Berbermeerderheid gediscrimineerd wordt door een elitaire Arabische minderheid, die alle macht in handen heeft.

Weisse Wolf
17 augustus 2004, 18:38
ah, mooie redenering alweer:
de Marrokaanse overheid weigert buitenlandse hulp=>conclusie van u: de getroffenen in Marrokko zijn ondankbare zwijnen, ook omdat ik "enkele parasieten" als buur heb met dezelfde nationaliteit...jongens jongens

en wat houdt dat "parasieten" dan wel concreet in????? Jij snapt blijkbaar niet dat je moet reklameren op het beleid, en niet op die mensen zelf indien die mensen kunnen "profiteren", of zou jij soms niet al het mogelijke doen wat legaal mogelijk is wanneer je ergens zou wonen? Parasieten komen ook tot ontwikkeling wanneer de omstandigheden gunstig zijn. De meesten zijn na drie generaties nog niet verder geraakt dan het OCMW, ook hun nakomelingen gedijen hier goed. De dag dat alles leeggezogen is zoeken ze gewoon nieuwe gebieden om op te parasiteren. Parasiteren betekend trouwens ten koste van anderen leven, de vergelijking is dus treffend te noemen. 8)

Kotsmos
17 augustus 2004, 22:24
Parasieten komen ook tot ontwikkeling wanneer de omstandigheden gunstig zijn. De meesten zijn na drie generaties nog niet verder geraakt dan het OCMW
"Niet verder gekomen"? Ik dacht anders toch dat de eerste generatie naar hier gekomen is met arbeidscontract enal op zak?

Jonas Elossov
17 augustus 2004, 22:54
Ik vind deze discussie nogal idioot, vooral als je ziet dat die gestart is door een fascist, alsof die zou inzitten met wat Marokanen naar Marokko sturen...
Misschien kan ons wolfje beter zelf eens goed lezen wat hij schrijft, voor hij er zelf comentaar op schrijft...
Zo'n vijfhonderd vuilniszakken vol kleding zijn door Marokkaanse Amsterdammers vlak na de aardbeving in februari afgeleverd bij Islamic Relief. Dit in de hoop hun landgenoten te helpen.
Het gaat dus bijgevolg ook niet om kleding die door ongelovigen is gedragen...

Raar dat blijkbaar nog niemand is opgevallen... Blok-logica is blijkbaar besmettelijk op dit forum...