PDA

View Full Version : yzerbedevaart / yzerwake ?


Rock Against Communism
16 augustus 2004, 13:15
Waar gaan jullie vlaamsnationalisten naar toe? Waarom wel/niet?

Clio
16 augustus 2004, 14:04
Ik ga naar de IJzerbedevaart omdat ik in deze manifestatie mijn Vlaams-nationale overtuiging heb gevonden. Bovendien kan ik me voor 100% vinden in de drievoudige en ondeelbare boodschap die door het IJzerbedevaartcomité wordt vertolkt, zeker nu die boodschap werd vernieuwd en geradikaliseerd.

Hoewel ik me geenszins kan vinden in het discours dat in Steenstrate wordt gevoerd, respecteer ik diegenen die naar de IJzerwake gaan. Van hen verwacht ik dit respect terug. Laat ieder doen wat hij/zij het beste acht, maar laat het wederzijdse verwijten.

jOOSt
16 augustus 2004, 14:39
Ik ben niet zo´n traditionalist. Ik ga naar geen van beiden, maar dat wil niet zeggen dat ik minder nationalist ben, hé.

Rock Against Communism
16 augustus 2004, 21:51
Ik ben niet zo´n traditionalist. Ik ga naar geen van beiden, maar dat wil niet zeggen dat ik minder nationalist ben, hé. volgens mij veronderstelt dat laatste toch wel wat van het eerste; Hoe kan je aan identiteitsbescherming doen zonder traditie in stand te houden?

Pelgrim
16 augustus 2004, 22:26
Geen van beiden. Er ontbreekt een keuze 8)

Rock Against Communism
16 augustus 2004, 23:08
Geen van beiden. Er ontbreekt een keuze 8) Mmm, ik ben er vrij zeker van dat er vier keuzes waren: wake, bedevaart, beiden, of geen. Of ben ik mis?

vrijevlaming
17 augustus 2004, 06:48
Mmm, ik ben er vrij zeker van dat er vier keuzes waren: wake, bedevaart, beiden, of geen. Of ben ik mis?
ja ge zijt mis, kijk es naar pelgrims siganture ;)

ik ga naar geen van beide: blokken, da ga ik doen :-(

Clio
17 augustus 2004, 08:26
Geen van beiden. Er ontbreekt een keuze 8)
Ik dacht dat de landdag een studiedag was en geen manifestatie?

Piet Hein
17 augustus 2004, 08:26
beide natuurlijk

jOOSt
17 augustus 2004, 12:55
volgens mij veronderstelt dat laatste toch wel wat van het eerste; Hoe kan je aan identiteitsbescherming doen zonder traditie in stand te houden? Doe ik als nationalist aan identiteitsbescherming of aan staatsvorming? :-D

Betweter
17 augustus 2004, 13:22
IJzerwake, uiteraard.

Piet Hein
17 augustus 2004, 15:43
Ik vind dat ze beide hun waarde hebben

Philips Inc.
17 augustus 2004, 15:49
Ik ga naar bedevaart en sociaal-flamingantische landdag

Vlaanderen Boven
17 augustus 2004, 15:52
Geen van de drie...ik had wel zin om naar de sociaal-flamingantische te gaan, maar ik ben weg die dag.

En tuurlijk is het niet noodzakelijk om naar zoiets toe te gaan.

Rock Against Communism
17 augustus 2004, 17:37
ja ge zijt mis, kijk es naar pelgrims siganture ;)

ik ga naar geen van beide: blokken, da ga ik doen :-( oeps sorry , en ook voor pelgrim, 'k had het even niet door. Maar kunnen jullie nu eens een ideologisch verschil geven tussen de bedevaart en de landdag?

DaBlacky
17 augustus 2004, 18:03
ja ge zijt mis, kijk es naar pelgrims siganture ;)

ik ga naar geen van beide: blokken, da ga ik doen :-(

idem :cry:

Pelgrim
18 augustus 2004, 12:28
En tuurlijk is het niet noodzakelijk om naar zoiets toe te gaan.Zeg dat eens tegen de belgicisten. Zij gaan namelijk altijd uit van het volk dat op de beide bedevaarten komtom de grootte van de vlaamse beweging te bepalen.

Clio
18 augustus 2004, 15:59
oeps sorry , en ook voor pelgrim, 'k had het even niet door. Maar kunnen jullie nu eens een ideologisch verschil geven tussen de bedevaart en de landdag?
De IJzerbedevaart is een pluralistische manifestatie die

1. een herdenking is van de Fronters uit WOI
2. een bezinning is over de toekomst van Vlaanderen

en die open staat voor iedereen die zich achter de drie peilers van het IJzertestament schaart:

Nooit meer oorlog of Vrede
Zelfbestuur of Vrijheid
Godsvrede of Verdraagzaamheid

De Landdag is een links-flamingantische studiedag waarop een politiek manifest wordt besproken en wordt nagegaan of er steun bestaat voor een links-flamingantisch politiek project.

Het lijkt me dus zinloos de Landdag en de IJzerbedevaart als tegenover elkaar staande manifestaties te beschouwen. Linkse flaminganten zijn welkom op de IJzerbedevaart. Net als centrum-, rechtse- of averechtse flaminganten.

Ik begrijp Pelgrim's reactie dan ook niet goed.

Pelgrim
19 augustus 2004, 18:40
Welke reactie? Ik heb helemaal niks tegen de bedevaart hoor, wel integendeel. Hoe meer de vlaamse beweging zich manifesteert, hoe beter.

Wat ik heb gezegd is dat ik naar geen van beide ga, noch bedevaart noch wake. Kheb dan trouwens al andere bezigheden.

kempenaar
20 augustus 2004, 13:05
AANBEVELINGSCOMITE IJZERWAKE
E.P. Aernouts Adriaan (Kapellen)
Aldi Anton (Zottegem)
Bosman Roger, oud-senator (Mechelen)
Bryssinck Roger, voorzitter Vrienden van Zuid-Afrika (Berchem)
Celen Guy, algemeen voorzitter Marnixring (Kortrijk)
Em. Prof. Dr. Debackere Michiel, erebeheerder Algemeen Nederlands Zangverbond (Zwalm)
De Moor Jan (Gent)
De Ridder Clem, oud-ondervoorzitter IJzerbedevaartcomité (Heverlee)
De Schepper Dries, oud-lid IJzerbedevaartcomité 1978-1989 (Evergem)
Dierick-Verbruggen Aleidis, dichteres (Aalst)
Prof. Dr. Dierick Anny, voorzitster Guldensporencomité (Aalst)
Grammens Marc (Liedekerke)
Maes Bob, eresenator (Zaventem)
Marnixring
E.H. Prof. Mertens Herman-Emiel (Mechelen)
Dr. Meysman Roger (Merelbeke)
Peeters Erik, lid IJzerbedevaartcomité (Berchem)
Dr. Peeters Walter, Stichter Aktiekomitee Vlaamse Sociale Zekerheid (Hamme)
Portier Hugo, Oud-voorzitter Algemeen Nederlands Zangverbond (Deurne)
Teugels Gust, Promotor Vlaamse Lied (Kontich)
Van Dessel Lode, oud-burgemeester (Nijlen)
Van Dingenen Hugo, voorzitter Bormshuis (Borgerhout)
Van Oorschot Frans, zaakvoerder Antwerp-Tax (Kontich)
Van Oorschot Koen, zaakvoerder Antwerp-Tax (Antwerpen)
Van Roy Louis, journalist (Aalst)
Verstraete Pieter Jan, auteur (Kortrijk)
E.H. Vranckx Luc (Brugge)

Clio
20 augustus 2004, 15:49
Voor mij is het belangrijker wie de IJzerwake organiseert. Als ik het lijstje bestuurders bekijk weet ik genoeg.

- Voorzitter: Johan Vanslambrouck (Districtsvoorzitter Vlaams Blok Schilde, Voorzitter Voorpost)
- Secretaris: Lieve van Onckelen (Kaderlid Vlaams Blok, Hoofdred. VNJ Verbondsblad Storm, Red. Bormshuis-Broederband, Lid Voorpost)
- Penningmeester: Luk Dieudonné (Districtsraadslid Vlaams Blok Antwerpen, coördinator Kosmos)
- Beheerder: Wilfried Aers (Tot 13 juni jl. Vlaams volksvertegenwoordiger voor het Vlaams Blok)
- Beheerder: Mia Brans-Dujardin (Fractievoorzitster Vlaams Blok district Berchem)
- Beheerder: Luk Vermeulen (Vlaams Blok kaderlid, Voorpost)

In de Raad van Beheer zwaait Voorpost de plak. Voorpost verzamelt de avond voor de Wake internationaal extreem-rechts in de "Leeuw van Vlaanderen" in Diksmuide.

Ik wens alle IJzerwakers bijgevolg veel plezier. Niet verschieten van de kaalgeschoren zwartpakken die er ook zullen zijn. Het zijn persoonlijke genodigden van de voorzitter van de organisatie waar jullie heen gaan. Veel plezier!

En dan maar klagen dat flaminganten worden uitgemaakt voor fascisten...

jOOSt
20 augustus 2004, 16:19
Voor mij is het belangrijker wie de IJzerwake organiseert. Als ik het lijstje bestuurders bekijk weet ik genoeg.

- Voorzitter: Johan Vanslambrouck (Districtsvoorzitter Vlaams Blok Schilde, Voorzitter Voorpost)
- Secretaris: Lieve van Onckelen (Kaderlid Vlaams Blok, Hoofdred. VNJ Verbondsblad Storm, Red. Bormshuis-Broederband, Lid Voorpost)
- Penningmeester: Luk Dieudonné (Districtsraadslid Vlaams Blok Antwerpen, coördinator Kosmos)
- Beheerder: Wilfried Aers (Tot 13 juni jl. Vlaams volksvertegenwoordiger voor het Vlaams Blok)
- Beheerder: Mia Brans-Dujardin (Fractievoorzitster Vlaams Blok district Berchem)
- Beheerder: Luk Vermeulen (Vlaams Blok kaderlid, Voorpost)

In de Raad van Beheer zwaait Voorpost de plak. Voorpost verzamelt de avond voor de Wake internationaal extreem-rechts in de "Leeuw van Vlaanderen" in Diksmuide.

Ik wens alle IJzerwakers bijgevolg veel plezier. Niet verschieten van de kaalgeschoren zwartpakken die er ook zullen zijn. Het zijn persoonlijke genodigden van de voorzitter van de organisatie waar jullie heen gaan. Veel plezier!

En dan maar klagen dat flaminganten worden uitgemaakt voor fascisten...Ik ga naar geen van beiden, mag ik nu klagen?

Rock Against Communism
20 augustus 2004, 17:39
In de Raad van Beheer zwaait Voorpost de plak. Voorpost verzamelt de avond voor de Wake internationaal extreem-rechts in de "Leeuw van Vlaanderen" in Diksmuide.

Ik wens alle IJzerwakers bijgevolg veel plezier. Niet verschieten van de kaalgeschoren zwartpakken die er ook zullen zijn. Het zijn persoonlijke genodigden van de voorzitter van de organisatie waar jullie heen gaan. Veel plezier!
Voorpost doet ook ordedienst... Trouwens vanwaar haal jij je stelling dat deze organisatie 'extreemrechts' is??

Betweter
24 augustus 2004, 13:06
AANBEVELINGSCOMITE IJZERWAKE
E.P. Aernouts Adriaan (Kapellen)
Aldi Anton (Zottegem)
Bosman Roger, oud-senator (Mechelen)
Bryssinck Roger, voorzitter Vrienden van Zuid-Afrika (Berchem)
Celen Guy, algemeen voorzitter Marnixring (Kortrijk)
Em. Prof. Dr. Debackere Michiel, erebeheerder Algemeen Nederlands Zangverbond (Zwalm)
De Moor Jan (Gent)
De Ridder Clem, oud-ondervoorzitter IJzerbedevaartcomité (Heverlee)
De Schepper Dries, oud-lid IJzerbedevaartcomité 1978-1989 (Evergem)
Dierick-Verbruggen Aleidis, dichteres (Aalst)
Prof. Dr. Dierick Anny, voorzitster Guldensporencomité (Aalst)
Grammens Marc (Liedekerke)
Maes Bob, eresenator (Zaventem)
Marnixring
E.H. Prof. Mertens Herman-Emiel (Mechelen)
Dr. Meysman Roger (Merelbeke)
Peeters Erik, lid IJzerbedevaartcomité (Berchem)
Dr. Peeters Walter, Stichter Aktiekomitee Vlaamse Sociale Zekerheid (Hamme)
Portier Hugo, Oud-voorzitter Algemeen Nederlands Zangverbond (Deurne)
Teugels Gust, Promotor Vlaamse Lied (Kontich)
Van Dessel Lode, oud-burgemeester (Nijlen)
Van Dingenen Hugo, voorzitter Bormshuis (Borgerhout)
Van Oorschot Frans, zaakvoerder Antwerp-Tax (Kontich)
Van Oorschot Koen, zaakvoerder Antwerp-Tax (Antwerpen)
Van Roy Louis, journalist (Aalst)
Verstraete Pieter Jan, auteur (Kortrijk)
E.H. Vranckx Luc (Brugge)
Herken ik daar niemand van het N-VA partijbestuur?

Riksken
24 augustus 2004, 15:52
Voorpost verzamelt de avond voor de Wake internationaal extreem-rechts in de "Leeuw van Vlaanderen" in Diksmuide.

Ik wens alle IJzerwakers bijgevolg veel plezier. Niet verschieten van de kaalgeschoren zwartpakken die er ook zullen zijn. Het zijn persoonlijke genodigden van de voorzitter van de organisatie waar jullie heen gaan. Veel plezier!
Dan weet u genoeg?
Met deze post geeft u zichzelf een plaatsje bij de liegebeesten en fantasten op dit forum.

Rock Against Communism
25 augustus 2004, 18:16
In de Raad van Beheer zwaait Voorpost de plak. Voorpost verzamelt de avond voor de Wake internationaal extreem-rechts in de "Leeuw van Vlaanderen" in Diksmuide.

Ik wens alle IJzerwakers bijgevolg veel plezier. Niet verschieten van de kaalgeschoren zwartpakken die er ook zullen zijn. Het zijn persoonlijke genodigden van de voorzitter van de organisatie waar jullie heen gaan. Veel plezier!

En dan maar klagen dat flaminganten worden uitgemaakt voor fascisten... Tssss... ik was daar ook die avond, en wat u zegt raakt kant noch wal. En ja, ik heb er plezier aan gehad, dus u wens is hiermede volbracht.

Volksstormer
25 augustus 2004, 18:27
Ik ben niet zo´n traditionalist. Ik ga naar geen van beiden, maar dat wil niet zeggen dat ik minder nationalist ben, hé.
U bent al zo weinig nationalist dat minder moeilijk kan! ;-) :lol:

Volksstormer
25 augustus 2004, 18:42
Voor mij is het belangrijker wie de IJzerwake organiseert. Als ik het lijstje bestuurders bekijk weet ik genoeg.

- Voorzitter: Johan Vanslambrouck (Districtsvoorzitter Vlaams Blok Schilde, Voorzitter Voorpost)
- Secretaris: Lieve van Onckelen (Kaderlid Vlaams Blok, Hoofdred. VNJ Verbondsblad Storm, Red. Bormshuis-Broederband, Lid Voorpost)
- Penningmeester: Luk Dieudonné (Districtsraadslid Vlaams Blok Antwerpen, coördinator Kosmos)
- Beheerder: Wilfried Aers (Tot 13 juni jl. Vlaams volksvertegenwoordiger voor het Vlaams Blok)
- Beheerder: Mia Brans-Dujardin (Fractievoorzitster Vlaams Blok district Berchem)
- Beheerder: Luk Vermeulen (Vlaams Blok kaderlid, Voorpost)
Welke Spiritisten willen zich aanmelden? :roll: Ze zijn er nooit en altijd met dezelfde uitvlucht "het is een Vlaams Blok-satelliet", maar hoe kan het ook anders als zij zich nooit voor iets willen engageren?

Enfin, mij niet gelaten, ik ben hen liever kwijt dan rijk hoor. :lol: 8)

In de Raad van Beheer zwaait Voorpost de plak. Voorpost verzamelt de avond voor de Wake internationaal extreem-rechts in de "Leeuw van Vlaanderen" in Diksmuide.
"Het Hof van Vlaanderen" zul je bedoelen. Hoeveel keer ben je al in Diksmuide geweest? :roll: :lol:

Ik wens alle IJzerwakers bijgevolg veel plezier. Niet verschieten van de kaalgeschoren zwartpakken die er ook zullen zijn. Het zijn persoonlijke genodigden van de voorzitter van de organisatie waar jullie heen gaan. Veel plezier!
"Blauwpakken" zul je bedoelen. Wederom: wat weet je eigenlijk van Voorpost? :roll: :lol:

En dan maar klagen dat flaminganten worden uitgemaakt voor fascisten...
Flaminganten negeert men, 'fascisten' vreest men! 8)

Volksstormer
25 augustus 2004, 18:48
Ik ga naar bedevaart en sociaal-flamingantische landdag
Trends-onderzoek heeft vorig jaar aangetoond dat de NVA het meest liberale programma van alle Vlaamse partijen heeft en nu gaat u wat koketteren met Meervoud-marxisten? 8O :lol:

'Politieke pooiers' noemde Ward Hermans mensen zoals u! :-P

Pelgrim
26 augustus 2004, 09:29
Trends-onderzoek heeft vorig jaar aangetoond dat de NVA het meest liberale programma van alle Vlaamse partijen heeft en nu gaat u wat koketteren met Meervoud-marxisten? 8O :lol:

'Politieke pooiers' noemde Ward Hermans mensen zoals u! :-P
Ja en? Wie politiek actief wil zijn in progressief vlaamse richting heeft wat partijen betreft niet veel keuze he. Vlaams Blok of N-VA (spirit rekenen we uiteraard niet mee).

gorik
26 augustus 2004, 09:47
Voor mij is het belangrijker wie de IJzerwake organiseert. Als ik het lijstje bestuurders bekijk weet ik genoeg.

- Voorzitter: Johan Vanslambrouck (Districtsvoorzitter Vlaams Blok Schilde, Voorzitter Voorpost)
- Secretaris: Lieve van Onckelen (Kaderlid Vlaams Blok, Hoofdred. VNJ Verbondsblad Storm, Red. Bormshuis-Broederband, Lid Voorpost)
- Penningmeester: Luk Dieudonné (Districtsraadslid Vlaams Blok Antwerpen, coördinator Kosmos)
- Beheerder: Wilfried Aers (Tot 13 juni jl. Vlaams volksvertegenwoordiger voor het Vlaams Blok)
- Beheerder: Mia Brans-Dujardin (Fractievoorzitster Vlaams Blok district Berchem)
- Beheerder: Luk Vermeulen (Vlaams Blok kaderlid, Voorpost)

In de Raad van Beheer zwaait Voorpost de plak. Voorpost verzamelt de avond voor de Wake internationaal extreem-rechts in de "Leeuw van Vlaanderen" in Diksmuide.

Ik wens alle IJzerwakers bijgevolg veel plezier. Niet verschieten van de kaalgeschoren zwartpakken die er ook zullen zijn. Het zijn persoonlijke genodigden van de voorzitter van de organisatie waar jullie heen gaan. Veel plezier!

En dan maar klagen dat flaminganten worden uitgemaakt voor fascisten...


mag ik u erop wijzen dat u,u zogenaamd lijstje ook wel correct mag geven en er ook bijzeggen dat ook nv-a in het ijzerwake bestuur zit en dat er ook heel wat nv-a'ers dit testament hebben ondertekend.

zwartpakken zijn volgens u de persoonlijke genodigden? komaan zeg !!!

Volksstormer
26 augustus 2004, 18:09
Ja en? Wie politiek actief wil zijn in progressief vlaamse richting heeft wat partijen betreft niet veel keuze he. Vlaams Blok of N-VA (spirit rekenen we uiteraard niet mee).
Waarom was het bij jou dan niet Vlaams Blok of NVA? :roll:

Pelgrim
27 augustus 2004, 10:24
Zoals ik al honderd keren uitgelegd heb: geen van de twee is consequent tegen de neoliberale globalisering, die volgens mij op dit moment een veel grotere bedreiging voor vlaanderen is dan walen of migranten.

De Garde
27 augustus 2004, 11:57
Voor mij is het belangrijker wie de IJzerwake organiseert. Als ik het lijstje bestuurders bekijk weet ik genoeg.

- Voorzitter: Johan Vanslambrouck (Districtsvoorzitter Vlaams Blok Schilde, Voorzitter Voorpost)
- Secretaris: Lieve van Onckelen (Kaderlid Vlaams Blok, Hoofdred. VNJ Verbondsblad Storm, Red. Bormshuis-Broederband, Lid Voorpost)
- Penningmeester: Luk Dieudonné (Districtsraadslid Vlaams Blok Antwerpen, coördinator Kosmos)
- Beheerder: Wilfried Aers (Tot 13 juni jl. Vlaams volksvertegenwoordiger voor het Vlaams Blok)
- Beheerder: Mia Brans-Dujardin (Fractievoorzitster Vlaams Blok district Berchem)
- Beheerder: Luk Vermeulen (Vlaams Blok kaderlid, Voorpost)

In de Raad van Beheer zwaait Voorpost de plak. Voorpost verzamelt de avond voor de Wake internationaal extreem-rechts in de "Leeuw van Vlaanderen" in Diksmuide.

Ik wens alle IJzerwakers bijgevolg veel plezier. Niet verschieten van de kaalgeschoren zwartpakken die er ook zullen zijn. Het zijn persoonlijke genodigden van de voorzitter van de organisatie waar jullie heen gaan. Veel plezier!

En dan maar klagen dat flaminganten worden uitgemaakt voor fascisten...
Ik denk dat het Blok daar eerder het klein gemeen veelvoud is dan wel de grootste gemene deler.

De Garde
27 augustus 2004, 12:00
Ik ben overigens naar de Ijzerwake geweest. De Bedevaart laat ik aan mij voorbij gaan.


Maar ik zit nog altijd te wachten op een echte republikeinse meeting waar eens serieus op tafel wordt geklopt en eens een moderne campagne wordt gevoerd. Ik krijg het gevoel dat men van beide kanten liever campagne tegen elkaar voert dan wel voor onafhankelijkheid.

Volksstormer
27 augustus 2004, 14:26
Zoals ik al honderd keren uitgelegd heb: geen van de twee is consequent tegen de neoliberale globalisering, die volgens mij op dit moment een veel grotere bedreiging voor vlaanderen is dan walen of migranten.
Ik kan je alleen maar doorverwijzen naar initiatieven als Nationalisten tegen Globalisering, VJM (in Vlaanderen) of de Jeunesses Identitaires (in Frankrijk).

Je hebt maar een zéér oppervlakkige kennis van het Vlaams Blok, en de rechtse sociaal-nationalisten in het algemeen, hoor. (Je zou eens moeten weten wat er 'onderhuids' allemaal omgaat! :twisted: ;-) )

Volksstormer
27 augustus 2004, 15:45
Voor mij is het belangrijker wie de IJzerwake organiseert. Als ik het lijstje bestuurders bekijk weet ik genoeg.

- Voorzitter: Johan Vanslambrouck (Districtsvoorzitter Vlaams Blok Schilde, Voorzitter Voorpost)
- Secretaris: Lieve van Onckelen (Kaderlid Vlaams Blok, Hoofdred. VNJ Verbondsblad Storm, Red. Bormshuis-Broederband, Lid Voorpost)
- Penningmeester: Luk Dieudonné (Districtsraadslid Vlaams Blok Antwerpen, coördinator Kosmos)
- Beheerder: Wilfried Aers (Tot 13 juni jl. Vlaams volksvertegenwoordiger voor het Vlaams Blok)
- Beheerder: Mia Brans-Dujardin (Fractievoorzitster Vlaams Blok district Berchem)
- Beheerder: Luk Vermeulen (Vlaams Blok kaderlid, Voorpost)

In de Raad van Beheer zwaait Voorpost de plak. Voorpost verzamelt de avond voor de Wake internationaal extreem-rechts in de "Leeuw van Vlaanderen" in Diksmuide.

Ik wens alle IJzerwakers bijgevolg veel plezier. Niet verschieten van de kaalgeschoren zwartpakken die er ook zullen zijn. Het zijn persoonlijke genodigden van de voorzitter van de organisatie waar jullie heen gaan. Veel plezier!

En dan maar klagen dat flaminganten worden uitgemaakt voor fascisten...
De Vlaamse Beweging is voor 90% 'Vlaams Blok' dus wat wil je? :roll: :lol:

Pelgrim
28 augustus 2004, 12:47
Ik kan je alleen maar doorverwijzen naar initiatieven als Nationalisten tegen Globalisering, VJM (in Vlaanderen) of de Jeunesses Identitaires (in Frankrijk).

Je hebt maar een zéér oppervlakkige kennis van het Vlaams Blok, en de rechtse sociaal-nationalisten in het algemeen, hoor. (Je zou eens moeten weten wat er 'onderhuids' allemaal omgaat! :twisted: ;-) )
En zijn zij ook antikapitalistisch?
Zijn zij voor homohuwelijk?
Hebben zij geen problemen met negers?
Staan zij achter de idealen van vrijheid en gelijkheid?

Volksstormer
30 augustus 2004, 00:44
En zijn zij ook antikapitalistisch?
Zijn zij voor homohuwelijk?
Hebben zij geen problemen met negers?
Staan zij achter de idealen van vrijheid en gelijkheid?
U verwart idealen en waarden met wensdromen. :roll:

Een samenleving wordt niet gedragen door "vrijheid, blijheid" maar wel door maatschappelijke discipline, burgerzin, altruïsme, waardering voor het gezin en het huwelijk...

Pelgrim
30 augustus 2004, 15:00
U verwart idealen en waarden met wensdromen. :roll:

Een samenleving wordt niet gedragen door "vrijheid, blijheid" maar wel door maatschappelijke discipline, burgerzin, altruïsme, waardering voor het gezin en het huwelijk...Met andere woorden, nee dus.

Ik hou het dan maar bij links.

DaBlacky
30 augustus 2004, 16:20
U verwart idealen en waarden met wensdromen. :roll:

Een samenleving wordt niet gedragen door "vrijheid, blijheid" maar wel door maatschappelijke discipline, burgerzin, altruïsme, waardering voor het gezin en het huwelijk...

Ik ben redelijk hard overtuigd dat ik niet in uw samenleving wil wonen :)

Volksstormer
30 augustus 2004, 22:23
dubbel

Volksstormer
30 augustus 2004, 22:23
Ik ben redelijk hard overtuigd dat ik niet in uw samenleving wil wonen :)
Dan hoor jij in geen enkele samenleving thuis. Ga dus maar (vlug) dood! :roll: :lol:

Pelgrim
31 augustus 2004, 10:20
Ga dus maar (vlug) dood! :roll: :lol:
Ziedaar, de essentie van zijn ideologie.

Volksstormer
31 augustus 2004, 11:30
Ziedaar, de essentie van zijn ideologie.
Ik dacht dat een samenleving iets anders was dan een samenraapsel van kleine kinderen die denken hun grillen het middelpunt van de wereld zijn. De Europese beschaving is nu als een klas zonder meester, en daar komt alleen maar heibel van. :roll:

LIBERALE CHAOOT! :twisted:

Pelgrim
31 augustus 2004, 11:42
Is dat wat gij met uw leerlingen doet dan, allemaal executeren?

Volksstormer
31 augustus 2004, 11:48
Is dat wat gij met uw leerlingen doet dan, allemaal executeren?
Ik zeg gewoon dat zo'n zelfzuchtig individuutje in feite in geen enkele samenleving thuishoort. Niet in de (al lakse) Europese beschaving en nog veel mindere in een 'primitieve' of islamitische.

Ik zeg niets van executeren. De boodschap is u ontgaan! :roll:

zorroaster
31 augustus 2004, 12:08
Herken ik daar niemand van het N-VA partijbestuur?
Nee.

Betweter
31 augustus 2004, 12:16
Nee.
Ahum.

Tip: het is een oud-senator...

zorroaster
31 augustus 2004, 12:28
Ahum.

Tip: het is een oud-senator...Zeker dat. Maar geen partijbestuurslid. Kijkt u het zelf maar na op http://www.n-va.be/partij/wieiswie/partijleiding.asp

Betweter
31 augustus 2004, 12:33
Allé kom, hoe lang is hij weg? En wat is zijn invloed? En zijn dochter?

Niet zeveren hé, indien je een beetje bekend bent met de partij weet je wat zijn rol was, en is.

zorroaster
31 augustus 2004, 13:36
Allé kom, hoe lang is hij weg? En wat is zijn invloed? En zijn dochter?

Niet zeveren hé, indien je een beetje bekend bent met de partij weet je wat zijn rol was, en is.
Aiaiai, dit is erg pijnlijk voor mijnheer Betweter, de man die de N-VA door en door beweert te kennen.

Bob Maes is geen lid van het N-VA-partijbestuur en zijn dochter is dat evenmin. De feiten plooien zich niet naar uw vergissingen, liggen orakelen over zijn "invloed" als je zelfs zijn functie niet kent, d�*t is zeveren.

De Garde
31 augustus 2004, 13:42
Aiaiai, dit is erg pijnlijk voor mijnheer Betweter, de man die de N-VA door en door beweert te kennen.

Bob Maes is geen lid van het N-VA-partijbestuur en zijn dochter is dat evenmin. De feiten plooien zich niet naar uw vergissingen, liggen orakelen over zijn "invloed" als je zelfs zijn functie niet kent, d�*t is zeveren.
Lieve Maes is wel lid van de partijraad. Maar die heeft toch niet zoveel te zeggen, dacht ik zo.

Betweter
31 augustus 2004, 13:45
Aiaiai, dit is erg pijnlijk voor mijnheer Betweter, de man die de N-VA door en door beweert te kennen.

Bob Maes is geen lid van het N-VA-partijbestuur en zijn dochter is dat evenmin. De feiten plooien zich niet naar uw vergissingen, liggen orakelen over zijn "invloed" als je zelfs zijn functie niet kent, d�*t is zeveren.
Pijnlijk? Ken uw partij! Hoe lang is hij eruit?

En zijn dochter zit in de partijraad, heb nooit gesproken over bestuur bij haar.

Heb er nog een klapke mee gedaan op de IJzerwake trouwens, over hoe triestig de IJzerbedevaart wel niet is.

zorroaster
31 augustus 2004, 14:13
Pijnlijk? Ken uw partij! Hoe lang is hij eruit?

En zijn dochter zit in de partijraad, heb nooit gesproken over bestuur bij haar.

Heb er nog een klapke mee gedaan op de IJzerwake trouwens, over hoe triestig de IJzerbedevaart wel niet is.
Partijraad is niet hetzelfde als het partijbestuur en vader is niet hetzelfde als dochter. Dat is één. Bob Maes zat al lang niet meer in het partijbestuur tijdens de Ijzerwake noch toen u het bericht postte. Dat is twee.

Ik ken mijn partij, u duidelijk niet. Hou uw "ken uw partij" dus maar voor uzelf en geef maar gewoon toe dat je flauwe zever aan het verkopen was.

Betweter
31 augustus 2004, 14:20
Partijraad is niet hetzelfde als het partijbestuur en vader is niet hetzelfde als dochter. Dat is één. Bob Maes zat al lang niet meer in het partijbestuur tijdens de Ijzerwake noch toen u het bericht postte. Dat is twee.

Ik ken mijn partij, u duidelijk niet. Hou uw "ken uw partij" dus maar voor uzelf en geef maar gewoon toe dat je flauwe zever aan het verkopen was.
Ga jij mij zeggen wie wie is binnen N-VA? ;-)
Uw beledigingen mag u gerust voor u houden. Bob Maes zat tot de verkiezingen in het partijbestuur. Of neem je er nu afstand van? Hij zal het graag horen.
ps: dit had ik al eerder gezegd.

Ten tweede: ken je zijn actieve invloed binnen de partij? En zijn vrienden daarin?

Ga je mij mijn familie leren kennen of zo?

zorroaster
31 augustus 2004, 16:18
Ga jij mij zeggen wie wie is binnen N-VA? ;-)
Uw beledigingen mag u gerust voor u houden. Bob Maes zat tot de verkiezingen in het partijbestuur. Of neem je er nu afstand van? Hij zal het graag horen.
ps: dit had ik al eerder gezegd.

Ten tweede: ken je zijn actieve invloed binnen de partij? En zijn vrienden daarin?

Ga je mij mijn familie leren kennen of zo?
Klets wat je wil. Je schrijft op 24 augustus dat Bob Maes lid is van het N-VA-partijbestuur, terwijl je blijkbaar al weet dat die bestuurslid af is. Bijgevolg ben je nog een leugenaar ook...

Sta me dus toe aan de rest van uw "kennis" van de N-VA ook niet teveel geloof te hechten.

Betweter
31 augustus 2004, 17:19
Klets wat je wil. Je schrijft op 24 augustus dat Bob Maes lid is van het N-VA-partijbestuur, terwijl je blijkbaar al weet dat die bestuurslid af is. Bijgevolg ben je nog een leugenaar ook...

Sta me dus toe aan de rest van uw "kennis" van de N-VA ook niet teveel geloof te hechten.
Ik dacht dat die er toen nog bij was. Mag het even? Hij was net partijbestuurslid af, dat weet je net zo goed.

zorroaster
31 augustus 2004, 21:28
Ik dacht dat die er toen nog bij was. Mag het even? Hij was net partijbestuurslid af, dat weet je net zo goed.
Opmerkelijk. Eerst schrijf je dingen als "Ga je mij de N-VA leren kennen" en, ivm Bob Maes, "Ga je mij mijn familie leren kennen of zo?"

Een zelfverklaarde N-VA- en Bob Maes-kenner, maar het feit dat die geen lid meer is van het partijbestuur weet je na twee meenden nog steeds niet. Right...

Betweter
1 september 2004, 08:08
Opmerkelijk. Eerst schrijf je dingen als "Ga je mij de N-VA leren kennen" en, ivm Bob Maes, "Ga je mij mijn familie leren kennen of zo?"

Een zelfverklaarde N-VA- en Bob Maes-kenner, maar het feit dat die geen lid meer is van het partijbestuur weet je na twee meenden nog steeds niet. Right...
Heb nooit gezegd dat ik een NVA- of Bob Maes-kenner ben. Ik heb steeds beweerd dat jij de NVA niet kenden. Dat werd duidelijk uit de zovele blunders die jij poste. Groot verschil me dunkt.

Natuurlijk kan je staan lullen over 2 maand, doch, de essentie blijft. Of neem je afstand van Bob Maes?

zorroaster
1 september 2004, 15:12
Heb nooit gezegd dat ik een NVA- of Bob Maes-kenner ben. Ik heb steeds beweerd dat jij de NVA niet kenden. Dat werd duidelijk uit de zovele blunders die jij poste. Groot verschil me dunkt.

:lol:
Uw recentste blunders heb ik al gevonden. U mag de mijne altijd eens tonen, grote mond...

Of is dit het kenmerkende laatste rondje blufpoker van de betrapte leugenaar?

Betweter
1 september 2004, 15:24
:lol:
Uw recentste blunders heb ik al gevonden. U mag de mijne altijd eens tonen, grote mond...

Of is dit het kenmerkende laatste rondje blufpoker van de betrapte leugenaar?
Blunders? Tuurlijk ;)

Ik ben een grote leugenaar omdat ik niet wist dat Bob Maes 2 maandne uit het partijbestuur is.

1.) Als je daarvoor al een leugenaar bent...
2.) Wat verandert dat aan de essentie? Feit is dat hij nog steeds een prominente figuur is, die aan de wieg van de NVA stond en tot 2 maanden geleden in PB zat. Hij roept op tot de IJzerwake. Op dat deel heb je nog niet geantwoord. Maar neen, liever beledigen e.d. Tja, je doet maar, als dat de stijl is van N-VA...
Dit heeft duidelijk geen zin. Zijn er nog N-VA'ers aanwezig die wel een normale discussie kunnen voeren?

zorroaster
1 september 2004, 15:57
Blunders? Tuurlijk ;)

Ik ben een grote leugenaar omdat ik niet wist dat Bob Maes 2 maandne uit het partijbestuur is.

1.) Als je daarvoor al een leugenaar bent...
2.) Wat verandert dat aan de essentie? Feit is dat hij nog steeds een prominente figuur is, die aan de wieg van de NVA stond en tot 2 maanden geleden in PB zat. Hij roept op tot de IJzerwake. Op dat deel heb je nog niet geantwoord. Maar neen, liever beledigen e.d. Tja, je doet maar, als dat de stijl is van N-VA...
Dit heeft duidelijk geen zin. Zijn er nog N-VA'ers aanwezig die wel een normale discussie kunnen voeren?
Als ik het niet dacht. Het was onze betrapte vriend zijn laatste rondje blufpoker...
Ik dacht dat je al mijn blunders eens ging opzoeken?

Marie-José
4 september 2004, 13:49
Blunders? Tuurlijk ;)

Ik ben een grote leugenaar omdat ik niet wist dat Bob Maes 2 maandne uit het partijbestuur is.

1.) Als je daarvoor al een leugenaar bent...
2.) Wat verandert dat aan de essentie? Feit is dat hij nog steeds een prominente figuur is, die aan de wieg van de NVA stond en tot 2 maanden geleden in PB zat. Hij roept op tot de IJzerwake. Op dat deel heb je nog niet geantwoord. Maar neen, liever beledigen e.d. Tja, je doet maar, als dat de stijl is van N-VA...
Dit heeft duidelijk geen zin. Zijn er nog N-VA'ers aanwezig die wel een normale discussie kunnen voeren?
Het Blok refereert toch steeds zo graag naar N-VA-leden om haar mantelorganisaties wat geloofwaardigheid te geven. Blok-leden pronken nog graag met hun vroeger lidmaatschap bij N-VA of VU van een hele tijd terug. Je ziet dat o.a. ook bij de welkomgroep en IJzerwake, raadpleeg maar in beide gevallen de ondertekenaars.

Is het Blok-imago dan zo bezoedeld dat N-VA-leden het imago moeten opkrikken?

Die mantelorganisaties van het Blok hebben maar één doel, verdeeldheid te zaaien onder de Vlamingen en mensen zo trachten te overhalen naar het Blok over te stappen.

Betweter
4 september 2004, 15:52
Tuurlijk Marie-José, tuurlijk.