PDA

View Full Version : terroristen bestoken nederzettingen


Sinistra
18 augustus 2004, 21:17
Militante Palestijnen hebben woensdag twee mortiergranaten afgeschoten op de joodse nederzetting Neve Dekalim, in het zuiden van de Gazastrook. Daarbij raakte één persoon in de nederzetting gewond. Israëlische militaire bronnen hebben dat bekendgemaakt.

bron.http://www.gva.be

Tja wie zijn er hier eigenlijk de "grootste" racisten???

Nello
18 augustus 2004, 21:19
Een feit is inderdaad dat bij de onafhankelijkheid David Ben Goerion met de Palestijnen wenste samen te werken. El Housseini zag het echter anders, hij zou het Jodendom maar even vermorzelen...

Seba
18 augustus 2004, 23:54
Militante Palestijnen hebben woensdag twee mortiergranaten afgeschoten op de joodse nederzetting Neve Dekalim, in het zuiden van de Gazastrook. Daarbij raakte één persoon in de nederzetting gewond. Israëlische militaire bronnen hebben dat bekendgemaakt.

bron.http://www.gva.be (http://www.gva.be/)

Tja wie zijn er hier eigenlijk de "grootste" racisten???
weeral bent u nogal zwart-wit.
hopelijk worden de daders gevat en gestrafd, maar Israel heeft niets te zoeken in de Gazastrook...

Mustius
18 augustus 2004, 23:55
Tijdens de tweede wereldoorlog werden de bezetters hier ook "bestookt", Zionisten zijn de terroristen, Palestijnen zijn verzetsstrijders.
En een vraagje zionist timmetje, de laatste tijd kopen er meer en meer Israeliers, grond in Zuidoost Turkije, en kweet dat zuid oost Turkije in de grenzen van "Eretz Israel" ligt, de droom van elke Jood, en kweet ook dat de Joden ook volle bak grond kochten van de Palestijnen voor 1948, voordat ze Palestina annexeerden, kan je me verklaren waarom opeens zoveel Joden zoveel grond kopen daar, zelfs grond dat onvruchtbaar is ?? Zien jullie Irak al "in the pocket"??

Seba
18 augustus 2004, 23:58
Zionisten zijn de terroristen, Palestijnen zijn verzetsstrijders.

neen, beiden zijn agressors.

Isegrim
19 augustus 2004, 06:30
Toen de Joden de onafhankelijke staat "Israel" oprichtten, kregen ze onmiddellijk een oorlogsverklaring van alle omliggende moslimstaten in de bus. De Palestijnen werden opgejut om zo snel mogelijk hun gebied te ontvluchten want de nieuwe Joodse staat zou sofort opgerold worden door een indrukwekkende Arabische overmacht en de Palestijnen zouden dan als triomfators naar hun landerijen kunnen terugkeren. Spijtig voor hen, maar dat feest ging niet door en sindsdien zitten de Palestijnen als vluchtelingen aan de rand van hun vroegere woongebied in "vluchtelingenkampen", waar ze onderhouden worden door Islamitische staten om een blijvende werfreserve te vormen in de strijd tegen de ongelovige honden. En blijkbaar met succes : voor alle Islam-agressie waar ook ter wereld wordt het ellendige lot van de Palestijnen als excuus naar voor geschoven.

VlaamseBelg
19 augustus 2004, 08:40
Onderhouden? Geen enkel arabisch land geeft deftige steun aan de palestijnse vluchtelingen, enkel militair, de pipo's.

Ik snap niet waarom er geen akkoord kan gemaakt worden over de terugkering van die vluchtelingen naar hun geboortestreek. Ik snap ook niet waarom Israel geen nederzettingen bouwt voor die mensen? Voor elk "joods" huis bouwen we een evenwaardig "palestijns" huis. Waarom laten ze geen palestijnen toe in die nederzettingen?

Antwoord: Zowel de palestijnse als de israelische regering hebben dit conflict nodig om aan de macht te blijven, omdat ze militaire regeringsleiders hebben die niks begrijpen van echte politiek. Zodra er vrede is zal het volk zich op de echte problemen concentreren (economie, cultuur, ...) en dan vallen ze door de mand.

Omega
19 augustus 2004, 08:43
weeral bent u nogal zwart-wit.
hopelijk worden de daders gevat en gestrafd, maar Israel heeft niets te zoeken in de Gazastrook...
Waarom niet? Zij waren per slot van rekening de overwinnaars in die oorlog. Eerst roepen en tieren dat ze Israël zouden vernietigen, en toen 't zes dagen later slecht uitdraaide ineens zitten janken. Komaan zeg...wie z'n gat verbrandt...juist.

Omega
19 augustus 2004, 08:45
Tijdens de tweede wereldoorlog werden de bezetters hier ook "bestookt", Zionisten zijn de terroristen, Palestijnen zijn verzetsstrijders.
En een vraagje zionist timmetje, de laatste tijd kopen er meer en meer Israeliers, grond in Zuidoost Turkije, en kweet dat zuid oost Turkije in de grenzen van "Eretz Israel" ligt, de droom van elke Jood, en kweet ook dat de Joden ook volle bak grond kochten van de Palestijnen voor 1948, voordat ze Palestina annexeerden, kan je me verklaren waarom opeens zoveel Joden zoveel grond kopen daar, zelfs grond dat onvruchtbaar is ?? Zien jullie Irak al "in the pocket"??
Wat is er nu verkeert met grond te kopen? Ik heb ook grond gekocht, ben ik nu ineens België aan 't "annexeren" aan mijn rijk?? Trouwens, Palestina annexeren....'t verdrag stelde wel dat 75% van het land voor de palestijnen was hé jong...

Nello
19 augustus 2004, 10:02
maar de palestijnen hebben zelf geweigerd, danzij El Hoesseini.

Isegrim
19 augustus 2004, 15:59
Onderhouden? Geen enkel arabisch land geeft deftige steun aan de palestijnse vluchtelingen, enkel militair, de pipo's.

Ik snap niet waarom er geen akkoord kan gemaakt worden over de terugkering van die vluchtelingen naar hun geboortestreek. Ik snap ook niet waarom Israel geen nederzettingen bouwt voor die mensen? Voor elk "joods" huis bouwen we een evenwaardig "palestijns" huis. Waarom laten ze geen palestijnen toe in die nederzettingen?

Antwoord: Zowel de palestijnse als de israelische regering hebben dit conflict nodig om aan de macht te blijven, omdat ze militaire regeringsleiders hebben die niks begrijpen van echte politiek. Zodra er vrede is zal het volk zich op de echte problemen concentreren (economie, cultuur, ...) en dan vallen ze door de mand.
Inderdaad

bruut geweld
19 augustus 2004, 16:07
Wat is er nu verkeert met grond te kopen? Ik heb ook grond gekocht, ben ik nu ineens België aan 't "annexeren" aan mijn rijk?? Trouwens, Palestina annexeren....'t verdrag stelde wel dat 75% van het land voor de palestijnen was hé jong...
daar is niets verkeerd mee..

De nederlanders die de beste plaatsjes hebben opgekocht in brassschaat, kapellen, hoogstraten etc doen dat ook.

ZIj roepen echter geen nieuwe staat uit of annexeren het gebied voor Nederland, zonder dat wij er iets aan te zeggen hebben.

Die 75% .... wat schiet daar nu nog van over ? aah maar dan komt het argument ; ze hadden het maar moeten accepteren!

wel even logica doortrekken : vlaanderen wordt onafhankelijk maar we moeten 25% van ons gebied opgeven;;; Welke rechtgeaarde flamingant zou dat aanvaarden !!!

bruut geweld
19 augustus 2004, 16:19
http://www.gush-shalom.org/thewall/images/map_big_eng.gif

nog eens eventjes ter verduidelijking : al het donkergroene (bezet gebied) zou dus de facto geannexeerd worden door het lichtgroene israel en zijn muur.

daardoor wordt de westbank dus zo goed als in twee gesneden en onleefbaar als Palestijnse staat. Zal dus volledig omringd worden door Israel ...
effectief de palestijen worden langzaam doodgeknepen! Door 50 % van hun resterend land in te pikken , wordt hun ontkent staatje niet alleen aldus gereduceerd, maar ook in twee gesneden en volledig ommuurd.

PAST ALLEEN IN HET VERSJASSEN VAN DE PALESTIJNEN NAAR JORDANIE !
iets dat al toegegeven is door diegenen die hier zo maar forummers beschuldigen als ze kritiek durven uiten

Vandaar dat men Gaza wel wil laten gaan (en dan nog zijn de zionisten niet bereid) en men in de Westbank lekker verder bouwt.

Schandalige landpikkerij ...en dat vindt de VN , en het internationaal gerechtshof ook :oops:

brutus
19 augustus 2004, 16:26
[QUOTE=Timmeke]Militante Palestijnen hebben woensdag twee mortiergranaten afgeschoten op de joodse nederzetting Neve Dekalim, in het zuiden van de Gazastrook. Daarbij raakte één persoon in de nederzetting gewond. Israëlische militaire bronnen hebben dat bekendgemaakt.

Zoals altijd een laffe daad van terrorisme van onze palestijnen,
dit kenmerkt hun manier van denken !

bruut geweld
19 augustus 2004, 16:29
brutusje...

Buiten me een dreigmail te sturen , heb je nog steeds NIETS gedaan om je kinderlijke lafheid te ontkrachten...:oops:

bruut geweld
19 augustus 2004, 16:31
als de kleine kindjes eventjes lastig doen , posten we gewoon toch even opnieuw ;-)



http://www.gush-shalom.org/thewall/images/map_big_eng.gif

nog eens eventjes ter verduidelijking : al het donkergroene (bezet gebied) zou dus de facto geannexeerd worden door het lichtgroene israel en zijn muur.

daardoor wordt de westbank dus zo goed als in twee gesneden en onleefbaar als Palestijnse staat. Zal dus volledig omringd worden door Israel ...
effectief de palestijen worden langzaam doodgeknepen! Door 50 % van hun resterend land in te pikken , wordt hun ontkent staatje niet alleen aldus gereduceerd, maar ook in twee gesneden en volledig ommuurd.

PAST ALLEEN IN HET VERSJASSEN VAN DE PALESTIJNEN NAAR JORDANIE !
iets dat al toegegeven is door diegenen die hier zo maar forummers beschuldigen als ze kritiek durven uiten

Vandaar dat men Gaza wel wil laten gaan (en dan nog zijn de zionisten niet bereid) en men in de Westbank lekker verder bouwt.

Schandalige landpikkerij ...en dat vindt de VN , en het internationaal gerechtshof ook :oops:

brutus
19 augustus 2004, 16:42
[QUOTE=bruut geweld]als de kleine kindjes eventjes lastig doen , posten we gewoon toch even opnieuw ;-)



http://www.gush-shalom.org/thewall/images/map_big_eng.gif

nog eens eventjes ter verduidelijking : al het donkergroene (bezet gebied) zou dus de facto geannexeerd worden door het lichtgroene israel en zijn muur.

daardoor wordt de westbank dus zo goed als in twee gesneden en onleefbaar als Palestijnse staat. Zal dus volledig omringd worden door Israel ...
effectief de palestijen worden langzaam doodgeknepen! Door 50 % van hun resterend land in te pikken , wordt hun ontkent staatje niet alleen aldus gereduceerd, maar ook in twee gesneden en volledig ommuurd.

PAST ALLEEN IN HET VERSJASSEN VAN DE PALESTIJNEN NAAR JORDANIE !
iets dat al toegegeven is door diegenen die hier zo maar forummers beschuldigen als ze kritiek durven uiten

Vandaar dat men Gaza wel wil laten gaan (en dan nog zijn de zionisten niet bereid) en men in de Westbank lekker verder bouwt.

Schandalige landpikkerij ...en dat vindt de VN , en het internationaal gerechtshof ook :oops:

Ha super blaaskaak papa is wakker

brutus
19 augustus 2004, 16:50
[QUOTE=bruut geweld]brutusje...

Buiten me een dreigmail te sturen , heb je nog steeds NIETS gedaan om je kinderlijke lafheid te ontkrachten...:oops:

Excuseer meneer de blaaskaak lafheid?

bruut geweld
19 augustus 2004, 16:51
sta nog steeds ter uwer beschikking na uw dreigementen !

vermits je een dermate persoonlijk boontje voor mij hebt, kunnen we dit verder afhandelen via Pm he, anoniem lafaardje

bruut geweld
19 augustus 2004, 16:53
wat was je commentaar ook weer ?

Ah juist : "haha ingetrapt".. zeer heldhaftig , lafaardje:roll:


als je echt mij eens een fysieke les wil leren zoals je dreigt, sta ik dus ter jouwer beschikking !

brutus
19 augustus 2004, 17:02
Beetje rood aan het aanlopen beste bruut geweld?

bruut geweld
19 augustus 2004, 17:10
nee hoor , kan er ook niet aan doen dat jij zo laf bent...

anoniem dreigmails sturen (ook aan anderen blijkbaar) en dan laf achteruitdeinzen. Heb het niet gerapporteerd aan de mods dat je het FORUM daarvoor gebruikt.niet dat zij zichzelf iets moeten verwijten, maar een blijvende ban is als reactie niet uitgesloten. Dit is een DISCUSSIEforum, als je wil dreigen doe het elders..en als je dan nog het lef ontbreekt , ben je echt een belachelijke lafaard .

Je bent toch geen minderjarige hoop ik...

bruut geweld
19 augustus 2004, 17:14
als de kleine kindjes eventjes lastig doen , posten we gewoon toch even opnieuw ;-)



http://www.gush-shalom.org/thewall/images/map_big_eng.gif

nog eens eventjes ter verduidelijking : al het donkergroene (bezet gebied) zou dus de facto geannexeerd worden door het lichtgroene israel en zijn muur.

daardoor wordt de westbank dus zo goed als in twee gesneden en onleefbaar als Palestijnse staat. Zal dus volledig omringd worden door Israel ...
effectief de palestijen worden langzaam doodgeknepen! Door 50 % van hun resterend land in te pikken , wordt hun ontkent staatje niet alleen aldus gereduceerd, maar ook in twee gesneden en volledig ommuurd.

PAST ALLEEN IN HET VERSJASSEN VAN DE PALESTIJNEN NAAR JORDANIE !
iets dat al toegegeven is door diegenen die hier zo maar forummers beschuldigen als ze kritiek durven uiten

Vandaar dat men Gaza wel wil laten gaan (en dan nog zijn de zionisten niet bereid) en men in de Westbank lekker verder bouwt.

Schandalige landpikkerij ...en dat vindt de VN , en het internationaal gerechtshof ook :oops:[/QUOTE]

circe
19 augustus 2004, 17:24
Ik snap niet waarom er geen akkoord kan gemaakt worden over de terugkering van die vluchtelingen naar hun geboortestreek.
Waar denk je dat het gros van de palestijnen geboren is ondertussen? Het is niet omdat overgrootvader Ali ooit gevlucht is en nooit opgenomen in Jordanie dat zijn achterkleinzoon nu terug naar het "huisje van opa" moet gaan, toch?

Je weet toch wel dat Nederland zo goed als "leeg" was toen de zuid-nederlanders ten tijde van Luther massaal naar het noorden op de vlucht sloegen? Je weet toch ook dat Amsterdam gewoon door gevluchte Antwerpenaren is gesticht? Vind je dat hun nazaten nu massaal hier het "huisje" en de "grond" van hun voorvaderen moeten komen opeisen?





Anderzijds vind ik heel die nederzettingspolitiek totaal onaanvaardbaar.
Er zijn hier natuurlijk twee partijen verkeerd bezig.

Indien men het plan van 1948 had gevolgd, dan had men een mini staatje Israel, en een groot Transjordanie gehad.
Echter, de arabieren wensten geen mini staatje, en wensten evenmin de palestijnen als Jordaniers te behandelen.

Toen in 1956 de hongaarse opstand uitbrak hebben we hier duizenden hongaren opgevangen. Weet iemand waar die vluchtelingenkampen nu liggen? Waarom stoppen we de huidige asielzoekers niet permanent in vluchtelingenkampen, tot de kleinkinderen terugkunnen naar het huisje van hùn grootvaderen?

Ik heb totaal geen begrip voor het Eretz Israel principe.
Zelf heb ik nl. hier een tweeduizend jaar oud testament liggen van een van mijn stamvaders waarin God himself heeft gezegd dat heel zuid-frankrijk voor zijn nakomelingen (ik dus) ging zijn, en niemand wil dat geloven!

Dat men in 1948 een soort van "eigen joodse staat" (node) heeft opgericht was uiteraard een gevolg van de holocaust en is nu niet meer terug te draaien.
Dat de arabieren in 1967 blijk hebben gegeven van hun standaard eigen-overschatting, weet ook iedereen.
Dat men bij verlies van een zelf uitgelokte oorlog regelmatig gebieden kan verliezen weten we hier echter ook: heeft iemand al ooit gehoord van terroristische aanslagen gepleegd door inwoners uit de Elzas? (ingelijfd bij Frankrijk)? Wat met ons bloedeigen Eupen-Malmedy etc. gebiedje? Gaan we daar ook bommetjes mogen verwachten omdat de daar wonende mensen terug bij hun heimland willen worden ingelijfd?




Dat de huidige lappendeken totaal maar dan ook totaal onaanvaardbaar is, zal ook voor iedereen genoegzaam duidelijk zijn.

Ik pleit voor een rigoureuze opschoningsactie, net zoals Atatürk in 1920 deed. Totaal onvriendelijk, zeker niet menslievend, maar de volgende generaties zijn dan tenminste van het gezeur vanaf.
Dat Israel gewoon de gaza-strook inlijft, de daar wonende moslims (want daarover gaat het toch uiteindelijk: joden <--> moslims, niet israeliers<-->palestijnen) naar een vooraf netjes afgebakend moslimgebied verhuizen. De joden die in nederzettingen in moslimgebied wonen verhuizen dan weer netjes naar de andere kant.
Biedt de moslims de kans om met hun medemoslimbroeders economisch interactief te kunnen zijn, en langs die kant hun eigen economie op te bouwen.

En laten ze dan een HELE GROTE MUUR tussen die twee gebieden zetten, en binnen honderd jaaris het dan misschien opgelost.
(want dan zal de bal in het kamp van de medebroedermoslims liggen, en kunnen vb. de libanese en jordaanse "vluchtelingenkampen" netjes allemaal verhuizen naar het "nieuwe" palestijnse gebied!)

brutus
19 augustus 2004, 18:54
[QUOTE=bruut geweld]nee hoor , kan er ook niet aan doen dat jij zo laf bent...

anoniem dreigmails sturen (ook aan anderen blijkbaar) en dan laf achteruitdeinzen. Heb het niet gerapporteerd aan de mods dat je het FORUM daarvoor gebruikt.niet dat zij zichzelf iets moeten verwijten, maar een blijvende ban is als reactie niet uitgesloten. Dit is een DISCUSSIEforum, als je wil dreigen doe het elders..en als je dan nog het lef ontbreekt , ben je echt een belachelijke lafaard .

Je bent toch geen minderjarige hoop ik...

Prima jongen je doet maar,
al twee keer er in gelopen schitterend ik verwacht
ni beter van de linkse jongens :-)

bruut geweld
19 augustus 2004, 19:03
:lol: ah probeer je zo je LAFHEID en kinderlijkheid te maskeren ?

en me maar uit gemakkelijkheid als linkse beschouwen...je bent echt nog een snotjong he.

toch fijn dat je jezelf zo belachelijk maakt , kwestie dat anderen je dreigmails ook meteen naar ahem *waarde* te weten inschatten en ook de anonieme lafaard die erachter zit...

brutus
19 augustus 2004, 19:10
jongen da nog geen prijzen hebt gewonnen in de literatuur
dat verbaasd me.
Als ik van u was zou ik u zoo snel mogelijk inschrijven.
We zullen allemaal voor u supporteren.
hoy hoy

bruut geweld
19 augustus 2004, 19:13
weeral een post waardoor u zich verzekerd ziet dat niemand uw posts hier nog ernstig zal nemen

DISCUSSIEforum....handleiding nodig he
denk dat het niet lang zal duren vooraleer je geband wordt ! DOE ZO VERDER...

Sinistra
19 augustus 2004, 20:33
brutusje...

Buiten me een dreigmail te sturen , heb je nog steeds NIETS gedaan om je kinderlijke lafheid te ontkrachten...:oops:

bruut Gespuis gaat wéér de persoonlijke toer op. Het grootste kind ben jij hoor maar door je arrogante ego-centristische houding heb je dat nog niet eens door :roll:

bruut geweld
19 augustus 2004, 20:39
bruut Gespuis gaat wéér de persoonlijke toer op. Het grootste kind ben jij hoor maar door je arrogante ego-centristische houding heb je dat nog niet eens door :roll:
dat jij WEER niet weet waarover het gaat, verbaast me natuurlijk niets.
de persoonlijke toer komt eerder van jou...en dat valt in AL je posts wel op.

Dat jezelfs een dreigend lafaardje komt verdedigen , verbaast me dan weer ook niets, zolang het maar tegen een antizionist is he:lol:
zielig hoor !

bruut geweld
19 augustus 2004, 20:41
even terug op topic komen, de zionistjes hebben hun deel van persoonlijke aanvallen en uitingen van frustratie wel gehad zker ?;-)





http://www.gush-shalom.org/thewall/images/map_big_eng.gif

nog eens eventjes ter verduidelijking : al het donkergroene (bezet gebied) zou dus de facto geannexeerd worden door het lichtgroene israel en zijn muur.

daardoor wordt de westbank dus zo goed als in twee gesneden en onleefbaar als Palestijnse staat. Zal dus volledig omringd worden door Israel ...
effectief de palestijen worden langzaam doodgeknepen! Door 50 % van hun resterend land in te pikken , wordt hun ontkent staatje niet alleen aldus gereduceerd, maar ook in twee gesneden en volledig ommuurd.

PAST ALLEEN IN HET VERSJASSEN VAN DE PALESTIJNEN NAAR JORDANIE !
iets dat al toegegeven is door diegenen die hier zo maar forummers beschuldigen als ze kritiek durven uiten

Vandaar dat men Gaza wel wil laten gaan (en dan nog zijn de zionisten niet bereid) en men in de Westbank lekker verder bouwt.

Schandalige landpikkerij ...en dat vindt de VN , en het internationaal gerechtshof ook :oops:[/QUOTE]

Sinistra
19 augustus 2004, 20:44
dat jij WEER niet weet waarover het gaat, verbaast me natuurlijk niets.
de persoonlijke toer komt eerder van jou...en dat valt in AL je posts wel op.

Dat jezelfs een dreigend lafaardje komt verdedigen , verbaast me dan weer ook niets, zolang het maar tegen een antizionist is he:lol:
zielig hoor !

Als ge zo begaan zijt met de Palestijnen kan je maar 1 ding doen. Neem snel een vliegticket richting Iran en sluit je aan bij de Hezbollah. Ze zullen je warm onthalen.

bruut geweld
19 augustus 2004, 20:49
knappe repliek en zoals gewoonlijk weer sterk inhoudelijk...
die zionistische frustraties he

Sinistra
19 augustus 2004, 21:00
knappe repliek en zoals gewoonlijk weer sterk inhoudelijk...
die zionistische frustraties he

Ik heb eerder de indruk dat gij gefrustreerd zijn omdat uw antisemietische haring blijkbaar niet braad bij de andere forumgebruikers!!! Nogmaals de Palestijnen en hun terroristenleiders hebben géén baat bij vrede. Het enige wat ze willen is de totale vernietiging van Israël en voor minder nemen ze géén genoegen.

http://mywebpages.comcast.net/ayc4israel/arafat_bomber.gif

bruut geweld
19 augustus 2004, 21:03
oh gaan we de cartoons weer opstarten ?
zoals eerder reeds aangetoond heb ik er ook leuke..

bruut geweld
19 augustus 2004, 21:04
als de kleine kindjes eventjes lastig doen , posten we gewoon toch even opnieuw ;-)


http://www.gush-shalom.org/thewall/images/map_big_eng.gif

nog eens eventjes ter verduidelijking : al het donkergroene (bezet gebied) zou dus de facto geannexeerd worden door het lichtgroene israel en zijn muur.

daardoor wordt de westbank dus zo goed als in twee gesneden en onleefbaar als Palestijnse staat. Zal dus volledig omringd worden door Israel ...
effectief de palestijen worden langzaam doodgeknepen! Door 50 % van hun resterend land in te pikken , wordt hun ontkent staatje niet alleen aldus gereduceerd, maar ook in twee gesneden en volledig ommuurd.

PAST ALLEEN IN HET VERSJASSEN VAN DE PALESTIJNEN NAAR JORDANIE !
iets dat al toegegeven is door diegenen die hier zo maar forummers beschuldigen als ze kritiek durven uiten

Vandaar dat men Gaza wel wil laten gaan (en dan nog zijn de zionisten niet bereid) en men in de Westbank lekker verder bouwt.

Schandalige landpikkerij ...en dat vindt de VN , en het internationaal gerechtshof ook :oops:

Sinistra
19 augustus 2004, 21:07
;-) als de kleine kindjes eventjes lastig doen , posten we gewoon toch even opnieuw ;-)


http://www.gush-shalom.org/thewall/images/map_big_eng.gif

nog eens eventjes ter verduidelijking : al het donkergroene (bezet gebied) zou dus de facto geannexeerd worden door het lichtgroene israel en zijn muur.

daardoor wordt de westbank dus zo goed als in twee gesneden en onleefbaar als Palestijnse staat. Zal dus volledig omringd worden door Israel ...
effectief de palestijen worden langzaam doodgeknepen! Door 50 % van hun resterend land in te pikken , wordt hun ontkent staatje niet alleen aldus gereduceerd, maar ook in twee gesneden en volledig ommuurd.

PAST ALLEEN IN HET VERSJASSEN VAN DE PALESTIJNEN NAAR JORDANIE !
iets dat al toegegeven is door diegenen die hier zo maar forummers beschuldigen als ze kritiek durven uiten

Vandaar dat men Gaza wel wil laten gaan (en dan nog zijn de zionisten niet bereid) en men in de Westbank lekker verder bouwt.

Schandalige landpikkerij ...en dat vindt de VN , en het internationaal gerechtshof ook :oops:

Wees es eerlijk en hoeveel krijg je maandelijks van Jahjah??? ;-)

bruut geweld
19 augustus 2004, 21:16
en wederom : zeer inhoudelijk...

nog eens : DE BAL ;;;; de man spelen is natuurlijk een tactiek als je inhoudelijk steeds onderuit gaat.

we zullen eventjes indezelfde trend beginnen :
jij bent een zionistische fundi , wel degelijk een jood die zich enkel VOORDOET als een europeaan

in tegenstelling tot jou ben ik wel degelijk een Rasechte atheistische vlaming.
Jajah kan dik den boom in.ik verwijs ook niet naar zijn website. kunnen zonder agitatoren �* la fdw...

Jij daarentegen : goedkosher;org dé website van de christelijke europeaan:lol: en je vlaggetje natuurlijk.
kwestie van door de mand vallen , kan dat tellen

PollyCorrect
19 augustus 2004, 21:18
Ach Tim denk je écht dat de sympathie van Brute Ellende zo ver gaat dat ie bij de Hamas zou gaan? Nee toch... hij zit gewoon hier op dit forum te proberen joodjes te pesten, net als vroeger in de goeie ouwe tijd.

Antoon
19 augustus 2004, 21:21
en wederom : zeer inhoudelijk...

nog eens : DE BAL ;;;; de man spelen is natuurlijk een tactiek als je inhoudelijk steeds onderuit gaat.

we zullen eventjes indezelfde trend beginnen :
jij bent een zionistische fundi , wel degelijk een jood die zich enkel VOORDOET als een europeaan

in tegenstelling tot jou ben ik wel degelijk een Rasechte atheistische vlaming.
Jajah kan dik den boom in.ik verwijs ook niet naar zijn website. kunnen zonder agitatoren �* la fdw...

Jij daarentegen : goedkosher;org dé website van de christelijke europeaan:lol: en je vlaggetje natuurlijk.
kwestie van door de mand vallen , kan dat tellen


Mijn mening hierover: Timmeke is inderdaad joods, en jij bent een marrokkaan of dergelijke allochtoon. :wink:



http://www.rokemneedlearts.com/abrahamicapparel/proudzionist/bushcheneyarabic.jpg

bruut geweld
19 augustus 2004, 21:21
pollytje is ECHT verliefd op me , denk ik...:-D
al haar posts zijn immers persoonlijke aanvallen op me, zoveel aandacht vragen zal wel een bijbedoeling hebben...buiten het feit dat men zo de topic wil doen laten ontsporen in wat moddergegeooi, wat toch niet werkt, want ik post gewoon terug de inhoudelijke beginpost...

Sinistra
19 augustus 2004, 21:24
en wederom : zeer inhoudelijk...

nog eens : DE BAL ;;;; de man spelen is natuurlijk een tactiek als je inhoudelijk steeds onderuit gaat.

we zullen eventjes indezelfde trend beginnen :
jij bent een zionistische fundi , wel degelijk een jood die zich enkel VOORDOET als een europeaan

in tegenstelling tot jou ben ik wel degelijk een Rasechte atheistische vlaming.
Jajah kan dik den boom in.ik verwijs ook niet naar zijn website. kunnen zonder agitatoren �* la fdw...

Jij daarentegen : goedkosher;org dé website van de christelijke europeaan:lol: en je vlaggetje natuurlijk.
kwestie van door de mand vallen , kan dat tellen

Bruut gespuis is blijkbaar helderziende want hij weet onmiddelijk tot welke religie andere forumgebruikers behoren. Straffe koffie :roll: Ik ben een een volbloed Vlaming net als jij maar ik verdedig de westerse Joods-Christelijke traditie van democratie en ben géén gatlikker van de anti westerse progressieve loges en de systeemmedia die in dit land de wetten bepaald!!!

bruut geweld
19 augustus 2004, 21:25
dat gelooft allang niemand meer dat jij geen jood bent !!!

Antoon
19 augustus 2004, 21:26
Bruut gespuis is blijkbaar helderziende want hij weet onmiddelijk tot welke religie andere forumgebruikers behoren. Straffe koffie :roll: Ik ben een een volbloed Vlaming net als jij maar ik verdedig de westerse Joods-Christelijke traditie van democratie en ben géén gatlikker van de anti westerse progressieve loges en de systeemmedia die in dit land de wetten bepaald!!!
En ik denk dat BG een allochtoon is. Ben er zeker van. Linkse Vlamingen zijn niet zo geobsedeerd op de joden en Israel als BG. Vandaar.



http://www.rokemneedlearts.com/abrahamicapparel/proudzionist/bushcheneyarabic.jpg

bruut geweld
19 augustus 2004, 21:27
je hoeft je daarvoor niet te schamen hoor...

en van mij mag je best Jezus als de messias aanvaarden (op dit forum alleen dan )

Sinistra
19 augustus 2004, 21:29
dat gelooft allang niemand meer dat jij geen jood bent !!!

Als je men achternaam zou kennen zou je weten dat ik absoluut géén joods bloed heb en so what als dat wel zou zijn. Wat ga je doen een blik Zyklon_B naar men kop gooien of zo??? 8)

PollyCorrect
19 augustus 2004, 21:29
Ik weet niet of een moslim zo sicko zou zijn. Heb er zelf nog niet ontmoet gelukkig. Ik denk dat Bruut Gekwel vooral een beetje in het hoofdje iets niet goed heeft.

bruut geweld
19 augustus 2004, 21:30
En ik denk dat BG een allochtoon is. Ben er zeker van. Linkse Vlamingen zijn niet zo geobsedeerd op de joden en Israel als BG. Vandaar.




je loopt achter..
heb al zowat alle verwijten van de zionisten gekregen (inhoudelijk konden ze me immers niet aan)
eerst was ik een allochtoon, dan een negationist, een antisemiet , een nazi , onlangs was ik gedeeltelijk een jood en nu ben ik weer een allochtoon :-D

ik ga nogal wat veranderingen door ...

Antoon
19 augustus 2004, 21:30
je hoeft je daarvoor niet te schamen hoor...

en van mij mag je best Jezus als de messias aanvaarden (op dit forum alleen dan )
Dixit mohammed. Of is het Achmed? Rachid? Kom, wees eerlijk. Hoe heet je echt?

PollyCorrect
19 augustus 2004, 21:31
Dat vind ik een belediging voor Momo. En ik ken een prima Rachid.

Antoon
19 augustus 2004, 21:35
je loopt achter..
heb al zowat alle verwijten van de zionisten gekregen (inhoudelijk konden ze me immers niet aan)
eerst was ik een allochtoon, dan een negationist, een antisemiet , een nazi , onlangs was ik gedeeltelijk een jood en nu ben ik weer een allochtoon :-D

ik ga nogal wat veranderingen door ...1. In mijn ogen is het geen verwijt naar jou dat je een moslim bent. Maar goed. Dat is mijn mening. De overgevoeligheid van de moslims op dat gebied is ergens wel te begrijpen. :wink:

2. Je kunt tegeliijk een (moslim)-allochtoon zijn en je schuldig maken aan negationisme, antisemitisme en nazistische taal uitkramen. Dat is niet zo zeldzaam dezer dagen.

Maar vooral : je bent een geobsedeerde Israel-basher. Jouw onderschrift en nagenoeg al je postings gaan hierover.

Vandaar dat ik meer dan waarschijnlijk gelijk heb. Hoe je je er ook probeert uit te kletsen.



http://www.rokemneedlearts.com/abrahamicapparel/proudzionist/bushcheneyarabic.jpg

bruut geweld
19 augustus 2004, 21:37
yep , juliie hebben het door hoor !:lol:
vanaf vandaag heet ik dan maar mohammed, rachid , mustaf en wat weet ik nog allemaal...
morgen ben ik weer : Hans knagel SS

als je me daarmee denkt te beledigen/of met dergelijke kinderlijke persoonlijke aanvallen van kritiek denkt te houden.:-o 't zal niet pakken..

Sinistra
19 augustus 2004, 21:41
1. In mijn ogen is het geen verwijt naar jou dat je een moslim bent. Maar goed. Dat is mijn mening. De overgevoeligheid van de moslims op dat gebied is ergens wel te begrijpen. :wink:

2. Je kunt tegeliijk een (moslim)-allochtoon zijn en je schuldig maken aan negationisme, antisemitisme en nazistische taal uitkramen. Dat is niet zo zeldzaam dezer dagen.

Maar vooral : je bent een geobsedeerde Israel-basher. Jouw onderschrift en nagenoeg al je postings gaan hierover.

Vandaar dat ik meer dan waarschijnlijk gelijk heb. Hoe je je er ook probeert uit te kletsen.



http://www.rokemneedlearts.com/abrahamicapparel/proudzionist/bushcheneyarabic.jpg

Eigenlijk echt wel een enorm groot raadsel dat een land van amper 20.770 vierkante kilometer zoveel woede haat en frustraties opwekt bij vélé Arabische moslim!!

Antoon
19 augustus 2004, 21:42
yep , juliie hebben het door hoor !:lol:
vanaf vandaag heet ik dan maar mohammed, rachid , mustaf en wat weet ik nog allemaal...
morgen ben ik weer : Hans knagel SS

als je me daarmee denkt te beledigen/of met dergelijke kinderlijke persoonlijke aanvallen van kritiek denkt te houden.:-o 't zal niet pakken..Zie je wel? Hij probeert er zich uit te kletsen.

En 't is niet de bedoeling om je te beledigen. Dat doe je jezelf aan met de onzin die je uitkraamt.

Je bent in ieder geval een moslim-allochtoon. That's for sure. Zo ene met uitgesproken "fundamental crap".

Ik sta toevallig dichter bij het joodse (en Israëlische) standpunt. Lijkt mij juister en eerlijker. Maar dat weten de meeste forumleden ondertussen.


http://www.rokemneedlearts.com/abrahamicapparel/proudzionist/bushcheneyarabic.jpg

Sinistra
19 augustus 2004, 21:43
yep , juliie hebben het door hoor !:lol:
vanaf vandaag heet ik dan maar mohammed, rachid , mustaf en wat weet ik nog allemaal...
morgen ben ik weer : Hans knagel SS

als je me daarmee denkt te beledigen/of met dergelijke kinderlijke persoonlijke aanvallen van kritiek denkt te houden.:-o 't zal niet pakken..

Durf je je eigen naam niet op het forum gooien Bruut Gespuis of besef je mss zelf wel dat je uitlatingen strafbaar zijn in dit land. Daarom maar lekker anoniem hé... :roll:

bruut geweld
19 augustus 2004, 21:44
yep je hebt overschot van gelijk...
ik ga zodadelijk mijn schaap slachten; dan ga ik de koran lezen en dan plan ik een aanval op de zionistische webstek politics;be

die zionistjes toch...altijd goed voor een grap !

bruut geweld
19 augustus 2004, 21:47
Durf je je eigen naam niet op het forum gooien Bruut Gespuis of besef je mss zelf wel dat je uitlatingen strafbaar zijn in dit land. Daarom maar lekker anoniem hé... :roll:
aah de volgende stap in de persoonlijke aanvalletjes...
heb niets strafbaars beweert...net zoals een andere joodse fundi al heeft mogen ondervinden; je bent blijkbaar niet op de hoogte , geeft niet hoor.maar wees gerust wat wettelijkheid betreft zullen er op dit forum niet veel zijn die mij lessen kunnen geven...

Antoon
19 augustus 2004, 21:49
yep je hebt overschot van gelijk...
ik ga zodadelijk mijn schaap slachten; dan ga ik de koran lezen en dan plan ik een aanval op de zionistische webstek politics;be

die zionistjes toch...altijd goed voor een grap !Of je schapen slacht en de koran leest laat me koud. Iedereen beleeft zijn religie op zijn manier, min of meer gelovig.

Maar je doet inderdaad niets anders dan op de joden en Israel (en dus de zionisten) te kappen, of het nu op een webstek of een forum is maakt weinig uit.

die zionistjes toch...altijd goed voor een grap !Jouw moslim-frustratie druipt ervan af...

Sinistra
19 augustus 2004, 21:54
aah de volgende stap in de persoonlijke aanvalletjes...
heb niets strafbaars beweert...net zoals een andere joodse fundi al heeft mogen ondervinden; je bent blijkbaar niet op de hoogte , geeft niet hoor.maar wees gerust wat wettelijkheid betreft zullen er op dit forum niet veel zijn die mij lessen kunnen geven...

Jaja als gij het zegt is het de waarheid natuurlijk. 8) 8)

driewerf
19 augustus 2004, 21:56
Kwestie van eens een ander geluid te horen: bezoek eens de website http://www.maavak.org.il/maavak/index.php website in het Hebreeuws, Arabisch, Russisch en Engels. Zal de gemoederen wat doen bedaren

driewerf

bruut geweld
19 augustus 2004, 22:08
Jaja als gij het zegt is het de waarheid natuurlijk. 8) 8)
nee, als je het gestudeerd hebt weet je beter dan een ander waarover je praat he;-)

Antoon
19 augustus 2004, 22:13
Kwestie van eens een ander geluid te horen: bezoek eens de website http://www.maavak.org.il/maavak/index.php website in het Hebreeuws, Arabisch, Russisch en Engels. Zal de gemoederen wat doen bedaren

driewerf
Och, hebben ze in Israel ook al extreem-linkse lullers? Ochaarme zeg.


http://www.rokemneedlearts.com/abrahamicapparel/proudzionist/bushcheneyarabic.jpg

bruut geweld
19 augustus 2004, 22:18
jaja, nadat we allemaal eerst antisemieten en nazi's waren , zijn we nu extreem linkse lullers...

en als USA gatlikkertjes zich echt geen blijf meer weten wordt je zelfs een islamiet , uit hun mond komende een eretitel vind ik...

Sinistra
19 augustus 2004, 22:20
jaja, nadat we allemaal eerst antisemieten en nazi's waren , zijn we nu extreem linkse lullers...

en als USA gatlikkertjes zich echt geen blijf meer weten wordt je zelfs een islamiet , uit hun mond komende een eretitel vind ik...

Ge moet er fier op zijn. Je vrouw elke dag afmotten. Nu begrijp ik mss je frustratie t.a.v Israël :-P

Sinistra
19 augustus 2004, 22:21
nee, als je het gestudeerd hebt weet je beter dan een ander waarover je praat he;-)

gestudeerd waar??? Weet jij wel wat dat inhoud studeren???

Antoon
19 augustus 2004, 22:22
jaja, nadat we allemaal eerst antisemieten en nazi's waren , zijn we nu extreem linkse lullers...

en als USA gatlikkertjes zich echt geen blijf meer weten wordt je zelfs een islamiet , uit hun mond komende een eretitel vind ik...

Euh, ik had het niet over jou hé? Jij bent een islamist, that's for sure. :wink: Zo ene die rotsvast geloofde in die onzin van AEL en MDP en dergelijke.

Sinistra
19 augustus 2004, 22:25
Euh, ik had het niet over jou hé? Jij bent een islamist, that's for sure. :wink: Zo ene die rotsvast geloofde in die onzin van AEL en MDP en dergelijke.

Nogmaals hij is de beste reclame voor de pro-palestijnen lobby!!! :-D

bruut geweld
19 augustus 2004, 22:30
wel nogmaals : vreemd dat jullie zionistjes(of sommigen dan) bedreigingen sturen, beschuldigen en zeeer gefrusteerd geraken zoals hier nu reeds een tijdje in jullie posts aangetoond wordt.

AEl ? yep het wordt nog grappiger met de minuut, wanhopig precies ?
langs de andere kant heb ik geen verwijzingen naar joodse sites in mijn handtekening staan. enkel joden hebben daar echt reden toe... of je moet natuurlijk zoo verjoodst zijn dat je...nee, laat maar.

Seba
19 augustus 2004, 22:49
hoewel ik niet altijd akkoord ga met Bruut Geweld meot ik hem hier toch gelijk geven: veel verder dan wat op de man spelen komen timmeke en Antoon niet. Bruut Geweld is nog één vand e weinige forumleden die de moeite doet om lange argumentaties stevig te onderbouwen, we weten bijvoorbeeld nog altijd neit jullie reactie op dat kaartje dat hij hier postte Antoon, een veelzeggend kaartje trouwens...

bruut geweld
19 augustus 2004, 22:50
gestudeerd waar??? Weet jij wel wat dat inhoud studeren???

tiss tiss, je kan toch beter nietwaar ?
als jij dat ook kon zou je niet zo zwart/wit denken he.:oops:

bruut geweld
19 augustus 2004, 22:54
dank je seba..

Men hoeft mij geen gelijk te geven .dit is een discussieforum dus hou het bij argumenten om een ander tegen te spreken.
ik heb een mening en die is eerder pro palestijns , maar ik wil ze zeker niet als heiligen beschouwen. er zitten evengoed agitatoren tussen die zich beter zouden richten op verstandig verzet en hun volk daadwerkelijk te helpen dan de zoveelste terreurdaad als vergelding. zuiver zwart/wit gaat hier niet op !

Maar in het geheel kies ik dus voor de Palestijense zaak, in die zin dat ze een eigen staat verdienen en dat israel zich moet terugtrekken tot de grenzen van 67, meer niet.

dat israel daardoor nniet vrij van agressie zal zijn , weet ik ook. Dus laat ze hun muur maar bouwen op die grens.

meer niet. de persoonlijke aanvallen zijn dan wel grappig.

Sinistra
19 augustus 2004, 22:57
hoewel ik niet altijd akkoord ga met Bruut Geweld meot ik hem hier toch gelijk geven: veel verder dan wat op de man spelen komen timmeke en Antoon niet. Bruut Geweld is nog één vand e weinige forumleden die de moeite doet om lange argumentaties stevig te onderbouwen, we weten bijvoorbeeld nog altijd neit jullie reactie op dat kaartje dat hij hier postte Antoon, een veelzeggend kaartje trouwens...

Seba heb Bruut geweld reeds verschillende malen mijn standpunt toegelicht maar het probleem is dat Bruut geweld elk maal opnieuw zijn haat en scheld-epistels t.a.v andersdenkenden moet ventileren in de vorm van "vuile zionisten", "usa-gatlikkers" "moslimofoben" en wat weet wat nog allemaal. Israël is een soevereine naties opgericht in 1948 door Ben Goerion en ze'n zionistische beweging. Zionisme heeft steeds de waarde van de multi-culturaliteit in het Palestijnse protectoraat verdedigd. Helaas dachten de toenmalige Palestijnse moslims er anders over, hun grote mufti Husseini riep op de joodse ongelovigen te bestrijden en ze de zee in te jagen. Verscheidene Arabische landen hebben gepoogd reeds tot 3 x toe Israël in de pan te hakken en van de landkaart te vegen. Telkens zorgde het helfhaftige IDF ervoor dat met de steun van Amerikaanse en Franse wapens de Arabische agressoren terug werde gedreven naar landen van herkomst. Nu nog elke dag bewijzen de palestijnen dat ze géén vrede willen en met géén minder genoegen nemen dan elke jood over de kling te jagen en Israël te doen verdwijnen.

bruut geweld
19 augustus 2004, 23:12
over de creatie van israel het volgende..

Btw : ik denk niet timmeke dat ik ooit met jou daarover gediscussieerd heb ...of het moest onder weer één van jullie andere nicks zijn..

Statehood and Expulsion
1948


What was the Arab reaction to the announcement of the creation of the state of Israel?

"The armies of the Arab states entered the war immediately after the State of Israel was founded in May. Fighting continued, almost all of it within the territory assigned to the Palestinian state...About 700,000 Palestinians fled or were expelled in the 1948 conflict." Noam Chomsky, "The Fateful Triangle."

Was the part of Palestine assigned to a Jewish state in mortal danger from the Arab armies?

"The Arab League hastily called for its member countries to send regular army troops into Palestine. They were ordered to secure only the sections of Palestine given to the Arabs under the partition plan. But these regular armies were ill equipped and lacked any central command to coordinate their efforts...[Jordan's King Abdullah] promised [the Israelis and the British] that his troops, the Arab Legion, the only real fighting force among the Arab armies, would avoid fighting with Jewish settlements...Yet Western historians record this as the moment when the young state of Israel fought off "the overwhelming hordes' of five Arab countries. In reality, the Israeli offensive against the Palestinians intensified." "Our Roots Are Still Alive," by the Peoples Press Palestine Book Project.

Ethnic cleansing of the Arab population of Palestine

"Joseph Weitz was the director of the Jewish National Land Fund...On December 19, 1940, he wrote: 'It must be clear that there is no room for both peoples in this country...The Zionist enterprise so far...has been fine and good in its own time, and could do with 'land buying' - but this will not bring about the State of Israel; that must come all at once, in the manner of a Salvation (this is the secret of the Messianic idea); and there is no way besides transferring the Arabs from here to the neighboring countries, to transfer them all; except maybe for Bethlehem, Nazareth and Old Jerusalem, we must not leave a single village, not a single tribe'...There were literally hundreds of such statements made by Zionists." Edward Said, "The Question of Palestine."

Ethnic cleansing - continued

"Following the outbreak of 1936, no mainstream (Zionist) leader was able to conceive of future coexistence without a clear physical separation between the two peoples - achievable only by transfer and expulsion. Publicly they all continued to speak of coexistence and to attribute the violence to a small minority of zealots and agitators. But this was merely a public pose..Ben Gurion summed up: 'With compulsory transfer we (would) have a vast area (for settlement)...I support compulsory transfer. I don't see anything immoral in it,'" Israel historian, Benny Morris, "Righteous Victims."

Ethnic cleansing - continued

"Ben-Gurion clearly wanted as few Arabs as possible to remain in the Jewish state. He hoped to see them flee. He said as much to his colleagues and aides in meetings in August, September and October [1948]. But no [general] expulsion policy was ever enunciated and Ben-Gurion always refrained from issuing clear or written expulsion orders; he preferred that his generals 'understand' what he wanted done. He wished to avoid going down in history as the 'great expeller' and he did not want the Israeli government to be implicated in a morally questionable policy...But while there was no 'expulsion policy', the July and October [1948] offensives were characterized by far more expulsions and, indeed, brutality towards Arab civilians than the first half of the war." Benny Morris, "The Birth of the Palestinian Refugee Problem, 1947-1949"

Didn't the Palestinians leave their homes voluntarily during the 1948 war?

"Israeli propaganda has largely relinquished the claim that the Palestinian exodus of 1948 was 'self-inspired'. Official circles implicitly concede that the Arab population fled as a result of Israeli action - whether directly, as in the case of Lydda and Ramleh, or indirectly, due to the panic that and similar actions (the Deir Yassin massacre) inspired in Arab population centers throughout Palestine. However, even though the historical record has been grudgingly set straight, the Israeli establishment still refused to accept moral or political responsibility for the refugee problem it- or its predecessors - actively created." Peretz Kidron, quoted in "Blaming the Victims," ed. Said and Hitchens.

Arab orders to evacuate non-existent

"The BBC (British Broadcasting Corporation) monitored all Middle Eastern broadcasts throughout 1948. The records, and companion ones by a United States monitoring unit, can be seen at the British Museum. There was not a single order or appeal, or suggestion about evacuation from Palestine, from any Arab radio station, inside or outside Palestine, in 1948. There is a repeated monitored record of Arab appeals, even flat orders, to the civilians of Palestine to stay put." Erskine Childers, British researcher, quoted in Sami Hadawi, "Bitter Harvest."

Ethnic cleansing- continued

"That Ben-Gurion's ultimate aim was to evacuate as much of the Arab population as possible from the Jewish state can hardly be doubted, if only from the variety of means he employed to achieve his purpose...most decisively, the destruction of whole villages and the eviction of their inhabitants...even [if] they had not participated in the war and had stayed in Israel hoping to live in peace and equality, as promised in the Declaration of Independence." Israeli author, Simha Flapan, "The Birth of Israel."

The deliberate destruction of Arab villages to prevent return of Palestinians

"During May [1948] ideas about how to consolidate and give permanence to the Palestinian exile began to crystallize, and the destruction of villages was immediately perceived as a primary means of achieving this aim...[Even earlier,] On 10 April, Haganah units took Abu Shusha... The village was destroyed that night... Khulda was leveled by Jewish bulldozers on 20 April... Abu Zureiq was completely demolished... Al Mansi and An Naghnaghiya, to the southeast, were also leveled. . .By mid-1949, the majority of [the 350 depopulated Arab villages] were either completely or partly in ruins and uninhabitable." Benny Morris, "The Birth of the Palestinian Refugee Problem, 1947-1949.

After the fighting was over, why didn't the Palestinians return to their homes?

"The first UN General Assembly resolution--Number 194- affirming the right of Palestinians to return to their homes and property, was passed on December 11, 1948. It has been repassed no less than twenty-eight times since that first date. Whereas the moral and political right of a person to return to his place of uninterrupted residence is acknowledged everywhere, Israel has negated the possibility of return... [and] systematically and juridically made it impossible, on any grounds whatever, for the Arab Palestinian to return, be compensated for his property, or live in Israel as a citizen equal before the law with a Jewish Israeli." Edward Said, "The Question of Palestine."

Is there any justification for this expropriation of land?

"The fact that the Arabs fled in terror, because of real fear of a repetition of the 1948 Zionist massacres, is no reason for denying them their homes, fields and livelihoods. Civilians caught in an area of military activity generally panic. But they have always been able to return to their homes when the danger subsides. Military conquest does not abolish private rights to property; nor does it entitle the victor to confiscate the homes, property and personal belongings of the noncombatant civilian population. The seizure of Arab property by the Israelis was an outrage." Sami Hadawi, "Bitter Harvest."

How about the negotiations after the 1948-1949 wars?

"[At Lausanne,] Egypt, Syria, Lebanon, and the Palestinians were trying to save by negotiations what they had lost in the war--a Palestinian state alongside Israel. Israel, however... [preferred] tenuous armistice agreements to a definite peace that would involve territorial concessions and the repatriation of even a token number of refugees. The refusal to recognize the Palestinians' right to self-determination and statehood proved over the years to be the main source of the turbulence, violence, and bloodshed that came to pass." Israeli author, Simha Flapan, "The Birth Of Israel."

Israel admitted to UN but then reneged on the conditions under which it was admitted

"The [Lausanne] conference officially opened on 27 April 1949. On 12 May the [UN's] Palestine Conciliation ,Committee reaped its only success when it induced the parties to sign a joint protocol on the framework for a comprehensive peace. . Israel for the first time accepted the principle of repatriation [of the Arab refugees] and the internationalization of Jerusalem. . .[but] they did so as a mere exercise in public relations aimed at strengthening Israel's international image...Walter Eytan, the head of the Israeli delegation, [stated]..'My main purpose was to begin to undermine the protocol of 12 May, which we had signed only under duress of our struggle for admission to the U.N. Refusal to sign would...have immediately been reported to the Secretary-General and the various governments.'" Israeli historian, Ilan Pappe, "The Making of the Arab-Israel Conflict, 1947-1951."

Israeli admission to the U.N.- continued

"The Preamble of this resolution of admission included a safeguarding clause as follows: 'Recalling its resolution of 29 November 1947 (on partition) and 11 December 1948 (on reparation and compensation), and taking note of the declarations and explanations made by the representative of the Government of Israel before the ad hoc Political Committee in respect of the implementation of the said resolutions, the General Assembly...decides to admit Israel into membership in the United Nations.'

"Here, it must be observed, is a condition and an undertaking to implement the resolutions mentioned. There was no question of such implementation being conditioned on the conclusion of peace on Israeli terms as the Israelis later claimed to justify their non-compliance." Sami Hadawi, "Bitter Harvest."

What was the fate of the Palestinians who had now become refugees?

"The winter of 1949, the first winter of exile for more than seven hundred fifty thousand Palestinians, was cold and hard...Families huddled in caves, abandoned huts, or makeshift tents...Many of the starving were only miles away from their own vegetable gardens and orchards in occupied Palestine - the new state of Israel...At the end of 1949 the United Nations finally acted. It set up the United Nations Relief and Works Administration (UNRWA) to take over sixty refugee camps from voluntary agencies. It managed to keep people alive, but only barely." "Our Roots Are Still Alive" by The Peoples Press Palestine Book Project

brutus
20 augustus 2004, 01:37
Hoe kunt ge samen leven met een volk dat mensen van 14 15 jaar
vermoordt in een bus !!!!!!
Smeerlappen

brutus
20 augustus 2004, 01:37
Lafaards

bruut geweld
20 augustus 2004, 12:54
ja , de puberteit he...

Omega
20 augustus 2004, 14:48
We zijn hier vertrokken voor een héél lange discussie. Nu ja, daarom is 't conflict ook nog niet opgelost.

geweld, als je die tekst leest, valt er trouwens nog een derde smerige acteur op: de arabische landen. Palestijnen pushen om boel te zoeken, maar als 't eenmaal zo ver is, trekken ze 'r toch ook braafjes hun handen af....

VlaamseBelg
20 augustus 2004, 14:53
Ook waar. De steun uit de buurlanden situeert zich vooral rond de milities en hun omgeving. Families van martelaren krijgen geld, als je ziet hoe arm die gasten zijn, is het begrijpelijk dat er zich willen opofferen. Als ik totaal geen toekomst zie voor mijzelf en door mijn dood kan ik mijn familie goed vooruit helpen, dan zal ik er waarschijnlijk nog eens over nadenken ook.

bruut geweld
20 augustus 2004, 15:09
We zijn hier vertrokken voor een héél lange discussie. Nu ja, daarom is 't conflict ook nog niet opgelost.

geweld, als je die tekst leest, valt er trouwens nog een derde smerige acteur op: de arabische landen. Palestijnen pushen om boel te zoeken, maar als 't eenmaal zo ver is, trekken ze 'r toch ook braafjes hun handen af....
overschot van gelijk heb je ! ben niet zo naief te geloven dat de omringende landen zo'n grote palestijnenlovers zijn...ze misbruiken hun miserie evengoed.
(de zionistische fundi's hier gaan natuurlijk meteen uit van dergelijke kinderlijke veronderstellingen)
maar ondertussen blijven de Palestijnen dus ondergaan.

Vlaanderen_onafhankelijk
20 augustus 2004, 21:13
Los van elle pro-Israel of pro-Palestina propaganda, wordt het niet tijd dat er een ECHTE vredesmacht naar daar gestuurd wordt?
Anders komen ze toch niet uit deze situatie.
Van Palestijnse kant hoef je al helemaal niks te verwachten. De lokale authoriteit is, al ze al niet corrupt zijn, onmachtig om de grote fundamentalistische organisaties onder de knoet te houden, laat staan te ontmantelen.
Israel toont nu al jaren aan dat keiharde repressie niets uithaald. Met elke Israelische actie keren zich meer Palestijnen naar het fundamentalisme, een begrijpelijke reactie als je opgescheept zit met enerzijds een 'authoriteit' die machteloos staat en de vele donaties aan zichzelf houdt en anderzijds een organisatie (Hamas) die je opvangt, zowel financieel als sociaal. Let wel op: dit betekend niet dat ik aanslagen goedkeur of die organisaties aanvaardt, om Timmeke en co voor te zijn

Of je nu pro-Israel of pro-Palestina bent, je met toegeven dat het zo niet verder kan. Aan beide kanten van de muur spelen zich duistere taferelen af waarvan de gewone Palestijn en Israeliër het slachtoffer zijn. Van de buurlandne hoef je ook al niks nuttigs te verwachten.

Verder is het opvallend dat deze topic is afgegleden naar een ordinaire scheldpartij tussen 'vertegenwoordiger' van beide kampen. Inhoudelijk reageren lukt voor sommigen (al lang) niet meer.
brutus is blijkbaar een 'aanwinst' die niet verder komt dan 'smerige Palestijnen' en andere lieve woordjes.
Timmeke, met cartoontjes kom je er echt niet hoor. Of ze nu to the point zijn of niet (in het geval van de Arafatcartoon is het wel 'raak'), zo 'discussiëren' kan iedereen.

Wat me verder nog opvalt is dat de pro-Israelische kant zelden tot gefundeerde reacties komt. Er is nog steeds geen reactie op het kaartje van bruut geweld.

Wat bruut geweld betreft: woorden als 'usa-gatlikkers' helpen je echt niks vooruit hoor. Ik ben nu niet direct een usa-gatlikker, maar wil toch ook de atlantische banden behouden. Zonder de VS struikt onze economie ook in elkaar. Voor Europa is het het beste op twee paarden te wedden, zowel in Westen als in het Oosten.

ingenious
20 augustus 2004, 21:26
tja, als je de discussie hier zo volgt, begrijp je wel waarom dat conflict daar niet opgelost geraakt! zelfs hier, ver weg van het midden-oosten, kan er nog geen serene discussie over plaats vinden. triestig hoor