PDA

View Full Version : John Kerry verliest voorsprong op Bush in peilingen


Antoon
20 augustus 2004, 08:14
De Amerikaanse democratische presidentskandidaat John Kerry verliest voorsprong op zijn republikeinse rivaal George W. Bush. Kerry houdt nog 1 procent over, dat blijkt uit de laatste peiling van de Amerikaanse nieuwszender CBS. 46 procent van de Amerikanen zou vandaag voor Kerry stemmen en 45 procent voor Bush.

John Kerry verliest vooral steun bij de oorlogsveteranen en katholieken. Na de democratische conventie eind juli stond Kerry nog op 48% tegen 43% voor Bush. Nieuwszender CBS deed de peiling tussen 15 en 18 augustus onder 1.009 Amerikanen. Zonder de aanwezigheid van de onafhankelijke kandidaat Ralph Nader zou Kerry 47% van de stemmen krijgen en Bush 43%. (belga)


Hup hup. 8)


http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_13557.jpg http://www.whitehouse.gov/president/images/300-p25695-23.jpg


http://www.rokemneedlearts.com/abrahamicapparel/proudzionist/bushcheneyarabic.jpg

Antoon
20 augustus 2004, 12:59
Bijkomende informatie :

Twijfels over oorlogsverleden Kerry

Kerry ontving voor zijn diensttijd in Vietnam vijf onderscheidingen, maar de afgelopen weken hebben verscheidene groepen Vietnam-veteranen zich kritisch uitgelaten over het oorlogsverleden van Kerry. Hij zou onder meer gelogen hebben over een beschieting door de Vietcong en in een geval ten onrechte een Purple Heart hebben ontvangen, een onderscheiding die automatisch wordt toegekend aan in gevechtssituaties gewond geraakte soldaten. Kerry ontving drie Purple Hearts, waardoor hij al na vier maanden naar huis mocht. Ook hebben verscheidene voormalige medestrijders van Kerry de Democraat in een onlangs uitgebrachte televisie-advertentie omschreven als een slechte soldaat en een ongeschikte bevelhebber. Kerry beschuldigde gisteren president George Bush ervan achter de aanvallen op zijn Vietnam-verleden te zitten en ,,anderen zijn smerige werk te laten doen''. (DS)


Om een zittende President te kunnen verslaan in verkiezingen moet je met meer dan met een Kerry afkomen. Het probleem van de democraten is dat hun kandidaat niet deugd. En maar goed ook. :-D

bruut geweld
20 augustus 2004, 13:41
vind ik ook hup hup bush....

mijn motivatie is natuurlijk wel iets anders dan die van de doorsnee USA gatlikker ;-) ..

bush en zijn haviken zijn de ultieme katalysator voor verdere europese eenwording , verder zich toespitsen op China als hoofdmarkt (wegens het usa protectionistisch beleid) en het midden oosten waar de Us nu zowat overal uitgekotst wordt, en het nuchtere europa meer opportuniteiten krijgt.
Bovendien wordt de vraag tot een potente europese defensiemacht door de imperialistische militaire agressie en logica van de haviken (because it's do-able) alleen maar verdergezet.
Go bush ! Europa kan er als geheel maar sterker van worden...
laat maar komen die gevatte bush-haviken qoutes: old europe, europe you should accept turkey, if you're not with us, you're against us, may god bless, we are winning in irak, halliburton is not my company anymore.

veel beter dan kerry, die me dunkt een typische verzoeningspresident zou zijn. maar daarom achter de schermen het spel niet zachter speelt.
Bush et co was de nodige trigger die europa nodig had na het koude oorlogtijperk om te beseffen dat de grote zogezegde vriend die zolang de andere grote gevaarlijke oostreus had geneutraliseerd NU naar totale dominantie streeft en geen boodschap heeft aan internationaal recht, VN of een internationaal gerechtshof., soevereiniteit van staten . en europa schrok .
en is wakker geworden. maar omdat we met zovele partijen zijn , en er hier en daar USA kloontjes �* la Aznar, berlusconi en polen =(alhoewel die OOK serieus veranderd zijn "we were lied to !")duurt het wel even en moeten we zien dat we niet terug indommelen... daarom is bush zijn beleid de beste garantie voor een verdere europese eenwording en potentieel.

Yep! go bush ...go all the way

VlaamseBelg
20 augustus 2004, 14:40
Ik heb Kerry ook niet zo graag, ik had liever zijn kandidaat vice-president door zien gaan.

Maar ja, als je in de VS geen doden op uw geweten hebt, kan je het vergeten. Daarom is Arnold Swarshie zo populair, die heeft er in zijn films duizenden afgemaakt.

Pascal L.
20 augustus 2004, 14:53
Wolfowitz For President!

bruut geweld
20 augustus 2004, 14:57
hij heeft natuurlijk ook een kennedytje weten te strikken...

volgens sommigen diegene die hem uiteindelijk de overwinning heeft doen behalen.

daarvoor ging hij onderuit aan de schandalen
zoals
:ongewenste intimiteiten , antifeministische uitspraken, zijn afkomst (zoon van een oostenrijks politieman, nazisme vermoedens die hij wanhopig counterde door giften aan het wiesenthal center) etc..

dat hij uiteindelijk verkozen is , is idd een goed teken van hetgeen de verkiezingen is de states geworden zijn.
nagenoeg geen inhoud meer(of het moet één van de weinige debatten zijn of dappere journalisten die de kans krijgen) maar veel show en hype creeren.
nu beter zo'n verkiezingen dan geen natuurlijk !
Maar als ik de recente evolutie in onze politieke contreien zie (de belangrijke visuele mediatisering ervan) stel ik me ook vragen bij de recente politicababes en dergelijke.

Verlang soms naar de zuiver inhoudelijke politicus die vooral over zijn job , zijn prestaties en zijn mislukkingen wil praten; en met de rest: privé en hoe zij/hij eruit ziet hebben we geen zaken.

Let's face it: van rompaey is een goed minister van financiën geweest in moeilijke tijden, zou die als opkomend politicus vandaag de dag nog kansen hebben? martens idem.
Tobback, de croo en eyskens hebben ook geen groot visueel appetijtelijk gehalte, maar zijn dan weer zo verbaal gevat dat ze op die manier weer opvallen.

maar de determinerende factor zou dus inhoud moeten zijn.

bruut geweld
20 augustus 2004, 14:59
Wolfowitz For President!
who's next ? syrië, iran, noord korea
;-) dien do-able zullen ze toch anders moeten gaan fraseren...
we THINK we can do it , misschien ?

/\|cazar
20 augustus 2004, 15:10
Maakt niet uit wie er wint van die 2. Beiden zijn verre familie van elkaar en even doortrapt.

Phrea|K
20 augustus 2004, 15:18
Als ik het boek 'Regeren vanuit het Duitser' van Jim Marrs mag geloven, dan maakt het sowieso niet uit wie er op welke post zit, omdat de werkelijke beslissingen toch genomen worden in allerhande geheime vennootschapjes. :lol:

Rare jongens, die complottheoretici... :rofl:

bruut geweld
20 augustus 2004, 15:22
SPECTRE ?

mijn aston staat al klaar....

Pascal L.
20 augustus 2004, 15:45
who's next ? syrië, iran, noord korea
;-) dien do-able zullen ze toch anders moeten gaan fraseren...
we THINK we can do it , misschien ?

Wie is het grootste gevaar voor de wereld?? Syrie niet: omverwerping van dat Baatistische regime zou een goeie zaak zijn maar er zijn dringendere bedreigingen aan de orde ... Dus wie is de grootste bedreiging, Iran of Noord-Korea? Ik vind Iran heel gevaarlijk, maar kan wel begrip opbrengen voor diegenen die vinden dat het regime in Noord-Korea zo gestoord is dat ze gevaarlijk zijn voor de rest van de wereld.

Flippend Rund
20 augustus 2004, 15:53
Kerry ontving voor zijn diensttijd in Vietnam vijf onderscheidingen, maar de afgelopen weken hebben verscheidene groepen Vietnam-veteranen zich kritisch uitgelaten over het oorlogsverleden van Kerry. Hij zou onder meer gelogen hebben over een beschieting door de Vietcong en in een geval ten onrechte een Purple Heart hebben ontvangen, een onderscheiding die automatisch wordt toegekend aan in gevechtssituaties gewond geraakte soldaten. Kerry ontving drie Purple Hearts, waardoor hij al na vier maanden naar huis mocht.
Opmerkelijk gevolg van moddergooi-politiek. De ene man wist de 'tour of duty' te ontspringen via familie-connecties, een andere deed wel zijn plicht... en toch is het de laatste die zich nu moet verdedigen tegen allerlei insinuaties en verdachtmakingen. :-D Tegenwoordig kun je als presidentskandidaat beter kleurloos en volstrekt zonder verleden zijn. Vuil spelletje, die democratie.

Mijn advies aan de Amerikanen luidt: stem Bush, dan kunnen wij hier nog 4 jaar verhit discussieren 8)

Sinistra
21 augustus 2004, 11:27
Wolfowitz For President!

Inderdaad Wolfie is een uiterst geniale man. Als oud-V.S ambassadeur in Indonesië weet hij perfect hoe om te gaan met de dreiging van de islamietische theocratieën. Syrië en Iran zullen zich koest moeten houden en zolang ze niet Israël bedreigen mogen ze doen wat ze willen van mij part.

Stefanie
21 augustus 2004, 21:52
Daarnet twee journaals gezien. Om zeven uur op VRT: In die spotjes wordt beweerd dat Kerry gelogen heeft over zijn verleden als held of zoiets. Om acht uur op Nederland 1: Kerry heeft getuigd tegen 'n aantal militairen en beweert dat zij oorlogsmisdaden begaan hebben. Hij zou daarover gelogen hebben. Valse beschuldigingen dus.

Rechtsliberaal
21 augustus 2004, 23:16
http://www.powerlineblog.com/archives/Christmas.jpeg

Wie het artikel over Kerry's ontluisterende Viëtnam-verleden in de HP/De Tijd van deze week heeft gelezen, zal deze cartoon meteen begrijpen. Ik wist al dat Kerry een gladjanus was, maar dat hij ook een ridicule clown was niet.....

Olivier
21 augustus 2004, 23:31
Maakt niet uit wie er wint van die 2. Beiden zijn verre familie van elkaar en even doortrapt.
Beide skull and bones...of hoe heette die groep.

senator
22 augustus 2004, 00:45
Moge de beste winnen.
Wij belgskes kunnen toch niet stemmen, dus we zullen wel zien wanneer het zover is wie het wordt. En als het Kerry wordt, dan moeten we dat gastje een eerlijke kans geven, zonder vooroordelen, zien wat hij ervan bakt. Kvind het ongepast om nu al vooroordelen over hem te zoeken door in zijn verleden en in zijn connecties te gaan grasduinen, te gaan gissen of zomaar schrijfsels van anderen voor waarheid aan te nemen. Dat is namelijk net hetzelfde wat die Amerikaanse televisiespotjes en propagandamachines de amerikanen probeert op te dringen en zal enkel de waarheid verdoezelen.
Ik ken Bush niet persoonlijk, maar ga niet akkoord met sommige van zijn beslissingen. Ik heb zoals zovelen dus iets tegen zijn beleid. Maar ik verlaag mij niet tot het geloven van wat andere mensen(met allemaal andere motieven en zelden hoort de waarheid daarbij) over de persoon Bush schrijven of zeggen.
Hetzelfde gezegd over Kerry, moest die mens aan de macht komen en dingen beslissen waar ik niet mee akkoord ga, dan pas ga ik zeggen "dat is ne slechte president". Tot die dag ben ik neutraal tov Kerry.

Seba
22 augustus 2004, 02:36
http://forums.allaboutjazz.com/showthread.php?t=5745

de waarheid kwetst...

k9
22 augustus 2004, 14:21
Bijkomende informatie :

Twijfels over oorlogsverleden Kerry

Dezelfde tactiek gebruikte hij 4 jaar geleden? Het is wel grappig dat bush nu beweert dat hij er niks vanaf weet .

Seba
22 augustus 2004, 14:23
old tricks:

http://www.johnkerry.com/video/player.php?video=082104_old_tricks

lyot
22 augustus 2004, 21:35
die clip is werkelijk ongeloofelijk.. De republikeinen zinken hiermee toch wel tot een bijzonder laag niveau... En dat wordt hier dan nog verdedigd ook..

Antoon
23 augustus 2004, 12:01
Sinds het begin van de huidige verkiezingsstijd lopen er ontelbare anti-Bush campagnes gesponsord door allerlei 'vrijwillige' groeperingen die geen deel uitmaken van de officiële campagne van Kerry.

In totaal hebben die pro-democratische bewegingen reeds ongeveer meer dan 62 miljoen dollar uitgegeven aan dat soort 'onafhankelijke' campagnes.

Aan de huidige 'onafhankelijke' anti-Kerry campagne van de oudstrijders is ongeveer 2,5 miljoen dollar uitgegeven.

Bush heeft van in het begin gevraagd dat men ophoudt met dat soort negatieve ongekoppelde campagnes aan beide kanten, maar Kerry had er geen oren naar.

Nu dat er een negatieve anti-Kerry campagne aan de gang is die duidelijk het Kerry kamp schaadt roept deze moord en brand en beschuldigt hij de republikeinen van alles en nog wat.

Deze zoveelste tweeslachtige houding van Kerry verhoogt eens te meer de kansen van Bush.

Gelukkig maar. ;-)



http://www.rokemneedlearts.com/abrahamicapparel/proudzionist/bushcheneyarabic.jpg

k9
23 augustus 2004, 12:03
Sinds het begin van de huidige verkiezingsstijd lopen er ontelbare anti-Bush campagnes gesponsord door allerlei 'vrijwillige' groeperingen die geen deel uitmaken van de officiële campagne van Kerry.

In totaal hebben die pro-democratische bewegingen reeds ongeveer meer dan 62 miljoen dollar uitgegeven aan dat soort 'onafhankelijke' campagnes.

Aan de huidige 'onafhankelijke' anti-Kerry campagne van de oudstrijders is ongeveer 2,5 miljoen dollar uitgegeven.

Bush heeft van in het begin gevraagd dat men ophoudt met dat soort negatieve ongekoppelde campagnes aan beide kanten, maar Kerry had er geen oren naar.

Nu dat er een negatieve anti-Kerry campagne aan de gang is die duidelijk het Kerry kamp schaadt roept deze moord en brand en beschuldigt hij de republikeinen van alles en nog wat.

Deze zoveelste tweeslachtige houding van Kerry verhoogt eens te meer de kansen van Bush.

Gelukkig maar. ;-)



http://www.rokemneedlearts.com/abrahamicapparel/proudzionist/bushcheneyarabic.jpg

Geef eens een voorbeeld van een dergelijk campagne tegen bush die toevallig ook in 2000 "gebruikt" werd?

Antoon
23 augustus 2004, 12:21
Oh, dus die massa onophoudelijke negatieve anti-Bush campagnes vol leugens van de laatste maanden die samen een ongekende 62 miljoen dollar hebben gekost mogen wel, omdat ze nooit eerder zijn vertoond?

:lol: :lol: :lol:

k9
23 augustus 2004, 12:25
Oh, dus die massa onophoudelijke negatieve anti-Bush campagnes vol leugens van de laatste maanden die samen een ongekende 62 miljoen dollar hebben gekost mogen wel, omdat ze nooit eerder zijn vertoond?

:lol: :lol: :lol:
Nogmaals geef eens een voorbeeld

Antoon
23 augustus 2004, 12:31
Je vroeg een voorbeeld van zo'n campagne die "toevallig" ook in 2000 werd vertoond. Dat kan ik niet doen. Maar dat is ook irrelevant.

Als je gewoon een voorbeeld wilt van een anti-Bush campagne dat door een zogenoemde "onafhankelijke" groepering is gemaakt, en dus zogezegd niet door Kerry zijn clubje werd opgezet, dan zijn er voor 62 miljoen dollar aan voorbeelden. Maar dat is niet hetgeen je vroeg.

Antoon
23 augustus 2004, 12:39
Zeker is dat de anti-Kerry campagne fameus zijn doel heeft bereikt. Na maanden voorsprong voor Kerry staan Bush en Kerry weer precies gelijk bij de stemmers : 47% voor elk van hen.

Bovendien heeft de geloofwaardigheid van Kerry over diens verleden een serieuze deuk gekregen, en dat was precies hèt argument van zijn campagne: 46% van de Amerikanen geloven hem niet.

Thirty-nine percent (39%) believe Kerry is telling the truth about his experiences in Vietnam while 31% believe he is exaggerating the truth and 15% believe he is lying.

Pietje
23 augustus 2004, 12:45
8) Dat heet dus "Amerikaanse politiek". Degene die het best met modder gooit naar de andere, wordt president. :roll:

lyot
23 augustus 2004, 13:02
Je vroeg een voorbeeld van zo'n campagne die "toevallig" ook in 2000 werd vertoond. Dat kan ik niet doen. Maar dat is ook irrelevant.

Als je gewoon een voorbeeld wilt van een anti-Bush campagne dat door een zogenoemde "onafhankelijke" groepering is gemaakt, en dus zogezegd niet door Kerry zijn clubje werd opgezet, dan zijn er voor 62 miljoen dollar aan voorbeelden. Maar dat is niet hetgeen je vroeg.
je KAN geen voorbeeld geven van dergelijke laag bij de grondse campagnes van de Democraten of het Democratische kamp in het algemeen, omdat er geen dergelijke campagnes bestaan..Je mag 't proberen, maar we weten hier al langer dan vandaag dat jij toch niet verder komt dan wat algemeen gezwam..

Rechtsliberaal
23 augustus 2004, 13:19
http://www.coxandforkum.com/archives/ChristmasinCambodia-X.gif

Bron & achtergrond-informatie:
www.frontpagemag.com/Articles/ReadArticle.asp?ID=14773

Antoon
23 augustus 2004, 14:41
je KAN geen voorbeeld geven van dergelijke laag bij de grondse campagnes van de Democraten of het Democratische kamp in het algemeen, omdat er geen dergelijke campagnes bestaan..Je mag 't proberen, maar we weten hier al langer dan vandaag dat jij toch niet verder komt dan wat algemeen gezwam..
Zo geërgerd over de inhaalbeweging van Bush dat je tegen mij persoonlijke aanvallen uitvoert. :lol:

Opnieuw (je hebt het blijkbaar niet goed begrepen, probeer misschien eens trager te lezen) : negatieve campagnes van de democraten (en vooral ook van die zogenoemde "onafhankelijke" groepen") zijn er bij de vleet. Zo'n 62 miljoen dollar is daar al aan gespendeerd. Door de democratische kamp , hé?

Er is trouwens niemand in Amerika die dat betwist. Ook de democraten niet.

Hier kan ik dus zoveel voorbeelden geven als je wilt. En iedere persoon die een beetje kan internetten kan dat ook.

Maar k9 vroeg naar een voorbeeld van zo'n campagne dat ook in 2000 is gebruikt. En dat bestaat inderdaad niet. Maar deze conditie (gebruikt in 2000) is uiteraard totaal irrelevant.

Feit is dat de democratische kamp zich veel meer schuldig maakt aan modder gooien dan de republikeinen. Maar ze beginnen er zich nu pas tegen te verzetten omdat Kerry er als enige schade door lijdt.

Mijn boodschap aan jou lyot: eerst goed lezen, dan pas reageren. ;-)

lyot
23 augustus 2004, 15:04
Zo geërgerd over de inhaalbeweging van Bush dat je tegen mij persoonlijke aanvallen uitvoert. :lol:

Opnieuw (je hebt het blijkbaar niet goed begrepen, probeer misschien eens trager te lezen) : negatieve campagnes van de democraten (en vooral ook van die zogenoemde "onafhankelijke" groepen") zijn er bij de vleet. Zo'n 62 miljoen dollar is daar al aan gespendeerd. Door de democratische kamp , hé?

Er is trouwens niemand in Amerika die dat betwist. Ook de democraten niet.

Hier kan ik dus zoveel voorbeelden geven als je wilt. En iedere persoon die een beetje kan internetten kan dat ook.

Maar k9 vroeg naar een voorbeeld van zo'n campagne dat ook in 2000 is gebruikt. En dat bestaat inderdaad niet. Maar deze conditie (gebruikt in 2000) is uiteraard totaal irrelevant.

Feit is dat de democratische kamp zich veel meer schuldig maakt aan modder gooien dan de republikeinen. Maar ze beginnen er zich nu pas tegen te verzetten omdat Kerry er als enige schade door lijdt.

Mijn boodschap aan jou lyot: eerst goed lezen, dan pas reageren. ;-)
haha, mister wink , "leren lezen" haha..
Primo, waar zie jij een persoonlijke aanval ? ;)
Secundo, voor je iemand verwijt dat ie niet fatsoenlijk leest wat er staat, raad ik je aan om nog eens omhoog te scrollen. Ik had het over 'laag bij de grondse campagnes' zoals dat in dat spotje. Dat is nog iets anders dan een 'negatieve' campagne. .Of had je gedacht dat de democraten een 'positieve' campagne t.a.v Bush gingen voeren ? ;)
Tertio, geef dus nu maar eens een voorbeeld van een zo laag bij de grondse campagne als die spot van die 5 Republikeinse Vietnam veteranen of wordt mijn gelijk hier al meteen bewezen ? ;)
Tenslotte nog dit .. ;)

Seba
23 augustus 2004, 17:39
Zo geërgerd over de inhaalbeweging van Bush dat je tegen mij persoonlijke aanvallen uitvoert. :lol:

Opnieuw (je hebt het blijkbaar niet goed begrepen, probeer misschien eens trager te lezen) : negatieve campagnes van de democraten (en vooral ook van die zogenoemde "onafhankelijke" groepen") zijn er bij de vleet. Zo'n 62 miljoen dollar is daar al aan gespendeerd. Door de democratische kamp , hé?

Er is trouwens niemand in Amerika die dat betwist. Ook de democraten niet.

Hier kan ik dus zoveel voorbeelden geven als je wilt. En iedere persoon die een beetje kan internetten kan dat ook.

Maar k9 vroeg naar een voorbeeld van zo'n campagne dat ook in 2000 is gebruikt. En dat bestaat inderdaad niet. Maar deze conditie (gebruikt in 2000) is uiteraard totaal irrelevant.

Feit is dat de democratische kamp zich veel meer schuldig maakt aan modder gooien dan de republikeinen. Maar ze beginnen er zich nu pas tegen te verzetten omdat Kerry er als enige schade door lijdt.

Mijn boodschap aan jou lyot: eerst goed lezen, dan pas reageren. ;-)
geef dan eens een voorbeeld van zo'n "leugenachtige clip" van de Democraten? Allé, kijk alleen als eens naar die clip van de Republikeien met die veteranen, en vergelijk dat eens met het antwoord van de Democraten (die clip die ik her met een link postte): gewoon een videofragment van Larry King live waarin duidelijk blijkt dat Bush zulke stoten al eerder uithaalde: dat is dus helemaal niet "leugenachtig", dat zijn gewoon onbewerkte beelden van een interview, heel wat anders dan de valse beelden van dat Republikeins clipje (zie posts van éne Saundra Hummer in de discussie op een Amerikaans forum waarnaar ik een link plaatste)...

TomB
23 augustus 2004, 18:25
geef dan eens een voorbeeld van zo'n "leugenachtige clip" van de Democraten?

Fahrenheit 9/11

Rechtsliberaal
23 augustus 2004, 18:26
Wie de feiten kent (bijvoorbeeld door het artikel in de HP/De Tijd van deze week te lezen) zal beseffen dat Kerry niet alleen een gladjanus is, maar ook een clown.

Zie:

Wordt 'Unfit for Command' Kerry's Waterloo?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=19224

Seba
23 augustus 2004, 18:34
Fahrenheit 9/11
je kan van Fahrenheit zeker zeggen dat men de dingen éénzijdig belicht, veel informatie weglaat (bv. over de geopolitieke motieven van de oorlog in Irak), maar "leugenachtig" vind ik nogal sterk. Er is toch een hemelsbreed verschil tussen een onderbouwde documentaire maken en gewoon wat fragmentjes aan elkaar rijgen met als enige doel persoonlijke aanvallen. Ik zie in Fahrenheit 9/11 weinig puur persoonlijke aanvallen, althans geen onderbouwde...
en ja, de Democraten zullen zeker in de campagne met modder hebben gegooid, maar wat mij betreft staan ze op dit moment nog pakken inhoudelijker en geloofwaardiger...

TomB
23 augustus 2004, 19:13
je kan van Fahrenheit zeker zeggen dat men de dingen éénzijdig belicht, veel informatie weglaat (bv. over de geopolitieke motieven van de oorlog in Irak), maar "leugenachtig" vind ik nogal sterk. Er is toch een hemelsbreed verschil tussen een onderbouwde documentaire maken en gewoon wat fragmentjes aan elkaar rijgen met als enige doel persoonlijke aanvallen. Ik zie in Fahrenheit 9/11 weinig puur persoonlijke aanvallen, althans geen onderbouwde...
en ja, de Democraten zullen zeker in de campagne met modder hebben gegooid, maar wat mij betreft staan ze op dit moment nog pakken inhoudelijker en geloofwaardiger...

Je vroeg een voorbeeld, ik gaf u een voorbeeld.

Ik kan hier moeilijk alle clipjes van de democrats en republicans naast elkaar op een forum plaatsen.

Pot en ketel is een juiste conclusie aangaande het moddergooien in de Amerikaanse politiek.

Het is wel zo dat de Republikeinen er wat aggressiever mee zijn. De meeste mensen die ietwat intelligent zijn, zien dat gewoon als humor; de rest gaat toch niet stemmen.

Ik denk echter wel dat Bush gaat verschieten van de hoeveelheid mensen die deze keer speciaal gaan stemmen tegen hem ipv voor Kerry. Het is een veel levendigere strijd als 4 jaar geleden tussen Gore en Bush.

kelt
23 augustus 2004, 19:40
Fahrenheit 9/11

De regisseur steekt nooit onder stoelen of banken dat hij een eerder "liberal" is (in West-Europa is de angelsaksische term "liberal" moeilijk te plaatsen gezien mensen die multi-miljonair zijn( in dollars),en een zelfstandig beroep uitoefenen, niet echt in het groene,of linkse kamp te plaatsen zijn,en Liberalen hier,theoretisch, eerder op de rechterkant rijden)

De regisseur steekt nooit onder stoelen of banken dat hij,om het wat eufemistisch uit te drukken,geen grote fan is van de republikeinen in het algemeen,en,naar ik denk,Texanen in het bijzonder. :roll:

Maar;

Wie de regisseur wat gevolgd heeft(bijvoorbeeld in zijn boek "stupid white man)" komt al snel tot de conclusie dat hij ook niks(meer) van Democraten moet hebben.
Tot zover mijn commentaar over Mr.Moore..


Het Bush-kamp ondervindt,in de buitenwereld, dagelijks (bom-)schade door Irak.Temeer nadat gebleken is dat George (en Tonyke) simpelweg gelogen hebben tegen de rest van de wereld.

Maar ik ben niet zeker of die kwestie nog meespeelt in de VS zelf? Ik vraag me af of er niet een mentaliteit "We against the rest" aan het opduiken is die steeds meer Amerikanen stevig in het Bush-kamp zal houden of drijven....

Wat denk je Tom.B ?

Sam
23 augustus 2004, 19:45
8) Dat heet dus "Amerikaanse politiek". Degene die het best met modder gooit naar de andere, wordt president. :roll:

Hehehee onder welke noemer valt de Belgische politiek dan?
Pakken modder is al naar het Vlaams Blok geworpen, nog meer zal volgen.
Eens dom links, altijd dom links

TomB
23 augustus 2004, 19:53
De regisseur steekt nooit onder stoelen of banken dat hij een eerder "liberal" is (in West-Europa is de angelsaksische term "liberal" moeilijk te plaatsen gezien mensen die multi-miljonair zijn( in dollars),en een zelfstandig beroep uitoefenen, niet echt in het groene,of linkse kamp te plaatsen zijn,en Liberalen hier,theoretisch, eerder op de rechterkant rijden)

De regisseur steekt nooit onder stoelen of banken dat hij,om het wat eufemistisch uit te drukken,geen grote fan is van de republikeinen in het algemeen,en,naar ik denk,Texanen in het bijzonder. :roll:

Maar;

Wie de regisseur wat gevolgd heeft(bijvoorbeeld in zijn boek "stupid white man)" komt al snel tot de conclusie dat hij ook niks(meer) van Democraten moet hebben.
Tot zover mijn commentaar over Mr.Moore..


Het Bush-kamp ondervindt,in de buitenwereld, dagelijks (bom-)schade door Irak.Temeer nadat gebleken is dat George (en Tonyke) simpelweg gelogen hebben tegen de rest van de wereld.

Maar ik ben niet zeker of die kwestie nog meespeelt in de VS zelf? Ik vraag me af of er niet een mentaliteit "We against the rest" aan het opduiken is die steeds meer Amerikanen stevig in het Bush-kamp zal houden of drijven....

Wat denk je Tom.B ?

Het is dan toch straf is dat je bij het binnengaan van de zaal van 9/11 twintig pamfletjes en petjes van de democrats krijgt. Het gaat er niet om wie die film maakt, maar wie die film politiek recupereert. Moore is zich daar trouwens zeer bewust van. Maak u over hem echter geen zorgen, die is het immers enkel om $$$ te doen.

TomB
23 augustus 2004, 19:53
Hehehee onder welke noemer valt de Belgische politiek dan?
Pakken modder is al naar het Vlaams Blok geworpen, nog meer zal volgen.
Eens dom links, altijd dom links

En het VB gooit natuurlijk niet met modder.

Stefanie
23 augustus 2004, 20:21
CRAWFORD, Texas - President Bush (news - web sites) on Monday denounced campaign commercials aired by outside groups, including an ad that accuses John Kerry (news - web sites) of lying about his combat record in Vietnam.


AP Photo



Latest headlines:
· Bush Denounces Ads by Outside Groups
AP - 16 minutes ago

· Veterans defend Kerry, criticize Dole
AFP - 19 minutes ago

· Bush Says 'That Ad' Attacking Kerry Should Stop
Reuters - 25 minutes ago



All Election Coverage





"That ad and every other ad" run by such groups have no place in the campaign, Bush said when asked about the commercial sponsored by Swift Boat Veterans For Truth that has roiled the race for the White House.


Asked directly whether his Democratic rival for the presidency had lied, Bush said, "I think Senator Kerry served admirably and he ought to be proud of his record."

The president made his comments as the Kerry campaign fought back against charges made by the outside group about the senator's wartime service in Vietnam for which he received five medals.


In a conference call with reporters arranged by aides to the Democratic presidential candidate, Navy swift boat officers Rich McCann, Jim Russell and Rich Baker said Kerry acted honorably and bravely and was well qualified to be the nation's commander in chief.


"He was the most aggressive officer in charge of swift boats," Baker said.


Additionally, crewmate Del Sandusky said at a news conference in Harrisburg, Pa., that he personally witnessed the battle action for which Kerry received Silver and Bronze stars and two of his three Purple Hearts.


"He deserved every one of his medals," said Sandusky, a retired computer repairman who drove Kerry's Navy swift boat for nearly three months.


In Texas at his ranch, Bush said, "I don't think we ought to have 527s," a reference to the outside groups that have poured millions of dollars over the past year into attack ads. Bush himself has been a main target of ads costing some $60 million. Bush said all of the ads should be stopped.


"That means that ad," he said, referring to the anti-Kerry ad, "and every other ad."


The anti-Kerry ad, no longer running but much publicized in news accounts, says Kerry didn't deserve his Purple Hearts, lied to get his Bronze Star and Silver Star and unfairly branded all veterans with his 1971 congressional testimony about atrocities in Vietnam.


"I couldn't be more plain about it," Bush said "I hope my opponent joins me in condemning these activities of the 527s."


With polls suggesting Kerry's standing was beginning to slip — at least among veterans — the Democrat last week called on Bush to call for the attack ads to be pulled from the air. He also accused Bush of allowing front groups to "do his dirty work."


Kerry's vice presidential running mate, Sen. John Edwards (news - web sites) of North Carolina, said Bush's comments on Monday fell short of what was needed.


"The moment of truth came and went, and the president still couldn't bring himself to do the right thing," Edwards said. "Instead of hiding behind a front group, George Bush (news - web sites) needs to take responsibility and demand that the ad come off the air."


Bush's campaign has denied any connection with the anti-Kerry group, and called on the Democratic challenger to join the president in a call for all outside groups to pull their ads.


Underscoring the impact of the anti-Kerry ad, the Democratic National Committee (news - web sites) began airing a commercial last week that offered a testimonial to Kerry's fitness for national command.





And in a shift in strategy, Kerry's campaign has responded with two commercials, despite plans to preserve its campaign funds for the general election campaign.

In addition, Republican Sen. John McCain (news, bio, voting record) of Arizona has said the anti-Kerry tactics are the same kind used on him and has asked the president to denounce them.

A new Kerry ad says Bush smeared McCain four years ago and "now, he's doing it to John Kerry."

A former Vietnam prisoner of war, McCain lost the South Carolina Republican primary in 2000 after Bush supporters accused him of opposing legislation to help military veterans. McCain never recovered from that primary loss.

Former Sen. Bob Dole, a World War II veteran and 1996 Republican presidential nominee, suggested Kerry apologize for his 1971 testimony to Congress about atrocities U.S. soldiers allegedly committed in Vietnam.

Dole, who has a disabled right arm from war wounds, said Kerry received an early exit from combat for "superficial wounds." He called on the nominee to release all of his Vietnam service records.

Dole told CNN's "Late Edition" in relation to Kerry: "I respect his record. But three Purple Hearts and never bled that I know of. I mean, they're all superficial wounds. Three Purple Hearts and you're out."

Crewmate Sandusky said Monday, "I was there when he got wounded. I saw the blood. I don't care what Dole said."

Stefanie
23 augustus 2004, 20:32
Op VRT teletekst


"KERRY MAG FIER ZIJN OP VERLEDEN"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
John Kerry mag fier zijn op zijn verle-
den als veteraan in Vietnam. Dat zegt
VS-president George W. Bush, de rivaal
van Kerry voor het presidentschap.

Bush reageert op de herrie na omstreden
spotjes op tv waarin sommige Vietnam-
veteranen kritiek hadden op Kerry. De
spotjes zijn daarna in verband gebracht
met de campagne van Bush.

Bush had nochtans eerder geweigerd om
de spotjes te veroordelen maar doet dat
dus nu wel.

Kerry had erg boos gereageerd en kreeg
meteen steun van tal van andere oud-
strijders. Hij diende ook een klacht in
bij de verkiezingscommissie.

Sam
23 augustus 2004, 21:45
Het is dan toch straf is dat je bij het binnengaan van de zaal van 9/11 twintig pamfletjes en petjes van de democrats krijgt. Het gaat er niet om wie die film maakt, maar wie die film politiek recupereert. Moore is zich daar trouwens zeer bewust van. Maak u over hem echter geen zorgen, die is het immers enkel om $$$ te doen.
Moore is trouwens een echte overtuigde groenen!

Dus meerwaarde en geloofwaardigheid zakt hierdoor al drastisch.

Moore is typisch links, alles doen om anderen te kloten (diegene die net iets beter of harder werken/gewerkt hebben) en ondertussen zelf de zakken vullen.

Seba
23 augustus 2004, 22:21
Moore is trouwens een echte overtuigde groenen!

Dus meerwaarde en geloofwaardigheid zakt hierdoor al drastisch.

Moore is typisch links, alles doen om anderen te kloten (diegene die net iets beter of harder werken/gewerkt hebben) en ondertussen zelf de zakken vullen. u lijkt nogal gefrustreerd, wat mede uw nogal zwart-wit beeld verklaart waarschijnlijk. Ga eens op vakantie ofzo:-)

niemand houdt u trouwens tegen om uzelf geloofwaardig te maken, een film te maken en geld te verdienen...

illwill
24 augustus 2004, 17:28
Ik heb eerder al gezegt en men heeft er ook onderzoek naar gedaan dat de overdreven anti Bush propaganda na een periode het tegenovergestelde effect zou hebben. Hopelijk krijgen ze daarom met de verkiezingen het deksel op de neus. Net zoals in eigen land gebeurt door de anti blok propaganda en vooral niet luisteren naar de mensen.

kelt
24 augustus 2004, 19:37
Ik heb eerder al gezegt en men heeft er ook onderzoek naar gedaan dat de overdreven anti Bush propaganda na een periode het tegenovergestelde effect zou hebben. Hopelijk krijgen ze daarom met de verkiezingen het deksel op de neus. Net zoals in eigen land gebeurt door de anti blok propaganda en vooral niet luisteren naar de mensen.

voila...

dat zou wel eens een heel juist effect kunnen zijn....

Seba
24 augustus 2004, 19:47

Sam
25 augustus 2004, 02:43
voila...

dat zou wel eens een heel juist effect kunnen zijn....

Is ook mijn mening...

BTW Is Bush dan echt zo slecht?
Over Bush begint men (de linkiewinkies) direct over de economie...
maar over Verhofstadt alleen maar lovende woorden over zijn 'aanpak'

Met Vlaamse Groet!
Sam,

k9
25 augustus 2004, 07:38
Je vroeg een voorbeeld van zo'n campagne die "toevallig" ook in 2000 werd vertoond. Dat kan ik niet doen. Maar dat is ook irrelevant.

Als je gewoon een voorbeeld wilt van een anti-Bush campagne dat door een zogenoemde "onafhankelijke" groepering is gemaakt, en dus zogezegd niet door Kerry zijn clubje werd opgezet, dan zijn er voor 62 miljoen dollar aan voorbeelden. Maar dat is niet hetgeen je vroeg.
Dus je geeft al toe dat de democraten zoiets nog niet gedaan hebben.

Geef dan eens wat voorbeelden van die 62 miljoen die vergelijkbaar zijn met louter deze spot.

k9
25 augustus 2004, 07:43
Je vroeg een voorbeeld, ik gaf u een voorbeeld.

Ik kan hier moeilijk alle clipjes van de democrats en republicans naast elkaar op een forum plaatsen.
Toch wel grappig hierboven zit je nog bezig over "62 miljoen aan spotjes" gewoon 1 spotje oet toch wel lukken?



Het is wel zo dat de Republikeinen er wat aggressiever mee zijn. De meeste mensen die ietwat intelligent zijn, zien dat gewoon als humor; de rest gaat toch niet stemmen.
:lol: dat is pas humor :lol:

Dat modder gooien is heel serieus hoor, het gaat hier ten slotte om wie de president van de VS word.



Ik denk echter wel dat Bush gaat verschieten van de hoeveelheid mensen die deze keer speciaal gaan stemmen tegen hem ipv voor Kerry. Het is een veel levendigere strijd als 4 jaar geleden tussen Gore en Bush.
Van de kant van bush is er geen verschil alles wat hij gebruikte tegen Gore gebruikt hij nu opnieuw maar ik denk dat kerry zich beter kan verzetten tegen zo'n campagne dan gore .

k9
25 augustus 2004, 07:47
Het is dan toch straf is dat je bij het binnengaan van de zaal van 9/11 twintig pamfletjes en petjes van de democrats krijgt. Het gaat er niet om wie die film maakt, maar wie die film politiek recupereert. Moore is zich daar trouwens zeer bewust van.
Moore heeft al verschillende keren gezegd dat hij de minste van 2 "evils" steunt: de democraten dus om Bush van de mact te krijgen.



Maak u over hem echter geen zorgen, die is het immers enkel om $$$ te doen.
Natuurlijk

k9
25 augustus 2004, 07:49
Is ook mijn mening...

BTW Is Bush dan echt zo slecht?
Over Bush begint men (de linkiewinkies) direct over de economie...
maar over Verhofstadt alleen maar lovende woorden over zijn 'aanpak'

Moest Verhofstadt 15 miljard € in het buitenland gaan lenen, die in de economie pompen en dan beweren dat hij voor 5% economische groei heeft gezorgd zou ik net dezelfde kritiek geven hoor.

lyot
25 augustus 2004, 10:11
Dus je geeft al toe dat de democraten zoiets nog niet gedaan hebben.

Geef dan eens wat voorbeelden van die 62 miljoen die vergelijkbaar zijn met louter deze spot.
juist, antoon, waar zit je .. ;)

Omega
25 augustus 2004, 11:17
Moest Verhofstadt 15 miljard € in het buitenland gaan lenen, die in de economie pompen en dan beweren dat hij voor 5% economische groei heeft gezorgd zou ik net dezelfde kritiek geven hoor.
Met dat verschil dat de Guy 't nog zou aandurven om te gaan lenen en ze niét in de economie te pompen.
Sorry, maareh... 't doel heiligt de middelen. Dat hij 'r een enorm risico mee nam, tot daar aan toe. Maar z'n plannetje schijnt voorlopig wel te lukken.

k9
25 augustus 2004, 11:27
Met dat verschil dat de Guy 't nog zou aandurven om te gaan lenen en ze niét in de economie te pompen.
Sorry, maareh... 't doel heiligt de middelen.
Maar dat heeft hij niet gedaan en is dus compleet irrelevant.


Dat hij 'r een enorm risico mee nam, tot daar aan toe. Maar z'n plannetje schijnt voorlopig wel te lukken.
idd

ingenious
25 augustus 2004, 12:30
Is ook mijn mening...

BTW Is Bush dan echt zo slecht?
Over Bush begint men (de linkiewinkies) direct over de economie...
maar over Verhofstadt alleen maar lovende woorden over zijn 'aanpak'

Met Vlaamse Groet!
Sam,
waar op dit forum lees jij lovende woorden over verhofstadt? en dan nog van 'linkiewinkies'? ik heb hier enkel een paar vld'ers verhofstadt weten verdedigen; of ben jij ook zo iemand die alle niet-blokstemmers als linkiewinkies bestempeld.

Stefanie
25 augustus 2004, 22:31
Van de kant van bush is er geen verschil alles wat hij gebruikte tegen Gore gebruikt hij nu opnieuw maar ik denk dat kerry zich beter kan verzetten tegen zo'n campagne dan gore .

Ja. Gore leek mij wel bekwaam, maar ik heb den indruk dat John Kerry goed weet wat hij wilt en niet met zich laat sollen. Ik heb ergens gelezen dat Kerry kil overkomt. Misschien dat jullie hier op het forum daar niet in geïnteresseerd zijn, maar slechts 'n minderheid van bevolking discussieert over politiek zoals wij dat hier doen. Dus voor de meeste Amerikanen is dat wel belangrijk. Goed, ik zei dus dat John Kerry precies goed weet wat hij wilt. Mij komt het voor dat hij precies weet hoe hij campagne wil voeren (ik bedoel dan wat betreft dat moddergooien). En aangezien Bush verklaard heeft dat hij trots mag zijn op zijn verleden lijkt het wel duidelijk dat Kerry hierin de sterkste is en de leiding genomen heeft in deze kwestie.

k9
26 augustus 2004, 07:11
Ja. Gore leek mij wel bekwaam, maar ik heb den indruk dat John Kerry goed weet wat hij wilt en niet met zich laat sollen. Ik heb ergens gelezen dat Kerry kil overkomt. Misschien dat jullie hier op het forum daar niet in geïnteresseerd zijn, maar slechts 'n minderheid van bevolking discussieert over politiek zoals wij dat hier doen. Dus voor de meeste Amerikanen is dat wel belangrijk.
Kil is beter dan "dull" zoals gore werd gezien . Ik denk dat kerry dat wel een beetje overdrijft om niet te vergeleken wordne met de flamboyante clinton.




Goed, ik zei dus dat John Kerry precies goed weet wat hij wilt. Mij komt het voor dat hij precies weet hoe hij campagne wil voeren (ik bedoel dan wat betreft dat moddergooien). En aangezien Bush verklaard heeft dat hij trots mag zijn op zijn verleden lijkt het wel duidelijk dat Kerry hierin de sterkste is en de leiding genomen heeft in deze kwestie.
idd

ik denk dat de terugslag van deze campagne erger zal zijn voor bush dan voor kerry.