PDA

View Full Version : Turkije mag niet toetreden (ironie)


Koriander
22 augustus 2004, 20:27
omdat, het geen hoeksteen vormt voor Europa.
Het is voor de verdediging van Europa niet nodig dat we deze gografische hoeksteen voor ons hebben.
Turkije grenst niet aan petroleumlanden(Iraq), dus is het economisch niet belangrijk.
Turkije heeft geen boemende economie met een forse stijging van het PIB(in't frans).
Het is demografisch niet interessant want vol met gepensioneerden. Het is geen toeristische trekoord.
Het is zou geen culturele exceptie zijn voor Europa om een laiek moslimland aan te nemen. Het is geen militair bondgenoot( Nato nooit van gehoord).

Knuppel
22 augustus 2004, 20:54
Enkel Istanbul, aan deze zijde van de Bosporus, ligt in Europa. De hele overige rest ligt in Azië. Niemand houdt het multiculturele Amerika dus tegen om Turkije als een zoveelste Amerikaanse staat te beschouwen...

S.
22 augustus 2004, 21:24
Enkel Istanbul, aan deze zijde van de Bosporus, ligt in Europa. De hele overige rest ligt in Azië.

Net als Cyprus... Heeft U daartegen ook zo geprotesteerd?

Peace
22 augustus 2004, 22:07
Inplaats van Turkije in de EU op te nemen zou het veel realistischer zijn om het Europese gedeelte van Turkije te confisceren en te ontvolken om terug te geven aan Griekenland waar het bij hoort.

Knuppel
22 augustus 2004, 22:12
Net als Cyprus... Heeft U daartegen ook zo geprotesteerd?
Jij hebt zeker de ballen van je lijf geprotesteerd toen Turkije een deel van Cyprus binnenviel en annexeerde?

Of toen het Griekse deel van Cyprus lid werd van de EU en het Turkse niet?

Bhairav
23 augustus 2004, 08:20
Ik zou het leuk vinden als Turkije bij de EU zit.
Dan worden die typische kutfascisten kwaad en dan staan ze daar te hopen op een opvolger van Hitler.

S.
23 augustus 2004, 17:43
Inplaats van Turkije in de EU op te nemen zou het veel realistischer zijn om het Europese gedeelte van Turkije te confisceren en te ontvolken om terug te geven aan Griekenland waar het bij hoort.

Zeg gerust: 'Vééééél realistischer'.

brutus
24 augustus 2004, 15:10
Ik zou het leuk vinden als Turkije bij de EU zit.
Dan worden die typische kutfascisten kwaad en dan staan ze daar te hopen op een opvolger van Hitler.
Ja inhoudelijk zijn uw teksten niet echt !
Het enigste wat uit uw smoelwerk komt is
facisten,kut,hitler...

Isegrim
24 augustus 2004, 17:46
Ik zou het leuk vinden als Turkije bij de EU zit.
Dan worden die typische kutfascisten kwaad en dan staan ze daar te hopen op een opvolger van Hitler.
Die Hitler zou dan wel eens een Turk kunnen zijn. Zo'n lief grijs wolfje...

Koriander
24 augustus 2004, 20:03
Ik zou het leuk vinden als Turkije bij de EU zit.
Dan worden die typische kutfascisten kwaad en dan staan ze daar te hopen op een opvolger van Hitler.
Jezus heeft een godsdienst geschapen, en hij kreeg geen echte opvolgers, wel priesters en pausen.

Hitler is een figuur die lijkt op Jezus, met een bijbel = Mein kampf, en velen opvolgers zoals Fdw of Haider.

De Amerikanen dachten deze ideologie uit te roeien met bommen en met geld (Marshall plan) maar de beweging leeft voort.

men moet onbewapende nazi's niet doden, maar ompraten met argumenten, zoals op deze forum.

Aan alle zogezegde linksen, doe zo voort.

Bhairav
24 augustus 2004, 20:07
Leuk. Ik heb weer eens iets losgepeuterd.

Koriander
24 augustus 2004, 20:08

Koriander
24 augustus 2004, 20:12
ja we moeten deze mensen echt ompraten,
ze denken te racistisch enzo voort,
en hun argumenten zijn gemakkelijk af te breken,
en ze kunne lezen zoals wij, en begrijpen dat we gelijk hebben.
racisme = nazisme = decadentie
kwil in een vooruitstrevend gebied van de wereld leven,
als we ze hier niet van gedachte doen veranderen , ga ik weg,
we moeten vechten op alle forums.

De forum van www.jurgenverstrepen.be is al morsdood, de mensen daar hebben geen argumenten meer.

maar hier zijn er gewoon teveel gebruikers, het is moeilijk, alléén.

JusticeLover
25 augustus 2004, 07:22
Turkije moet EU niet joinen. Economisch en cultureel zie ik geen enkel probleem maar poltiiek. Politiek moet/mag Turkije niet afhankelijk zijn van Europa. Turken willen EU niet, maar wel geld van EU. Zogegezgde fonds,subsidies,.... en terecht eh Turkije is een ontwikkelingsland maar persoonlijk ben ik tegen een toetreding. Turkije heeft jonge bevolking, economie is zich aan het herstellen, wat de mensenrechten betreft hebben ze EU normen behaald niet om EU te mogen toetreden maar wel om standaarden van Turkse volk te verbeteren. Een Turkije heeft immens grote potentieel. Meeste mensen hier kennen Turkije niet of denken dat ze het kennen. Mensen moeten durven verder dan hun neus zien. Als Turkije toetreedt (waarschijnlijk gaat het zorgen voor stabielere economie, meer handelmogelijkheden, snelle ontwikkeling op technologische vlak. De meeste Turken van eerste generatie (iedereen) zullen dan ook remigreren? Man man wat vroeger het geval met spanje, italie was is het nu met Turkije . Als Turkije het bocht kan nemen... heeft Turkije niemand nodig. En jâ thats the point... Er zijn mensen die dat niet willen. Mensen die met kruistochter-ideologie leven. Mensen die hun eigen hoger of slimmer zien dan de anderen... De overgrote deel van Europa is ook voor de teotreding so... Over tien jaar zullen mensen 'stoefen' omdat ze werken in Turkije. Warme land, vrolijk volk, lekkere eten,...

Turkije moet tot op de toetredingsdag wagen. Genieten van alle geld. En op de dag zelfs EU afwijzen. Turkse cultuur en traditie (respect voor ouders, trouw aan geloof, verliefd op je land) en die van Europa (ouders weten het niet, geloof? mijn botten god bestaat niet, god is uit de mode, of parasieten die geloven in darwin-theorieen, naionalitiet, assertiveit, patriotisme is zero enkel tegen de dupe-groep als vreemdelingen zijn ze nationalistisch of komen ze zo over die Europeanen. Britten en Polen uitgezonderd natuurlijk.

Ik hoop dat Turkije zal afgewezen worden en die pro-kontlikkers opgelet niet pro-westersen maar pro-kontlikkers zullen dan niets meer te zeggen hebben. Economische, sociale en culturele samenwerking is gewenst maa politiek ... dan zeggen we massaal neen tegen EU!!! Waaorm moet Turikije in EU? Ik heb hier goed genoeg en als het daar niet goed wordt blijf ik hier!

Shizie
25 augustus 2004, 08:51
Turkije moet EU niet joinen. Economisch en cultureel zie ik geen enkel probleem maar poltiiek. Politiek moet/mag Turkije niet afhankelijk zijn van Europa. Turken willen EU niet, maar wel geld van EU. Zogegezgde fonds,subsidies,.... en terecht eh Turkije is een ontwikkelingsland maar persoonlijk ben ik tegen een toetreding. Turkije heeft jonge bevolking, economie is zich aan het herstellen, wat de mensenrechten betreft hebben ze EU normen behaald niet om EU te mogen toetreden maar wel om standaarden van Turkse volk te verbeteren. Een Turkije heeft immens grote potentieel. Meeste mensen hier kennen Turkije niet of denken dat ze het kennen. Mensen moeten durven verder dan hun neus zien. Als Turkije toetreedt (waarschijnlijk gaat het zorgen voor stabielere economie, meer handelmogelijkheden, snelle ontwikkeling op technologische vlak. De meeste Turken van eerste generatie (iedereen) zullen dan ook remigreren? Man man wat vroeger het geval met spanje, italie was is het nu met Turkije . Als Turkije het bocht kan nemen... heeft Turkije niemand nodig. En jâ thats the point... Er zijn mensen die dat niet willen. Mensen die met kruistochter-ideologie leven. Mensen die hun eigen hoger of slimmer zien dan de anderen... De overgrote deel van Europa is ook voor de teotreding so... Over tien jaar zullen mensen 'stoefen' omdat ze werken in Turkije. Warme land, vrolijk volk, lekkere eten,...

Turkije moet tot op de toetredingsdag wagen. Genieten van alle geld. En op de dag zelfs EU afwijzen. Turkse cultuur en traditie (respect voor ouders, trouw aan geloof, verliefd op je land) en die van Europa (ouders weten het niet, geloof? mijn botten god bestaat niet, god is uit de mode, of parasieten die geloven in darwin-theorieen, naionalitiet, assertiveit, patriotisme is zero enkel tegen de dupe-groep als vreemdelingen zijn ze nationalistisch of komen ze zo over die Europeanen. Britten en Polen uitgezonderd natuurlijk.

Ik hoop dat Turkije zal afgewezen worden en die pro-kontlikkers opgelet niet pro-westersen maar pro-kontlikkers zullen dan niets meer te zeggen hebben. Economische, sociale en culturele samenwerking is gewenst maa politiek ... dan zeggen we massaal neen tegen EU!!! Waaorm moet Turikije in EU? Ik heb hier goed genoeg en als het daar niet goed wordt blijf ik hier!
lol wat een domme, onontwikkelde, egoistische, laagbeschaafde ventje dat ge bent el turco.

JusticeLover
25 augustus 2004, 08:57
lol wat een domme, onontwikkelde, egoistische, laagbeschaafde ventje dat ge bent el turco.
Het verbaast me niet om zulke dingens uit jouw mond te horen, Shizzy

JusticeLover
25 augustus 2004, 09:03
lol wat een domme, onontwikkelde, egoistische, laagbeschaafde ventje dat ge bent el turco.
Dom, onontwikkeld, egoïstisch, laagbeschaafd, racist en kontelikker jij toch. Zulke mensen pesten het voor heel Armenië. Ik twijfel ook dat je een Armeniër bent. Want tegenargumenten kan je niet geven of er zijn er geen;-)

Shizie
25 augustus 2004, 13:28
Dom, onontwikkeld, egoïstisch, laagbeschaafd, racist en kontelikker jij toch. Zulke mensen pesten het voor heel Armenië. Ik twijfel ook dat je een Armeniër bent. Want tegenargumenten kan je niet geven of er zijn er geen;-)
ben ik racist omdat ik U dom vind ?????
lol! hahaha :) goeie!

k9
25 augustus 2004, 14:34
Laat me dan niet ironisch een anwtoord geven :

omdat, het geen hoeksteen vormt voor Europa.
Het is geen hoeksteen het is een uithoek, en dan nog een gevaarlijke ook.


Turkije grenst niet aan petroleumlanden(Iraq), dus is het economisch niet belangrijk.Het is misschien als ironie bedoelt maar het is juist, kijk maar eens naar hoeveel hulp de VS heeft gekregen van turkije.

Turkije heeft geen boemende economie met een forse stijging van het PIB(in't frans).
Turkije heeft een rotte economie , enkel de miljarden van het IMF de VS en europa houden het recht. De inflatie vorig jaar bedroeg maar liefst 20% (en bijna 80% in 2002) . De groei is snel aan het dalen dit jaar 4% en voor volgend jaar iets meer dan 3% . De overheids schuld is nog steeds groot en de overheid kampt ook met een groot tekort.


Het is demografisch niet interessant want vol met gepensioneerden. Het is geen toeristische trekoord.
Juist door de vele kinderen is het economisch niet aantrekkelijk, tourisme? :roll:


Het is zou geen culturele exceptie zijn voor Europa om een laiek moslimland aan te nemen. Het is geen militair bondgenoot( Nato nooit van gehoord).
Cultuur heeft er niks mee te maken en NATO bondgenoot nog minder.

k9
25 augustus 2004, 14:40
Turkije moet EU niet joinen. Economisch en cultureel zie ik geen enkel probleem
Nu is turkije verre van economisch en sociaal/cultureel klaar. Misschien over een jaar of 10 maar dat betwijfel ik eerder over een jaar of 20.



maar poltiiek. Politiek moet/mag Turkije niet afhankelijk zijn van Europa. Turken willen EU niet, maar wel geld van EU.
idd


wat de mensenrechten betreft hebben ze EU normen behaald niet om EU te mogen toetreden maar wel om standaarden van Turkse volk te verbeteren.
Onzin, de meeste van die wetaanpassingen zijn louter omdat de EU erom vraagt anders zouden die er bijlange na zo snel niet gekomen zijn (als ze ooit gekomen zouden zijn)



Een Turkije heeft immens grote potentieel.
In wat?

Het is niet stabiel, de ligging is niet slecht maar ook niet schitterend, de bevlokingsgroei geeft het een groot nadeel,...



Als Turkije toetreedt waarschijnlijk gaat het zorgen voor stabielere economie, meer handelmogelijkheden, snelle ontwikkeling op technologische vlak. De meeste Turken van eerste generatie (iedereen) zullen dan ook remigreren?
En het voordeel voor de EU? Dat veel turken zullen terugkeren betwijfel ik, waarom zou iemand die hier al 30 jaar woont en zijn kinderen en kleinkinderen hier heeft grootgebracht terugkeren?



Man man wat vroeger het geval met spanje, italie was is het nu met Turkije .
Niet echt vergelijkbaar, spanje en italie waren sociaal, cultureel en economisch meer klaar dan turkije.

JusticeLover
25 augustus 2004, 19:25
Nu is turkije verre van economisch en sociaal/cultureel klaar. Misschien over een jaar of 10 maar dat betwijfel ik eerder over een jaar of 20.



idd


Onzin, de meeste van die wetaanpassingen zijn louter omdat de EU erom vraagt anders zouden die er bijlange na zo snel niet gekomen zijn (als ze ooit gekomen zouden zijn)



In wat?

Het is niet stabiel, de ligging is niet slecht maar ook niet schitterend, de bevlokingsgroei geeft het een groot nadeel,...



En het voordeel voor de EU? Dat veel turken zullen terugkeren betwijfel ik, waarom zou iemand die hier al 30 jaar woont en zijn kinderen en kleinkinderen hier heeft grootgebracht terugkeren?



Niet echt vergelijkbaar, spanje en italie waren sociaal, cultureel en economisch meer klaar dan turkije.
Turkije komt in EU. Het is kwestie van tijd. Ja over wat de mensenrechten betreft doen ze toch hun best. Ze behalen criteria van Kopenhagen. En wat de economie betreft moet Turkije nu niet aan de criteria van Maastricht voldoen. Dus Turkije (nog) geen sterke economie hebben om in EU te komen. Wat wij moeten vermijden is oneerlijke behandeling. Slowakije was niet in orde wat mensenrechten betreft. Hun wouden ze door de vingers zien. Ja in Turkije zijn de mensenrechten beter dan in Slowakije. En landen als Roemenië en Polen kunnen toetreden met hun economie waarom Turkije niet? Maar ja over de geloofwaardigheid van EU valt niets te zeggen, éh

JusticeLover
25 augustus 2004, 19:26
ben ik racist omdat ik U dom vind ?????
lol! hahaha :) goeie!
Racistisch wegens jou haat tegenover Turken, Azeris en mijn moslimbroeder. Gelieve de feiten niet de verdraaien.

k9
25 augustus 2004, 20:01
Fout bij het sturen van een bericht naar BLOMMEE.
%CAOP_E_504, Console daemon on node 55332NX not receiving. woensdag 8 oktober 2003 14:26:29
%$Concern%

Turkije komt in EU. Het is kwestie van tijd.Ben ik zo zeker niet van dat zal nog enkele jaren duren en in een moslimland kan er veel veranderen.


Ja over wat de mensenrechten betreft doen ze toch hun best. Hun best is niet genoeg, ze moeten aan bepaalde regels voldoen.



Ze behalen criteria van Kopenhagen. En wat de economie betreft moet Turkije nu niet aan de criteria van Maastricht voldoen.
Maastricht is voor de euro, aan de normen van kopenhaag voldoet turkije niet. Die normen zijn niet enkel economisch maar ook qua democratie, rechtstaat , mensenrechten en rechten van minderheden.
In al deze zaken komt turkije nog tekort. Net zoals in 93 voldoet turkije nog niet .




Dus Turkije (nog) geen sterke economie hebben om in EU te komen.

Het moet geen sterke maar het moet een sabiele economie hebben, en een economie met 20-25% inflatie, grote overheidsschuld en tekorten, grote bevolkingaangroei en afhankelijk van buitenlands geld is niet stabiel .


Wat wij moeten vermijden is oneerlijke behandeling. Slowakije was niet in orde wat mensenrechten betreft. Hun wouden ze door de vingers zien.

En welke mensenrechten overtraden de slovaken? En zoals bij de meeste landen kan men 1 iets door de vingers zien, turkije komt echter tekort in zowat alles.


Ja in Turkije zijn de mensenrechten beter dan in Slowakije.

Betwijfel ik hoor.


En landen als Roemenië en Polen kunnen toetreden met hun economie waarom Turkije niet?
Romenie is nog niet toegetreden (zal nog jaren duren) en polen had nu eenmaal het voordeel centraal gelegen te zijn, turkije heeft niet dat voordeel.


Maar ja over de geloofwaardigheid van EU valt niets te zeggen, éhTurkije MOET niet toetreden hoor, als ze niet akkoord zijn moeten ze het zeggen, maar dat zie ik ze niet doen want ze willen te graag in de EU om al de steun vandaar te krijgen, waarschijnlijk voor turkije de enige mogelijkheid om hun land er bovenop te krijgen.

JusticeLover
25 augustus 2004, 20:24
Fout bij het sturen van een bericht naar BLOMMEE.
%CAOP_E_504, Console daemon on node 55332NX not receiving. woensdag 8 oktober 2003 14:26:29
%$Concern%

Ben ik zo zeker niet van dat zal nog enkele jaren duren en in een moslimland kan er veel veranderen.

Hun best is niet genoeg, ze moeten aan bepaalde regels voldoen.



Maastricht is voor de euro, aan de normen van kopenhaag voldoet turkije niet. Die normen zijn niet enkel economisch maar ook qua democratie, rechtstaat , mensenrechten en rechten van minderheden.
In al deze zaken komt turkije nog tekort. Net zoals in 93 voldoet turkije nog niet .




Het moet geen sterke maar het moet een sabiele economie hebben, en een economie met 20-25% inflatie, grote overheidsschuld en tekorten, grote bevolkingaangroei en afhankelijk van buitenlands geld is niet stabiel .


En welke mensenrechten overtraden de slovaken? En zoals bij de meeste landen kan men 1 iets door de vingers zien, turkije komt echter tekort in zowat alles.


Betwijfel ik hoor.


Romenie is nog niet toegetreden (zal nog jaren duren) en polen had nu eenmaal het voordeel centraal gelegen te zijn, turkije heeft niet dat voordeel.


Turkije MOET niet toetreden hoor, als ze niet akkoord zijn moeten ze het zeggen, maar dat zie ik ze niet doen want ze willen te graag in de EU om al de steun vandaar te krijgen, waarschijnlijk voor turkije de enige mogelijkheid om hun land er bovenop te krijgen.
Turkije heeft bijna alle weten goedgekeurd. Buiten één uitzondering en die zal ook over paar weken besproken en goedgekeur worden.

Inflatie stabiliseert zich toch. Dat is ook geldig voor andere dignens als macroeconomie, bnp, ... en ja bevolkingsaangroei is in Turkije niet zo erg als in India. Turkije is een grote land en ja als die geboren kinderen ook goed kunnen opgevoed worden zie ik geen enkel probleem. Vermenigvuldigen zou ik zeggen.

Over de Slowaken hadden toch EU commisarissen rapporten? Polen ligt misschien centraal maar positie van Turkije is economisch (leidingen van oost naar west), geo-strategische ligging. Buurland van Iran (gas), Irak (olie), Azerbaidzjan (olie), Rusland (gastransport via Zwarte zee), Turkije is een brug. Volgens mij is een brug noodzakelijker dan een centraal gelegen land. Maar ja ik vind ook dat Turkije niet lid van EU moet worden. Op economische vlak moeten ze meer samenwerken, en als Turkije bij de Navo ook veto-recht krijgt (niet over internationale maar over Europese campagnes) immers moet je EU land zijn om leiding en raad te geven. En om gebruik van voordelen moet je geen lid worden.

Weet je wat als Turkije nu niet toetreedt gaan ze over 10 a 15 zelf vragen om toetreding. Economische gunsten van Turkije niet te verwaarlozen. Maar ik dacht dat de beslissing al genomen was eind december krijgt Turkije datum??

k9
25 augustus 2004, 20:57
Turkije heeft bijna alle weten goedgekeurd. Buiten één uitzondering en die zal ook over paar weken besproken en goedgekeur worden.
Dat zijn gewoon die die de EU gevraagd heeft jaren geleden om aan alle voorwaarden te voldoen moeten er nog heel wat meer komen EN het belangrijkste de wetten moeten ook effectief toegepast en afgedwongen worden.




Inflatie stabiliseert zich toch.Rond de 20% schommelen is niet stabiliseren dat is nog altijd enorm veel.



Dat is ook geldig voor andere dignens als macroeconomie, bnp, ...
Het probleem is dat het zich enkel stabiliseert nadat het IMF, de VS en de EU in turkije de laatste paar jaar (en de komende paar jaar) er tientallen miljarden inpompen.



en ja bevolkingsaangroei is in Turkije niet zo erg als in India. Turkije is een grote land en ja als die geboren kinderen ook goed kunnen opgevoed worden zie ik geen enkel probleem. Vermenigvuldigen zou ik zeggen.
:roll:

Kijk in een arm land waar de bevolkig zich elke paar decenia verdubbelt kan je niet spreken van een stabiele economie, elke vooruitgang word teniet gedaan door de bevolkingsaangroei. Denk je dat het toevallig is dat een arm land met een redelijk stabiele bevolking sneller uit een economische put kan kruipen dan een arm land met een hoge bevolkingsaangroei?



Over de Slowaken hadden toch EU commisarissen rapporten?
Toon die dan eens?


Polen ligt misschien centraal maar positie van Turkije is economisch (leidingen van oost naar west), geo-strategische ligging. Buurland van Iran (gas), Irak (olie), Azerbaidzjan (olie), Rusland (gastransport via Zwarte zee), Turkije is een brug.En totaal overbeodig om die brug in de EU te brengen . Pijpleidingen lopen er amper of kunnen even makkelijk langs een andere weg (laat staan dat turkije die inkomsten niet zou willen)



Volgens mij is een brug noodzakelijker dan een centraal gelegen land.
Een brug naar nergens is een last, een grens rond polen maken is onbetaalbaar



Maar ja ik vind ook dat Turkije niet lid van EU moet worden. Op economische vlak moeten ze meer samenwerken, en als Turkije bij de Navo ook veto-recht krijgt (niet over internationale maar over Europese campagnes) immers moet je EU land zijn om leiding en raad te geven. En om gebruik van voordelen moet je geen lid worden.
Turkije heeft NATO meer nodig dan NATO turkije, meer economische banden met de EU? Waarom wat heeft turkije dat de EU wil? Goedkope werkkrachten vinden ze in het oosten en supergeodkoop in het verre oosten, geen grondstoffen van belang,nu met iraq vervalt een deel van haar strategisch belang,...




Weet je wat als Turkije nu niet toetreedt gaan ze over 10 a 15 zelf vragen om toetreding. Economische gunsten van Turkije niet te verwaarlozen. Maar ik dacht dat de beslissing al genomen was eind december krijgt Turkije datum??Nee ik dacht dat de beslissing nog genomen moet worden of turkije een datum krijgt, als ze besluiten dat turkije nog niet klaar is moet turkije nog wat wachten

JusticeLover
25 augustus 2004, 21:42
Dat zijn gewoon die die de EU gevraagd heeft jaren geleden om aan alle voorwaarden te voldoen moeten er nog heel wat meer komen EN het belangrijkste de wetten moeten ook effectief toegepast en afgedwongen worden. Ik krijg het indruk dat het nooit genoeg zal zijn:-)

Rond de 20% schommelen is niet stabiliseren dat is nog altijd enorm veel.Ik zou zeggen rond de 10% idd nog te veel. Maar volgens de verwachtingen kan Turkije volgend jaar op een inflatie wachten on 10% en zo gaat dat verder.


Het probleem is dat het zich enkel stabiliseert nadat het IMF, de VS en de EU in turkije de laatste paar jaar (en de komende paar jaar) er tientallen miljarden inpompen. So en ja die IMF gelden worden met de intrest terugbetaald hoor. En tot 2007 gaat turkije stand-by voeren met imf. Daarna is het gedaan. In principe is deze jaar laatste maar willen toch nog twee onder controle van IMF zijn, uit voorzorg. p.s, wat we van EU zullen krijgen geven we niet terug ... we zijn op weg om Ooiropees te worden ...

:roll:

Kijk in een arm land waar de bevolkig zich elke paar decenia verdubbelt kan je niet spreken van een stabiele economie, elke vooruitgang word teniet gedaan door de bevolkingsaangroei. Denk je dat het toevallig is dat een arm land met een redelijk stabiele bevolking sneller uit een economische put kan kruipen dan een arm land met een hoge bevolkingsaangroei?Bevolking verdubbelt zich niet na enkele decennia. Volgens onderzoek telt Turkije in 2050 100 miljoen. En Turkije telt nu al 73 mlj inwoners. En ja als Turkije zoveel inwoners heeft dan hebben we ook geen goedkope werkkrachten van andere landen nodig. Ze moeten wel een job krijgen dat wel.. En die werkkrachten heb je overal ter wereld nodig. Maar wie zegt dat ze niet zullen geslaagd worden?


Toon die dan eens?Slowakije

Staatshoofd: Rudolf Schuster
Regeringsleider: Mikuláš Dzurinda
Doodstraf: afgeschaft voor alle misdrijven
VN-Vrouwenverdrag en het Facultatief Protocol: geratificeerd

Een onderzoek naar berichten dat Roma-vrouwen illegaal waren gesteriliseerd was niet onafhankelijk en onpartijdig. Vele slachtoffers werden lastiggevallen en geïntimideerd. De politie zou Roma hebben mishandeld tijdens hechtenis. Geestelijk gehandicapten in psychiatrische ziekenhuizen en zorginstellingen werden in bedwang gehouden in “kooibedden”.

http://www.amnesty.nl/landeninfo/llp_slow.shtml


En totaal overbeodig om die brug in de EU te brengen . Pijpleidingen lopen er amper of kunnen even makkelijk langs een andere weg (laat staan dat turkije die inkomsten niet zou willen)Denk jij dat EU louter en alleen bestaat om economische redenen? De heren van de EU denker daarover anders hoor. En ja iedereen krijgt zijn deel ... Om die gebieden zullen oorlog gevoerd worden. Na Irak waarschijnlijk Syrië dan kauskausus en dan centraal-azië tot aan de grens van China.



Een brug naar nergens is een last, een grens rond polen maken is onbetaalbaarmuaha een brug naar streken waar de toekomstige oorlogen zullen plaatsvinden. Al te graag achter Vs staan euhm... Fransen en Duitsers denken toch anders.


Turkije heeft NATO meer nodig dan NATO turkije, meer economische banden met de EU? Waarom wat heeft turkije dat de EU wil? Goedkope werkkrachten vinden ze in het oosten en supergeodkoop in het verre oosten, geen grondstoffen van belang,nu met iraq vervalt een deel van haar strategisch belang,... p.s, het is EU heef Turkije meer nodig dan Turkije Eu maar jah

Welke moslim-lidstaat stuurt troepen naar moslim-landen? Kunen de niet-Turkse troepen in Afghanistan stabiliteit zorgen? In bosnië? in Kosovo? Mijne soldaten worden ter beschikking gesteld en ja Turkije heeft navo nodig. Wanneer heeft Navo Turkije beschermt? Met patriots ter beschikking stellen ben je niet ver. En saddam zei ook, ik zal nooit maar nooit Turkije aanvallen. Zelfs tegen de sovjetten hebben we jullie bescherm. Ondankbare mens8O


Nee ik dacht dat de beslissing nog genomen moet worden of turkije een datum krijgt, als ze besluiten dat turkije nog niet klaar is moet turkije nog wat wachtenAls ze geen datum geven is het al gedaan. Dat staat gelijk aan datum krijgen .. volgens mijn berekeningen dan toch.Handje schudden en andere bondgenoten zoeken als Iran, Rusland en sommige arabische landen. Opgelet bondgenoot betekent niet hun rechtsysteem, bestuur en al overnemen. Maar gewoon als er zich probleem voortdoen aan de kant van hun staan. Maar dat zouden ze niet graag hebben hoor.

k9
26 augustus 2004, 08:19
Ik krijg het indruk dat het nooit genoeg zal zijn:-)
Gewoon de voorwaarden die aan anderen ook gesteld werden, niks mis mee zou ik zeggen.



Ik zou zeggen rond de 10% idd nog te veel. Maar volgens de verwachtingen kan Turkije volgend jaar op een inflatie wachten on 10% en zo gaat dat verder.Euh niet echt, volgens experten gaat de inflatie die nu momenteel rond de 15% ligt stijgen tot 20-25% volgend jaar door de lage turkse lira.


So en ja die IMF gelden worden met de intrest terugbetaald hoor.
En het geld van de VS en de EU ? Ah ja die niet eh ? Die totale hulp loopt op tot meer dan 5 miljard $ hoor de laaste jaren alleen, dat is een paar % van het BNP.

Laat me eens zien in totaal heeft turkije een buitenlandse schuld van meer dan 80miljard $ Met een BNP van 220miljard$ is dat een ENORME buitenlandse schuld iets wat je alleen ziet bij 3e wereldlanden . Daarboven heb je nog eens meer dan 150miljard $ binnenlandse schuld .

Daarboven komt dat er een hoge werkloosheid is 10% officieel maar die ligt stukken hoger in re realiteit. 40% van de mensen is ook tewerkgesteld in de landbouw, de handelbalans staat zwaar in het rood: 20miljard $, veel van de leningen zijn korte termijn leningen,heel onevenwichtige verdeling van de rijkdom (20% van de rijksten hebben bijna 60% van de rijkdom) , ...

Nee economisch is turkije verre van stabiel. Het gaat de betere kant op maar dat heeft meer te maken met het IMF en de VS en de EU dan met turkije zelf.


En tot 2007 gaat turkije stand-by voeren met imf. Daarna is het gedaan. In principe is deze jaar laatste maar willen toch nog twee onder controle van IMF zijn, uit voorzorg. p.s, wat we van EU zullen krijgen geven we niet terug ... we zijn op weg om Ooiropees te worden ...
We zullen zien of tegen dan turkije alleen verder kan gaan zonder hulp hopelijk volgt het niet het argentijnse voorbeeld.


Bevolking verdubbelt zich niet na enkele decennia. Volgens onderzoek telt Turkije in 2050 100 miljoen. En Turkije telt nu al 73 mlj inwoners.
De schatting staat nu op een 68 miljoen en dan tel je alleen de inwoners van turkije, al de turken die buiten turkije wonen zitten hier niet in, naar schatting zijn dat er nog eens een 5 miljoen zijn . Als er dus tegen 2050 een 100 miljoen in turkije wonen en nog een pak daarbuiten dan is de bevoking practisch verdubbelt en dan in minder dan 50 jaar.

http://worldfacts.us/Turkey.htm

In 1970 had het een 34miljoen inwoners tegen 2000 was dat verdubbelt: enkele decenia dus.

Turkije heeft een bevolkingsaangroei van meer dan 10% als je de emigratie er bijtelt dat is dus heel hoog hoor en naar alle waarschijnlijkheid zal die nog verhogen dankzij een lagere sterfte bij geboorte als het land gemoderniseerd door de EU word.



En ja als Turkije zoveel inwoners heeft dan hebben we ook geen goedkope werkkrachten van andere landen nodig. Ze moeten wel een job krijgen dat wel.. En die werkkrachten heb je overal ter wereld nodig. Maar wie zegt dat ze niet zullen geslaagd worden?
Omdat er nu al een hoge werkloosheid is? Omdat turkije nu 40% van zijn werknemers tewerk stelt in de (heel inefficiente) landbouw? Je kan gewoon niet realistisch miljoenen jobs elk jaar bij creeren in een land dat economisch niet zo aantrekkelijk is.




Slowakije


Dat was dus amnesty international niet de EU.


Denk jij dat EU louter en alleen bestaat om economische redenen? De heren van de EU denker daarover anders hoor. En ja iedereen krijgt zijn deel ... Om die gebieden zullen oorlog gevoerd worden. Na Irak waarschijnlijk Syrië dan kauskausus en dan centraal-azië tot aan de grens van China.
Weinig kans en nee de EU bestaat niet enkel om economische redenen maar het is nog steeds de grootste reden.



muaha een brug naar streken waar de toekomstige oorlogen zullen plaatsvinden. Al te graag achter Vs staan euhm... Fransen en Duitsers denken toch anders.
Maar het is een nutteloze brug, weet je nog dat turkije WEIGERDE dat de VS troepen daar gestationeerd ingezet werden in iraq? Voor de rest van die landen moet je trouwens een omweg maken vanuit de EU om boven turkije te komen, er zijn veel directere wegen om daar te gaan dan langs turkije.


p.s, het is EU heef Turkije meer nodig dan Turkije Eu maar jah

:lol: :lol: Je nickname veraad waarom je zo denkt :lol:

Waarom zou de EU een arm en onstabiel land nodig hebben? Met de huidge oost blok landen heeft de EU genoeg goedkope werkkrachten die dan nog makkelijker te bereiken zijn.

Face it, voor de EU heeft turkije geen enkele meerwaarden moesten ze ooit turkije aanvaarden is het meer uit medelijden dan uit noodzaak.


Welke moslim-lidstaat stuurt troepen naar moslim-landen? Kunen de niet-Turkse troepen in Afghanistan stabiliteit zorgen? In bosnië? in Kosovo?
Ja kosovo, bosnie en afghanistan zijn redelijk stabiel moest je daar turkse soldaten gebruiken dat zou niks veranderen.

Mijne soldaten worden ter beschikking gesteld en ja Turkije heeft navo nodig. Wanneer heeft Navo Turkije beschermt? Met patriots ter beschikking stellen ben je niet ver. En saddam zei ook, ik zal nooit maar nooit Turkije aanvallen. Zelfs tegen de sovjetten hebben we jullie bescherm. Ondankbare mens
NAVO beschermt ALTIJD turkije, welke AWACS vliegtuigen vliegen er momenteel boven turkije denk je? JUist NAVO vliegtuigen, waarschijnlijk met duitste piloten en technici aan boord.

Tegen de sovjetten? Tiens en ik die dacht dat ze gewon via europa zouden komen, nee de USSR zou dus een omweg gedaan hebben via azie en dan afrika om europa aan te vallen ? :roll: In de realiteit heeft europa/VS dus turkije beschermt of denk je echt dat dat verouderde legertje dat turkije had na WO2 iets had kunnen doen tegen de USSR?


Als ze geen datum geven is het al gedaan. Dat staat gelijk aan datum krijgen .. volgens mijn berekeningen dan toch.Handje schudden en andere bondgenoten zoeken als Iran, Rusland en sommige arabische landen. Opgelet bondgenoot betekent niet hun rechtsysteem, bestuur en al overnemen. Maar gewoon als er zich probleem voortdoen aan de kant van hun staan. Maar dat zouden ze niet graag hebben hoor.



zie hier :


As early as 1997, the Luxembourg European Council - with the agreement of the German Government in office - confirmed "Turkey's eligibility for accession to the European Union". In Helsinki, the Council concluded "Turkey is a candidate State destined to join the Union on the basis of the same criteria as applied to the candidate States".

In Copenhagen: "If the European Council in December 2004, on the basis of a report and a recommendation from the Commission, decides that Turkey fulfils the Copenhagen political criteria, the European Union will open accession negotiations with Turkey without delay."
As for all candidate countries, the Copenhagen political criteria must be fulfilled before accession negotiations can be launched.

In its last annual report on Turkey's progress towards accession of 5 November 2003, the Commission on the one hand paid tribute to the reforms and some aspects of implementation but on the other hand pointed to shortfalls on other implementation aspects. Despite significant progress and the determination of the Turkish Government, the country does not yet completely fulfil the Copenhagen political criteria.
Turkije is dus nu nog niet klaar ik betwijfel dus ook of ze nu ook toegelaten zullen worden maar aan de andere hand zijn er veel die deze feiten negeren en ewoon uit medelijden turkije willen toelaten. We zullen zien.

JusticeLover
26 augustus 2004, 09:14
Gewoon de voorwaarden die aan anderen ook gesteld werden, niks mis mee zou ik zeggen.


Euh niet echt, volgens experten gaat de inflatie die nu momenteel rond de 15% ligt stijgen tot 20-25% volgend jaar door de lage turkse lira.


En het geld van de VS en de EU ? Ah ja die niet eh ? Die totale hulp loopt op tot meer dan 5 miljard $ hoor de laaste jaren alleen, dat is een paar % van het BNP.

Laat me eens zien in totaal heeft turkije een buitenlandse schuld van meer dan 80miljard $ Met een BNP van 220miljard$ is dat een ENORME buitenlandse schuld iets wat je alleen ziet bij 3e wereldlanden . Daarboven heb je nog eens meer dan 150miljard $ binnenlandse schuld .

Daarboven komt dat er een hoge werkloosheid is 10% officieel maar die ligt stukken hoger in re realiteit. 40% van de mensen is ook tewerkgesteld in de landbouw, de handelbalans staat zwaar in het rood: 20miljard $, veel van de leningen zijn korte termijn leningen,heel onevenwichtige verdeling van de rijkdom (20% van de rijksten hebben bijna 60% van de rijkdom) , ...

Nee economisch is turkije verre van stabiel. Het gaat de betere kant op maar dat heeft meer te maken met het IMF en de VS en de EU dan met turkije zelf.


We zullen zien of tegen dan turkije alleen verder kan gaan zonder hulp hopelijk volgt het niet het argentijnse voorbeeld.


De schatting staat nu op een 68 miljoen en dan tel je alleen de inwoners van turkije, al de turken die buiten turkije wonen zitten hier niet in, naar schatting zijn dat er nog eens een 5 miljoen zijn . Als er dus tegen 2050 een 100 miljoen in turkije wonen en nog een pak daarbuiten dan is de bevoking practisch verdubbelt en dan in minder dan 50 jaar.

http://worldfacts.us/Turkey.htm

In 1970 had het een 34miljoen inwoners tegen 2000 was dat verdubbelt: enkele decenia dus.

Turkije heeft een bevolkingsaangroei van meer dan 10% als je de emigratie er bijtelt dat is dus heel hoog hoor en naar alle waarschijnlijkheid zal die nog verhogen dankzij een lagere sterfte bij geboorte als het land gemoderniseerd door de EU word.



Omdat er nu al een hoge werkloosheid is? Omdat turkije nu 40% van zijn werknemers tewerk stelt in de (heel inefficiente) landbouw? Je kan gewoon niet realistisch miljoenen jobs elk jaar bij creeren in een land dat economisch niet zo aantrekkelijk is.




Dat was dus amnesty international niet de EU.


Weinig kans en nee de EU bestaat niet enkel om economische redenen maar het is nog steeds de grootste reden.



Maar het is een nutteloze brug, weet je nog dat turkije WEIGERDE dat de VS troepen daar gestationeerd ingezet werden in iraq? Voor de rest van die landen moet je trouwens een omweg maken vanuit de EU om boven turkije te komen, er zijn veel directere wegen om daar te gaan dan langs turkije.



:lol: :lol: Je nickname veraad waarom je zo denkt :lol:

Waarom zou de EU een arm en onstabiel land nodig hebben? Met de huidge oost blok landen heeft de EU genoeg goedkope werkkrachten die dan nog makkelijker te bereiken zijn.

Face it, voor de EU heeft turkije geen enkele meerwaarden moesten ze ooit turkije aanvaarden is het meer uit medelijden dan uit noodzaak.


Ja kosovo, bosnie en afghanistan zijn redelijk stabiel moest je daar turkse soldaten gebruiken dat zou niks veranderen.


NAVO beschermt ALTIJD turkije, welke AWACS vliegtuigen vliegen er momenteel boven turkije denk je? JUist NAVO vliegtuigen, waarschijnlijk met duitste piloten en technici aan boord.

Tegen de sovjetten? Tiens en ik die dacht dat ze gewon via europa zouden komen, nee de USSR zou dus een omweg gedaan hebben via azie en dan afrika om europa aan te vallen ? :roll: In de realiteit heeft europa/VS dus turkije beschermt of denk je echt dat dat verouderde legertje dat turkije had na WO2 iets had kunnen doen tegen de USSR?





zie hier :


Turkije is dus nu nog niet klaar ik betwijfel dus ook of ze nu ook toegelaten zullen worden maar aan de andere hand zijn er veel die deze feiten negeren en ewoon uit medelijden turkije willen toelaten. We zullen zien.

Bnp van Turkije 220 miljard?(468 miljard $) Je moet je parate kennis over Turkije toch is een keer refreshen. En wat de buitenlandse schulden betreft, worden ze sneller dan ooit afbetaald. Ja wat vroegere regeringen deden is niet representatief voor wat de regering AKP doet. En moest Turkije maar de helft GNP hadden van Frankrijk. Zou 0.99% van de bevolking willen toetreden tot EU. Waarom al die mensen die voor EU zijn denk je? Turkije is bezig met herstelling van zijn economie. Tuurlijk zijn er zoveel problemen. Maar probeer is ook een keertje het volle kant te zien. Het zijn toch geen eeuwige problemen. Als ze de zwart economie kunnen legaliseren en zaken wat beter aanpakken is de weg van Turkije toch niet zo somber... Turkije economie is snelst groeiende economie na die van China.

Ja Turkije moet investeerders lokken. Er zijn wetten goedgekeurd die gratis electriciteit lenen aan bedrijven die fabriekjes oprichten. Lasten worden zoveel mogleijk laaggehouden.

Van argentijnse, braziliaanse situatie ligt Turkije toch een beetje ver.
http://www.fitchratings.com/corporate/search/results.cfm Om toch iets positief over te vertellen.

Werkloosheid is een grote probleem. Maar toch Turken moet vermenigvuldigen. Als economie beter boert dan zullen ze handig gebruik maken van werkkrachten. 68miljoen? 73 MILJOEN! Refresh je kennis over Turkije. Want het verandert erg snel daar. Dat geldt ook voor economie btw. En ja als Turkije een grote afzetmarkt wordt welke landen zullen dan meest profiteren?? En wat hebben de Turken elders in Turkije met turkse bevolking te maken? Zoveel emigreren niet meer.

Nato had Turkije zijn steun bijgedragen maar waar hebben ze aangegrepen. In cyprus toen Turken werden gekilld hadden ze schrik van de Grieken. Grieken ook lid van Nato eh, In Azerbaijan hadden ze natuurlijk ook niets te zoeken.

Maar ja situatie van bosnie is NU gestabiliseerd. Troepen van een land die nauw verbanden heeft is toch een grote gunst voor lokale bevolking. Het zelfde geldt voor kosovo. En ja situatie in Afganisten is toch niet zo stabiel. Het wordt zo afgeschildert. De Amerikanen wisten niet echt hoe ze moesten omgaan met Afghaanse vrouwe. Amerika (=nato) blijft van Turkije eisen om steun in Afghanistan. En waarom mag Turkije geen AWACS kopen door welke landen wordt het geblokkeerd?? Waarom moet Turkije afhankelijk zijn van Nato awacs??? pfff

En ja VS heeft spelletjes op Turkije gespeeld. Ook een beetje beschermd tegen USSR maar wat deed Europa?? Vraag me af! Het verschil tussen Amerikanen en Europeanen kan je maken eh.

Tuurlijk heeft Turkije dat VS militairen via Turkije Irak zouden aanvallen geblokkeerd. Het had ook grote symbolische betekenis hoor. Misschien heeft het voor een tijdje relaties tussen VS en Turkije verslechtert maar ja het is over. Terug dikke vrienden. Amerikaanse investering in Turkije zal niet gestopt worden bv.Ford, maar liefst 7miljard $, Fransen investeren ook heel veel in Turkije bv. Renault.

Turkije heeft zeker een meerwaarde. En ja als ze uit medelijden en land laten toetreden waarom willen ze dan na Turkse uitbreiding stoppen? Ze beseffen goed genoeg dat ze Turkije nodig hebben. Dus uit noodzaak. Is het wat geabsorbeerd? Dus er is grote kans dat Tr toetreedt?

En ja je hebt heel wat dingens opgesomd (merendeels verouderde infos). Nadelen zijn er nice opgesomd maar probeer de volle kant te zien. Maar ja een afwijzing van EU wijs ik niet af! Van mij moet Turkije economische partnerschap met EU sluiten. Voila Turkije niet in de EU. Hoe beter economie van Turkije hoe beter voor de EU toch, niet? En ja als ze Turkije niet laten toetreden heeft dat ook te maken over identiteit van Christelijke Unie die nooit maar nooit met moslims wilt onderhandelen. Altijd maar afdwingen als het erop aankomt (terreur). Toetreding van Turkije vormt een brug tussen christendom en islam.

Eind december kan een keerpunt zijn. Want de huidige regering verdient het om te zeggen dat EU geloofwaardig moet zijn en niet met de voeten moet spelen. Als ze het niet willen moeten ze het zeggen. Handjes schudden en Ciao kan het zijn.

k9
26 augustus 2004, 10:14
Bnp van Turkije 220 miljard?(468 miljard $) Je moet je parate kennis over Turkije toch is een keer refreshen.Nee jij moet wat meer van economie leren ;-)

Het BNP van turkije is een 220 miljard $:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkije

http://www.gva.be/dossiers/-e/eurouitbreiding/turkije.asp

http://www.minlnv.nl/thema/handel/landen/turkije.pdf



Wat jij bedoelt is het PPP niet het BNP. Het verschil is dat bij het PPP de BNP waarde gecorigeerd word (meestal naar de US $) om verschillen tussen landen op te vangen. PPP is dus onbruikbaar als je landen vergelijk qua international schuld .




En wat de buitenlandse schulden betreft, worden ze sneller dan ooit afbetaald. Ja wat vroegere regeringen deden is niet representatief voor wat de regering AKP doet. En dat doen ze door binnenlandse schuld te maken en een overheidstekort te hebben, dat is niet de manier om schulden af te betalen dan maak je gewoon meer schulden bij.



En moest Turkije maar de helft GNP hadden van Frankrijk. Zou 0.99% van de bevolking willen toetreden tot EU. Waarom al die mensen die voor EU zijn denk je? :?




Turkije is bezig met herstelling van zijn economie. Tuurlijk zijn er zoveel problemen. Maar probeer is ook een keertje het volle kant te zien. Het zijn toch geen eeuwige problemen. Als ze de zwart economie kunnen legaliseren en zaken wat beter aanpakken is de weg van Turkije toch niet zo somber... Turkije economie is snelst groeiende economie na die van China.Wat niks zegt natuurlijk want turkije komt uit een economiche puinhoop in 99 waar de economie met 10 inkrimpte . Dat ze na china de snelst groeiende is is ook onzin wat met 5% dit jaar zijn er een pak meer die sneller groeien . Volgend jaar zal de groei nog minder zijn en zal ze amper boven die van belgie zitten, de reden is simpel nu kan turkije profiteren van de vele hulp en de kortstondige heroplevering van de interne markt (gefinancieerd door schulden te maken) eens de mensen hun schulden niet meer kunnen afbetalen en de hulp stopt zal de groei ook stoppen . Daarom dat de verwachtingen voor 2005 naar beneden gaan ipv naar boven zoals bij de meeste landen.




Ja Turkije moet investeerders lokken. Er zijn wetten goedgekeurd die gratis electriciteit lenen aan bedrijven die fabriekjes oprichten. Lasten worden zoveel mogleijk laaggehouden. Dat is niet genoeg vrees ik.


Van argentijnse, braziliaanse situatie ligt Turkije toch een beetje ver.
http://www.fitchratings.com/corporate/search/results.cfm Om toch iets positief over te vertellen. Dat is long term, short term is er niet veel verandert .

B+ is trouwens niet zo goed, belgie heeft overal AA polen/slowakije een BBB+ en de rest A zelfs iran doet het het laatste jaar even goed als turkije nu . Sorry hoor maar zoiets trekt echt niet veel investeerders aan.

http://www.fitchratings.com/corporate/ratings/issuer_content.cfm?issr_id=80442277



Werkloosheid is een grote probleem. Maar toch Turken moet vermenigvuldigen. Als economie beter boert dan zullen ze handig gebruik maken van werkkrachten. 68miljoen? 73 MILJOEN! Refresh je kennis over Turkije. Want het verandert erg snel daar. Wat juist mijn punt was als 1 vd grootste problemen van turkije, turken moeten juist stoppen met vermenigvuldigen en hun moeite steken in betere economie, betere opleiding betere ... pas dan zullen kunnen ze uit de economisch malaise geraken. De meeste turken reageren echter zoals de gemiddelde burger uit een arm land en maken kinderen om de slechte periode op te vangen.

Meer kinderen daar lijd een economie altijd onder want meer kinderen betekend meer geld naar dat en minder geld voor andere zaken.



Dat geldt ook voor economie btw. En ja als Turkije een grote afzetmarkt wordt welke landen zullen dan meest profiteren?? Turkije is een kleine afzetmarkt en die is er nu al toetreding tot de EU zal daar niks aan veranderen.



En wat hebben de Turken elders in Turkije met turkse bevolking te maken? Zoveel emigreren niet meer. Dat zijn dan opeens geen turken meer? Of een turk nu in turkije of duitsland woont dat blijft toch een turk als hij niet van nationaliteit verandert?



Nato had Turkije zijn steun bijgedragen maar waar hebben ze aangegrepen. In cyprus toen Turken werden gekilld hadden ze schrik van de Grieken. Grieken ook lid van Nato eh, In Azerbaijan hadden ze natuurlijk ook niets te zoeken.
Euh nee beide landen zijn in 52' toegetreden tot de NATO en beide landen hebben in cyprus walgelijke dingen gedaan. Zeg me eens heeft turkije ooit gezegd wat ze met de 1600 vermiste grieken hebben gedaan toen ze dat stukje bezette?


Maar ja situatie van bosnie is NU gestabiliseerd. Troepen van een land die nauw verbanden heeft is toch een grote gunst voor lokale bevolking. Het zelfde geldt voor kosovo. Dan pak je beter russische troepen dan turkse, ik betwijfel trouwens of kosovaren zich beter gaan voelen met turkse islamieten dan met christelijke europeanen.



En ja situatie in Afganisten is toch niet zo stabiel. Het wordt zo afgeschildert. De Amerikanen wisten niet echt hoe ze moesten omgaan met Afghaanse vrouwe. Amerika (=nato) blijft van Turkije eisen om steun in Afghanistan.¨Afghanistan is stabieler dan het ooit geweest is de laatste 50 jaar, perfect is het natuurlijk niet. Kan ook niet daar en dat gaat geen turkse soldaat veranderen.

Je weet net zo goed dat de broederschap onder moslims niet zo groot is.




En waarom mag Turkije geen AWACS kopen door welke landen wordt het geblokkeerd?? Waarom moet Turkije afhankelijk zijn van Nato awacs??? pfffTurkije HEEFT AWACS vliegtuigen (van het E-3 type) die zijn echter veroudert en kunnen als ze allemaal tegelijk in de lucht zouden zijn(onmogelijk maar stel) niet heel het land controleren. Daarom dat NATO extra vliegtuigen als HULP stuurde voor deze golfoorlog (en de vorige ook) .


Turkije heeft trouwens 4 moderne AWACS besteld in de VS zonder problemen.



En ja VS heeft spelletjes op Turkije gespeeld. Ook een beetje beschermd tegen USSR maar wat deed Europa?? Vraag me af! Het verschil tussen Amerikanen en Europeanen kan je maken eh.Europa deed hetzelfde? Je beseft toch dat tijdens de koude oorlog europa meer geld uitgaf aan defensie dan de VS? Dat met turkije in NATO het vrijgesteld was russische inmenging, want tegen 1 NATO lid betekend tegen allemaal en dat wou de USSR niet riskeren.


Tuurlijk heeft Turkije dat VS militairen via Turkije Irak zouden aanvallen geblokkeerd. Het had ook grote symbolische betekenis hoor. Misschien heeft het voor een tijdje relaties tussen VS en Turkije verslechtert maar ja het is over. Terug dikke vrienden. Amerikaanse investering in Turkije zal niet gestopt worden bv.Ford, maar liefst 7miljard $, Fransen investeren ook heel veel in Turkije bv. Renault. Zoiets is peanuts dat besef je toch?

Foreign Direct Investment Figures of Turkey

As of the end of 2002, accumulated foreign direct investment in Turkey amounted to US$ 33,9 billion in terms of the value of foreign capital approvals and US$ 15,7 billion in terms of actual capital inflow.

The total of last year’s foreign direct investment approvals stand at US$ 2,2 billion, whereas actual inflows remained at US$ 590 million.

en



Turkey currently ranks 51st among countries receiving FDI.

So far, 2004 appears to be no exception. In the first quarter, foreign investments only reached $464 million, according to Yased, the Foreign Investors Association. "It looks like 2004 is going to be another 'wait and see' year," says Mustafa Alper, Yased's secretary general.
http://www.kniff.de/cgi-bin/cgiproxy/nph-proxy.cgi/010110A/http/www.iht.com/articles/530768.htm


Dit is niks belgie heeft elk jaar zo'n 20 a 30miljard $ aan FDI en staat daarmee 10e in de wereld.



Turkije heeft zeker een meerwaarde. En ja als ze uit medelijden en land laten toetreden waarom willen ze dan na Turkse uitbreiding stoppen? Ze beseffen goed genoeg dat ze Turkije nodig hebben. Dus uit noodzaak. Is het wat geabsorbeerd? Dus er is grote kans dat Tr toetreedt?Stoppen ik heb ze nog nooit bezig gehoord over stoppen.

EN zeg me eens waarom de EU turkije nodig heeft? Om daar op vakantie te kunnen gaan? Je liefde voor turkije verblind je voor de waarheid dat turkije gewoonweg geen belang heeft voor de EU, daarom dat ze makkelijk de beslissing kunnen uitschuiven naar een later tijdstip terwijl turkije al vele jaren smeekt om toegelaten te worden en alles doet om toegelaten te worden.




[qoute]
Hoe beter economie van Turkije hoe beter voor de EU toch, niet? [/quote]Ja inderdaad, maar niet als dit met EU geld gebeurt, als de VS geld wil pompen in turkije laat ze maar doen, maar omdat de VS dit doet moet de EU dit ook niet doen. Dat is trouwens de reden waarom de VS wil dat turkije in de EU komt, ze zijn het redelijk beu daar al die miljarden in te pompen om de zoveel jaar en dus zouden ze graag zien dat de EU dat doet.



En ja als ze Turkije niet laten toetreden heeft dat ook te maken over identiteit van Christelijke Unie die nooit maar nooit met moslims wilt onderhandelen. Altijd maar afdwingen als het erop aankomt (terreur). Toetreding van Turkije vormt een brug tussen christendom en islam. Complete onzin, turkije moet klaar zijn niks meer niks minder en nu zeg je zelf dat ze nog niet klaar zijn.

Dit is trouwens typisch, "discriminatie" roepen in de hoop dat je een voorkeurbehandeling krijgt gewoon omdat turkije nu een moslim land is. Ik zie romenie toch niet klagen dat het nog niet in de EU zit?


Eind december kan een keerpunt zijn. Want de huidige regering verdient het om te zeggen dat EU geloofwaardig moet zijn en niet met de voeten moet spelen. Als ze het niet willen moeten ze het zeggen. Handjes schudden en Ciao kan het zijn.Ze moeten hetzelfde zeggen als vorig jaar: jullie zijn goed bezig proficiat maar... En ondetussen turkije de seun en hulp geven die het verdient (want je vergeet maar al te makkelijk dat de EU nu al geld aan turkije geeft)

JusticeLover
26 augustus 2004, 10:22
omg in sommige dingens heb je wel gelijk maar economische deskundige ben ik niet. Maar toetreding van Turkije kan veel veranderen zowel voor EU als voor Turkije zelf.

k9
26 augustus 2004, 10:30
omg in sommige dingens heb je wel gelijk maar economische deskundige ben ik niet. Maar toetreding van Turkije kan veel veranderen zowel voor EU als voor Turkije zelf.
Spijtig genoeg kan het nu alleen slechte veranderingen in de EU teweeg brengen.


Eens turkije klaar is mag het van mij zonder problemen in de EU maar zoiets vraagt nu eenmal tijd. Turkije nu in de EU toelaten zou voor turkije inderdaad heel goed zijn maar voor de EU als geheel slecht .

Een voorbeeld voorstanders zeggen altijd dat qua immigartie het wel zal meevallen want immers van spanje en portugal werd hetzelfde gezegd.

Die mensen vergeten enkele fundamentele zaken, ten eerste was de kloof tussen spanje en de rest van de EU vele malen kleiner dan tussen turkije en de rest van de EU-15, ten 2e wonen er al veel turken in het buitenland, ten 3e heeft turkije veel grote interne moelijkheden (zoals de koerden) die emigratie kunnen aanwakkeren, ten 4e is de verdeling van de rijkdom in turkije zeer ongelijkmatig waardoor je een supergrote lage bevolkingsklasse hebt die straatarm is (wat het verschil tussen deze en de EU-15 alleen nog groter maakt),...

Als de economie blijf groeien zoals ze nu doet (4 a 5%) zelfs dan zal het nog meer dan een decenia duren tegen de kloof klein genoeg is, in die tijd kan turkije de sociale en overheids hervormingen doorvoeren en toepassen . Als je echt rekening houd met alles zou turkije pas echt kunnen toetreden ttegen 2010 en later maar ik betwijfel of de EU ze zo lang zal laten wachten onder druk van de europese linkerzijde die uit medelijden (en omdat ze nu eenmaal niet zo slim zijn) turkije willen laten toetreden.

Shizie
26 augustus 2004, 10:49
Geachte El Turco,

ik ben GEEN racist zoals je denkt, ik ben ook enkel op papier een Belg. Ik ben ook geen Armenier.
Ik zou het gewoon spijtig vinden indien Uw land tot de EU zou toetreden. Uw land behoort niet tot de Europese Undie, tis gewoon zo.. Jullie zijn enkel uit op geld in vorm van subsidies.
De Turken hebben verschillende volkeren veroverd in de verleden eeuwen. Als Rus ben ik echter blij dat wij altijd verzet hebben kunnen aanbieden in Krym en andere plaatsen...
Turkije heeft EU meer nodig dan EU Turkije. Ik ben wel op de hoogte dat de Turkse economie beter en beter begin te draaien. In grote steden tenminste.

Echter, blijft Turkije een Asiatisch land, en imho HOREN jullie bij de EU gewoon niet bij. En dat besef je zelf ook hoop ik.
Je bent erg patriotisch, uw patriotisme heeft u verblind. Je verdedigt belangen van Uw land / volk ten koste van alles..
Denk erover

JusticeLover
26 augustus 2004, 11:07
Geachte El Turco,

ik ben GEEN racist zoals je denkt, ik ben ook enkel op papier een Belg. Ik ben ook geen Armenier.
Ik zou het gewoon spijtig vinden indien Uw land tot de EU zou toetreden. Uw land behoort niet tot de Europese Undie, tis gewoon zo.. Jullie zijn enkel uit op geld in vorm van subsidies.
De Turken hebben verschillende volkeren veroverd in de verleden eeuwen. Als Rus ben ik echter blij dat wij altijd verzet hebben kunnen aanbieden in Krym en andere plaatsen...
Turkije heeft EU meer nodig dan EU Turkije. Ik ben wel op de hoogte dat de Turkse economie beter en beter begin te draaien. In grote steden tenminste.

Echter, blijft Turkije een Asiatisch land, en imho HOREN jullie bij de EU gewoon niet bij. En dat besef je zelf ook hoop ik.
Je bent erg patriotisch, uw patriotisme heeft u verblind. Je verdedigt belangen van Uw land / volk ten koste van alles..
Denk erover
Aah nice ik ben ook enkel op papier Belg ;-) Oké dan. Maar ben je ook blij over de situatie van Tartaren in Krym?

Turkije moet gewoon betere economie hebben en daarvoor moeten ze doen wat ze allemaal kunnen doen. De regering heeft alvast een B plan. Want als Turkije geen datum krijgt gaan de relaties met EU verslechteren. Meer militaire samenwerking met Iran en Rusland zou het moeten zijn. Een alternatieve unie opstarten. Turkije moet meer actief zijn in Midden-Ooste en al. Men verwaarloosd zulke dingens om dichter bij EU te behoren en al.

En shizie wat zou ik moeten zeggen. Is het niet logisch dat een Turk fier is op zijn geschiedenis. Verkeerde zaken zijn ook gebeurt wat logisch is maar waarom zoek je een probleem omdat ik mijn volk en land verdedig? En veroveren deden Russen toch ook alé ja ik snap het niet echt.

JusticeLover
26 augustus 2004, 11:11
Spijtig genoeg kan het nu alleen slechte veranderingen in de EU teweeg brengen.


Eens turkije klaar is mag het van mij zonder problemen in de EU maar zoiets vraagt nu eenmal tijd. Turkije nu in de EU toelaten zou voor turkije inderdaad heel goed zijn maar voor de EU als geheel slecht .

Een voorbeeld voorstanders zeggen altijd dat qua immigartie het wel zal meevallen want immers van spanje en portugal werd hetzelfde gezegd.

Die mensen vergeten enkele fundamentele zaken, ten eerste was de kloof tussen spanje en de rest van de EU vele malen kleiner dan tussen turkije en de rest van de EU-15, ten 2e wonen er al veel turken in het buitenland, ten 3e heeft turkije veel grote interne moelijkheden (zoals de koerden) die emigratie kunnen aanwakkeren, ten 4e is de verdeling van de rijkdom in turkije zeer ongelijkmatig waardoor je een supergrote lage bevolkingsklasse hebt die straatarm is (wat het verschil tussen deze en de EU-15 alleen nog groter maakt),...

Als de economie blijf groeien zoals ze nu doet (4 a 5%) zelfs dan zal het nog meer dan een decenia duren tegen de kloof klein genoeg is, in die tijd kan turkije de sociale en overheids hervormingen doorvoeren en toepassen . Als je echt rekening houd met alles zou turkije pas echt kunnen toetreden ttegen 2010 en later maar ik betwijfel of de EU ze zo lang zal laten wachten onder druk van de europese linkerzijde die uit medelijden (en omdat ze nu eenmaal niet zo slim zijn) turkije willen laten toetreden.
Als ze immigratie zouden kunne tegenhouden wat ze met oost-europeanen doen. Zelfde voor de Turken laten gelden. Dat veel Turken in buitenland wonen kan gunstig gebruikt worden. Geloof me, meeste Turken hier willen dolgraag naar Turkije remigreren. Als we daar zeker zijn van ons sociale zekerhied dan hebben wij hier neits te zoeken. Mijn land is Turkije niet Belgie. Maar eenmaal woon ik in België. Maar ik besef wel dat mijn toekomst niet hier ligt. Misschien wel, een bedrijfje hier starten maar ik zou al te graag willen dat er in Turkije goed is.

k9
26 augustus 2004, 11:16
Turkije moet gewoon betere economie hebben en daarvoor moeten ze doen wat ze allemaal kunnen doen. De regering heeft alvast een B plan.
Denk ik niet, turkije heeft alleen te verliezen.


Want als Turkije geen datum krijgt gaan de relaties met EU verslechteren. Meer militaire samenwerking met Iran en Rusland zou het moeten zijn. Een alternatieve unie opstarten.
:lol: Je beseft toch dat de enige reden waarom de EU lukt is omdatde leden er effectief voordeel van hebben? Welk voordeel zal turkije met rusland of iran hebben? Niks dus die unie zal dus niks waard zijn.



Turkije moet meer actief zijn in Midden-Ooste en al. Men verwaarloosd zulke dingens om dichter bij EU te behoren en al.
Dat kunnen ze nu ook, het is niet het 1 of het andere he, je kan alletwee zonder problemen doen.

JusticeLover
26 augustus 2004, 11:19
alé vooruit dan het is afwachten wat er zal gebeuren eind december.

k9
26 augustus 2004, 11:31
Als ze immigratie zouden kunne tegenhouden wat ze met oost-europeanen doen. Zelfde voor de Turken laten gelden.
Je kan niet de oost europeanen vergelijk met de turken:

turkije BNP/persoon : 3000$
Polen BNP/persoon : 6000$

De Kloof tussen arm en rijk is ook veel kleiner in polen (de rijkste 20% heeft 25% van de rijdom de armste 20% 10%, tegenover de rijkste 20% 55% en de armste 20% 5% in turkije)

Polen heeft dus een grote massa van mensen in de middeklassen en een relatief kleine massa "armen" turkije heeft een enorme arme klasse .

En polen is dan nog het minst rijke land van allemaal.

In het geval van turkije zou je dus de turken moeten verbieden te immigreren tot 2020 of zoiets.



Dat veel Turken in buitenland wonen kan gunstig gebruikt worden. Geloof me, meeste Turken hier willen dolgraag naar Turkije remigreren. Als we daar zeker zijn van ons sociale zekerhied dan hebben wij hier neits te zoeken.
:lol: dus je blijft enkel hier om de sociale zekerheid? En dan ben je verbaasd dat sommige mensen je profiteurs noemen?



Mijn land is Turkije niet Belgie. Maar eenmaal woon ik in België. Maar ik besef wel dat mijn toekomst niet hier ligt. Misschien wel, een bedrijfje hier starten maar ik zou al te graag willen dat er in Turkije goed is.
Maar je land turkije is niet belangrijk genoeg om enkele €'s die je hier krijgt? Erg patriotisch ben je dus niet je wil enkel in je land wonen als alle comfort daar beschikbaar is :roll:

JusticeLover
26 augustus 2004, 11:36
Maar waarom worden mensen als mij profiteur genoemd in feite? Omdat wij profiteren van werkgelegenheid en geld verdienen? Omdat onze ouders als dier hebben gewerkt zijn dus hun kinderen profiteurs??? Die mensen die ons profiteurs noemen waren te lui om vieze werk te doen...

Maar waarom verdraai je feiten? Ik houd van Turkije net als miljoenen turken elders. Maar waarom zou ik nu alles willen verliezen en OPNIEUW beginnen in Turkije. Ik zou liever lobby kunnen vormen. Maar wat is er mis met een bedrijfje openen in West-Europa? Behoort dat ook tot profiteren?

JusticeLover
26 augustus 2004, 11:37
En als bnp per persoon over drie a vijf jaar 6000€ dat verwachten de analisten.

k9
26 augustus 2004, 12:15
Maar waarom worden mensen als mij profiteur genoemd in feite? Omdat wij profiteren van werkgelegenheid en geld verdienen?
Omdat je maar om 1 reden hier bent en dat is geld. Je zegt het zelf, je hebt geen band met belgie je bent enkel hier om $ . Dat is dus profiteren, belgie helpt je om je leven hier op te bouwen en jij profiteerd daarvan van zodra de $ opdrogen om ergens anders te gaan.



Omdat onze ouders als dier hebben gewerkt zijn dus hun kinderen profiteurs??? Die mensen die ons profiteurs noemen waren te lui om vieze werk te doen...
Nu niet beginnen overdrijven he er waren genoeg belgen die dat werk ook deden en het was gewoon werk niks meer niks minder geen slavenarbeid zoals jij hier hint.

En ik heb niks gezegd over die mensen die naar hier gehaald werden ik heb het over de anderen die naar hier zelf gekomen zijn.



Maar waarom verdraai je feiten? Ik houd van Turkije net als miljoenen turken elders. Maar waarom zou ik nu alles willen verliezen en OPNIEUW beginnen in Turkije. Ik zou liever lobby kunnen vormen.
Lees zelf eens wat je schrijft, je houd van turkije beweer je maar toch wil je daar niet wonen omdat je hier wat meer $ krijgt.

Ik woon in brussel moest ik in vlaanderen wonen zou ik heel wat meer $ overhouden maar toch blijf ik in brussel en heb ik hier een appartement gekocht. Zie je het verschil?


Maar wat is er mis met een bedrijfje openen in West-Europa? Behoort dat ook tot profiteren? nee natuurlijk niet

JusticeLover
26 augustus 2004, 12:32
met quoten werken doe ik niet graag:?

Maar in een land als België voel ik me niet echt als een Belg. Ik zou niet weten waarom. Misschien het feit dat ik in't stad woon speelt een rol. Maar ik heb wss ongelukkige bericht geschreven. Tuurlijk ben ik belgie dankbaar ik woon ook in belgie. Geboren en getogen in vlaanderen. Maar dankzij een groep mensen voel ik me echt niet als een Belg. Hun haat tegenover alles dat met islam te maken heeft me extra gemotiveerd. Hun haat zorgt dat ik veel heb gelezen over mijn geschiedenis. Dus euhm ... het is onmogelijk om te assimileren voor mij dan toch.

k9
26 augustus 2004, 12:50
met quoten werken doe ik niet graag:?
Geeft niet, ik wel :)


Maar in een land als België voel ik me niet echt als een Belg. Ik zou niet weten waarom.
Dat kan om verschillende redenen de 3 meest voor de hand liggende zijn:

Je word niet behandelt als een belg.
Je wil jezelf zo niet voelen.
Je directe omgeving laat je dat niet toe.



Misschien het feit dat ik in't stad woon speelt een rol. Maar ik heb wss ongelukkige bericht geschreven. Tuurlijk ben ik belgie dankbaar ik woon ook in belgie. Geboren en getogen in vlaanderen.
Laat me je een voorbeeld geven: morgen valt belgie in een economisch dal . De regering schaft de meeste sociale verworvenheden af en verhoogt de belastingen wat doe je. De situatie zal naar alle waarschijnlijkheid jaren zo blijven :

A Je blijft hier wonen.
B Je gaat naar Turkije wonen .
C Je gaat naar een EU land?



Maar dankzij een groep mensen voel ik me echt niet als een Belg. Hun haat tegenover alles dat met islam te maken heeft me extra gemotiveerd. Hun haat zorgt dat ik veel heb gelezen over mijn geschiedenis.
Je bedoelt het VB? Niet op letten elke land heeft zijn debielen. Als voor de kiezers van het VB: ook niet op letten, elk land heeft zijn misleide schapen.



Dus euhm ... het is onmogelijk om te assimileren voor mij dan toch.
Je zal ook nooit moeten asimileren, de taal en cultuur kennen en zoveel mogelijk respecteren en de wet respecteren is meer dan genoeg.

JusticeLover
26 augustus 2004, 13:26
Ik zou kiezen voor A, maar eerlijk gezegd als het jaren duurt (10 15 jaar) kan dat veranderen. Eerlijke antwoord eh.

Maar voor de rest wel een goede tekst.;-)