PDA

View Full Version : Nieuwe site BUB


Patriot!
11 februari 2003, 15:29
Er wordt een nieuwe site gebouwd voor de BUB.
Deze zal mooier, professioneler en gebruiksvriendelijker zijn dan alle vorige. Wij hopen hem binnen de week af te hebben.

Patriot!
12 februari 2003, 19:33
http://bub.be.tf

Zeg nu zelf :wink:

alpina
12 februari 2003, 19:35
Die website mag er nog zo goed uitzien als je wilt als de inhoud niet mee wilt...

Patriot!
12 februari 2003, 19:45
Tja... als de inhoud niet mee wil, wat dan he... maar gelukkig hebben wij dat probleem niet.
De N-VA heeft dat bijvoorbeeld wel, zó weinig inhoud dat zij de rest van hun intro-pagina vullen met odes aan de Leider en scheldtirades tegen iedereen die anders durft te denken dan de Redders van Vlaanderen. :roll:

alpina
12 februari 2003, 20:10
Het is natuurlijk ook daarom dat de BUB zo veel stemmen gaat helen in vergelijking met de NVA!!!

Patriot!
12 februari 2003, 20:30
Als de BUB evenveel aandacht zou krijgen als de N-VA, zelfs 4 maal zoveel.

Maar de N-VA blijft hoe dan ook onder de kiesdrempel - met of zonder carnavalszotten als Capiau.

alpina
12 februari 2003, 21:07
Waarom denk je dat de BUB zo weinig media-aandacht krijgt?
Gewoon omdat niemand geinteresseerd is in het gedachtengoed van de BUB daarom!! Jullie worden in dit forum trouwens gewoon onder de tafel gediscussieerd als het over een onafhankelijk Vlaanderen gaat!! Nooit hebben jullie ooit al jullie argumenten pro een unitair Belgie kunnen verdedigen!!

crimineelke
13 februari 2003, 12:38
jammer genoeg voor jullie zullen er, behalve de makers zelf, geen of quasi geen bezoekers komen. :D

Patriot!
13 februari 2003, 16:57
2 Maanden geleden kregen we zo'n 300 bezoekers per dag, ondertussen zal dat wel heel wat meer zijn... wat wil je ook met al die flaminganten die niet over BUB kunnen zwijgen...

alpina
13 februari 2003, 18:08
2 Maanden geleden kregen we zo'n 300 bezoekers per dag, ondertussen zal dat wel heel wat meer zijn... wat wil je ook met al die flaminganten die niet over BUB kunnen zwijgen...

Natuurlijk kunnen we er niet over zwijgen :lol: ! Zo een gemakkelijke prooi kom je niet vaak tegen! 8)

Patriot!
13 februari 2003, 20:37
En ook bedankt voor alle gratis reclame die die nietsvermoedende flaminganten voor ons maken... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

canis lupis
13 februari 2003, 21:20
Is de bub een aanhangsel van de roze balleten?kent het zijn oorsprong in de brusselse "salons" weer de "enfants" dienden ter "consomation"?
walg ende huiver!!! :twisted:

canis lupis
13 februari 2003, 21:21
Is de bub een aanhangsel van de roze baletten?kent het zijn oorsprong in de brusselse "salons" weer de "enfants" dienden ter "consomation"?
walg ende huiver!!! :twisted:

alpina
13 februari 2003, 21:43
En ook bedankt voor alle gratis reclame die die nietsvermoedende flaminganten voor ons maken... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hoe meer aandacht jullie op een unitair Belgie richten hoe meer er ook naar de alternatieven zal gekeken worden, bijvoorbeeld een onafhankelijk Vlaanderen! Hoe meer er gediscussieerd wordt over de BUB hoe meer de tegengestelde ideeen in de spotlights zullen komen te staan. En omdat het nu eenmaal logischer is dat er een onafhankelijk Vlaanderen komt i.p.v. een unitair Belgie(kijk maar naar de argumenten in de topics communautair) is iedere reclame voor de BUB onrechtstreeks een stem meer voor de concurrentie!!

Hans1
5 april 2003, 21:53
Het is en blijft een schande dat de B.U.B. niet mag deelnemen aan de verkiezingsdebatten op de televisie en radio. Zijn wij te min, misschien?
Wij hebben toch ook recht op vrije meningsuiting en verkiezingspropaganda?

Cordon sanitaire rond de B.U.B.

Tantist
6 april 2003, 12:58
Waarom zouden jullie wel mogen deelnemen aan debatten en pakweg LSP of Front National niet?

Tantist
6 april 2003, 13:01
Programma B.U.B.

[NEEN tegen het separatisme]

http://www.ufsia.ac.be/~estorme/lagelanden.html

Neen aan het separatisme ?
Vlaanderen - Noord-Nederland : naar een Verbond der Lage Landen !Toespraak op de Landdag van het Verbond VOS (Vlaamse oud-strijders),

Wevelgem 2 oktober 1999

door Prof. Matthias E. STORME



Waarde vrienden en landgenoten,

Laat mij van bij den beginne duidelijk zijn. Ik ben hier gekomen om U te zeggen :
Neen aan het separatisme .... van 1830.

Laten wij vooraleer ons te bezinnen over onze politieke toekomst, waarbij vanzelfsprekend meningsverschillen mogelijk zijn, de historische waarheid in ere herstellen. En die waarheid luidt dat de belgische Staat is ontstaan uit separatisme, dat zij tot stand is gekomen op een ongrondwettige wijze, en dat dit geschiedde door de drijverijen van de aktivisten van die tijd, die met de Franse bezetter hadden gekollaboreerd, maar anders dan de Vlaamse aktivisten honderd jaar later nauwelijks enige repressie mochten ondervinden.

Aan dit alles mag wel even worden herinnerd wanneer ik dagelijks hoor dat Vlaamse politieke of andere leiders het voortbestaan van het belgische federalisme verdedigen met de woorden "Ik ben geen separatist", als een holle akte van geloof die moet worden afgelegd om in de media te worden gehoord. Niet gehinderd door historisch bewustzijn, beseffen zij niet daarmee aan de belgische Staat zijn legitimatie te ontnemen en dus ook het beleid te veroordelen dat de meesten onder hen dagelijks voeren.

Ik zeg hen : als U inderdaad geen separatist bent, maak er dan een einde aan, maak een einde aan de belgische afscheiding, trek de onafhankelijkheidsverklaring van 4 oktober 1830 in, trek de vervallenverklaring van de Oranje-Nassaus van 24 november 1830 in, en, minder symbolisch misschien, maar dag aan dag belangrijker, voer een beleid dat de Zuidelijke Nederlanden dichter bij de Noordelijke brengt, het enige beleid dat onze toekomst in Europa en de wereld kan veilig stellen.

Inderdaad, elke beslissing, weze het een belgische of een Vlaamse, die ons Zuid-Nederlanders verwijdert van het Noorden, is een voortzetting van het separatisme.

Laat ons dus een kat een kat noemen en dát separatisme bestrijden.

Er zijn genoeg recente voorbeelden van :
- een Waalse minister-president die bij de Noord-Nederlandse premier Kok gaat pleiten tegen de aanleg van de Ijzeren Rijn;
- de sabotage van het huwelijk tussen de Generale Bank en een Noord-Nederlandse bank, separatisme dat door het Hof werd geleid en werd beloond werd met een grafelijke titel;
- een wijziging van het spooraanbod dat de goede verbindingen met Noord-Nederland afschaft en die met Frankrijk uitbouwt;
- een hervorming van het gerecht die ons nog verder verwijdert van het Noord-Nederlandse model en nog meer Franse toestanden invoert;
- federale blokkering van alle pogingen van de regering-Van den Brande om het Vlaamse sociale en economische beleid meer op het Noord-Nederlandse af te stemmen;
- een nieuwe federale regering die ons buitenlands beleid en onze ontwikkelingssamenwerking weer meer op de francofonie gaat afstemmen.
- een nieuwe Vlaamse regering die het belangrijker vindt op 27 september, de dag die de franstaligen tot feest hebben uitgeroepen omdat die dag de Hollanders zijn verdreven uit het park van Brussel, de dag van het imperialisme van de Franse Gemeenschap, de franstaligen te paaien, in plaats van het kompas stevig op het Noorden gericht te houden en dadelijk de dialoog met de Noordelijke Nederlanden op te starten.

Een beetje kennis hedendaagse politiek en economie is nochtans voldoende om te weten dat in een tijdperk van globalisering de beste toekomst is aan dié landen die een duidelijke kulturele identiteit paren aan intense uitwisseling met de hele wereld en een strategie van goed gekozen allianties onder gelijken.

Een beetje kennis van aardrijkskunde en geschiedenis is nochtans voldoende om te weten dat onze beste bondgenoot Noord-Nederland is, gevolgd door Scandinavische landen, Ierland, Schotland en Engeland, Zwitserland en Oostenrijk. Enkel een intense politieke samenwerking met deze bondgenoten, en vooral met Noord-Nederland, geeft ons de mogelijkheid onze belangen veilig te stellen in het voortschrijdende Europa van de groten.

Wij worden echter bestuurd door een bewind dat er op gericht is ten koste van veel een Belgische konstruktie in stand te houden, niét om er iets mee te doen - een Belgisch toekomstprojekt bestaat al lang niet meer en zal nooit meer tot leven komen -, maar enkel om de Vlaamse emancipatie, een Verbond met de Noordelijke Nederlanden en bondgenootschappen met gelijkgezinde naties tegen te houden. België is het enige land van Europa dat erom smeekt zo snel mogelijk van zijn bevoegdheden te worden verlost, maar deze niet aan zijn kinderen, Vlaanderen en Wallonië, gunt, neen, deze bevoegdheden juist wil overdragen aan machten die moeten verzekeren dat de Vlamingen nog meer worden geminoriseerd.

In het steeds belangrijker wordende Europa heeft Vlaanderen geen stem, zolang niet eerst een compromis met de franstaligen is gesloten. Veel beter ware het de 3 stemmen waarop wij in de Unie recht hebben afzonderlijk te kunnen gebruiken, en ons stemgedrag af te stemmen met Noord-Nederland.

Aangezien België aldus volhardt in de separatistische boosheid, hebben we dus eerst een Vlaams separatisme nodig, een Vlaamse soevereiniteit, om de historische vergissing van 1830 recht te zetten.

En zo zal recht geschieden : deze Staat is uit separatisme geboren en zij zal door separatisme ten onder gaan.

En voor wie dit niet zou willen zien : het is vandaag 2 oktober, de feestdag van de Heilige Lutger, bisschop van Autun, die omwille van zijn hervormingsgezindheid werd gemarteld en de ogen uitgestoken, en die wordt aanbeden tegen oogziekten. Heilige Lutger, genees hen van de verblinding, geef ons de finale hervorming van de belgische Staat en laat ons allen zien waar Vlaanderens toekomst ligt.

Intussen is er veel werk aan de winkel. De toenadering zal stap voor stap moeten gebeuren. Maar een stapsgewijze benadering is iets anders dan een versnipperde. En stappen is iets anders dan slenteren : werd het eerste Nederlands Congres niet reeds 150 jaar geleden gehouden in mijn Gentse vaderstad ? Wordt het niet de tijd voor een hogere versnelling ?

De institutionele en verdragsmatige banden met Nederland moeten worden gebundeld. Laat ons beginnen met de Taalunie en de kulturele en andere Verdragen samen te bundelen in één instrument, de Nederlandse Unie, of zo men wil, het Nederlandse Gemenebest. Het buitenlands kultureel beleid moet worden gebundeld. Er moet spoedig een gezamenlijk havenbeleid komen en een gezamenlijk beleid inzake energie, vervoersinfrastruktuur en telekommunikatie. Belastingstelsel en sociale zekerheid moeten op elkaar worden afgestemd. De lokale autonomie in Vlaanderen moet worden versterkt, zodat de gemeenten aan weerszijden van de grens ook zelfstandig beter kunnen samenwerken.Er moet minstens één gemeenschappelijke radio- en TV-zender komen en zo mogelijk een gemeenschappelijke krant.

Het onderwijs moet meer op elkaar worden afgestemd, te beginnen met de Universiteiten, eerst en vooral door een fusie van de universiteiten in de twee Limburgen. Wat het lager en middelbaar onderwijs betreft, moet ik toegeven wat terughoudender te zijn. Dat is één van de domeinen waar we, als we niet opletten, ook wat te verliezen hebben. Maar de uitwisseling tussen Vlaamse en Noord-Nederlandse scholen moet met spoed worden uitgebreid.

Ik weet het, voor déze uitwisseling tussen Noord en Zuid kan er niét kwistig met koninklijk manna worden omgesprongen, en bestaan er geen Fondsen met prinselijke namen ...
Zij die beweren bruggen te willen slaan tussen het Zuiden en het Noorden van het land, kultiveren het ravijn tussen Essen en Roosendael.

Welnu, wij zijn niet het Noorden van het land, wij zijn Vlamingen, en dit wil zeggen Zuid-Nederlanders. En in tegenstelling tot de franstaligen willen wij het Noorden niet kwijt.

Gezamenlijk hebben wij de wereld nog wat te bieden. De wortels van de moderne demokratie liggen in de Nederlanden, in het zelfbestuur van onze Vlaamse en Brabantse steden, in het Placcaet van Verlatinghe van 1581, dat de Amerikaanse revolutie inspireerde, niet in de Franse revolutie - althans die van 1792 -, die integendeel de wieg is van het moderne totalitarisme. De historische rol van de Nederlanden bestaat erin een ruimte te scheppen van demokratie, open op de wereld, maar niet ten prooi, onverfranst, onverduitst, onverengelst, weg van het centralisme van Frankrijk of Engeland,
van de imperialistische neigingen van Frankrijk, Engeland en Duitsland.

Van die Nederlanden, waarin welbegrepen tolerantie gedijt en de verscheidenheid niet in centralisme wordt verstikt, maar waarin er tegelijk een voldoende homogeniteit is om de demo-kra-tie te doen werken, willen wij wel deel uitmaken.

De ervaring van elke dag leert ons evenwel dat dit niet kan zonder Vlaamse soevereiniteit, zonder het zelfbestuur van de Fronters, en dat dit op zijn beurt niet kan zonder de Godsvrede, de samenwerking tussen alle Vlaamsgezinden over alle ideologische verschillen heen.


Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden
niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande
geef ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
met nooit gebroken moed ons land weer op te bouwen,
tot statig als een eik, voor U ons volk herbloeit.

Ik heb gezegd.

Supe®Staaf
6 april 2003, 13:07
Als frequent gebruiker van sofismen, kan ik voor de bovenstaande stijlfiguur wel enig begrip aan de dag leggen.
Stormes' tekst blijft wel beperkt tot verbaal beentje proberen lichten van de anti-separatisten, hier en daar gelardeerd met wat historische feitenkennis die in een hedendaagse visie op 's lands bestuur nog weinig relevantie inhoudt.
Stel jullie secessionistische projecten gerust voor aan het Belgische publiek, maar leg er jullie dan bij neer dat ruim 80% er geen boodschap aan heeft, de ene al wat stilzwijgender schouderophalend dan de ander.

Tantist
6 april 2003, 13:31
Als frequent gebruiker van sofismen, kan ik voor de bovenstaande stijlfiguur wel enig begrip aan de dag leggen.
Stormes' tekst blijft wel beperkt tot verbaal beentje proberen lichten van de anti-separatisten, hier en daar gelardeerd met wat historische feitenkennis die in een hedendaagse visie op 's lands bestuur nog weinig relevantie inhoudt.
Stel jullie secessionistische projecten gerust voor aan het Belgische publiek, maar leg er jullie dan bij neer dat ruim 80% er geen boodschap aan heeft, de ene al wat stilzwijgender schouderophalend dan de ander.

Storme haalde terecht een belachelijke situatie aan: dat België ontstaan is door separatisme, maar dit nu ten allen tijde bestrijdt. Alle argumentatie van de belgicisten, aangaan uitsmijtersdenken, monoculturele samenlevingen, onverdraagzaamheid, paneuropees denken, we-zijn-te-klein-rethoriek, godsdienstverdraagzaamheid etc etc vallen daarmee door de mand.

En dat doet pijn. Dat merk je ook aan je commentaar, die niet op de inhoud terugvalt, maar gewoon op de man in casu de independisten wordt gespeeld.

Ik vind het zalig!!! 8)

Supe®Staaf
6 april 2003, 13:50
En dat doet pijn. Dat merk je ook aan je commentaar, die niet op de inhoud terugvalt, maar gewoon op de man in casu de independisten wordt gespeeld.

Ik vind het zalig!!! 8)
Elke vergelijking mankt.
Het ene separatisme is het andere niet.
Het huidige separatisme kan makkelijk afgedaan worden als zinloos en niet strokend met de wil van de meerderheid in ons land.
Aan het vorige 'separatisme' heb ik part noch deel. Ik ben niet van plan me schuldig te maken aan het neerhalen van deze natie, waar ik zoniet alle, doch voldoende heil mocht van ondervinden zodra ik besloot om ze trouw te dienen. :wink:

Tantist
6 april 2003, 14:22
En dat doet pijn. Dat merk je ook aan je commentaar, die niet op de inhoud terugvalt, maar gewoon op de man in casu de independisten wordt gespeeld.

Ik vind het zalig!!! 8)
Elke vergelijking mankt.
Het ene separatisme is het andere niet.


Ach zo, en waarom dan niet? Omdat het ene jouw staat tot gevolg heeft, en het andere niet? :roll:


Aan het vorige 'separatisme' heb ik part noch deel. Ik ben niet van plan me schuldig te maken aan het neerhalen van deze natie, waar ik zoniet alle, doch voldoende heil mocht van ondervinden zodra ik besloot om ze trouw te dienen. :wink:

Dat slaat nergens op. Maar ja, het Belgisch-nationalisme zit al lang zonder argumenten.

Supe®Staaf
6 april 2003, 14:53
Ach zo, en waarom dan niet? Omdat het ene jouw staat tot gevolg heeft, en het andere niet? :roll:
Elk spreekt voor zijn winkel, nietwaar.
Geef mij de Belgische vogel in de hand.
De tien Vlaamse vogels in de lucht hoef ik niet.

Dat slaat nergens op. Maar ja, het Belgisch-nationalisme zit al lang zonder argumenten.
Het enige Vlaamsnationalistische argument nl. dat van de geldzak, veegde ik reeds meermaals de vloer mee aan.
Ik verdedig de bestaande geldzak, niet die welke ons voorgespiegeld wordt door onbetrouwbare creaturen, die in hun pseudo-bestuursrolletje in de overbodige en dure zoethouders zoals Vlaams parlement en tutti quanti nog nooit veel presteerden om fier over te lopen.

Hans1
10 april 2003, 23:05
Waarom zouden ze dat niet mogen? Hoe meer zielen hoe meer vreugd ! Als wij er maar bij zijn ! :wink:

Hans1
10 april 2003, 23:06
Dit was een antwoord op debatdeelname van FN e.d.