PDA

View Full Version : Allemaal de keel oversnijden


Duym
11 februari 2003, 19:41
11/02/2003] - Aid al Adha

Vandaag heeft het Offerfeest plaats, één van de belangrijkste feesten voor molims. Naar aanleiding van dit feest worden elk jaar in ons land tienduizenden schapen ritueel geslacht. Daarbij wordt ook elk jaar massaal de wet overtreden, mét goedvinden van de overheden.

Het slachten van dieren zonder verdoving is in België verboden, behalve wanneer de slachting plaatsvindt in het kader van een godsdienstig ritueel. Maar in geen enkel geval mag zo'n rituele slachting thuis plaatsvinden. Moslims die een schaap ritueel willen laten slachten, moeten daarvoor naar een erkend slachthuis gaan, of naar een tijdelijk door de gemeente ingerichte slachtvloer.

Er zijn echter weinig gemeenten die zo'n tijdelijke slachtvloeren inrichten. Bovendien is de capaciteit van de slachthuizen veel te klein. Daardoor wordt er vandaag (zoals de vorige jaren) weer massaal thuis geslacht. De gemeenten hebben er blijkbaar voor gekozen dat oogluikend toe te laten, wat onder meer blijkt uit het plaatsen op het openbaar terrein van afvalcontainers, bestemd voor de huiden en de ingewanden van de geslachte dieren.

Laten wij als voorbeeld eens Brussel-stad nemen. In het hele Brussels Gewest worden op het Offerfeest 25.000 (!) schapen geslacht, waarvan 5000 op het grondgebied van Brussel-stad. Het enige slachthuis in het Gewest heeft een dagcapaciteit van 3000 dieren. Men kan zich voorstellen dat zulks voor enorme problemen zorgt. In Brussel wordt daarom één tijdelijke slachtplaatsen ingericht, waarvan de capaciteit echter beperkt is. De politie van de zone gaat er daarom vanuit dat nog massaal thuis zal worden geslacht. De stad ook: zij plaatste alvast containers op het Anneessensplein en op de Zuidlaan. Ook in de containers op de slachtplaats kan afval gegooid worden van niet ter plaatse geslachte dieren.

Dat blijkt ook uit het volgende. Om te mogen slachten moeten de betrokken moslims over een document beschikken dat door de gemeente of de stad wordt afgeleverd. Vorig jaar werden door de stad zegge en schrijve 500 zulke papieren uitgereikt. Daarvan boden zich dan nog slechts 200 zich aan bij een slachtplaats of in Anderlecht. Met andere woorden: zo'n 4500 dieren worden geslacht zonder geldige documenten. Maar daar mag - volgens de politie - "geen ruchtbaarheid" aan worden gegeven. Personen die zich aanbieden bij een slachtplaats zonder documenten, zullen trouwens niet worden teruggestuurd.

Nog een laatste pikant detail: in Brussel is het aan de pers verboden rituele slachtingen te filmen.

Al deze (barbaarse) toestanden moeten maar geduld worden in naam van de 'godsdienstvrijheid'. We gaan er werkelijk op vooruit

Kotsmos
11 februari 2003, 19:48
Waarom is een schaap slachten barbaars? Omdat uw vlees in een plastieken bakje in den Delhaize de meest gangbare methode hier te lande is?

Doomy
11 februari 2003, 20:14
Waarom is een schaap slachten barbaars? Omdat uw vlees in een plastieken bakje in den Delhaize de meest gangbare methode hier te lande is?

Vegetarisme is natuurlijk ook een alternatief. Bewust het eigen vleesverbruik verminderen, d�*t getuigt pas van dierenliefde.

Kotsmos
11 februari 2003, 20:23
Bleh. Dierenliefde is onnozel. Zeker als ik daarvoor mijn vlees moet laten.

Doomy
11 februari 2003, 21:07
Bleh. Dierenliefde is onnozel. Zeker als ik daarvoor mijn vlees moet laten.

Bedenk wel dat al die veeteelt veel vruchtbare grond uitput. Voor de produktie van een kilogram vlees heb je al vlug 10 kilogram graan nodig. Nu is dit nog niet zo'n probleem zolang je vleesverbruik beperkt is (zoals in de meeste niet-westerse kulturen), maar bij overkonsumptie wordt het wel een probleem. Voor een McDonald heeft men bijvoorbeeld stukken Amazonewoud moeten omkappen om die beesten waarvan men het vlees ervoor haalt te kweken. Is het dit wel waard?

C uit W
11 februari 2003, 22:12
Waarom denk je eigenlijk dat mensen vlees eten? omdat ze graag dieren doden?? Omdat het NOODZAKELIJKE EIWITTEN bevat!

Kotsmos
11 februari 2003, 22:15
Bleh. Dierenliefde is onnozel. Zeker als ik daarvoor mijn vlees moet laten.

Bedenk wel dat al die veeteelt veel vruchtbare grond uitput. Voor de produktie van een kilogram vlees heb je al vlug 10 kilogram graan nodig. Nu is dit nog niet zo'n probleem zolang je vleesverbruik beperkt is (zoals in de meeste niet-westerse kulturen), maar bij overkonsumptie wordt het wel een probleem. Voor een McDonald heeft men bijvoorbeeld stukken Amazonewoud moeten omkappen om die beesten waarvan men het vlees ervoor haalt te kweken. Is het dit wel waard?

in feite niet, maar sta me toe dat niet erg te vinden :)

Doomy
11 februari 2003, 23:11
Waarom denk je eigenlijk dat mensen vlees eten? omdat ze graag dieren doden?? Omdat het NOODZAKELIJKE EIWITTEN bevat!

Bij volkeren die uit noodzaak vlees eten is het vleesverbruik veel beperkter dan bij welvarende volkeren waar dit geen noodzaak is. Bij veel volkeren is vlees een aanvulling op het menu. Blijkbaar kan het dus met veel minder. Bovendien leven er in de wereld miljoenen gezonde vegetariërs. Die halen hun eiwitten dan blijkbaar van elders. In plantaardige produkten zoals bijvoorbeeld tofu en tempeh, bonen (peulvruchten), sojaprodukten, paddestoelen en noten zitten ook eiwitten. In een vegetarische levenswijze is vooral een grote variatie van het plantaardige menu belangrijk.

Doomy
11 februari 2003, 23:18
Waarom is een schaap slachten barbaars? Omdat uw vlees in een plastieken bakje in den Delhaize de meest gangbare methode hier te lande is?

Het is inderdaad zo dat Westerlingen niet meer zelf het dier moeten doden dat ze willen opeten, zodat ze het ook niet meer zien lijden en doodgaan. Het vlees wordt bovendien zodanig geprezenteerd aan de koper dat je er helemaal geen lijk van een dier meer in kan herkennen. Op die manier kun je zelfs vlees van mensen prezentabel maken.

Darwin
11 februari 2003, 23:25
De moslims zouden beter mekaars keel oversnijden. Kwestie van aan God duidelijk te maken dat hun geloof even sterk is als dat van Abraham.

Dan zou het hier voor iedereen weer wat leefbaarder worden.

:?

alpina
11 februari 2003, 23:28
De moslims zouden beter mekaars keel oversnijden. Kwestie van aan God duidelijk te maken dat hun geloof even sterk is als dat van Abraham.

Dan zou het hier voor iedereen weer wat leefbaarder worden.

:?

Ook met het verkeerde been uit bed gestapt?? Wat hebben de Moslims verkeerd gedaan?? Dat er een aantal Moslims niet echt het voorbeeld tonen hoe het in Belgie moet kan wel zijn maar daarom zijn nog niet alle Moslims criminelen. Veralgemeen alstublieft niet zo, dat is al de 2de waar ik dat vandaag tegen mag zeggen :cry: !!

Duym
11 februari 2003, 23:55
De moslims zouden beter mekaars keel oversnijden. Kwestie van aan God duidelijk te maken dat hun geloof even sterk is als dat van Abraham.

Dan zou het hier voor iedereen weer wat leefbaarder worden.

:?

:wink: :wink:

Doomy
12 februari 2003, 19:53
De moslims zouden beter mekaars keel oversnijden. Kwestie van aan God duidelijk te maken dat hun geloof even sterk is als dat van Abraham.

Dan zou het hier voor iedereen weer wat leefbaarder worden.

:?

Hopsa, daar verdwijnt het dun laagje vernis van pseudowetenschappelijke beschaving en komt de ware plat-racistische aard naar boven.

C uit W
12 februari 2003, 20:06
Bij volkeren die uit noodzaak vlees eten is het vleesverbruik veel beperkter dan bij welvarende volkeren waar dit geen noodzaak is. Bij veel volkeren is vlees een aanvulling op het menu. Blijkbaar kan het dus met veel minder. Bovendien leven er in de wereld miljoenen gezonde vegetariërs. Die halen hun eiwitten dan blijkbaar van elders. In plantaardige produkten zoals bijvoorbeeld tofu en tempeh, bonen (peulvruchten), sojaprodukten, paddestoelen en noten zitten ook eiwitten. In een vegetarische levenswijze is vooral een grote variatie van het plantaardige menu belangrijk.

1) minder is niet gelijk aan geen vlees meer eten
2) lieg jezelf niets voor, er zitten eiwitten in vlees die nergens anders zitten, dat is een wetenschappelijk feit. Dat ontkennen is gewoon platte groene en leugenachtige propaganda die niet gebasseerd is op enige waarheid! Ik heb respect voor mensen die geen vlees eten ook al weten ze dat ze niet gezonder leven, integendeel, maar die domme oetlullen die simpele fabeltjes geloven en meedoen aan een onozele modegril (want dat is vergetarisme nu eenmaal).
Precies alsof iedereen die vlees eet een moordenaar is, en vegetariers zoveel slimmer en beter. Yeah, right!
Wat ook een wetenschappelijk feit is; is dat planten slechter verteerbaar zijn voor mensen ( biologisch gezien zijn we nu eenmaal omnivoren) en onze darmen door planten te eten langer worden, scheten meer stinken en de sluitspier slapper wordt.
En heb je al die agalevers eigenlijk al eens bekeken?? Zien die er volgens u gezond uit??

Doomy
12 februari 2003, 20:27
1) minder is niet gelijk aan geen vlees meer eten

Heb ik toch ook niet beweerd? Zelf eet ik nog één keer per week vis. Ik vind wel dat onze vleeskonsumptie in onze welvaartsmaatschappij groter is dan nodig.

2) lieg jezelf niets voor, er zitten eiwitten in vlees die nergens anders zitten, dat is een wetenschappelijk feit. Dat ontkennen is gewoon platte groene en leugenachtige propaganda die niet gebasseerd is op enige waarheid! Ik heb respect voor mensen die geen vlees eten ook al weten ze dat ze niet gezonder leven, integendeel, maar die domme oetlullen die simpele fabeltjes geloven en meedoen aan een onozele modegril (want dat is vergetarisme nu eenmaal).

Hoe verklaar je dan dat er miljoenen gezonde vegetariërs in de wereld rondlopen? Voor sommigen zal het misschien wel een modegril zijn, maar vele anderen doen het uit oprechte overtuiging.

Precies alsof iedereen die vlees eet een moordenaar is, en vegetariers zoveel slimmer en beter. Yeah, right!

Heb ik toch ook nergens beweerd? Ik vind die "vlees is moord"-slogantaal trouwens kontraproduktief omdat vleeseters zich dan persoonlijk aangevallen voelen. Bovendien zijn er in de wereld plaatsen waar men nu eenmaal niet aan landbouw kan doen (woestijnen, toendra's, poolstreken,...), zodat men daar wel van de jacht en visvangst moet leven. Hier hebben we echter genoeg mogelijkheden om minder vlees te eten.

Wat ook een wetenschappelijk feit is; is dat planten slechter verteerbaar zijn voor mensen ( biologisch gezien zijn we nu eenmaal omnivoren) en onze darmen door planten te eten langer worden, scheten meer stinken en de sluitspier slapper wordt.
En heb je al die agalevers eigenlijk al eens bekeken?? Zien die er volgens u gezond uit??

Volgens mij zit je vol vooroordelen over vegetariërs. Vleeseters kunnen ook best stinkende scheten laten, en het zijn ook niet alleen Agalevers die vegetariër zijn. Ook in groenrechtse kringen zitten er vegetariërs. Zelf heb ik al heel wat gezonde vegetariërs ontmoet. Misschien moet je eens de moeite nemen om je daar beter en onbevooroordeeld over te informeren?

alpina
12 februari 2003, 20:58
Hoe verklaar je dan dat er miljoenen gezonde vegetariërs in de wereld rondlopen? Voor sommigen zal het misschien wel een modegril zijn, maar vele anderen doen het uit oprechte overtuiging.

Is het niet zo dat men als vegetarier bijkomende vitaminen moet nemen om gezond te blijven!! In vlees zitten een aantal stoffen die wel degelijk noodzakelijk zijn voor de mens!!

Kotsmos
12 februari 2003, 21:07
vegetariërs kunnen best zonder vitaminepillen, maar veganisten wordt het wel aangeraden.

Mustapha
12 februari 2003, 21:10
Moslims zijn de enigste met respect voor de dieren en die de gezondste vlees eten:
1. dieren vormen 1 gemeenschap, zoals de mens 1 gemeenschap vormt en ook de planten. Islam kent dus enkel 3 gemeenschappen over heel de aardbol. België kent er al 3 op een pietlullig klein oppervlakte.

2. voor de rituele slachting begint bidt m'n eerst, begint men aan de slachting zegt m'n hardop een gebedje. Welk mens doet dat nog? Integendeel we staan wat te zwaaien met de mes/pistool/hamer en doen wat sadistische bewegingen of van die domme grapjes! Stel u in de plaats van dat schaap en u klinkt anders.

3. bij een rituele slachting wordt de keel in 1 ruk doorgesneden. Zagende bewegingen uitvoeren is verboden slachting, zo ziet dat beest af.

4. Onze schapen worden niet 14dagen voor ze geslacht worden opgesloten in een kleine rechthoekje waar de schaap amper kan maneuvreren.
Integendeel, ofwel worden ze de dag ervoor getransporteerd naar slachthuis ofwel (voor diegene die thuis slachten) worden ze nog de zelfde dag opgehaald en direct geslacht. Kortom: de schaap geniet nog tot de laatste moment van zijn leven in een 100tal meterslange veld van de boer.

5. Onze schapen verliezen bij de slachting 10tal liters bloed! Manier van de verdoving, prikken, afknallen, doodkloppen etc een litertje of 2 (van verschillende Belgische boeren gehoord).

6. Moslim dragen in deze tijd van laagconjuctuur enorm bij in de Belgische schatkist. Zonder de moslims zaten de boeren zonder werk. Boer waar we onze schapen hebben gekocht zei "was het maar elke maand feest bij jullie".

7. Sommige beesten mogen we helemaal niet eten!

Darwin
12 februari 2003, 21:55
Moslims zijn de enigste met respect voor de dieren en die de gezondste vlees eten:
1. dieren vormen 1 gemeenschap, zoals de mens 1 gemeenschap vormt en ook de planten. Islam kent dus enkel 3 gemeenschappen over heel de aardbol. België kent er al 3 op een pietlullig klein oppervlakte.

Waarom komen jullie dan helemaal uit Turkije naar hier gekropen om tussen deze respectloze mensen te leven.

Misschien omdat de Belgische vlees de gezondste vlees is?

Of omdat de vlees in de Turkij niet de gezondste vlees is?

:wink:

Duym
12 februari 2003, 22:38
Bij een rituele slachting wordt de keel in 1 ruk doorgesneden. Zagende bewegingen uitvoeren is verboden slachting, zo ziet dat beest af.

Zo'n argumentatie hangt mij nu de keel uit zeg.

Het zou beter zijn dat het bij de moslims verboden was om te zagen, i.p.v. zagende bewegingen te maken. Dan was het niet Mustapha maar wel Moesthetafstappe.

Nom@d
12 februari 2003, 22:49
Zo'n argumentatie hangt mij nu de keel uit zeg.

Het zou beter zijn dat het bij de moslims verboden was om te zagen, i.p.v. zagende bewegingen te maken. Dan was het niet Mustapha maar wel Moesthetafstappe

ik vind deze argumentatie een juweeltje

Duym
12 februari 2003, 22:59
Stel u in de plaats van dat schaap en u klinkt anders.

Bééééhéééééhééééé

Duym
12 februari 2003, 23:04
Onze schapen verliezen bij de slachting 10tal liters bloed! Manier van de verdoving, prikken, afknallen, doodkloppen etc een litertje of 2 (van verschillende Belgische boeren gehoord).


Ontken nu nog maar eens dat die moslims niet geilen op bloed. En dan verschieten dat er zo'n kwieten als een Bin Laden uit de lade komen.

Doomy
12 februari 2003, 23:07
vegetariërs kunnen best zonder vitaminepillen, maar veganisten wordt het wel aangeraden.

Het is vooral een kwestie van variatie in de voeding.

Kotsmos
12 februari 2003, 23:15
en dat is er bij veganisme niet echt...

Doomy
13 februari 2003, 14:48
en dat is er bij veganisme niet echt...

Toch wel, maar je moet al goed op de hoogte zijn van wat er voorhanden is. Voor sommige mensen is veganisme dan ook te hoog gegrepen. Bovendien mag je ook niet van de ene op de andere dag op een veganistische levenswijze overgaan omdat je lichaam enige tijd nodig heeft om er zich aan aan te passen. Ook voor kinderen en tieners die nog aan het groeien zijn raadt men het vaak af.

circe
13 februari 2003, 16:04
Moslim dragen in deze tijd van laagconjuctuur enorm bij in de Belgische schatkist. Zonder de moslims zaten de boeren zonder werk. Boer waar we onze schapen hebben gekocht zei "was het maar elke maand feest bij jullie".

Dat is nu eens goed nieuws hoor!

Dit dan weer niet:

Gewapende overval op schapenboer in Bertem levert grote buit op
BERTEM -- Schapenboer Michel Lefever uit Bertem kreeg dinsdagavond drie gewapende overvallers op bezoek. De criminelen eisten de dagopbrengst, die de boer had verdiend met het islamitische slachtfeest. De dieven gingen aan de haal met 37.200 euro. De politie onderzoekt een belangrijk spoor naar de daders, maar kon voorlopig geen verdachten arresteren.


Het islamitisch slachtfeest is voor schapenboer Michel Lefever traditioneel het hoogtepunt van het jaar. Ditmaal werd het echter een triest dieptepunt. Omstreeks 22.15 uur hoorde de schapenboer een zware slag op de achterdeur van de boerderij in de Gerzenstraat. Amper enkele seconden later kreeg het neefje van Michel een pistool tegen de rug geduwd. ,,Drie gewapende mannen stormden binnen en eisten in gebroken Frans de dagopbrengst,'' vertelt Lefever. ,,Op dat moment was ik net het geld aan het tellen. De gemaskerde overvallers weigerden te geloven dat ik de rest van het geld naar de bank had gebracht. Om me duidelijk te maken dat het menens was, sloegen ze zelfs met een pan op mijn hoofd. Uiteindelijk kregen ze al het geld in handen en verlieten ze de boerderij langs de achterdeur. Tijdens hun vlucht sloegen ze nog een raam in. Oorspronkelijk dachten we dat er geschoten werd, maar dat bleek gelukkig niet het geval. De drie daders namen de vlucht richting Brussel met een uitgebouwde VW Golf.''


Bibberen
Volgens het parket ging het trio aan de haal met 37.200 euro. Slachtoffer Michel Lefever: ,,Omdat het islamitisch slachtfeest net achter de rug was, hadden we inderdaad veel geld in huis. Drie weken lang heb ik dag en nacht gewerkt. Nu ben ik alles kwijt. Ik hoop dat ze die criminelen snel arresteren en twintig jaar bak geven.''

De politie volgt een belangrijk spoor op basis van de getuigenissen. Ondertussen worden de slachtoffers opgevangen door slachtofferhulp. ,,Het gerecht heeft me gecontacteerd en hulp aangeboden. Een gewapende overval is niet niks. Je kan je niet voorstellen hoeveel ik al heb gebibberd. De angst dat die gangsters terugkomen zit er goed in. Ik wil zelfs niet overnachten in mijn woning'', besluit een aangeslagen Michel Lefever.

Kotsmos
14 februari 2003, 10:42
Gebroken Frans? Dat moét een moslim zijn!

:roll: in het kwadraat.

chr.wouters
14 februari 2003, 15:03
[
Ontken nu nog maar eens dat die moslims niet geilen op bloed. En dan verschieten dat er zo'n kwieten als een Bin Laden uit de lade komen.

Oorspronkelijk was het een mens die ze moesten offeren. Allah was echter zo grootmoedig om genoegen te nemen met een schaap. De symboolwaarde blijft dezelfde. De zelfmoordterroristen offeren zich ook op dezelfde manier op voor Allah. Die offer-cultuur wordt door het Offerfeest levendig gehouden dus zo onschuldig is dat allemaal niet.

Heel wat Islamieten vegen trouwens vierkant hun voeten aan de wetgeving en slachten die arme beesten gewoon op hun koer.
Dat wij daar dan nog slachtvloeren en speciale containers enzo voor moeten reserveren kan er bij mij echt niet. Moeten we nu alle maffe religieuze gebruiken zomaar sponsoren? Gewoon verbieden heel die handel. In Saudi Arabië moogt ge ook geen pintje drinken, hier zijn wij geciviliseerd genoeg om uit religieuze ijver geen bloedbad thuis aan te richten.

Kotsmos
14 februari 2003, 15:05
Heel wat Islamieten vegen trouwens vierkant hun voeten aan de wetgeving en slachten die arme beesten gewoon op hun koer.


heel wat mensen branden in de herfst de gevallen bladeren op in hun tuin. En sommigen wagen het zelfs op zondag het gras te maaien. MAGDUSNIEHE!

Duym
14 februari 2003, 15:19
Heel wat Islamieten vegen trouwens vierkant hun voeten aan de wetgeving en slachten die arme beesten gewoon op hun koer.


heel wat mensen branden in de herfst de gevallen bladeren op in hun tuin. En sommigen wagen het zelfs op zondag het gras te maaien. MAGDUSNIEHE!

Beiden zijn fout. Maar hier gaat het over het feit dat de troetelkinderen van deze regering straffeloos de wet mogen overtreden.

Kotsmos
14 februari 2003, 15:32
In beide gevallen wordt de wet overtreden, en in beide gevallen wordt er niks tegen gedaan. Het probleem in dit geval is dat een moslim die zijn gras maait op zondag meteen beschouwd zal worden als een bevoordeeld burger, die waarschijnlijk die grasmaaier nog gepikt heeft ook.

Herman Allaert
14 februari 2003, 16:14
alpina:
Veganisten, die ook geen zuivelproducten eten, moeten enkel supplementen gebruiken voor vitamine B12. Gewone vegetariërs, die wel zuivelproducten gebruiken, hebben geen extra supplementen nodig.
In vlees zitten idd stoffen die noodzakelijk zijn voor de mens maar diezelfde stoffen vind je ook terug in plantaardige alternatieven.

C uit W:
Ik heb de indruk dat eerder jij jezelf iets voorliegt want die zogenaamde wetenschappelijke feiten die je geeft blijken niet overeen te stemmen met de huidige wetenschappelijke kennis.
1. Eiwitten worden door ons lichaam eerst afgebroken tot aminozuren waarmee dan alle nodige eiwitten worden opgebouwd. In totaal zijn er 20 aminozuren waarvan 8 essentiële die niet door ons lichaam worden aangemaakt. Misschien bevat vlees wel eiwitten (en niet aminozuren) die niet in plantaardige voedinsproducten voorkomen toch bevat een gevarieerde vegetarische en zelfs veganistische (ook geen zuivelproducten) voeding alle noodzakelijke aminozuren en in voldoende hoeveelheden.
2. Er zijn verschillende wetenschappelijke aanwijzingen ( zie links [1]-[5] onderaan) om te stellen dat een gevarieerde vegetarische voeding gezonder is dan voeding met vlees en zelfs kan helpen bij het voorkomen of genezen van gezondheidsproblemen.
3. Niet planten maar vlees is slechter verteerbaar voor mensen omdat onze darmen veel langer zijn dan die van vleeseters waardoor het vlees te lang in onze darmen blijft en gaat bederven. We hebben idd kenmerken van omnivoren (al hebben we meer gemeen met planten- dan met vleeseters) maar de meeste omnivore dieren eten slechts beperkte hoeveelheden vlees dat bovendien minder schadelijke stoffen bevat (oa minder (verzadigd) vet).

[1] http://www.vegatopia.com/survivalgids/vragen_gezondheid_gezonder.html
[2] http://www.limafood.com/limanl/html/dieetvoeding/d_menu.htm#5 (HOE GEZOND IS VEGETARISME?)
[3] http://www.eva-online.be/php/gezondheid.html?menu=new&s=3&ss=2&sss=1 (vegetarisme en je gezondheid)
[4] http://www.eatright.org/adap1197.html
[5] http://www.pcrm.org/health/Info_on_Veg_Diets/vegetarian_foods.html

Jos Verhulst
14 februari 2003, 17:05
Waarom denk je eigenlijk dat mensen vlees eten? omdat ze graag dieren doden?? Omdat het NOODZAKELIJKE EIWITTEN bevat!

Welke noodzakelijke eiwitten? Ik heb vier kerngezonde kinderen (18, 17, 15, 14 jaar) die nooit één gram vlees hebben gegeten. Zelf eet ik al 25 jaar geen vlees. Wat hebben wij gemist?

Kotsmos
14 februari 2003, 17:07
Waarom denk je eigenlijk dat mensen vlees eten? omdat ze graag dieren doden?? Omdat het NOODZAKELIJKE EIWITTEN bevat!

Welke noodzakelijke eiwitten? Ik heb vier kerngezonde kinderen (18, 17, 15, 14 jaar) die nooit één gram vlees hebben gegeten. Zelf eet ik al 25 jaar geen vlees. Wat hebben wij gemist?

de smaak ;)

gisteren in Gent ribbekes �* volonté gegeten. Goddelijk gewoon.

Jos Verhulst
14 februari 2003, 18:48
de smaak ;)

gisteren in Gent ribbekes �* volonté gegeten. Goddelijk gewoon.

Bweurk

Supe®Staaf
17 februari 2003, 19:09
de smaak ;)

gisteren in Gent ribbekes �* volonté gegeten. Goddelijk gewoon.

Bweurk
Gelijk heb je Jos: in Schoonaarde zijn ze vééééél beter! :P

vlaanderen72
23 februari 2003, 21:48
De moslims zouden beter mekaars keel oversnijden. Kwestie van aan God duidelijk te maken dat hun geloof even sterk is als dat van Abraham.

Dan zou het hier voor iedereen weer wat leefbaarder worden.

:?

:lol: :lol: :lol: Das de beste van vandaag,die darwin,maar ge krijgt gelijk se. :wink: :D

cml
27 februari 2003, 15:05
Agalevers zien er vanzeneigens gezond uit!

Van iedere zondag bijvoorbeeld naar hun lieve rotvogeltjes te kijken in de Dudzeelse Polder, een stuk havengebied waar enkele van hun vliegende lievelingtjes hun hoofdkwartier hebben gevestigd, tot groot genoegen van die 10 groene jongens (kunnen ook meisjes zijn, heb hen niet gevraagd hun broek af te doen) die iedere zondag komen kijken naar die vliegende economische moordenaars.

Dankzij die groene vogelliefhebbers en hun politieke partij gesteund door een groen vogelrichtlijn kan de Zeebrugse haven niet verder uitgroeien zoals oorspronkelijk gepland.

De vogels gaan tegenwoordig voor de arbeidsplaatsen!

Proficiat, gazonbijters.