PDA

View Full Version : Tienduizenden betogen tegen Bush......


Pietje
30 augustus 2004, 10:03
http://www.vrtnieuws.net/html/algemeen/images/spacer.gifMassale betoging tegen president Bush in de VS

Tienduizenden tegenstanders van president George W. Bush hebben gisteravond al betoogd in New York. De organisatoren zeggen dat er een half miljoen mensen op de been was. Eén politiebron houdt het op 120.000. Het was hoe dan ook de grootste protestmanifestatie ooit, naar aanleiding van een partijconventie. http://www.vrtnieuws.net/html/algemeen/images/spacer.gif "Hoop is in de lucht, en hulp is onderweg", schreeuwde Jessie Jackson, de dominee en leider van de burgerrechtenorganisatie, die meeliep in de massale anti-Bush demonstratie.

Tienduizenden demonstranten liepen een urenlange mars door de verhitte straten van Manhattan, langs Madison Square Garden, waar de Republikeinen hun partijconventie houden.

De demonstratie was georganiseerd door "United for Peace and Justice" (Verenigd voor Vrede en Rechtvaardigheid), een overkoepelende organisatie van tientallen groepen die zowel het binnenlandse als het buitenlandse beleid van president Bush afkeuren.

http://www.vrtnieuws.net/html/algemeen/images/spacer.gif Oorspronkelijk zouden de demonstranten hun mars in Central Park eindigen, maar ze kregen daar uiteindelijk geen toestemming voor van de autoriteiten.

Ondanks het feit dat de politie in de voorafgaande dagen al 300 demonstranten tijdens verschillende acties heeft gearresteerd, is de grootscheepse anti-Bush betoging vreedzaam verlopen.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/040830_Betoging/N_040829_Protest2-20040829-224935.jpghttp://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/040830_Betoging/N_040829_Protest3-20040829-224946.jpghttp://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/040830_Betoging/N_040829_Protest1-20040829-224923.jpg

(bron : VRT-Nieuws)


http://www.vrtnieuws.net/html/algemeen/images/spacer.gif

http://www.vrtnieuws.net/html/algemeen/images/spacer.gif

oriana
30 augustus 2004, 15:17
het lijkt wel een gay-pride ;-)

Marco
30 augustus 2004, 18:25
120.000 / 270.000.000 Amerikanen = 0.04%
Het kunnen er ook net zo goed 60.000 zijn.

We kunnen dat dus vergelijken met een betoging in België met 2.000 �* 4.000 man. Een zeer kleine betoging dus.

Ach, die linksen doen maar. In plaats van op hun werk te zijn.

ingenious
30 augustus 2004, 18:33
120.000 / 270.000.000 Amerikanen = 0.04%
Het kunnen er ook net zo goed 60.000 zijn.

We kunnen dat dus vergelijken met een betoging in België met 2.000 �* 4.000 man. Een zeer kleine betoging dus.

Ach, die linksen doen maar. In plaats van op hun werk te zijn.
amerika is wel iets groter dan belgie. heel wat limburgers vinden brussel al te ver om te gaan betogen. ik kan me dus indenken dat mensen uit pakweg seattle niet zo snel naar new york afzakken, hoe anti-bush ze ook zijn.

waarmee ik dus wil zeggen dat het een ridicule vergelijking is.

Isegrim
31 augustus 2004, 05:20
amerika is wel iets groter dan belgie. heel wat limburgers vinden brussel al te ver om te gaan betogen. ik kan me dus indenken dat mensen uit pakweg seattle niet zo snel naar new york afzakken, hoe anti-bush ze ook zijn.

waarmee ik dus wil zeggen dat het een ridicule vergelijking is.
Gemakkelijkheidshalve vertel je er dan wel niet bij dat New York alleen reeds meer inwoners telt dan den belgik. Slimmerik.

ingenious
31 augustus 2004, 05:24
Gemakkelijkheidshalve vertel je er dan wel niet bij dat New York alleen reeds meer inwoners telt dan den belgik. Slimmerik.
wat heeft doet dit af van de vaststelling dat je niet met heel amerika moet vergelijken, slimmerik?

het staat u vrij een vergelijking met NY te maken, het zou zinvoller zijn dan te vergelijken met heel amerika. dit verandert echter niks aan mijn commentaar.

Isegrim
31 augustus 2004, 06:09
wat heeft doet dit af van de vaststelling dat je niet met heel amerika moet vergelijken, slimmerik?

het staat u vrij een vergelijking met NY te maken, het zou zinvoller zijn dan te vergelijken met heel amerika. dit verandert echter niks aan mijn commentaar.
De opkomst van het aantal betogers die anti-bush zijn valt wel gunstiger uit wanneer men enkel New York als maatstaf neemt, maar niets verhindert u om gans de VS als maatstaf te nemen en dan is het maar een schrale vertoning.
Slimmerik.

ingenious
31 augustus 2004, 06:15
De opkomst van het aantal betogers die anti-bush zijn valt wel gunstiger uit wanneer men enkel New York als maatstaf neemt, ja dat zei ik toch net?

maar niets verhindert u om gans de VS als maatstaf te nemen en dan is het maar een schrale vertoning.u mag de vs nemen, maar mensen nemen doorgaans niet het vliegtuig om te geen betogen. dit was mijn oorspronkelijke commentaar, en die blijft overeind.

Slimmerik. is afgezaagd ondertussen.

Marco
31 augustus 2004, 06:50
Blijkbaar heeft links tijd om tegen rechts te betogen.
Rechts heeft blijkbaar geen tijd om tegen links te betalogen. Die zitten namelijk op hun werk om de linkse belastingen te betalen.

:-)

Oké, zwart-wit gesteld, ik weet het. Ik wil dat ook eens kunnen doen.

KingHagar
31 augustus 2004, 09:21
Mag ik er jullie op wijzen dat de organisatoren spreken van 500.000 demonstranten en dat onofficiele politiebronnen dit bevestigen.

oriana
31 augustus 2004, 10:37
Blijkbaar heeft links tijd om tegen rechts te betogen.
Rechts heeft blijkbaar geen tijd om tegen links te betalogen. Die zitten namelijk op hun werk om de linkse belastingen te betalen.

:-)

Oké, zwart-wit gesteld, ik weet het. Ik wil dat ook eens kunnen doen.
:lol: dat is nu al de 2de maal dat jij aanhaalt dat ze beter op hun werk zouden zitten. Mag ik je er even op wijzen dat die betoging eergisteren plaats vond? Op een zondag? Weinig mensen werken op een zondag, verhoudingsgewijs. ;-)

KingHagar
31 augustus 2004, 10:51
:lol: dat is nu al de 2de maal dat jij aanhaalt dat ze beter op hun werk zouden zitten. Mag ik je er even op wijzen dat die betoging eergisteren plaats vond? Op een zondag? Weinig mensen werken op een zondag, verhoudingsgewijs. ;-)En als ge dan nog eens rekent dat een linkiewinkie student als ik zondag wel aan het werken was (nl studeren voor examens), dan valt Marco's stelling helemaal in duigen ;)

Phrea|K
1 september 2004, 09:51
En als ge dan nog eens rekent dat een linkiewinkie student als ik zondag wel aan het werken was (nl studeren voor examens), dan valt Marco's stelling helemaal in duigen ;-)Linkiewinkie zolang je student ben, zoals de meesten.
"Wie jong is en rechts, heeft geen hart; wie oud is en links geen verstand" om good ol' Churchill nog es aan te halen. De meeste commies haken af op latere leeftijd. ;-)

KingHagar
1 september 2004, 09:54
Linkiewinkie zolang je student ben, zoals de meesten.
"Wie jong is en rechts, heeft geen hart; wie oud is en links geen verstand" om good ol' Churchill nog es aan te halen. De meeste commies haken af op latere leeftijd. ;-)
Oei, dan lijkt de LSP daar wel een uitzondering op. Bij ons zijn er tal van kameraden die vandaag reeds grijze haren vertonen en verscheidene jaren geleden, toen ze jong waren, onze rangen kwamen versterken...

Raven
1 september 2004, 09:55
En als ge dan nog eens rekent dat een linkiewinkie student als ik zondag wel aan het werken was (nl studeren voor examens), dan valt Marco's stelling helemaal in duigen ;)
T'is omdat je links (lui) bent dat je herexamens hebt :-D .

GC
1 september 2004, 10:01
Linkiewinkie zolang je student ben, zoals de meesten.
"Wie jong is en rechts, heeft geen hart; wie oud is en links geen verstand" om good ol' Churchill nog es aan te halen. De meeste commies haken af op latere leeftijd. ;-)
Tja, meer dan 10 jaar geleden zeiden ze me ook al dat het wel ging overwaaien als ik "oud" zou worden.

GC
1 september 2004, 10:02
T'is omdat je links (lui) bent dat je herexamens hebt :-D .
Dus is iedereen met herexamens links 8O

KingHagar
1 september 2004, 10:25
T'is omdat je links (lui) bent dat je herexamens hebt :-D .
Ipv op internet groot te spreken besteed ik vele uren per week aan politieke activiteit aan de unief, bedrijven, dop... Dat dit al eens ten koste gaat van wat studietijd dat lijkt me dan ook logisch. Maar zijt ge rust, vorig jaar in eerste kan was ik één van de 22 (op 80 studenten die begonnen) die erdoor was, tzal dit jaar ook wel lukken

Raven
1 september 2004, 11:35
Dus is iedereen met herexamens links 8O
Omdat linksen herexamens hebben, zijn degenen met herexamens niet altijd links.

Ipv op internet groot te spreken besteed ik vele uren per week aan politieke activiteit aan de unief, bedrijven, dop... Dat dit al eens ten koste gaat van wat studietijd dat lijkt me dan ook logisch. Maar zijt ge rust, vorig jaar in eerste kan was ik één van de 22 (op 80 studenten die begonnen) die erdoor was, tzal dit jaar ook wel lukken
Ik was dit jaar eerste kan, eveneens één van gelukkigen. Net zoals ik 2 jaar terug al een eerder diploma in de wacht heb gesleept.

Mijn vrije tijd heb ik besteed aan fitness, zwemmen, 2 maanden tracken doorheen het tropische woud van Peru, en vrouwen. Onder het jaar, lachen als jullie je belachelijk maken aan het unief. En niet aan uren en uren te roepen "Boe, weg met Vlaams Blok! Mannen altijd ongelijk in het huwelijk! Spotten met het uiterlijk mag! Boe boe boe!" En dan nu maar in de zomermaanden moeten leren.

Maar dat is een kwestie van keuze uiteraard

GC
1 september 2004, 11:55
Maar dat is een kwestie van keuze uiteraard
Het is inderdaad onze keuze om een echte en actieve oppositie uit te bouwen.

Herr Flick
1 september 2004, 12:04
Het is inderdaad onze keuze om een echte en actieve oppositie uit te bouwen.

Ik moet wel zeggen dat ge er wel altijd enorm veel indruk mee maakt...

Als ik uw decipelen zo ergens zie staan, valt mij telkens op, hoeveel van de toevallige pasanten telkens van het hele zaakje walgen...

Raven
1 september 2004, 12:22
Ik moet wel zeggen dat ge er wel altijd enorm veel indruk mee maakt...

Als ik uw decipelen zo ergens zie staan, valt mij telkens op, hoeveel van de toevallige pasanten telkens van het hele zaakje walgen...
Is dat zo verbazend?

Een paar jongeren van 28 �* 29, in rode vuilniszakken die kristalheldere slogans roepen als "Jobs, geen racisme" ... of soortgelijke nonsens, en eruit zien alsof ze hun haar niet meer hebben gewassen sinds ze van ma & pa op kot mochten.

De geur alleen al doet een mens het blokje om lopen.

Kaal
2 september 2004, 10:49
Een aanzienlijk deel van de Amerikaanse kiezers lusten Bush rauw. Het is dus helemaal niet verwonderlijk dat die betoging zoveel mensen op de been brengt.

Bush is echter weer op kop in de laatste opiniepeilingen. Het probleem die de democraten nu hebben is dat ze meer anti-Bush zijn dan pro-Kerry. Het is niet genoeg om Bush zwart te maken. Je moet de mensen ook overtuigen dat Kerry beter is. En dat lijkt niet te lukken.

Marco
3 september 2004, 05:51
Bush is echter weer op kop in de laatste opiniepeilingen. Het probleem die de democraten nu hebben is dat ze meer anti-Bush zijn dan pro-Kerry. Het is niet genoeg om Bush zwart te maken. Je moet de mensen ook overtuigen dat Kerry beter is. En dat lijkt niet te lukken.Dat zal dan wel een inhoudelijk probleem zijn.