PDA

View Full Version : Palestijnen vermoorden (weeral) veel onschuldige burgers.


Antoon
31 augustus 2004, 14:59
In Beersheeva, in het zuiden van Israël, zijn dinsdag op enkele minuten tijd twee bussen ontploft. Zeker 15 onschuldige burgers zijn omgekomen zo'n 100 mensen raakten gewond, inclusief vrouwen en kinderen.

De Palestijnse moordenaars zijn vermoedelijk via het Zuiden van Hebron doorgekomen, waarlangs nog geen veiligheidshek is gebouwd.

Reden te meer om zo snel mogelijk de bouw van de veiligheidshek af te werken.

"Where the fence exists, there is no terror; where there is no fence, there is terror" , Israel's Public Security Minister Hanegbi (Army Radio)

Rechtsliberaal
31 augustus 2004, 16:50
De Palestijnse moordenaars zijn vermoedelijk via het Zuiden van Hebron doorgekomen, waarlangs nog geen veiligheidshek is gebouwd.


http://www.coxandforkum.com/archives/SecurityBreach-X.gif

Sinistra
31 augustus 2004, 17:21
In Beersheeva, in het zuiden van Israël, zijn dinsdag op enkele minuten tijd twee bussen ontploft. Zeker 15 onschuldige burgers zijn omgekomen zo'n 100 mensen raakten gewond, inclusief vrouwen en kinderen.

De Palestijnse moordenaars zijn vermoedelijk via het Zuiden van Hebron doorgekomen, waarlangs nog geen veiligheidshek is gebouwd.

Reden te meer om zo snel mogelijk de bouw van de veiligheidshek af te werken.

"Where the fence exists, there is no terror; where there is no fence, there is terror" , Israel's Public Security Minister Hanegbi (Army Radio)

Wééral is het bewijs gegeven dat de Palestijnen helemaal niet geïnteresseerd zijn in vrede. Het was lang geleden maar uiteindelijk zijn de zelfmoordenaars er toch ingeslaagd om in Israël een aanslag te plegen. Arafat en ze'n corrupte regering is in ieder geval medeverantwoordelijk voor deze krapuleuze daad. De banden tussen de Al -AQsa en Arafat enerzijds en den banden tussen Al-Asqa en de Hamas anderzijds is het beste bewijs dat de Palestijnen 1 front vormen om desnoods de laatste jood uit te moorden op Israëlisch grondgebied. Het wordt tijd dat de internationale gemeenschap nu eindelijk haar ogen ééns gaat openen en Arafat niet méér ziet als een waardige gesprekspartner. Een man met zoveel bloed aan zijn handen, dat kan nooit een waardige gesprekspartner zijn. Antoon , je hebt gelijk van mij mag die muur nog 5 meter hoger worden gebouwd en moet versneld worden afgewerkt om dat tuig in die toekomst géén kans méér te geven aanslagen te plegen op Israëlisch grondgebied.

http://www.foxnews.com/images/136692/3_22_083104_israel_bus.jpg

een foto van de laffe aanslag.

Mitgard
31 augustus 2004, 17:37
ik heb begrip voor de palestijnse zaak.

niet voor hun methoden, maar ze hebben nu eenmaal geen amerikaanse tanks en helikopters die het 'proper' kunnen doen zoals de israelieten.
ze worden al decennia lang gepest en getreiterd in hun eigen land, betalen teveel voor water en elektriek en die werden van tijd zelfs afgesloten.
ik kan hun haat en frustratie begrijpen.

maar het is en blijft hun zaak, en europa zou zich daar beter niet teveel mee bemoeien.

Sinistra
31 augustus 2004, 17:44
ik heb begrip voor de palestijnse zaak.

niet voor hun methoden, maar ze hebben nu eenmaal geen amerikaanse tanks en helikopters die het 'proper' kunnen doen zoals de israelieten.
ze worden al decennia lang gepest en getreiterd in hun eigen land, betalen teveel voor water en elektriek en die werden van tijd zelfs afgesloten.
ik kan hun haat en frustratie begrijpen.

maar het is en blijft hun zaak, en europa zou zich daar beter niet teveel mee bemoeien.

Ik had wel gedacht dat je als fervente Nazi sympathie hebt voor hun "zaak". Maar uiteindelijk zal voor hen de keuze duidelijk moeten gemaakt worden, of zij leren met de Israëli's samenleven of zij worden gedeporteerd naar Jordanië op termijn. In ieder geval zal het heilige land Israël nooit verdwijnen tot grote frustratie van jullie nazi-adepten.

Tommy_
31 augustus 2004, 17:49
Die die zo'n aanslagen niet veroordeeld zit fout maar dat men sympathie heeft met de Palestijnen zou me niet verwoderen. Zoals wat Israel soms doet is ook wel erg verwerpelijk. En de Israelis doen ook niet veel moeite om met de Palestijnen om te gaan. 1 stap vooruit zou zijn dat alle Joden weggaan van Palestijns gebied(opgave dus van alle kolonies. En als ze echt een muur willen zetten dat ze dat doen op de grens Israel en Palestina en niet op Palestijns grondgebied.

Lincoln
31 augustus 2004, 18:26
Ik had wel gedacht dat je als fervente Nazi sympathie hebt voor hun "zaak". Maar uiteindelijk zal voor hen de keuze duidelijk moeten gemaakt worden, of zij leren met de Israëli's samenleven of zij worden gedeporteerd naar Jordanië op termijn. In ieder geval zal het heilige land Israël nooit verdwijnen tot grote frustratie van jullie nazi-adepten.

Wat heeft dat weer te maken met dat "nazi" gedoe ??

Eternity
31 augustus 2004, 18:29
De israëlers vermoorden nóóit onschuldige burgers.

Tommy_
31 augustus 2004, 18:32
Tuurlijk niet iedereen die ze doden zijn terroristen of potentiele terroristen.;-)

solidarnosc
31 augustus 2004, 18:40
Wat ik wel niet begrijp is dat liberalen die zogenaamd het eigendomsrecht hoog in het vaandel voeren er blijkbaar geen probleem mee hebben dat je andermans land inpikt.

Pascal L.
31 augustus 2004, 18:50
Hamas zijn een bende moordenaars. Wie dit soort terrorisme, het opblazen van bussen onschuldigen, niet kan veroordelen zonder kanttekeneningen over eigendomsrecht en/of diefstal is zelf crapuul.

Raven
31 augustus 2004, 18:50
De israëlers vermoorden nóóit onschuldige burgers.
Je vergist je met de palestijnen.

Die kunnen nooit onschuldige burgers doden. Voor een palestijn, of eender welke andere arabier, is elke jood een soldaat. Jaja, zelfs vrouwen en oude mannen. Maar vooral, Joodse kinderen. Dat zijn de ECHTE troepen van Israël, en die moeten dus extra geviseerd worden.

Vandaar dat ze vanaf de golan zo graag granaten schieten op de kolonies. Gelukkig lijkt het niet alsof ze maar steeds 1 doelwit viseren, namelijk scholen, maar nu en dan vallen die projectielen per ongeluk in de buurt van een uitkijkpost ofzo. Of op mede-palestijnen, maar dan zijn het uiteraard de Israëlieten weer geweest. Ook al is dat totaal onmogelijk. Je weet wel, dat kindje en z'n vader.

ingenious
31 augustus 2004, 18:56
Ik had wel gedacht dat je als fervente Nazi sympathie hebt voor hun "zaak". Maar uiteindelijk zal voor hen de keuze duidelijk moeten gemaakt worden, of zij leren met de Israëli's samenleven of zij worden gedeporteerd naar Jordanië op termijn. In ieder geval zal het heilige land Israël nooit verdwijnen tot grote frustratie van jullie nazi-adepten.
deportatie? excuseer? 8O

Sinistra
31 augustus 2004, 19:40
Wat ik wel niet begrijp is dat liberalen die zogenaamd het eigendomsrecht hoog in het vaandel voeren er blijkbaar geen probleem mee hebben dat je andermans land inpikt.

Hier zijn ze wéér met hun idiote stelling van "landiname". Het Joodse volk is terug vanwaar het gekomen is. Dat landstrookje dat nu Israël en Palestina heet is nooit van de Arabieren geweest, nu niet, morgen niet, nooit niet!!!

Tommy_
31 augustus 2004, 19:47
Ach man das nu eens belachelijk de Joden ziojn al even erg als die Arabieren. Hoe kan je nu een normale discussie doen met iemand die wil onderhandelen die zegt dat dit zijn land is omdat god het hen gegeven is. Bewijs? Ja het staat in de Thora weet je dat dat voor een normaal mens dwaas overkomt. Tuurlijk dat men niet aan de onderhandelingstafel kan zitten. Trouwens de Palestijen zaten er eerder dan de Joden. Welk volk hebben ze moeten verjagen? De voorgangers van de Palestijnen, dus als je het zo bekijkt zijn het de Joden die daar niet thuis horen. En nog eens dat de Joden op hun territorium blijven en een muur bouwen aan de grens. Weg met de kolonies en sticht Palestina op. Geef de Golan terug aan Syrie en daar zijn de problemen ook opgelost.

Tommy_
31 augustus 2004, 19:52
Met zo'n attitude gaan de Joden nooit in rust en vrede kunnen leven in Israel. Trouwens Israel moet de opgesteld grenzen respecteren wat ze niet doet, ze doen wat ze goesting heeft en als er iemand iets van kritiek op geeft ben je antisemiet, zwak zeer zwak.

Philips Inc.
31 augustus 2004, 19:54
Hier zijn ze wéér met hun idiote stelling van "landiname". Het Joodse volk is terug vanwaar het gekomen is. Dat landstrookje dat nu Israël en Palestina heet is nooit van de Arabieren geweest, nu niet, morgen niet, nooit niet!!!
Ik zou toch eens een goed boek lezen dan, ipv de propaganda van de Joodse media te slikken.

Ik ben voorstander van geen van beide: er is maar één mogelijkheid: leren samenleven met respect voor beide volkeren in een eigen staat.

Eternity
31 augustus 2004, 21:41
Hier zijn ze wéér met hun idiote stelling van "landiname". Het Joodse volk is terug vanwaar het gekomen is. Dat landstrookje dat nu Israël en Palestina heet is nooit van de Arabieren geweest, nu niet, morgen niet, nooit niet!!!
:roll:

Raven
31 augustus 2004, 22:30
Ach man das nu eens belachelijk de Joden ziojn al even erg als die Arabieren. Hoe kan je nu een normale discussie doen met iemand die wil onderhandelen die zegt dat dit zijn land is omdat god het hen gegeven is. Bewijs? Ja het staat in de Thora weet je dat dat voor een normaal mens dwaas overkomt. Tuurlijk dat men niet aan de onderhandelingstafel kan zitten. Trouwens de Palestijen zaten er eerder dan de Joden. Welk volk hebben ze moeten verjagen? De voorgangers van de Palestijnen, dus als je het zo bekijkt zijn het de Joden die daar niet thuis horen. En nog eens dat de Joden op hun territorium blijven en een muur bouwen aan de grens. Weg met de kolonies en sticht Palestina op. Geef de Golan terug aan Syrie en daar zijn de problemen ook opgelost.
Raar, de arabieren zeggen dan weer dat het Islamitische grond is.

Seba
1 september 2004, 00:42
Hier zijn ze wéér met hun idiote stelling van "landiname". Het Joodse volk is terug vanwaar het gekomen is. Dat landstrookje dat nu Israël en Palestina heet is nooit van de Arabieren geweest, nu niet, morgen niet, nooit niet!!!
inderdaad, daarom dat de Palestijnen uiteraard ook recht hebben op dat grondgebied (of gaat u nu toch weeral uw neus meedraaien naargelang vanwaar de wind komt), het is dan ook niet te verwonderen dat de annexatiepolitiek van Israel door de kolonies in combinatie met bezetting to frustratie kan leiden in de Gaza-strook en op de Westbank...(waarmee ik hoegenaamd geen rechtstreekse link wil leggen met de aansalgen van vandaag, maar ik ga enkel in op het punt van Timmeke)..

Mitgard
1 september 2004, 09:06
deportatie? excuseer? 8Oerg hé?
en dan heeft zo'n stuk onbenul het lef mij een nazi te noemen.

bruut geweld
1 september 2004, 09:08
tegenwoordig zijn er wel veel nazi's...:lol:

Mitgard
1 september 2004, 09:12
tegenwoordig zijn er wel veel nazi's...:lol:
ik dacht wel dat een nazi zoals jij dat zou denken.

bruut geweld
1 september 2004, 09:29
yep, you've got my number BIG TIME... ben net mijn SS relikwieen aan het oppoetsen..
ga straks wat vlaggezwaaien en lebensborn programmaatje opstarten.

ben nog een geschikte locatie aan het zoekn voor een nieuw kamp...voor te kamperen he...8)

Mitgard
1 september 2004, 09:36
yep, you've got my number BIG TIME... ben net mijn SS relikwieen aan het oppoetsen..
ga straks wat vlaggezwaaien en lebensborn programmaatje opstarten.

ben nog een geschikte locatie aan het zoekn voor een nieuw kamp...voor te kamperen he...8)
8O
die jodenhaat uit jouw onderschrift, dat deed jouw nazi-sympathiën al vermoeden.
waarom zoveel haat, bruut?
we zijn toch allemaal ménsen!

bruut geweld
1 september 2004, 09:52
maar sommigen onder ons zijn meer mens dan anderen he... :lol:
en dat kan ik uiteraard frenologisch staven ;-)

ACHTUNG !!! du..euh mensch

binnenkort worden mijn ironische woorden weer eens lekker verdraaid of uit zijn context getrokken. zou beter moeten weten , maar wil de fundi's niet teleurstellen.

Mitgard
1 september 2004, 11:27
maar sommigen onder ons zijn meer mens dan anderen he... :lol:
en dat kan ik uiteraard frenologisch staven ;-)

ACHTUNG !!! du..euh mensch

binnenkort worden mijn ironische woorden weer eens lekker verdraaid of uit zijn context getrokken. zou beter moeten weten , maar wil de fundi's niet teleurstellen.
geneetica, freenologie, erfelekhijdsleer, nuurologie, cardiologie en biologie zein allemaal rasistische uit vindigen van de nazzis dat weet iedereen.
seriuise weten schappers houden zich nied bezig med die rassistische idiologiën.
de mensen zein allemaal geleik en het verschil zid enkel in de ziel van de mensen. en de zeil is nied erfelijk maar door got gegeven en in de zeil kunnen wei almaal kzien tussen goet en kwaadt en ook tussen slim en dom en de zeil blijft leven want die is transcenendent.

Antoon
1 september 2004, 11:29
Veertien van de slachtoffers zijn reeds geïdentificeerd, waaronder de drie-jarige (!!) Aviel Atash die met zijn moeder zijn eerste boekentas ging kopen, alsook de 70-jarige Tamara Bodershvili. Echte helden, die islamistische moordenaars.....


http://www.haaretzdaily.com/hasite/images/iht_daily/D010904/180atash.jpg
Aviel Atash, 3, was killed and
his mother seriously hurt in
Tuesday's Be'er Sheva attacks


http://www.rokemneedlearts.com/abrahamicapparel/proudzionist/bushcheneyarabic.jpg

JoeQpublic
1 september 2004, 11:41
niet voor hun methoden, maar ze hebben nu eenmaal geen amerikaanse tanks en helikopters die het 'proper' kunnen doen zoals de israelieten.
maar het is en blijft hun zaak, en europa zou zich daar beter niet teveel mee bemoeien. Israeliërs maken zelf hun tanks Mitgard, en die Amerikaanse helicopters en ander wapentuig moeten ze kopen van het geld dat Uncle Sam hun jaarlijks toestopt.

btw, die zelfmoordenaars waren wel degelijk met Israelische m16's aan het zwaaien in dat filmpke, bloedgeld is ook voor sommige Israeliërs acceptabel.

Neem geen stelling in, beide partijen en zeker hun politici verdienen mekaar...

Vlaanderen_onafhankelijk
1 september 2004, 16:56
De israëlers vermoorden nóóit onschuldige burgers.
Jeetje, jij bent naïef... :roll:

Er zijn sinds het uitbreken van de intifada meer dan tweeduizend slachtoffers gevallen aan Palestijnse kant, vaak kinderen. Je gaat met toch niet wijsmaken dat het allemaal terroristen zijn?

Israel heeft er nog eens véél meer dakloos gemaakt.

Neen, wat terrorisme betreft, kunnen beide kanten (Israelische regering, Palestijnse milities en 'authoriteit') hand in hand gaan.

Vlaanderen_onafhankelijk
1 september 2004, 16:58
Ik had wel gedacht dat je als fervente Nazi sympathie hebt voor hun "zaak". Maar uiteindelijk zal voor hen de keuze duidelijk moeten gemaakt worden, of zij leren met de Israëli's samenleven of zij worden gedeporteerd naar Jordanië op termijn. In ieder geval zal het heilige land Israël nooit verdwijnen tot grote frustratie van jullie nazi-adepten.
Djeezus, 'heilige' land, wat een fundamentalistische bullshit. Ga dan wonen in je 'heilige' land. Of beter, sticht een nederzetting in Palestina, kan je je gaan mengen in het extremistische zootje ongeregeld aan beide kanten...

Sinistra
1 september 2004, 17:02
erg hé?
en dan heeft zo'n stuk onbenul het lef mij een nazi te noemen.

Stuk onbenul???

Sinds wanneer neem jij het op voor de moslims???? Want Palestijnen zijn ook moslims!!!

Pietje
1 september 2004, 17:06
Djeezus, 'heilige' land, wat een fundamentalistische bullshit. Ga dan wonen in je 'heilige' land. Of beter, sticht een nederzetting in Palestina, kan je je gaan mengen in het extremistische zootje ongeregeld aan beide kanten...
8) Een ganse bevolkingsgroep BEZETTEN, is idd anders ook ver van "heilig" :? .

snoodaard
1 september 2004, 19:09
In Beersheeva, in het zuiden van Israël, zijn dinsdag op enkele minuten tijd twee bussen ontploft. Zeker 15 onschuldige burgers zijn omgekomen zo'n 100 mensen raakten gewond, inclusief vrouwen en kinderen.


De kinderen zijn onschuldig,de rest zijn bezetters:evil:

Sinistra
2 september 2004, 12:17
De kinderen zijn onschuldig,de rest zijn bezetters:evil:
Noch zo'n rechts figuur die meent zijn moslimvrienden in verdediging te moeten nemen.

N.J.S.V. Antwerpen
5 september 2004, 16:52
Noch zo'n rechts figuur die meent zijn moslimvrienden in verdediging te moeten nemen.Nog zo'n jood die meent in nationalisten vrienden te zien van zijn onderdrukkingsregime in Palestina.

N.J.S.V. Antwerpen
5 september 2004, 16:54
Echte helden, die islamistische moordenaars
De joodse soldaten langs de andere kant zijn allemaal vrijheidsvechters. Oh, nee, ze bevechten het terrorisme, juist.

nadine
5 september 2004, 17:22
Nog zo'n jood die meent in nationalisten vrienden te zien van zijn onderdrukkingsregime in Palestina.als dat
je nationalist is waarvan ik de herdenking op je site vind, houd hem maar.
Een medewerker aan de grootste massamoord aller tijden en dan nog over een vermeend onderdrukkingregime durven schrijven. Kort geheugen precies?

Vraag me af waarom je nazi-vriendjes van voorpost de echte foto (onderaan) die op Piano's site staat niet gebruiken. Compromiteerend?



http://www.voorpost.org/afbeeldingen/dc.JPG

http://users.pandora.be/amarcord/selys/jpg/vnv08.jpg

N.J.S.V. Antwerpen
5 september 2004, 18:05
Een medewerker aan de grootste massamoord aller tijden en dan nog over een vermeend onderdrukkingregime durven schrijven. Kort geheugen precies?Ah, jij weet meer dan ik. De Leider heeft dus zelf meegewerkt aan de Endlösung? Interessant, vertel daar eens wat meer over.

Vraag me af waarom je nazi-vriendjes van voorpost de echte foto (onderaan) die op Piano's site staat niet gebruiken. Compromiteerend?Men moet keuzes maken, he. Waarom zouden ze de huidige niet gebruiken?

Wat heeft dat alles eigenlijk te maken met mijn voorgaande opmerking, daar je ze citeerde?

JusticeLover
5 september 2004, 19:14
Ik had wel gedacht dat je als fervente Nazi sympathie hebt voor hun "zaak". Maar uiteindelijk zal voor hen de keuze duidelijk moeten gemaakt worden, of zij leren met de Israëli's samenleven of zij worden gedeporteerd naar Jordanië op termijn. In ieder geval zal het heilige land Israël nooit verdwijnen tot grote frustratie van jullie nazi-adepten.
En wanneer moeten we de joden deporteren naar ...??? (ja daar)

Seba
5 september 2004, 20:58
Ik had wel gedacht dat je als fervente Nazi sympathie hebt voor hun "zaak". Maar uiteindelijk zal voor hen de keuze duidelijk moeten gemaakt worden, of zij leren met de Israëli's samenleven of zij worden gedeporteerd naar Jordanië op termijn. In ieder geval zal het heilige land Israël nooit verdwijnen tot grote frustratie van jullie nazi-adepten.
maw: u verwijt anderen dat ze Nazi zijn, louter omwille van het feit dat ze de Israeli's niet onvoorwaardelijk steunen (wat compleet verstaanbaar is op zich), en tegelijk deinst u er niet voor terug om zelf deporaties naar Jordanië als "oplossing" te opperen?

Sinistra
5 september 2004, 23:05
Nog zo'n jood die meent in nationalisten vrienden te zien van zijn onderdrukkingsregime in Palestina.

Ach nazi toch..medelijden heb ik met je :cry: Spijtig voor jouw maar de grootste nationalistische partij van Vlaanderen steunt de Zionistische identiteit. Het Vlaams Blok is de grootste verdediger van de Joodse gemeenschap in Belgïë...Vanhecke, Dewinter, Ceder, Annemans 1 voor staan ze fervent achter Israël tot grote frustraties van de nostalgici en DeBenoist-fanclub. Zij beseffen dat het Westen nu het in oorlog is met het moslim-extremisme alle Westerse landen (inclusief Israël) front moeten vormen tegen de fundamentalistische opmars. Ga gerust je Palestijnse moslimvriendjes helpen in strijd tegen het zionisme. Het zal enkel je eigen ondergang en die van Europa teweeg brengen.

Sinistra
5 september 2004, 23:08
maw: u verwijt anderen dat ze Nazi zijn, louter omwille van het feit dat ze de Israeli's niet onvoorwaardelijk steunen (wat compleet verstaanbaar is op zich), en tegelijk deinst u er niet voor terug om zelf deporaties naar Jordanië als "oplossing" te opperen?

Israël behoort tot het Westen. Het is de plicht van elke tenminste rechts zijnde Europeaan of Amerikaan om pal achter de enigste voorpost van het Westen te staan in het midden-oosten. Met deporteren bedoel ik op menswaardige wijze...uitwijzing per vliegtuig zoals men met asielzoekers doet , uiteraard géén nazi-toestanden dat spreekt voor zich, Palestijnen zijn tenslotte ook maar mensen.

Seba
6 september 2004, 01:21
Israël behoort tot het Westen. Het is de plicht van elke tenminste rechts zijnde Europeaan of Amerikaan om pal achter de enigste voorpost van het Westen te staan in het midden-oosten
wat voor een dikke bullshit is dat. Als Israel zijn veiligheidsmuur bouwt op Palestijns grondgebied bouwt en daardoor illegaal Palestijns land annexeert, dan is het niet meer dan normaal om daar op te reageren: voor mij part mag Israel de muur bouwen op de grenzen van '67, maar blijkbaar is alles wat Israel voor u doet juist, met als "argument" dat Israel "de enigste voorpost van het Westen is in het midden-oosten", erg vreemde redenering...
Zo zult u mij evengoed horen ageren tegen bepaalde individuen (meestal in het linkse" kamp) die het Palestijns terrorisme (=zelfmoordaanslagen, is niet gelijk aan beschieten van IDF'ers in bezet gebied) goedpraten als "verzet", dat is immers even grote bnullshit als wat u hierboven schreef.

Weet u wat, tot over een jaar of 2-3 had ik waarschijnlijk ongeveer dezelfde mening over het Israel-Palestina conflict als de uwe. Mijn idee over de Palestijnse zijde is totdan hetzelfde gebleven: niet-verkozen, corrupte door Europa gesteunde leiders (met Arafat op kop) die zelf rechtstreeks tot terrorisme oproepen en nies doen om de fundamentalistische groeperingen te bestrijden, maar wel het heilig schaap spelen tegenover de Westerse media (mooi vb. is Arafat die de Nobelprijs voor de vrede krijgt, te zot voor woorden). Over Israel had ik totdantoe min of meer een "positief" beeld: er waren wel af en toe misstappen, maar die gebeurden "per ongeluk", Sharons verleden was niet helemaal kosjer etc. etc.
maar dat is veranderd toen ik mij wat meer ging interesseren, en enkele undercover BBC-reportages heb bekeken ( en die zijn volledig objectief: enkel amateur-videobeelden met schaarse commentaar over de situatie, en in een andere BBC-reportage heb ik trouwens gezien dat Arafats Fatah beweging eigenlijk véél dichter bij de Al-Aqsa martelaren brigades staat dan algemeen geweten, en dat Arafat zelf persoonlijk oproept tot geweld op herdenkingen van zelfmoordterroristen). Anyway, die beelden die ik zag uit de bezette gebieden hebben toch ook een beetje mijn ogen geopend over het feit dat de Israelis ook niet echt zuiver op de graat zijn: een reporter (met kogelvrije vest met "press" en witte vlag) die gewoon door het hoofd wordt geschoten door een IDF-sniper, vredevolle Europese activist met witte vlag die gewoon geliquideerd wordt omdat hij iets te dicht bij IDF'ers kwam, afbreken van huizen van onschuldige mensen die afgebroken worden (niet enkel van terroristen zoals Israel beweert), helicopteraanvallen op drukke plaatsen waardoor er talloze onschuldige sterven, onschuldige boeren (bejaarden) wiens akkers en boomgaarden gewoon werden geannexeerd, Palestijnse ambulances die gewoon zonder enige reden beschoten of tegengehouden worden (vond ik nog het meest schokkende van allemaal) etc. etc.

het enigste wat je kan doen om min of meer bij de waarheid te komen in dit zéér complexe conflict is uit de ivoren toren te komen, alle dogma's, clichés en propaganda (van beide zijden!) naast je neer te leggen en naar de feiten "on the field" te kijken, dan zal je tot de constatatie komen dat het probleem veel te complex is om zomaar te herleiden tot Israel-good guys, Palestina-bad guys of omgekeerd...

Antoon
6 september 2004, 22:21
wat voor een dikke bullshit is dat. Als Israel zijn veiligheidsmuur bouwt op Palestijns grondgebied bouwt en daardoor illegaal Palestijns land annexeert, dan is het niet meer dan normaal om daar op te reageren: voor mij part mag Israel de muur bouwen op de grenzen van '67, maar blijkbaar is alles wat Israel voor u doet juist, met als "argument" dat Israel "de enigste voorpost van het Westen is in het midden-oosten", erg vreemde redenering...
Zo zult u mij evengoed horen ageren tegen bepaalde individuen (meestal in het linkse" kamp) die het Palestijns terrorisme (=zelfmoordaanslagen, is niet gelijk aan beschieten van IDF'ers in bezet gebied) goedpraten als "verzet", dat is immers even grote bnullshit als wat u hierboven schreef.

Weet u wat, tot over een jaar of 2-3 had ik waarschijnlijk ongeveer dezelfde mening over het Israel-Palestina conflict als de uwe. Mijn idee over de Palestijnse zijde is totdan hetzelfde gebleven: niet-verkozen, corrupte door Europa gesteunde leiders (met Arafat op kop) die zelf rechtstreeks tot terrorisme oproepen en nies doen om de fundamentalistische groeperingen te bestrijden, maar wel het heilig schaap spelen tegenover de Westerse media (mooi vb. is Arafat die de Nobelprijs voor de vrede krijgt, te zot voor woorden). Over Israel had ik totdantoe min of meer een "positief" beeld: er waren wel af en toe misstappen, maar die gebeurden "per ongeluk", Sharons verleden was niet helemaal kosjer etc. etc.
maar dat is veranderd toen ik mij wat meer ging interesseren, en enkele undercover BBC-reportages heb bekeken ( en die zijn volledig objectief: enkel amateur-videobeelden met schaarse commentaar over de situatie, en in een andere BBC-reportage heb ik trouwens gezien dat Arafats Fatah beweging eigenlijk véél dichter bij de Al-Aqsa martelaren brigades staat dan algemeen geweten, en dat Arafat zelf persoonlijk oproept tot geweld op herdenkingen van zelfmoordterroristen). Anyway, die beelden die ik zag uit de bezette gebieden hebben toch ook een beetje mijn ogen geopend over het feit dat de Israelis ook niet echt zuiver op de graat zijn: een reporter (met kogelvrije vest met "press" en witte vlag) die gewoon door het hoofd wordt geschoten door een IDF-sniper, vredevolle Europese activist met witte vlag die gewoon geliquideerd wordt omdat hij iets te dicht bij IDF'ers kwam, afbreken van huizen van onschuldige mensen die afgebroken worden (niet enkel van terroristen zoals Israel beweert), helicopteraanvallen op drukke plaatsen waardoor er talloze onschuldige sterven, onschuldige boeren (bejaarden) wiens akkers en boomgaarden gewoon werden geannexeerd, Palestijnse ambulances die gewoon zonder enige reden beschoten of tegengehouden worden (vond ik nog het meest schokkende van allemaal) etc. etc.

het enigste wat je kan doen om min of meer bij de waarheid te komen in dit zéér complexe conflict is uit de ivoren toren te komen, alle dogma's, clichés en propaganda (van beide zijden!) naast je neer te leggen en naar de feiten "on the field" te kijken, dan zal je tot de constatatie komen dat het probleem veel te complex is om zomaar te herleiden tot Israel-good guys, Palestina-bad guys of omgekeerd...Ik kan het met jouw tekst min of meer eens zijn. Behalve dan over het veiligheidshek (op sommige plaatsen een muur ). Vergeet niet dat het hek er tijdelijk is, niet permanent. Het is ook geen grens. Het is gewoon een hek (en muur) om terroristische acties te voorkomen.
En gezien de partijen nog steeds niet tot een eindovereenkomst zijn gekomen is het ook logisch dat Israel het hek (muur) achter een aantal zones met grote aanwezigheid van Israelische inwoners laat lopen, al zijn die stukken grond nog betwist (omdat ze op 'bezet gebied') staan.
Wanneer de terroristische acties van de Palestijnen gestopt zijn, uit eigen beweging weliswaar, dan kan het hek (muur) gesloopt worden. Een eindovereenkomst zal ook de grens tussen Israel en Palestina bevestigen, meer dan waarschijnlijk in grote lijnen langs de grens van '67. Misschien met hier en daar een soort grondruil (stukken Palestijns grond met Israelische aanwezigheid tegenover Israelisch grond zonder Israelische inwoners).
Ondertussen moet Israel haar burgers beveiligen. En het lukt haar ook aardig met de bouw van hek en muur. 92% minder geslaagde pogingen tot aanslagen! De laatste terroristische actie is trouwens gepleegd door moordenaars die via een plaats naar Israel zijn kunnen komen waar het hek nog niet is gebouwd.

bruut geweld
6 september 2004, 22:32
je bouwt natuurlijk binnen een "tijdelijk hek" ook "tijdelijke nederzettingen":lol:


ach ja; land pikken onder het mom van veiligheid , het is niets nieuws.
en natuurlijk geen uitleg waarom dat "hek":roll: dat "tijdelijk" is, niet op de grens staat. geen uitleg bij de Vn resoluties, bij den haag ...
of toch wel; de "grens" is ook tijdelijk te interpreteren...
om de zoveel jaar wordt die verschoven , om zo de palestijnen richting jordanie te verdrijven.

want het is volgens het OT alzo he...

transatlantisme en prozionisme ....in europa moeten ze het niet meer en zeker niet de slachtofferrol. zelfs zo erg dat sharonneke ons antisemitisch noemt...en ERG dat we dat vinden, niemand lag er echt wakker van.
we hebben het al zo vaak gehoord, dus who cares? shraronneke dacht als fundametalist nog dat we het schaamrood op de wangen zouden krijgen zoals onze ouders/grootouders en maar vlug hem gelijk zouden geven...:twisted: 't is FLINK anders uitgepakt.

oh say can you see
by the dawn's early light
what so proudly we hail'd..... en maar likken. !

Seba
6 september 2004, 22:59
Ik kan het met jouw tekst min of meer eens zijn. Behalve dan over het veiligheidshek (op sommige plaatsen een muur ). Vergeet niet dat het hek er tijdelijk is, niet permanent. Het is ook geen grens. Het is gewoon een hek (en muur) om terroristische acties te voorkomen.
En gezien de partijen nog steeds niet tot een eindovereenkomst zijn gekomen is het ook logisch dat Israel het hek (muur) achter een aantal zones met grote aanwezigheid van Israelische inwoners laat lopen, al zijn die stukken grond nog betwist (omdat ze op 'bezet gebied') staan.
Wanneer de terroristische acties van de Palestijnen gestopt zijn, uit eigen beweging weliswaar, dan kan het hek (muur) gesloopt worden. Een eindovereenkomst zal ook de grens tussen Israel en Palestina bevestigen, meer dan waarschijnlijk in grote lijnen langs de grens van '67. Misschien met hier en daar een soort grondruil (stukken Palestijns grond met Israelische aanwezigheid tegenover Israelisch grond zonder Israelische inwoners).
Ondertussen moet Israel haar burgers beveiligen. En het lukt haar ook aardig met de bouw van hek en muur. 92% minder geslaagde pogingen tot aanslagen! De laatste terroristische actie is trouwens gepleegd door moordenaars die via een plaats naar Israel zijn kunnen komen waar het hek nog niet is gebouwd.
pff, de enige zinvolle vraag die je je moet stellen: zal het Palestijns terrorisme (=pogingen) door die muur afnemen, en daarop is het antwoord jammer genoeg éénduidig neen: bij mijn weten zijn er trouwens nog steeds heel veel terroristen tegengehouden aan de grenscontroles, die muur/hek moedigt volgens mij dus terroristen helemaal niet af, het wordt alleen moeilijker om ISrael te bereiken, maar dat impliceert dus ook dat ik niet echt geloof dat die muur een "tijdelijke" oplossing kan zijn.

Antoon
6 september 2004, 23:07
pff, de enige zinvolle vraag die je je moet stellen: zal het Palestijns terrorisme (=pogingen) door die muur afnemen, en daarop is het antwoord jammer genoeg éénduidig neen: bij mijn weten zijn er trouwens nog steeds heel veel terroristen tegengehouden aan de grenscontroles, die muur/hek moedigt volgens mij dus terroristen helemaal niet af, het wordt alleen moeilijker om ISrael te bereiken, maar dat impliceert dus ook dat ik niet echt geloof dat die muur een "tijdelijke" oplossing kan zijn.
Dat kun je niet menen. Heb je het aantal 'geslaagde' aanslagen van nu (ongeveer een per vijf �* zes maanden) al eens vergeleken met de bijna dagelijkse slachtpartijen van twee jaar geleden? Dat zegt toch genoeg zeker?

N.J.S.V. Antwerpen
6 september 2004, 23:12
Ach nazi toch..medelijden heb ik met je :cry: Spijtig voor jouw maar de grootste nationalistische partij van Vlaanderen steunt de Zionistische identiteit. Het Vlaams Blok is de grootste verdediger van de Joodse gemeenschap in Belgïë...Vanhecke, Dewinter, Ceder, Annemans 1 voor staan ze fervent achter Israël tot grote frustraties van de nostalgici en DeBenoist-fanclub. Zij beseffen dat het Westen nu het in oorlog is met het moslim-extremisme alle Westerse landen (inclusief Israël) front moeten vormen tegen de fundamentalistische opmars. Ga gerust je Palestijnse moslimvriendjes helpen in strijd tegen het zionisme. Het zal enkel je eigen ondergang en die van Europa teweeg brengen.Oh, mijn excuses, ik was duidelijk onjuist. Ik had moeten zeggen:
Nog zo'n jood die alle kritiek op de schurkendaden van Israël afdoet als "antisemitisme", en de spuier van de kritiek steevast bestempelt als nationaal-socialist.
Nog erger!

Seba
6 september 2004, 23:13
Dat kun je niet menen. Heb je het aantal 'geslaagde' aanslagen van nu (ongeveer een per vijf �* zes maanden) al eens vergeleken met de bijna dagelijkse slachtpartijen van twee jaar geleden? Dat zegt toch genoeg zeker?
jaja, maar dat bedoelde ik niet (was mss wat onduidelijk): het fundamentalisme, het aantal pogingen tot aanslagen zal niet afnemen, integendeel, door die muur, waardoor beweren dat die muur een "tijdelijke oplossing" is gewoon belachelijk is.
Maw: het is heel goed dat het aantal geslaagde zelfmoordaanslagen drastisch is gedaald, maar aan de oorzaken verander je geen bal: je bestrijdt enkel symptomen...

N.J.S.V. Antwerpen
6 september 2004, 23:16
Het is ook geen grens.Inderdaad, het is buiten Israëlisch grondgebied...

Wanneer de terroristische acties van de Palestijnen gestopt zijn, uit eigen beweging weliswaar, dan kan het hek (muur) gesloopt worden.Misschien kan Israël uit eigen beweging zijn troepen terugtrekken uit de ontstolen gebieden?

Antoon
6 september 2004, 23:27
jaja, maar dat bedoelde ik niet (was mss wat onduidelijk): het fundamentalisme, het aantal pogingen tot aanslagen zal niet afnemen, integendeel, door die muur, waardoor beweren dat die muur een "tijdelijke oplossing" is gewoon belachelijk is.
Maw: het is heel goed dat het aantal geslaagde zelfmoordaanslagen drastisch is gedaald, maar aan de oorzaken verander je geen bal: je bestrijdt enkel symptomen...Op dat punt zijn we het eens. Israel en de Palestijnen moeten tot een overeenkomst komen waarbij een onafhankelijk Palestina vrij van Israëlische troepen kan bestaan naast Israel, dat op haar beurt dan weer vreedzaam kan leven zonder Palestijnse aanslagen op haar burgers.

Maar ondertussen is het maar goed dat er een hek bestaat dat reeds honderden levens heeft gered. En de laffe aanslag van vorige week in Beersheba heeft nog maar eens aangetoond dat ook in het zuiden het hek zo snel mogelijk moet worden voltooid. Want dan had het drie-jarig slachtoffertje samen met de 17 andere doden nog geleefd. Voor mij is dit meer dan genoeg om de bouw te versnellen.

bruut geweld
6 september 2004, 23:32
al meer dan 400 palestijnse kinderen dit jaar afgemaakt door zionisten...

zij hebben geen hek nodig

bruut geweld
6 september 2004, 23:43
even ter herinnering, wel twee maanden terug , maar vermits nu kinderslachtoffers waorden aangehaald ter justificatie van landpikkerij onder het mom van veiligheid...:

Zestienjarige Palestijnse gedood door Israëlisch leger in Rafah
10/07/2004 12:12



(Belga)

GAZA 10/06 (BELGA/AG) = Een Palestijns meisje van 16 jaar is zaterdag omgekomen door geweervuur afkomstig van het Israëlische leger in Rafah, in het zuiden van de Gaza-strook. Ze kreeg een kogel in het hoofd. De tiener zat voor haar huis toen het Israëlische leger het vuur opende. Ooggetuigen verklaarden niet te weten wie de soldaten in het vizier hadden. Het leger kon het incident niet bevestigen. Volgens een woordvoerster hebben de soldaten geschoten in de richting van een veld, bij de grens met Egypte, waar even voordien een explosie had plaatsgevonden. Met het meisje komt het aantal doden op 4.172, van wie de meerderheid Palestijnen, sinds het begin van de Intifada in september 2000. (vdk)


tja, als je dergelijk beleid steunt ...

niet verwonderlijk dat palestijnen zo wanhopig worden dat ze zelfmoordaanslagen plegen

Antoon
7 september 2004, 17:30
Inderdaad, het is buiten Israëlisch grondgebied...
Je moet alles lezen, hé? De stukken waar teveel Israëli's wonen kunnen via onderhandelingen (en dus niet door bussen op te blazen) worden geruild tegen Israëlisch grondgebied met weinig of geen Israëli's. Israel heeft dat reeds voorgesteld, maar verrassend genoeg willen de Arabieren die in de Israëlische gebieden wonen niet onder Palestijnse bevoegdheid komen. In Israel hebben ze het immers te goed.....

Misschien kan Israël uit eigen beweging zijn troepen terugtrekken uit de ontstolen gebieden?
Met ontstolen gebied bedoel je waarschijnlijk wat normale mensen Palestijns bezet gebied noemen. Wel, dan kun je zeker de moedige beslissing van Israel appreciëren om zich eenzijdig uit de Gazastrook terug te trekken, en je kunt even verontwaardigd zijn als de rest van de wereld over het feit dat de Palestijnen al meteen aankondigen dat ze vanuit een 'bevrijde Gaza' een nieuwe terroristenoord gaan maken om Israel en het Westen aan te vallen , in plaats van er positief mee om te gaan en Gaza economisch te ontwikkelen.

Vandaar dat de onderhandelingen over de rest van de bezette gebieden, namelijk de Westbank, niet in afzienbare tijd tot resultaten zullen komen.

bruut geweld
7 september 2004, 17:41
hehe, gaza is idd palestijns gebied , bezet door de isreali's...
maar er wonen slechts een fractie van de isrealis in de eveneens bezette westbank.

Sharonneke speelde met het idee : laten we ze de gaza geven en dan kunnen we verborgen de Westbank volledig inpalmen en zo een palestijnse staat de facto onleefbaar maken.

maar zelfs dat was buiten zijn fundamentalisten gerekend die zelfs de gaza niet wilden opgeven...

tja , LANDPIKKEN blijkt toch moeilijk verkoopbaar te zijn aan niet-zionisten...
of je moet een kritiekloos transatlantistje zijn...

Pascal L.
7 september 2004, 17:44
hehe, gaza is idd palestijns gebied , bezet door de isreali's...
maar er wonen slechts een fractie van de isrealis in de eveneens bezette westbank.

Sharonneke speelde met het idee : laten we ze de gaza geven en dan kunnen we verborgen de Westbank volledig inpalmen en zo een palestijnse staat de facto onleefbaar maken.

maar zelfs dat was buiten zijn fundamentalisten gerekend die zelfs de gaza niet wilden opgeven...

tja , LANDPIKKEN blijkt toch moeilijk verkoopbaar te zijn aan niet-zionisten...
of je moet een kritiekloos transatlantistje zijn...

Bruut Geweld,
Zeg eens eerlijk, zijt gij moslim en/of Arabier?

bruut geweld
7 september 2004, 17:51
eerlijk ?

ah zijn we daar weer aangekomen...als argument kan dat wel tellen he.

wel het spijt me zeer om je te moeten ontmoedigen, maar nee, geen arabier
ook geen moslim, jood , wel een ex-katholiek (de paterkes hebben met hun streng college daar wel voor gezorgd!)
maar ik ben hier wegens mijn kritiek al heel wat geweest hoor !
links, rechts, extreem-links, extreem rechts, marokkaan, turk, jodenhater, negationist, nazi etc.

qua politiek zit ik eerder in het rechtse kamp. en wil dat vlaanderen meer onafhankelijkheid krijgt, ben echter geen blokker. zo goed voor je background profiel betreffende mijn dossiertje ?

je weet nooit hoever de mossad geinfiltreerd is he ? onlangs is er nog eentje ontdekt op vrij hoog niveau in de FBI...

Sinistra
7 september 2004, 18:10
Oh, mijn excuses, ik was duidelijk onjuist. Ik had moeten zeggen:[/i]
Nog erger!

Begin eens inhoudelijk moslimvriend. Wat vind je ervan dat de grootste rechts-nationalistische partij in Vlaanderen de zionistische identiteit ondersteunt???

N.J.S.V. Antwerpen
7 september 2004, 18:41
Begin eens inhoudelijk moslimvriend. Wat vind je ervan dat de grootste rechts-nationalistische partij in Vlaanderen de zionistische identiteit ondersteunt???
Inhoudelijk? Ok:

Ach nazi toch..
En dat het Vlaams Blok zich voor de joden uitspreekt in plaats van iedereen gelijk te behandelen vind ik zeer jammer.

Piet Hein
7 september 2004, 19:33
Yitzhak Rabin

http://www.jewishvirtuallibrary.org/images/rabin.jpg

Deze man zou het het probleem tussen de palestijen en Israël hebben kunnen oplossen. Maar hij op een grote verzoeningsmeeting vermoord door zijn eigen volk.

nadine
7 september 2004, 23:18
Inhoudelijk? Ok:


En dat het Vlaams Blok zich voor de joden uitspreekt in plaats van iedereen gelijk te behandelen vind ik zeer jammer. Zal dat eens aan flipke moeten zeggen zeker. Dan wordt jij uit het vlaams blok gestoten. Ze hebben al genoeg met een proces voor racisme, dat een knulletje er hen geen bijlapt.

nadine
7 september 2004, 23:21
wel een ex-katholiek (de paterkes hebben met hun streng college daar wel voor gezorgd!) Nu begin ik de frustraties te begrijpen:
- wat hebben die paterkes dan allemaak gedaan, bruut? Just as usual zeker 8)

- daarom dat jij de glimlach van Mathilde en de ervaringen van vibrators zo goed kunt bepalen ;-) kan je vrouw er ook van meespreken?

bruut geweld
8 september 2004, 00:01
hehe, tot dusver de beste inhoudelijke en geargumenteerde post van nadine...die zker "nieuw" is... zoals al die ander skunk,dagallemaal,etc
nu goed , het is weer wat anders dan gratuit en kinderlijke veronderstellingen/verwijten/insinuaties/afkeur verwoorden, van schelden en frustraties nog geeneens gesproken...

en ik vind hem zelfs OOk wel grappig...alhoewel hij met de discussie weinig te maken heeft. over een onderwerp argumenteren lijkt je wel nog wat te hoog gegrepen precies he.
je bent wel erg op me gesteld he... :twisted: Ben je eenzaam ? sorry , mijn zoeteken maar dan zit je op het verkeerde forum :-D

nadine
8 september 2004, 00:13
hehe, tot dusver de beste inhoudelijke en geargumenteerde post van nadine...die zker "nieuw" is... zoals al die ander skunk,dagallemaal,etc
nu goed , het is weer wat anders dan gratuit en kinderlijke veronderstellingen/verwijten/insinuaties/afkeur verwoorden, van schelden en frustraties nog geeneens gesproken...

en ik vind hem zelfs OOk wel grappig...alhoewel hij met de discussie weinig te maken heeft. over een onderwerp argumenteren lijkt je wel nog wat te hoog gegrepen precies he.
je bent wel erg op me gesteld he... :twisted: Ben je eenzaam ? sorry , mijn zoeteken maar dan zit je op het verkeerde forum :-D Verkeerd forum? Die vibratorspecialisten kunnen hun spul maar liefst zelf gebruiken. Heb dat niet nodig want ben niet bij de paterkes geweest, ventje. Trouwens qua inhoudelijkheid geef je de indruk dat je misschien van merk moet veranderen; voorzeker last van kortsluitingen ;-)

bruut geweld
8 september 2004, 00:22
hehe, 24 posts van zuiver persoonlijke aanvalletjes...en geen enkele argumentatie.
de frustratie zit blijkbaar eerder aan jou kant he...
geen mens die je hier nog ernstig neemt op die manier. bravo ! DISCUSSIEforum...
doe gerust verder.

nadine
8 september 2004, 00:30
hehe, 24 posts van zuiver persoonlijke aanvalletjes...en geen enkele argumentatie.
de frustratie zit blijkbaar eerder aan jou kant he...
geen mens die je hier nog ernstig neemt op die manier. bravo ! DISCUSSIEforum...
doe gerust verder. nog een kortsluiting? 't wordt tijd dat je van merk veranderd. Je moet wel erg gefrustreerd zijn om alle posts te gaan lezen. Maar dat was al te lezen uit je eigen posts, ventje.

En ernstig nemen :-) ik zie gewoon hoe de rest op jou frustraties reageert. En dan heeft die de glimlach van Mathilde wanneer hij er weer een post uitkrijgt ;-)

bruut geweld
8 september 2004, 00:33
tiens tiens ne zuivere copy paste... ze is echt door de mand gevallen he.
blijft wel erg vermakelijk die zionistjes...

bruut geweld
8 september 2004, 00:39
tja dan copy pasten we toch ook;-) ...maar ik hou het liever inhoudelijk



Jews Against the Occupation (http://www.jewsagainsttheoccupation.org/)

Our Missionhttp://www.jatonyc.org/barbedwire.gif






Jews Against the Occupation is an organization of progressive, secular and religious Jews of all ages throughout the New York City area advocating peace through justice for Palestine and Israel. Our points of unity are as follows:





NO OCCUPATION IN OUR NAME



We as American Jews reject the Israeli government assertion that it is "necessary" to subjugate Palestinians for the sake of keeping Jews safe. We assert that security can only come from mutual respect, and that the occupation of Palestine is only worsening the position of Jews in the Middle East and around the world.







RESTORE HUMAN & CIVIL RIGHTS



The Israeli military fires bone-crushing rubber bullets and live ammunition at unarmed Palestinian civilians engaged in peaceful protest, failing to distinguish between peaceful and violent resistance. The Israeli government has been demolishing Palestinian houses and crops in the Occupied Territories, while allowing Jewish settlers -- many of them American -- to illegally occupy the same land.







END U.S. AID TO ISRAEL



The U.S. government provides more aid to Israel than to any other country—the vast majority of this is for military purposes. Billions of U.S. taxpayer dollars have propped up the occupation and fueled the Israeli government’s war machine (as well as disguising the occupation’s true cost). This aid must end.







STOP ECONOMIC ATTACKS ON PALESTINE



The Israeli government has attacked the Palestinian economy by: closing Palestinian banks; imposing extreme taxes on business; withdrawing operating licenses; destroying industrial equipment; bulldozing farmland and banning fishing; restricting workers' movement; controlling the export of Palestinian goods; closing the borders of the Occupied Territories; and refusing to fund infrastructure like water and electricity -- even in Arab villages within Israel.







LET PALESTINIANS RETURN HOME



Thousands of Palestinians were driven out of their houses and off of their farms during and after the creation of Israel. They must be allowed to return to their homeland.







ANTI-SEMITISM VS. CRITIQUES OF ISRAEL




Jews Against the Occupation stands firmly against anti-Semitism and racism in all its forms. We see our historical struggle against anti- Semitism--a cornerstone of European white supremacist ideology--as inherently linked to all struggles against oppression. We therefore stand in solidarity with the Palestinian people in their struggle for freedom.



Judaism is a cultural and religious identity, which must not be equated with Zionism, a political movement. Criticism of the state of Israel, its policies, or the idea of a Jewish state does not by itself constitute anti-Semitism. Dismissing critics of Israel or of Zionism as "anti-Semitic" is a means of stifling debate and masking the impact of the occupation.
die smerige nazi's ook;-) vuile joodse jodenhaters.!! doemme toch...en ze willen ook al geen slachtoffer meer spelen om palestijns land te kunnen stelen. VERBANNEN zeg ik u !:x :lol:

nadine
8 september 2004, 00:45
tiens tiens ne zuivere copy paste... ze is echt door de mand gevallen he.
blijft wel erg vermakelijk die zionistjes... Lachwekkend die vibratorspecialisten en ze liggen er nog wakker van.

nadine
8 september 2004, 00:50
Dat bruut anti-zionistisch gedoe kan niet eens de topic lezen en zijn kortsluitingen creeren maar copies en pastes.
Dus maar echt terug naar topic en ook herposten
In Beersheeva, in het zuiden van Israël, zijn dinsdag op enkele minuten tijd twee bussen ontploft. Zeker 15 onschuldige burgers zijn omgekomen zo'n 100 mensen raakten gewond, inclusief vrouwen en kinderen.

De Palestijnse moordenaars zijn vermoedelijk via het Zuiden van Hebron doorgekomen, waarlangs nog geen veiligheidshek is gebouwd.

Reden te meer om zo snel mogelijk de bouw van de veiligheidshek af te werken.

"Where the fence exists, there is no terror; where there is no fence, there is terror" , Israel's Public Security Minister Hanegbi (Army Radio)

bruut geweld
8 september 2004, 00:55
fijn , en zo leer je een klein kind dus persoonlijke aanvallen af en en kom je terug tot discussie on topic....

je leert het wel nadine.

bruut geweld
8 september 2004, 01:18
Yitzhak Rabin

http://www.jewishvirtuallibrary.org/images/rabin.jpg



Deze man zou het het probleem tussen de palestijen en Israël hebben kunnen oplossen. Maar hij op een grote verzoeningsmeeting vermoord door zijn eigen volk.

idd, hij wou met de palestijnen spreken over terugtrekking uit de bezette gebieden...
so they killed him...

Antoon
8 september 2004, 11:20
Yitzhak Rabin

http://www.jewishvirtuallibrary.org/images/rabin.jpg



Deze man zou het het probleem tussen de palestijen en Israël hebben kunnen oplossen. Maar hij op een grote verzoeningsmeeting vermoord door zijn eigen volk.
Vreselijk dat zo'n uitzonderlijke persoonlijkhei vermoord is door een extremist. Maar daar ligt niet het grootste probleem. Het grootste probleem is dat ze aan de andere kant van de lijn, bij de Palestijnen, nooit een Itzak Rabin hebben gehad. Ze zitten daar al vier of vijf decennia lang vast met dezelfde bloeddorstige smeerlap Arafat, en de enige mogelijke alternaieven lijken tot nu toe Hamasfiguren en andere gruwelhoofden te zijn.


Het is dus eerst wachten op een redelijke persoon aan die kant. En dan komt er vrij snel vrede, wie er ook door de Israeli's democratisch wordt verkozen.

Piet Hein
8 september 2004, 11:24
Vreselijk dat zo'n uitzonderlijke persoonlijkhei vermoord is door een extremist. Maar daar ligt niet het grootste probleem. Het grootste probleem is dat ze aan de andere kant van de lijn, bij de Palestijnen, nooit een Itzak Rabin hebben gehad. Ze zitten daar al vier of vijf decennia lang vast met dezelfde bloeddorstige smeerlap Arafat, en de enige mogelijke alternaieven lijken tot nu toe Hamasfiguren en andere gruwelhoofden te zijn.


Het is dus eerst wachten op een redelijke persoon aan die kant. En dan komt er vrij snel vrede, wie er ook door de Israeli's democratisch wordt verkozen.Ariel Sharon is niet veel beter dat is ook zo'n op machtsbelsute gek. En als ge er zo'n 2 hebt dan is er maar slechts een slachtoffer in de hele zaak de gewone joodse bevolking en de de gewone palestijnse M/V.

Antoon
8 september 2004, 11:51
Ariel Sharon is niet veel beter dat is ook zo'n op machtsbelsute gek. En als ge er zo'n 2 hebt dan is er maar slechts een slachtoffer in de hele zaak de gewone joodse bevolking en de de gewone palestijnse M/V.
Dat is jouw mening waar ik het niet mee eens ben. Maar hoedanook, Sharon kan zo worden weggestemd. De Israëli's hebben linkse en rechtse eerste-ministers gehad, eens weer een vredesduif, dan weer een havik, soms een neutrale persoonlijkheid. Telkens weer moet de eerste-minister zich verantwoorden voor het volk dat dan beslist wie er wordt verkozen. In al die tijd heeft er aan de 'andere kant' alleen maar een en dezelfde moordlustige smeerlap gestaan. En hij staat er nog. En dat is het grootste probleem.

Piet Hein
8 september 2004, 12:02
Mensen vermoorden zonder hen eerst een eerlijk proces te gevens is ook misdadig.

Trouwens de doodstraf is een verwerpelijke straf.