PDA

View Full Version : Deadline 24 uren : bidden en hopen voor Franse journalisten


Bloxbuster
31 augustus 2004, 20:51
Wanneer verstrijkt die termijn nu... vannacht

http://www.hetvolk.be/Images/Uploaded_Images/ffl290804c.jpg

Bhairav
31 augustus 2004, 21:15
Sommige mensen vinden mensenlevens niet zo veel waard, en vinden principes belangerijker. Zie maar eens wat er van zo'n mentaliteit komt.

Rock Against Communism
31 augustus 2004, 21:19
Sommige mensen vinden mensenlevens niet zo veel waard, en vinden principes belangerijker. Zie maar eens wat er van zo'n mentaliteit komt. toegeven aan zulke chantage zet de deur open voor toekomstige dergelijke acties. Ge denkt toch niet dat die islamwacko's zullen stoppen na deze twee exemplaren? neenee, eens als het lekker loopt zullen er meer koppen rollen, letterlijk dan.

Bhairav
31 augustus 2004, 21:24
Dus kop eraf? :)

Rock Against Communism
31 augustus 2004, 21:29
Dus kop eraf? :) neen hoor, zo wreed ben ik niet8)
Maar vrijlating kan niet in ruil voor een elementaire wet die nu eenmaal onveranderlijk is. Onderhandelen is goed, maar harde repressie is beter. Frankrijk zou bij de oorlog in Irak niet zo arrogant tegen USA's schenen gestampt moeten hebben.. nu kunnen ze amerikaanse hulp meer dan gebruiken. De daders moeten opgespoord worden, hun netwerk opgerold, hun wapens in beslag genomen, hun lichamen in kooien gestopt, en hun holen en schuilplaatsen uitgerookt en met de grond gelijk gemaakt worden.

Tjolder
31 augustus 2004, 21:34
Dus kop eraf? :-)----------------
Uit foto's op een islamitische website blijkt dat twaalf in Irak ontvoerde Nepalezen geëxecuteerd zijn. De twaalf mannen werden eerder deze maand gegijzeld toen ze vanuit Nepal naar Irak kwamen om daar als koks en schoonmakers voor een Jordaanse onderneming te werken. De ontvoering was het werk van de Ansar al-Sunna groepering.

Volgens Ansar al-Sunna werkten de Nepalezen samen met Amerikaanse troepen in Irak. "We hebben de straf van God uitgevoerd op 12 Nepalezen die vanuit hun land hier naartoe kwamen om tegen de moslims te vechten en om de christenen en de joden te dienen," stond in een gedeelte van de verklaring.

Op de website stond naast de verklaring ook een serie foto's van gemaskerde mannen met de gijzelaars. Op de foto's is te zien hoe de gemaskerde mannen de keel van één van de ontvoerden doorsnijden en vervolgens zijn losgesneden hoofd omhoog houden. Andere slachtoffers zijn liggend op de foto's te zien met kogelgaten in hun rug.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/45790
-----------------------------

Wat een heldendaad om mensen te vermoorden die kwamen 'vechten' met een kookpan en dweil. :roll:

Darwin
31 augustus 2004, 22:11
Binnenkort hebben we misschien ook twee "martelaren" erbij.


En het schijnen potentieel heel belangrijke martelaars te zijn, want de moslims overal in de wereld schijten nu al in hun broek en reppen zich als nooit gezien totnogtoe om hun "afkeur" te uiten. Hebben we niet mogen meemaken met 9/11 en 3/11.


Na de US en Spanje krijgt nu ook Frankrijk zijn 9/11 ?

Bobke
31 augustus 2004, 22:20
Sommige mensen vinden mensenlevens niet zo veel waard, en vinden principes belangerijker. Zie maar eens wat er van zo'n mentaliteit komt.
Blijkbaar, wie gaat anders onschuldigen vermoorden omdat iets niet naar uw zin is?

Knuppel
31 augustus 2004, 22:23
----------------
Uit foto's op een islamitische website blijkt dat twaalf in Irak ontvoerde Nepalezen geëxecuteerd zijn. De twaalf mannen werden eerder deze maand gegijzeld toen ze vanuit Nepal naar Irak kwamen om daar als koks en schoonmakers voor een Jordaanse onderneming te werken. De ontvoering was het werk van de Ansar al-Sunna groepering.

Volgens Ansar al-Sunna werkten de Nepalezen samen met Amerikaanse troepen in Irak. "We hebben de straf van God uitgevoerd op 12 Nepalezen die vanuit hun land hier naartoe kwamen om tegen de moslims te vechten en om de christenen en de joden te dienen," stond in een gedeelte van de verklaring.

Op de website stond naast de verklaring ook een serie foto's van gemaskerde mannen met de gijzelaars. Op de foto's is te zien hoe de gemaskerde mannen de keel van één van de ontvoerden doorsnijden en vervolgens zijn losgesneden hoofd omhoog houden. Andere slachtoffers zijn liggend op de foto's te zien met kogelgaten in hun rug.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/45790
-----------------------------

Wat een heldendaad om mensen te vermoorden die kwamen 'vechten' met een kookpan en dweil. :roll:
Bitter weinig reacties op islamitische uitspattingen zoals deze, vindt je ook niet? Het gaat dan ook maar om mensenlevens in ruil voor het behoud van de o zo belangrijke koplappen voor vrouwen in openbare dienst.

Raven
31 augustus 2004, 22:37
Ah, en te bedenken dat op dit moment er een filmpje gedraaid wordt, hoe het ene hoofd na het andere eraf gezaagt wordt. Ik ben benieuwd, zou men ze hier naast elkaar vastbinden aan een bank, een soort van "groen" licht geven, en dan allebei tegelijkertijd het lot van de kafir toedienen? Of één voor één?

Met de ware Islam in het achterhoofd, zou het mooi zijn te zien hoe de ene kafir het hoofd afsnijdt van de andere kafir gedwongen door Allah. Is dat niet de droom van iedere Westerling-hatende moslim in een multi-culturele samenleving?

Ach, was het al maar morgend.

Seba
1 september 2004, 01:26
En wat vindt het VB ervan:



Het leven van Christian Chesnot en Georges Malbrunot, twee ontvoerde Franse journalisten in Irak, hangt aan een zijden draadje. De radicaal-islamitische gijzelnemers hebben in ruil voor hun vrijlating geëist dat de Franse regering terugkomt op het aangekondigde hoofddoekenverbod dat vandaag van kracht wordt in de Franse scholen. Het ultimatum liep gisteravond af. Het is niet duidelijk of de journalisten nog in leven zijn of het 'doodvonnis' intussen werd uitgevoerd.

In Frankrijk is grote beroering ontstaan. Zowat iedereen heeft de regering bezworen niet toe te geven aan de chantage van de terroristen. Opvallend is dat ook vertegenwoordigers van de grote moslimgemeenschap openlijk afstand hebben genomen van de gijzeling en de eisen van de ontvoerders. Dat is nieuw en die houding heeft mogelijk meer te maken met eigenbelang dan met echte bekommernis om het lot van de Franse journalisten.

De duidelijke stellingname kwam er zeker en vast in het besef dat zij bij een eventuele moord op de twee onschuldige journalisten zonder enige twijfel het onderspit zullen delven in het politieke en maatschappelijke debat over het al dan niet toelaten van de hoofddoek. De voorstanders van een zo groot mogelijke tolerantie weten zich dan plots in het gezelschap van fanatieke en niets ontziende fundamentalisten.

De ontvoering zet de al moeilijke verstandhouding tussen autochtonen en islamitische allochtonen in Frankrijk opnieuw onder hoogspanning. Om olie op de golven te gieten, laten woordvoerders van de Franse regering niet na om luidop te beklemtonen dat de islam voor 'vrede' staat en in wezen een zeer verdraagzame godsdienst is. Wie het wereldnieuws van elke dag volgt, zal zich wel eens afvragen of die politiek-correcte ode aan de islam wel overeenkomt met de realiteit

ik snap het niet goed: anders klaagt het VB altijd dat het stil blijft vanuit de moslimgemeenschap, nu er unaniem veroordeling volgt vanuit die hoek is het plotseling allemaal "eigenbelang, omdat men niet wil geidentificeerd worden in het kamp van de fundamentalisten". Maw: indien de moslimsgemeenschap die acties niet veroordeelt zegt het VB:"zie je wel, ze veroordelen het niet, ze gaan ermee akkoord", indien die acties wel veroordeeld worden, dan zegt het VB: "ze veroordelen die actie omdat ze in het maatschappelijk debat niet willen geïdentifeerd worden met die terroristen, ". Walgelijk!
Ik maak mij dan ook eerder sterk dat het VB ironisch genoeg deze acties probeert te gebruiken in eht maatschappelijk debat ipv in te zitten met het lot van die journalisten...

voicelesscharlie
1 september 2004, 03:37
Ik durf er mijn gat op verwedden dat ook België hiervan niet gespaard zal blijven.:die18:

Rr00ttt
1 september 2004, 06:39
En wat vindt het VB ervan:
Volgens mij is de kans ook groot dat het grotendeels eigenbelang is... Als de franse spreekbuis van de moslims te vergelijken is met onze eigen moslimexecutieve kan je daar haast zeker van zijn.

Toch op zijn minst voor een niet te verwaarlozen deel van die gemeenschap. Cfr. het rapport van de franse staatsveiligheid...

ancapa
1 september 2004, 06:58
ze deinzen voor niets terug, niets houdt hen tegen, deze extremisten hebben een blind geloof en blinde haat... er waren 60 jaar geleden ook zo'n mensen bezig, slechts in één land. Voor een sjaaltje riskeren ze geslacht te worden als varkens... GRUWELIJK !

Deze fundamentalisten verspreiden zich in heel het oosten, de islamitische dreiging loopt stilaan uit de hand ! Zelfs zuidoost Azië Indonesië Thailand is niet meer veilig... Welk land volgt ? Turkije ?

Tegendradigaard
1 september 2004, 09:14
ISLAM = VREDE !!!

Jaja dat zien we.
Mannen mogen in vredesnaam hun vrouw afslaan en worden gedekt door hun religie
Gelovigen mogen anders-gelovigen doden en worden gedekt door hun religie
Gelovigen mogen anders-gelovigen ontvoeren en doden en worden gedekt door hun religie

Zoals de reportage over Saoudi Arabië waar in de Saoudies duidelijk lieten weten dat als er niet-gelovigen omkwamen bij terreur daden ze dat normaal vonden en zeker niet erg vonden. Maar er mochten geen saoudies of islamieten onder de slachtoffers vallen.

Tja Islam = vrede ? zou het niet beter zijn ISLAM = WREDE godsdienst ?

Herr Flick
1 september 2004, 09:20
Binnenkort hebben we misschien ook twee "martelaren" erbij.


En het schijnen potentieel heel belangrijke martelaars te zijn, want de moslims overal in de wereld schijten nu al in hun broek en reppen zich als nooit gezien totnogtoe om hun "afkeur" te uiten. Hebben we niet mogen meemaken met 9/11 en 3/11.


Na de US en Spanje krijgt nu ook Frankrijk zijn 9/11 ?

De moslims hebben dan ook schrik van 't vreemdelingenlegioen, ... die gasten zijn mean killingmachines als ze losgelaten worden, ...

Raven
1 september 2004, 09:43
En wat vindt het VB ervan:



ik snap het niet goed: anders klaagt het VB altijd dat het stil blijft vanuit de moslimgemeenschap, nu er unaniem veroordeling volgt vanuit die hoek is het plotseling allemaal "eigenbelang, omdat men niet wil geidentificeerd worden in het kamp van de fundamentalisten". Maw: indien de moslimsgemeenschap die acties niet veroordeelt zegt het VB:"zie je wel, ze veroordelen het niet, ze gaan ermee akkoord", indien die acties wel veroordeeld worden, dan zegt het VB: "ze veroordelen die actie omdat ze in het maatschappelijk debat niet willen geïdentifeerd worden met die terroristen, ". Walgelijk!
Ik maak mij dan ook eerder sterk dat het VB ironisch genoeg deze acties probeert te gebruiken in eht maatschappelijk debat ipv in te zitten met het lot van die journalisten...
Openlijk afstand nemen.... In een betogingkse van 3000 man waar dan nog es vooral Parijzenaars aan deelnamen.

De enige betoging die ik mij kan voorhalen zijn de auto's die elke avond in brand schieten in de Parijse voorsteden. Of het feit dat er totaal geen overheid meer is in het stadje Trappes.

Dinosaurus
1 september 2004, 09:45
Seba schreef:
... die houding heeft mogelijk meer te maken met eigenbelang dan met echte bekommernis om het lot van de Franse journalisten.


Tja, Seba, je had het zelf al in bold gezet, hé...

Spolpoel
1 september 2004, 10:06
En wat vindt het VB ervan:



ik snap het niet goed: anders klaagt het VB altijd dat het stil blijft vanuit de moslimgemeenschap, nu er unaniem veroordeling volgt vanuit die hoek is het plotseling allemaal "eigenbelang, omdat men niet wil geidentificeerd worden in het kamp van de fundamentalisten". Maw: indien de moslimsgemeenschap die acties niet veroordeelt zegt het VB:"zie je wel, ze veroordelen het niet, ze gaan ermee akkoord", indien die acties wel veroordeeld worden, dan zegt het VB: "ze veroordelen die actie omdat ze in het maatschappelijk debat niet willen geïdentifeerd worden met die terroristen, ". Walgelijk!
Ik maak mij dan ook eerder sterk dat het VB ironisch genoeg deze acties probeert te gebruiken in eht maatschappelijk debat ipv in te zitten met het lot van die journalisten...
Het VB heeft geen ongelijk met haar analyse.
De Franse moslims handelen puur uit eigenbelang.
Waar bleven de Franse en andere Europese moslims trouwens na de slachtpartijen van 9/11 in de USA en 3/11 in Spanje? Waar blijven de massale protestbetogingen van moslims tegen de terreurdaden die dagelijks en wereldwijd in naam van hun religie gepleegd worden? Juist. Je ziet de Frans moslims niet betogen tegen de genocide die in naam van de islam in Darfour al maanden bezig is.
Je ziet ze nu wel even - redelijk low profile - in Frankrijk : precies omdat ze weten dat als de lynchpartij in naam van hun vredelievende godsdienst doorgaat, hun maatschappelijke positie en macht als minderheid in het gedrang zal komen. De Franse publieke opinie, noch de beleidsvoerders, zullen geen interesse meer hebben om nog langer rekening te houden met de verzuchtingen van een gemeenschap die niet in staat is 'en bloc' en heel uitgesproken te reageren tegen het terrorisme dat door haar religie gepredikt wordt. Vandaar de bijzonder zwakke poging uit louter zelfbehoud om nu niet geïdentificeerd te worden met hun extremistische broeders waarvan ze de religieuse boodschap overigens WEL delen. Het terrorisme vindt zijn kiem trouwens in de hoofdstelling van de islam : er is maar één god, en 1 profeet.
Let op de "maar één" die in sé een boodschap van intolerantie is. Hoe kan een gematigde moslim zich nu 'gemeend' distantiëren, als zijn religieuse overtuiging dezelfde is als die van de extremist? Niet dus. Hij kan enkel geniepig doen alsof het hem choqueert. Maar in hun binnenste gniffelen ze !

Betweter
1 september 2004, 10:13
Volgens mij is het allemaal de schuld van die neo-nazi's van het VNJ! Dat is wel zonneklaar me dunkt!

Spolpoel
1 september 2004, 10:18
ISLAM = VREDE !!!

Jaja dat zien we.
Mannen mogen in vredesnaam hun vrouw afslaan en worden gedekt door hun religie
Gelovigen mogen anders-gelovigen doden en worden gedekt door hun religie
Gelovigen mogen anders-gelovigen ontvoeren en doden en worden gedekt door hun religie

Zoals de reportage over Saoudi Arabië waar in de Saoudies duidelijk lieten weten dat als er niet-gelovigen omkwamen bij terreur daden ze dat normaal vonden en zeker niet erg vonden. Maar er mochten geen saoudies of islamieten onder de slachtoffers vallen.

Tja Islam = vrede ? zou het niet beter zijn ISLAM = WREDE godsdienst ?
Zelfs de brave politiek correcte jongen Rudi Vranckx geeft deze week in de Humo zijn bedenken voor de 'vredelievende' islam. Na al zijn omzwervingen in de islamitische apelanden kent hij inmiddels de aard van het beestje. Zo twijfelt hij er ook geen moment aan dat er verschillende moslimextremisten huizen in Borgerokko, onder het toeziend maar weliswaar incompetent oog van de Staatsveiligheid.

Knuppel
1 september 2004, 10:31
Het is intussen duidelijk dat niet alleen de moslims zelf niet erg gemotiveerd zijn om deze slachtpartijen terwille van het behoud van hoofdbedekkingen in openbare dienst af te keuren. Black Girls, Rafkes, filosofen en andere 'progressieve' gelijkgestemden mankeren er hier enkel aan om dat crapuul nog gelijk te geven ook.

fernand
1 september 2004, 10:32
De moslims hebben dan ook schrik van 't vreemdelingenlegioen, ... die gasten zijn mean killingmachines als ze losgelaten worden, ...
Ik denk dat ze niet alleen schrik hebben dat die van het vreemdelingenlegioen zullen worden ingezet in Irak.
Maar dat ze schrik hebben dat dit de druppel zal zijn, om de Fransen over de streep te trekken om eveneens in hun eigen land aan een moslim genocide te beginnen.
De aard van de Fransen kennende zal er niet te veel meer mogen gebeuren!
Ze zijn het gespuis zat. En tevens zullen zoals steeds, "de goeden het met de slechten moeten bekopen.
Zoals het nu gaat, is het onmogelijk te houden.
Ik ben zeker geen voorstander van de inval van de Ami's in Irak, de bevolking moesten wanneer ze Sadam weg wilden het maar zelf doen!
Nu gaat men er nog een burgeroorlog bij creëren.
Maar ik hoop wanneer die mensen vermoord worden, dat Frankrijk zijn Legioenairs er naartoe stuurt, maar met een BLANCO volmacht!
En geen gezever wanneer ze terug naar huis komen!

Herr Flick
1 september 2004, 11:20
Ik denk dat ze niet alleen schrik hebben dat die van het vreemdelingenlegioen zullen worden ingezet in Irak.
Maar dat ze schrik hebben dat dit de druppel zal zijn, om de Fransen over de streep te trekken om eveneens in hun eigen land aan een moslim genocide te beginnen.
De aard van de Fransen kennende zal er niet te veel meer mogen gebeuren!
Ze zijn het gespuis zat. En tevens zullen zoals steeds, "de goeden het met de slechten moeten bekopen.
Zoals het nu gaat, is het onmogelijk te houden.
Ik ben zeker geen voorstander van de inval van de Ami's in Irak, de bevolking moesten wanneer ze Sadam weg wilden het maar zelf doen!
Nu gaat men er nog een burgeroorlog bij creëren.
Maar ik hoop wanneer die mensen vermoord worden, dat Frankrijk zijn Legioenairs er naartoe stuurt, maar met een BLANCO volmacht!
En geen gezever wanneer ze terug naar huis komen!

Dat is het net, Legionairs hebben bijna altijd een BLANCO volmacht, ze zijn er trouwens al actief geweest, en het zou me niets verbazen, dat de Fransen nu tijd aan het kopen zijn, om heel dat tereurgroepeken daar eens goe en professioneel op te doeken...

Legionairs zijn niet alleen meedogenloos, ze behoren bovendien tot de best getrainde eliteeenheden van de wereld, enkel Seals, Special Forces en SAS komen zo een een beetje in de buurt van die gasten. Bovendien zijn ze ook heel sterk in het infiltreren in moslim gebied. Ze hebben een traditie die gestoeld is op de strijd in Algerije, maar dan al van voor de jaren 60.

SB1234
1 september 2004, 12:27
De Fransen zullen hun kritiek op de VS nu snel-snel gaan herzien vermoed ik en als de twee geëxecuteerd worden zal de reactie navenant zijn.

De Nepalezen (ik die dacht dat het een erg vredig volkje was) hebben alvast woedend gereageerd op de executie van hun 12 landgenoten gisteren.
175 tt-TV1 175 wo 01 sep 12:50:17
buitenland ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

ZWARE RELLEN IN NEPAL NA EXECUTIE IRAK
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
In Nepal is het tot zware rellen geko-
men na de executie van twaalf Nepalezen
maandag. Duizenden mensen hebben in de
hoofdstad Kathmandu een moskee
aangevallen en in brand gestoken.

Demonstranten koelden ook hun woede op
de kantoren van Qatar Airways en van
verschillende organisaties die Nepalese
werkkrachten naar het buitenland
sturen.

Ze schreeuwden dat ze wraak willen voor
de executie van hun landgenoten. Ze
verweten de Nepalese regering ook dat
die niets heeft gedaan om de gijzelaars
vrij te krijgen. In Kathmandu is
intussen een avondklok van kracht.

ancapa
1 september 2004, 12:48
De legionairs sturen ? Geweld met geweld oplossen... als dat de enige alternatief is, staat een vierde wereldoorlog voor de deur !

Het moslimextremisme moet aangepakt worden en dat moet er uit !
En dat is net het probleem, de Jihad of heilige oorlog is niet in te schatten, jaren later zullen ze nog wraak nemen. Je elimineert er één en er staan er twee andere klaar met de Koran in de hand...

De escalatie in Palestina-Israel, Irak, Zuidoost-Azië enz... overloop het maar 8O

fernand
1 september 2004, 13:14
De legionairs sturen ? Geweld met geweld oplossen... als dat de enige alternatief is, staat een vierde wereldoorlog voor de deur !

Het moslimextremisme moet aangepakt worden en dat moet er uit !
En dat is net het probleem, de Jihad of heilige oorlog is niet in te schatten, jaren later zullen ze nog wraak nemen. Je elimineert er één en er staan er twee andere klaar met de Koran in de hand...

De escalatie in Palestina-Israel, Irak, Zuidoost-Azië enz... overloop het maar 8OWas met de japanners ook zo een historie.
Maar het ene geweld is het andere niet.
Beter de uitspraak van guynokio. Snel en efficient.
De amerikanen hebben er de "wapens" voor.
En zo wanneer de islam terug gebombardeeerd is naar de jaren stillekens, zal er geen derde wereldoorlog nodig zijn.
Met het laten verwateren en escaleren, zal er wel een derde wereldoorlog nodig zijn!
Gooi die rotzooi buiten, en sluit de grenzen voor het gespuis!
Bewaak de grenzen, en desnoods torpedeer maar hun bootjes. Wedden dat het vlug gedaan zal zijn?
Een zelfmoordaanslag.
Een dorp van de kaart.
Nieuwe zelfmoordaanslag.
Nieuw dorp van de kaart, en dat bij loting of wanneer geweten is uit welk dorp die man of vrouw komt, dat dorp of stad platleggen, met man en muis!
Wedden dat het vlug gedaan zal zijn met de martelaren?

Herr Flick
1 september 2004, 13:32
De legionairs sturen ? Geweld met geweld oplossen... als dat de enige alternatief is, staat een vierde wereldoorlog voor de deur !

Het moslimextremisme moet aangepakt worden en dat moet er uit !
En dat is net het probleem, de Jihad of heilige oorlog is niet in te schatten, jaren later zullen ze nog wraak nemen. Je elimineert er één en er staan er twee andere klaar met de Koran in de hand...

De escalatie in Palestina-Israel, Irak, Zuidoost-Azië enz... overloop het maar 8O

Die staat zowiezo al voor de deur, het is alleen een kwestie van tijd.

Seba
1 september 2004, 23:35
Het VB heeft geen ongelijk met haar analyse.
De Franse moslims handelen puur uit eigenbelang.
Waar bleven de Franse en andere Europese moslims trouwens na de slachtpartijen van 9/11 in de USA en 3/11 in Spanje? Waar blijven de massale protestbetogingen van moslims tegen de terreurdaden die dagelijks en wereldwijd in naam van hun religie gepleegd worden? Juist. Je ziet de Frans moslims niet betogen tegen de genocide die in naam van de islam in Darfour al maanden bezig is.
Je ziet ze nu wel even - redelijk low profile - in Frankrijk : precies omdat ze weten dat als de lynchpartij in naam van hun vredelievende godsdienst doorgaat, hun maatschappelijke positie en macht als minderheid in het gedrang zal komen. De Franse publieke opinie, noch de beleidsvoerders, zullen geen interesse meer hebben om nog langer rekening te houden met de verzuchtingen van een gemeenschap die niet in staat is 'en bloc' en heel uitgesproken te reageren tegen het terrorisme dat door haar religie gepredikt wordt. Vandaar de bijzonder zwakke poging uit louter zelfbehoud om nu niet geïdentificeerd te worden met hun extremistische broeders waarvan ze de religieuse boodschap overigens WEL delen. Het terrorisme vindt zijn kiem trouwens in de hoofdstelling van de islam : er is maar één god, en 1 profeet.
Let op de "maar één" die in sé een boodschap van intolerantie is. Hoe kan een gematigde moslim zich nu 'gemeend' distantiëren, als zijn religieuse overtuiging dezelfde is als die van de extremist? Niet dus. Hij kan enkel geniepig doen alsof het hem choqueert. Maar in hun binnenste gniffelen ze !
wat een gezever. Wanneer was uw laatse betoging in combinatie met openlijke veroordeling bij Westers geweld (of bestaat dat soms niet?) U noemt Israel-betogers waarschijnlijk "linkse multikullers", bij de wandaden in Irak hebben we u ook neit gehoord, moeten we dan volgens uw logica besluiten dat u alle acties van de Amerikanen goedkeurt?

bruut geweld
2 september 2004, 00:45
De legionairs sturen ? Geweld met geweld oplossen... als dat de enige alternatief is, staat een vierde wereldoorlog voor de deur !
IDD !! GEWELD moet ge ALTIJD met geweld aanpakken en MET VEEL EXTREMER geweld. met fundamentalisten kan je niet meer discussieren als ze gijzelaars hebben. dan kies ik ervoor om die extremisten te elimineren... frankrijk zal dat ook wel zo zien ,de CRAP is reeds gescrambled wees gerust...
als ge hier iets mispeutert , wat doet de staat dan ? ze gebruikt GEWELD tegen u dmv een agent, als uw geweldadig verzet te hevig is komt er nog extremer geweld aan te pas. uiteindelijk verlies je
Als een staat diplomatiek niet kan tot een oplossing komen, wat gebruikt ze dan ? idd geweld.. en diegene met het meeste geweld wint.

Het moslimextremisme moet aangepakt worden en dat moet er uit !
En dat is net het probleem, de Jihad of heilige oorlog is niet in te schatten, jaren later zullen ze nog wraak nemen. Je elimineert er één en er staan er twee andere klaar met de Koran in de hand...

De escalatie in Palestina-Israel, Irak, Zuidoost-Azië enz... overloop het maar dat is het net ; het EXTREMISME moet aangepakt worden...
dat doe je in eerste instantie door het geen VOEDINGSBODEM te geven door andere conflicten (ja dan komen we bij de zionisten)
Dat alleen is echter niet voldoende, extremistische zotten kunnen ook andere redenen zoekn (het is de wil van god dat we ongelovigen bekeren of ze anders doden bijv) Dat moet je counteren door ervoor te zorgen dat ze geen REKRUTERINGSBASIS hebben , ZEKR niet in de westerse landen.

daarom ook dat we verwesterde moslims/niet praktizerende moslims/gematigden ZKER niet op dezelfde hoop mogen gooien, want dat is nu net wat die zotten willen. Het westers consumptiemodel is zeer sterk, en elke religie verwatert daarin...
om het toe te passen op ons land;
de tweede/derde generatie marrokanen/turken zijn ook bijna niet meer serieus bezig met hun godsdienst , maar willen een scooter, blitse GSM, mooie kleren etc...DIE klasse moeten we juist steunen en accepteren als onze mensen(eigen volk zo je wil) als we het extremisme willen bestrijden (actief en passief, korte en lange termijn).
Maar wat is de realiteit ?
de polarisatie tussen de gemeenschappen wordt JUIST ten top gedreven..
leidt tot uitsluiting,werkeloosheid, criminalisatie, diabolisering etc...dergelijke jongeren die nergens nog toekomstperspectief in zien z, zijn een makkelijke prooi voor islamfundamentalisten met een boodschap als : Maar nee, jongen, die westerlingen zijn de zwakken , jij bent zuiver, ze behandelen je als vuilnis, maar zij zijn het vuilnis als ongelovige honden in het oog van allah...en we zijn vertrokken he !!!! de appreciatie,waardering, eer etc wordt hun aangeboden , op lange termijn worden ze zo geïndoctrineerd dat ze ook verschrikkelijke zaken kunnen doen...

Diegenen die die polarisatie aanmoedigen zijn EVENZEER een deel van het probleem.
Polariseer ENKEL de zotten en accepteer de anderen als je broeder in de samenleving, maar nee, dingen zoals moslimongedierte.....en andere integrale polarisatie van de gehele groep moslims ...

GOE BEZIG...:oops:

JusticeLover
2 september 2004, 04:44
De franse journalisten hebben de dood zeker niet verdiend. Maar ja die barbaren slachten alles af wat ze maar tegenkomen. Nochtans dacht ik dat Frankrijk tegen de oorlog was. Frankrijk speelde toch geen rol tijdens bombardementen in Bagdat en al.. Maar ja Fransen zijn niet de eersten en de minste... Ze hadden toch ook Turken en Soudanezen afgeslacht. En wat deed Turkije en Soudan tegen Irak???

Ik vind het wel erg dat er mensen zijn die nog altijd niet weten dat terroristen geen onderscheid maken tussen goede en slechte. Om het anders te vertellen moesten die 'strijders' een Amerikaanse soldaat hebben gegijzeld die een familieleed van hem had omgebracht zou ik het nog begrijpen maarrr Fransen hadden duidelijk gezegd dat ze tegen oorlog waren en hebben ook geen TROEPEN in Irak.. En wat die terroristen eisen is toch niet bindend voor de Irakezen??? Rare toestanden.

Chipie
2 september 2004, 09:01
Via een al dan niet georchestreerde indiscretie vernam Le Soir dat Guy Verhofstadt met de idee speelt om de splitsing van het kies- en gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde te koppelen aan een herdefinitie van de faciliteiten. Hierbij zouden de faciliteiten eeuwigdurend worden voor Franstaligen die nu in de rand rond Brussel wonen en tevens zouden een aantal "onduidelijkheden" in de huidige wetgeving weggewerkt worden. Nieuwkomers zouden dezelfde rechten krijgen, maar de voordelen zouden beperkt worden in de tijd.
(geef ons gratis splitsing - Jan Hyoens)Waarom schakelen de Fransen hun vriendje Verhofstadt niet in om de vrijlating van de Franse reporters te bekomen? Het voornoemde idee is immers perfect mogelijk om de moslimterrosten hun goesting te geven en de Fransen (en de Belgskes) te doen geloven dat men niets heeft toegegeven:

het dragen van hoofddoeken eeuwigdurend maken voor de moslims die reeds in Frankrijk leven
nieuwe moslims zouden ook hoofddoeken mogen dragen, maar dit "voordeel" zou beperkt worden in de tijd, dus vermoedelijk eeuwig!
http://members.lycos.nl/creepjespsppaginas/animaties/aapjes/25_aapjes.gif

Sommigen denken dat de Vlamingen aapjes blijven...


GEWELD moet ge ALTIJD met geweld aanpakken en MET VEEL EXTREMER geweld

fernand
2 september 2004, 11:29
IDD !! GEWELD moet ge ALTIJD met geweld aanpakken en MET VEEL EXTREMER geweld. met fundamentalisten kan je niet meer discussieren als ze gijzelaars hebben. dan kies ik ervoor om die extremisten te elimineren... frankrijk zal dat ook wel zo zien ,de CRAP is reeds gescrambled wees gerust...
als ge hier iets mispeutert , wat doet de staat dan ? ze gebruikt GEWELD tegen u dmv een agent, als uw geweldadig verzet te hevig is komt er nog extremer geweld aan te pas. uiteindelijk verlies je
Als een staat diplomatiek niet kan tot een oplossing komen, wat gebruikt ze dan ? idd geweld.. en diegene met het meeste geweld wint.
dat is het net ; het EXTREMISME moet aangepakt worden...
dat doe je in eerste instantie door het geen VOEDINGSBODEM te geven door andere conflicten (ja dan komen we bij de zionisten)
Dat alleen is echter niet voldoende, extremistische zotten kunnen ook andere redenen zoekn (het is de wil van god dat we ongelovigen bekeren of ze anders doden bijv) Dat moet je counteren door ervoor te zorgen dat ze geen REKRUTERINGSBASIS hebben , ZEKR niet in de westerse landen.

daarom ook dat we verwesterde moslims/niet praktizerende moslims/gematigden ZKER niet op dezelfde hoop mogen gooien, want dat is nu net wat die zotten willen. Het westers consumptiemodel is zeer sterk, en elke religie verwatert daarin...
om het toe te passen op ons land;
de tweede/derde generatie marrokanen/turken zijn ook bijna niet meer serieus bezig met hun godsdienst , maar willen een scooter, blitse GSM, mooie kleren etc...DIE klasse moeten we juist steunen en accepteren als onze mensen(eigen volk zo je wil) als we het extremisme willen bestrijden (actief en passief, korte en lange termijn).
Maar wat is de realiteit ?
de polarisatie tussen de gemeenschappen wordt JUIST ten top gedreven..
leidt tot uitsluiting,werkeloosheid, criminalisatie, diabolisering etc...dergelijke jongeren die nergens nog toekomstperspectief in zien z, zijn een makkelijke prooi voor islamfundamentalisten met een boodschap als : Maar nee, jongen, die westerlingen zijn de zwakken , jij bent zuiver, ze behandelen je als vuilnis, maar zij zijn het vuilnis als ongelovige honden in het oog van allah...en we zijn vertrokken he !!!! de appreciatie,waardering, eer etc wordt hun aangeboden , op lange termijn worden ze zo geïndoctrineerd dat ze ook verschrikkelijke zaken kunnen doen...

Diegenen die die polarisatie aanmoedigen zijn EVENZEER een deel van het probleem.
Polariseer ENKEL de zotten en accepteer de anderen als je broeder in de samenleving, maar nee, dingen zoals moslimongedierte.....en andere integrale polarisatie van de gehele groep moslims ...

GOE BEZIG...:oops:
Hewel! Enorm tegen mijn goesting moet ik U één keer gelijk geven!.
Zachte heelmeesters, maken stinkende wonden!

fernand
2 september 2004, 11:32
De franse journalisten hebben de dood zeker niet verdiend. Maar ja die barbaren slachten alles af wat ze maar tegenkomen. Nochtans dacht ik dat Frankrijk tegen de oorlog was. Frankrijk speelde toch geen rol tijdens bombardementen in Bagdat en al.. Maar ja Fransen zijn niet de eersten en de minste... Ze hadden toch ook Turken en Soudanezen afgeslacht. En wat deed Turkije en Soudan tegen Irak???

Ik vind het wel erg dat er mensen zijn die nog altijd niet weten dat terroristen geen onderscheid maken tussen goede en slechte. Om het anders te vertellen moesten die 'strijders' een Amerikaanse soldaat hebben gegijzeld die een familieleed van hem had omgebracht zou ik het nog begrijpen maarrr Fransen hadden duidelijk gezegd dat ze tegen oorlog waren en hebben ook geen TROEPEN in Irak.. En wat die terroristen eisen is toch niet bindend voor de Irakezen??? Rare toestanden.Goed, wanneer zij het verschil niet kenne, waarom zouden wij het verschil moeten kennen tussengoede of slechte moslims. Dat ze naar huis gaan, dan hebben we alleen de autochtoner misdadigers te bestraffen, en raken onze gevangenissen "leeg"!

Sinistra
2 september 2004, 12:20
De franse journalisten hebben de dood zeker niet verdiend. Maar ja die barbaren slachten alles af wat ze maar tegenkomen. Nochtans dacht ik dat Frankrijk tegen de oorlog was. Frankrijk speelde toch geen rol tijdens bombardementen in Bagdat en al.. Maar ja Fransen zijn niet de eersten en de minste... Ze hadden toch ook Turken en Soudanezen afgeslacht. En wat deed Turkije en Soudan tegen Irak???

Ik vind het wel erg dat er mensen zijn die nog altijd niet weten dat terroristen geen onderscheid maken tussen goede en slechte. Om het anders te vertellen moesten die 'strijders' een Amerikaanse soldaat hebben gegijzeld die een familieleed van hem had omgebracht zou ik het nog begrijpen maarrr Fransen hadden duidelijk gezegd dat ze tegen oorlog waren en hebben ook geen TROEPEN in Irak.. En wat die terroristen eisen is toch niet bindend voor de Irakezen??? Rare toestanden.
Kijk es aan de linksen en de islamieten zijn verontwaardigd over deze kidnappingen door hun fundamentalistische vrienden?? Hebben jullie iets gepakt of zo, zijn jullie ziek????

JusticeLover
2 september 2004, 14:18
Kijk es aan de linksen en de islamieten zijn verontwaardigd over deze kidnappingen door hun fundamentalistische vrienden?? Hebben jullie iets gepakt of zo, zijn jullie ziek????Sinds wanneer zijn fundemantalisten onze vrienden? Een linkse ben ik ook niet!!

bruut geweld
2 september 2004, 14:21
de deadline verlengen...tot tweemaal toe.

persoonlijk geen goed oog in. denk dat ze allang dood zijn ...zovele verschillende groepjes bezig , blijkbaar zonder echt centraal commando.
het verzet van de gehele franse gemeenschap, inclusief de pro hoofddoekdragers is zekr bij de belangrijkste groepen in irak ter ore gekomen. als ze dood zijn , staan ze gigantisch voor lul. daarom beter deadline verlengen , eerst nog wat vrijlaten (alhoewel de turken eveneens dood zouden zijn ) en dan die boodschap van hun executie bekend maken....

hoop dat ik me vergis..
en positieve noot is dus wel dat fundamentalisten het franse samenhorigheidsgevoel ernstig hebben onderschat. als ze die twee geëxecuteerd hebben , ben ik wel benieuwd of de fransen hun eigen gematigde moslimgemeenschap dat zullen kwalijk nemen , zoals Nepal, of dat ook van hun kant men eerst fransman is, en dan pas christen, moslim, atheist etc....

JusticeLover
2 september 2004, 14:22
Goed, wanneer zij het verschil niet kenne, waarom zouden wij het verschil moeten kennen tussengoede of slechte moslims. Dat ze naar huis gaan, dan hebben we alleen de autochtoner misdadigers te bestraffen, en raken onze gevangenissen "leeg"!
Nice! Dan wens ik je veel plezier met hun:puppydog:

joske
2 september 2004, 15:25
maar waarom nu ineens die woede voor die gekidnapte journalisten,en een groot stilzwijgen over die 12 nepalezen die door die onmensen zijn afgeslacht,waarom die onthoofdingen voorgesteld worden als een fait divers en nu die algemene verontwaardiging over die ontvoerde journalisten,of is het omdat ze ginderachter geen onderscheid meer maken.

bruut geweld
2 september 2004, 15:30
misschien omdat dit de TOPICtitel is...
en dat de nepalezen in een andere topic besproken worden

Riksken
9 september 2004, 17:22
De legionairs sturen ? Geweld met geweld oplossen... als dat de enige alternatief is, staat een vierde wereldoorlog voor de deurHet Legioen staat als onderdeel van het Franse leger onder Frans opperbevel en vallen zodoende ook onder de NATO. Het Legioen heeft als voornaamste doel om waar ook ter wereld de Franse belangen te verdedigen. Als er Franse staatsburgers dreigen gelyncht te worden zou het er wel eens kunnen van komen. Verwacht echter geen grootschallige operatie's. Het Vreemdelingenlegioen telt dezer dagen maar een 8000 tal manschappen. Lijkt me eerder iets voor de C.R.A.P. Een elite eenheid die deel uitmaakt van het 2 REP. En als het al zover komt leest u er toch niks over. Commandoraids uitgevoerd door deze mannen blijven meestal een goed bewaard geheim.