PDA

View Full Version : Europese verkiezingen: Wie staat er achter TTIP?


Amon_Re
20 december 2013, 10:57
Zoals jullie allemaal weten zijn er ook samenvallende Europese verkiezingen en wat sommigen onder jullie misschien niet weten is dat er momenteel trade onderhandelingen aan de gang zijn met de US.

Na het falen van ACTA is men nu toe aan TTIP/TAFTA en het ziet ernaar uit dat alles wat men de vervloekte passages van ACTA opnieuw zal introduceren via deze nieuwe, geheime onderhandelingen.

Gezien het belang ervan zou ik graag weten wat de standpunten zijn van de Belgische/Vlaamse partijen maar ik vind deze niet direct terug, iemand een idee?

European Commission Admits It Plans To Put 'Corporate Christmas List' Of IP Demands Into TAFTA/TTIP (http://www.techdirt.com/articles/20131219/05544825628/actas-back-european-commission-reveals-plans-to-put-corporate-christmas-list-ip-demands-into-taftattip.shtml)

PS: Karel De Gucht is ermee gemoeid dus Open VLD zal wel voor zijn...

zonbron
20 december 2013, 12:12
Ik alvast niet.

En ook niet achter het TPP-gesjoemel dat nog 1000x erger is.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=192052

Desalniettemin:

At the very least, the European Commission should set up a formal inquiry into what happened at this meeting, to make sure such blatant favoritism is avoided in future. If it doesn't, we'll know definitively that not only is it happy to see corporates on both sides of the Atlantic given preferential treatment during TAFTA/TTIP, but that it really doesn't care who knows. Meanwhile, those who took to the streets of Europe to fight off ACTA last year may want to start getting their boots ready.

Amon_Re
20 december 2013, 12:52
Ik alvast niet.

En ook niet achter het TPP-gesjoemel dat nog 1000x erger is.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=192052

Desalniettemin:

At the very least, the European Commission should set up a formal inquiry into what happened at this meeting, to make sure such blatant favoritism is avoided in future. If it doesn't, we'll know definitively that not only is it happy to see corporates on both sides of the Atlantic given preferential treatment during TAFTA/TTIP, but that it really doesn't care who knows. Meanwhile, those who took to the streets of Europe to fight off ACTA last year may want to start getting their boots ready.

My boots are always ready

hikikomori85
20 december 2013, 18:43
Wat gaat die Franse hunne culturele zever ons niet kosten ? Hoe meer je buiten de onderhandelingen houdt, hoe minder beweegruimte je hebt voor de rest. Strak lopen we allemaal moddervet als in Amerika omdat onze markten overspoeld zullen worden met hunne goedkope bocht. Kunnen we dat in Franse chansons aanklagen.

Robinus V
20 december 2013, 21:00
Zoals jullie allemaal weten zijn er ook samenvallende Europese verkiezingen en wat sommigen onder jullie misschien niet weten is dat er momenteel trade onderhandelingen aan de gang zijn met de US.

Na het falen van ACTA is men nu toe aan TTIP/TAFTA en het ziet ernaar uit dat alles wat men de vervloekte passages van ACTA opnieuw zal introduceren via deze nieuwe, geheime onderhandelingen.

Gezien het belang ervan zou ik graag weten wat de standpunten zijn van de Belgische/Vlaamse partijen maar ik vind deze niet direct terug, iemand een idee?

European Commission Admits It Plans To Put 'Corporate Christmas List' Of IP Demands Into TAFTA/TTIP (http://www.techdirt.com/articles/20131219/05544825628/actas-back-european-commission-reveals-plans-to-put-corporate-christmas-list-ip-demands-into-taftattip.shtml)

PS: Karel De Gucht is ermee gemoeid dus Open VLD zal wel voor zijn...

Ik vermoed dezelfden die ACTA steunden? CD&V was daar toen voor en alle linkse partijen waren ertegen. Het standpunt van de anderen heb ik niet onthouden, al weet ik dat CD&V niet alleen was. Heb jij de standpunten van Open VLD en N-VA van toen onthouden?

EDIT: CD&V'ers, VLD'ers en LDD'ers hadden zich bij de stemming onthouden, niet voor gestemd. Maar dat vind ik al erg genoeg.

PeterC
28 maart 2014, 05:57
...
PS: Karel De Gucht is ermee gemoeid dus Open VLD zal wel voor zijn...

Karel De Gucht (European Commissioner for Trade) has to answer a lot of hard questions about the trade agreement.

Ik had enkel een klein deeltje gezien op 3sat in het programma Nano. Daar viel me vooral de arrogantie op van deze man. Dit interview is in het Engels en DG geeft alle antwoorden op vragen. Zo hebt u een idee (uiteraard vanuit zijn perspectief) en kan iedereen zelf bepalen of dit goed is of slecht. Ik moet er alvast niks van hebben. Engelstalig.

http://www.youtube.com/watch?v=vnOTyOjV4I4

Knuppel
28 maart 2014, 15:39
Verzoen er jullie maar alvast mee dat er met jullie wensen voor geen cent rekening zal worden gehouden door "Europa". Eender op welke partij jullie stemmen.

AsGardSGO
28 maart 2014, 15:57
Zoals jullie allemaal weten zijn er ook samenvallende Europese verkiezingen en wat sommigen onder jullie misschien niet weten is dat er momenteel trade onderhandelingen aan de gang zijn met de US.

Na het falen van ACTA is men nu toe aan TTIP/TAFTA en het ziet ernaar uit dat alles wat men de vervloekte passages van ACTA opnieuw zal introduceren via deze nieuwe, geheime onderhandelingen.

Gezien het belang ervan zou ik graag weten wat de standpunten zijn van de Belgische/Vlaamse partijen maar ik vind deze niet direct terug, iemand een idee?

European Commission Admits It Plans To Put 'Corporate Christmas List' Of IP Demands Into TAFTA/TTIP (http://www.techdirt.com/articles/20131219/05544825628/actas-back-european-commission-reveals-plans-to-put-corporate-christmas-list-ip-demands-into-taftattip.shtml)

PS: Karel De Gucht is ermee gemoeid dus Open VLD zal wel voor zijn...

A recurring theme was that the public needs to be re-educated to understand the value of industry monopoly rights.
In other words to re-install the doctrine by brainwashing (and threats or intimidation).

fcal
28 maart 2014, 15:58
Verzoen er jullie maar alvast mee dat er met jullie wensen voor geen cent rekening zal worden gehouden door "Europa". Eender op welke partij jullie stemmen.
U bedoelt met "Europa" waarschijnlijk de "EU", niet? Men gebruike beter de echte politieke naam dan deze van het continent.

Robinus V
28 maart 2014, 22:27
U bedoelt met "Europa" waarschijnlijk de "EU", niet? Men gebruike beter de echte politieke naam dan deze van het continent.

We zullen het dan ook hebben over het Koninkrijk Belgiƫ en over het Vlaamse Gewest.