PDA

View Full Version : N-VA heeft Leterme plaats op europese lijst aangeboden


peter1962
8 januari 2014, 11:18
Straffe kost...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1770099/2014/01/08/N-VA-heeft-Leterme-plaats-aangeboden-op-Europese-lijst.dhtml

Bart De Wever heeft aan Yves Leterme gevraagd om op de Europese lijst van N-VA te gaan staan voor de verkiezingen in mei. Maar de oud-premier zou niet zijn ingegaan op het aanbod. Dat schrijft Le Vif.

De contacten zouden zijn gelegd in de wandelgangen van de VRT maar het beoogde resultaat bleef uit. Yves Leterme had immers al beslist om deze verkiezingen aan zich te laten voorbijgaan en de vraag van Bart De Wever kon hem niet op andere gedachten brengen.

In november raakte trouwens al bekend dat het mandaat van het ex-stemmenkanon van CD&V bij de OESO met twee jaar werd verlengd. Sinds december 2011 is Leterme adjunct-secretaris-generaal bij de economische denktank.

Sonny Crockett
8 januari 2014, 11:32
Leterme zou ook geen meerwaarde zijn. Naar hoe ik het aanschouw, heeft hij al teveel van zijn krediet verloren.

Amon_Re
8 januari 2014, 11:38
N-VA zou krankzinnig moeten zijn om zoiets te doen. Het is dan ook maar een leugen.

Leterme ontkent toenaderingspoging N-VA (http://www.tijd.be/nieuws/politiek_economie_belgie/Leterme_ontkent_toenaderingspoging_N_VA.9449531-3136.art)

Xenophon
8 januari 2014, 11:55
Naar verluid heeft de N-VA, omdat Leterme geweigerd heeft, nu Van Acker gepolst.

BDW zei: "we moeten tegen elke prijs een van onze vrienden van het ACW op onze lijst hebben, in de strijd om als traditio aanvaard te worden gaan we tot het gaatje".

circe
8 januari 2014, 12:03
Kwaliteitsjournalistiek vergt veel investeringen. Als u een artikel wil delen, gebruik daarom onderstaande link in plaats van de tekst te knippen/kleven. Meer informatie over auteursrechten of intellectuele eigendom vindt u in onze Algemene Voorwaarden. http://help.tijd.be/?op=detail&articleId=8916071&nodeId=3474 Wie bijkomende rechten wil kopen voor collectief of commercieel gebruik, kan terecht bij Reprocopy. http://www.reprocopy.be/ Hierbij vindt u de link die u makkelijk met anderen kan delen: http://www.tijd.be/r/t/1/id/9449531.
Het klopt wel dat Leterme en De Wever elkaar gezien hebben in de marge van De Zevende Dag. En daar hebben ze een uitgebreid gesprek hebben. Al lachend heeft De Wever toen gezegd dat Leterme een plaats zou moeten krjigen op de Europese lijst. 'Maar dat was gekscherend bedoeld', luidt het bij de N-VA. 'Iedereen weet dat een lijst niet wordt gevormd in de foyer van een VRT-programma'.

Vraag is dan natuurlijk welke "neutrale" humorloze VRT bron dit netjes aan Le Vif is gaan overbrieven...

Xenophon
8 januari 2014, 12:17
Moderator? Verplaatsen naar K&K graag, het is tenslotte kolder.

Goudbever
8 januari 2014, 12:19
Je bent een trouwe voetsoldaat xenophob :-)

peter1962
8 januari 2014, 12:26
volgens de twee betrokken partijen zou het een kwakkel zijn die in Le Vif is geraakt...


Oud-premier Yves Leterme (CD&V) ontkent dat de N-VA hem onlangs een plaats op de Europese lijst voor de verkiezingen van mei 2014 aanbod. De N-VA doet het bericht van het Franstalige weekblad Le Vif af als een kwakkel.

Het Franstalige weekblad Le Vif kwam vanmorgen met het nieuws dat de N-VA oud-premier Yves Leterme (CD&V) een plaats zou hebben aangeboden op de Europese lijst voor de verkiezingen van mei 2014. N-VA-voorzitter Bart De Wever zou volgens het weekblad Leterme een aanbod hebben gedaan in de coulissen van De Zevende Dag.

Zowel de N-VA als Leterme zelf ontkennen het bericht. ‘Absoluut onjuist. Ik val uit de lucht’, aldus Leterme aan De Tijd.

Volgens de N-VA gaat het om een kwakkel die voortkomt uit een "gekscherend gesprek" tussen N-VA-voorzitter Bart De Wever en Yves Leterme. ‘Yves Leterme en Bart De Wever zaten samen in een debat in De Zevende Dag. Na afloop hadden ze nog een gesprek in de foyer van de VRT. Daar heeft Bart gekscherend tegen Leterme gezegd 'Yves, iemand zoals jij moet op onze Europese lijst’, aldus N-VA-woordvoerder Joachim Pohlmann.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140108_00918101

Goudbever
8 januari 2014, 12:32
Wel echt dus

Gwyndion
8 januari 2014, 13:00
Je zou toch hopen dat ze eerst hun bronnen nakijken voor zoiets te publiceren, het is niet in het geringste geloofwaardig.

Xenophon
8 januari 2014, 13:14
Je zou toch hopen dat ze eerst hun bronnen nakijken voor zoiets te publiceren, het is niet in het geringste geloofwaardig.

Het ergste vind ik het voor peter zelf, de OP, hij dacht dat hij nu wel zeker kon zijn dat het confederalisme van de N-VA opzijgezet ging worden.

Goudbever
8 januari 2014, 13:21
Je zou toch hopen dat ze eerst hun bronnen nakijken voor zoiets te publiceren, het is niet in het geringste geloofwaardig.


Yves Leterme en Bart De Wever zaten samen in een debat in De Zevende Dag. Na afloop hadden ze nog een gesprek in de foyer van de VRT. Daar heeft Bart tegen Leterme gezegd 'Yves, iemand zoals jij moet op onze Europese lijst’,

aldus N-VA-woordvoerder Joachim Pohlmann.

peter1962
8 januari 2014, 13:26
Het ergste vind ik het voor peter zelf, de OP, hij dacht dat hij nu wel zeker kon zijn dat het confederalisme van de N-VA opzijgezet ging worden.


Blijf jij maar verder fluiten in het donker hoor Xeno. Dat geeft rust.

Xenophon
8 januari 2014, 13:34
Blijf jij maar verder fluiten in het donker hoor Xeno. Dat geeft rust.

Dan probeer ik eens enig medegevoel te tonen, krijgen we weer zo'n giftige reactie. :(

En over "fluiten in het donker", ik ben van ons twee niet diegene met de N-VA-obsessie, Ik ben niet diegene bang is van de N-VA.

peter1962
8 januari 2014, 13:49
Dan probeer ik eens enig medegevoel te tonen, krijgen we weer zo'n giftige reactie. :(

En over "fluiten in het donker", ik ben van ons twee niet diegene met de N-VA-obsessie, Ik ben niet diegene bang is van de N-VA.

neenee, ik toonde empathie met je angstgevoel dat n-va na de verkiezingen het confederalisme in de kast gaat stoppen om in de federale te mogen meedoen. Ik had dus de beste der bedoelingen :-D

Sonny Crockett
8 januari 2014, 13:50
neenee, ik toonde empathie met je angstgevoel dat n-va na de verkiezingen het confederalisme in de kast gaat stoppen om in de federale te mogen meedoen. Ik had dus de beste der bedoelingen :-D

Hadden ze dat dan niet bij de vorige verkiezing gedaan?

Xenophon
8 januari 2014, 13:53
neenee, ik toonde empathie met je angstgevoel dat n-va na de verkiezingen het confederalisme in de kast gaat stoppen om in de federale te mogen meedoen. Ik had dus de beste der bedoelingen :-D

Ah ok, we hadden beide de beste bedoelingen, maar ik verstond het - zoals zo dikwijls, verkeerd.

Nu, laat het duidelijk zijn, ik heb geen schrik dat ze het confederalisme opzij zetten. Alles is dus dik in orde. :thumbsup:

zonbron
8 januari 2014, 13:55
Kwaliteitsjournalistiek vergt veel investeringen. Als u een artikel wil delen, gebruik daarom onderstaande link in plaats van de tekst te knippen/kleven. Meer informatie over auteursrechten of intellectuele eigendom vindt u in onze Algemene Voorwaarden. http://help.tijd.be/?op=detail&artic...71&nodeId=3474 Wie bijkomende rechten wil kopen voor collectief of commercieel gebruik, kan terecht bij Reprocopy. http://www.reprocopy.be/ Hierbij vindt u de link die u makkelijk met anderen kan delen: http://www.tijd.be/r/t/1/id/9449531.
Het klopt wel dat Leterme en De Wever elkaar gezien hebben in de marge van De Zevende Dag. En daar hebben ze een uitgebreid gesprek hebben. Al lachend heeft De Wever toen gezegd dat Leterme een plaats zou moeten krjigen op de Europese lijst. 'Maar dat was gekscherend bedoeld', luidt het bij de N-VA. 'Iedereen weet dat een lijst niet wordt gevormd in de foyer van een VRT-programma'.

Vraag is dan natuurlijk welke "neutrale" humorloze VRT bron dit netjes aan Le Vif is gaan overbrieven...

De Belgische humorloze kwaliteitsjournalistiek bereikt opnieuw een historisch laagtepeil, waarvan akte.

Nog ivm. met bovenstaand citaat :

Citaatrecht in België

De wet in België stelt, in artikel 21, lid 1 van de Wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten:
§ 1. Het citeren uit een werk dat op geoorloofde wijze openbaar is gemaakt, ten behoeve van kritiek, polemiek, recensie, onderwijs, of in het kader van wetenschappelijke werkzaamheden, maakt geen inbreuk op het auteursrecht, voor zover zulks geschiedt overeenkomstig de eerlijke beroepsgebruiken en het beoogde doel zulks wettigt.

Het citeren bedoeld in het vorige lid moet de bron en de naam van de auteur vermelden, tenzij dit niet mogelijk blijkt.

Jammer dat het niet verder gaat, zoals bvb. het fair-use principe in de VS.

zonbron
8 januari 2014, 13:58
Moderator? Verplaatsen naar K&K graag, het is tenslotte kolder.

Laten maar staan deze topic, het toont mooi aan hoe onze Belgische kwaliteitsjournalistiek omgaat met voor de verkiezingen relevante feiten, veelzeggend...

peter1962
8 januari 2014, 13:59
Hadden ze dat dan niet bij de vorige verkiezing gedaan?

Confederalisme stond toen niet op de agenda. Toen ging het over bhv en de staatshervorming. En n-va was toen tactisch nog niet zo sterk in het onderhandelen. Ten bewijze de "neen" van BDW gericht aan EDR waar hij zijn lot mee bezegelde en later tot zijn grote verwondering moest vaststellen dat de karavaan voorttrok in plaats van te wachten op hem.
Anno 2014 is n-va al heel wat slimmer geworden. Maar éérst moeten er nog verkiezingen gewonnen worden. :-)

zonbron
8 januari 2014, 14:00
Je zou toch hopen dat ze eerst hun bronnen nakijken voor zoiets te publiceren, het is niet in het geringste geloofwaardig.

Belgische onpartijdige journalistiek.

Robinus V
8 januari 2014, 14:02
Het artikel van hln is ondertussen aangepast.

Sonny Crockett
8 januari 2014, 14:09
Het artikel van hln is ondertussen aangepast.

Gelukkig, ... dan kan Henri het alvast niet meer gebruiken om zich wederom voor aap te zetten.

Hypochonder
8 januari 2014, 14:14
Had dit waar geweest en het was gelukt dan zou CD&V op zijn grondvesten daveren. Zo'n CD&V boegbeeld die overstapt naar NVA, enkel en alleen daarom zou het goed zijn.

zonbron
8 januari 2014, 14:43
Het artikel van hln is ondertussen aangepast.

Het kwaad is geschied! :-P

zonbron
8 januari 2014, 14:46
Confederalisme stond toen niet op de agenda. Toen ging het over bhv en de staatshervorming. En n-va was toen tactisch nog niet zo sterk in het onderhandelen. Ten bewijze de "neen" van BDW gericht aan EDR waar hij zijn lot mee bezegelde en later tot zijn grote verwondering moest vaststellen dat de karavaan voorttrok in plaats van te wachten op hem.
Anno 2014 is n-va al heel wat slimmer geworden. Maar éérst moeten er nog verkiezingen gewonnen worden. :-)

Oja, tovenaar Bracke zit nog steeds bij de NVA hoor.

De schoofzak
8 januari 2014, 14:58
Zou Di Rupo er (kortstondig) in getrapt zijn ?
En Beke ?
En wie nog ?

.

giserke
8 januari 2014, 15:00
N-VA heeft De Morgen en Knack alleszins een ferme trap tegen hun ballen verkocht.

Amon_Re
8 januari 2014, 15:12
Had dit waar geweest en het was gelukt dan zou CD&V op zijn grondvesten daveren. Zo'n CD&V boegbeeld die overstapt naar NVA, enkel en alleen daarom zou het goed zijn.

Het binnenhalen van Leterminus zou hun meer stemmen kosten dan opbrengen. Mijn steun zouden ze DIRECT verliezen.

Pjotr 2691
8 januari 2014, 15:23
Ondertussen hebben de regimezenders op tv er natuurlijk ook gewag van gemaakt en ergens in de rand meegedeeld hoe het echt gegaan is. Die doen bewust mee aan de schadeoperatie.

De schoofzak
8 januari 2014, 15:39
Het artikel van hln is ondertussen aangepast.

Goede pers is niet eerst een leugen plaatsen, en die dan rechtzetten.

Goede pers is wel: geen leugen plaatsen, maar van de eerste keer de waarheid.
Behalve als ze denken de nva er mee in een slecht daglicht te stellen.

.

Hypochonder
8 januari 2014, 16:18
Het binnenhalen van Leterminus zou hun meer stemmen kosten dan opbrengen. Mijn steun zouden ze DIRECT verliezen.

Dat is waar. Leterme en geloofwaardigheid dat is als water en vuur.

Xenophon
8 januari 2014, 16:22
Dat is waar. Leterme en geloofwaardigheid dat is als water en vuur.

Ach, hij heeft toch wel 5 minuten politieke moed? :lol:

Hypochonder
8 januari 2014, 16:26
Ach, hij heeft toch wel 5 minuten politieke moed? :lol:

Zeker, van Opgrimbie tot De Panne zullen ze het geweten hebben.

peter1962
8 januari 2014, 16:49
Oja, tovenaar Bracke zit nog steeds bij de NVA hoor.

Uiteraard. Die man zijn plan zal na de verkiezingen noch een heel bijzondere rol gaan spelen denk ik. Tenzij n-va voor nog 5 jaar federale oppositie kiest natuurlijk.

peter1962
8 januari 2014, 16:52
N-VA heeft De Morgen en Knack alleszins een ferme trap tegen hun ballen verkocht.

Wat bedoel je hiermee ?

R.Verhiest
8 januari 2014, 17:11
Xeno "Moderator? Verplaatsen naar K&K graag, het is tenslotte kolder."

Politiek heeft toch altijd een kolderesk aspect..

Liet men hier proefballonnetjes op? Misschien doet Leterme wel binnenkort mee met de
vereniging van de bijna-NV-A ers

(in afwachting van de Eenheidspartij voor Vlaanderen als de huidige achterban tenminste niemand (bijna niemand) wil uitsluiten)

Henri1
8 januari 2014, 17:43
Straffe kost...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1770099/2014/01/08/N-VA-heeft-Leterme-plaats-aangeboden-op-Europese-lijst.dhtml

Als dat waar is zijn ze echt ten einde raad bij n-va.

Henri1
8 januari 2014, 17:44
Moderator? Verplaatsen naar K&K graag, het is tenslotte kolder.

Sinds wanneer verkoopt HLN kolder ?

Henri1
8 januari 2014, 17:45
Gelukkig, ... dan kan Henri het alvast niet meer gebruiken om zich wederom voor aap te zetten.

Hoe zit het met je vorige wellicht gebande nickname ?

Xenophon
8 januari 2014, 17:55
Als dat waar is zijn ze echt ten einde raad bij n-va.

:lol:

Sinds wanneer verkoopt HLN kolder ?

Zoveel vragen Henri1.

fonne
8 januari 2014, 18:10
Sinds wanneer verkoopt HLN kolder ?

Sinds 7 juni 1888.

Remspoortobback
8 januari 2014, 18:58
Wat wen flutdraad

HRobin
8 januari 2014, 19:18
Gelukkig, ... dan kan Henri het alvast niet meer gebruiken om zich wederom voor aap te zetten.

Daar zou ik toch niet zo zeker van zijn :lol:

plǝɹǝʍ ǝp
8 januari 2014, 19:22
Je zou toch hopen dat ze eerst hun bronnen nakijken voor zoiets te publiceren, het is niet in het geringste geloofwaardig.

Dat is het probleem met de huidige generatie journalisten: de kwaliteit van hun werk is bedroevend laag (qua inhoud maar ook wat betreft spelfouten) en bronnen worden niet meer gecheckt want dan is misschien iemand anders weg met de scoop.

En dan maar klagen dat de verkoop van kranten achteruit gaat...

De schoofzak
8 januari 2014, 21:45
Als dat waar is zijn ze echt ten einde raad bij n-va.

Jij geloofde het hé ?

.

Maikel Joosten
8 januari 2014, 22:03
Varkens moeten nog eerst leren vliegen

Wie bedenkt zoiets en wat is het volgende? Dat De Croo junior die de nieuwe voorzitter wordt van pvda?

Svennies
8 januari 2014, 23:11
Gelukkig, ... dan kan Henri het alvast niet meer gebruiken om zich wederom voor aap te zetten.

Denkt ge dat....

De henri is echter een gewoontedier ....

Sinds wanneer verkoopt HLN kolder ?

Lap,weer een streepje erbij...:rofl::rofl:

Pjotr 2691
9 januari 2014, 07:42
Toch wel een flater van of afgang voor de goedgelovige TS en zijn politiek inzicht. Zo zonder enige twijfel een bericht overnemen om een topic te starten, een bericht waarbij iedereen die politiek een beetje volgt toch wel even de wenkbrauwen fronst en op zijn met enige gereserveerdheid in het oog houdt.

Pjotr 2691
9 januari 2014, 07:48
Edit

De schoofzak
9 januari 2014, 19:09
Als dat waar is zijn ze echt ten einde raad bij n-va.
Jij geloofde het hé ?

.

Ewel Rik, waart ge ermee weg ?

.

Echte Waal
9 januari 2014, 21:21
Je zou toch hopen dat ze eerst hun bronnen nakijken voor zoiets te publiceren, het is niet in het geringste geloofwaardig.

Waarom niet? Een ezel zoals Leterme heeft zijn plaats bij NvA.

Sonny Crockett
9 januari 2014, 21:41
Waarom niet? Een ezel zoals Leterme heeft zijn plaats bij NvA.

Het haantje doet een verwoede, helaas mislukte, poging om te provoceren.
Succes bij uw volgende poging!

Echte Waal
9 januari 2014, 21:44
Het haantje doet een verwoede, helaas mislukte, poging om te provoceren.
Succes bij uw volgende poging!

Hoe kan ik ge provoceren, Croquette?

Sonny Crockett
9 januari 2014, 21:45
Hoe kan ik ge provoceren, Croquette?

Uw Nederlands, is niet zo heel goed lijkt me.
Daarmee zet u toch al een grote stap in die richting.

Echte Waal
9 januari 2014, 21:54
Uw vlaams, is niet zo heel goed lijkt me.
Daarmee zet u toch al een grote stap in die richting.

fixed

Sonny Crockett
9 januari 2014, 22:02
fixed

Blijft u uw dommigheden maar opstapelen.

Echte Waal
9 januari 2014, 22:09
Blijft u uw dommigheden maar opstapelen.

Wie schuilt zich achter de naam "Croquette"?

Henri1
10 januari 2014, 07:03
Jij geloofde het hé ?

.

In het licht wat ze allemaal binnengehaald hebben verbaast niks me nog.