PDA

View Full Version : Parkeerboete voor begrafenisondernemer: "Ik kon de kist toch niet loslaten"


cookie monster
17 januari 2014, 03:35
Parkeerboete voor begrafenisondernemer: "Ik kon de kist toch niet loslaten"
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1775262/2014/01/16/Parkeerboete-voor-begrafenisondernemer-Ik-kon-de-kist-toch-niet-loslaten.dhtml
Het gaat om een boete van 15 euro, maar Petit is vastbesloten. "Ze mogen doen wat ze willen. Een gerechtelijke procedure beginnen of een deurwaarder op mij afsturen. Ik betaal het niet."
Zouden jullie die betalen of toch protest aantekenen zoals in bovenstaande ??


(Dit past zowel hier , als in algemeen) (https://www.google.be/search?q=forum+politics+be+gas+boete+begrafenisond ernemer+beboet+site:forum.politics.be&hl=nl&biw=681&bih=316#hl=nl&q=forum+politics+be+parkeerboete+site:forum.politi cs.be)

bembem
17 januari 2014, 03:43
Hum, ik zou die betalen, 't is maar 15 euro hé, niet omdat ik ermee akkoord ga maar om een eventuele extra boete te vermijden...

Jan van den Berghe
17 januari 2014, 08:58
Hum, ik zou die betalen, 't is maar 15 euro hé, niet omdat ik ermee akkoord ga maar om een eventuele extra boete te vermijden...

Mij komt het voor dat de gemeentelijke overheid zich ferm laten rollen heeft, daar die schijnbaar geen enkele inspraak meer heeft in de afhandeling van de boetes. Ofwel zijn er geen duidelijke afspraken gemaakt met betrekking tot dergelijke zaken.

Supe®Staaf
17 januari 2014, 14:02
Gezien er tegen die pestboetes en andere aftruggelarij weinig of geen verhaal mogelijk is: betalen en doorrekenen aan de klant.
Voor wie aan een kerkelijke dienst ettelijke honderden euro's kan spenderen, kan die boete boven hola er ook niet meer op aankomen.
't Is toch op kosten van 't (st)erfhuis.
:twisted:

Zucht
17 januari 2014, 14:07
Terwijl je aan't laden of lossen bent parkeer je toch niet ?

Supe®Staaf
17 januari 2014, 14:11
Terwijl je aan't laden of lossen bent parkeer je toch niet ?Maar betalen wel.

De schoofzak
17 januari 2014, 16:35
Als er nu één typisch voorbeeld moet gegeven worden van wat een gemeentebestuur op zeer lokaal niveau zou kunnen/moeten reguleren, dan zijn het toch wel dergelijke dinges als het sereen mogelijk maken van een begrafenisplechtigheid zeker.

Evengoed zie ik het wel mogelijk dat de een of de andere begrafenisondernemer of zijn personeelslid goed weet dat de afspraak is dat het personeel dat niet in de lijkwagen kan plaats nemen, GOED OP TIJD en OP EEN VOORZIENE PLAATS, de niet ceremoniële wagens moet parkeren gelijk iedereen.
En dat hij te lang in zijn bed is blijven liggen, of op café blijven hangen, en zich dan maar even wat vrijheid permitteert.
Straks staan daar achter de lijkwagen de auto's van de pastoor, de misdienaar, de koster, de Suisse, de fotograaf, de drukker, de lector, nonkel Aristide met zijn parkeerkaart van minder valide, en niet te vergeten, de Eerste Schepen want het zijn bijna verkiezingen.

.