PDA

View Full Version : Wat een raspaard recruteert nvaLimburg voor de verkiezingen!


De schoofzak
18 januari 2014, 07:39
Een raspaard.
Snel, in al zijn betekenissen.

De nieuwe definitie van een wit konijn.

titel: N-VA haalt CEO Damhert binnen
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140118_00935192


Bij de verkiezingen van 25 mei komt Grete Remen op voor de N-VA. Dat schrijft Het Belang van Limburg. Remen is de CEO van natuurvoedingsbedrijf Damhert.

N-VA-Limburg biedt Remen de tweede plaats aan op de lijst voor het Vlaams parlement, met in principe Jan Peumans als lijsttrekker. Het nationale kiescollege heeft nog wel het laatste woord.

Damhert produceert en verdeelt zowat 3.000 natuurvoedingsproducten. Het bedrijf is in volle expansie, forceerde met de zoetstof Tagotese een internationale doorbraak en telt nu al 140 werknemers waarvan 100 in Heusden-Zolder en 40 in het Italiaanse Latina.

Zipper
18 januari 2014, 12:36
een CEO, wat een verrassing.

De schoofzak
18 januari 2014, 12:52
een CEO, wat een verrassing.

Iemand die haar sporen verdiend heeft.
Iemand die werkgelegenheid gecreëerd heeft.

Wat een verrassing dat het geen fils of fille �* papa is.

.

Zipper
18 januari 2014, 13:01
Iemand die haar sporen verdiend heeft.
Iemand die werkgelegenheid gecreëerd heeft.

Wat een verrassing dat het geen fils of fille �* papa is.

.

Een kleine nuance, iemand die er vooral voor moet zorgen dat het bedrijf die zij leidt, zoveel mogelijk winst maakt met zo weinig mogelijk personeel.

Nebur
18 januari 2014, 13:12
Een kleine nuance, iemand die er vooral voor moet zorgen dat het bedrijf die zij leidt, zoveel mogelijk winst maakt met zo weinig mogelijk personeel.

Bedrijfsleiders van bedrijven die maar 100 banen creëren zouden ze moeten kruisigen, niet? Kapitalistische zwijnen!

Zipper
18 januari 2014, 13:15
een CEO, wat een verrassing.

en bestuurslid van VOKA. Meer moet dat blijkbaar niet zijn :lol:

Xenophon
18 januari 2014, 13:18
Veel nijd en haat in deze draad.

Henri1
18 januari 2014, 13:29
en bestuurslid van VOKA. Meer moet dat blijkbaar niet zijn :lol:

Eenstemeer bewijs dat n-va héél erg VOKA minder is.

Johan Bollen
18 januari 2014, 13:36
Een plaatselijke ondernemer met internationaal succes. Wat is daar verkeerd aan?

Johan Daelemans
18 januari 2014, 13:49
Een kleine nuance, iemand die er vooral voor moet zorgen dat het bedrijf die zij leidt, zoveel mogelijk winst maakt met zo weinig mogelijk personeel.

Dat zou de overheid ook moeten doen.
Zorgen dat zij haar rekeningen betaald krijgt met zo weinig mogelijk personeel.

Hopelijk krijgen we in de politiek genoeg CEO's bij elkaar om op te boksen tegen
de gevestigde politiek. De CEO 's en andere eenzame 'goedbedoelers' werden in het verleden maar al te gemakkelijk buiten gepest.

Henri1
18 januari 2014, 13:51
Dat zou de overheid ook moeten doen.
Zorgen dat zij haar rekeningen betaald krijgt met zo weinig mogelijk personeel.

Hopelijk krijgen we in de politiek genoeg CEO's bij elkaar om op te boksen tegen
de gevestigde politiek. De CEO 's en andere eenzame 'goedbedoelers' werden in het verleden maar al te gemakkelijk buiten gepest.

Gelukkig bestaan er dan vakbonden om het land lam te leggen.

Voor zover ik weet heeft n-va geen vakbond of arbeiders-vleugel.

djimi
18 januari 2014, 13:59
Een plaatselijke ondernemer met internationaal succes. Wat is daar verkeerd aan?

Dat ze straks wellicht prominent op een foei-lijst zal prijken.

Had ze maar gekozen voor CD&V, O-VLD, SP.a, of desnoods zelfs Groen!

In dat geval zouden de felle 'democraten' van dit forum over elkaars voeten struikelen om als eerste met het wierookvat te kunnen zwaaien.

Dezer dagen is zelfs de zonsopgang minder voorspelbaar.

kameleon
18 januari 2014, 14:02
Veel moet die ook niet doen he, het zijn de dieren die haar het vlees leveren. Zij moet ze alleen maar doodkappen.

Zipper
18 januari 2014, 14:06
Dat zou de overheid ook moeten doen.
Zorgen dat zij haar rekeningen betaald krijgt met zo weinig mogelijk personeel.

Hopelijk krijgen we in de politiek genoeg CEO's bij elkaar om op te boksen tegen
de gevestigde politiek. De CEO 's en andere eenzame 'goedbedoelers' werden in het verleden maar al te gemakkelijk buiten gepest.

Ja, CEO's als filantropen, dat ik daar nog niet aan gedacht heb. :-D

djimi
18 januari 2014, 14:13
Gelukkig bestaan er dan vakbonden om het land lam te leggen...

:roll:

Als vakbonden het land lam leggen, heet dat 'gelukkig'.

Als regeringsonderhandelingen het land lam leggen, is het kot te klein.

:roll:


Ik hoop elke dag een beetje vuriger dat de PS binnenkort de 'moeder aller verkiezingsnederlagen' mag vieren.

Hoe méér bittere tranen er dan in de Keizerslaan vloeien, hoe beter.


Vive La Wallonie Libre (libérée du Parasitisme Systématique)!

HRobin
18 januari 2014, 14:31
Eenstemeer bewijs dat n-va héél erg VOKA minder is.

Sommige schrijffouten geven een bericht een leuke dubbele bodem

Vrijheideerst
18 januari 2014, 15:19
Een kleine nuance, iemand die er vooral voor moet zorgen dat het bedrijf die zij leidt, zoveel mogelijk winst maakt met zo weinig mogelijk personeel.

Die patroons toch.

De schoofzak
18 januari 2014, 15:32
Een kleine nuance, iemand die er vooral voor moet zorgen dat het bedrijf die zij leidt, zoveel mogelijk winst maakt met zo weinig mogelijk personeel.

Mocht je nu nog zeggen:

zoveel mogelijk winst maakt met zo weinig mogelijk (personeel) kosten, dan zat je er al dichterbij.
Want zelfs dat is niet juist.

Het is gewoon 'winst maken'.

En het is perfect het goede recht van de eigenaar (eigenaar in persoon of in aandeelhouder) om met die winst te doen wat hij wil, namelijk geheel op gedeeltelijk opsoeperen, geheel of gedeeltelijk in het bedrijf houden om te groeien ...

Neem altijd het voorbeeld van de bakker.
Een bakker die twee gasten te werk stelt, mag perfect zijn zaak stopzetten of verkopen, op eenderwelk ogenblik dat hij daar goesting voor heeft.

Maar als hij zijn twee gasten het leven zuur maakt, of geen eerlijk loon geeft, dat zullen ze wel gauw naar een andere bakkerij trekken.

De meeste bakkers beseffen zeer goed wat ze moeten doen en laten, om op langere termijn ook nog altijd een mooie zaak te hebben ...

De meeste bakkersgasten beseffen dat even goed.

.

robert t
18 januari 2014, 16:14
Veel nijd en haat in deze draad.Nijd en haat? Geprojecteerd door wie? Zipper die een gooi doet naar de titel "Ik ben de meest productieve N-VA basher" maar het niet verder brengt dan een paar nietszeggende oneliners, gevolgd door Henri, de man die zonder zijn leermeester system totaal verloren is en van mening is dat deze draad over de vakbond gaat. Dergelijke tegenstrevers neem je toch niet ernstig?

JeeBee
18 januari 2014, 16:16
Mocht je nu nog zeggen:

zoveel mogelijk winst maakt met zo weinig mogelijk (personeel) kosten, dan zat je er al dichterbij.
Want zelfs dat is niet juist.

Het is gewoon 'winst maken'.



Meer nog, het is de dwingende opdracht om winst te maken. De enige manier om de toekomst van het bedrijf, de werknemers en meer algemeen van het land veilig te stellen.

En nu we het toch over de CEO van een bedrijf van - ocharme - 100 werknemers hebben, ik las vanmorgen in de krant dat Het ACV niet minder dan 3.800 werknemers heeft....dat is pas een uit de kluiten gewassen onderneming.......en die zenden ook hun 'zonen' en 'dochters' uit naar de kieslijst.

reservespeler
18 januari 2014, 16:43
Een kleine nuance, iemand die er vooral voor moet zorgen dat het bedrijf die zij leidt, zoveel mogelijk winst maakt met zo weinig mogelijk personeel.

Natuurlijk is dat zo.

reservespeler
18 januari 2014, 16:47
Veel moet die ook niet doen he, het zijn de dieren die haar het vlees leveren. Zij moet ze alleen maar doodkappen.

Welke dieren kapt zij dood?

reservespeler
18 januari 2014, 16:50
Meer nog, het is de dwingende opdracht om winst te maken. De enige manier om de toekomst van het bedrijf, de werknemers en meer algemeen van het land veilig te stellen.

En nu we het toch over de CEO van een bedrijf van - ocharme - 100 werknemers hebben, ik las vanmorgen in de krant dat Het ACV niet minder dan 3.800 werknemers heeft....dat is pas een uit de kluiten gewassen onderneming.......en die zenden ook hun 'zonen' en 'dochters' uit naar de kieslijst.

En die moeten er ook 200 raskideren.

Zucht
18 januari 2014, 17:00
Veel moet die ook niet doen he, het zijn de dieren die haar het vlees leveren. Zij moet ze alleen maar doodkappen.

Maken die dan vleesproducten ?
http://www.damhert.be/producten.cfm

Zipper
18 januari 2014, 17:19
Natuurlijk is dat zo.

iets totaal anders dus dan "jobs creëren".

Gwyndion
18 januari 2014, 17:23
iets totaal anders dus dan "jobs creëren".

Dus ze stellen niemand tewerk?

DewareJakob
18 januari 2014, 17:26
titel: N-VA haalt CEO Damhert binnen

Lijkt of N-VA Damhert heeft moeten overtuigen.
Waarom niet: CEO Damhert kiest voor N-VA. Klinkt wat anders.

giserke
18 januari 2014, 17:44
Maken die dan vleesproducten ?
http://www.damhert.be/producten.cfm

Zolang ze die suikervrije troep niet uitdeelt op de partijraad, is het voor mij geen probleem.

kameleon
18 januari 2014, 17:58
Maken die dan vleesproducten ?
http://www.damhert.be/producten.cfm

Veel moet die niet doen he, zelfs haar website eens aanpassen naar 2014 is er al te veel aan.

Witte Kaproen
18 januari 2014, 18:20
[QUOTE=De schoofzak;6978206]Een raspaard.
Snel, in al zijn betekenissen.

De nieuwe definitie van een wit konijn.

titel: N-VA haalt CEO Damhert binnen
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140118_00935192[/QUOTE

Schone zet van de N-VA tegen Ingrid Lieten.

fonne
18 januari 2014, 18:52
Veel moet die ook niet doen he, het zijn de dieren die haar het vlees leveren. Zij moet ze alleen maar doodkappen.

He? Doen ze de wormpjes in de suikervrije appelcake daar echt dood?

De schoofzak
18 januari 2014, 18:52
Dus ze stellen niemand tewerk?

Dat moet waarschijnlijk zo zijn hé.

Dus, ze werven iemand aan, en toch is dat "niemand te werk stellen" ...
Hoe meer ze aanwerven, hoe minder ze er te werk stellen ...

De sossenlogica is niet zo moeilijk.

.

fonne
18 januari 2014, 18:53
Lijkt of N-VA Damhert heeft moeten overtuigen.
Waarom niet: CEO Damhert kiest voor N-VA. Klinkt wat anders.

Bart de Wever is een groot kenner van dieetproducten. Een grote opsteker voor Damhert dat ze de toekomstige minister van economie mogen leveren:-)

Zipper
18 januari 2014, 18:57
Dus ze stellen niemand tewerk?

jawel, maar het is zeker niet hun hoofdbekommernis (zoals ze allemaal willen laten uitschijnen)

fonne
18 januari 2014, 19:23
Meer nog, het is de dwingende opdracht om winst te maken. De enige manier om de toekomst van het bedrijf, de werknemers en meer algemeen van het land veilig te stellen.

En nu we het toch over de CEO van een bedrijf van - ocharme - 100 werknemers hebben, ik las vanmorgen in de krant dat Het ACV niet minder dan 3.800 werknemers heeft....dat is pas een uit de kluiten gewassen onderneming.......en die zenden ook hun 'zonen' en 'dochters' uit naar de kieslijst.

Ja, maar die vuile kapitalisten van het ACV gaan natuurlijk wel 200 arme arbeiders ontslaan om hun efficiëntie te verhogen. Blijkbaar verkoopt hun product niet meer zo goed.

Gwyndion
18 januari 2014, 19:46
jawel, maar het is zeker niet hun hoofdbekommernis (zoals ze allemaal willen laten uitschijnen)

De hoofdbekommernis van een organisatie zou in de eerste plaats de continuiteit van de organisatie moeten zijn, moeilijk om winst of tewerkstelling te scheppen indien de continuiteit niet gegarandeerd is. Het is mogelijk niet hun hoofdactiviteit maar het is wel een gevolg aan hun activiteit dus zodra ze werknemers hebben scheppen ze werkgelegenheid.

Robinus V
18 januari 2014, 19:56
N-VA verzilvert hiermee haar rol van CEO-partij. Wie tussen de lijntjes leest, ziet opnieuw een verduidelijking in de prioriteiten van die partij:

'Maar de laatste jaren moest ik toezien hoe het van kwaad naar erger gaat. Pestbelastingen die ondernemerschap ontmoedigen, de enorme loonkosten die jobs vernietigen, het misbruik van de sociale voorzieningen, ... Dat stoot mij echt tegen de borst. Als onderneemster, als moeder, maar ook als burger.'

Ze wil dus met andere woorden goedkopere arbeiders, minder belastingen voor haar bedrijf en makkelijker mensen kunnen ontslaan aan wie ze daarna geen uitkering meer moet betalen.

Zondag
18 januari 2014, 20:40
N-VA verzilvert hiermee haar rol van CEO-partij. Wie tussen de lijntjes leest, ziet opnieuw een verduidelijking in de prioriteiten van die partij:

'Maar de laatste jaren moest ik toezien hoe het van kwaad naar erger gaat. Pestbelastingen die ondernemerschap ontmoedigen, de enorme loonkosten die jobs vernietigen, het misbruik van de sociale voorzieningen, ... Dat stoot mij echt tegen de borst. Als onderneemster, als moeder, maar ook als burger.'

Ze wil dus met andere woorden goedkopere arbeiders, minder belastingen voor haar bedrijf en makkelijker mensen kunnen ontslaan aan wie ze daarna geen uitkering meer moet betalen.

Zeer geachte heer Robinus,

Ikzelf zou wel een bedrijf willen met goedkopere arbeiders, minder belastingen en minder wettelijke beperkingen op het ontslag van werknemers aan wie ik daarna geen uitkering meer moet betalen. Ik ben zelfs tegen uitkeringen.

Toch zou het kunnen dat het gelijkheidsideaal mij even na, of zelfs nog nader aan het hart ligt dan u. Ik ben een liberaal en heb helemaal geen sympathie voor "liberale" partijen die vooral de belangen van de rijken verdedigen.

Nu heb ik zo goed als niets te zeggen over de houding van de N-VA ter zake, maar alleen uit uw citaat zou ik nog niet te veel conclusies trekken.

fonne
18 januari 2014, 21:21
N-VA verzilvert hiermee haar rol van CEO-partij. Wie tussen de lijntjes leest, ziet opnieuw een verduidelijking in de prioriteiten van die partij:

'Maar de laatste jaren moest ik toezien hoe het van kwaad naar erger gaat. Pestbelastingen die ondernemerschap ontmoedigen, de enorme loonkosten die jobs vernietigen, het misbruik van de sociale voorzieningen, ... Dat stoot mij echt tegen de borst. Als onderneemster, als moeder, maar ook als burger.'

Ze wil dus met andere woorden goedkopere arbeiders, minder belastingen voor haar bedrijf en makkelijker mensen kunnen ontslaan aan wie ze daarna geen uitkering meer moet betalen.

Als er werk is voor iedereen zijn uitkeringen ook niet meer nodig.
Maar ja, als je wil dat iedereen werk heeft zal je de arbeid goedkoper moeten maken. In de eerste plaats door het overheidsapparaat efficiënter te laten werken, zodat er minder belastingen nodig zijn. En in de tweede plaats door het vet van het profitariaat en subsidiaraat weg te snijden. Er blijft veel te veel van ons belastingsgeld plakken bij vakbonden en ziekenkassen die er hele immobiliënimperia mee opgebouwd hebben.

De schoofzak
18 januari 2014, 22:46
N-VA verzilvert hiermee haar rol van CEO-partij. Wie tussen de lijntjes leest, ziet opnieuw een verduidelijking in de prioriteiten van die partij:

'Maar de laatste jaren moest ik toezien hoe het van kwaad naar erger gaat. Pestbelastingen die ondernemerschap ontmoedigen, de enorme loonkosten die jobs vernietigen, het misbruik van de sociale voorzieningen, ... Dat stoot mij echt tegen de borst. Als onderneemster, als moeder, maar ook als burger.'

Ze wil dus met andere woorden goedkopere arbeiders, minder belastingen voor haar bedrijf en makkelijker mensen kunnen ontslaan aan wie ze daarna geen uitkering meer moet betalen.

En jij wilt het omgekeerde, zoals ik hierna tussen haakjes in het rood zet:

Ze wil dus met andere woorden goedkopere arbeiders (jij wilt dure arbeiders, liefst met laag netto loon maar met veel belasingen er boven op), minder belastingen voor haar bedrijf (jij wilt bedrijven kapot belasten) en makkelijker mensen kunnen ontslaan aan wie ze daarna geen uitkering meer moet betalen (en jij wilt dat werkgevers iedereen die één dag gewerkt heeft, vervolgens levenslang een werkloosheidsvergoeding garanderen).

Wel vriendschap, we verschillen van gedacht.

.

Demper
18 januari 2014, 22:51
Die brol van Damhert is niet te vreten.

Robinus V
18 januari 2014, 23:47
Als er werk is voor iedereen zijn uitkeringen ook niet meer nodig.
Maar ja, als je wil dat iedereen werk heeft zal je de arbeid goedkoper moeten maken. In de eerste plaats door het overheidsapparaat efficiënter te laten werken, zodat er minder belastingen nodig zijn. En in de tweede plaats door het vet van het profitariaat en subsidiaraat weg te snijden. Er blijft veel te veel van ons belastingsgeld plakken bij vakbonden en ziekenkassen die er hele immobiliënimperia mee opgebouwd hebben.

Als je de werkaanbiedingen wilt opkrikken door de lonen te laten dalen onder de leeflonen, dan kan er beter een beetje werkloosheid zijn.

Robinus V
19 januari 2014, 00:00
En jij wilt het omgekeerde, zoals ik hierna tussen haakjes in het rood zet:

Ze wil dus met andere woorden goedkopere arbeiders (jij wilt dure arbeiders, liefst met laag netto loon maar met veel belasingen er boven op), minder belastingen voor haar bedrijf (jij wilt bedrijven kapot belasten) en makkelijker mensen kunnen ontslaan aan wie ze daarna geen uitkering meer moet betalen (en jij wilt dat werkgevers iedereen die één dag gewerkt heeft, vervolgens levenslang een werkloosheidsvergoeding garanderen).

Wel vriendschap, we verschillen van gedacht.

.

Je mag in mijn berichten zoeken naar een pleidooi voor lage nettolonen en je gaat er geen vinden. De N-VA daarentegen wilt de reële lonen doen dalen. Excuseer, de reële lonen in 'sommige sectoren'. Het is maar in 'sommige sectoren' dat de indexering en dus een gelijk blijven van het reële inkomen te veel gevraagd is volgens N-VA. Het is maar omwille van de te hoge lonen in 'sommige sectoren' dat N-VA de indexering wilt vervangen door onderhandelingen voor elke sector apart. Hopelijk druk ik me niet te ongenuanceerd uit.

Sonny Crockett
19 januari 2014, 00:00
Als je de werkaanbiedingen wilt opkrikken door de lonen te laten dalen onder de leeflonen, dan kan er beter een beetje werkloosheid zijn.

Hoe komt u daarbij?

fonne
19 januari 2014, 00:54
Als je de werkaanbiedingen wilt opkrikken door de lonen te laten dalen onder de leeflonen, dan kan er beter een beetje werkloosheid zijn.
Heb je vaker van die gekke nachtmerries?

fonne
19 januari 2014, 01:04
Je mag in mijn berichten zoeken naar een pleidooi voor lage nettolonen en je gaat er geen vinden. De N-VA daarentegen wilt de reële lonen doen dalen. Excuseer, de reële lonen in 'sommige sectoren'. Het is maar in 'sommige sectoren' dat de indexering en dus een gelijk blijven van het reële inkomen te veel gevraagd is volgens N-VA. Het is maar omwille van de te hoge lonen in 'sommige sectoren' dat N-VA de indexering wilt vervangen door onderhandelingen voor elke sector apart. Hopelijk druk ik me niet te ongenuanceerd uit.
In zekere zin klopt dat. In sectoren waar het goed gaat stijgen de lonen sneller dan de index, in sectoren waar het slecht gaat stijgen ze wat trager. Wat op zich die sectoren de tijd geeft om af te bouwen of zich aan te passen, in plaats van regelrecht op het faillissement af te stevenen en iedereen te moeten ontslaan, of plots de werknemers voor het blok te moeten zetten met 25% loonsvermindering. Want dat is wat vandaag effectief gebeurt.
De hogere lonen in de betere sectoren trekken dan ook wel vanzelf werknemers weg uit sectoren waar de lonen trager stijgen, wat ook weer de nood aan naakte ontslagen vermijdt in sectoren die in problemen zitten. Al bij al is een dergelijk systeem een stuk socialer dan het huidige, het vermijdt grote schokken met de bijhorende massa-werkloosheid en persoonlijke drama's.
De index geeft eigenlijk hooguit een vals gevoel van veiligheid, uiteindelijk: wie werkloos wordt verliest veel meer dan een indexsprongetje.

Robinus V
19 januari 2014, 02:25
In zekere zin klopt dat. In sectoren waar het goed gaat stijgen de lonen sneller dan de index, in sectoren waar het slecht gaat stijgen ze wat trager. Wat op zich die sectoren de tijd geeft om af te bouwen of zich aan te passen, in plaats van regelrecht op het faillissement af te stevenen en iedereen te moeten ontslaan, of plots de werknemers voor het blok te moeten zetten met 25% loonsvermindering. Want dat is wat vandaag effectief gebeurt.

In sectoren waarin het goed gaat, kan er nu ook al onderhandeld worden over hogere lonen. In sectoren waarin het slecht gaat, kan inderdaad nu ook al voorgesteld worden aan de werknemers om voor lagere lonen te werken om niet tot ontslagen over te hoeven gaan. Wanneer het echt nodig is, gebeurt dat vanzelf. Als aangetoond wordt dat het bedrijf anders niet kan overleven, dan gaan de werknemers daar sowieso mee akkoord. We hebben er dus geen behoefte aan dat N-VA die loonsverlagingen verplicht.

Wat N-VA wilt bereiken, is dat er over het gelijk blijven van reële lonen onderhandeld moet worden en in het andere geval de reële lonen omlaaggaan. Ik vind dat de werkgevers (per bedrijf) moeten onderhandelen als ze lagere reële lonen willen eerder dan dat werknemers moeten onderhandelen als ze géén lagere reële lonen willen. De onderhandelingen van werknemers moeten dienen om hógere lonen af te dwingen. Het gelijk blijven van reële lonen moet de standaardtoestand zijn.

Ongeacht hoeveel moeite ik doe om de zaken ook vanuit andere standpunten te bekijken, nergens kan ik een sociaal aspect bij het N-VA-voorstel vinden.

daiwa
19 januari 2014, 03:14
Iemand die haar sporen verdiend heeft.
Iemand die werkgelegenheid gecreëerd heeft.

Wat een verrassing dat het geen fils of fille �* papa is.

.

Haar sporen verdiende ze inderdaad al in het zakenleven maar of het een raspaard in de politiek zal worden valt af te wachten.

daiwa
19 januari 2014, 03:18
Ja, maar die vuile kapitalisten van het ACV gaan natuurlijk wel 200 arme arbeiders ontslaan om hun efficiëntie te verhogen. Blijkbaar verkoopt hun product niet meer zo goed.

Gaan de arbeiders nu ook staken en het bedrijf lam leggen?

daiwa
19 januari 2014, 03:23
. Het gelijk blijven van reële lonen moet de standaardtoestand zijn.
Ongeacht hoeveel moeite ik doe om de zaken ook vanuit andere standpunten te bekijken, nergens kan ik een sociaal aspect bij het N-VA-voorstel vinden.

De torenhoge belastingen op het loon die er gekomen zijn door ondermeer de SP.a zou ik nu ook niet direct echt sociaal durven noemen.

MORPHEUS
19 januari 2014, 10:10
Gelukkig bestaan er dan vakbonden om het land lam te leggen.

Voor zover ik weet heeft n-va geen vakbond of arbeiders-vleugel.

dus geen verzuiling = dus geen fascisme.
puur democratie

Witte Kaproen
19 januari 2014, 10:11
[QUOTE=Demper;6979450]Die brol van Damhert is niet te vreten.[/QUOTE


Dat is ook de bedoeling van dieet-voeding;
zo weinig mogelijk eten :-)

Henri1
19 januari 2014, 10:24
dus geen verzuiling = dus geen fascisme.
puur democratie

Wij zullen het wellicht nooit eens geraken;

Pjotr 2691
19 januari 2014, 10:43
N-VA verzilvert hiermee haar rol van CEO-partij. Wie tussen de lijntjes leest, ziet opnieuw een verduidelijking in de prioriteiten van die partij:

'Maar de laatste jaren moest ik toezien hoe het van kwaad naar erger gaat. Pestbelastingen die ondernemerschap ontmoedigen, de enorme loonkosten die jobs vernietigen, het misbruik van de sociale voorzieningen, ... Dat stoot mij echt tegen de borst. Als onderneemster, als moeder, maar ook als burger.'

Ze wil dus met andere woorden goedkopere arbeiders, minder belastingen voor haar bedrijf en makkelijker mensen kunnen ontslaan aan wie ze daarna geen uitkering meer moet betalen.

Hoeveel jobs creëert bijvoorbeeld een VDL of een Gennez?

Remspoortobback
19 januari 2014, 10:50
Hoeveel jobs creëert bijvoorbeeld een VDL of een Gennez?

Heeft de keizer geen jobs voor Jannie haeck en jo cornu gecreëerd?

Pjotr 2691
19 januari 2014, 10:50
In sectoren waarin het goed gaat, kan er nu ook al onderhandeld worden over hogere lonen. In sectoren waarin het slecht gaat, kan inderdaad nu ook al voorgesteld worden aan de werknemers om voor lagere lonen te werken om niet tot ontslagen over te hoeven gaan. Wanneer het echt nodig is, gebeurt dat vanzelf. Als aangetoond wordt dat het bedrijf anders niet kan overleven, dan gaan de werknemers daar sowieso mee akkoord. We hebben er dus geen behoefte aan dat N-VA die loonsverlagingen verplicht.

Wat N-VA wilt bereiken, is dat er over het gelijk blijven van reële lonen onderhandeld moet worden en in het andere geval de reële lonen omlaaggaan. Ik vind dat de werkgevers (per bedrijf) moeten onderhandelen als ze lagere reële lonen willen eerder dan dat werknemers moeten onderhandelen als ze géén lagere reële lonen willen. De onderhandelingen van werknemers moeten dienen om hógere lonen af te dwingen. Het gelijk blijven van reële lonen moet de standaardtoestand zijn.

Ongeacht hoeveel moeite ik doe om de zaken ook vanuit andere standpunten te bekijken, nergens kan ik een sociaal aspect bij het N-VA-voorstel vinden.

Hmmmm, u bent blijkbaar nog niet van uw eerste leugen gebarsten. Nergens heeft N-VA het over verplichte loonverlagingen, wel om jaarlijks of tweejaarlijks overleg binnen de sector of het bedrijf om na te gaan wat er mogelijk is zonder het bedrijf of de sectorvte schaden of zonder de concurrentiepositie te verminderen want als dat gebeurt leidt het automatisch tot banenverlies.

Pjotr 2691
19 januari 2014, 10:53
Heeft VLD geen jobs voor Jannie haeck en jo cornu gecreëerd?
Oeps, ik had het bedrijf Di Rupo over het hoofd gezien. Naar het schijnt moeten de werknemers ervan ook fors inleveren, zonder onderhandelingen: te nemen of te laten.

Remspoortobback
19 januari 2014, 10:56
De dochter van de keizer heeft ook werk gevonden volgens ter zake

jogo
19 januari 2014, 10:59
Bart de Wever is een groot kenner van dieetproducten. Een grote opsteker voor Damhert dat ze de toekomstige minister van economie mogen leveren:-)

2
Poging tot uitbreiding van eigen belang meer moet ge daar niet achter zoeken.

Remspoortobback
19 januari 2014, 11:00
2
Poging tot uitbreiding van eigen belang meer moet ge daar niet achter zoeken.

Stel u voor dat de NVA het spa belang zou nastreven

Zou nogal belachelijk zijn

Pjotr 2691
19 januari 2014, 11:02
Gennez kan voor zichzelf nog geen tof ministerpostje creëren. Hoe zou ze anderen dan aan ee job helpen, die niet door de gemeenschap wordt betaald? Want in dat laatste was ze wel een crack.

De schoofzak
19 januari 2014, 11:09
Die brol van Damhert is niet te vreten.

Dat zegt de ceo van Heineken ook van zijn brol.
Toch maar goed dat hij er veel van produceert, dan is er voor ons genoeg van de rest.

Maar verstaat ge nu wat ik daarmee bedoel ?

.

De schoofzak
19 januari 2014, 11:14
Je mag in mijn berichten zoeken naar een pleidooi voor lage nettolonen en je gaat er geen vinden.
Dan komt jouw visie aardig in de buurt van het programma van de nva.
En tegelijk helemaal niet in de buurt van wat de oude machtspartijen er van gebakken hebben.


De N-VA daarentegen wilt de reële lonen doen dalen. Excuseer, de reële lonen in 'sommige sectoren'. Het is maar in 'sommige sectoren' dat de indexering en dus een gelijk blijven van het reële inkomen te veel gevraagd is volgens N-VA. Het is maar omwille van de te hoge lonen in 'sommige sectoren' dat N-VA de indexering wilt vervangen door onderhandelingen voor elke sector apart. Hopelijk druk ik me niet te ongenuanceerd uit.

En de paus heeft nog opgetreden in een homobar in Argentinië.

.

Anna List
19 januari 2014, 11:15
een CEO, wat een verrassing.

lol ... ceo als scheldwoord ...

De schoofzak
19 januari 2014, 11:17
Haar sporen verdiende ze inderdaad al in het zakenleven maar of het een raspaard in de politiek zal worden valt af te wachten.

Toch beter iemand die haar sporen al verdiend heeft in "het echte leven", dan pakweg een pas afgestudeerd studentje (wie?), iemand die ooit getennist heeft (wie?), enz.

.

De schoofzak
19 januari 2014, 11:19
Heeft de keizer geen jobs voor Jannie haeck en jo cornu gecreëerd?

Dat zijn geen jobs, dan zijn sluizen. Voor geld. Van belastingsgeld naar de partijkassen, met een aardig stukje dat voorbehouden blijft voor de betrokkene zelf natuurlijk.

.

fonne
19 januari 2014, 13:00
In sectoren waarin het goed gaat, kan er nu ook al onderhandeld worden over hogere lonen.

Nee, het politburo van de PS/SP.A heeft alle loonsverhogingen verboden.
Loonstop (http://be.accent.jobs/nl/job-blog/detail/de-loonstop-zijn-loonbonussen-en-loonopslag-voorgoed-verleden-tijd) heet dat. Ongeacht of het over goede of slechte sectoren gaat. Daardoor is er geen mobiliteit tussen de sectoren: wie in een slecht draaiend bedrijf zit krijgt net zo veel opslag als wie in een goed draaiend bedrijf zit. En dus wacht hij of zij af tot het bedrijf moet afdanken en de royale ontslagpremie in ontvangst kan genomen worden. Waardoor het bedrijf dan uiteindelijk recht op het faillissement afstevent. De hele sociale "bescherming" via de index en hoge ontslagpremies werkt gewoon averechts: het immobiliseert het ondernemingsleven en creëert massale werkloosheid.

In sectoren waarin het slecht gaat, kan inderdaad nu ook al voorgesteld worden aan de werknemers om voor lagere lonen te werken om niet tot ontslagen over te hoeven gaan. Wanneer het echt nodig is, gebeurt dat vanzelf. Als aangetoond wordt dat het bedrijf anders niet kan overleven, dan gaan de werknemers daar sowieso mee akkoord. We hebben er dus geen behoefte aan dat N-VA die loonsverlagingen verplicht.
Wat N-VA wilt bereiken, is dat er over het gelijk blijven van reële lonen onderhandeld moet worden en in het andere geval de reële lonen omlaaggaan.

Zo werkt dat in beschaafde landen toch? De arbeiders in die landen blijken veel beter af te zijn dan de kapotbelaste Vlamingen. Waarom twijfel je er aan dat een model dat in Duitsland perfect werkt niet ook in Vlaanderen zou kunnen werken? Het is in ieder geval een systeem dat met heel wat minder grote schokken werkt dan het onze.

Ik vind dat de werkgevers (per bedrijf) moeten onderhandelen als ze lagere reële lonen willen eerder dan dat werknemers moeten onderhandelen als ze géén lagere reële lonen willen. De onderhandelingen van werknemers moeten dienen om hógere lonen af te dwingen. Het gelijk blijven van reële lonen moet de standaardtoestand zijn.

de standaardtoestand is een gemiddelde, geen wettelijk opgelegd minimum.
Nu goed, in plaats van te onderhandelen over eerlijke loonsverhogingen zitten we vandaag in een situatie waarin de Vlaming effectief verarmt omdat ene Vandelanotte systematisch de index zit te manipuleren. De index reflecteert de reële kostenstijgingen toch al lang niet meer.

Ongeacht hoeveel moeite ik doe om de zaken ook vanuit andere standpunten te bekijken, nergens kan ik een sociaal aspect bij het N-VA-voorstel vinden.
Als je het scheppen van werkgelegenheid door een goed draaiende economie al bij voorbaat als asociaal afdoet is er weinig hoop dat je ooit iets sociaals gaat ontdekken in het N-VA programma.

daiwa
19 januari 2014, 13:19
Toch beter iemand die haar sporen al verdiend heeft in "het echte leven", dan pakweg een pas afgestudeerd studentje (wie?), iemand die ooit getennist heeft (wie?), enz.

.

Dat wel schoof maar al direct van een raspaard gaan spreken is wel overdreven, het blijft afwachten.
Denken we maar aan Valkeniers, succesvol in het zakenleven maar niet direct de beste voorzitter die het VB had.

Xenophon
19 januari 2014, 13:22
lol ... ceo als scheldwoord ...

De correcte vorm van het scheldwoord is 'Vlaamse CEO'.

Henri1
19 januari 2014, 14:44
Dat zegt de ceo van Heineken ook van zijn brol.
Toch maar goed dat hij er veel van produceert, dan is er voor ons genoeg van de rest.

Maar verstaat ge nu wat ik daarmee bedoel ?

.

N-VA produceert dus volgens u véél gebakken lucht ?

Henri1
19 januari 2014, 14:45
Dat wel schoof maar al direct van een raspaard gaan spreken is wel overdreven, het blijft afwachten.
Denken we maar aan Valkeniers, succesvol in het zakenleven maar niet direct de beste voorzitter die het VB had.

Dat is geen raspaard maar iemand die gemakkelijk te sturen is.
Ze moeten geen tegenwringers bij n-va, maar meelopers.

Pjotr 2691
19 januari 2014, 15:44
Er zijn er weer veel die een politiek gekleurde mening de wereld insturen zonder dat ze de persoon in kwestie kennen of haar de kans gegeven hebben zich te bewijzen. Wat Grete Remen in het bedrijfsleven gepresteerd heeft ontkent geen enkele zinnige mens. Wie haar al gehoord heeft, weet dat het een vrouw met inhoud is. Lulkoek verkopen kan het kleinste kind.

reservespeler
19 januari 2014, 15:50
iets totaal anders dus dan "jobs creëren".

In deze crisistijd is het een hele verdienste om zoveel mogelijk jobs in stand te houden.
Dit zal zeer dikwijls gepaard gaan met herstructureringen en automatisatie.

reservespeler
19 januari 2014, 15:52
Dus ze stellen niemand tewerk?

Het is in deze tijd een hele prestatie om overeind te blijven als familiebedrijf.

reservespeler
19 januari 2014, 15:53
Zolang ze die suikervrije troep niet uitdeelt op de partijraad, is het voor mij geen probleem.

Och Giserke, die producten zijn best lekker.
Waarschijnlijk niet zo lekker als de broodjes die er regelmatig liggen voor de partijraad.

reservespeler
19 januari 2014, 15:54
Veel moet die niet doen he, zelfs haar website eens aanpassen naar 2014 is er al te veel aan.

U heeft dus de moeite genomen om haar te googlen?

reservespeler
19 januari 2014, 15:56
jawel, maar het is zeker niet hun hoofdbekommernis (zoals ze allemaal willen laten uitschijnen)

De hoofdbekommernis van een bedrijf is om met zo weinig mogelijk kosten een zo goed mogelijk product te maken. Deze producten aan de man / vrouw brengen en daaruit winst puren.

Deze winst gebruiken om te investeren en om er zelf van te leven.

reservespeler
19 januari 2014, 15:57
Ja, maar die vuile kapitalisten van het ACV gaan natuurlijk wel 200 arme arbeiders ontslaan om hun efficiëntie te verhogen. Blijkbaar verkoopt hun product niet meer zo goed.

Oeps, hier trapt u tegen het zere been.

reservespeler
19 januari 2014, 15:58
De hoofdbekommernis van een organisatie zou in de eerste plaats de continuiteit van de organisatie moeten zijn, moeilijk om winst of tewerkstelling te scheppen indien de continuiteit niet gegarandeerd is. Het is mogelijk niet hun hoofdactiviteit maar het is wel een gevolg aan hun activiteit dus zodra ze werknemers hebben scheppen ze werkgelegenheid.

Zo simpel kan het inderdaad zijn.

reservespeler
19 januari 2014, 15:59
N-VA verzilvert hiermee haar rol van CEO-partij. Wie tussen de lijntjes leest, ziet opnieuw een verduidelijking in de prioriteiten van die partij:

'Maar de laatste jaren moest ik toezien hoe het van kwaad naar erger gaat. Pestbelastingen die ondernemerschap ontmoedigen, de enorme loonkosten die jobs vernietigen, het misbruik van de sociale voorzieningen, ... Dat stoot mij echt tegen de borst. Als onderneemster, als moeder, maar ook als burger.'





Vertelt ze ergens leugens?
Maar iemand die nog op school zit kan waarschijnlijk nog niet begrijpen dat je, vooraleer je brood kan bakken, moet ploegen, zaaien, maaien, ....

reservespeler
19 januari 2014, 16:01
Die brol van Damhert is niet te vreten.

Ook iets inhoudelijks te vertellen?

reservespeler
19 januari 2014, 16:02
Als je de werkaanbiedingen wilt opkrikken door de lonen te laten dalen onder de leeflonen, dan kan er beter een beetje werkloosheid zijn.

Niet het nettoloon moet omlaag, wel het brutoloon.
Maar dat begrijp jij waarschijnlijk nog niet.

reservespeler
19 januari 2014, 16:03
Je mag in mijn berichten zoeken naar een pleidooi voor lage nettolonen en je gaat er geen vinden. De N-VA daarentegen wilt de reële lonen doen dalen. Excuseer, de reële lonen in 'sommige sectoren'. Het is maar in 'sommige sectoren' dat de indexering en dus een gelijk blijven van het reële inkomen te veel gevraagd is volgens N-VA. Het is maar omwille van de te hoge lonen in 'sommige sectoren' dat N-VA de indexering wilt vervangen door onderhandelingen voor elke sector apart. Hopelijk druk ik me niet te ongenuanceerd uit.

Waarom willen wij de onderhandelingen sector per sector?
Heeft u zich dit al eens afgevraagd?
Waarschijnlijk niet hé.

Robinus V
19 januari 2014, 16:05
Nee, het politburo van de PS/SP.A heeft alle loonsverhogingen verboden.

De tijdelijke loonstop is geen eis van de sociaaldemocraten en dat weet jij ook. Er zitten ook nog liberalen en de CD&V in de federale regering. Maar, goed, ik ben blij dat voorstellen voor lagere lonen, zoals het voorstel van de N-VA, niet goedgekeurd worden zolang de sociaaldemocraten incontournable zijn. Een loonkloof moet gedicht worden door hogere lonen in minder rijke landen, niet door lagere lonen in rijkere landen.

Zo werkt dat in beschaafde landen toch? De arbeiders in die landen blijken veel beter af te zijn dan de kapotbelaste Vlamingen. Waarom twijfel je er aan dat een model dat in Duitsland perfect werkt niet ook in Vlaanderen zou kunnen werken? Het is in ieder geval een systeem dat met heel wat minder grote schokken werkt dan het onze.

Je kan niet ontkennen dat de werknemers bijna nergens zo rijk zijn als in België. De welvaart heeft bijna nergens zo goed standgehouden als in België tijdens de internationale economische dip. Dat is omdat België inderdaad het enige land met een indexering van de lonen is. Of vind je dat dit aan het goede beleid van de federale regering ligt?

CEO's vinden dat slecht. Wat begrijpelijk is. Ons land is goed voor de werknemers en dat is een nadeel voor de CEO's.

de standaardtoestand is een gemiddelde, geen wettelijk opgelegd minimum.
Nu goed, in plaats van te onderhandelen over eerlijke loonsverhogingen zitten we vandaag in een situatie waarin de Vlaming effectief verarmt omdat ene Vandelanotte systematisch de index zit te manipuleren. De index reflecteert de reële kostenstijgingen toch al lang niet meer.

Ik denk dat er tegenwoordig toch vooral jeansbroeken en weinig floeren broeken gekocht worden. Er moet steeds naar gestreefd worden de index te doen overeenkomen met het werkelijke koopgedrag van de burgers. Dat koopgedrag verandert, dus moet de indexberekening ook lichtjes veranderen.

Als je het scheppen van werkgelegenheid door een goed draaiende economie al bij voorbaat als asociaal afdoet is er weinig hoop dat je ooit iets sociaals gaat ontdekken in het N-VA programma.

Lagere lonen vind ik niet sociaal, ook niet als werkgelegenheid het excuus is.

reservespeler
19 januari 2014, 16:05
In zekere zin klopt dat. In sectoren waar het goed gaat stijgen de lonen sneller dan de index, in sectoren waar het slecht gaat stijgen ze wat trager. Wat op zich die sectoren de tijd geeft om af te bouwen of zich aan te passen, in plaats van regelrecht op het faillissement af te stevenen en iedereen te moeten ontslaan, of plots de werknemers voor het blok te moeten zetten met 25% loonsvermindering. Want dat is wat vandaag effectief gebeurt.
De hogere lonen in de betere sectoren trekken dan ook wel vanzelf werknemers weg uit sectoren waar de lonen trager stijgen, wat ook weer de nood aan naakte ontslagen vermijdt in sectoren die in problemen zitten. Al bij al is een dergelijk systeem een stuk socialer dan het huidige, het vermijdt grote schokken met de bijhorende massa-werkloosheid en persoonlijke drama's.
De index geeft eigenlijk hooguit een vals gevoel van veiligheid, uiteindelijk: wie werkloos wordt verliest veel meer dan een indexsprongetje.

Inderdaad, de markt bepaald in deze gevallen zelf wat betaalbaar is en wat niet.
Gaat een bepaalde firma te laag, dan zal ze geen arbeiders meer vinden enz...

Natuurlijk moeten er afspraken gemaakt worden over een minimumloon.

reservespeler
19 januari 2014, 16:07
Haar sporen verdiende ze inderdaad al in het zakenleven maar of het een raspaard in de politiek zal worden valt af te wachten.

Ze heeft er in ieder geval de capaciteiten voor.

reservespeler
19 januari 2014, 16:07
Gaan de arbeiders nu ook staken en het bedrijf lam leggen?

:lol:

reservespeler
19 januari 2014, 16:08
De torenhoge belastingen op het loon die er gekomen zijn door ondermeer de SP.a zou ik nu ook niet direct echt sociaal durven noemen.


Hij kent het verschil tussen sociaal en socialistisch niet.

Robinus V
19 januari 2014, 16:09
Niet het nettoloon moet omlaag, wel het brutoloon.
Maar dat begrijp jij waarschijnlijk nog niet.

Je moet me eens uitleggen hoeveel banen je denkt te zullen scheppen door enkel de brutolonen te laten dalen. De banen waarin we niet kunnen concurreren met het buitenland krijgen al eerder lage lonen en betalen daarop veel minder belasting dan het gemiddelde. Daar krijg je nooit een kwart af als je de nettolonen niet doet dalen. Vandaar dat de N-VA pleit voor een afschaffing van de index om de netto lonen onder druk te zetten.

Robinus V
19 januari 2014, 16:11
En de paus heeft nog opgetreden in een homobar in Argentinië.

.

Het doet me plezier dat dit jouw enige verweer is als ik beargumenteer dat de voorstellen van N-VA voor lagere nettolonen zorgen. Blijkbaar kan je dat niet weerleggen.

reservespeler
19 januari 2014, 16:12
N-VA produceert dus volgens u véél gebakken lucht ?

Ik weet niet waaruit u deze (verkeerde) conclusie trekt!

reservespeler
19 januari 2014, 16:13
Dat is geen raspaard maar iemand die gemakkelijk te sturen is.
Ze moeten geen tegenwringers bij n-va, maar meelopers.

Waaruit maakt u op dat ze gemakkelijk te sturen is?
Kent u haar persoonlijk?
Heeft u haar ooit ontmoet?

reservespeler
19 januari 2014, 16:15
De tijdelijke loonstop is geen eis van de sociaaldemocraten en dat weet jij ook. Er zitten ook nog liberalen en de CD&V in de federale regering. Maar, goed, ik ben blij dat voorstellen voor lagere lonen, zoals het voorstel van de N-VA, niet goedgekeurd worden zolang de sociaaldemocraten incontournable zijn. Een loonkloof moet gedicht worden door hogere lonen in minder rijke landen, niet door lagere lonen in rijkere landen.






In andere landen de loonkost doen stijgen zal moeilijk zijn voor ons kleine landje.
We kunnen wel het overheidsbeslag op de lonen sterk verminderen waardoor we weer in de running kunnen komen.

reservespeler
19 januari 2014, 16:19
Je kan niet ontkennen dat de werknemers bijna nergens zo rijk zijn als in België. De welvaart heeft bijna nergens zo goed standgehouden als in België tijdens de internationale economische dip. Dat is omdat België inderdaad het enige land met een indexering van de lonen is. Of vind je dat dit aan het goede beleid van de federale regering ligt?








U vergeet dat België een torenhoge overheidsschuld heeft, dit ondanks het feit dat ze bijna alles verkocht hebben wat ze ten gelde konden maken. Het gevolg is dat we nu bijna alles moeten huren.

Ook de eenmalige maatregelen raken stilaan uitgeput.

Moesten we een goede federale regering gehad hebben dan hadden ze op z'n minst enkele structurele maatregelen genomen waarvan we nu de vruchten zouden kunnen plukken. Deze regering heeft echter alles voor zich uitgeschoven (over de verkiezingen getild).

reservespeler
19 januari 2014, 16:21
Ik denk dat er tegenwoordig toch vooral jeansbroeken en weinig floeren broeken gekocht worden. Er moet steeds naar gestreefd worden de index te doen overeenkomen met het werkelijke koopgedrag van de burgers. Dat koopgedrag verandert, dus moet de indexberekening ook lichtjes veranderen.






U heeft overal een uitleg voor. De mensen moeten alleen maar kleren kopen tijdens de solden (index is zo aangepast).
Benzine, stookolie en ... zijn uit de index genomen, terwijl geen mens er zonder kan.

reservespeler
19 januari 2014, 16:23
Lagere lonen vind ik niet sociaal, ook niet als werkgelegenheid het excuus is.

Lagere brutolonen kunnen ervoor zorgen dat bedrijven blijven bestaan.
Nu worden er jongerenchecks uitgevonden, allemaal maatregelen die extra administratie vereisen zonder dat ze één job creëren.

reservespeler
19 januari 2014, 16:29
Je moet me eens uitleggen hoeveel banen je denkt te zullen scheppen door enkel de brutolonen te laten dalen. De banen waarin we niet kunnen concurreren met het buitenland krijgen al eerder lage lonen en betalen daarop veel minder belasting dan het gemiddelde. Daar krijg je nooit een kwart af als je de nettolonen niet doet dalen. Vandaar dat de N-VA pleit voor een afschaffing van de index om de netto lonen onder druk te zetten.

U heeft de N-VA klok horen luiden maar u weet duidelijk de klepel nog niet hangen.

Ik als Fordarbeider zou graag enkele indexen aan mijn neus laten voorbijgaan in ruil voor het behoud van mijn job.

Als je weet dat de stad Genk jaarlijks miljoenen euro's gaat mislopen door de sluiting van Ford Genk.
Als je weet dat de provincie Limburg jaarlijks miljoenen euro's gaat mislopen wegens de sluiting van Ford Genk.
Dit zijn belastingen die geheven werden door de stad en door de provincie, bovenop de belasting op de lonen die federaal geïnd werden.

De overheid heeft bedrijven veel te lang gezien als een melkkoe. Iedereen met een klein beetje verstand weet dat je een koe niet eindeloos kan uitmelken, dat zelfs een koe van tijd tot tijd nood heeft aan een beetje ademruimte.

reservespeler
19 januari 2014, 16:32
Het doet me plezier dat dit jouw enige verweer is als ik beargumenteer dat de voorstellen van N-VA voor lagere nettolonen zorgen. Blijkbaar kan je dat niet weerleggen.

De N-VA pleit nergens voor lagere nettolonen.
We pleiten voor minder overheidsbeslag op de brutolonen.
De slagzin van de N-VA is "Wie werkt, spaart, onderneemt moet hiervoor beloond worden" is een contradictie met uw bewering.

Robinus V
19 januari 2014, 16:32
Reservespeler, heb jij nu echt 23 berichten nodig om op 9 personen te reageren in een mediane lengte van één zin?

In andere landen de loonkost doen stijgen zal moeilijk zijn voor ons kleine landje.
We kunnen wel het overheidsbeslag op de lonen sterk verminderen waardoor we weer in de running kunnen komen.

Voor die hogere lonen in het buitenland moeten we vooral wachten. Als we onze loonkost doen dalen, dan maken we het moeilijker voor het buitenland om hun lonen te doen stijgen, wat het in de toekomst dan weer moeilijker maakt om in eigen land de lonen verder te doen stijgen.

Maar, goed, ik ben blij dat sinds de sociaaldemocraten terug in de Duitse regering zitten zelfs daar de minimumlonen terug aan het stijgen zijn. (Ik hoor N-VA plots minder over het voorbeeld van Duitsland.) Als we de N-VA uit de federale regering kunnen houden en de sociaaldemocraten erin kunnen houden, dan behouden we onze lonen ook wel.

reservespeler
19 januari 2014, 16:32
Ik ben er zeker van dat je niets van het werkelijk (economisch) leven kent.
Maar ik kan me natuurlijk vergissen.

U vergist zich niet.
Hij gaat nog naar school.

reservespeler
19 januari 2014, 16:34
Reservespeler, heb jij nu echt 23 berichten nodig om op 9 personen te reageren in een mediane lengte van één zin?






Ik reageer op mijn manier.
Ik wil niet reageren op een hele reeks, dan gaat de intentie van sommige bijdrages verloren.

Robinus V
19 januari 2014, 16:35
De N-VA pleit nergens voor lagere nettolonen.
We pleiten voor minder overheidsbeslag op de brutolonen.
De slagzin van de N-VA is "Wie werkt, spaart, onderneemt moet hiervoor beloond worden" is een contradictie met uw bewering.

De N-VA pleit wel degelijk voor een afschaffing van de index om redenen van te hoge loonkost, dus voor lagere reële lonen.

reservespeler
19 januari 2014, 16:36
Voor die hogere lonen in het buitenland moeten we vooral wachten. Als we onze loonkost doen dalen, dan maken we het moeilijker voor het buitenland om hun lonen te doen stijgen, wat het in de toekomst dan weer moeilijker maakt om in eigen land de lonen verder te doen stijgen.

Maar, goed, ik ben blij dat sinds de sociaaldemocraten terug in de Duitse regering zitten zelfs daar de minimumlonen terug aan het stijgen zijn. (Ik hoor N-VA plots minder over het voorbeeld van Duitsland.) Als we de N-VA uit de federale regering kunnen houden en de sociaaldemocraten erin kunnen houden, dan behouden we onze lonen ook wel.

Wachten = tijd.
Laat tijd nu eens iets zijn dat we niet hebben.
Ik begrijp niet waarom onze loonkostdaling gevolgen zou hebben voor de loonkoststijging in een ander land.

reservespeler
19 januari 2014, 16:40
De N-VA pleit wel degelijk voor een afschaffing van de index om redenen van te hoge loonkost, dus voor lagere reële lonen.

Een loonkoststijging, opgelegd door de overheid, doet sommige bedrijven de das om. Het is daarom soms beter om geen opslag te krijgen, een opslag waar ontslag het gevolg van zal zijn.

Er zijn nu eenmaal sectoren die het momenteel zeer moeilijk hebben om het hoofd boven water te houden.

Vergeet ook niet dat de overheid met meer dan de helft van uwe (is beeldspraak omdat u nog niet werkt) opslag gaat lopen!

reservespeler
19 januari 2014, 16:40
Met de volgende PS regering gaat dit land echt naar de knoppen. Nu zijn die, uit vrees voor de N-VA en om de 'Vlaamse' regeringspartijen te helpen bij de volgende verkiezingen, uiterst meegaand geweest.
Nu na de volgende verkiezingen men voor 5 jaar gerust is, zal de PS ongetwijfeld haar stempel veel nadrukkelijker drukken. En als de rest niet volgt, het land blokkeren...

Zo zit het jammer genoeg in elkaar.

reservespeler
19 januari 2014, 16:41
De Duitse sociaaldemocraten pleiten dus ook voor lagere reële lonen. Of heeft men daar ook indexaanpassingen?

Dat is een ander land hé.
Natuurlijk pleit geen enkel normaal land meer voor een indexaanpassing.

Another Jack
19 januari 2014, 16:59
Zolang ze die suikervrije troep niet uitdeelt op de partijraad, is het voor mij geen probleem.

Ze is ook al ineens lid van de partijraad?
Dat gaat snel bij jullie...

Zipper
19 januari 2014, 17:06
Ze is ook al ineens lid van de partijraad?
Dat gaat snel bij jullie...

tja, bij de N-VA hebben CEO's altijd wel een stapje voor, zeker als ze dan nog bestuurslid zijn van VOKA.

fonne
19 januari 2014, 17:07
De tijdelijke loonstop is geen eis van de sociaaldemocraten en dat weet jij ook. Er zitten ook nog liberalen en de CD&V in de federale regering.

Het Koninklijk Besluit terzake werd mede ondertekend door Johan Vandelanotte (Vieze-Premier) en Monica de Coninck (Werk). Geen excuses a.u.b. SP.A had maar uit de regering moeten stappen als ze het er niet mee eens was. De vraag is nog maar of de maatregel iets uithaalt. Tussen 2010 en 2012 was er ook een 'loonnorm' van 0,3%. In 2012 bereikte men ondanks dat toch nog 2,1% loonstijging.

Maar, goed, ik ben blij dat voorstellen voor lagere lonen, zoals het voorstel van de N-VA, niet goedgekeurd worden zolang de sociaaldemocraten incontournable zijn.

Een kleine voorspelling: de eerste economische maatregel van Di Rupo II, nog voor het pakket extra belastingen op sparen, zal een indexsprong zijn.

Een loonkloof moet gedicht worden door hogere lonen in minder rijke landen, niet door lagere lonen in rijkere landen.

Hoge lonen kunnen maar aangehouden worden als je competitief bent. Slimmer, efficiënter en productiever dus. Slimmer zijn we al lang niet meer, onze overheid is de minst efficiënte ter wereld en de productiviteit neemt al lang niet meer toe door het ontbreken van een industriëel beleid (zoals Gaston Geens het nog wel had bv.). Dat zal zich op termijn wreken doordat onze lonen minder snel zullen stijgen dan die in de buurlanden.

Je kan niet ontkennen dat de werknemers bijna nergens zo rijk zijn als in België.

Wablief? In welk universum leef jij? Werknemers komen er op gebied van netto besteedbaar inkomen in België erg karig vanaf. Ergens op de achtste plaats van de 27 EU landen. En dat terwijl we wel de hoogste loonkosten hebben.

De welvaart heeft bijna nergens zo goed standgehouden als in België tijdens de internationale economische dip. Dat is omdat België inderdaad het enige land met een indexering van de lonen is. Of vind je dat dit aan het goede beleid van de federale regering ligt?

Topjaar voor faillissementen, record aantal mensen dat zijn lening niet kan afbetalen, nog steeds stigende werkloosheid, jeugdwerkloosheid op PIGS-niveau. Goed standgehouden? Geloof je dat nu zelf? Een aantal problemen heeft de regering voor zich uitgeschoven, ja, het resultaat daarvan zal je zien na Mei 2014.

CEO's vinden dat slecht. Wat begrijpelijk is. Ons land is goed voor de werknemers en dat is een nadeel voor de CEO's.

Ons land is vooral goed voor Franse financiêle instellingen en multinationals die hier belastingen komen ontduiken. Ondertussen wordt de kleine Vlaamse ondernemer doodgeknepen.

Ik denk dat er tegenwoordig toch vooral jeansbroeken en weinig floeren broeken gekocht worden. Er moet steeds naar gestreefd worden de index te doen overeenkomen met het werkelijke koopgedrag van de burgers. Dat koopgedrag verandert, dus moet de indexberekening ook lichtjes veranderen.

Maar als de energieprijzen wat te sterk stijgen dan halen we die er uit en noemen dat gezondheidsindex. Ongelooflijk hoe dom mensen zijn om in dat soort fabeltjes te trappen.

Lagere lonen vind ik niet sociaal, ook niet als werkgelegenheid het excuus is.
30% jeugdwerkloosheid in Wallonië, 35% in Brussel vind je daarentegen heel sociaal?
Belgische jeugdwerkloosheid al jaren structureel hoog (http://trends.knack.be/economie/nieuws/beleid/belgische-jeugdwerkloosheid-al-jaren-structureel-hoog/article-4000491521217.htm)

reservespeler
19 januari 2014, 17:14
Ze is ook al ineens lid van de partijraad?
Dat gaat snel bij jullie...

Waar staat dat?

reservespeler
19 januari 2014, 17:17
tja, bij de N-VA hebben CEO's altijd wel een stapje voor, zeker als ze dan nog bestuurslid zijn van VOKA.

Ze is dan ook nog geen lid van de partijraad.
Om lid te zijn van de partijraad heb je volgende mogelijkheden:
- Je bent mandataris van het federaal of Vlaams parlement.
- Je bent provincieraadslid en je wordt afgevaardigd in de partijraad (niet ieder provincieraadslid is partijraadslid).
- Je ben rechtstreeks verkozen door de leden van uw arrondissement.
- Je wordt gecoöpteerd door de partijraad (is niet gebeurt).

reservespeler
19 januari 2014, 17:19
Het Koninklijk Besluit terzake werd mede ondertekend door Johan Vandelanotte (Vieze-Premier) en Monica de Coninck (Werk). Geen excuses a.u.b. SP.A had maar uit de regering moeten stappen als ze het er niet mee eens was. De vraag is nog maar of de maatregel iets uithaalt. Tussen 2010 en 2012 was er ook een 'loonnorm' van 0,3%. In 2012 bereikte men ondanks dat toch nog 2,1% loonstijging.

Een kleine voorspelling: de eerste economische maatregel van Di Rupo II, nog voor het pakket extra belastingen op sparen, zal een indexsprong zijn.

Hoge lonen kunnen maar aangehouden worden als je competitief bent. Slimmer, efficiënter en productiever dus. Slimmer zijn we al lang niet meer, onze overheid is de minst efficiënte ter wereld en de productiviteit neemt al lang niet meer toe door het ontbreken van een industriëel beleid (zoals Gaston Geens het nog wel had bv.). Dat zal zich op termijn wreken doordat onze lonen minder snel zullen stijgen dan die in de buurlanden.

Wablief? In welk universum leef jij? Werknemers komen er op gebied van netto besteedbaar inkomen in België erg karig vanaf. Ergens op de achtste plaats van de 27 EU landen. En dat terwijl we wel de hoogste loonkosten hebben.

Topjaar voor faillissementen, record aantal mensen dat zijn lening niet kan afbetalen, nog steeds stigende werkloosheid, jeugdwerkloosheid op PIGS-niveau. Goed standgehouden? Geloof je dat nu zelf? Een aantal problemen heeft de regering voor zich uitgeschoven, ja, het resultaat daarvan zal je zien na Mei 2014.

Ons land is vooral goed voor Franse financiêle instellingen en multinationals die hier belastingen komen ontduiken. Ondertussen wordt de kleine Vlaamse ondernemer doodgeknepen.

Maar als de energieprijzen wat te sterk stijgen dan halen we die er uit en noemen dat gezondheidsindex. Ongelooflijk hoe dom mensen zijn om in dat soort fabeltjes te trappen.

30% jeugdwerkloosheid in Wallonië, 35% in Brussel vind je daarentegen heel sociaal?
Belgische jeugdwerkloosheid al jaren structureel hoog (http://trends.knack.be/economie/nieuws/beleid/belgische-jeugdwerkloosheid-al-jaren-structureel-hoog/article-4000491521217.htm)


Oeps, hier valt er iemand door de mand.

MORPHEUS
19 januari 2014, 18:13
Wij zullen het wellicht nooit eens geraken;

men verwijt ( onterecht ) NVA voor fascisten.

wel, fascisme bestaat al van tijdens de Romeinen.
Dat is regeren met sterke zuilen , of verzuiling.

of dit slecht of goed is, dat laat ik in het midden. Maar door alle eeuwen heen heeft fascisme steeds gezorgd voor sterke personen op zo'n sterke zuil. die meer met zichzelf bezig waren dan met wat het volk wenst.
Corruptie werd toegelaten, zolang de personen op een zuil maar de hoofdleider steunde.

Fascisme is dus niet uitgevonden door de socialisten van de jaren 30 met Hitler als hun leider.

Anno 2014 bestaat een soort van fascisme nog steeds in België. ik zal voor een keer niet eerst de PS nemen of de Spa. laat mij eerst cd&v nemen. Deze partij bestaat uit sterke zuilen , waaronder ACW en ACV.

de topman op de ACW zuil is niet democratisch verkozen , maar heeft binnen een verzuilingsstructuur veel macht. en kan eigenlijk met zijn macht tegen de democratie ingaan.

Laat mij eens Spa nemen met hun ABVV. De ABVV heeft laat ons zeggen 40 % van de arbeiders onder zich. Met de uitslag van de Spa tijdens de verkiezingen. Kunnen we aannemen dat een belangrijk deel van de ABVV'rs op NVA stemt en dus een regering met NVA zag zitten. de leider van het ABVV nam ondemocratisch het standpunt in dat er geen regering mocht gevormd worden met NVA.
Wel dat is fascisme anno 2014.


Vandaar mijn reactie toen iemand zei dat de NVA geen vakbonden had ( of ziekenbonden ). Dus geen verzuiling , dus geen fascisme.

als u Henri 1 dan NVA uitroept als fascistische partij.
Inderdaad, we zullen het nooit eens zijn.

trouwens , de partij die het verst fascistisch ontwikkeld is. dat is de PS. zover zelfs dat corruptie ongestraft blijft.

we gaan trouwens na de verkiezingen een sterk staaltje zien van verzuiling als ACW in nauwe schoentjes komt

MORPHEUS
19 januari 2014, 18:16
Dat is geen raspaard maar iemand die gemakkelijk te sturen is.
Ze moeten geen tegenwringers bij n-va, maar meelopers.

maar allez Henri 1.

ik zie de foto onder uw naam.

dat zijn Bracke en DWV.

Bracke zit als tegenwringer nog in de NVA. Mensen zoals Torfs zijn al uit de politiek. In andere partijen worden tegenwringers vermoord. remember Cools PS.

Knuppel
19 januari 2014, 18:22
Een plaatselijke ondernemer met internationaal succes. Wat is daar verkeerd aan?

Hangmatters lusten geen ondernemers.

MORPHEUS
19 januari 2014, 18:28
Bedrijfsleiders van bedrijven die maar 100 banen creëren zouden ze moeten kruisigen, niet? Kapitalistische zwijnen!

terechte opmerking, als ik de ondertoon lees van uw bijdrage

de oude koning waarschuwde nog voor de sfeer van de jaren 30.

Dat alles de schuld was van de kapitalistische zwijnen ( toen de Joden )
een duidelijke waarschuwing voor de PS-Pvda die de mensen zoals in de jaren 30 ophitst tegen grote bedrijven.

lang leve de rijke melkboeren die de bevolking voorzien van melk. Kan mij dat schelen dat er rijke melkboeren zijn. als de bevolking maar melk heeft.

Another Jack
19 januari 2014, 19:00
Waar staat dat?

In de quote van giserke.

Another Jack
19 januari 2014, 19:01
Hangmatters lusten geen ondernemers.

Ten onrechte, ondernemers bepalen de kwaliteit van de hangmat.

giserke
19 januari 2014, 20:21
Ze is ook al ineens lid van de partijraad?
Dat gaat snel bij jullie...

Waar zeg ik dat? Jij bent bijziende.

Indien ze verkozene raakt voor een nationaal mandaat, is het toch normaal dat ze in de partijraad zit?

reservespeler
19 januari 2014, 20:36
In de quote van giserke.

Dat staat daar dus niet.

vlijmscherp
19 januari 2014, 20:38
een CEO, wat een verrassing.

2

reservespeler
19 januari 2014, 20:38
2

Waarom?

vlijmscherp
19 januari 2014, 20:45
Waarom?

N-VA geeft de centrumkiezers volledig op.

Deze nieuwe aanwinst bewijst dat nogmaals.

Spijtig, het kon mooi geweest zijn. Volgende partij beter.

Demper
19 januari 2014, 22:53
Ook iets inhoudelijks te vertellen?

Welja, de partij van opportunisten en CEO's gaat België beschadigen.

Johan Daelemans
19 januari 2014, 23:28
Welja, de partij van opportunisten en CEO's gaat België beschadigen.

Valt er nog veel te beschadigen?

Demper
19 januari 2014, 23:30
Valt er nog veel te beschadigen?

Voor verdere uitleg moet je Xenophon contacteren, ik ben onschuldig.

Juan
19 januari 2014, 23:35
Nieuwe Bazen Alliantie zal helaas niet meer gaan, "NBA" is al getrademarkt. Dan maar de V laten staan, ook al stelt dat niets meer voor.

Xenophon
20 januari 2014, 00:00
Voor verdere uitleg moet je Xenophon contacteren, ik ben onschuldig.

Niemand is onschuldig.

daiwa
20 januari 2014, 00:20
Lagere brutolonen kunnen ervoor zorgen dat bedrijven blijven bestaan.
Nu worden er jongerenchecks uitgevonden, allemaal maatregelen die extra administratie vereisen zonder dat ze één job creëren.

Als de vakbond er maar beter van wordt, dat telt !

Aarchzstvwqmrmbtvnpq
20 januari 2014, 00:25
N-VA geeft de centrumkiezers volledig op.

Deze nieuwe aanwinst bewijst dat nogmaals.

Spijtig, het kon mooi geweest zijn. Volgende partij beter.Daar lijkt het op, jammer genoeg!

Ke Nan
20 januari 2014, 00:41
Als er werk is voor iedereen zijn uitkeringen ook niet meer nodig.
Maar ja, als je wil dat iedereen werk heeft zal je de arbeid goedkoper moeten maken. In de eerste plaats door het overheidsapparaat efficiënter te laten werken, zodat er minder belastingen nodig zijn. En in de tweede plaats door het vet van het profitariaat en subsidiaraat weg te snijden. Er blijft veel te veel van ons belastingsgeld plakken bij vakbonden en ziekenkassen die er hele immobiliënimperia mee opgebouwd hebben.

:cheer: NVA gaat 500 000 jobs creëren! :cheer:
:cheer: Iedereen werk! :cheer:

De schoofzak
20 januari 2014, 08:14
:cheer: NVA gaat 500 000 jobs creëren! :cheer:
:cheer: Iedereen werk! :cheer:

Het alternatief:
500.000 jobs wegpesten, wegstaken, wegbelasten ...

.

fonne
20 januari 2014, 17:39
:cheer: NVA gaat 500 000 jobs creëren! :cheer:
:cheer: Iedereen werk! :cheer:
Dat zal het absolute minimum zijn om de doelstellingen van de Lissabon-agenda te halen.

Savatage
20 januari 2014, 17:54
N-VA geeft de centrumkiezers volledig op.

Deze nieuwe aanwinst bewijst dat nogmaals.

Spijtig, het kon mooi geweest zijn. Volgende partij beter.

Wat is dat nu voor redenering? Dit is net een voorbeeld van iemand met een ondernemende ingesteldheid en kennis van lokale economie en het belang van jobcreatie. Zo een mensen moeten er meer in de politiek zijn.

Savatage
20 januari 2014, 17:55
Nieuwe Bazen Alliantie zal helaas niet meer gaan, "NBA" is al getrademarkt. Dan maar de V laten staan, ook al stelt dat niets meer voor.

Nieuwe Liberale Alliantie zou ook goed zijn geweest ;-)

djimi
20 januari 2014, 18:19
een CEO, wat een verrassing.

Een onbenullige fils/fille �* papa, een gesjeesde advocaat, een flippende pseudo-intellectueel, een carrière-pluchezitter, een narcistische marketeer, een bijklussende cumulard, ...

dat zijn uiteraard allemaal véél bétere keuzes.


Bij CD&V, SP.a en O-VLD zullen ze u daar met plezier alles wat u maar wenst op de mouw over spelden.

reservespeler
20 januari 2014, 18:54
N-VA geeft de centrumkiezers volledig op.

Deze nieuwe aanwinst bewijst dat nogmaals.

Spijtig, het kon mooi geweest zijn. Volgende partij beter.

Natuurlijk geeft de N-VA de centrumkiezers niet op.

reservespeler
20 januari 2014, 18:55
Welja, de partij van opportunisten en CEO's gaat België beschadigen.

U kan ons moeilijk van opportunisme beschuldigen.
En België beschadigen, daar zijn anderen volop mee bezig, alleen u moet het willen (in)zien.

reservespeler
20 januari 2014, 18:56
Valt er nog veel te beschadigen?

Ik denk het niet.

reservespeler
20 januari 2014, 18:57
Nieuwe Bazen Alliantie zal helaas niet meer gaan, "NBA" is al getrademarkt. Dan maar de V laten staan, ook al stelt dat niets meer voor.

Waarom stelt dat niets meer voor?

reservespeler
20 januari 2014, 18:57
Als de vakbond er maar beter van wordt, dat telt !

Inderdaad, wie verzint zoiets? Wij willen net veel minder vakbond.

reservespeler
20 januari 2014, 18:58
:cheer: NVA gaat 500 000 jobs creëren! :cheer:
:cheer: Iedereen werk! :cheer:

Dat is niet eens nodig.

reservespeler
20 januari 2014, 18:59
Wat is dat nu voor redenering? Dit is net een voorbeeld van iemand met een ondernemende ingesteldheid en kennis van lokale economie en het belang van jobcreatie. Zo een mensen moeten er meer in de politiek zijn.

Hij zal liever het legertje advocaten hebben als bestuurders van Vlaanderen.

reservespeler
20 januari 2014, 18:59
Een onbenullige fils/fille �* papa, een gesjeesde advocaat, een flippende pseudo-intellectueel, een carrière-pluchezitter, een narcistische marketeer, een bijklussende cumulard, ...

dat zijn uiteraard allemaal véél bétere keuzes.


Bij CD&V, SP.a en O-VLD zullen ze u daar met plezier alles wat u maar wenst op de mouw over spelden.

Mijn gedacht.

Henri1
20 januari 2014, 19:33
Inderdaad, wie verzint zoiets? Wij willen net veel minder vakbond.

Inderdaad, de uitbuiting en verarming van de werkman.

Dat is inderdaad wat N-VA / VOKA wil.

Henri1
20 januari 2014, 19:34
Natuurlijk geeft de N-VA de centrumkiezers niet op.

Afwachten tot in mei en zien hoe die centrum kiezers over de zaak denken ?

caramba
20 januari 2014, 19:50
Inderdaad, de uitbuiting en verarming van de werkman.

Dat is inderdaad wat N-VA / VOKA wil.

Denk jij nu echt dat de ondernemingen verarming van de werkman betekenen?

peter1962
20 januari 2014, 19:54
Ik heb er totaal geen probleem mee dat n-va een ceo op hun lijst zet; Waarom niet ? Ze gaan al meer dan een jaar voluit om zich te transformeren van vlaams-nationalistische partij naar een neo-liberale partij met vlaamse roots. Niet meer dan normaal dat er een hoop bedrijfsleiders de plaats innemen van militanten en mandatarissen van het eerste uur op de op voorhand zekere plaatsen op de lijsten. :-)

De schoofzak
20 januari 2014, 20:26
Inderdaad, wie verzint zoiets? Wij willen net veel minder vakbond.

Correctie als u toestaat:

wij willen een vakbond die opkomt voor de arbeiders, in plaats van voor zichzelf op te komen.

.

De schoofzak
20 januari 2014, 20:27
Ik heb er totaal geen probleem mee dat n-va een ceo op hun lijst zet; Waarom niet ? Ze gaan al meer dan een jaar voluit om zich te transformeren van vlaams-nationalistische partij naar een neo-liberale partij met vlaamse roots. Niet meer dan normaal dat er een hoop bedrijfsleiders de plaats innemen van militanten en mandatarissen van het eerste uur op de op voorhand zekere plaatsen op de lijsten. :-)

En als de PS destijds geldwolf Bellens als ceo op Belgacom zette, was dat dan ook "neo-liberaal" ?

.

peter1962
20 januari 2014, 20:38
En als de PS destijds geldwolf Bellens als ceo op Belgacom zette, was dat dan ook "neo-liberaal" ?

.

Wat heeft het toekennen van een automatisch verkozen plaats op een kieslijst te zien met een politieke aanstelling in een semi-overheidsbedrijf ?
En op welke manier heeft dit verband met de evolutie van n-va naar het liberalisme in vervanging van hun vroegere ideologische lijn ?

Zipper
20 januari 2014, 20:40
Ik heb er totaal geen probleem mee dat n-va een ceo op hun lijst zet; Waarom niet ? Ze gaan al meer dan een jaar voluit om zich te transformeren van vlaams-nationalistische partij naar een neo-liberale partij met vlaamse roots. Niet meer dan normaal dat er een hoop bedrijfsleiders de plaats innemen van militanten en mandatarissen van het eerste uur op de op voorhand zekere plaatsen op de lijsten. :-)

het is dan ook een volbloed bazenpoeperspartij (ceo's, hoofdredacteur van een tijdschrift, enkel gericht aan beurs-speculanten en andere aandelen-fanaten)

Vlaanderen Boven
20 januari 2014, 20:42
Het zal wel een competente persoon zijn.

Maar het moeten nu ook weer niet allemáál ondernemers en huisartsen zijn...

djimi
20 januari 2014, 21:07
Inderdaad, de uitbuiting en verarming van de werkman.

Dat is inderdaad wat N-VA / VOKA wil.

Ja, dan zijn ze ineens van een hele hoop potentiële klanten verlost :roll:

djimi
20 januari 2014, 21:12
Het zal wel een competente persoon zijn.

Maar het moeten nu ook weer niet allemáál ondernemers en huisartsen zijn...


Dat vind ik ook.

fonne
20 januari 2014, 21:16
Ik heb er totaal geen probleem mee dat n-va een ceo op hun lijst zet; Waarom niet ? Ze gaan al meer dan een jaar voluit om zich te transformeren van vlaams-nationalistische partij naar een neo-liberale partij met vlaamse roots. Niet meer dan normaal dat er een hoop bedrijfsleiders de plaats innemen van militanten en mandatarissen van het eerste uur op de op voorhand zekere plaatsen op de lijsten. :-)

De SP.A zit toch ook vol met ondernemers? Johan Vandelanotte van CV JVL en Mabuspo, Luc Vandenbossche van LVFB Company, Rudy De Leeuw van ImmoDL, Herman Verwilst van Verdes, ...
SP.A: een echte kapitalistenpartij vol belastingsfraudeurs:evil:

Pjotr 2691
20 januari 2014, 21:31
De SP.A zit toch ook vol met ondernemers? Johan Vandelanotte van CV JVL en Mabuspo, Luc Vandenbossche van LVFB Company, Rudy De Leeuw van ImmoDL, Herman Verwilst van Verdes, ...
SP.A: een echte kapitalistenpartij vol belastingsfraudeurs:evil:

Sp.a is dus een bazenpartij. Loftsocialisten kunnen nu toch echt geen werknemers aan de band of in de haven zijn.

daiwa
20 januari 2014, 21:44
Sp.a is dus een bazenpartij. Loftsocialisten kunnen nu toch echt geen werknemers aan de band of in de haven zijn.

Natuurlijk niet.
Daar moet je écht werken en het brengt ook veel minder op.

hollande
20 januari 2014, 22:13
Een rashoer
Snel, in al zijn betekenissen.

De nieuwe definitie van een wit konijn.

N-VA haalt CEO Damhert binnen

Aarchzstvwqmrmbtvnpq
20 januari 2014, 22:43
Natuurlijk geeft de N-VA de centrumkiezers niet op.Ze doen toch hun best om het te laten uitschijnen hoor. Of waarom trekt een Vlaamsnationalistische partij anders naar de verkiezingen met een expliciet (rechts) sociaal-economisch programma?

De sociaal-economische politiek van de NV-A is de laatste jaren duidelijk veranderd. En af te leiden van het aantal misnoegde liberalen dat de laatste tijd verhuist naar NV-A is het niet alleen de (centrum)(linkse) achterban van de NV-A die dat idee schijnt te hebben.

Aarchzstvwqmrmbtvnpq
20 januari 2014, 22:45
Wij willen net veel minder vakbond.En met zo'n standpunten toch nog verbaasd zijn dat de centrum en linkse achterban van NV-A stilaan beginnen afhaken...

Pjotr 2691
20 januari 2014, 23:03
Hij bedoelt politiek geregisserde vakbonden. Tijd voor een onafhankelijke vabond.

Robinus V
20 januari 2014, 23:19
Ik begrijp niet waarom onze loonkostdaling gevolgen zou hebben voor de loonkoststijging in een ander land.

Dan begrijp je waarschijnlijk ook niet waarom onze loonkost zogezegd met 25% omlaag moet, want dat vertrekt uit exact dezelfde redenering.

Een relatieve loonkostdaling kan jobs afsnoepen van andere landen, bij een relatieve loonkoststijging kunnen er jobs verloren gaan aan andere landen. Als onze loonkost omlaag gaat, dan stijgt de relatieve loonkost in andere landen, zodat de lonen minder omhoog kunnen wanneer er ruimte is voor een bepaalde relatieve loonkoststijging.

De belastingen op lonen mogen zeker omlaag, maar de loonkost liever niet. Dat zou erg egoïstisch zijn naar het buitenland toe.

Robinus V
20 januari 2014, 23:27
Een loonkoststijging, opgelegd door de overheid, doet sommige bedrijven de das om. Het is daarom soms beter om geen opslag te krijgen, een opslag waar ontslag het gevolg van zal zijn.

Als voor een bedrijf (dat al op de rand van de afgrond zit, anders kan het niet) een indexering de druppel is om failliet te gaan, dan kan het de werknemers de feiten opbiechten en voorstellen om voor een iets lager loon te werken om meer werkzekerheid te krijgen. Je geeft met andere woorden een drogreden.

Pjotr 2691
20 januari 2014, 23:27
Dan begrijp je waarschijnlijk ook niet waarom onze loonkost zogezegd met 25% omlaag moet, want dat vertrekt uit exact dezelfde redenering.

Een relatieve loonkostdaling kan jobs afsnoepen van andere landen, bij een relatieve loonkoststijging kunnen er jobs verloren gaan aan andere landen. Als onze loonkost omlaag gaat, dan stijgt de relatieve loonkost in andere landen, zodat de lonen minder omhoog kunnen wanneer er ruimte is voor een bepaalde relatieve loonkoststijging.

De belastingen op lonen mogen zeker omlaag, maar de loonkost liever niet. Dat zou erg egoïstisch zijn naar het buitenland toe.

Hmmmm, een kruisvaarder.

reservespeler
21 januari 2014, 05:04
Afwachten tot in mei en zien hoe die centrum kiezers over de zaak denken ?

Daar ben ik vrij gerust in.

reservespeler
21 januari 2014, 05:05
Denk jij nu echt dat de ondernemingen verarming van de werkman betekenen?

Blijkbaar mag een onderneler alleen ondernemen en gunnen ze hem het zout op zijn aardappelen niet.

reservespeler
21 januari 2014, 05:06
Ik heb er totaal geen probleem mee dat n-va een ceo op hun lijst zet; Waarom niet ? Ze gaan al meer dan een jaar voluit om zich te transformeren van vlaams-nationalistische partij naar een neo-liberale partij met vlaamse roots. Niet meer dan normaal dat er een hoop bedrijfsleiders de plaats innemen van militanten en mandatarissen van het eerste uur op de op voorhand zekere plaatsen op de lijsten. :-)

Tja dat is nu eenmaal het nadeel van ons kiesstelsel.

reservespeler
21 januari 2014, 05:10
Correctie als u toestaat:

wij willen een vakbond die opkomt voor de arbeiders, in plaats van voor zichzelf op te komen.

.

Schoof, ik sta het toe.
Vakbonden zijn inderdaad noodzakelijk om op te komen voor de arbeiders, bedienden, ambtenaren, ...

Vakbonden zijn overbodig voor het uitbetalen van cheques allerhande, voor het uitbetalen van dopgeld, voor het uitbetalen van ... dat is niet de kerntaak van de vakbond. Daar willen wij minder vakbond.

Het is daarbij niet normaal dat je de helft van je lidgeld terugbetaald krijgt van????? (syndicale premie).

reservespeler
21 januari 2014, 05:12
Wat heeft het toekennen van een automatisch verkozen plaats op een kieslijst te zien met een politieke aanstelling in een semi-overheidsbedrijf ?
En op welke manier heeft dit verband met de evolutie van n-va naar het liberalisme in vervanging van hun vroegere ideologische lijn ?

Een automatisch verkozen plaats op de lijst?
Miscchien nog even de verkiezingen afwachten.
Er zijn er die beweren dat de N-VA holderdebolder de berg afgaat.

reservespeler
21 januari 2014, 05:12
het is dan ook een volbloed bazenpoeperspartij (ceo's, hoofdredacteur van een tijdschrift, enkel gericht aan beurs-speculanten en andere aandelen-fanaten)

Tja, als u dat zo ziet.

reservespeler
21 januari 2014, 05:14
Het zal wel een competente persoon zijn.

Maar het moeten nu ook weer niet allemáál ondernemers en huisartsen zijn...

Ik denk dat wij een gezonde mix zullen hebben.
Juristen, dokters, ondernemers, leraars, docenten, pol en soc mensen, arbeiders, ...

reservespeler
21 januari 2014, 05:18
Ze doen toch hun best om het te laten uitschijnen hoor. Of waarom trekt een Vlaamsnationalistische partij anders naar de verkiezingen met een expliciet (rechts) sociaal-economisch programma?

De sociaal-economische politiek van de NV-A is de laatste jaren duidelijk veranderd. En af te leiden van het aantal misnoegde liberalen dat de laatste tijd verhuist naar NV-A is het niet alleen de (centrum)(linkse) achterban van de NV-A die dat idee schijnt te hebben.

Omdat wij ervan uitgaan dat een gezond ondernemersschap iedereen ten goede komt.

Je kon pas uitdelen aan anderen als er geld binnenkomt. Er zijn partijen die alleen willen uitdelen. Het geld lenen ze wel. Maar, een dikke maar, het lenen wordt niet meer toegelaten, we zitten allang over een gezonde limiet heen.
Het gevolg is dat iemand die spaart, werkt, onderneemt kapot belast wordt totdat ook die laatste, steeds kleiner wordende groep, het ook opgeeft.

reservespeler
21 januari 2014, 05:19
En met zo'n standpunten toch nog verbaasd zijn dat de centrum en linkse achterban van NV-A stilaan beginnen afhaken...

Tja, als dat u mening is.

reservespeler
21 januari 2014, 05:20
Dan begrijp je waarschijnlijk ook niet waarom onze loonkost zogezegd met 25% omlaag moet, want dat vertrekt uit exact dezelfde redenering.

Een relatieve loonkostdaling kan jobs afsnoepen van andere landen, bij een relatieve loonkoststijging kunnen er jobs verloren gaan aan andere landen. Als onze loonkost omlaag gaat, dan stijgt de relatieve loonkost in andere landen, zodat de lonen minder omhoog kunnen wanneer er ruimte is voor een bepaalde relatieve loonkoststijging.

De belastingen op lonen mogen zeker omlaag, maar de loonkost liever niet. Dat zou erg egoïstisch zijn naar het buitenland toe.

Tja, je bent gewoon niet te helpen.

reservespeler
21 januari 2014, 05:21
Als voor een bedrijf (dat al op de rand van de afgrond zit, anders kan het niet) een indexering de druppel is om failliet te gaan, dan kan het de werknemers de feiten opbiechten en voorstellen om voor een iets lager loon te werken om meer werkzekerheid te krijgen. Je geeft met andere woorden een drogreden.

Waarom steeds die omweg?

djimi
21 januari 2014, 07:35
.

djimi
21 januari 2014, 07:42
En met zo'n standpunten toch nog verbaasd zijn dat de centrum en linkse achterban van NV-A stilaan beginnen afhaken...

Die kan misschien terecht bij de nu nog Aalsterse, maar straks misschien in de héle Vlaamse Gemeenschap werkzaam zijnde "SD&P"?

Tenminste naar eigen zeggen zijn die toch NIET vies van een beetje méér 'Vlaams'.

:?

djimi
21 januari 2014, 07:44
Ik denk dat wij een gezonde mix zullen hebben.
Juristen, dokters, ondernemers, leraars, docenten, pol en soc mensen, arbeiders, ...


Hopelijk ook wat studenten, huisvrouwen, gepensioneerden en misschien zelfs een werkzoekende?

Ook zo'n mensen kunnen 'politiek potentieel' hebben, nietwaar.

De schoofzak
21 januari 2014, 09:18
Ik heb er totaal geen probleem mee dat n-va een ceo op hun lijst zet; Waarom niet ? Ze gaan al meer dan een jaar voluit om zich te transformeren van vlaams-nationalistische partij naar een neo-liberale partij met vlaamse roots. Niet meer dan normaal dat er een hoop bedrijfsleiders de plaats innemen van militanten en mandatarissen van het eerste uur op de op voorhand zekere plaatsen op de lijsten. :-)

Als je de ontwerp-congresteksten zou lezen, dan zou je overtuigd zijn dat wij een centrum-rechtse partij zijn en blijven;
op het congres zelf straks, zullen de leden stemmen. Die leden zijn, naar mijn vermoeden, niet allemaal ceo's.

Voor de rest is het aanbieden van een zekere plaats, aan een neofiet in de politiek, niet meer of niet minder dan het aanbieden van een arbeidscontract.
De partij denkt met die m/v topkwaliteit in huis te halen om het nodige werk te verrichten op de diverse vlakken ( intern de partij, in de parlementen vooral in de commissies en bij het beleidsvoorbereidend werk ...)
Op een ongeveer zelfde manier zijn Peeters, Geens ... in de politiek gestapt of gaan ze er in stappen; ik zou eens wat verder moeten nadenken over de voorbeelden die ongetwijfeld in alle partijen te vinden moeten zijn.
Tot en met de pvda, die ten volle het zusterschap met de EU-president wil uitspelen ...

.

frank1234
21 januari 2014, 13:14
De belastingen op lonen mogen zeker omlaag, maar de loonkost liever niet. Dat zou erg egoïstisch zijn naar het buitenland toe.

??

weet jij eigenlijk wel wat loonkost is
of het verschil loonkost - brutoloon - nettoloon ?

fonne
21 januari 2014, 18:09
rashoer
We laten die kwalificatie graag aan een kenner ter zake over.

Het Oosten
21 januari 2014, 18:42
Een raspaard.
Snel, in al zijn betekenissen.

De nieuwe definitie van een wit konijn.

titel: N-VA haalt CEO Damhert binnen
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140118_00935192

NVA en overbetaalde CEO's: twee handen op één buik!

Wie NVA stemt, stemt voor de grootkapitalisten.

Zoveel is nu wel zeker.

djimi
21 januari 2014, 19:03
NVA en overbetaalde CEO's: twee handen op één buik!

Wie NVA stemt, stemt voor de grootkapitalisten.

Zoveel is nu wel zeker.


Lees toch nog maar eens bijdrage #182 hierboven.

Xenophon
21 januari 2014, 19:03
NVA en overbetaalde CEO's: twee handen op één buik!

Wie NVA stemt, stemt voor de grootkapitalisten.

Zoveel is nu wel zeker.

Grootkapitalisten zoals Dehaene of zoals de kapitaalsocialist Stevaert?

HRobin
21 januari 2014, 19:05
Lees toch nog maar eens bijdrage #182 hierboven.

Doe geen moeite ... selectieve blindheid & splinter/balk ;-)

djimi
21 januari 2014, 19:22
Doe geen moeite ... selectieve blindheid & splinter/balk ;-)

Acht u het mogelijk dat er bovendien ook nog peterselie in de oren zit?

:?

Het Oosten
21 januari 2014, 19:24
Grootkapitalisten zoals Dehaene of zoals de kapitaalsocialist Stevaert?

Alhoewel ik geen socialist ben, moet ik wel zeggen dat zij borg staan dat onze pensioenen veilig zijn en dat onze koopkracht nog enigzins wordt gehandhaafd door de indexkoppeling. En deze regering met de liberalen en CD&V heeft er ook voor gezorgd dat de electriciteit goedkoper werd en de sociaal zwakken werden ontzien en nog zo maatregelen.

Moest de NVA in de regering hebben gezeten dan was de indexkoppeling afgeschaft, de pensioenen gekort, de financiële bijdragen voor de patiënt goed verhoogd, maar de CEO's hadden er nog een financieel toemaatje op hun mega-weddes op de koop toe bijgekregen. Want bij de NVA is VOKA de baas.

fonne
21 januari 2014, 19:37
NVA en overbetaalde CEO's: twee handen op één buik!

Hoe kom je erbij dat de CEO van Damhert overbetaald zou zijn? Ken je haar loon dan? Hoeveel krijgt ze volgens jou te veel?

Wie NVA stemt, stemt voor de grootkapitalisten.

Zoveel is nu wel zeker.
Vanaf wanneer ben je een grootkapitalist? Hoeveel kapitaal bezit de CEO van Damhert?

fonne
21 januari 2014, 19:42
Is dit allemaal toegelaten op dit forum?
En vind je dat leuk?

Zolang je maar op de N-VA kakt mag alles.

fonne
21 januari 2014, 19:57
Alhoewel ik geen socialist ben, moet ik wel zeggen dat zij borg staan dat onze pensioenen veilig zijn

Toch tot 2015, zoals superman Daerden correct voorspelde? Gelukkig is er daarna de Fata Morgana genaamd Zilverfonds.

en dat onze koopkracht nog enigzins wordt gehandhaafd door de indexkoppeling.

Gelukkig was er Vandelanotte om de index vakkundig te manipuleren, zodat we in feite een indexsprong overgeslagen hebben, maar niemand heeft het gemerkt. Behalve de steeds groeiende groep armen, de steeds groeiende groep werklozen, de steeds groeiende groep mensen die hun lening niet meer afbetaald krijgen.
Kinderarmoede in België blijft stijgen (http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1386825/kinderarmoede-in-belgie-blijft-stijgen.aspx)
Armoede in België stijgt zorgwekkend (http://www.beurs.com/2013/11/20/armoede-in-blegie-stijgt-zorgwekkend/34992)
Belgische jeugdwerkloosheid stijgt tot 24,5 procent (http://www.express.be/business/nl/hr/belgische-jeugdwerkloosheid-stijgt-tot-245-procent/200114.htm)
Werkloosheid in België stijgt met 5,7 procent (http://trends.knack.be/economie/nieuws/mensen/werkloosheid-in-belgie-stijgt-met-5-7-procent/article-4000408414732.htm)
Recordaantal Belgen vraagt voedselhulp (http://www.knack.be/nieuws/belgie/recordaantal-belgen-vraagt-voedselhulp/article-normal-48511.html)
Steeds meer Belgen kunnen lening niet terugbetalen (http://www.tijd.be/r/t/1/id/9417827)
Record: Eén op de 80 actieve bedrijven failliet in 2013 (http://www.hln.be/hln/nl/3424/Economische-crisis/article/detail/1766237/2013/12/31/Record-Een-op-de-80-actieve-bedrijven-failliet-in-2013.dhtml)
Maar alles kaat koet in den Belziek, tenminste toch voor de gepensioneerde ambtenaren.

En deze regering met de liberalen en CD&V heeft er ook voor gezorgd dat de electriciteit goedkoper werd en de sociaal zwakken werden ontzien en nog zo maatregelen.

Electriciteit goedkoper? Gelooft ge dat nu echt? Electriciteit is nog nooit zo duur geweest. En alle vergiftigde cadeautjes van Vandelanotte betaal je dubbel en dik terug via de belastingen.

Moest de NVA in de regering hebben gezeten dan was de indexkoppeling afgeschaft, de pensioenen gekort, de financiële bijdragen voor de patiënt goed verhoogd, maar de CEO's hadden er nog een financieel toemaatje op hun mega-weddes op de koop toe bijgekregen. Want bij de NVA is VOKA de baas.
Moest de N-VA in de regering gezeten hebben dan zou onze jeugd tenminste nog een toekomst gehad hebben.

Het Oosten
21 januari 2014, 22:11
Toch tot 2015, zoals superman Daerden correct voorspelde? Gelukkig is er daarna de Fata Morgana genaamd Zilverfonds.

Gelukkig was er Vandelanotte om de index vakkundig te manipuleren, zodat we in feite een indexsprong overgeslagen hebben, maar niemand heeft het gemerkt. Behalve de steeds groeiende groep armen, de steeds groeiende groep werklozen, de steeds groeiende groep mensen die hun lening niet meer afbetaald krijgen.
Kinderarmoede in België blijft stijgen (http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1386825/kinderarmoede-in-belgie-blijft-stijgen.aspx)
Armoede in België stijgt zorgwekkend (http://www.beurs.com/2013/11/20/armoede-in-blegie-stijgt-zorgwekkend/34992)
Belgische jeugdwerkloosheid stijgt tot 24,5 procent (http://www.express.be/business/nl/hr/belgische-jeugdwerkloosheid-stijgt-tot-245-procent/200114.htm)
Werkloosheid in België stijgt met 5,7 procent (http://trends.knack.be/economie/nieuws/mensen/werkloosheid-in-belgie-stijgt-met-5-7-procent/article-4000408414732.htm)
Recordaantal Belgen vraagt voedselhulp (http://www.knack.be/nieuws/belgie/recordaantal-belgen-vraagt-voedselhulp/article-normal-48511.html)
Steeds meer Belgen kunnen lening niet terugbetalen (http://www.tijd.be/r/t/1/id/9417827)
Record: Eén op de 80 actieve bedrijven failliet in 2013 (http://www.hln.be/hln/nl/3424/Economische-crisis/article/detail/1766237/2013/12/31/Record-Een-op-de-80-actieve-bedrijven-failliet-in-2013.dhtml)
Maar alles kaat koet in den Belziek, tenminste toch voor de gepensioneerde ambtenaren.

Electriciteit goedkoper? Gelooft ge dat nu echt? Electriciteit is nog nooit zo duur geweest. En alle vergiftigde cadeautjes van Vandelanotte betaal je dubbel en dik terug via de belastingen.

Moest de N-VA in de regering gezeten hebben dan zou onze jeugd tenminste nog een toekomst gehad hebben.

Wat zou het. Moest de NVA in de regering gezet hebben, dan was de kans groot geweest dat het een waar sociaal bloedbad zou geworden zijn. Deze regering heeft de crisis getemperd. En dat zeg ik niet alleen maar ook internationale instellingen.

En wat u bedriegelijk lijstje betreft van ongelukstijdingen. Het heeft allemaal maar weinig met België te maken. Een identiek lijstje kunnen we terugvinden in Nederland (zie hieronder). Alles wat u opsomt heeft te maken met de internationale economische, financiële en bankcrisis en maar weinig met België.


Stijging armoede in Nederland.
http://www.beurs.com/2013/11/21/armoede-stijgt-in-nederland-zorgwekkend/35050

Grote jeugdwerkloosheid in Nederland.
http://nos.nl/op3/artikel/504685-aantal-werkloze-jongeren-blijft-wereldwijd-stijgen.html

Mensen die hulp vragen aan de voedselbank in Nederland nooit zo hoog.
http://nos.nl/artikel/454801-steeds-meer-klanten-voedselbank.html

Steeds meer Nederlanders vluchten voor hun schuld.
http://www.joop.nl/economie/detail/artikel/22269_steeds_meer_nederlanders_op_de_vlucht_voor_s chulden/

Recordaantal faillissementen in Nederland.
Nederland stevent dit jaar af op een recordaantal faillissementen van 12.816. Dat is ruim 6 procent meer dan in 2012. In de tweede helft van het jaar was er sprake van een gestage daling. Dat heeft Faillissementsdossier.nl vandaag bekend gemaakt.

Enz.


Of hoe partijslaafje Fonne van de NVA de mensen om de tuin probeert te leiden.

Pjotr 2691
21 januari 2014, 22:17
Wat zou het. Moest de NVA in de regering gezet hebben, dan was de kans groot geweest zijn dat het een waar sociaal bloedbad zou geworden zijn. Deze regering heeft de crisis getemperd. En dat zeg ik niet alleen maar ook internationale instellingen.

En wat u bedriegelijk lijstje betreft van ongelukstijdingen. Het heeft allemaal maar weinig met België te maken. Een identiek lijstje kunnen we terugvinden in Nederland (zie hieronder). Alles wat u opsomt heeft te maken met de economische, financiële en bankcrisis en maar weinig met België.


Stijging armoede in Nederland.
http://www.beurs.com/2013/11/21/armoede-stijgt-in-nederland-zorgwekkend/35050

Grote jeugdwerkloosheid in Nederland.
http://nos.nl/op3/artikel/504685-aantal-werkloze-jongeren-blijft-wereldwijd-stijgen.html

Mensen die hulp vragen aan de voedselbank in Nederland nooit zo hoog.
http://nos.nl/artikel/454801-steeds-meer-klanten-voedselbank.html

Steeds meer Nederlanders vluchten voor hun schuld.
http://www.joop.nl/economie/detail/artikel/22269_steeds_meer_nederlanders_op_de_vlucht_voor_s chulden/

Recordaantal faillissementen in Nederland.
Nederland stevent dit jaar af op een recordaantal faillissementen van 12.816. Dat is ruim 6 procent meer dan in 2012. In de tweede helft van het jaar was er sprake van een gestage daling. Dat heeft Faillissementsdossier.nl vandaag bekend gemaakt.

Enz.

Of hoe partijslaafje Fonne van de NVA de mensen om de tuin probeert te leiden.

Wat interesseert ons Nederland. Het gaat hem om hier, Vlaanderen, en daar zijn voldoende feiten die erop wijzen dat we geen tweede Di Rupo-kliek meer kunnen dragen.

Aarchzstvwqmrmbtvnpq
21 januari 2014, 22:19
Omdat wij ervan uitgaan dat een gezond ondernemersschap iedereen ten goede komt.

Je kon pas uitdelen aan anderen als er geld binnenkomt. Er zijn partijen die alleen willen uitdelen. Het geld lenen ze wel. Maar, een dikke maar, het lenen wordt niet meer toegelaten, we zitten allang over een gezonde limiet heen.
Het gevolg is dat iemand die spaart, werkt, onderneemt kapot belast wordt totdat ook die laatste, steeds kleiner wordende groep, het ook opgeeft.Ik heb helemaal geen problemen met het belonen van goed ondernemerschap. Maar een goed sociaal-economisch beleid probeert het sociale en economische te verzoenen. Ik had geruime tijd het idee dat N-VA dat effectief probeerde, alleen lijkt het sociale aspect daarvan vandaag de dag meer en meer verdrongen te worden.

Aarchzstvwqmrmbtvnpq
21 januari 2014, 22:21
Tja, als dat u mening is.Ik leid dat gewoon af uit uw standpunt hé? Als jullie voortdurend de vakbonden stigmatiseren en aanvallen, is het dan verbazingwekkend dat ik daaruit zulke conclusies trek?

Pjotr 2691
21 januari 2014, 22:25
Vakbonden op zich worden niet gestigmatiseerd, wel verzuilde en met politieke partijen gelinkte vakbonden, die dan nog meer bezig zijn met eigen macht en verrijking dan met de mensen die ze zogezegd vertegenwoordigen. Vakbonden dienen politiek neutraal te zijn en compleet los te staan van politieke partijen.

Aarchzstvwqmrmbtvnpq
21 januari 2014, 22:26
Die kan misschien terecht bij de nu nog Aalsterse, maar straks misschien in de héle Vlaamse Gemeenschap werkzaam zijnde "SD&P"?

Tenminste naar eigen zeggen zijn die toch NIET vies van een beetje méér 'Vlaams'.

:?SD&P: is dat die nieuwe Aaltserse partij?

Afgaande op de situatie nu ben ik toch vooral partijloos (nooit eerder meegemaakt). En tenzij N-VA zijn koers op het laatste moment nog bijstuurt, of er bij mirakel één of andere nieuwe wonderpartij opstaat, vrees ik dat mijn opinie bij de verkiezingen niet zal veranderd zijn.

Het Oosten
21 januari 2014, 22:27
Wat interesseert ons Nederland. Het gaat hem om hier, Vlaanderen, en daar zijn voldoende feiten die erop wijzen dat we geen tweede Di Rupo-kliek meer kunnen dragen.

Ik haal Nederland aan omdat de bewering van Fonne pertinent onjuist is. Hij verpakt de hoge werkloosheid, toenemende armoede, enz, als een gevolg van het beleid van de regering. En dat is een flagrante onwaarheid (een 'partijpolitieke' leugen?).

Het is niet de fout van de regering of van België dat de werkloosheid stijgt. Het is gewoon eigen aan een wereldwijde financiële en economische crisis, die nu vooral Europa trof. En daarom zien we die stijging der werkloosheid , stijging van armoede, enz, zich ook manifesteren in andere landen. Zoals bijvoorbeeld in Nederland.

Het Oosten
21 januari 2014, 22:38
Ik heb helemaal geen problemen met het belonen van goed ondernemerschap. Maar een goed sociaal-economisch beleid probeert het sociale en economische te verzoenen. Ik had geruime tijd het idee dat N-VA dat effectief probeerde, alleen lijkt het sociale aspect daarvan vandaag de dag meer en meer verdrongen te worden.

De NVA is gewoon een rechtse partij. En sinds de massale influx van blokkers, een zéér rechtse partij. Ik heb daar niets op tegen.Immers in België geldt op dit vlak het motto: 'Vrijheid is blijheid'.

Alleen... wanneer die partij ook een rechtse asociale politiek wil voeren dan is het bij mij: njet! En dat is het geval voor de NVA.

fonne
21 januari 2014, 23:41
Wat zou het. Moest de NVA in de regering gezet hebben, dan was de kans groot geweest dat het een waar sociaal bloedbad zou geworden zijn. Deze regering heeft de crisis getemperd. En dat zeg ik niet alleen maar ook internationale instellingen.

Deze regering heeft alle noodzakelijke maatregelen om onze toekomst veilig te stellen netjes voor zich uitgeschoven. Het staat nu al vast dat we in 2014 en 2015 nog altijd meer dan 2,5% begrotingtekort gaan hebben, terwijl Di Rupo aan Europa belooft had het naar 1,1% terug te brengen in 2014, en 0% in 2015. België heeft alle doelstellingen falikant gemist! Geen uitzicht op afbetaling van onze schulden, geen uitzicht op betaalbaarheid van de pensioenen, geen uitzicht op lagere werkloosheid (integendeel: in 2014 stijging naar 9% werkloosheid en 25% jeugdwerkloosheid), geen uitzicht op significante reële economische groei >1%. Na aftrek van inflatie en bevolkingsgroei van het BBP zal de Vlaming ook in 2014 en 2015 verder verarmen. En verlost worden van zijn spaargeld, dat staat ook al vast.

En wat u bedriegelijk lijstje betreft van ongelukstijdingen. Het heeft allemaal maar weinig met België te maken. Een identiek lijstje kunnen we terugvinden in Nederland (zie hieronder). Alles wat u opsomt heeft te maken met de internationale economische, financiële en bankcrisis en maar weinig met België.

De maatstaf voor Vlaanderen is Duitsland, niet Nederland. Ondanks dat heeft Nederland tenminste goede vooruitzichten voor herstel, België helemaal niet. Terwijl de cijfers voor Nederland in feite nog zo slecht niet zijn.

Stijging armoede in Nederland.
http://www.beurs.com/2013/11/21/armoede-stijgt-in-nederland-zorgwekkend/35050

Rare definitie van armoede. De Nederlander is minder spaarzaam dan de Vlaming is het enige dat ik uit dit bericht leer. Dus ja, ze hebben wat minder buffer als ze zonder inkomen vallen. Ondertussen is er wel een spaarpotje voor hun pensioen in het fonds, voor ons is er niets in de pot gestopt.

Grote jeugdwerkloosheid in Nederland.
http://nos.nl/op3/artikel/504685-aantal-werkloze-jongeren-blijft-wereldwijd-stijgen.html

Nou, nou, toch even snel sjekken jongens:
Jeugdwerkloosheid:

14. Roemenië: 23,1 procent ; 181.000 werkloze jongeren
15. België: 22,4 procent ; 93.000 werkloze jongeren
...
26. Nederland: 10,5 procent ; 150.000 werkloze jongeren
27. Oostenrijk: 7,9 procent ; 47.000 werkloze jongeren
28. Duitsland: 7,7 procent ; 349.000 werkloze jongeren .

Nederland dus tweemaal beter dan België. Kijk in wiens buurt wij en zij zich bevinden.

Mensen die hulp vragen aan de voedselbank in Nederland nooit zo hoog.
http://nos.nl/artikel/454801-steeds-meer-klanten-voedselbank.html

Sorry, link werkt niet.

Steeds meer Nederlanders vluchten voor hun schuld.
http://www.joop.nl/economie/detail/artikel/22269_steeds_meer_nederlanders_op_de_vlucht_voor_s chulden/

Nou, 70.000 mensen tegenover 336.000 mensen die hun lening niet kunnen afbetalen in België. Probeers een geen appelen met peren te vergelijken.

Recordaantal faillissementen in Nederland.
Nederland stevent dit jaar af op een recordaantal faillissementen van 12.816. Dat is ruim 6 procent meer dan in 2012. In de tweede helft van het jaar was er sprake van een gestage daling. Dat heeft Faillissementsdossier.nl vandaag bekend gemaakt.

Dus: Nederland met 17 Miljoen inwoners heeft slechts evenveel faillissementen als België met 11 Miljoen inwoners. Prima gedaan van de Nederlandse ondernemers. Blijkbaar worden ze toch minder kapotbelast dan in België.

Of hoe partijslaafje Fonne van de NVA de mensen om de tuin probeert te leiden.
Wat brengt jou tot de conclusie dat de N-VA het in Nederland ook niet beter zou gedaan hebben dan de uitgebluste klassieke partijen PVDA, VVD en CDA? Nederland heeft net zoals België te lijden onder vermolmde structuren en een totaal mislukt immigratiebeleid dat de politiek destabiliseert.

fonne
21 januari 2014, 23:49
Ik haal Nederland aan omdat de bewering van Fonne pertinent onjuist is. Hij verpakt de hoge werkloosheid, toenemende armoede, enz, als een gevolg van het beleid van de regering. En dat is een flagrante onwaarheid (een 'partijpolitieke' leugen?).

Di Rupo klopt zich graag op de borst met zijn grote verwezenlijkingen en zijn aanbidders schijnen daar ook nog in te trappen. Di Rupo en zijn kliek is één grote opgeblazen leugenballon.

Het is niet de fout van de regering of van België dat de werkloosheid stijgt.

Toch wel. In de federale regering is het met veel bombarie aangekondigde werkgelegenheidspact weer eens compleet geblokkeerd geraakt omdat de partijen mekaar het licht in de ogen niet gunnen. Er moest eens iemand betere uitslagen halen door effectief te regeren...

Het is gewoon eigen aan een wereldwijde financiële en economische crisis, die nu vooral Europa trof. En daarom zien we die stijging der werkloosheid , stijging van armoede, enz, zich ook manifesteren in andere landen. Zoals bijvoorbeeld in Nederland.
Nee, nergens zijn de fundamenten zo slecht als in België. Duitsland, dat traditioneel de locomotief is voor de Vlaamse economie, doet het erg goed. Maar Vlaanderen heeft als gevolg van het beleid van Di Rupo zijn wagonnetje afgehaakt en volgt nu Frankrijk, recht de dieperik in.

fonne
21 januari 2014, 23:52
Ik leid dat gewoon af uit uw standpunt hé? Als jullie voortdurend de vakbonden stigmatiseren en aanvallen, is het dan verbazingwekkend dat ik daaruit zulke conclusies trek?

Als vakbonden voortdurend Vlaams-nationalisten proberen te stigmatiseren moeten ze ook niet op sympathie rekenen. Ze zouden beter de Vlaamse arbeiders verdedigen in plaats van zich politiek te prostitueren in dienst van een corrupt regime.

fonne
21 januari 2014, 23:56
Ik heb helemaal geen problemen met het belonen van goed ondernemerschap. Maar een goed sociaal-economisch beleid probeert het sociale en economische te verzoenen. Ik had geruime tijd het idee dat N-VA dat effectief probeerde, alleen lijkt het sociale aspect daarvan vandaag de dag meer en meer verdrongen te worden.

Ach, leg je er bij neer: welke partij er ook aan de macht is, de economische realiteit kan je niet ontwijken: mensen zullen moeten werken voor hun brood. Op de poef leven zal er niet meer bij zijn, daarvoor is de schuld te groot geworden. De enige vraag is: kiezen we in 2014 voor nog eens vijf jaar verdere ontsporing onder Di Rupo II, of voor een regering die effectief de maatregelen neemt die zich opdringen.

Het Oosten
22 januari 2014, 12:29
Di Rupo klopt zich graag op de borst met zijn grote verwezenlijkingen en zijn aanbidders schijnen daar ook nog in te trappen. Di Rupo en zijn kliek is één grote opgeblazen leugenballon.

Toch wel. In de federale regering is het met veel bombarie aangekondigde werkgelegenheidspact weer eens compleet geblokkeerd geraakt omdat de partijen mekaar het licht in de ogen niet gunnen. Er moest eens iemand betere uitslagen halen door effectief te regeren...

Nee, nergens zijn de fundamenten zo slecht als in België. Duitsland, dat traditioneel de locomotief is voor de Vlaamse economie, doet het erg goed. Maar Vlaanderen heeft als gevolg van het beleid van Di Rupo zijn wagonnetje afgehaakt en volgt nu Frankrijk, recht de dieperik in.

Integendeel. België heeft zich wonderwel gehouden in deze crisis. Dat zeggen ook internationale instellingen. Maar het is een serieuze crisis geweest natuurlijk. Met alle gevolgen van dien in vele landen van Europa. Ook in landen waar men het niet verwachtte.

Nebur
22 januari 2014, 12:33
Integendeel. België heeft zich wonderwel gehouden in deze crisis. Dat zeggen ook internationale instellingen. Maar het is een serieuze crisis geweest natuurlijk. Met alle gevolgen van dien in vele landen van Europa. Ook in landen waar men het niet verwachtte.

Geweest?

Het Oosten
22 januari 2014, 12:38
Geweest?

Het ziet er toch zo naar uit volgend jaar volgens specialisten. Maar inderdaad, toch maar afwachten.

fonne
22 januari 2014, 17:48
Integendeel. België heeft zich wonderwel gehouden in deze crisis. Dat zeggen ook internationale instellingen. Maar het is een serieuze crisis geweest natuurlijk. Met alle gevolgen van dien in vele landen van Europa. Ook in landen waar men het niet verwachtte.
Tja, we zijn nog net niet bij de PIGS landen geraakt. Maar over enkele jaren zullen die ons voorbijsteken omdat zij wel gesaneerd hebben en wij niet. Van zodra het echt beter gaat in Europa stijgt ook de rente en dan is België met zijn hoge staatsschuld, niet-gedekte pensioenlasten en lage groeivooruitzichten gezien. Misschien samen met Frankrijk, alhoewel Hollande, in tegenstelling tot Di Rupo, ondertussen wel het licht gezien heeft.

Nebur
22 januari 2014, 22:25
Het ziet er toch zo naar uit volgend jaar volgens specialisten. Maar inderdaad, toch maar afwachten.

Economen die denken de toekomst te kunnen voorspellen, ik stel me daar serieuze vragen bij.

Nebur
22 januari 2014, 22:25
(dubbel)

fonne
22 januari 2014, 22:37
Het ziet er toch zo naar uit volgend jaar volgens specialisten. Maar inderdaad, toch maar afwachten.

Bedoel je volgens Herman Van Rompuy? Tja, dan ziet het er niet goed uit.