PDA

View Full Version : Zou u nog posten als dat betekent dat u uw anonimiteit verliest?


Raven
5 september 2004, 09:31
In België mag je niet zomaar zeggen wat je wilt. Er zijn bepaalde regels, de anti-racismewetgeving, de wet op negationisme, de wet ter bescherming van de eerbaarheid van de koning, en mogelijk nog anderen in de toekomst, die u verplichten bepaalde denkpistes te laten varen.

Zo mag u bijvoorbeeld geen beledigingen posten ter aanzien van onze majesteit. Noch mag u anderen aanzetten tot haat of een historische discussie voeren over WOII en specifiek het aantal joodse slachtoffers. Hiervoor kan je uit je burgerrechten worden gezet (zodat u niet mag gaan stemmen) en/of een celstraf krijgen.

Vermits sommige forumgebruikers vinden dat andere mede-gebruikers deze gedachten-regels overschrijden, willen ze actie ondernemen.

Uiteraard, dat gaat niet. Want dit forum is anoniem. Nou denkt u wel, jamaar de IP's! Die geven idd, dankzij bepaalde weblogs (o.a. op dit forum en bij de provider) in theorie mogelijkheid tot vervolging, maar in realiteit blijft het eerder uitzondering dan regel. Immers, een computerpost moet je gaan opzoeken, het is geen pamfletje bepaalt door auteur, uitgever, verantwoordelijken enz. Hiernaast moet de provider ook bereid zijn de gegevens van haar betalende klant beschikbaar te stellen (wat het niet zal doen zonder gerechtelijke verplichting). Ook kan die klant nog meer mist spuien door te zeggen dat hij bijvoorbeeld een trojaans paard op zijn pc had op dat moment, of dat iemand anders (bijvoorbeeld een huisbezoeker) dat bericht had getypt, of z'n 6 jarig kind/neefje, enz enz.

Oplossing: Anonimiteit opgeven.

Als je je nick aanvraagt moet je een fotokopie van je paspoort opsturen naar de moderators. De ideale vorm hiervan is dat deze gegevens zelfs op een of andere manier openbaar in je profiel staan, zodat men rechtstreeks naar het Centrum voor Racismebestrijding kan gaan omtrent klachten hierrond.

Als we even aannemen dat je morgen je pc aanzet en op dit forum een technisch sluitend systeem is geïnstalleerd dat fraude uitsluit, maar in plaats van "voer je nick en wachtwoord in", jij jezelf moet autoriseren door je paspoort in je diskettestation te steken, zou jij dat doen?

Knuppel
5 september 2004, 19:59
Voor die 'sommigen' die hier nog meer censuur wensen dan er al bestaat ga ik mijn anonimiteit niet prijsgeven. Enkel de mensen die me aanstaan komen, desgewenst, meer over Knuppel te weten. En zo gaat dat IRL ook. Als ik naar een concert, film of zelfs gewoon de supermarkt ga, dan hoef ik toch ook niet mijn identiteitspapieren aan iedereen te laten zien?

Mijn e-mailadres is hier trouwens bekend, dus, als ik mijn boekje te buiten ga weten ze me écht wel te vinden.
Voor de rest kies ik wel zelf wie weinig, veel of niets over mezelf te weten komt.
Of welke gek bazuint zijn privégegevens rond zodat elke wildvreemde die kan ge-of misbruiken?

Raf
5 september 2004, 20:03
Ik ben het helemaal eens met Knuppel. En dat is iets dat niet gauw gebeurt. ;-)

Vlaanderen Boven
5 september 2004, 20:33
Pas maar op, ik weet al dat je naam Raf is!

Supe®Staaf
5 september 2004, 20:39
Mij interesseert niet wie jullie zijn, maar enkel wat jullie denken.

Meestal reageer ik zelfs niet op de persoon, maar op wat er gepost is.

Al wie meer wil weten over de persoon achter de postings, is m.i. niet bezig met de kern van de zaak.
Wie daar teveel belang aan hecht, blijkt meestal een zielig censuurmeesterke dat zijn gelijk via hogere instanties (moderatie, gerecht,....) wil halen omdat hij/zij het te moeilijk vindt om het verbaal en via argumenten te bekomen.

Raf
5 september 2004, 20:49
Pas maar op, ik weet al dat je naam Raf is!
Weet je zeker dat dat mijn echte naam is?

Vlaanderen Boven
5 september 2004, 20:51
Heu...Ja!

Fieseler
5 september 2004, 21:01
Voor die 'sommigen' die hier nog meer censuur wensen dan er al bestaat ga ik mijn anonimiteit niet prijsgeven. Enkel de mensen die me aanstaan komen, desgewenst, meer over Knuppel te weten. En zo gaat dat IRL ook. Als ik naar een concert, film of zelfs gewoon de supermarkt ga, dan hoef ik toch ook niet mijn identiteitspapieren aan iedereen te laten zien?

Mijn e-mailadres is hier trouwens bekend, dus, als ik mijn boekje te buiten ga weten ze me écht wel te vinden.
Voor de rest kies ik wel zelf wie weinig, veel of niets over mezelf te weten komt.
Of welke gek bazuint zijn privégegevens rond zodat elke wildvreemde die kan ge-of misbruiken?
volledig mee eens... in die zin heb ik er bijvoorbeeld een serieus probleem mee om de juiste titel die bij mijn beroep hoort uit te leggen zonder dat mijn beroep wordt bekendgemaakt hetgeen uiteraard mijn anonimiteit zou kunnen in gevaar brengen...

De schoofzak
5 september 2004, 21:02
Beste Raven,

mocht jij een ambtenaar zijn, dan zou de administratie nog tien keer ingewikkelder zijn dan ze nu als is.
Als wij je zouden laten doen, dan zou je volgend voorstel zijn dat je je paspoort moet tonen en visitekaartjes uitdelen bij elk herbergbezoek (wat hoor je daar niet allemaal ...), aan de man/vrouw die toevallig naast je zit in het vliegtuig naar je vakantiebestemming (je zou eens iets politieks moeten horen van hem/haar ...), alsook aan alle andere Vlamingen die in hetzelfde vakantiehotel als jij zouden logeren ... (dezelfde uitwisseling van gegevens met de Walen is overbodig, want zij zingen allemaal hetzelfde liedje in koor.)

Vlaanderen Boven
5 september 2004, 21:05
Fieseler, heb jij uw schermnaam veranderd?

Rock Against Communism
5 september 2004, 21:11
Als de anonimiteit op het internet verboden wordt ga ik mij niet terugtrekken. Let wel, als álle anonimiteit wordt verboden.

thePiano
5 september 2004, 21:39
deleted

Fieseler
5 september 2004, 21:53
Fieseler, heb jij uw schermnaam veranderd?
Neen hoor(?)... ik heb niets veranderd
Er is hier wel een geobsedeerde "NAZI-lover in denyial" die mij met de naam van een palisadegeepitelieerde doorgang aanspreekt als het dat is wat je bedoelt...;-)

thePiano
5 september 2004, 22:11
Mij interesseert niet wie jullie zijn, maar enkel wat jullie denken.

Meestal reageer ik zelfs niet op de persoon, maar op wat er gepost is.

Al wie meer wil weten over de persoon achter de postings, is m.i. niet bezig met de kern van de zaak.
Wie daar teveel belang aan hecht, blijkt meestal een zielig censuurmeesterke dat zijn gelijk via hogere instanties (moderatie, gerecht,....) wil halen omdat hij/zij het te moeilijk vindt om het verbaal en via argumenten te bekomen.Ongetwijfeld heb je't over mij. Laat ik toch wel even dit toevoegen: in november 2003 werd tegen mij een klacht neergelegd van de moderator van PI-forum wegens laster en eerroof op het internet. Ik had de moderators verweten hun forum voor de kar van het Vlaams Blok te spannen, Jurgen V een Zwartzak genoemd en tegelijk ook een paar namen genoemd. Ik ben daarvoor in januari 2004 verhoord in het plaatselijk politiekantoor aan het Stadspark in Antwerpen, waar een PV werd opgemaakt.

De bedoeling van die klacht -annex PV- vanuit rechtsextremistische hoek was duidelijk: thePiano moet zijn kop houden. Censuur, door hen gepleegd die het hardste roepen dat ze voor de vrije meningsuiting zijn en beweren dat ze zelf gecensureerd zouden worden.

Ik ben niet anoniem en heb tot op heden tegen niemand een officiële klacht neergelegd. Ik vind dat de allerlaatste stap. Bij extreemrechts nemen ze het daar niet zo nauw met de vrije meningsuiting, dat was bij deze weer snel bewezen.

Dus stop met zeiken over thePiano als censuurmeesterke en richt je tot het publiek dat daadwerkelijk censuur pleegt.

En om op de vraag van Blokster Knuppel te antwoorden:

Knuppel: Of welke gek bazuint zijn privégegevens rond zodat elke wildvreemde die kan ge-of misbruiken?

Je weet nu waar je ze moet zoeken,: in je eigen rechtsextremistische hoek.

Rock Against Communism
5 september 2004, 22:22
Je weet nu waar je ze moet zoeken,: in je eigen rechtsextremistische hoek. ?? ik snap het niet, bedoel je mij? Ik zei alleen als het overal verplicht zou zijn, dan pas zou ik privé gegevens weggeven. Als het niet over mij ging: sorry dan ge hebt mij niet gehoord:oops:

Gorefest
5 september 2004, 22:22
Ik ben niet anoniem en heb tot op heden tegen niemand een officiële klacht neergelegd. Ik vind dat de allerlaatste stap. Bij extreemrechts nemen ze het daar niet zo nauw met de vrije meningsuiting, dat was bij deze weer snel bewezen.

Dus stop met zeiken over thePiano als censuurmeesterke en richt je tot het publiek dat daadwerkelijk censuur pleegt.Euh piano, ik meen te herinneren dat je klacht wou neerleggen omwille van een avatar wat ik had (en nee ik heb ze niet speciaal voor jou verandert). Bij tegenspraak is het forum ineens een blok-forum en vliegen de scheldwoorden eruit. Je bent misschien geen censuurmeester, maar een slechte verliezer als je je gelijk niet kunt halen. Voor de rest ben je wel een goeie sfeermaker ;-)

Dies
5 september 2004, 23:05
Laat ik toch wel even dit toevoegen: in november 2003 werd tegen mij een klacht neergelegd van de moderator van PI-forum wegens laster en eerroof op het internet.En daar heb je toen op dit forum een topic over gemaakt en daar zijn toen - misschien weet je dat nog wel!? - van een hele hoop mensen reacties op gekomen. Reacties die de klacht onzin vonden en niet van mening waren dat men u daar had voor moeten aanklagen.

Het is blijft overduidelijk bijzonder moeilijk voor jou om te begrijpen dat Superstaaf, ikzelf en vele anderen consequent elke vorm van censuur aanklagen en consequent het recht op vrije meningsuiting, voor iedereen(!), verdedigen!
Om nog maar te zwijgen over het feit dat "laster en eerroof" daar niet onder vallen eigenlijk.

Ik vind dat de toon die gezet wordt in de openingspost overigens helemaal niet correct is. De anti-racismewetgeving verbiedt het immers bijvoorbeeld helemaal niet om te zeggen dat alle 'zwarten' stinken of alle 'gelen' luiaards zijn. Al helemaal wordt het niet verboden om bepaalde denkpistes te volgen, het denken kan men nu eenmaal niet inperken door wetten te stemmen. Het aanklagen van de wet op negationisme begrijp ik en steun ik wel, doch het is niet correct te beweren dat men geen historische discussies zou mogen voeren over WO II.
Dat 'aanzetten tot geweld' en 'laster' niet aanvaardbaar zijn, vind ik overigens niet meer dan normaal.

Mij interesseert niet wie jullie zijn, ..*snik*
...
Pinkt een traan weg,
............., kruipt huilend in een hoekje en bergt zijn sekte idee op.

Yann
5 september 2004, 23:21
Voor die 'sommigen' die hier nog meer censuur wensen dan er al bestaat ga ik mijn anonimiteit niet prijsgeven. Enkel de mensen die me aanstaan komen, desgewenst, meer over Knuppel te weten. En zo gaat dat IRL ook. Als ik naar een concert, film of zelfs gewoon de supermarkt ga, dan hoef ik toch ook niet mijn identiteitspapieren aan iedereen te laten zien?

Mijn e-mailadres is hier trouwens bekend, dus, als ik mijn boekje te buiten ga weten ze me écht wel te vinden.
Voor de rest kies ik wel zelf wie weinig, veel of niets over mezelf te weten komt.
Of welke gek bazuint zijn privégegevens rond zodat elke wildvreemde die kan ge-of misbruiken?
Het staat u natuurlijk vrij om te kiezen of je anoniem blijft of niet. Het is wel opmerkelijk dat vooral de Vlaams Nationalisten erg timide zijn wat dat betreft. Ik ken weinig Vlaams nationalisten die hier met naam en toenaam gekend zijn. Luc Broes is de enigste denk ik. Anonieme posters zijn er echter bij de vleet: Knuppel, Jan van den Berghe, Betweter, Pelgrim, Vlaanderen Boven, Willem De Spreker, Tantist, Zeno......

En ik vind dat ik het recht heb te weten met wie ik communiceer.

Supe®Staaf
5 september 2004, 23:36
Ongetwijfeld heb je't over mij.Ik heb het over niemand.
Ik schets een profiel.
Wil jij daar aan beantwoorden, dan is dat jouw zaak.

Nogmaals: al die forumschimmen interesseren me niet. Noch hun nicks, noch hun stoer vrijgegeven 'echte' naam.




Dus stop met zeiken over thePiano als censuurmeesterke
Iemand vragen om te stoppen zijn gedacht te zeggen, komt vervaarlijk dicht in de buurt van censuur.
Dus daar werk ik niet aan mee.
Voor dat karretje laat ik me niet spannen.


en richt je tot het publiek dat daadwerkelijk censuur pleegt.
Vertel mij eens, waar die snoodaards zitten.

Supe®Staaf
5 september 2004, 23:47
*snik*
...
Pinkt een traan weg,
............., kruipt huilend in een hoekje en bergt zijn sekte idee op.Trek het je niet te hard aan.
Er zijn al sektes genoeg.
Ga des zondags eens naar de elfurenmis.
Daar kan je jezelf vermeien in de meest bizarre rituelen.
Je kan er straffeloos anti-semitisch kannibalisme plegen.
Het staat er vol brandende fallussymbolen.
Er is een standbeeld van een maagd die toch zwanger geraakt is.
De führer draagt een schoon janettenkleed.
De sekteleden besprenkelen mekaar met verschaald water.
Er worden op spastische wijze dwangneurotische handelingen uitgevoerd onder het mompelen van een magische spreuk:"Fasoseigeestaam!"
Er is klokgelui van gekke kosters, belgerinkel door schandknapenen er worden beenderen van dode heiligen gekust als surrogaat voor orale seks.
.................

Ik kan het zo gek niet bedenken, of het gebeurt in de clublokalen van hun Moeder de Heilige Rooms-Katholieke Kerk.
Qua perversiteiten en freak-gehalte moet ik tegen die kerels zwaar passen.

Tzuvar Raemborr
6 september 2004, 07:01
Ongetwijfeld heb je't over mij.
Tsja, wie het schoentje past... ;)

Supe®Staaf
6 september 2004, 07:09
volledig mee eens... in die zin heb ik er bijvoorbeeld een serieus probleem mee om de juiste titel die bij mijn beroep hoort uit te leggen zonder dat mijn beroep wordt bekendgemaakt hetgeen uiteraard mijn anonimiteit zou kunnen in gevaar brengen...Je hoeft niet bang te zijn hoor.
Ook voor koffiejuffrouw e.d. kan een ronkende titel te bedenken zijn.
Junior floor manager occasionele catering, sectie infusies.

Fieseler
6 september 2004, 08:59
Je hoeft niet bang te zijn hoor.
Ook voor koffiejuffrouw e.d. kan een ronkende titel te bedenken zijn.
Junior floor manager occasionele catering, sectie infusies.
;-)

Knuppel
6 september 2004, 10:25
Ik had de moderators verweten hun forum voor de kar van het Vlaams Blok te spannen, Jurgen V een Zwartzak genoemd en tegelijk ook een paar namen genoemd.
Nu weten we meteen waarom sommigen hier voor de opheffing van anonimiteit zijn...

Om iedereen die niet in het Pianese hokje past voor zwartzak te kunnen uitschelden en hem/haar te verwijten dat hij 'de kar van het Vlaams Blok trekt'.
Tot Staven en Super®Knuppels toe. :-P

thePiano
6 september 2004, 11:15
Het is geen toeval dat zij die de onbeperkte vrije meningsuiting nastreven, ook dezelfde zijn die anonimiteit eisen.

Het is ook geen toeval dat we die voorstanders ervan overwegend in rechtsextremistische hoek moeten zoeken. Hun partij werd namelijk recent veroordeeld voor het schenden van de antiracismewet. Criminelen onder je echte identiteit verdedigen is niet zonder risico, want dan moet je ook hun gedachtegoed verdedigen.

Vergelijk het maar met een dief die hier zijn gestolen koopwaar anoniem komt aanprijzen. Dat is wat mij betreft precies hetzelfde.

Bovendien, anoniem het varken uithangen, racisme en discriminatie verkopen, en passant ook nog eens een revival van de Nieuwe Orde bepleiten, getuigt niet echt van (politieke) moed en dat is beslist een understatement.

Supe®Staaf
6 september 2004, 11:44
Het is geen toeval dat zij die de onbeperkte vrije meningsuiting nastreven, ook dezelfde zijn die anonimiteit eisen.

Het is ook geen toeval dat we die voorstanders ervan overwegend in rechtsextremistische hoek moeten zoeken.Een onbewezen 'stelling' of laten we zeggen, een gratuite veralgemening.


Criminelen onder je echte identiteit verdedigen is niet zonder risico, want dan moet je ook hun gedachtegoed verdedigen.
Dus de advokaat van Dutroux pleit eveneens voor het opsluiten, misbruiken en vermoorden van gekidnapte kinderen?



Vergelijk het maar met een dief die hier zijn gestolen koopwaar anoniem komt aanprijzen. Dat is wat mij betreft precies hetzelfde.
Dat is absoluut niet hetzelfde.
Je verwart voor de zoveelste maal het uiten van een mening met een (mis)daad, deze keer heling.

Bovendien, anoniem het varken uithangen, racisme en discriminatie verkopen, en passant ook nog eens een revival van de Nieuwe Orde bepleiten, getuigt niet echt van (politieke) moed en dat is beslist een understatement.We bewonderen hier allemaal je onpeilbaar grote moed, omdat jij hier niet-anoniem het varken uithangt, (neo-)racisme, en discriminatie verkoopt, en en passant nog eens een herinstelling van de censuur bepleit.

thePiano
6 september 2004, 12:02
Vergelijk het maar met een dief die hier zijn gestolen koopwaar anoniem komt aanprijzen. Dat is wat mij betreft precies hetzelfde. Dat is absoluut niet hetzelfde.
Je verwart voor de zoveelste maal het uiten van een mening met een (mis)daad, deze keer heling.
Het hangt er vanaf welke meningen je aanprijst. Sommige meningen zijn volgens onze strafwetten inderdaad misdadig. Ik noem bv revisionisme, negationisme, racisme en discriminatie. Of neem bv de wet op de privémilities van 1934, die speciaal werd gestemd om de paramilitaire milities van REX, Verdinaso, VNV e.a. mee te bestrijden. Dezelfde wet ook waarmee de VMO in de jaren zeventig werd verboden en ontbonden. Ik kan me voorstellen dat je die ook wilt afschaffen. De grens tussen verbale agressiviteit en paramilitaire straatterreur wordt dan wel erg dunnetjes. En probeer dan nog maar eens vrij je mening te uiten, tegenover een stelletje bulldogs van de Nieuwe Orde. Ik wens je veel succes toe.

Fieseler
6 september 2004, 12:18
Het hangt er vanaf welke meningen je aanprijst. Sommige meningen zijn volgens onze strafwetten inderdaad misdadig. Ik noem bv revisionisme, negationisme, racisme en discriminatie. Of neem bv de wet op de privémilities van 1934, die speciaal werd gestemd om de paramilitaire milities van REX, Verdinaso, VNV e.a. mee te bestrijden. Dezelfde wet ook waarmee de VMO in de jaren zeventig werd verboden en ontbonden. Ik kan me voorstellen dat je die ook wilt afschaffen. De grens tussen verbale agressiviteit en paramilitaire straatterreur wordt dan wel erg dunnetjes. En probeer dan nog maar eens vrij je mening te uiten, tegenover een stelletje bulldogs van de Nieuwe Orde. Ik wens je veel succes toe.
De interpretatiegekte en kunstmatige rekbaarheid van vele van die wetten bewijzen dat ze door Nazi-geile huis- tuin- en keukendiktatortjes zoals jij alleen maar gebruikt worden om uw groot ongelijk te verdoezelen.

Alleen al het massale gebruik van gezond verstand (zoals onder andere dat miljoen VB stemen op 13/06/04) bevestigt dat de mensen niet moeten weten van Neo-Nazi's zoals jij.

Daartegenover staat uiteraard als een paal boven water dat de kolder van een zo zichtbaar gevolg van uw aperte Naziverering ongetwijfeld een belangrijke wervende kracht heeft voor waardepartijen zoals NVA of VB.

Daarom... laat U AUB niet door rede of geweten tegenhouden en doe gewoon door...

thePiano
6 september 2004, 12:21
Daarom... laat U AUB niet door rede of geweten tegenhouden en doe gewoon door...
Bedankt, het zal nie mankeren. 8)

Supe®Staaf
6 september 2004, 12:24
Het hangt er vanaf welke meningen je aanprijst. Sommige meningen zijn volgens onze strafwetten inderdaad misdadig. Ik noem bv revisionisme, negationisme, racisme en discriminatie.Weerom haspel je daden en meningen dooreen.
Discriminatie is een daad waarbij je iemands gelijkheid in rechten aantoonbaar verkracht.

Dat is iets heel anders dan het verkondigen van meningen.
Het is dan ook klinklare onzin om via wet bepaalde meningen te verbieden.
Dat getuigt van en enorme zwakte, en zucht naar dictatuur.
Een soort "Eigen mening eerst"

Geen wonder dat deze wetten door het Vlaamsblok zelfs vanuit de oppositie goedgekeurd werden. Dat zou bij sommigen normaal gezien een belletje moeten doen rinkelen, i.p.v. op die kar te springen en deze blokse censuurwetten als voorlopige machthebbers ten eigen profijt aan te wenden.........

Of neem bv de wet op de privémilities van 1934, die speciaal werd gestemd om de paramilitaire milities van REX, Verdinaso, VNV e.a. mee te bestrijden. Dezelfde wet ook waarmee de VMO in de jaren zeventig werd verboden en ontbonden. Ik kan me voorstellen dat je die ook wilt afschaffen. De grens tussen verbale agressiviteit en paramilitaire straatterreur wordt dan wel erg dunnetjes.Voor de zoveelste maal: je verwart opnieuw een mening uiten met een daad.
De wet op privé-milities verhindert dat je een toek op je bakkes krijgt vanwege geuniformeerd en gewapend straatcrapuul.

Een geuite mening heeft nog nooit iemand het ziekenhuis ingeslagen.


En probeer dan nog maar eens vrij je mening te uiten, tegenover een stelletje bulldogs van de Nieuwe Orde. Ik wens je veel succes toe.Dezelfde belachelijke onzin.
Fysiek iemand het zwijgen opleggen of bij wet, komt vrijwel op hetzelfde neer.
Uw zwarte brigade die ge zo graag in uw fantasie op mij afstuurt om mij te muilkorven, jagen me minder schrik aan dan de daadwerkelijke reële censuur die uw partij samen met he VB installeerde.

In feite komt je betoog er op neer: "Laat ons de vrije mening aan banden leggen voor het Vlaams blok het doet."

thePiano
6 september 2004, 12:46
Weerom haspel je daden en meningen dooreen.
Discriminatie is een daad waarbij je iemands gelijkheid in rechten aantoonbaar verkracht.

Dat is iets heel anders dan het verkondigen van meningen.
Het is dan ook klinklare onzin om via wet bepaalde meningen te verbieden.
Dat getuigt van en enorme zwakte, en zucht naar dictatuur.
Een soort "Eigen mening eerst"

Geen wonder dat deze wetten door het Vlaamsblok zelfs vanuit de oppositie goedgekeurd werden. Dat zou bij sommigen normaal gezien een belletje moeten doen rinkelen, i.p.v. op die kar te springen en deze blokse censuurwetten als voorlopige machthebbers ten eigen profijt aan te wenden.........

Voor de zoveelste maal: je verwart opnieuw een mening uiten met een daad.
De wet op privé-milities verhindert dat je een toek op je bakkes krijgt vanwege geuniformeerd en gewapend straatcrapuul.

Een geuite mening heeft nog nooit iemand het ziekenhuis ingeslagen.


Dezelfde belachelijke onzin.
Fysiek iemand het zwijgen opleggen of bij wet, komt vrijwel op hetzelfde neer.
Uw zwarte brigade die ge zo graag in uw fantasie op mij afstuurt om mij te muilkorven, jagen me minder schrik aan dan de daadwerkelijke reële censuur die uw partij samen met he VB installeerde.

In feite komt je betoog er op neer: "Laat ons de vrije mening aan banden leggen voor het Vlaams blok het doet."Pfft... dit is een getrouwe kopij aan de dialectiek zoals je die enkel terugvind bij het Vlaams Blok en extreemrechts. Weet jij zelf nog aan welke kant je staat?

Trouwens, het thema gaat hier over anoniem posten. Dat jij je daarbij graag en opvallend fanatiek als wegbereider naar voren schuift voor de reïnstallering van de Nieuwe Orde, dat is een andere discussie.

Jij zegt: Open de poort, haal ze binnen, geef ze taart en koffie. Ik zal met hen wel een babbeltje doen en ze uitleggen waarom ze verkeerd bezig zijn.

Ik zeg: Laat de poort toe, want ik weet dat ze verkeerd bezig zijn, ik hoef daarvan niet meer overtuigd te worden.

Maar ik kan me best voorstellen dat de Blokkers hier, je voor die schaapachtige onnozeliteiten wel op handen dragen, je hebt er zelfs een forumaward voor gekregen. :)

Maus
6 september 2004, 14:46
Natuurlijk is het leuker om "anoniem" te reageren ... Dat "anoniem" is natuurlijk toch niet zo anoniem, omdat mensen zich toch een beeld gaan vormen van je, omdat je zelf dingen vertelt, ...

Moest dus de "anonimiteit" worden afgeschaft: geen enkel probleem mee ... Heb weinig te verbergen ...

thePiano
6 september 2004, 14:47
... Heb weinig te verbergen ...
Leuk, laat eens wat zien Maus? :)

Herr Flick
6 september 2004, 15:21
Ik ben het helemaal eens met Knuppel. En dat is iets dat niet gauw gebeurt. ;-)
Ik ben daar ook volledig mee akkoord, (maar dat gebeurd iets vaker, ;-) )

Bovendien is het zo dat ge op politiek vlak in België uw gedacht niet kunt zeggen zonder risico te lopen op represailles als dat het verkeerde idee is, (volgens de gedapo dan.)

En Raf loopt dan weer het risico door voor zijn "outing" gediscrimineerd te worden door godsdiensfanatici bv, (of dat nu Katholieken, Joden, Moslims of volgelingen van Bagwan zijn... ;-) )

Supe®Staaf
6 september 2004, 15:25
Pfft... dit is een getrouwe kopij aan de dialectiek zoals je die enkel terugvind bij het Vlaams Blok en extreemrechts. Weet jij zelf nog aan welke kant je staat?

Trouwens, het thema gaat hier over anoniem posten. Dat jij je daarbij graag en opvallend fanatiek als wegbereider naar voren schuift voor de reïnstallering van de Nieuwe Orde, dat is een andere discussie. Fase drie in de discussie met jou is bereikt:
"Als je mijn foute redeneringen blijft ontmaskeren ben je een Vlaamsblokker. Ik mag dus kromme redeneringen volgen, en hoef niet met argumenten voor de draad te komen"

Straks toevallig nog werk te doen of een 'interessanter programma' op de lichtbak? Of eerst nog een rondje schilderen hoe goed het hier op dit gecensureerde forum is dankzijn jouw gewaardeerde hulp?


Jij zegt: Open de poort, haal ze binnen, geef ze taart en koffie. Ik zal met hen wel een babbeltje doen en ze uitleggen waarom ze verkeerd bezig zijn.

Ik zeg: Laat de poort toe, want ik weet dat ze verkeerd bezig zijn, ik hoef daarvan niet meer overtuigd te worden.
Uw literatuur klopt niet.

Ik zal u nogmaals simpel voorstellen wat ik beweer

1/Laat iedereen vrij om zijn gedacht te zeggen
2/Laat iedereen zelf bepalen wat hij aanneemt of verwerpt.


Maar ik kan me best voorstellen dat de Blokkers hier, je voor die schaapachtige onnozeliteiten wel op handen dragen, je hebt er zelfs een forumaward voor gekregen. :-)Le Renard et les Raisins
http://www.jdlf.com/website/images/gray_pix.jpg

Certain Renard Gascon, d'autres disent Normand,
Mourant presque de faim, vit au haut d'une treille
Des Raisins mûrs apparemment,
Et couverts d'une peau vermeille.
Le galand en eût fait volontiers un repas ;
Mais comme il n'y pouvait atteindre :
"Ils sont trop verts, dit-il, et bons pour des goujats. "
Fit-il pas mieux que de se plaindre ?

thePiano
6 september 2004, 15:41
Ik zal u nogmaals simpel voorstellen wat ik beweer

1/Laat iedereen vrij om zijn gedacht te zeggen
2/Laat iedereen zelf bepalen wat hij aanneemt of verwerpt.
Ik zal je nog even herinneren aan de registratieformule die zo wat op elk forum worden gehanteerd en die in volledige tegenspraak is met wat jij hier zegt. Nochtans heb je dit ook ondertekend toen je je moest registreren.

De gedachtenpolitie waar jij zo over blijft doorzeuren, is een algemeen aanvaard feit. Dus verwijt mij niks wat ik zou doen, als het reeds overal de regel is.



Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst. Verder dien je je te houden aan de van toepassing zijnde wetten en regels. Als je je niet houdt aan deze voorwaarden of aanwijzingen van het beheer niet volgt kan je meteen en permanent gebanned worden en zal eventueel je service provider op de hoogte worden gesteld van je gedrag.

Het beheer van de site heeft het recht alle berichten te verwijderen, bewerken, verplaatsen en hebben het recht onderwerpen en forums te sluiten op het moment dat zij dit passend vinden.

Herr Flick
6 september 2004, 15:44
Ongetwijfeld heb je't over mij. Laat ik toch wel even dit toevoegen: in november 2003 werd tegen mij een klacht neergelegd van de moderator van PI-forum wegens laster en eerroof op het internet. Ik had de moderators verweten hun forum voor de kar van het Vlaams Blok te spannen, Jurgen V een Zwartzak genoemd en tegelijk ook een paar namen genoemd. Ik ben daarvoor in januari 2004 verhoord in het plaatselijk politiekantoor aan het Stadspark in Antwerpen, waar een PV werd opgemaakt.

De bedoeling van die klacht -annex PV- vanuit rechtsextremistische hoek was duidelijk: thePiano moet zijn kop houden. Censuur, door hen gepleegd die het hardste roepen dat ze voor de vrije meningsuiting zijn en beweren dat ze zelf gecensureerd zouden worden.

Ik ben niet anoniem en heb tot op heden tegen niemand een officiële klacht neergelegd. Ik vind dat de allerlaatste stap. Bij extreemrechts nemen ze het daar niet zo nauw met de vrije meningsuiting, dat was bij deze weer snel bewezen.

Dus stop met zeiken over thePiano als censuurmeesterke en richt je tot het publiek dat daadwerkelijk censuur pleegt.

En om op de vraag van Blokster Knuppel te antwoorden:

Knuppel: Of welke gek bazuint zijn privégegevens rond zodat elke wildvreemde die kan ge-of misbruiken?

Je weet nu waar je ze moet zoeken,: in je eigen rechtsextremistische hoek.
ik vind persoonlijk ook dat ge dat niet moet gaan doen : voor de minste onozelheid naar 't gerecht stappen om den een van 't een of 't ander te beschuldigen, lost da als volwassen mensen zelf op. (ik vond dat overigens ook maar zielig dat ze dat doen met u gedaan hebben . )

Verder vind ik wel, en ik heb u daar ook voor gewaarschuwd, (en niet als bedreiging, maar echt als forumers onder elkaar) dat je best wat op je anonimiteit kon letten, dat geld trouwens voor iedereen van gelijke welke kleur of strekking, het net zit vol gefrustreerde psycho's die vissen naar de identiteit van anderen, is het niet om ze te pesten dan is' t wel om hun bankrekening lichter te maken of iets anders te forceren.

Met de meest belachelijke kleine middelen kunnen ze uw leven goe overhoop gooien als men dat wil, daarom anonimiteit is zoveel mogelijk geboden.

thePiano
6 september 2004, 15:57
Tav Superstaaf part two:


Ik zal je nog even herinneren aan de registratieformule die zo wat op elk forum worden gehanteerd en die in volledige tegenspraak is met wat jij hier zegt. Nochtans heb je dit ook ondertekend toen je je moest registreren.

De gedachtenpolitie waar jij zo over blijft doorzeuren, is een algemeen aanvaard feit. Dus verwijt mij niks wat ik zou doen, als het reeds overal de regel is.


Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst. Verder dien je je te houden aan de van toepassing zijnde wetten en regels. Als je je niet houdt aan deze voorwaarden of aanwijzingen van het beheer niet volgt kan je meteen en permanent gebanned worden en zal eventueel je service provider op de hoogte worden gesteld van je gedrag.

Het beheer van de site heeft het recht alle berichten te verwijderen, bewerken, verplaatsen en hebben het recht onderwerpen en forums te sluiten op het moment dat zij dit passend vinden.
Ter illustratie, en om te onderstrepen van wat ik exact bedoel is dit:

Brutus reageert in de topic Foto in mijn onderschrift (http://forum.politics.be/showthread.php?t=19770) tav Raf omtrent zijn homoseksuele geaardheid: "Walgelijke klootzak!!!".

Volgens jouw principe omtrent de onbeperkte vrije meningsuiting moet dit kunnen, want mensen moeten alles kunnen zeggen wat ze denken.

Van mij mag dat ook, maar wel op voorwaarde dat ze verantwoordelijk kunnen gesteld worden voor wat ze zeggen -verhaal moet mogelijk blijven- en dat een en ander tot minder aangename konsekwenties kan leiden.

Op mijn aandringen (en ook van Raf zelf en enkele anderen) werd die belediging terecht weggeknipt (lees: gecensureerd) door de moderator. We boffen hier wel even, want op andere forums (PI en V.A.) is dit de gewoonste peptalk van alle dag.

Stratcat
6 september 2004, 15:58
Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst. Seksueel-georiënteerd.... in dit verband een vraagje aan de mods:
wat met de babe-keten?
wat met Rafs avatar?

Ik vraag me af hoe het begrip sexueel-georienteerd door de moderatie wordt ingevuld/aangevoeld.

Hetzelfde geldt overigens in mindere of meerdere mate voor de andere termen. Wat ik als kwetsend ervaar, is dat niet noodzakelijk voor degene die het bericht heeft geplaatst en vice versa, obsceniteit is voor JVDB iets anders dan voor Black Girlke enzovoort.

Voor alle duidelijkheid: dit is GEEN pleidooi om de babe-topic of Rafs avatar te laten verwijderen, integendeel, ik deel in deze volledig de mening van Superstaaf.

thePiano
6 september 2004, 16:04
Seksueel-georiënteerd.... in dit verband een vraagje aan de mods:
wat met de babe-keten?
wat met Rafs avatar?

Ik vraag me af hoe het begrip sexueel-georienteerd door de moderatie wordt ingevuld/aangevoeld.

Hetzelfde geldt overigens in mindere of meerdere mate voor de andere termen. Wat ik als kwetsend ervaar, is dat niet noodzakelijk voor degene die het bericht heeft geplaatst en vice versa, obsceniteit is voor JVDB iets anders dan voor Black Girlke enzovoort, kortom die begrippen zijn zelf voorwerp van discussie.

Voor alle duidelijkheid: dit is GEEN pleidooi om de babe-topic of Rafs avatar te laten verwijderen, integendeel, ik deel in deze volledig de mening van Superstaaf.
Je moet het niet verder gaan zoeken dan het is. Met seksueel-georienteerde berichten wordt (mijns inziens) meestal bedoeld dat je geen andere gebruikers ongevraagd seksuele voorstellen gaat doen, geen seks-talk houdt op dit forum en geen pornografisch materiaal plaatst.

Twee mannen die elkaar zoenen is noch het een noch het ander.

Raven
6 september 2004, 16:06
Misschien kunnen degene die stemmen hun anonimiteit op te geven een voorbeeld stellen door een inscan/digitale foto/webcam fotootje van hun paspoort beschikbaar te stellen voor de rest om te raadplegen.

De enige met ballen is tot nu toe the Piano, wiens gegevens bekend zijn. Al de rest stemt, per definitie, nog altijd anoniem, wat eigenlijk ironisch is.

Stratcat
6 september 2004, 16:15
Misschien kunnen degene die stemmen hun anonimiteit op te geven een voorbeeld stellen door een inscan/digitale foto/webcam fotootje van hun paspoort beschikbaar te stellen voor de rest om te raadplegen.

De enige met ballen is tot nu toe the Piano, wiens gegevens bekend zijn. Al de rest stemt, per definitie, nog altijd anoniem, wat eigenlijk ironisch is.
Ja, zo is het gemakkelijk....
Je titel en de poll komen niet overeen, heb je daar al eens over nagedacht?
Mijn antwoord op de vraag in de titel is ja, als het niet meer anoniem zou zijn, zou ik nog posten. Voor de eenvoud en voor de consequentie heb ik dan ook maar ja geantwoord op de poll, hoewel ik tegen een verplicht opgeven van anonimiteit ben.

Weet je wat: reken me maar bij de neen-stemmers.
:evil:

Knuppel
6 september 2004, 16:27
Ik ben niet anoniem en heb tot op heden tegen niemand een officiële klacht neergelegd.

Om officieel klacht te kunnen neerleggen heb je wel de echte identiteit van de aan te klagen forumgebruiker nodig...
En die heb je dus niet maar je bent daar, toevallig, wel een grote, zoniet dé grootste voorstander van.

Ik betwijfel overigens of de moderators van Politics.be, die er door ThePiano al zelf meermaals van beschuldigd werden grotendeels zwartzakken te zijn, aan jou zouden kenbaar maken wie er precies achter die anonieme nicks schuil gaat.

Ik vind dat de allerlaatste stap.

OOk dat betwijfel ik ten zeerste gezien de klachtenregen waaronder ThePiano, onder zijn nicknaam dus, de moderators van dit en andere fora, bedelft.


Bij extreemrechts nemen ze het daar niet zo nauw met de vrije meningsuiting, dat was bij deze weer snel bewezen.

Kijk volgende keer eens recht voor je uit als je er weer eens mensen zoals Superstaaf van beschuldigt extreem rechts te zijn omdat zij de ware censuurdriftigen een spiegel voorhouden.

Knuppel
6 september 2004, 16:38
Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst.
Aan minstens de helft daarvan maken Piano's zich zélf schuldig.

Knuppel
6 september 2004, 16:51
Het beheer van de site heeft het recht alle berichten te verwijderen, bewerken, verplaatsen en hebben het recht onderwerpen en forums te sluiten op het moment dat zij dit passend vinden.

Precies!
Als ZIJ dit passend vinden, of als iemand zich terecht of onterecht gepakt voelt.

Je mag één keer raden in welke hoek de 'meest kwetsbaren', oftewel de grootste klagers zich situeren.

Maus
6 september 2004, 16:56
Misschien kunnen degene die stemmen hun anonimiteit op te geven een voorbeeld stellen door een inscan/digitale foto/webcam fotootje van hun paspoort beschikbaar te stellen voor de rest om te raadplegen.

De enige met ballen is tot nu toe the Piano, wiens gegevens bekend zijn. Al de rest stemt, per definitie, nog altijd anoniem, wat eigenlijk ironisch is.
Ik heb ooit op PI een fotootje gezet (en na een dag of 2 verwijderd omdat iedereen de kans had gekregen het te zien) ... Dit duikt nog geregeld overal op (in een bewerkte versie) ...

thePiano
6 september 2004, 16:58
Je mag één keer raden in welke hoek de 'meest kwetsbaren', oftewel de grootste klagers zich situeren.Jij zit hier al jaren met je Knuppel te zwaaien naar iedereen die het niet met je eens is. Ik kan me voorstellen dat nogal wat mensen zich door dat Knuppel-geweld bedreigd voelen. ("What's in a nickname?")

Ps: ik reken mezelf niet tot de 'meest kwetsbare', dat moet een hele opluchting voor je zijn :)

thePiano
6 september 2004, 17:02
Ik heb ooit op PI een fotootje gezet (en na een dag of 2 verwijderd omdat iedereen de kans had gekregen het te zien) ... Dit duikt nog geregeld overal op (in een bewerkte versie) ...
Bij mij idem dito. Op de website van onze vzw werd mijn foto herhaaldelijk afgehaald om ze daarna te molesteren. Soms plaats ik ze even terug maar het is echt niet te doen. Op dit ogenblik staat er weer niks.

Op mijn website omtrent de holocaust staat er wel eentje op van me en dat aan de ingang van het KZ Auschwitz toen ik dat vernietigingskamp enkele jaren geleden bezocht, maar daar zijn ze blijkbaar een beetje geschroomd voor om die te vermassacreren. Zielige types.

Fieseler
6 september 2004, 17:06
Jij zit hier al jaren met je Knuppel te zwaaien naar iedereen die het niet met je eens is. Ik kan me voorstellen dat nogal wat mensen zich door dat Knuppel-geweld bedreigd voelen. ("What's in a nickname?")

Ps: ik reken mezelf niet tot de 'meest kwetsbare', dat moet een hele opluchting voor je zijn :)
Oeps?
What's happening?
Heb jij niets vergeten, mijn nazi-snaarinstrumentje?
Kijk eens goed....

Neen?


Je hebt Knuppel vergeten onterecht zwartzak, Nazi, racist, krapuul, achterlijk en/of dom te noemen wegens niet uw mening toegedaan.
Was je misschien net een mod voor racist uit aan het maken?
Worden we slordig?
Tssss.....

Knuppel
6 september 2004, 17:09
Twee mannen die elkaar zoenen is noch het een noch het ander

Klopt, maar een foto van twee mannen die elkaar zoenen onder elke twee woorden die over een totaal ander onderwerp gezegd werden is wel op zijn minst...veelzeggend.

Net zoals een foto van een moddervet, vrijend heterokoppel onder elke posting ook veel kan zeggen zonder gezegd te zijn.

thePiano
6 september 2004, 17:15
Je hebt Knuppel vergeten onterecht zwartzak, Nazi, racist, krapuul, achterlijk en/of dom te noemen wegens niet uw mening toegedaan.
Dat heb ik nooit gezegd en dat kan je ook niet aantonen. Je verbeelding slaat weer op hol. Ben je toevallig tegen je eigen Knuppel aangelopen misschien? :-P

thePiano
6 september 2004, 17:21
Klopt, maar een foto van twee mannen die elkaar zoenen onder elke twee woorden die over een totaal ander onderwerp gezegd werden is wel op zijn minst...veelzeggend.

Net zoals een foto van een moddervet, vrijend heterokoppel onder elke posting ook veel kan zeggen zonder gezegd te zijn.
Zoals je zelf schrijft "Niets kwetst meer dan de waarheid." is de waarheid dat homoseksualiteit bestaat en al bestaat sinds het ontstaan van de mensheid.

Dat feit, die waarheid willen ontkennen, afkeuren, verbannen, demoniseren en stigmatiseren, is ontkennen dat mensen bestaan en weigeren om te aanvaarden dat mensen het recht hebben om zich anders te gedragen dan de middenmoot ons wil voorschrijven.

Knuppel
6 september 2004, 17:36
Jij zit hier al jaren met je Knuppel te zwaaien naar iedereen die het niet met je eens is. Ik kan me voorstellen dat nogal wat mensen zich door dat Knuppel-geweld bedreigd voelen. ("What's in a nickname?")

Ps: ik reken mezelf niet tot de 'meest kwetsbare', dat moet een hele opluchting voor je zijn :)Ach, doet met een virtuele Knuppel zwaaien ook al pijn?

Ik vind het overigens vreemd dat er door sommigen direct een link wordt gelegd naar geweld als iemand voor een Staafachtige nick kiest.:lol:
Zo te zien zijn het vooral de 'verdraagzaamsten' die dat doen...

Ik had nochtans alles behalve bokshandschoenen in gedachten toen ik mijn nick koos maar gewoon zo'n ding dat je, figuurlijk dan nog, in een hoenderhok gooit.
Ik heb overigens nog nooit een Knuppel in mijn kippenren gegooid met de bedoeling er mijn eierproducenten fysiek mee te raken.

Tweede voordeel van zo'n nick is, dat je niet meteen als vrouw geïdentificeerd wordt.

Toch leuk om te zien dat juist het verdraagzame forumsoort daar maar één connotatie aan kan verbinden. :-P

Fieseler
6 september 2004, 17:36
Zoals je zelf schrijft "Niets kwetst meer dan de waarheid." is de waarheid dat homoseksualiteit bestaat en al bestaat sinds het ontstaan van de mensheid.

Dat feit, die waarheid willen ontkennen, afkeuren, verbannen, demoniseren en stigmatiseren, is ontkennen dat mensen bestaan en weigeren om te aanvaarden dat mensen het recht hebben om zich anders te gedragen dan de middenmoot ons wil voorschrijven.
Ja, maar als een mens zich zó anders gedraagt dat dat jij doet mogen wij toch eens lachen hé, geef toe...;-)

Knuppel
6 september 2004, 17:37
Zoals je zelf schrijft "Niets kwetst meer dan de waarheid." is de waarheid dat homoseksualiteit bestaat en al bestaat sinds het ontstaan van de mensheid.

Dat feit, die waarheid willen ontkennen, afkeuren, verbannen, demoniseren en stigmatiseren, is ontkennen dat mensen bestaan en weigeren om te aanvaarden dat mensen het recht hebben om zich anders te gedragen dan de middenmoot ons wil voorschrijven.Herlees nog eens even en vertel me dan waar ik die waarheid ontken.

Voor zover ik mij herinner zei ik bepaalde, voortdurend herhaalde exposities nogal veelzeggend te vinden.

Knuppel
6 september 2004, 17:43
Dat heb ik nooit gezegd en dat kan je ook niet aantonen. Je verbeelding slaat weer op hol. Ben je toevallig tegen je eigen Knuppel aangelopen misschien? :-P
Hoeft ook niet.
Iedereen in de bruine hoek duwen die het niet met je eens is komt immers op hetzelfde neer.

En d�*t Piano, kan wél aangetoond worden.

thePiano
6 september 2004, 17:51
Hoeft ook niet.
Iedereen in de bruine hoek duwen die het niet met je eens is komt immers op hetzelfde neer.

En d�*t Piano, kan wél aangetoond worden.Ga je nu plots ontkennen dat je aanwezig was op de Zwarte IJzerbedevaart (=IJzerwake) van het Vlaams Blok een paar weken terug? :-P

Als je daar toch was, heb je dan die portretten niet gezien?

http://users.pandora.be/amarcord/selys/jpg/oor65.jpg

Knuppel
6 september 2004, 18:08
Ga je nu plots ontkennen dat je aanwezig was op de Zwarte IJzerbedevaart (=IJzerwake) van het Vlaams Blok een paar weken terug? :-P

Als je daar toch was, heb je dan die portretten niet gezien?

http://users.pandora.be/amarcord/selys/jpg/oor65.jpg
Is dat als eenzelfde soort bewijs bedoeld als het volgende:



Oorspronkelijk bericht door thePiano
Bovendien zijn de meest actieve gebruikers op forums zoals deze, steeds te vinden bij extreem- en onverdraagzaam rechts.

Ik was daar maar niet precies omdat die prenten daar stonden.

Net evenmin had ik veel boodschap aan wat die priesters daar zeverden.
Of zijn dat volgens jouw geloof ook extreem rechtsen omdat ze d�*�*r hun kermis durfden opvoeren?

De Clerck is omstreden.
Laplasse nog meer.

De enige niet omstreden figuur wordt niet toevallig doodgezwegen. Nochtans maakte hij deel uit van de bedoeling van het trio. Niet om hun eventueel verkeerde keuze tijdens de oorlog werden ze daar neergezet maar om hun Vlaamsgezindheid. Ernest Claes mankeerde er nog aan maar dat was een CVP-er, zeker? :lol:

Knuppel
6 september 2004, 18:17
Vorig jaar was ik er trouwens ook, Piano.
Toen stonden er geen prenten maar toch heb je me ook toen hetzelfde verweten.
Het Vlaams Blok kan en zal immers nooit anders dan in één adem genoemd worden met de nazi's.

Zo wenst Belgique dat nu eenmaal en zijn slaafse dienaars spelen dat indoctrinatiespel nog beter dan het belgicistisch machtsBlok.

thePiano
6 september 2004, 18:19
Ik was daar maar niet precies omdat die prenten daar stonden.

De Clerck is omstreden.
Laplasse nog meer.
Het is maar dat je weet dat wanneer je het gedachtegoed van Ijzerwake=Voorpost=VlaamsBlok steunt, je niet enkel het idee van Vlaamse Onafhankelijkheid steunt, maar daar een heel pak andere (bruine) koek moet bijnemen. Ik noem maar wat: ethische kwesties, verheerlijking van de collaboratie, heldenverering van beruchte collaborateurs, vreemdelingehaat, racisme en discriminatie. Ik hoop dat je beseft in welke bruine sloot je bent terechtgekomen en dat je geen enkele andere keuze hebt dan wat het Blok je serveert of eruit weg trekken. :roll:

Knuppel
6 september 2004, 18:21
Waarom post je trouwens niet eens een andere foto dan deze ultrafavoriete van je?

Er werden namelijk nog heel wat andere kiekjes geschoten net voor die ene die zo overduidelijk JOUW PERSOONLIJKE voorkeur wegdraagt.

thePiano
6 september 2004, 18:25
Vorig jaar was ik er trouwens ook, Piano.
Toen stonden er geen prenten maar toch heb je me ook toen hetzelfde verweten.
Het Vlaams Blok kan en zal immers nooit anders dan in één adem genoemd worden met de nazi's.

Zo wenst Belgique dat nu eenmaal en zijn slaafse dienaars spelen dat indoctrinatiespel nog beter dan het belgicistisch machtsBlok.Als je volgend jaar terug gaat, zullen er nog meer prenten staan. En zolang dat ding blijft aangroeien zal het van kwaad naar erger gaan. De aanwezigheid van de Nationale Alliantie op de meeting van Voorpost de avond voordien die nu nog op uitnodiging was, typeert het werkelijke sfeertje wat in de achterkamers van het Blok schuilgaat en waar jij (nog) geen pottenkijker mag zijn.

Maar ik verwacht tijdens volgende edities van Ijzerwake, dat het allemaal veel openlijker zal gebeuren. De mensen moeten nog eerst een beetje wennen aan het idee van een revival van de Nieuwe Orde, en zoiets gebeurt niet in één klap maar stapsgewijze. Ze zijn niet dom bij het Zwart Blok.

Knuppel
6 september 2004, 18:32
Het is maar dat je weet dat wanneer je het gedachtegoed van Ijzerwake=Voorpost=VlaamsBlok steunt, je niet enkel het idee van Vlaamse Onafhankelijkheid steunt,

Pech voor de belgicistische partijen want ze hebben de enige andere partij geSchiltst die de idee van Vlaamse Onafhankelijk (nog) NIET had opgegeven.

Maar neem jij er gerust de corrupte zooi bij als jij voor de 'socialisten' van SS stemt.

Toch leuk om zien dat jij héél goed weet w�*�*r het mij precies om te doen is...

Knuppel
6 september 2004, 18:42
Als je volgend jaar terug gaat, zullen er nog meer prenten staan. En zolang dat ding blijft aangroeien zal het van kwaad naar erger gaan. De aanwezigheid van de Nationale Alliantie op de meeting van Voorpost de avond voordien die nu nog op uitnodiging was, typeert het werkelijke sfeertje wat in de achterkamers van het Blok schuilgaat en waar jij (nog) geen pottenkijker mag zijn.

Maar ik verwacht tijdens volgende edities van Ijzerwake, dat het allemaal veel openlijker zal gebeuren. De mensen moeten nog eerst een beetje wennen aan het idee van een revival van de Nieuwe Orde, en zoiets gebeurt niet in één klap maar stapsgewijze. Ze zijn niet dom bij het Zwart Blok.
Ik geloof dat ik op dit forum al eens eerder een beeld schetste van wat er in jou wildste dromen gebeuren zal op de volgende IJzerwake. Daarom nog eens een sfeerbeeld om van te snoepen:
Huizenhoge prenten van Mao, Lenin en Stalin en life op het podium Fidel Castro die de hoogmis opdraagt, met als misdienaars aan zijn rechterkant FDW en aan zijn linker Annemans.:lol:

thePiano
6 september 2004, 19:14
Ik geloof dat ik op dit forum al eens eerder een beeld schetste van wat er in jou wildste dromen gebeuren zal op de volgende IJzerwake. Daarom nog eens een sfeerbeeld om van te snoepen:
Huizenhoge prenten van Mao, Lenin en Stalin en life op het podium Fidel Castro die de hoogmis opdraagt, met als misdienaars aan zijn rechterkant FDW en aan zijn linker Annemans.:lol:
Aan die figuren heb ik geen boodschap aan. Ik denk dat je verwart met een andere Piano. Ik noem me zelf wel progressief maar dan eerder genre Spirit/groen/SP.a. Al de rest is me veel te complex en te theoretisch.

Maar ik merk dat je mijn boodschap goed begrepen hebt en meer moest dat niet zijn. :roll:

Supe®Staaf
6 september 2004, 19:41
Ik zal je nog even herinneren aan de registratieformule die zo wat op elk forum worden gehanteerd en die in volledige tegenspraak is met wat jij hier zegt. Nochtans heb je dit ook ondertekend toen je je moest registreren. Is dit een moderatorische waarschuwing dat ik mij (nog) meer aan het reglement dien te houden?


De gedachtenpolitie waar jij zo over blijft doorzeuren, is een algemeen aanvaard feit. Dus verwijt mij niks wat ik zou doen, als het reeds overal de regel is.
Die regels staan me geen ballen aan.
Censuurwetten zijn de middelen van de dictator die toevallig de macht heeft.
't Is natuurlijk handig om te kunnen zeggen: "Hou je muil of we kloppen ze toe", vooral als je argumentatief achterophinkt.

Meestal worden dergelijke wetten verdedigd door dezelfden die mee mogen bepalen welke meningen precies toegelaten zijn en welke niet.
Dat recht komt dus eigenlijk niemand toe.
Waar haalt immers iemand het recht of de autoriteit én het oordeelsvermogen om voor anderen te bepalen wat ze mogen zeggen en wat niet?
Dat bedenkelijke recht, doet me té hard aan het recht van de sterkste denken: een zelf toegeëigend 'recht'


Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst. Verder dien je je te houden aan de van toepassing zijnde wetten en regels. Als je je niet houdt aan deze voorwaarden of aanwijzingen van het beheer niet volgt kan je meteen en permanent gebanned worden en zal eventueel je service provider op de hoogte worden gesteld van je gedrag.

Het beheer van de site heeft het recht alle berichten te verwijderen, bewerken, verplaatsen en hebben het recht onderwerpen en forums te sluiten op het moment dat zij dit passend vinden.
Geen flauw idee wat je heir nu mee wil bewijzen.

Als mijn teksten je storen, duw dan toch op het knopje, maar laat het aan de beheerders over om me de levieten te lezen.

Supe®Staaf
6 september 2004, 19:49
Tav Superstaaf part two:


Ter illustratie, en om te onderstrepen van wat ik exact bedoel is dit:

Brutus reageert in de topic Foto in mijn onderschrift (http://forum.politics.be/showthread.php?t=19770) tav Raf omtrent zijn homoseksuele geaardheid: "Walgelijke klootzak!!!".

Volgens jouw principe omtrent de onbeperkte vrije meningsuiting moet dit kunnen, want mensen moeten alles kunnen zeggen wat ze denken. Weerom hetzelfde taktiekje.

Iemand een mening in de mond leggen en er dan tegen beginnen fulmineren.

Leer nu eindelijk eens het verschil tussen een mening en een daad.
Leer het verschil tussen een ideologie en een zinloos verwijt.
Dat zou de discussie een stuk zinvoller maken als je die zaken niet constant moedwillig dooreenhaspelt.


Van mij mag dat ook, ................Dat beweer je maar direct volgend:Op mijn aandringen (en ook van Raf zelf en enkele anderen) werd die belediging terecht weggeknipt Wat zal het wezen wat zal het zijn?
Het mag als het maar direct op mijn verzoek weggeknipt wordt?

We boffen hier wel even, want op andere forums (PI en V.A.) is dit de gewoonste peptalk van alle dag.Nou van mij mag het inderdaad.
Doch waar dit schering en inslag is, verspeel ik gewoon mijn tijd niet.
Niet met lezen,
niet met posten,
en nog minder met die onzin te proberen zuiveren via moderatie of CGKR.

thePiano
6 september 2004, 19:52
Die regels staan me geen ballen aan.
Censuurwetten zijn de middelen van de dictator die toevallig de macht heeft.

Als mijn teksten je storen, duw dan toch op het knopje, maar laat het aan de beheerders over om me de levieten te lezen.
Je hebt ze toch maar mee ondertekend toen je je hier registreerde. Noem je dit forum dan ook een dictatuur en wordt je hier bemeesterd door dictators omdat ze hier ook gedragsregels hebben geformuleerd die ze naar eigen goeddunken kunnen toepassen? :roll:

Supe®Staaf
6 september 2004, 19:56
Je hebt ze toch maar mee ondertekend toen je je hier registreerde. Noem je dit forum dan ook een dictatuur en wordt je hier bemeesterd door dictators omdat ze hier ook gedragsregels hebben geformuleerd die ze naar eigen goeddunken kunnen toepassen? :roll:Dit forum is inderdaad schatplichtig aan een dictatuur.
Bovendien zijn er inderdaad nog wat bijkomende extraatjes opgelegd.

Ik begrijp uiteraard dat de uitbaters hier geen zin hebben in stennis met de gedachtenpolitie.
Enkel jammer dat sommigen daarvan profiteren om via een machtsmiddel hun gelijk te halen, wanneer ze zonder weerwoord komen te zitten.

thePiano
6 september 2004, 20:00
Nou van mij mag het inderdaad.
Doch waar dit schering en inslag is, verspeel ik gewoon mijn tijd niet.
Niet met lezen,
niet met posten,
en nog minder met die onzin te proberen zuiveren via moderatie of CGKR.
Ha ja, die optie had ik nog niet aan gestreept.

Als blijkt dat als gevolg van het principe, geen moderatie, geen censuur, alles kan alles mag, blijkt dat het forum in een open riool verandert, kan je nog altijd je biezen pakken en het elders opnieuw proberen om je onbeperkte vrije meningsuiting er door te duwen. Dat moet ik onthouden. :roll:

Supe®Staaf
6 september 2004, 20:11
Ha ja, die optie had ik nog niet aan gestreept.

Als blijkt dat als gevolg van het principe, geen moderatie, geen censuur, alles kan alles mag, blijkt dat het forum in een open riool verandert, kan je nog altijd je biezen pakken en het elders opnieuw proberen om je onbeperkte vrije meningsuiting er door te duwen. Dat moet ik onthouden. :roll:
Als je uit het riool komt, zoek je dan een ander putdeksel om er keer op keer opnieuw in te springen in de hoop dat het ooit naar bloemekeszeep gaat geuren?

thePiano
6 september 2004, 20:24
Als je uit het riool komt, zoek je dan een ander putdeksel om er keer op keer opnieuw in te springen in de hoop dat het ooit naar bloemekeszeep gaat geuren?
Ik zie jou er anders toe goed in staat.

Waarschijnlijk ben jij een soortement sado-masochist. Iemand die het niet zonder kwellingen kan stellen en uit rancune graag de oorzaak van die kwellingen bij een ander zoekt maar bewust uit het oog verliest dat het zijn eigen regels -of precies het gebrek eraan- aan de bron ligt van dat gekwel. :-P

Enfin, hier zit je goed en veilig. Dit forum mag dan in jouw ogen wel een regelrechte dictatuur lijken, maar je hebt tenminste een dak boven je hoofd, krijgt eten en drinken en niemand piest tegen je aan. ;)

Supe®Staaf
6 september 2004, 20:30
Enfin, hier zit je goed en veilig. Dit forum mag dan in jouw ogen wel een regelrechte dictatuur lijken, maar je hebt tenminste een dak boven je hoofd, krijgt eten en drinken en niemand piest tegen je aan. ;)Niets is beter dan iets.

Knuppel
6 september 2004, 20:49
Doch waar dit schering en inslag is, verspeel ik gewoon mijn tijd niet.
Niet met lezen,
niet met posten,
en nog minder met die onzin te proberen zuiveren via moderatie of CGKR.

De vraag is waaraan die onweerstaanbare drang ontspruit om altijd weer in het welbekende riool te duiken.

Misschien omdat het een levensnoodzakelijke smeerpijp is?

Knuppel
6 september 2004, 20:51
Ik zie jou er anders toe goed in staat.

Waarschijnlijk ben jij een soortement sado-masochist. Iemand die het niet zonder kwellingen kan stellen en uit rancune graag de oorzaak van die kwellingen bij een ander zoekt maar bewust uit het oog verliest dat het zijn eigen regels -of precies het gebrek eraan- aan de bron ligt van dat gekwel. :-P


Dit lijkt me anders een uiterst geslaagd zelfportret...

thePiano
6 september 2004, 20:57
Dit lijkt me anders een uiterst geslaagd zelfportret...Zoek het maar verder uit met je Superstaaf Miss Knuppel, ik ben uitgewauweld in deze draad en aan pianobashers heb ik geen gebrek. :)

FMisplon
6 september 2004, 21:15
Proficiat, weer een topic dat naar de kl*ten is.
Wat heeft dit nog te maken met de oospronkelijke inhoud van het topic?
Slotje dan maar...