PDA

View Full Version : Lode Vereeck terug naar de Pest Voor Vlaanderen


Knuppel
6 februari 2014, 09:08
Verkiezingstijd = overstaptijd.

Wat ik lang geleden al voorspelde is gebeurd. Lode Vereeck keert naar het vaderhuis terug nu er bij de LDD geen postjes meer te rapen vallen. Uiteraard is iemand die er een sport van maakte om de concurrentie aan te vallen bijzonder welkom bij de partij die aan chronische bloedarmoede lijdt.

Wedden dat er gauw zal blijken waarom de VLD de kieswet veranderde zodat de kopstukken die de lijsten trekken hun mandaat kunnen doorschuiven naar hun zelf gekozen opvolgers?


Lode Vereeck keert terug naar Open Vld

Vlaams parlementslid Lode Vereeck neemt vandaag ontslag uit de fractie van LDD. Hij keert terug naar Open Vld. Bij de verkiezingen van 25 mei wordt hij daar eerste opvolger op de Kamerlijst in Limburg. Dat schrijft Het Belang van Limburg vandaag.

"Dit voelt aan als thuiskomen", zegt de 49-jarige Vereeck. "Zowel op economisch als institutioneel vlak heeft Open Vld het beste en meest realistische programma. Als econoom wil ik mee oplossingen uitwerken om onze economie opnieuw op de rails te krijgen. Ik kan dat vandaag het best bij Open Vld", zegt de professor economie aan de UHasselt.

Vereeck keert na vijf jaar terug naar de partij waar het in 1999 allemaal begon. "Lode is een echte versterking", reageert Open Vld-boegbeeld Patrick Dewael. "We appreciëren elkaar en delen dezelfde opvatting over het liberalisme. Bovendien kreeg ik van onze achterban ontzettend veel positieve signalen over hem."

"Dankzij LDD heb ik vijf fantastische jaren in het Vlaams Parlement beleefd", zegt Vereeck. "Ik heb daar echt wel hard gewerkt. En ik heb aan die arbeid ook heel veel plezier beleefd."

http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verkiezingen-2014/article/detail/1788364/2014/02/06/Lode-Vereeck-keert-terug-naar-Open-Vld.dhtml


Terug dus naar de partij die Vereeck ooit verliet omdat ze niet liberaal genoeg was. "Het grote verschil is een nieuwe tekst die scherper onze liberale accenten legt", zegt hij daarover in De ochtend. "In het verleden zijn er enkele onpopulaire maatregelen genomen die noodzakelijk waren en die we voor een stuk ook zullen terugdraaien, mits dat past in een globale fiscale visie." Bovendien is op 5 jaar veel veranderd. "De wereld is veranderd, Ik ben veranderd, Open VLD is veranderd."

Het Vlaams Parlementslid zet deze keer bewust zijn zinnen op een Kamerzitje.

Limburgs Open VLD-boegbeeld Patrick Dewael zegt in Het Belang van Limburg dat hij er zelf voor heeft geijverd om Vereeck weer een plaats binnen Open VLD te geven.

http://m.deredactie.be/cm/vrtnieuws.mobile/mregio/mlimburg/1.1863526



8 January 2014

Lijsttrekker federale verkiezingen

Patrick Dewael werd gisteren unaniem door het regiobestuur van Open Vld Limburg als lijsttrekker voor de Kamer aangeduid.
- See more at: http://www.dewael.nu/lijsttrekker-federale-verkiezingen/#sthash.VOn6h2Sx.dpuf

Dewael tipt op een ministerportefeuille, wat tot gevolg heeft dat Vereeck diens plaats als onverkozen opvolger inneemt in het federale parlement.

Supe®Staaf
6 februari 2014, 09:29
Héél erg.
LDD is zijn meest bekwame kracht kwijt.

Je kan hem niet verwijten dat hij een postjespakker is, want hij gaat van de kleinste partij over naar de tweede kleinste partij.
Bij N-Va zou hij véél zekerder geweest zijn van een mandaat.

peter1962
6 februari 2014, 09:31
De overstap zat er inderdaad aan te komen. Ik heb eerder mijn mening gegeven en blijf daarbij : vereeck zou een goede aanwinst zijn voor elke partij, dus ook voor o-vld. Verstandige man, en een goed parlementslid.

Another Jack
6 februari 2014, 09:37
De N-VA vist hier achter het net...
En geloof me dat ze hard hun best hebben gedaan...

Zeus
6 februari 2014, 09:40
(ik denk dat N-VA als laatste het recht heeft om te fulmineren op opportunisme bij kandidaten, maar soit).

Ik vind dat O-VLD met Vereeck één van de beste parlementsleden die het Vlaams Parlement heeft gekend, heeft binnengehaald. Hij heeft als één van de weinigen de gave om technische bagage en enig redenaarstalent te combineren. Hopelijk wordt hij niet al te snel het slachtoffer van het interne wespennest van VLD.

giserke
6 februari 2014, 09:46
Héél erg.
LDD is zijn meest bekwame kracht kwijt.

Je kan hem niet verwijten dat hij een postjespakker is, want hij gaat van de kleinste partij over naar de tweede kleinste partij.
Bij N-Va zou hij véél zekerder geweest zijn van een mandaat.

Vorige verkiezingen zou ik dat jammer gevonden hebben.

Maar de kandidaatselectie voor de lijsten bij N-VA is nu wel van een totaal ander niveau dan vorige verkiezingen.
Er zijn namelijk wel wat meer kandidaten waardoor de lat hoger ligt dan vorige keer. Er kan meer geskipt worden.

maw kiekskes als Kim Geybels maken geen schijn van kans meer.

Het Oosten
6 februari 2014, 09:50
Héél erg.
LDD is zijn meest bekwame kracht kwijt.

Je kan hem niet verwijten dat hij een postjespakker is, want hij gaat van de kleinste partij over naar de tweede kleinste partij.
Bij N-Va zou hij véél zekerder geweest zijn van een mandaat.

Vereeck zei dat hij geen 'harde rechtse Vlaams-nationalist' was en daarom voor OVLD koos en niet voor de NVA.

Het was bijna juist. De NVA-ers zijn zéér rechtse harde Vlaams-nationalisen.

Another Jack
6 februari 2014, 09:51
Vorige verkiezingen zou ik dat jammer gevonden hebben.

Maar de kandidaatselectie voor de lijsten bij N-VA is nu wel van een totaal ander niveau dan vorige verkiezingen.
Er zijn namelijk wel wat meer kandidaten waardoor de lat hoger ligt dan vorige keer. Er kan meer geskipt worden.

maw kiekskes als Kim Geybels maken geen schijn van kans meer.

Er is in Limburg geen overschot aan N-VA stemkanonnen.
Er is wel degelijk vanuit getrokken aan de mouw van Vereeck.
Het is geografisch gezien, samen met Oost-Vlaanderen de zwakke plek van de N-VA.

giserke
6 februari 2014, 09:55
Hoe weet jij dat? De lijsten zijn nog niet kenbaar gemaakt.
Dat er gesproken zal geweest zijn met Vereeck, dat kan maar er wordt tegen zoveel mensen gesproken.

Trouwens in limbabwe hebben we kabouter Peu en Frieda Brepoels.

Another Jack
6 februari 2014, 10:00
Hoe weet jij dat? De lijsten zijn nog niet kenbaar gemaakt.
Dat er gesproken zal geweest zijn met Vereeck, dat kan maar er wordt tegen zoveel mensen gesproken.

Trouwens in limbabwe hebben we kabouter Peu en Frieda Brepoels.

Ik weet dat.
Vereeck was zeer gegeerd...

Peumans en Brepoels... :lol:

giserke
6 februari 2014, 10:02
Ik weet dat.
Vereeck was zeer gegeerd...

Peumans en Brepoels... :lol:

Brepoels: 3 keer verkozen tot beste parlementair, en een parlementair die België ver overstijgt.

En de Peu kent zijn dossiers ook zeer goed.

Another Jack
6 februari 2014, 10:04
Brepoels: 3 keer verkozen tot beste parlementair, en een parlementair die België ver overstijgt.

En de Peu kent zijn dossiers ook zeer goed.

Daar ga je 3 lijsten mee vullen??

Another Jack
6 februari 2014, 10:05
Héél erg.
LDD is zijn meest bekwame kracht kwijt.

Je kan hem niet verwijten dat hij een postjespakker is, want hij gaat van de kleinste partij over naar de tweede kleinste partij.
Bij N-Va zou hij véél zekerder geweest zijn van een mandaat.

Wat had je nu gedacht, dat de man als een sitting duck de ondergang van zijn partijtje wou meemaken??

giserke
6 februari 2014, 10:11
Daar ga je 3 lijsten mee vullen??

Hebt U zicht op de andere kandidaten? Waarschijnlijk niet.

Wat ik wel weet is dat de parlementairen die niks hebben gepresteerd, er uit gaan bij N-VA.
U weet wel de uitspraak van BDW na vorige verkiezingen "zelfs deze waarvan niet verwacht werd dat ze verkozen zouden zijn, zijn verkozen"
Die gaan er uit.

quercus
6 februari 2014, 10:15
Vereeck zei dat hij geen 'harde rechtse Vlaams-nationalist' was en daarom voor OVLD koos en niet voor de NVA.

Het was bijna juist. De NVA-ers zijn zéér rechtse harde Vlaams-nationalisen.

U zet de volgorde verkeerd. Met opzet natuurlijk. Zo kennen we u wel: een strontgooier "par excéllence".

Savatage
6 februari 2014, 10:16
De N-VA vist hier achter het net...
En geloof me dat ze hard hun best hebben gedaan...

Dat is toch om te lachen zeker?

Juan
6 februari 2014, 10:20
Hebt U zicht op de andere kandidaten? Waarschijnlijk niet.

De verkiesbare plaatsen op de Limburglijsten zijn toch al lang bekend?

Uit de losse pols:

Kamer
1. Steven Vandeput
2. Karolien Grosemans
3. Peter Luykx
4. Veerle Wouters
LD. Frieda Brepoels

Vl. Parlement
1. Jan Peumans
2. Lies Jans
LD. Huub Broers

Het Oosten
6 februari 2014, 10:40
U zet de volgorde verkeerd. Met opzet natuurlijk. Zo kennen we u wel: een strontgooier "par excéllence".
Wat een taaltje weer Quercus. Tss...tss.

Vette Pois(s)on
6 februari 2014, 10:56
Als hij naar NVA was gegaan, was dat zijn derde partij.

Kwestie geloofwaardig over te komen zal gedacht hebben wat minder rond te huppelen.

Toch spijtig dat hij nu terug bij de loosers zit als koning eenoog.

Zeer bekwaam man, dat wel.

Knuppel
6 februari 2014, 10:59
Héél erg.
LDD is zijn meest bekwame kracht kwijt.

Daar was ik het mee eens. Tot Vereeck N-VA-bashen tot zijn persoonlijke dada verhief.

Je kan hem niet verwijten dat hij een postjespakker is, want hij gaat van de kleinste partij over naar de tweede kleinste partij.
Bij N-Va zou hij véél zekerder geweest zijn van een mandaat.


Dat zekerder mandaat speelde hij om bovengenoemde reden kwijt. Maar ik geef grif toe dat Vereeck in de VLD beter past dan in de N-VA. DE VLD is wel degelijk veranderd. Of beter gezegd teruggekeerd naar haar PVV-roots. De Pest Voor Vlaanderen wil geen staatshervormingen meer en heeft zelfs haar eigen confederalisme in de vuilbak gekieperd. Staatshervormingen zijn alleen OK zolang ze maar "perfide maar efficiënt" zijn. (nietwaar Karel De Gucht?) Zolang ze de Franstaligen de geëiste extra miljarden voor hun noodlijdend rotslechte onderwijs opleveren in ruil voor het premierschap , plus een voor hen voordelige (maar desastreuze) financieringswet, plus een voor de Vlamingen discriminerde en ongrondwettelijke kieskring.

De nieuwe PVV heeft de blunders die ze met haar eigen staatshervorming maakte op zijn Belgisch rechtgezet in Di Rupo I, en wil de belastingflaters die ze in Di Rupo I beging goed maken in Di Rupo II, alsook met de invoering van een federale kieskring. De bedoeling van al dat fraais is, uiteraard, het opkomen voor de eigen Vlaamse kiezers en het versterken van Vlaanderen. :roll:

Ik ken de PV vooral als partij waar de vorstelijke salarissen primeren op de vrijheid van meningsuiting en directe democratie. Van directe democratie is niets in huis gekomen ondanks dat Vivant (letterlijk) in de VLD "verdween". Vivant had slechts twee programmapunten: de invoering van directe democratie (bindende referenda) en het vervangen van de belasting op arbeid door de BTW. We weten ondertussen wat van die twee punten in huis kwam. NIETS. Verhofstadt liet Di Rupo toe dat hij de nodige ter herziening vatbaar verklaring van de grondwet boycotte die nodig was om het referendum te kunnen invoeren.
De BTW en �*lle belastingen zijn toegenomen sinds de VLD deel uitmaakt van �*lle regeringen sinds 1999, maar de belasting op arbeid is NIET verlaagd. Integendeel. Dat zijn zorgen voor later....in Di Rupo II. Zonder de N-VA zit de PVV immers vast aan de PS.

Idem wat de vrijheid van meningsuiting betreft. Het was Verhofstadt die al meteen nadat hij aantrad met zijn paarsgroene regering het CGKR meer bevoegdheden en centen gaf met als hoofddoel: de rechten van vreemdelingen te behartigen.
Op 21 juli 2004 kreeg het CGKR tijdens de Gentse Feesten de "Prijs voor de Democratie" vanwege haar rol in de veroordeling van de drie vzw's van het Vlaams Blok door het hof van beroep in Gent, niet toevallig allemaal in thuisstad van Verhofstadt, de man wiens succesvolle liberale beleid van vrijheid en democratie zou af te meten zijn aan het klein krijgen van een door hem ongewenste politieke concurrent. Maggi De Block kon in die periode moeilijk als politiek zwaargewicht opgevoerd worden. 15 jaar later, en nadat het doel zonder de PVV bereikt werd, is dat....geloofwaardiger.

Wat blijft er over? De vorstelijke salarissen.

Knuppel
6 februari 2014, 11:11
De N-VA vist hier achter het net...
En geloof me dat ze hard hun best hebben gedaan...

Gevist zal er zeker zijn, maar ik denk niet dat de vissers N-VA-ers waren. Daarvoor had Vereeck er teveel een pik op.
Wie zéker gevist heeft geeft trots zijn succesvolle vangst toe in de media.

Limburgs Open VLD-boegbeeld Patrick Dewael zegt in Het Belang van Limburg dat hij er zelf voor heeft geijverd om Vereeck weer een plaats binnen Open VLD te geven.

"Ik ben Lode onlangs opnieuw tegengekomen en ik zeg u: de klik was er meteen, de wederzijdse appreciatie ook.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/limburg/1.1863526

Knuppel
6 februari 2014, 11:13
Vlaams parlementslid Lode Vereeck neemt donderdag ontslag uit de fractie van LDD. Hij keert terug naar Open VLD. Bij de verkiezingen van 25 mei wordt hij daar eerste opvolger op de Kamerlijst in Limburg. Dat schrijft Het Belang van Limburg donderdag.
‘Dit voelt aan als thuiskomen’, zegt de 49-jarige Vereeck. ‘Zowel op economisch als institutioneel vlak heeft Open VLD het beste en meest realistische programma. Als econoom wil ik mee oplossingen uitwerken om onze economie opnieuw op de rails te krijgen. Ik kan dat vandaag het best bij Open VLD’, zegt de professor economie aan de UHasselt.

Vereeck is opvolger op de lijst en zal dus wellicht pas zetelen als lijsttrekker Patrick Dewael minister wordt.



http://www.standaard.be/cnt/dmf20140206_00966485


LAP!

Wat heb ik nog maar net voorspeld?

Knuppel
6 februari 2014, 11:14
Verkiezingstijd = overstaptijd.

Wat ik lang geleden al voorspelde is gebeurd. Lode Vereeck keert naar het vaderhuis terug nu er bij de LDD geen postjes meer te rapen vallen. Uiteraard is iemand die er een sport van maakte om de concurrentie aan te vallen bijzonder welkom bij de partij die aan chronische bloedarmoede lijdt.

Wedden dat er gauw zal blijken waarom de VLD de kieswet veranderde zodat de kopstukken die de lijsten trekken hun mandaat kunnen doorschuiven naar hun zelf gekozen opvolgers?


http://m.deredactie.be/cm/vrtnieuws.mobile/mregio/mlimburg/1.1863526

- See more at: http://www.dewael.nu/lijsttrekker-federale-verkiezingen/#sthash.VOn6h2Sx.dpuf

Dewael tipt op een ministerportefeuille, wat tot gevolg heeft dat Vereeck diens plaats als onverkozen opvolger inneemt in het federale parlement.

Knuppel
6 februari 2014, 11:23
Héél erg.
LDD is zijn meest bekwame kracht kwijt.

Je kan hem niet verwijten dat hij een postjespakker is, want hij gaat van de kleinste partij over naar de tweede kleinste partij.
Bij N-Va zou hij véél zekerder geweest zijn van een mandaat.

:roll:

Wetende dat Gwendolien Tutten, sorry Rutten, zich al op voorhand distancieerde van de N-VA.

Wetende dan Michel junior van de MR op de VRT liet verstaan dat geen énkele Franstalige partij de N-VA in de federale regering wil.

Wetende dat ook Onkelinks er alles, �*lles aan zal doen om de N-VA te vermijden....

....klinkt jouw stelling dat de N-VA-judas van de LDD meer kans maakt op een postje bij de N-VA dan bij de "tweede kleinste partij" nogal vals en hypocriet, vindt je zelf ook niet?

Zipper
6 februari 2014, 11:27
:roll:

Wetende dat Gwendolien Tutten, sorry Rutten, zich al op voorhand distancieerde van de N-VA.

Wetende dan Michel junior van de MR op de VRT liet verstaan dat geen énkele Franstalige partij de N-VA in de federale regering wil.

Wetende dat ook Onkelinks er alles, �*lles aan zal doen om de N-VA te vermijden....

....klinkt jouw stelling dat de N-VA-judas van de LDD meer kans maakt op een postje bij de N-VA dan bij de "tweede kleinste partij" nogal vals en hypocriet, vindt je zelf ook niet?

indien N-VA de kans had gehad, hadden ze hem 100% zeker binnengehaald (al was het maar om te beletten dat hij elders was gegaan).

Anna List
6 februari 2014, 11:46
...

Dewael tipt op een ministerportefeuille, wat tot gevolg heeft dat Vereeck diens plaats als onverkozen opvolger inneemt in het federale parlement.

opmerkelijk ... er wordt dus al van uitgegaan dat OVLD zeker in de volgende federale regering zit ...

giserke
6 februari 2014, 11:46
De verkiesbare plaatsen op de Limburglijsten zijn toch al lang bekend?

Uit de losse pols:

Kamer
1. Steven Vandeput
2. Karolien Grosemans
3. Peter Luykx
4. Veerle Wouters
LD. Frieda Brepoels

Vl. Parlement
1. Jan Peumans
2. Lies Jans
LD. Huub Broers

Er zijn wel nog wat meer plaatsen in te vullen niet waar?

Witte Kaproen
6 februari 2014, 11:47
Héél erg.
LDD is zijn meest bekwame kracht kwijt.

Je kan hem niet verwijten dat hij een postjespakker is, want hij gaat van de kleinste partij over naar de tweede kleinste partij.
Bij N-Va zou hij véél zekerder geweest zijn van een mandaat.

Hij heeft in een onbezonnen moment ,N-VA wel eens ferm tegen de schenen gestampt.
Dus is het niet verwonderlijk dat hij niet meer op een N-VA lijst mocht.

Anna List
6 februari 2014, 11:48
Hij heeft in een onbezonnen moment ,N-VA wel eens ferm tegen de schenen gestampt.
Dus is het niet verwonderlijk dat hij niet meer op een N-VA lijst mocht.

het is vooral verbazend dat hij niet bij CDNV terechtkomt eigenlijk. (in de wandelgangen deed t gerucht lang de ronde dat hij daar al een akkoord had)


peu importe ... LV zal �*ls hij nog zetelt, deel uitmaken van de coalitie ... gedaan met zijn controlerende functie ... zwijgen zal hij!

Het Oosten
6 februari 2014, 11:54
Hij heeft in een onbezonnen moment ,N-VA wel eens ferm tegen de schenen gestampt.
Dus is het niet verwonderlijk dat hij niet meer op een N-VA lijst mocht.

O neen. Want de NVA had toch zo gewild Vereeck te kunnen strikken. Dat is dan vies tegengevallen. Wat wilt u, het zijn niet allemaal minikalibers van het soort Annick De Ridder, voor een prikje te koop.

Anselmo
6 februari 2014, 12:01
Daar was ik het mee eens. Tot Vereeck N-VA-bashen tot zijn persoonlijke dada verhief.


.

Door zijn ongenuanceerde interventies (o.a. tegen Muyters) heeft deze man zich al lang onmogelijk gemaakt in de ogen van vele N-VA'ers en daarmee de bruggen voor een overstap naar deze partij al in een vroeg stadium opgeblazen.
Het is dan ook nonsens dat men deze man, ook al zou hij een bekwaam politicus zijn, dan nog zou gaan vragen om bij deze partij aan te sluiten.
Trouwens met zijn overstap naar een partij als de VlD bevestigt Vereeck nooit bij de N-VA te hebben gepast.

Supe®Staaf
6 februari 2014, 12:05
Hij heeft in een onbezonnen moment ,N-VA wel eens ferm tegen de schenen gestampt.
Dus is het niet verwonderlijk dat hij niet meer op een N-VA lijst mocht.Conclusie: bij de N-Va zijn ze lichtgeraakt, kleinzerig en vooral rancuneus.
Wie ook maar op de minste wijze tegen de haren van N-Va of zijn leiders instrijkt, is voorgoed verbrand.
Kritiek wordt niet geduld.
Dat ziet er fraai uit.
:twisted:

Anselmo
6 februari 2014, 12:13
Conclusie: bij de N-Va zijn ze lichtgeraakt, kleinzerig en vooral rancuneus.
Wie ook maar op de minste wijze tegen de haren van N-Va of zijn leiders instrijkt, is voorgoed verbrand.
Kritiek wordt niet geduld.
Dat ziet er fraai uit.
:twisted:

Of de N-VA wil slechts mensen , die zich kunnen vinden in de strekking die de partij voorstaat.

Trouwens de partij waarvoor die Vereeck nu gekozen heeft, is wel het voorbeeld van verdraagzaamheid voor andersdenkenden !

Vraag het maar aan De Decker, Coveliers of de familie van Beysens zaliger.

Xenophon
6 februari 2014, 12:17
Héél erg.
LDD is zijn meest bekwame kracht kwijt.

Je kan hem niet verwijten dat hij een postjespakker is, want hij gaat van de kleinste partij over naar de tweede kleinste partij.
Bij N-Va zou hij véél zekerder geweest zijn van een mandaat.

Zo erg nu ook weer niet.

Nu is het tenminste duidelijk, door bij de OVLD te gaan toont hij ons dat Vlaanderen van hem niets te verwachten heeft.

Supe®Staaf
6 februari 2014, 12:21
Zo erg nu ook weer niet.

Nu is het tenminste duidelijk, door bij de OVLD te gaan toont hij ons dat Vlaanderen van hem niets te verwachten heeft.Niets te verwachten van Lode Vereeck?
Een gezonde visie op economie en maatschappij is niet nodig in Vlaanderen?

Xenophon
6 februari 2014, 12:22
Niets te verwachten van Lode Vereeck?
Een gezonde visie op economie en maatschappij is niet nodig in Vlaanderen?

Niets te verwachten van de gehele OVLD.

PS-lakei spelen =/= een gezonde visie op economie en maatschappij hebben.

Edit: oh, en dat toont zich in de kiesuitslag.

Witte Kaproen
6 februari 2014, 12:37
Niets te verwachten van Lode Vereeck?
Een gezonde visie op economie en maatschappij is niet nodig in Vlaanderen?

Een gezonde visie op de maatschappij?

Vanmorgen verklaarde Vereek zonder blikken of blozen dat hij bij de Open -Vld ging om de maatregelen terug te schroeven die de Open-Vld tijdens Di Rupo ten onrechte gestemd had:roll:

Anselmo
6 februari 2014, 12:38
Een gezonde visie op de maatschappij?

Vanmorgen verklaarde Verreck zonder blikken of blozen dat hij bij de Open -Vld ging om de maatregelen terug te schroeven die de Open-Vld tijdens Di Rupo ten onrechte gestemd had:roll:


Na die uitspraak zijn ze bij de PS al van schrik beginnen te schudden en beven.

Supe®Staaf
6 februari 2014, 12:41
Een gezonde visie op de maatschappij?

Vanmorgen verklaarde Verreck zonder blikken of blozen dat hij bij de Open -Vld ging om de maatregelen terug te schroeven die de Open-Vld tijdens Di Rupo ten onrechte gestemd had:roll:Mooie ambitie.
Er is eindelijk weer een liberaal bij de OVLD.

Pjotr 2691
6 februari 2014, 12:47
Verkiezingstijd = overstaptijd.

Wat ik lang geleden al voorspelde is gebeurd. Lode Vereeck keert naar het vaderhuis terug nu er bij de LDD geen postjes meer te rapen vallen. Uiteraard is iemand die er een sport van maakte om de concurrentie aan te vallen bijzonder welkom bij de partij die aan chronische bloedarmoede lijdt.

Wedden dat er gauw zal blijken waarom de VLD de kieswet veranderde zodat de kopstukken die de lijsten trekken hun mandaat kunnen doorschuiven naar hun zelf gekozen opvolgers?




http://m.deredactie.be/cm/vrtnieuws.mobile/mregio/mlimburg/1.1863526




- See more at: http://www.dewael.nu/lijsttrekker-federale-verkiezingen/#sthash.VOn6h2Sx.dpuf

Dewael tipt op een ministerportefeuille, wat tot gevolg heeft dat Vereeck diens plaats als onverkozen opvolger inneemt in het federale parlement.

Het is duidelijk dat Dewael al zijn jobke beloofd is (minister, voorzitter van een parlement) en Vereeck zo zijn zitje met zekerheid kan bezetten. Dus toch met zekerheid van het postje...
Misschien gaat Dewael wel met pensioen? :wink: That will be the day!
Ik denk alleen dat O-VLD'er Vereeck niet meer dezelfde zal (kunnen) zijn als LDD'er Vereeck.
Ik was er zeker van dat hij nooit voor N-VA zou kiezen omdat hij een doorwinterde belgicist is.

Pjotr 2691
6 februari 2014, 12:50
Conclusie: bij de N-Va zijn ze lichtgeraakt, kleinzerig en vooral rancuneus.
Wie ook maar op de minste wijze tegen de haren van N-Va of zijn leiders instrijkt, is voorgoed verbrand.
Kritiek wordt niet geduld.
Dat ziet er fraai uit.
:twisted:

U moet als belgofiel over 'het verbranden' van mensen praten. U doet samen met uw vriendjes niets anders dan Vlaams-nationalisten verketteren en 'verbranden'. Maar dat is een belgicist natuurlijk wel toegestaan.

Het Oosten
6 februari 2014, 12:59
U moet als belgofiel over 'het verbranden' van mensen praten. U doet samen met uw vriendjes niets anders dan Vlaams-nationalisten verketteren en 'verbranden'. Maar dat is een belgicist natuurlijk wel toegestaan.

Alweer de Caliméro aan het uithangen? Alweer aan het janken??

Moesten alle zogenaamde 'Belgicisten' (=?), gaan janken elke keer dat de Vlaams-nationalisten hen verketteren en afbranden, tja dan zouden ze al lang geen tranen meer hebben.

Supe®Staaf
6 februari 2014, 13:01
U moet als belgofiel over 'het verbranden' van mensen praten. U doet samen met uw vriendjes niets anders dan Vlaams-nationalisten verketteren en 'verbranden'. Maar dat is een belgicist natuurlijk wel toegestaan.Uiteraard is het een Belgicist toegelaten om zijn vaderland te verdedigen tegen kapotmakers, vechtersbazen, ambrasmakers, beeldenstormers en vijanden van de instellingen.
Dulcis et decorum est pro patria mori.
Als je het niet begrijpt vraag het dan aan uw lichtende voorbeeld.
Wie weet wordt hij niet rood van schaamte.

Witte Kaproen
6 februari 2014, 13:06
Uiteraard is het een Belgicist toegelaten om zijn vaderland te verdedigen tegen kapotmakers, vechtersbazen, ambrasmakers, beeldenstormers en vijanden van de instellingen.
Dulcis et decorum est pro patria mori.
Als je het niet begrijpt vraag het dan aan uw lichtende voorbeeld.
Wie weet wordt hij niet rood van schaamte.

Ons vaderland is Vlaanderen
en uiteraard hebben wij dus ook het recht om te vechten tegen een francofiel staatsverband
dat ons vaderland verarmt en verfranst.

Witte Kaproen
6 februari 2014, 13:08
Conclusie: bij de N-Va zijn ze lichtgeraakt, kleinzerig en vooral rancuneus.
Wie ook maar op de minste wijze tegen de haren van N-Va of zijn leiders instrijkt, is voorgoed verbrand.
Kritiek wordt niet geduld.
Dat ziet er fraai uit.
:twisted:

Om van de Belgicisten nog maar te zwijgen .

Eén maal "vive la république "roepen was al voldoende om in je eigen deurgat doodgeschoten te worden.

Dat zag er helemaal niet fraai uit.

Supe®Staaf
6 februari 2014, 13:10
Om van de Belgicisten nog maar te zwijgen .

Eén maal "vive la république "roepen was al voldoende om in je eigen deurgat doodgeschoten te worden.

Dat zag er helemaal niet fraai uit.Van Rossem laat weten dat hij tientallen jaren na de feiten nog springlevend is....

Supe®Staaf
6 februari 2014, 13:11
Ons vaderland is Vlaanderen.. en België.

en uiteraard hebben wij dus ook het recht om te vechten tegen een francofiel staatsverband
U vecht maar raak.
Veel brengt het toch niet op.

dat ons vaderland verarmt en verfranst.
Eigen schuld dikke bult.
Ben je Brussel of Wallonië al aan het vernederlandsen?

Knuppel
6 februari 2014, 13:12
opmerkelijk ... er wordt dus al van uitgegaan dat OVLD zeker in de volgende federale regering zit ...

Precies.

Na wat de Rutten en Michel lieten horen in de media is daar dat alles behalve opmerkelijk.

Kiezen is dus overbodiger dan ooit tevoren. Alles is nu al in kannen en kruiken.
Een zware boete riskeren door selfies te maken kan alleen het regime nog meer in discrediet brengen dan het al is.

En zeggen dat de (ooit) grootste verdediger van de democratie op dit forum dat toejuicht....

Pjotr 2691
6 februari 2014, 13:13
Uiteraard is het een Belgicist toegelaten om zijn vaderland te verdedigen tegen kapotmakers, vechtersbazen, ambrasmakers, beeldenstormers en vijanden van de instellingen.
Dulcis et decorum est pro patria mori.
Als je het niet begrijpt vraag het dan aan uw lichtende voorbeeld.
Wie weet wordt hij niet rood van schaamte.

U heeft het erg zitten, niet?
Uw blauwe vriend het Oosten trouwens ook.
Belgicistjes hebben nu eenmaal een eigendunk van hier tot in Tokio.
Zij mogen alles, decrest is het vuil der aarde.
Uiteraard is het een Vlaams-nationalist toegestaan om zijn natie te verdedigen tegen plunderaars, volksverraders, hielenlikkers ... en voor die natie en het volk het zelfbeschikkingsrecht dat door internationale organisaties erkend wordt op te eisen.

Knuppel
6 februari 2014, 13:23
Ben je Brussel of Wallonië al aan het vernederlandsen?

Met een regime aan de macht dat uitgesproken en onuitgesproken cordons hanteert, bovenop de grendels, pariteitswetten en precedenten waarmee de democratie verkracht wordt lijkt me dat onbegonnen werk. Vraag maar aan Luckas Vander Taelen wat hij kon/kan veranderen in Brussel, en hij heeft geen last van het cordon waar zijn eigen partij de hoofdverantwoordelijke voor is.

Pjotr 2691
6 februari 2014, 13:32
Vereeck heeft een autoritair, elitair en laatdunkend trekje. Hij past precies bij de Pest voor Vlaanderen. Hij heeft een De Gucht-trekje. Zoiets van 'wij de elite, de rest het gepeupel'.

graaf de bethune
6 februari 2014, 13:32
Zoals Jean-Marie daarjuist al zei op het nieuws EERST de POSTJES , DAARNA PAS de IDEOLOGIE. Gaat als volgt: Lode aan Gwendolyne, wa postje krijg ik als ik overkom?, Wel Lode je gaat op die of die lijst op die of die plaats staan. Daarna Lode weer, en wat moet ik in ruil hiervoor verkondigen aan het gepeupel, plebs, Jan Modaal, Joe Sixpack??? Gwendolyne, Oh dat zien we dan wel wat we ze gaan wijsmaken, t'is te zien met wie we moeten regeren.

Pjotr 2691
6 februari 2014, 13:45
Geef mij maar een aimabele man als Boudewijn Bouckaert ipv sfinx Vereeck.

Bad Attila
6 februari 2014, 13:48
De enige echte bekwame oppositielid deze legislatuur in het Vlaams Parlement.

Welcome home.

Pjotr 2691
6 februari 2014, 14:18
De enige echte bekwame oppositielid deze legislatuur in het Vlaams Parlement.

Welcome home.

Bad, u verraadt uw franstalige afkomst of leefwereld constant.

Supe®Staaf
6 februari 2014, 14:26
Vereeck heeft een autoritair, elitair en laatdunkend trekje. Hij past precies bij de Pest voor Vlaanderen. Hij heeft een De Gucht-trekje. Zoiets van 'wij de elite, de rest het gepeupel'.
Is je munitie zo snel verschoten?
Als je een grondige karaktermoord wil plegen op Vereeck, dan volstaan bovenstaande lijntjes niet hoor.
Schrijf iets over van mij waarin ik de N-Va en De Wever afkraak.
Vergeet niet de namen allemaal te vervangen...
:-)

Ik vond zijn politieke baas als persoon zeker twintig keer erger, maar dat neemt niet weg dat ik de ideeën van LDD steeds voor een groot deel kon smaken.
Als objectieve mens moet dat kunnen.
Ook al hadden ze bij LDD af en toe een opstoot van flamingantische koorts.
:mrgreen:

Pjotr 2691
6 februari 2014, 14:45
Is je munitie zo snel verschoten?
Als je een grondige karaktermoord wil plegen op Vereeck, dan volstaan bovenstaande lijntjes niet hoor.
Schrijf iets over van mij waarin ik de N-Va en De Wever afkraak.
Vergeet niet de namen allemaal te vervangen...
:-)

Ik vond zijn politieke baas als persoon zeker twintig keer erger, maar dat neemt niet weg dat ik de ideeën van LDD steeds voor een groot deel kon smaken.
Als objectieve mens moet dat kunnen.
Ook al hadden ze bij LDD af en toe een opstoot van flamingantische koorts.
:mrgreen:

Ik heb nooit gezegd dat Vereeck geen bekwame politicus is. Integendeel.
Maar ik denk dat die man zich nog nooit gebukt heeft, anders was hij al gebroken .
Mij stoort het hautaine en het belgicistische aan de man en wel in die volgorde.
Ik bewonder zijn dossierkennis en zijn oratorisch talent.
Hij zou een van de weinige politici zijn die een discussie met De Wever zou kunnen
overleven.

Pjotr 2691
6 februari 2014, 14:50
Ik durf gerust de kwaliteiten van tegenstanders erkennen, maar ik constateer dat uben het Oosten zulke woorden niet over de lippen krijgen over Hendrik Vuye die wetenschappelijk en academisch een pak meer te betekenen heeft dan Vereeck. Nochtans zijn bij Vuye woorden als lakei schering en inslag vanuit blauwe hoek.

Witte Kaproen
6 februari 2014, 14:56
Van Rossem laat weten dat hij tientallen jaren na de feiten nog springlevend is....

Julein Lahout daarentegen zwijgt al meer dan 50 jaar ..in zijn graf.

fonne
6 februari 2014, 15:09
O neen. Want de NVA had toch zo gewild Vereeck te kunnen strikken. Dat is dan vies tegengevallen. Wat wilt u, het zijn niet allemaal minikalibers van het soort Annick De Ridder, voor een prikje te koop.

Inderdaad, Lode is zelf in Diepenbeek komen bedelen of hij niet op het lijstje mocht. Maar hij heeft zelf zijn kansen verknald.

Vereeck verknalt uitweg naar N-VA (http://www.vereeck.be/nl/in-de-pers/d/detail/vereeck-verknalt-uitweg-naar-n-va)

Maar goed, bij de Pest Voor Vlaanderen zit hij goed. Samen met Patrick de Wael in de singles-bar zitten kakken op de gehate Vlaams-nationalisten.

Anna List
6 februari 2014, 15:11
Een gezonde visie op de maatschappij?

Vanmorgen verklaarde Vereek zonder blikken of blozen dat hij bij de Open -Vld ging om de maatregelen terug te schroeven die de Open-Vld tijdens Di Rupo ten onrechte gestemd had:roll:

Vereek zal vanaf nu zwijgen, of hij loopt t risico dat hij ook gezelfmoord wordt in één of andere slotgracht.

Het Oosten
6 februari 2014, 15:30
Inderdaad, Lode is zelf in Diepenbeek komen bedelen of hij niet op het lijstje mocht. Maar hij heeft zelf zijn kansen verknald.

Vereeck verknalt uitweg naar N-VA (http://www.vereeck.be/nl/in-de-pers/d/detail/vereeck-verknalt-uitweg-naar-n-va)

Maar goed, bij de Pest Voor Vlaanderen zit hij goed. Samen met Patrick de Wael in de singles-bar zitten kakken op de gehate Vlaams-nationalisten.

Het artikel dateert van 7 maart 2012...En Vereeck ontkent...
Bovendien vermeldt het artikel een vermeende weigering van De Wever versus Vereeck. Hetgeen natuurlijk larie en apekool is.Dikke komedie! Want dan had De Wever ook De Ridder moeten weigeren die meer dan eens Muyters op de korrel nam. De NVA is nu een vuilbakpartij geworden. Ze aanvaardt iedereen , zelfs al heeft iemand zijn moeder vermoord bij manier van spreken!

fonne
6 februari 2014, 15:51
Het artikel dateert van 7 maart 2012...En Vereeck ontkent...
Bovendien vermeldt het artikel een vermeende weigering van De Wever versus Vereeck. Hetgeen natuurlijk larie en apekool is.Dikke komedie! Want dan had De Wever ook De Ridder moeten weigeren die meer dan eens Muyters op de korrel nam. De NVA is nu een vuilbakpartij geworden. Ze aanvaardt iedereen , zelfs al heeft iemand zijn moeder vermoord bij manier van spreken!

Annick de Ridder heeft altijd op een constructieve wijze haar dossiers verdedigd, zeker de dossiers rond de Antwerpse haven en mobiliteit. Constructief zijn is iets dat ik me van Vereeck niet kan herinneren.

Another Jack
6 februari 2014, 16:07
De verkiesbare plaatsen op de Limburglijsten zijn toch al lang bekend?

Uit de losse pols:

Kamer
1. Steven Vandeput
2. Karolien Grosemans
3. Peter Luykx
4. Veerle Wouters
LD. Frieda Brepoels

Vl. Parlement
1. Jan Peumans
2. Lies Jans
LD. Huub Broers

Dat zijn merendeels toch grote onbekenden?

Another Jack
6 februari 2014, 16:07
Annick de Ridder heeft altijd op een constructieve wijze haar dossiers verdedigd, zeker de dossiers rond de Antwerpse haven en mobiliteit. Constructief zijn is iets dat ik me van Vereeck niet kan herinneren.

Wat ben je toch weer een slechte verliezer, fonne.

Het Oosten
6 februari 2014, 16:09
Annick de Ridder heeft altijd op een constructieve wijze haar dossiers verdedigd, zeker de dossiers rond de Antwerpse haven en mobiliteit. Constructief zijn is iets dat ik me van Vereeck niet kan herinneren.

http://m.youtube.com/watch?gl=BE&v=JYCBP3H6eEU&desktop_uri=%2Fwatch%3Fgl%3DBE%26v%3DJYCBP3H6eEU

Peumans van de NVA zegt zelf dat Annick De Ridder van toeten of blazen weet...

Another Jack
6 februari 2014, 16:12
Toch raar dat Vereeck overloopt naar een partij die hier volgens velen de kiesdrempel niet zal halen...

Het Oosten
6 februari 2014, 16:19
Toch raar dat Vereeck overloopt naar een partij die hier volgens velen de kiesdrempel niet zal halen...
&
Zeg maar dat de vuilbakpartij-NVA maar al te blij zou geweest zijn moesten ze Vereeck hebben kunnen strikken.

fonne
6 februari 2014, 16:24
http://m.youtube.com/watch?gl=BE&v=JYCBP3H6eEU&desktop_uri=%2Fwatch%3Fgl%3DBE%26v%3DJYCBP3H6eEU
Peumans van de NVA zegt zelf dat Annick De Ridder van toeten of blazen weet...

Het heeft haar blijkbaar niet verhinderd om naar de N-VA over te stappen. Want inhoudelijk was N-VA het trouwens grotendeels met Annick de Ridder eens, daar ging het niet over.

fonne
6 februari 2014, 16:25
Wat ben je toch weer een slechte verliezer, fonne.

Uit jou reactie leid ik af dat je ook geen constructieve bijdrages van Vereeck hebt kunnen vinden.

Knuppel
6 februari 2014, 16:25
Van Rossem laat weten dat hij tientallen jaren na de feiten nog springlevend is....

Lahaut daarentegen....

fonne
6 februari 2014, 16:27
Dat zijn merendeels toch grote onbekenden?

Voor mensen die nog nooit van onder hun kerktoren vandaan gekomen zijn in ieder geval.

Het Oosten
6 februari 2014, 16:28
Het heeft haar blijkbaar niet verhinderd om naar de N-VA over te stappen. Want inhoudelijk was N-VA het trouwens grotendeels met Annick de Ridder eens, daar ging het niet over.
Dat zal wel. Money,money...

Knuppel
6 februari 2014, 16:30
Geef mij maar een aimabele man als Boudewijn Bouckaert ipv sfinx Vereeck.

Vergis je niet.
Bouckaert heeft al veel eerder laten verstaan dat hij terug naar de VLD-stal wilde. In tegenstelling tot Vereeck heeft Bouckaert zich echter niet bewezen door de N-VA te bashen.

Knuppel
6 februari 2014, 16:49
Inderdaad, Lode is zelf in Diepenbeek komen bedelen of hij niet op het lijstje mocht. Maar hij heeft zelf zijn kansen verknald.

Vereeck verknalt uitweg naar N-VA (http://www.vereeck.be/nl/in-de-pers/d/detail/vereeck-verknalt-uitweg-naar-n-va)

Maar goed, bij de Pest Voor Vlaanderen zit hij goed. Samen met Patrick de Wael in de singles-bar zitten kakken op de gehate Vlaams-nationalisten.

Wel, wel, wel, wie was dat ook weer die beweerde dat de N-VA Vereeck achterna liep? Het blijkt andersom te zijn. Het is pas nadat Vereeck bot ving bij De N-VA dat hij een postje zocht bij zijn tweede keus: de VLD.


woensdag 7 maart 2012



woensdag 7 maart 2012
LDD-fractieleider Lode Vereeck wilde op de Diepenbeekse N-VA-lijst. Een echte overstap was niet aan de orde, al begreep de N-VA-leiding het anders.


Volgende week bestudeert de N-VA van Diepenbeek het verzoek van LDD-kopstuk Lode Vereeck om een plaats op de lijst te krijgen. Volgens plaatselijk lijsttrekker Rik Kriekels gaat het om een eerste bespreking, die bij gunstig gevolg voor goedkeuring aan het provinciaal bestuur wordt voorgelegd. Ondertussen kreeg Vereeck echter al het deksel op de neus van Bart De Wever zelf. De N-VA-voorzitter vond het ongehoord dat Vereeck wilde samenwerken op het moment dat hij N-VA-minister Philippe Muyters in een slecht daglicht had gesteld.

http://www.vereeck.be/nl/in-de-pers/d/detail/vereeck-verknalt-uitweg-naar-n-va

Vereeck verknalde dus in hoogst eigen persoon de uitweg die hij zocht bij de N-VA. Ongelooflijk dat iemand die zo intelligent wordt geacht als Lode Vereeck zélf niet doorhad dat hij zijn kansen op een zeker politiek mandaat verspeelde door Muyters in de tang te nemen. Sindsdien Vereeck wist dat hij geen kans meer maakte bij de N-VA omdat hij De Wever tegen had is het van kwaad naar erger gegaan.
Wraaklustig Limburgertje als je het mij vraagt, de hele Vereeck, maar goed, na een jaar intensief N-VA-bashen gunt de VLD hem dus een plaatsje op haar lijst.
Ik zou zeggen, welbesteed VLD, en veel geluk gewenst Lode!

Another Jack
6 februari 2014, 16:49
Voor mensen die nog nooit van onder hun kerktoren vandaan gekomen zijn in ieder geval.

Zelfs in Limburg zijn Steven Vandeput, Karolien Grosemans, Veerle Wouters, Lies Jans ... dikke nobodies, veredelde figuranten.

Hun enige verdienste is op de "lijst van de De Wever" gestaan te hebben.

Pjotr 2691
6 februari 2014, 16:50
Dat zal wel. Money,money...

Wat moeten we nu van Lode denken? Diecstapt terug over naar O-VLD omdat hij er zeker van is net als bij LDD geen zitje meerr te kunnen verwerven? Puur uit idealisme?
Toch duidelijk waarom hij die eerste opvolgersplaats krijgt. Als de O-VLD ergens meespeelt is Lodes zitje verzekerd daar De Wael dan zeker aan de beurt is om een postje in de wacht te slepen. Die eerste opvolgingsplaats is Lodes beste garantie op een nieuw stoeltje. Maaaaaaaar.... er is hem niks beloofd, hoor!

Knuppel
6 februari 2014, 16:50
Héél erg.
LDD is zijn meest bekwame kracht kwijt.

Je kan hem niet verwijten dat hij een postjespakker is, want hij gaat van de kleinste partij over naar de tweede kleinste partij.
Bij N-Va zou hij véél zekerder geweest zijn van een mandaat.

Dus toch een ordinaire postjespakker vermits de VLD Vereeck's tweede keuze blijkt te zijn.

Pjotr 2691
6 februari 2014, 16:51
Zelfs in Limburg zijn Steven Vandeput, Karolien Grosemans, Veerle Wouters, Lies Jans ... dikke nobodies, veredelde figuranten.

Hun enige verdienste is op de "lijst van de Dewever" gestaan te hebben.

Ik denk dat u nog niet weet waar Limburg ligt.

Knuppel
6 februari 2014, 16:53
Daar was ik het mee eens. Tot Vereeck N-VA-bashen tot zijn persoonlijke dada verhief.



Dat zekerder mandaat speelde hij om bovengenoemde reden kwijt. Maar ik geef grif toe dat Vereeck in de VLD beter past dan in de N-VA. DE VLD is wel degelijk veranderd. Of beter gezegd teruggekeerd naar haar PVV-roots. De Pest Voor Vlaanderen wil geen staatshervormingen meer en heeft zelfs haar eigen confederalisme in de vuilbak gekieperd. Staatshervormingen zijn alleen OK zolang ze maar "perfide maar efficiënt" zijn. (nietwaar Karel De Gucht?) Zolang ze de Franstaligen de geëiste extra miljarden voor hun noodlijdend rotslechte onderwijs opleveren in ruil voor het premierschap , plus een voor hen voordelige (maar desastreuze) financieringswet, plus een voor de Vlamingen discriminerde en ongrondwettelijke kieskring.

De nieuwe PVV heeft de blunders die ze met haar eigen staatshervorming maakte op zijn Belgisch rechtgezet in Di Rupo I, en wil de belastingflaters die ze in Di Rupo I beging goed maken in Di Rupo II, alsook met de invoering van een federale kieskring. De bedoeling van al dat fraais is, uiteraard, het opkomen voor de eigen Vlaamse kiezers en het versterken van Vlaanderen. :roll:

Ik ken de PV vooral als partij waar de vorstelijke salarissen primeren op de vrijheid van meningsuiting en directe democratie. Van directe democratie is niets in huis gekomen ondanks dat Vivant (letterlijk) in de VLD "verdween". Vivant had slechts twee programmapunten: de invoering van directe democratie (bindende referenda) en het vervangen van de belasting op arbeid door de BTW. We weten ondertussen wat van die twee punten in huis kwam. NIETS. Verhofstadt liet Di Rupo toe dat hij de nodige ter herziening vatbaar verklaring van de grondwet boycotte die nodig was om het referendum te kunnen invoeren.
De BTW en �*lle belastingen zijn toegenomen sinds de VLD deel uitmaakt van �*lle regeringen sinds 1999, maar de belasting op arbeid is NIET verlaagd. Integendeel. Dat zijn zorgen voor later....in Di Rupo II. Zonder de N-VA zit de PVV immers vast aan de PS.

Idem wat de vrijheid van meningsuiting betreft. Het was Verhofstadt die al meteen nadat hij aantrad met zijn paarsgroene regering het CGKR meer bevoegdheden en centen gaf met als hoofddoel: de rechten van vreemdelingen te behartigen.
Op 21 juli 2004 kreeg het CGKR tijdens de Gentse Feesten de "Prijs voor de Democratie" vanwege haar rol in de veroordeling van de drie vzw's van het Vlaams Blok door het hof van beroep in Gent, niet toevallig allemaal in thuisstad van Verhofstadt, de man wiens succesvolle liberale beleid van vrijheid en democratie zou af te meten zijn aan het klein krijgen van een door hem ongewenste politieke concurrent. Maggi De Block kon in die periode moeilijk als politiek zwaargewicht opgevoerd worden. 15 jaar later, en nadat het doel zonder de PVV bereikt werd, is dat....geloofwaardiger.

Wat blijft er over? De vorstelijke salarissen.

Pjotr 2691
6 februari 2014, 16:56
Lode is als verwoed belgicist zo al tegen N-VA. Daarom past de sfinx ook niet in een Vlaams-nationale partij.

Another Jack
6 februari 2014, 16:56
Ik denk dat u nog niet weet waar Limburg ligt.

Jij mag veel denken.

Knuppel
6 februari 2014, 16:57
De overstap zat er inderdaad aan te komen.

We weten intussen waarom. Vereeck had zijn kansen bij zijn eerste keuze verkeken.

Pjotr 2691
6 februari 2014, 16:58
Lode is als verwoed belgicist zo al tegen N-VA. Daarom past de sfinx ook niet in een Vlaams-nationale partij. BDW had groot gelijk om hem de bons te geven. Hij zou binnen N-VA nog een groter ongeleid projectiel geweest zijn dan JMDD.

Another Jack
6 februari 2014, 16:58
Lode is als verwoed belgicist zo al tegen N-VA. Daarom past de sfinx ook niet in een Vlaams-nationale partij.

Waarom werd er dan zo hard aan zijn mouw getrokken vanuit de N-VA?

Knuppel
6 februari 2014, 16:58
Vereeck zei dat hij geen 'harde rechtse Vlaams-nationalist' was en daarom voor OVLD koos en niet voor de NVA.



Edoch. Intussen weten we waarom Vereeck voor de VLD koos: bij de N-VA ving hij bot.

Pjotr 2691
6 februari 2014, 17:03
Waarom werd er dan zo hard aan zijn mouw getrokken vanuit de N-VA?

Lode is zelf bij de afdeling in Diepenbeek komen smeken om op de kieslijst voor de gemeente te mogen staan.
Een belgicist in N-VA is als een flamingant bij BUB.

Knuppel
6 februari 2014, 17:03
Waarom werd er dan zo hard aan zijn mouw getrokken vanuit de N-VA?

Leer lezen.

Het was Vereeck die al bijna een jaar geleden, zonder succes, aan de mouw van de N-VA trok.

woensdag 7 maart 2012
LDD-fractieleider Lode Vereeck wilde op de Diepenbeekse N-VA-lijst.


Volgende week bestudeert de N-VA van Diepenbeek het verzoek van LDD-kopstuk Lode Vereeck om een plaats op de lijst te krijgen. Volgens plaatselijk lijsttrekker Rik Kriekels gaat het om een eerste bespreking, die bij gunstig gevolg voor goedkeuring aan het provinciaal bestuur wordt voorgelegd. Ondertussen kreeg Vereeck echter al het deksel op de neus van Bart De Wever zelf.
http://www.vereeck.be/nl/in-de-pers/...tweg-naar-n-va

Pjotr 2691
6 februari 2014, 17:05
Leer lezen.

Het was Vereeck die al bijna een jaar geleden, zonder succes, aan de mouw van de N-VA trok.

woensdag 7 maart 2012
LDD-fractieleider Lode Vereeck wilde op de Diepenbeekse N-VA-lijst.


Volgende week bestudeert de N-VA van Diepenbeek het verzoek van LDD-kopstuk Lode Vereeck om een plaats op de lijst te krijgen. Volgens plaatselijk lijsttrekker Rik Kriekels gaat het om een eerste bespreking, die bij gunstig gevolg voor goedkeuring aan het provinciaal bestuur wordt voorgelegd. Ondertussen kreeg Vereeck echter al het deksel op de neus van Bart De Wever zelf.
http://www.vereeck.be/nl/in-de-pers/...tweg-naar-n-va


Maar Knuppel toch, de man liegt op zijn eigen webstek. :roll:

Knuppel
6 februari 2014, 17:10
Lode is zelf bij de afdeling in Diepenbeek komen smeken om op de kieslijst voor de gemeente te mogen staan.
Een belgicist in N-VA is als een flamingant bij BUB.

Ik ben het eens met de eerste regel maar niet met de tweede. Annick de Ridder is immers ook een Belgicist en toch zit bij de N-VA. Je gelooft toch zelf niet dat zij plots Vlaams-nationalist is geworden omdat ze een plaats op een N-VA-lijst kreeg?

Ik denk dat Willy DeWaele veel beter bij de de N-VA past dan Annick de Ridder maar hij denkt er zelfs niet aan om zijn partij de rug toe te keren.

Pjotr 2691
6 februari 2014, 17:15
Edit dubbel

Knuppel
6 februari 2014, 17:17
Maar Knuppel toch, de man liegt op zijn eigen webstek. :roll:

Vereeck verknalt uitweg naar N-VA
woensdag 7 maart 2012


LDD-fractieleider Lode Vereeck wilde op de Diepenbeekse N-VA-lijst. Een echte overstap was niet aan de orde, al begreep de N-VA-leiding het anders.

Volgende week bestudeert de N-VA van Diepenbeek het verzoek van LDD-kopstuk Lode Vereeck om een plaats op de lijst te krijgen. Volgens plaatselijk lijsttrekker Rik Kriekels gaat het om een eerste bespreking, die bij gunstig gevolg voor goedkeuring aan het provinciaal bestuur wordt voorgelegd. Ondertussen kreeg Vereeck echter al het deksel op de neus van Bart De Wever zelf. De N-VA-voorzitter vond het ongehoord dat Vereeck wilde samenwerken op het moment dat hij N-VA-minister Philippe Muyters in een slecht daglicht had gesteld.

Bij de N-VA bestond, zeker bij De Wever zelf, de indruk dat het voor Lode Vereeck een eerste stap was op weg naar de N-VA. De LDD is op sterven na dood. En bij Open VLD zitten ze niet op overlopers te wachten, daar wordt om iedere plaats hard gevochten. Vereeck zelf ontkent dat hij zich nu bij de N-VA wil engageren. 'Ik kijk de kat uit de boom tot het voorjaar van 2014', zegt hij.

Wel geeft hij toe dat hij met de nationale partijleiding van de N-VA en met de Diepenbeekse afdeling heeft gepraat. Volgens Vereeck wilde hij het politieke kluwen in de gemeente oplossen door verschillende partijen met elkaar te laten samenwerken. Hij stipt aan dat hij ook met de andere Diepenbeekse formaties heeft gepraat. Toch stapte hij alleen naar de nationale N-VA-leiding.

Het blijft opmerkelijk dat de leider van een oppositiepartij in het Vlaams Parlement plaatselijk, weliswaar als 'onafhankelijke', wil samenwerken met de partij die hij dagelijks bestrijdt. LDD-voorzitter Jean-Marie Dedecker valt trouwens totaal uit de lucht: 'Daar heeft Vereeck me niets over verteld.' Hij is formeel. De partij laat niet toe dat LDD'ers zelfs als onafhankelijke op een andere lijst gaan staan, tenzij het om een lijst gemeentebelangen gaat. Kartels kunnen wel, maar de LDD-afdeling lijkt zo dood als een pier. Dedecker:'Wie onderhandelt over een overstap, kan in onze partij niet actief blijven.'
© 2012 Corelio
De Standaard, pag. 1




http://www.vereeck.be/nl/in-de-pers/d/detail/vereeck-verknalt-uitweg-naar-n-va

Knuppel
6 februari 2014, 17:28
Ik vat samen wat in De Standaard op pagina 1 heeft gestaan.

-De LDD afdeling van Vereeck was zo dood als een pier.

-Daarom probeert de leider van een oppositiepartij in het Vlaams Parlement (Ludo Vereeck) als 'onafhankelijke' samen te werken met de partij die hij dagelijks bestrijdt.

Volgens De Decker kan wie onderhandelt over een overstap niet in de LDD actief blijven.

Bovendien vangt Vereeck bot bij De Wever.

Waarna Vereeck de "de kat uit de boom kijkt" tot begin 2014 en zich door Patrick Dewael laat inlijven bij de VLD.

Pjotr 2691
6 februari 2014, 17:37
http://www.vereeck.be/nl/in-de-pers/d/detail/vereeck-verknalt-uitweg-naar-n-va

Ironie, Knuppel, ironie. :lol:

Knuppel
6 februari 2014, 17:51
De poll op de bewuste wekstek spreekt anders ook boekdelen.

Poll
De verkiezingen van 2014 gaan over de toekomst van België. Bent u voorstander van:
1. terugkeer naar unitair België (15%)
2. behoud van federaal België (20%)
3. confederaal België met deelstaten (41%)
4. onafhankelijk Vlaanderen (24%)

Pjotr 2691
6 februari 2014, 18:41
Het boekje over de echte Vereeck tegenover N-VA wordt door B. Bouckaert opengedaan..
http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verkiezingen-2014/article/detail/1788490/2014/02/06/Bouckaert-Vereeck-koestert-soort-haat-tegenover-N-VA.dhtml
Bouckaert: "Vereeck koestert soort haat tegenover N-VA"

Vlaams parlementslid Boudewijn Bouckaert bevestigt dat alle parlementsleden van LDD, behalve Lode Vereeck, bij de verkiezingen op de West-Vlaamse lijsten zullen staan. "We zijn daar niet toe gedwongen, maar we beseffen dat we onze mandaten voor een stuk aan Jean-Marie te danken hebben", legt Bouckaert uit. Dat Lode Vereeck naar Open Vld overstapt, verrast Bouckaert niet. De Oost-Vlaming plaatst wel enkele kanttekeningen bij de overstap van Vereeck en haalt in één beweging uit naar Derk Jan Eppink, Europees Parlementslid voor LDD.
LDD-voorzitter Jean-Marie Dedecker kondigde gisteravond in Reyers Laat (Canvas) aan dat zijn partij bij de verkiezingen van 25 mei enkel opkomt in West-Vlaanderen en geen lijst indient voor het Europees Parlement.

"Achter de IJzer"
In een poging het voortbestaan van LDD te vrijwaren kiest Dedecker ervoor zich "terug te trekken achter de IJzer". Alle parlementsleden gaan mee op de West-Vlaamse lijsten. Uitzondering is Limburger Lode Vereeck. Die kondigde vandaag aan dat hij terugkeert naar Open Vld.

Door het "achter de IJzer"-scenario kan de indruk ontstaan dat Dedecker zijn parlementsleden gebruikt om zijn eigen zetel en politieke toekomst te vrijwaren. "Jean-Marie heeft ons niet gedwongen hoor", reageert Boudewijn Bouckaert. "We doen dit voor een stuk omdat we onze mandaten ook danken aan Jean-Marie. Ik doe dit dus uit loyauteit en voel me zeker niet misbruikt door Jean-Marie", klinkt het. "Ik kon ook met een LDD-lijst in Oost-Vlaanderen opkomen en 2 of 3 procent halen. Maar wie is daarmee gediend? Alleen de linkse partijen", legt Bouckaert uit.

Dat Lode Vereeck niet meestapt in het 'IJzer-scenario' en kiest voor Open Vld verrast Bouckaert niet. "Vereeck neigde van ons het meest naar Open Vld en komt ook van die partij. Bovendien koestert hij een soort haat tegenover de N-VA. Dus echt verrast ben ik niet, neen". Volgens Bouckaert sluit Vereeck ideologisch nauw aan bij Open Vld. "Maar Lode is voorstander van een confederaal model en belandt nu in een belgicistische partij. Dat wordt toch een moeilijke draai", meent Bouckaert.

"Minder fatsoenlijk"
Bouckaert heeft respect voor de overstap van Vereeck. "Sommige mensen zijn minder fatsoenlijk in hun overstap of keuze voor een andere partij", klinkt het. Bouckaert verwijst daarbij naar Derk Jan Eppink. Eppink, die voor LDD in het Europees Parlement zetelt en vorige week nog deelnam aan een vergadering over de toekomst van LDD, werd het afgelopen weekend gesignaleerd op het N-VA-congres. "Op die manier gloriëren op een congres van een andere partij is onheus en onfatsoenlijk", aldus Bouckaert.

Wie nu het LDD-fractieleiderschap in het Vlaams Parlement op zich zal nemen, is nog niet duidelijk. Mogelijk wordt dat in de loop van vandaag/donderdag beslist. "Sowieso gaat het om een overgangssituatie en is het fractieleiderschap maar voor enkele maanden".


Dit verklaart de keuze van Vereeck voor O-VLD: HAAT, Dat leest u hier ook in de teksten van O-VLD-aanhangers en leest u in de ogen van Dewael en De Gucht: HAAT.!

reservespeler
6 februari 2014, 18:46
Er is in Limburg geen overschot aan N-VA stemkanonnen.
Er is wel degelijk vanuit getrokken aan de mouw van Vereeck.
Het is geografisch gezien, samen met Oost-Vlaanderen de zwakke plek van de N-VA.

U heeft natuurlijk zicht op de interne keuken van de N-VA.
N-VA communiceert niet over met wie ze wel en met ze niet gesproken hebben.

Daarbij heeft Limburg twee zeer goede lijsten.
Steven Vandeput heeft echt zijn best gedaan.

reservespeler
6 februari 2014, 18:47
Daar ga je 3 lijsten mee vullen??

Twee lijsten is voldoende.

reservespeler
6 februari 2014, 18:47
Hebt U zicht op de andere kandidaten? Waarschijnlijk niet.

Wat ik wel weet is dat de parlementairen die niks hebben gepresteerd, er uit gaan bij N-VA.
U weet wel de uitspraak van BDW na vorige verkiezingen "zelfs deze waarvan niet verwacht werd dat ze verkozen zouden zijn, zijn verkozen"
Die gaan er uit.

Toch niet in Limburg.

reservespeler
6 februari 2014, 18:51
Er zijn wel nog wat meer plaatsen in te vullen niet waar?

In totaal 51 (zonder Europa).
De lijsten zien er goed uit.

reservespeler
6 februari 2014, 18:52
Of de N-VA wil slechts mensen , die zich kunnen vinden in de strekking die de partij voorstaat.

Trouwens de partij waarvoor die Vereeck nu gekozen heeft, is wel het voorbeeld van verdraagzaamheid voor andersdenkenden !

Vraag het maar aan De Decker, Coveliers of de familie van Beysens zaliger.

Govaerts niet vergeten. De man leende ooit geld aan Guy Verhofstadt, die laatste zag dat als een gift.

Another Jack
6 februari 2014, 18:54
U heeft natuurlijk zicht op de interne keuken van de N-VA.
N-VA communiceert niet over met wie ze wel en met ze niet gesproken hebben.
Daarbij heeft Limburg twee zeer goede lijsten.
Steven Vandeput heeft echt zijn best gedaan.

Dat begrijp ik, niemand loopt graag een blauwtje. ;-)

Knuppel
6 februari 2014, 18:58
Vereeck haatte de N-VA nochtans nog niet toen hij hinkelde naar een postje bij die partij.

Aan de dijk gezet worden door De Wever heeft de haat van Vereeck volgens mij zelfs niet veroorzaakt maar wel gevoed. Vereeck ging sindsdien met zijn gevit op de N-VA in alle geval in de hoogste versnelling. De man mag dan als politicus goed van de tongriem gesneden zijn, als mens laat hij zich als een eerder onaangename persoonlijkheid kennen.

Kortom, Vereeck lijkt mij eerder op zijn plaats tussen politici zoals Dewael en De Gucht dan langs De Wever.

reservespeler
6 februari 2014, 19:01
Zelfs in Limburg zijn Steven Vandeput, Karolien Grosemans, Veerle Wouters, Lies Jans ... dikke nobodies, veredelde figuranten.

Hun enige verdienste is op de "lijst van de De Wever" gestaan te hebben.

Grosemans is meermaals in het nieuws geweest ivm het leger.
Vandeput kwam meermaals in het nieuws ivm de begroting en de veiligheid op het spoor.
Lies Jans kwam meermaals in het nieuws ivm De Lijn
Veerle Wouters kwam onlangs nog in het nieuws ivm de BTW voor kleine verenigingen.

reservespeler
6 februari 2014, 19:02
Zelfs in Limburg zijn Steven Vandeput, Karolien Grosemans, Veerle Wouters, Lies Jans ... dikke nobodies, veredelde figuranten.

Hun enige verdienste is op de "lijst van de De Wever" gestaan te hebben.

Gelukkig geen drankorgels zoals Gabriels en Dewael.

reservespeler
6 februari 2014, 19:03
Waarom werd er dan zo hard aan zijn mouw getrokken vanuit de N-VA?

Ik heb daar niets over gehoord.

reservespeler
6 februari 2014, 19:05
Ik ben het eens met de eerste regel maar niet met de tweede. Annick de Ridder is immers ook een Belgicist en toch zit bij de N-VA. Je gelooft toch zelf niet dat zij plots Vlaams-nationalist is geworden omdat ze een plaats op een N-VA-lijst kreeg?

Ik denk dat Willy DeWaele veel beter bij de de N-VA past dan Annick de Ridder maar hij denkt er zelfs niet aan om zijn partij de rug toe te keren.

DeWaele heeft nooit een mandaat gehad in het parlement.

reservespeler
6 februari 2014, 19:06
Dat begrijp ik, niemand loopt graag een blauwtje. ;-)

Dat gaat over veel meer dan een blauwtje lopen.

Knuppel
6 februari 2014, 19:07
DeWaele heeft nooit een mandaat gehad in het parlement.

Beweerde ik dat dan?

Another Jack
6 februari 2014, 19:35
Ik heb daar niets over gehoord.

Logisch.

Another Jack
6 februari 2014, 19:37
Grosemans is meermaals in het nieuws geweest ivm het leger.
Vandeput kwam meermaals in het nieuws ivm de begroting en de veiligheid op het spoor.
Lies Jans kwam meermaals in het nieuws ivm De Lijn
Veerle Wouters kwam onlangs nog in het nieuws ivm de BTW voor kleine verenigingen.

Dat heeft een enorme indruk gemaakt.
Dat is waar.
:roll:

Pjotr 2691
6 februari 2014, 19:41
Dat heeft een enorme indruk gemaakt.
Dat is waar.
:roll:

Gewoon afwachten tot 25 mei.
De rest is gezever.

fonne
6 februari 2014, 19:43
Ik ben het eens met de eerste regel maar niet met de tweede. Annick de Ridder is immers ook een Belgicist en toch zit bij de N-VA. Je gelooft toch zelf niet dat zij plots Vlaams-nationalist is geworden omdat ze een plaats op een N-VA-lijst kreeg?

Wat heeft Annick De Ridder misdaan om haar tot belgicist uit te roepen?

Ik denk dat Willy DeWaele veel beter bij de de N-VA past dan Annick de Ridder maar hij denkt er zelfs niet aan om zijn partij de rug toe te keren.
De vraag is eerder waarom de Ø-VLD Willy De Waele nooit heeft buitengekegeld, zoals ze dat wel deden met de liberalen in de partij. Willy De Waele kwam zelfs niet meer op onder de naam Ø-VLD bij de gemeenteraadsverkiezingen, maar als Lijst van de Burgemeester.
Nu soit, zijn politieke carrière is ten einde gelopen.

Pjotr 2691
6 februari 2014, 19:50
Wat heeft Annick De Ridder misdaan om haar tot belgicist uit te roepen?

De vraag is eerder waarom de Ø-VLD Willy De Waele nooit heeft buitengekegeld, zoals ze dat wel deden met de liberalen in de partij. Willy De Waele kwam zelfs niet meer op onder de naam Ø-VLD bij de gemeenteraadsverkiezingen, maar als Lijst van de Burgemeester.
Nu soit, zijn politieke carrière is ten einde gelopen.
De belgicisten van O-VLD houden niet zo van Vlaamsvoelenden, zeker niet als ze ook nog eens gaan speechen op de IJzerwake en Matthiasken de levieten lezen.
http://lvb.net/item/8930
http://www.ijzerwake.org/index.php?option=com_content&view=article&id=195&Itemid=261

De snoodaard. En die wou als echte O-VLD'er doorgaan????

Another Jack
6 februari 2014, 19:52
De belgicisten van O-VLD houden niet zo van Vlaamsvoelenden, zeker niet als ze ook nog eens gaan speechen op de IJzerwake en Matthiasken de levieten lezen.
http://lvb.net/item/8930
http://www.ijzerwake.org/index.php?option=com_content&view=article&id=195&Itemid=261

De snoodaard. En die wou als echte O-VLD'er doorgaan????

De Ijzerwake?
Er komt meer volk kijken naar Heist-op-den-Berg in tweede klasse...

Pjotr 2691
6 februari 2014, 19:55
De Ijzerwake?
Er komt meer volk kijken naar Heist-op-den-Berg in tweede klasse...

Toch is dat voor O-VLD de aanleiding om een sterke aanhanger politiek te halsrechten.
Zo kennen we het clubke van De Gucht, De Wael, Verhofstadt en De Croo en kinderen.
Vlaams en O-VLD zal NOOIT samengaan.

Max van Dietschland
6 februari 2014, 20:14
Vereeck, eens beloftevol parlementslid, komt vandaag in Ter Zake totaal ongeloofwaardig over. Vereeck die tot gisteren als LDD-lid vrijwel hetzelfde zei als de NVA, is vandaag plots 180% gedraaid en gaat zelfs de regering Di Rupo verdedigen. Hoe zielig... Volksverrader enkel voor het postje... :roll:

Pjotr 2691
6 februari 2014, 20:16
Vereeck, eens beloftevol parlementslid, komt vandaag in Ter Zake totaal ongeloofwaardig over. Vereeck die tot gisteren als LDD-lid vrijwel hetzelfde zei als de NVA, is vandaag plots 180% gedraaid en gaat zelfs de regering Di Rupo verdedigen. Hoe zielig... Volksverrader enkel voor het postje... :roll:

Vereeck is altijd een op en top belgicist geweest.

Max van Dietschland
6 februari 2014, 20:22
Vereeck is altijd een op en top belgicist geweest.

Dat blijkt inderdaad wel. Een volksverrader dus.

peter1962
6 februari 2014, 20:37
De verkiesbare plaatsen op de Limburglijsten zijn toch al lang bekend?

Uit de losse pols:

Kamer
1. Steven Vandeput
2. Karolien Grosemans
3. Peter Luykx
4. Veerle Wouters
LD. Frieda Brepoels

Vl. Parlement
1. Jan Peumans
2. Lies Jans
LD. Huub Broers


:? grosemans ? Dat kieken dat dacht dat ze bewijzen gevonden had dat een mail gehackt was door de amerikaanse geheime diensten ? Zelden een parlementair gezien die zich zo belachelijk heeft gemaakt. Krijgt zo een creatuur een tweede plaats ?

peter1962
6 februari 2014, 20:40
Als hij naar NVA was gegaan, was dat zijn derde partij.

Kwestie geloofwaardig over te komen zal gedacht hebben wat minder rond te huppelen.

Toch spijtig dat hij nu terug bij de loosers zit als koning eenoog.

Zeer bekwaam man, dat wel.

Wist je dat dat dat kieken Kris Matheussen uit het beroemde filmpje al aan haar derde partij toe is ? Eerst de liberalen, dan LDD en nu zit ze in de lokale politiek bij n-va.
Geloofwaardig...

Knuppel
6 februari 2014, 20:52
Wat heeft Annick De Ridder misdaan om haar tot belgicist uit te roepen?

Maak GEdaan van misdaan en we zijn er.
De Ridder was tot voor kort VLD-er. Een partij die niet voor niets ooit de Pest Voor Vlaanderen werd genoemd.

De vraag is eerder waarom de Ø-VLD Willy De Waele nooit heeft buitengekegeld, zoals ze dat wel deden met de liberalen in de partij.

Elke partij heeft zijn excuustruzen. Willy De Waele was misschien de Vlaamse excuustruus voor de VLD zoals er ook Vlaamse excuustruzen zitten in de CD&V.

Ik heb De Waele meermaals de vraag gesteld waarom hij (in mijn ogen) deel uitmaakt van de verkeerde partij. Hij antwoordde dat van partij verwisselen niets voor hem is en dat hij evengoed van binnenuit zijn Vlaamsgezinde overtuiging kan uitdragen.

Willy De Waele kwam zelfs niet meer op onder de naam Ø-VLD bij de gemeenteraadsverkiezingen, maar als Lijst van de Burgemeester.

Juist. Bovendien had hij het lef om de top van zijn eigen partij tegen zich in het harnas te jagen omdat hij de Belgische driekleur in zijn gemeente verving door een Vlaamse leeuwenvlag, en de Belgische keer op keer opnieuw liet verwijderen.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20100615_067

Nu soit, zijn politieke carrière is ten einde gelopen.

Toch maar beter dit niet vergeten want dit doet zelfs de N-VA De Waele niet na:

Willy De Waele stopt

Eerder deze week kondigde Willy De Waele aan dat hij zijn ontslag als burgemeester van Lennik had ingediend. In een reactie sprak Joris Van Hauthem, Vlaams volksvertegenwoordiger en gemeenteraadslid in Lennik, zijn waardering uit voor de actie die De Waele voerde voor de splitsing van BHV en tegen de verfransing van de Vlaamse Rand.

Willy De Waele was niet te beroerd om de partijpolitieke grenzen te overstijgen en ook met het Vlaams Belang samen te werken voor wat hij steevast ‘een vrij Vlaanderen’ noemde. “Zo ontving hij de voltallige Vlaams Belang-fractie van het Vlaams Parlement in de lente van 2009 op zijn gemeentehuis en zorgde hij er mee voor dat onze motie tot verwijdering van de portretten van het koningspaar uit de raadszaal gestemd werd in de gemeenteraad”, aldus Van Hauthem.

Toen hij de Belgische driekleur aan het gemeentehuis van Lennik verving door een Vlaamse Leeuw, kreeg De Waele bakken kritiek. “De Belgische vlag dekt een politiek systeem dat de Vlamingen als een minderheid behandelt,” zei De Waele daarover deze week nog in De Standaard (24.11.2010). “Elk jaar betalen we 7 �* 8 miljard aan de overkant, terwijl ik in mijn gemeente de belastingen moet verhogen omdat ik niet rondkom voor de veiligheidsdiensten.”

Knuppel
6 februari 2014, 20:58
Wist je dat dat dat kieken Kris Matheussen uit het beroemde filmpje al aan haar derde partij toe is ? Eerst de liberalen, dan LDD en nu zit ze in de lokale politiek bij n-va.
Geloofwaardig...

Al die VU-ers die naar de VLD overstapten zijn uiteraard geloofwaardiger.

Jouw geweldige Vereeck is trouwens ook aan zijn derde partij toe. VLD-LDD-OpenVLD, en daartussenin een mislukte poging om met de N-VA in bed te duiken.

Vrijheideerst
6 februari 2014, 20:58
:? grosemans ? Dat kieken dat dacht dat ze bewijzen gevonden had dat een mail gehackt was door de amerikaanse geheime diensten ? Zelden een parlementair gezien die zich zo belachelijk heeft gemaakt. Krijgt zo een creatuur een tweede plaats ?

En wie heeft de SP.A? Babytobback & Het Paard.

Ook gene vette, buiten de tette.

Vrijheideerst
6 februari 2014, 20:59
Al die VU-ers die naar de VLD overstapten zijn uiteraard geloofwaardiger.

Jouw geweldige Vereeck is trouwens ook aan zijn derde partij toe. VLD-LDD-OpenVLD, en daartussenin een mislukte poging om met de N-VA in bed te duiken.

Hij lult enkel maar over wat in zijn kraam past. Dat er ook zijn die niet meer (mogen) opkomen of een veel lagere plaats kregen, ziet hij niet. Rode rook, ziet u.

Knuppel
6 februari 2014, 21:08
Hij lult enkel maar over wat in zijn kraam past. Dat er ook zijn die niet meer (mogen) opkomen of een veel lagere plaats kregen, ziet hij niet. Rode rook, ziet u.

Ik weet het wel.

Over tafelspringer Bert Anciaux die als SP.a-er dood zit te gaan in de senaat zal je peter niet gauw horen memmen.

Vrijheideerst
6 februari 2014, 21:32
Ik weet het wel.

Over tafelspringer Bert Anciaux die als SP.a-er dood zit te gaan in de senaat zal je peter niet gauw horen memmen.

Klopt.

Petercam vindt het zeer leuk dat dat sujet maar blijft verkozen geraken.

peter1962
6 februari 2014, 22:03
Al die VU-ers die naar de VLD overstapten zijn uiteraard geloofwaardiger.

Jouw geweldige Vereeck is trouwens ook aan zijn derde partij toe. VLD-LDD-OpenVLD, en daartussenin een mislukte poging om met de N-VA in bed te duiken.

tweede partij dus, het van de o-vld verdwaalde schaap heeft zijn kudde teruggevonden. In de liberale hemel is men gelukkiger met één bekeerling dan met 10 gelovigen. :mrgreen:

peter1962
6 februari 2014, 22:05
En wie heeft de SP.A? Babytobback & Het Paard.

Ook gene vette, buiten de tette.

Hebben die ook visioenen over gehackte mails door de NSA ?

peter1962
6 februari 2014, 22:07
Hij lult enkel maar over wat in zijn kraam past. Dat er ook zijn die niet meer (mogen) opkomen of een veel lagere plaats kregen, ziet hij niet. Rode rook, ziet u.

Wat zit jij nu te zeveren ? Alsof er iemand is die kijkt naar wie op plaats 7 of zoiets staat... Moest men daar een eskimo op plaatsen zou niemand het opmerken. En als je partij van oordeel is dat er wrakhout tussen zat, dat ze dat dan weggooien.

peter1962
6 februari 2014, 22:08
Ik weet het wel.

Over tafelspringer Bert Anciaux die als SP.a-er dood zit te gaan in de senaat zal je peter niet gauw horen memmen.

Onterecht. Ik heb hier al meerdere keren vitriool over die zijn domme kop uitgegoten. Je weet wel beter.

peter1962
6 februari 2014, 22:10
Klopt.

Petercam vindt het zeer leuk dat dat sujet maar blijft verkozen geraken.

doe maar wat opzoekwerk, ik denk dat mijn laatste opmerking over hem was dat ik hem gerust cadeau zou willen doen aan de n-va. Het antwoord was voorspelbaar, dat ik hem mocht houden;

Knuppel
6 februari 2014, 22:20
In de liberale hemel is men gelukkiger met één bekeerling dan met 10 gelovigen. :mrgreen:

Gelukkig voor de "liberalen" dat De Wever niet hapte anders hadden ze in de liberale hemel zelfs niets om gelukkig mee te zijn. De liberalen hebben het immers aan het njet van De Wever te danken dat Vereeck niet aan zijn derde partij toe is. Vereeck, die de VLD verliet omdat de partij in zijn ogen niet meer liberaal was werd met de hulp van Dewael opnieuw aan boord gehesen. Nu de VLD haar confederalisme afzwoer en een belastingregering steunde is ze dus wel weer liberaal volgens Vereeck.

Rare invulling van het liberalisme als je het mij vraagt.

peter1962
6 februari 2014, 22:31
Gelukkig voor de "liberalen" dat De Wever niet hapte anders hadden ze in de liberale hemel zelfs niets om gelukkig mee te zijn. De liberalen hebben het immers aan het njet van De Wever te danken dat Vereeck niet aan zijn derde partij toe is. Vereeck, die de VLD verliet omdat de partij in zijn ogen niet meer liberaal was werd met de hulp van Dewael opnieuw aan boord gehesen. Nu de VLD haar confederalisme afzwoer en een belastingregering steunde is ze dus wel weer liberaal volgens Vereeck.

Rare invulling van het liberalisme als je het mij vraagt.

Ik weet niet met wie Vereeck al dan niet sprak. Niemand van ons weet dat en degenen in de partijen die het wel weten zullen het niet kenbaar maken. Op dat vlak maak ik mij geen enkele illusie.
Net zoals ik geen bal geloof van BDW zijn opmerking onlangs dat hij nog 5 of 6 o-vld leden weigerde als overstapper. Gezien het anoniem is, en oncontroleerbaar kan eenieder beweren wat hij wil.
Wat mij wel opvalt is dat sommigen hier al het predikaat "verrader" en "belgicist" bovenhalen voor vereeck, terwijl er tot twee dagen geleden blijkbaar geen probleem met hem was.

Pjotr 2691
6 februari 2014, 22:34
Het is zelfs zo triestig geworden in belgofielenland dat verstokte socialisten rabiate liberalen verdedigen en omgekeerd

Knuppel
6 februari 2014, 22:44
Onterecht. Ik heb hier al meerdere keren vitriool over die zijn domme kop uitgegoten. Je weet wel beter.

Ik zal het even anders verwoorden.

In tegenstelling tot het kieken Kris Matheussen uit het beroemde filmpje dat al aan haar derde partij toe is zal jij nooit uit jezelf beginnen over het kalf Bert Anciaux uit de vele beroemde filmpjes die zowat �*lle partijen heeft gehad.

Het Oosten
6 februari 2014, 22:48
Gelukkig voor de "liberalen" dat De Wever niet hapte anders hadden ze in de liberale hemel zelfs niets om gelukkig mee te zijn. De liberalen hebben het immers aan het njet van De Wever te danken dat Vereeck niet aan zijn derde partij toe is. Vereeck, die de VLD verliet omdat de partij in zijn ogen niet meer liberaal was werd met de hulp van Dewael opnieuw aan boord gehesen. Nu de VLD haar confederalisme afzwoer en een belastingregering steunde is ze dus wel weer liberaal volgens Vereeck.

Rare invulling van het liberalisme als je het mij vraagt.

Dat is uw verhaaltje, maar dat wordt door Vereeck zelf ontkend. En gezien het hengelen van de NVA naar jan en alleman, zou dat wel eens waar kunnen zijn.

Pjotr 2691
6 februari 2014, 22:58
Dat is uw verhaaltje, maar dat wordt door Vereeck zelf ontkend. En gezien het hengelen van de NVA naar jan en alleman, zou dat wel eens waar kunnen zijn.

Ik denk dat knuppel nu al wel genoeg bewezen heeft dat Vereeck eerst naar N-VA gehengeld heeft. Tevergeefs voor hem. Gelukkig voor ons.

Knuppel
6 februari 2014, 23:07
Ik weet niet met wie Vereeck al dan niet sprak. Niemand van ons weet dat en degenen in de partijen die het wel weten zullen het niet kenbaar maken.

Wat baten kaars en bril als den uil niet zien en wil.

Volgende week bestudeert de N-VA van Diepenbeek het verzoek van LDD-kopstuk Lode Vereeck om een plaats op de lijst te krijgen. Volgens plaatselijk lijsttrekker Rik Kriekels gaat het om een eerste bespreking, die bij gunstig gevolg voor goedkeuring aan het provinciaal bestuur wordt voorgelegd. Ondertussen kreeg Vereeck echter al het deksel op de neus van Bart De Wever zelf. De N-VA-voorzitter vond het ongehoord dat Vereeck wilde samenwerken op het moment dat hij N-VA-minister Philippe Muyters in een slecht daglicht had gesteld.
http://www.vereeck.be/nl/in-de-pers/...tweg-naar-n-va

Terloops. Dit komt van Vereeck's eigen webstek.

Zoals ik al eerder opmerkte heeft Vereeck er op een gegeven moment een sport van gemaakt om de N-VA aan te vallen. De reden daarvoor lijkt me logisch: Vereeck werd idd afgewezen door De Wever.

Terug dus naar de partij die Vereeck ooit verliet omdat ze niet liberaal genoeg was. "Het grote verschil is een nieuwe tekst die scherper onze liberale accenten legt", zegt hij daarover in De ochtend. "In het verleden zijn er enkele onpopulaire maatregelen genomen die noodzakelijk waren en die we voor een stuk ook zullen terugdraaien, mits dat past in een globale fiscale visie." Bovendien is op 5 jaar veel veranderd. "De wereld is veranderd, Ik ben veranderd, Open VLD is veranderd."

Het Vlaams Parlementslid zet deze keer bewust zijn zinnen op een Kamerzitje.

Limburgs Open VLD-boegbeeld Patrick Dewael zegt in Het Belang van Limburg dat hij er zelf voor heeft geijverd om Vereeck weer een plaats binnen Open VLD te geven.

http://m.deredactie.be/cm/vrtnieuws....burg/1.1863526

Demper
6 februari 2014, 23:26
Ik had nog respect voor Vereeck, maar dat is verleden tijd.

Dat varken heeft al zijn geloofwaardigheid verloren.

Remspoortobback
6 februari 2014, 23:29
Ze mogen hem hebben, veeg teken voor de vld

De flauwste plezante van het Vlaams parlement...mijn zatte nonkel is geestiger

Hopelijk raakt hij niet verkozen

daiwa
7 februari 2014, 01:17
tweede partij dus, het van de o-vld verdwaalde schaap heeft zijn kudde teruggevonden. In de liberale hemel is men gelukkiger met één bekeerling dan met 10 gelovigen. :mrgreen:

Ik hoop dat de bekeerling tegen de stank kan.



Prof. Boudewijn Bouckaert.

'Vele, vooral jonge liberalen, hebben me gevraagd om in de VLD te blijven en te wachten totdat we de generatie Verhofstadt hebben uitgezweet. Ik zweet ze liever uit buitenshuis want de geur binnenin is ondraaglijk'

fonne
7 februari 2014, 09:26
En wie heeft de SP.A? Babytobback & Het Paard.

Ook gene vette, buiten de tette.

Er gaan geruchten dat Merrie Karolien een overstap naar de Ø-VLD overweegt:-) Ze heeft alvast de garderobe al gevuld.

92783

Vrijheideerst
7 februari 2014, 11:42
Muyters moet van mij geen minister meer worden, ik had hem zelfs niet meer op een lijst gezet.

Maar Vereeck's boertige aanvallen hebben hem niet geholpen, ook al zat hij er soms boenk op, bij eender welke discussie. Het is de bedoeling om nooit persoonlijk te worden dacht ik.

Knuppel
7 februari 2014, 12:34
Ik hoop dat de bekeerling tegen de stank kan.



Prof. Boudewijn Bouckaert.

'Vele, vooral jonge liberalen, hebben me gevraagd om in de VLD te blijven en te wachten totdat we de generatie Verhofstadt hebben uitgezweet. Ik zweet ze liever uit buitenshuis want de geur binnenin is ondraaglijk'

Bekeerling? Mijn oog! Een ordinaire postjesjager is het. Bij de afstervende LLD geraakte hij zijn postje kwijt en bij De Wever had hij het verkorven, dus kruipt hij terug naar de partij die hij de rug toekeerde omdat ze niet liberaal genoeg meer was. Vereeck praat nu zijn terugkeer naar de VLD goed door te zeggen dat zowel hij als de VLD veranderd zijn. En Vereeck heeft nog gelijk ook. De VLD heeft zich in de federale regering minder liberaal dan ooit tevoren getoond, en Vereeck neemt daar genoegen mee. Vereeck neemt er eveneens genoegen mee dat de VLD het confederalisme heeft afgezworen en nu al laat verstaan dat ze liever plooit voor de eisen van PS dan voor die de N-VA. Alleen onder die voorwaarden geraakt Vereeck aan het postje waarmee minister in spé, Dewael, hem over de streep kreeg.
Vereeck tipt op een politiek mandaat bij de VLD. Een postje waar hij pas kans op maakt als Dewael minister wordt.

Vereeck weet evengoed als ik en iedereen dat Rutten haar partij nu al heeft overgeleverd aan de PS. Zij stelt immers, als voorzitster van een prutspartijtje, de voorwaarden waaraan de grootste partij moet voldoen om te mogen meespelen.
We weten hoe dat vorige keer is verlopen. Toen werd de lat met voorwaarden zo hoog gelegd voor de N-VA dat het zelfmoord zou zijn geweest om in de federale regering te stappen. Die strategie heeft gewerkt, en ze wordt lang voor de verkiezingen opnieuw opgediept en hergebruikt. Voeg daar de onverholen haat bij van Dewael voor DE "nationalisten" en je weet dat hij zich zeker waant van een ministerspostje in Di Rupo II. D�*t weet Vereeck dus ook. En ook d�*�*r is hij het dus mee eens, goed wetend wat dit de VLD aan verlies van liberalisme en geloofwaardigheid gekost heeft in Di Rupo I.

Vereeck en de VLD zijn dus inderdaad veranderd, maar niet in positieve zin. Ik heb de man bezig gezien tegen Johan Van Overtveldt en ik heb genoeg gezien. Hij was zo agressief in het verdedigen van zijn "verhaal" dat hij Van Overveldt voortdurend onderbrak. Vereeck maakte zich bovendien compleet belachelijk met de argumentatie waarmee hij het opgeven door "zijn partij" van het confederalisme verdedigde.

Vereeck mag bij velen als een ervaren politicus doorgaan en meer dan middelmatig goed van de tongriem gesneden zijn, behalve voor een postje in een partij die zichzelf al bij voorbaat overlevert aan de PS heeft hij zijn overstap in mijn ogen niet kunnen verantwoorden.

Anselmo
7 februari 2014, 12:41
De man heeft als overloper ondertussen van de nationale pers al meer aandacht gekregen dan hij feitelijk waard is en enkel omdat hij ......NIET door N-VA aanvaard werd.

Dus dan moet hij wel een "goeie" zijn..

Vrijheideerst
7 februari 2014, 13:25
De man heeft als overloper ondertussen van de nationale pers al meer aandacht gekregen dan hij feitelijk waard is en enkel omdat hij ......NIET door N-VA aanvaard werd.

Dus dan moet hij wel een "goeie" zijn..

Valt het op ? :roll:

Het Oosten
7 februari 2014, 13:26
Ze mogen hem hebben, veeg teken voor de vld

De flauwste plezante van het Vlaams parlement...mijn zatte nonkel is geestiger

Hopelijk raakt hij niet verkozen

Hij geraakt ook niet verkozen. Het is geen stemmentrekker. Verre van. Maar het is wel een zeker bekwaam iemand.

Vrijheideerst
7 februari 2014, 13:31
Hij geraakt ook niet verkozen. Het is geen stemmentrekker. Verre van. Maar het is wel een zeker bekwaam iemand.

Had hij naar N-VA overgekomen had je hem niet bekwaam gevonden.

Het Oosten
7 februari 2014, 13:34
Had hij naar N-VA overgekomen had je hem niet bekwaam gevonden.

Toch wel. Maar ik heb het niet zo begrepen op nationalisten. Bovendien, indien ik Ben Zwets moet vergelijken met Lode Vereeck, dan komt Ben Zwets er maar bekaaid af.

Vrijheideerst
7 februari 2014, 13:37
Toch wel. Maar ik heb het niet zo begrepen op nationalisten. Bovendien, indien ik Ben Zwets moet vergelijken met Lode Vereeck, dan komt Ben Zwets er maar bekaaid af.

Waarom?

Het Oosten
7 februari 2014, 14:12
Waarom?

Als zelfs fervente adepten van de NVA zoals Stuyck, Ben Zwets zwak vinden, wie ben ik dan om hem tegen te spreken.

fonne
7 februari 2014, 14:26
Als zelfs fervente adepten van de NVA zoals Stuyck, Ben Zwets zwak vinden, wie ben ik dan om hem tegen te spreken.

Kortom, je hebt zelf geen idee.

Knuppel
7 februari 2014, 15:15
Kortom, je hebt zelf geen idee.

Hij heeft nochtans gezegd waar het schoentje wringt:

ik heb het niet zo begrepen op nationalisten

"Nationalist" zijn volstaat in de ogen van.....nationalisten.... zoals system om er hoe dan ook "bekaaid van af te komen". Een zinniger reden heeft dat soort haatdragers niet nodig.

fonne
7 februari 2014, 18:38
Hij geraakt ook niet verkozen. Het is geen stemmentrekker. Verre van. Maar het is wel een zeker bekwaam iemand.

De titel van Het Laagste Nieuws vandaag (blz. 2):

Lode Vereeck terug naar Ø-VLD na gesprekken met CD&V en SP.A.
...
Zowel bij CD&V als sp.a kregen we formeel te horen dat Vereeck de voorbije maanden ook bij hen ging aankloppen, maar dat ze niet op zijn aanbod ingingen.
...

Anders gezegd: die fantastisch bekwame parlementariêr werd door niemand gewild, behalve door de Ø-VLD. Het opzitten en pootjes geven lukt hem ondertussen al vrij aardig. Nu die hondenbrok nog krijgen van Patrick de anti-Vlaming.

Knuppel
7 februari 2014, 18:42
:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Het Oosten
7 februari 2014, 19:58
De titel van Het Laagste Nieuws vandaag (blz. 2):

Anders gezegd: die fantastisch bekwame parlementariêr werd door niemand gewild, behalve door de Ø-VLD. Het opzitten en pootjes geven lukt hem ondertussen al vrij aardig. Nu die hondenbrok nog krijgen van Patrick de anti-Vlaming.

Zelfs als het waar moest zijn, wat heeft dit nu te maken met zijn bekwaamheid?
En als hij door niemand werd gewild (als het waar is) dan is dit omdat Vereeck absoluut geen stemmentrekker is.Hij haalt heel weinig stemmen. En dat weet de OVLD ook. Maar hij is wel bekwaam.

By the way, anders is het wel gesteld bij de NVA. U denkt toch niet dat De Wever het wicht Annick De Ridder op de lijst heeft genomen wegens haar intelligentie? Hij neemt haar gewoon omdat hij dan stemmen kan afsnoepen van de OVLD. Het is maar te hopen voor hem dat hij zijn slag thuis haalt, want anders zijn die massale achterbakse NVA-pogingen om anderen te doen overlopen een maat voor niets geweest.

Pjotr 2691
7 februari 2014, 20:25
Zelfs als het waar moest zijn, wat heeft dit nu te maken met zijn bekwaamheid?
En als hij door niemand werd gewild (als het waar is) dan is dit omdat Vereeck absoluut geen stemmentrekker is.Hij haalt heel weinig stemmen. En dat weet de OVLD ook. Maar hij is wel bekwaam.

By the way, anders is het wel gesteld bij de NVA. U denkt toch niet dat De Wever het wicht Annick De Ridder op de lijst heeft genomen wegens haar intelligentie? Hij neemt haar gewoon omdat hij dan stemmen kan afsnoepen van de OVLD. Het is maar te hopen voor hem dat hij zijn slag thuis haalt, want anders zijn die massale achterbakse NVA-pogingen om anderen te doen overlopen een maat voor niets geweest.

De Ridder is gedrevener, spontaner, mooier dan Vereeck en vooral... ze liegt niet zoals Vereeck.

Supe®Staaf
7 februari 2014, 20:27
De Ridder is gedrevener, spontaner, mooier dan Vereeck en vooral... ze liegt niet zoals Vereeck.... en niet vergeten, last but not least: ze is naar de N-Va overgelopen.
Anders was ze hier net als Vereeck met pek en veren afgevoerd.

Pjotr 2691
7 februari 2014, 20:30
... en niet vergeten, last but not least: ze is naar de N-Va overgelopen.
Anders was ze hier net als Vereeck met pek en veren afgevoerd.

Met pek en veren afvoeren is maar zwakke kost voor sommigen blauw-belgicisten:die favoriseren ontslag en broodroof.

Knuppel
7 februari 2014, 20:36
Dat is uw verhaaltje, maar dat wordt door Vereeck zelf ontkend. En gezien het hengelen van de NVA naar jan en alleman, zou dat wel eens waar kunnen zijn.

Vereeck zal ook wel ontkennen dat hij het is die bij Jan en alleman gehengeld heeft, en dat hij overal heeft bot gevangen, naast het net heeft gevist, en van een koude kermis is thuis gekomen.

In tegenstelling tot jouw hersenspinsels zou mijn "verhaaltje" dus best waar kunnen zijn.

Max van Dietschland
7 februari 2014, 20:43
... en niet vergeten, last but not least: ze is naar de N-Va overgelopen.
Anders was ze hier net als Vereeck met pek en veren afgevoerd.

Dat klopt wel, wie nationalisme de rug toekeert verdient niet beter.

Het Oosten
7 februari 2014, 20:46
Vereeck zal ook wel ontkennen dat hij het is die bij Jan en alleman gehengeld heeft, en dat hij overal heeft bot gevangen, naast het net heeft gevist, en van een koude kermis is thuis gekomen.

In tegenstelling tot jouw hersenspinsels zou mijn "verhaaltje" dus best waar kunnen zijn.
Uw verhaaltje begint meer en meer te lijken op een bedenkelijk sprookje.

Knuppel
7 februari 2014, 20:51
... en niet vergeten, last but not least: ze is naar de N-Va overgelopen.
Anders was ze hier net als Vereeck met pek en veren afgevoerd.

Ach...als dat wicht niet was overgelopen zat ze nog te Kroschsteren in de VLD, en dan hadden de meesten zelfs nog nooit van haar gehoord. Begin daar maar eens aan. Iemand die men van haar noch pluimen kent met pek en veren afvoeren.

Volgens mij is die Annick een doodgewone opportuniste. Van de Belgisch-nationalisten van de VLD had ze blijkbaar niets te verwachten dus zocht ze haar heil bij de "vijand". Ze zal gedacht hebben: "if you can't beat them, join them".

Ik ken er nog die zo denken.....:twisted:

Knuppel
7 februari 2014, 21:16
De Ridder is gedrevener, spontaner, mooier dan Vereeck en vooral... ze liegt niet zoals Vereeck.

Kweenie. Ik ken haar niet. Prijs je in alle geval gelukkig dat ze uit eigen beweging is overgelopen anders verschoot System uit het Oosten zijn zoveelste losse flodders op Jan en alleman.

Ik vertrouw overlopers evenveel als jassendraaiers, opportunisten en gepatenteerde leugenaars. Geef mij maar mensen zoals Van Overtveldt en Vuye. Liever "waterdragers van de N-VA" dan reizigers zonder bagage.

Knuppel
7 februari 2014, 21:20
Uw verhaaltje begint meer en meer te lijken op een bedenkelijk sprookje.

In tegenstelling tot jouw losse flodders wordt mijn "verhaaltje" ten allen kante bevestigd.

Het Oosten
7 februari 2014, 21:22
In tegenstelling tot jouw losse flodders wordt mijn "verhaaltje" ten allen kante bevestigd.

Indien ik uw losse flodders zou moeten visualiseren, dan valt u uit mekaar.

Knuppel
7 februari 2014, 22:04
Indien ik uw losse flodders zou moeten visualiseren, dan valt u uit mekaar.

De losse flodders komen van jou.
In tegenstelling tot jou bewijs ik altijd met citaten, artikels én bronvermelding wat ik schrijf. Wat ik schreef wordt bovendien op velerlei manieren bevestigd, terwijl jouw op pure haat gebaseerde hersenspinsels hoofdzakelijk uit de lucht gegrepen onzin zijn.

Het Oosten
7 februari 2014, 22:09
De losse flodders komen van jou.
In tegenstelling tot jou bewijs ik altijd met citaten, artikels én bronvermelding wat ik schrijf. Wat ik schreef wordt bovendien op velerlei manieren bevestigd, terwijl jouw op pure haat gebaseerde hersenspinsels hoofdzakelijk uit de lucht gegrepen onzin zijn.

U vroeg me een bron van datgene wat ik beweerde over het hengelen van de NVA. Ik baseer me op krantenartikels die mijn gezegdes bevestigen. En ik gaf u dus een bron.

U baseert zich maar al te vaak op uw eigen wishfull thinking, in dienst van uw partij.

Knuppel
8 februari 2014, 02:34
U vroeg me een bron van datgene wat ik beweerde over het hengelen van de NVA. Ik baseer me op krantenartikels die mijn gezegdes bevestigen. En ik gaf u dus een bron.

U baseert zich maar al te vaak op uw eigen wishfull thinking, in dienst van uw partij.

Het verschil tussen jou en mij is dat ik ALTIJD en ONGEVRAAGD mijn bronnen vermeld.

Jij komt één keer met drie VLD-ers af (waarvan minstens één een overloper uit de VU is) die beweren dat er naar hen gehengeld werd maar die niet op Jambon's avances ingingen.

Dit is wat in jouw kraam paste:

http://forum.politics.be/showpost.php?p=7005985&postcount=40

En dit is de link naar jouw fameuze bewijs dat de N-VA in de VLD-poel hengelde.

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Wetstraat/article/detail/1774390/2014/01/15/N-VA-polste-Open-Vld-ers-Van-Biesen-Anthuenis-en-Tommelein.dhtml

En dit is wat niet in je kraam paste:

Vld-fractieleider Bart Tommelein kregen naar verluidt de vraag om de overstap te maken naar N-VA. Tommelein bevestigt dat, maar spreekt wel van een 'schuchtere toenaderingspoging' door Bart De Wever zelf. Die liet hem "grappend en grollend" weten dat er "nog plaats is in de herberg". "De N-VA ligt op vinkenslag om onze parlementsleden over te nemen, maar ik moet zeggen, de buit is voorlopig bijzonder mager", aldus Tommelein.

Bart De Wever ontkent dat de N-VA zelf aan de mouw van politici trekt. Hij herhaalt de stelling, die hij ook op tv poneerde, dat de liberalen zelf massaal bij N-VA komen aankloppen. "Maar wij nemen enkel de mensen die voor ons een meerwaarde kunnen bieden", stelde hij in 'Terzake'.




Wie mij kan zeggen waar en in welke omstandigheden De Wever grappend en grollend zijn schuchtere toenaderingspogingen deed krijgt een fles goede champagne van mij. Wie weet zaten Tommelein en De Wever samen een pint te drinken in die herberg waar nog plaats was. Uiteindelijk zaten ze ook samen in dezelfde partij voor Tommelein zich naar de VLD liet hengelen.

Jouw sneer dat ik mij baseer op mijn eigen wishful thinking laat ik voor degene die zich nooit anders dan op zijn eigen wishful thinking baseert.

JimmyB
8 februari 2014, 13:35
Vereeck beweert dat Open VLD de beste garantie is voor het opnieuw verlagen van de liquidatiebonus (en het terugschroeven van de belasting op firmawagens)

Is dit niet een beetje hypocriet, al bij al zaten ze in de regering die dit goedkeurde.

Is de N-VA niet de beste garantie hiervoor?

peter1962
8 februari 2014, 14:01
Vereeck beweert dat Open VLD de beste garantie is voor het opnieuw verlagen van de liquidatiebonus (en het terugschroeven van de belasting op firmawagens)

Is dit niet een beetje hypocriet, al bij al zaten ze in de regering die dit goedkeurde.

Is de N-VA niet de beste garantie hiervoor?

Garantie ? Je spreekt hier wel over de partij die de beloofde kindpremie terug inslikte en de jobkorting terug afpakte. Dat zijn realisaties in de vlaamse rergering. Waarom zouden ze het op fiscaal vlak anders doen in een federale regering ?
N-VA heeft op de harde manier moeten leren dat je in een coalitie soms zaken moet mee goedkeuren die heel erg tegen je eigen opinie indruisen. Net zoals o-vld zeker niet voor haar plezier de liquidatiebonus mee aanpaste en die draak van een nieuwe fiscaliteit voor firmawagens mee goedkeurde.
Op de twee beleidsniveau's was dat op dat moment en in die omstandigheden het compromis en daar moet men achteraf niet flauw over doen. Maar in geen geval past daarop het predicaat van hypocrisie.

Supe®Staaf
8 februari 2014, 14:06
Garantie ? Je spreekt hier wel over de partij die de beloofde kindpremie terug inslikte en de jobkorting terug afpakte. Dat zijn realisaties in de vlaamse rergering. Waarom zouden ze het op fiscaal vlak anders doen in een federale regering ?
N-VA heeft op de harde manier moeten leren dat je in een coalitie soms zaken moet mee goedkeuren die heel erg tegen je eigen opinie indruisen. Net zoals o-vld zeker niet voor haar plezier de liquidatiebonus mee aanpaste en die draak van een nieuwe fiscaliteit voor firmawagens mee goedkeurde.
Op de twee beleidsniveau's was dat op dat moment en in die omstandigheden het compromis en daar moet men achteraf niet flauw over doen. Maar in geen geval past daarop het predicaat van hypocrisie.Je moet de N-Va het schaamlapje van het compromis niet aanreiken.
Een compromis is niet per definitie verplicht te nemen, je kan het afwijzen als het je partij teveel compromitteert.
Als ze iets goedkeurden, dan keurden ze het goed, compromis of niet.
Hun beleidsdaden zijn wat ze zijn, en ze mogen er op afgerekend worden.

JimmyB
8 februari 2014, 14:21
Je moet de N-Va het schaamlapje van het compromis niet aanreiken.
Een compromis is niet per definitie verplicht te nemen, je kan het afwijzen als het je partij teveel compromitteert.
Als ze iets goedkeurden, dan keurden ze het goed, compromis of niet.
Hun beleidsdaden zijn wat ze zijn, en ze mogen er op afgerekend worden.

Er zijn wel nog meer zo'n compromissen door het strot van de liberalen geduwd. Neem bvb het migrantenstemrecht.

En dan vooral omdat Verhofstadt graag bij Di Rupo slaapt.

fonne
9 februari 2014, 21:01
Open Brief aan Lode Vereeck (http://www.ldd.be/nl/open-brief-aan-lode-vereeck-4035.htm)

Het lijkt er meer op dat Vereeck al lang wist dat hij ging overstappen en bewust de LDD slechte raad gegeven heeft. Een echte Judas, die Vereeck, zou De Klucht zeggen:twisted:

Pjotr 2691
9 februari 2014, 21:32
Open Brief aan Lode Vereeck (http://www.ldd.be/nl/open-brief-aan-lode-vereeck-4035.htm)

Het lijkt er meer op dat Vereeck al lang wist dat hij ging overstappen en bewust de LDD slechte raad gegeven heeft. Een echte Judas, die Vereeck, zou De Klucht zeggen:twisted:

Daar iedereen mag weten wat voor een slang sfinx Vereeck is.
Hier de rake open brief van JMDD:
Open Brief aan Lode Vereeck

09/02/2014 18:52 - LDD in de kijker
Dag Lode,

Op het gevaar af dat deze brief als natrappen wordt beschouwd neem ik toch de pen even ter hand. Overal lees ik immers interviews met jou die eerder de waarheid over je overloperij geweld aan doen dan ze te verrechtvaardigen! Je was niet het slachtoffer van dit scenario maar de regisseur ervan. Vandaar deze korte rechtzetting. Ik heb er alle begrip voor dat je een lekkend schip verlaat, zelfs de ratten doen dit, maar heb dan tenminste de intellectuele eerlijkheid om de verantwoordelijkheid bij jezelf te leggen.



Even terug in de tijd. Je was inderdaad niet welkom bij de N-VA (wij ook niet), niet alleen op basis van je gedegen oppositiewerk tegen Muyters, maar de zaken lagen eerder op het persoonlijke vlak. It takes two to tango. Nochtans vond je dat de NV-A de beste vluchtheuvel was vermits de Vlaams Nationalisten - volgens je eigen zeggen - tachtig procent van ons liberaal programma gekopieerd hebben, tot het euro realistische Europese toe. Dat je nu een bocht van 180 graden maakt en plots het Open VLD programma als een zaligmakende mantra afdreunt, ligt in de pijnlijke lijn der verwachtingen. Nieuwe meesters, nieuwe wetten of wiens saus men eet, wiens taal men spreekt. En van zijn jas en zijn vest te draaien heeft nog niemand ooit koud gehad. Wat mij echter het meeste stoort, beste Lode, is je alibigedrag betreffende de LDD strategie om ons terug te trekken achter de IJzer. Een strategie die je uit je eigen faalangst mede uitgedokterd hebt. Ik schrijf dit briefje trouwens met zicht op deze historische vlakte. Mijn thuis is tegenwoordig mijn loopgraaf. Je wordt er immers niet in de rug geschoten.

Een paar maanden terug betaalden we een dure opiniepeiling om de kiesintentie van de Limburgers voor jou en de partij te meten. Het resultaat was zo bedroevend dat je besloot om niet meer op te komen bij de verkiezingen. Je zou dan met opgeheven hoofd het politieke strijdtoneel verlaten en terugkeren naar je oude academische liefde, de universiteit. (Je nieuwe partij Open VLD klokte ook af op een schamele 8%, het wordt dus nog knokken als reservewiel van Patrick Dewael). Nu blijkt voor je militanten dat het een lafhartige vaandelvlucht was uit zelfbehoud.

Enkel in West Vlaanderen kwamen we volgens een peiling bij 2000 burgers, riant boven de kiesdrempel, en het was jouw idee -samen met onze andere volksvertegenwoordigers - om alle overlevingstroeven in de kustprovincie uit te spelen. Tot ontgoocheling van onze provinciale achterban. Het was zelfs jouw ingeving om met alle Vlaamse parlementairen, jijzelf incluis, daar op de lijst voor 25 mei te gaan staan als morele steun en blijk van waardering voor ondergetekende (sic). Een veertiental dagen geleden kwam je terug op dat idee, we weten nu waarom. Erst das Fressen und dan die Moral. Eerst het postje,dan de ideologie. Niettegenstaande je dure eed dat je niet zou overlopen naar een andere partij, had de haan al driemaal gekraaid en waren de 30 zilverlingen betaald. Je zocht alleen nog een alibi om overloperij als een volwaardig loopbaanalternatief te verkopen en de aanleiding bij de partij te leggen. Een gegeven woord in de politiek is even vluchtig en even giftig als chloroform, maar verraad moet een strikje krijgen om verteerbaar te worden.

Een uur vooraleer ik onze "IJzerstrategie" kond maakte op TV in "Reyers Laat" op woensdag 5 februari, belde ik je nog op. Je bevestigde mij je terugkeer naar de academische wereld. Twee uur later deed je de wereld en mezelf kond dat je de schaapstal van LDD verliet voor de slangenkuil van de Open VLD (je leugenachtige uitleg hou ik tot nader order voor mezelf, maar breek me de bek niet open). Meer zelfs, je had al een interview gegeven aan 't Belang van Limburg waarin je je thuiskomst in de Melsenstraat na vijf jaar omzwerving bejubelde. Van hypocrisie krijg je hoogstens gewetenswroeging. In een relatie is het altijd de partner zelf die het laatst weet dat hij bedrogen wordt. Waarheid heeft haar rechten, beste Lode. Vandaar dit schrijven.

Toch wens ik je alle succes toe, ook in de slangenkuil van Open VLD. Echt waar. Als libertair gun ik iedereen het recht zijn eigen carrière uit te tekenen. Je bent een kraan van een parlementair, van ministeriabel niveau, zeker in het Open bleekblauwe fabriekje waar de spoeling door de erfelijke familiecratie zo dun is dat het aan bloedarmoede lijdt. We hebben vijf jaar als twee handen op één buik samengewerkt zonder ook maar één twistpunt en in volle vertrouwen. Ik ben er je dankbaar voor en ook fier dat je dit dankzij LDD kon waarmaken. We belijden dezelfde ideologie, dezelfde remedies en dezelfde politieke toekomstvisie voor dit land. Ik hoop dat je onze beginselen trouw blijft en kan waarmaken alhoewel de eerste tekenen dit tegenspreken. Bij je eerste OVLD TV optreden was je al de buikspreker van hun beleid dat je vijf jaar verketterd en bestreden hebt,behaagzieke kontdraaierij voor je nieuwe blauwe vrienden. Hou toch je rug recht, Beste Lode, ik heb in de politieke arena al teveel collega's ontmoet met de ruggengraat van een braadworst. Zelfrespect is een te koesteren kostbaar goed.

Elke wonde heelt, sommige wonden laten een litteken. Er is meer verraad in de politiek dan in de verzamelde werken van Shakespeare. Het Brutusgehalte is nooit veraf, Tu quoque fili me. Succes is de kunst om van de ene ontgoocheling naar de andere te gaan zonder je enthousiasme te verliezen.

Ondertussen strijd ik achter de IJzer, tot de tsunami van de N-VA na de volgende verkiezingen zich terugtrekt. Na vloed komt eb. In de hoop niet te verdrinken, verblijf ik,

sans rancune,



Jean Marie Dedecker

Demper
9 februari 2014, 21:51
Ik hoop dat iedereen die open brief gelezen heeft.

Remspoortobback
9 februari 2014, 21:53
Vergeetput
Binnenkort is de lode zijn bv schap down de drain
Terug nobody

Knuppel
9 februari 2014, 22:09
Open Brief aan Lode Vereeck (http://www.ldd.be/nl/open-brief-aan-lode-vereeck-4035.htm)

Het lijkt er meer op dat Vereeck al lang wist dat hij ging overstappen en bewust de LDD slechte raad gegeven heeft. Een echte Judas, die Vereeck, zou De Klucht zeggen:twisted:

Hartelijk dank, Fonne. Schitterende open brief over Vereeck waaruit blijkt wat een laaghartig, leugenachtig creatuur de man is.
Men kan van De Decker zeggen wat men wil, maar hij krijgt het vele malen beter gezegd dan een hoop "succesvolle" politici.

Ik ga deze brief inkaderen en weet nu al dat hij nog van pas zal komen.

Max van Dietschland
9 februari 2014, 22:46
Een mens zou gaan hopen dat Jean Marie Dedecker die zetel kan bemachtigen in West-Vlaanderen.

Pjotr 2691
9 februari 2014, 22:48
Een mens zou gaan hopen dat Jean Marie Dedecker die zetel kan bemachtigen in West-Vlaanderen.

Akkoord. Hij is het peper en zout van de Kamer.

Antoon
10 februari 2014, 00:34
Een mens zou gaan hopen dat Jean Marie Dedecker die zetel kan bemachtigen in West-Vlaanderen.

Een duurbetaalde strontgooier tussen duurbetaalde nietsnutters? Niet echt nuttig.

Antoon
10 februari 2014, 00:39
Hier de rake open brief van JMDD:

Dedecker zou daar een privé detective op moeten zetten en de factuur onderbrengen in één van zijn bedrijven, dan kan hij de onkosten op de gemeenschap afschuiven zoals gewoonlijk.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
En ik ben geen OVLDer, verre van, maar Vereeck heeft meer inhoud in zijn kleine teen dan die opgeblazen kikker van een Dedecker bij elkaar kan dromen...

Dit is een samenvatting van een aantal rake reacties. Niet eens van mij, maar de nagel op de kop.

Remspoortobback
10 februari 2014, 08:34
Verreeck is een middelmatige stand up commedian

Het Oosten
10 februari 2014, 08:36
Ik hoop dat iedereen die open brief gelezen heeft.

Hetgeen JMDD hier doet, is wel degelijk natrappen.

Bovendien heeft Dedecker geen recht tot spreken. Als hij aanvaard zou zijn geworden, zat hij nu bij de NVA. En had hij zijn achterban laten stikken.

Kortom, Dedecker hangt hier de schijnheilige uit.

fonne
10 februari 2014, 08:50
Hetgeen JMDD hier doet, is wel degelijk natrappen.

Bovendien heeft Dedecker geen recht tot spreken. Als hij aanvaard zou zijn geworden, zat hij nu bij de NVA. En had hij zijn achterban laten stikken.

Kortom, Dedecker hangt hier de schijnheilige uit.

JMDD zou echt niet alleen gekomen zijn. Alleen die Vereeck, die had zich al onmogelijk gemaakt door in de oppositie altijd voluit de man te spelen in plaats van de bal.
Dat ze Vereeck bij de Ø-VLD hebben binnengetrokken is niet te verwonderen: volgens de peiling van de LDD haalden ze nog goed 8%. Of dat nu verbeterd is durf ik niet te garanderen.

Het Oosten
10 februari 2014, 09:07
JMDD zou echt niet alleen gekomen zijn. Alleen die Vereeck, die had zich al onmogelijk gemaakt door in de oppositie altijd voluit de man te spelen in plaats van de bal.
Dat ze Vereeck bij de Ø-VLD hebben binnengetrokken is niet te verwonderen: volgens de peiling van de LDD haalden ze nog goed 8%. Of dat nu verbeterd is durf ik niet te garanderen.

Dedecker zou zijn partij hebben opgedoekt om zelf te kunnen overleven. Daarom kandideerde hij bij de NVA. Dus indien hij Vereeck verwijt de opportunist te spelen, enz, enz, dan geeft hij hier in feite zijn eigen verhaal weer. Hij had beter een brief geschreven naar zijn eigen, naar zichzelf.

Knuppel
10 februari 2014, 11:08
Hij geraakt ook niet verkozen. Het is geen stemmentrekker. Verre van. Maar het is wel een zeker bekwaam iemand.

Jij weet blijkbaar nog altijd niet waarom het parlement vol onverkozen parlementairen zit. NIET omdat ze zo bekwaam zijn maar omdat ze als onverkozen opvolgers het meeste kans maken om in het parlement te geraken.

Het is geen toeval dat partijen de eerste opvolgersplaats toewijzen aan de man of vrouw die geacht wordt de plaats in te nemen van de de man of vrouw die, ook niet toevallig, de eerste plaats op de lijst krijgt.
Lees nog eens wat ik onderaan mijn beginpost schreef:

Dewael tipt op een ministerportefeuille, wat tot gevolg heeft dat Vereeck diens plaats als onverkozen opvolger inneemt in het federale parlement.

Knuppel
10 februari 2014, 12:40
Dit is een samenvatting van een aantal rake reacties. Niet eens van mij (alleen) maar de nagel op de kop.

Knuppel: Wat ik lang geleden al voorspelde is gebeurd. Lode Vereeck keert naar het vaderhuis terug nu er bij de LDD geen postjes meer te rapen vallen. Uiteraard is iemand die er een sport van maakte om de concurrentie aan te vallen bijzonder welkom bij de partij die aan chronische bloedarmoede lijdt.

Wedden dat er gauw zal blijken waarom de VLD de kieswet veranderde zodat de kopstukken die de lijsten trekken hun mandaat kunnen doorschuiven naar hun zelf gekozen opvolgers?

Dewael tipt op een ministerportefeuille, wat tot gevolg heeft dat Vereeck diens plaats als onverkozen opvolger inneemt in het federale parlement.

Superstaaf: Je kan hem niet verwijten dat hij een postjespakker is, want hij gaat van de kleinste partij over naar de tweede kleinste partij.
Bij N-Va zou hij véél zekerder geweest zijn van een mandaat.

Peter: De overstap zat er inderdaad aan te komen. Ik heb eerder mijn mening gegeven en blijf daarbij : vereeck zou een goede aanwinst zijn voor elke partij, dus ook voor o-vld. Verstandige man, en een goed parlementslid.

Jack: De N-VA vist hier achter het net...
En geloof me dat ze hard hun best hebben gedaan...

Zeus: Ik vind dat O-VLD met Vereeck één van de beste parlementsleden die het Vlaams Parlement heeft gekend, heeft binnengehaald. Hij heeft als één van de weinigen de gave om technische bagage en enig redenaarstalent te combineren. Hopelijk wordt hij niet al te snel het slachtoffer van het interne wespennest van VLD.

Het Oosten: Vereeck zei dat hij geen 'harde rechtse Vlaams-nationalist' was en daarom voor OVLD koos en niet voor de NVA.

Jack: Er is in Limburg geen overschot aan N-VA stemkanonnen.
Er is wel degelijk vanuit (N-VA...) getrokken aan de mouw van Vereeck.

Jack: Vereeck was zeer gegeerd...

Vette pois: Als hij naar NVA was gegaan, was dat zijn derde partij.
Toch spijtig dat hij nu terug bij de loosers zit als koning eenoog.

Knuppel: Gevist zal er zeker zijn, maar ik denk niet dat de vissers N-VA-ers waren. Daarvoor had Vereeck er teveel een pik op.
Wie zéker gevist heeft geeft trots zijn succesvolle vangst toe in de media.

Knuppel: LAP! Wat heb ik nog maar net voorspeld?
Vereeck is opvolger op de lijst en zal dus wellicht pas zetelen als lijsttrekker Patrick Dewael minister wordt.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140206_00966485

Zipper: indien N-VA de kans had gehad, hadden ze hem 100% zeker binnengehaald (al was het maar om te beletten dat hij elders was gegaan).

Kaproen: Hij heeft in een onbezonnen moment, N-VA wel eens ferm tegen de schenen gestampt.
Dus is het niet verwonderlijk dat hij niet meer op een N-VA lijst mocht.

Superstaaf:Conclusie: bij de N-Va zijn ze lichtgeraakt, kleinzerig en vooral rancuneus.

Het Oosten: O neen. Want de NVA had toch zo gewild Vereeck te kunnen strikken. Dat is dan vies tegengevallen.

Annalist: het is vooral verbazend dat hij (Vereeck) niet bij CDNV terechtkomt eigenlijk. (in de wandelgangen deed t gerucht lang de ronde dat hij daar al een akkoord had)
peu importe ... LV zal �*ls hij nog zetelt, deel uitmaken van de coalitie ... gedaan met zijn controlerende functie ... zwijgen zal hij!

Anselmo: Door zijn ongenuanceerde interventies (o.a. tegen Muyters) heeft deze man zich al lang onmogelijk gemaakt in de ogen van vele N-VA'ers en daarmee de bruggen voor een overstap naar deze partij al in een vroeg stadium opgeblazen.
Het is dan ook nonsens dat men deze man, ook al zou hij een bekwaam politicus zijn, dan nog zou gaan vragen om bij deze partij aan te sluiten.

Superstaaf: Er is eindelijk weer een liberaal bij de OVLD. (LOL)

Graaf de Bethune: Zoals Jean-Marie daarjuist al zei op het nieuws EERST de POSTJES , DAARNA PAS de IDEOLOGIE.

Het Oosten: Het artikel dateert van 7 maart 2012...En Vereeck ontkent...
Bovendien vermeldt het artikel een vermeende weigering van De Wever versus Vereeck. Hetgeen natuurlijk larie en apekool is.Dikke komedie!
De NVA is nu een vuilbakpartij geworden. Ze aanvaardt iedereen , zelfs al heeft iemand zijn moeder vermoord bij manier van spreken!
Het Oosten: Zeg maar dat de vuilbakpartij-NVA maar al te blij zou geweest zijn moesten ze Vereeck hebben kunnen strikken.


Knuppel:Vereeck verknalde dus in hoogst eigen persoon de uitweg die hij zocht bij de N-VA. Ongelooflijk dat iemand die zo intelligent wordt geacht als Lode Vereeck zélf niet doorhad dat hij zijn kansen op een zeker politiek mandaat verspeelde door Muyters in de tang te nemen. Sinds Vereeck wist dat hij geen kans meer maakte bij de N-VA omdat hij De Wever tegen had is het van kwaad naar erger gegaan.
Wraaklustig Limburgertje als je het mij vraagt, de hele Vereeck, maar goed, na een jaar intensief N-VA-bashen gunt de VLD hem dus een plaatsje op haar lijst.
Ik zou zeggen, welbesteed VLD, en veel geluk gewenst Lode!

Pjotr: Lode is als verwoed belgicist zo al tegen N-VA. Daarom past de sfinx ook niet in een Vlaams-nationale partij

Jack: Waarom werd er dan zo hard aan zijn mouw getrokken vanuit de N-VA?

Knuppel: Intussen weten we waarom Vereeck voor de VLD koos: bij de N-VA ving hij bot.

Pjotr: Het boekje over de echte Vereeck tegenover N-VA wordt door B. Bouckaert opengedaan.
"Vereeck koestert soort haat tegenover N-VA"
http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...ver-N-VA.dhtml

Reservespeler: N-VA communiceert niet over met wie ze wel en met ze niet gesproken hebben.

Jack: Dat begrijp ik, niemand loopt graag een blauwtje.

Knuppel: Vereeck haatte de N-VA nochtans nog niet toen hij hinkelde naar een postje bij die partij.
Aan de dijk gezet worden door De Wever heeft de haat van Vereeck volgens mij zelfs niet veroorzaakt maar wel gevoed. Vereeck ging sindsdien met zijn gevit op de N-VA in alle geval in de hoogste versnelling. De man mag dan als politicus goed van de tongriem gesneden zijn, als mens laat hij zich als een eerder onaangename persoonlijkheid kennen.

MaxVD: Vereeck, eens beloftevol parlementslid, komt vandaag in Ter Zake totaal ongeloofwaardig over. Vereeck die tot gisteren als LDD-lid vrijwel hetzelfde zei als de NVA, is vandaag plots 180% gedraaid en gaat zelfs de regering Di Rupo verdedigen. Hoe zielig...

Peter: grosemans ? Dat kieken dat dacht dat ze bewijzen gevonden had dat een mail gehackt was door de amerikaanse geheime diensten ? Zelden een parlementair gezien die zich zo belachelijk heeft gemaakt. Krijgt zo een creatuur een tweede plaats ?

Peter: Wist je dat dat dat kieken Kris Matheussen uit het beroemde filmpje al aan haar derde partij toe is ?

Knuppel: Jouw geweldige Vereeck is trouwens ook aan zijn derde partij toe. VLD-LDD-OpenVLD, en daartussenin een mislukte poging om met de N-VA in bed te duiken. (Dat Vereeck ook al bij de rooien en de tsjeven gesolliciteerd had wist ik hier nog niet)

Peter: In de liberale hemel is men gelukkiger met één bekeerling dan met 10 gelovigen.

Knuppel: Bekeerling? Mijn oog! Een ordinaire postjesjager is het. Bij de afstervende LLD geraakte hij zijn postje kwijt en bij De Wever had hij het verkorven, dus kruipt hij terug naar de partij die hij de rug toekeerde omdat ze niet liberaal genoeg meer was.

Knuppel: Gelukkig voor de "liberalen" dat De Wever niet hapte anders hadden ze in de liberale hemel zelfs niets om gelukkig mee te zijn.

Het Oosten: Hij (Vereeck) geraakt ook niet verkozen. Het is geen stemmentrekker. Verre van. Maar het is wel een zeker bekwaam iemand.

Vrijheid eerst: Had hij naar N-VA overgekomen had je hem niet bekwaam gevonden.

Het Oosten: Toch wel. Maar ik heb het niet zo begrepen op nationalisten. (LOL)

Het Oosten: Dat is uw verhaaltje, maar dat wordt door Vereeck zelf ontkend. En gezien het hengelen van de NVA naar jan en alleman, zou dat wel eens waar kunnen zijn.

Knuppel: Vereeck zal ook wel ontkennen dat hij het is die bij Jan en alleman gehengeld heeft, en dat hij overal heeft bot gevangen, naast het net heeft gevist, en van een koude kermis is thuis gekomen.
In tegenstelling tot jouw hersenspinsels zou mijn "verhaaltje" dus best waar kunnen zijn.

Pjotr: Ik denk dat knuppel nu al wel genoeg bewezen heeft dat Vereeck eerst naar N-VA gehengeld heeft. Tevergeefs voor hem. Gelukkig voor ons.

Peter: Ik weet niet met wie Vereeck al dan niet sprak. Niemand van ons weet dat en degenen in de partijen die het wel weten zullen het niet kenbaar maken.
Net zoals ik geen bal geloof van BDW zijn opmerking onlangs dat hij nog 5 of 6 o-vld leden weigerde als overstapper.

Knuppel: Zoals ik al eerder opmerkte heeft Vereeck er op een gegeven moment een sport van gemaakt om de N-VA aan te vallen. De reden daarvoor lijkt me logisch: Vereeck werd idd afgewezen door De Wever.

Fonne: De titel van Het Laagste Nieuws vandaag (blz. 2):
Lode Vereeck terug naar Ø-VLD na gesprekken met CD&V en SP.A.
...
Zowel bij CD&V als sp.a kregen we formeel te horen dat Vereeck de voorbije maanden ook bij hen ging aankloppen, maar dat ze niet op zijn aanbod ingingen.
...
Anders gezegd: die fantastisch bekwame parlementariêr werd door niemand gewild, behalve door de Ø-VLD. Het opzitten en pootjes geven lukt hem ondertussen al vrij aardig.

Het Oosten: Zelfs als het waar moest zijn, wat heeft dit nu te maken met zijn bekwaamheid?
En als hij door niemand werd gewild (als het waar is) dan is dit omdat Vereeck absoluut geen stemmentrekker is.Hij haalt heel weinig stemmen. En dat weet de OVLD ook. Maar hij is wel bekwaam.

Het Oosten: Uw verhaaltje begint meer en meer te lijken op een bedenkelijk sprookje.

Knuppel: In tegenstelling tot jouw losse flodders wordt mijn "verhaaltje" ten allen kante bevestigd.

Fonne: Het lijkt er meer op dat Vereeck al lang wist dat hij ging overstappen
Open Brief aan Lode Vereeck

De Decker: Je was inderdaad niet welkom bij de N-VA (wij ook niet), niet alleen op basis van je gedegen oppositiewerk tegen Muyters, maar de zaken lagen eerder op het persoonlijke vlak. It takes two to tango. Nochtans vond je dat de NV-A de beste vluchtheuvel was vermits de Vlaams Nationalisten - volgens je eigen zeggen - tachtig procent van ons liberaal programma gekopieerd hebben, tot het euro realistische Europese toe. Dat je nu een bocht van 180 graden maakt en plots het Open VLD programma als een zaligmakende mantra afdreunt, ligt in de pijnlijke lijn der verwachtingen. Nieuwe meesters, nieuwe wetten of wiens saus men eet, wiens taal men spreekt.

Het Oosten: Dedecker hangt hier de schijnheilige uit. Bovendien heeft Dedecker geen recht tot spreken. Als hij aanvaard zou zijn geworden, zat hij nu bij de NVA.

Antoon: Vereeck heeft meer inhoud in zijn kleine teen dan die opgeblazen kikker van een Dedecker bij elkaar kan dromen...
Dit is een samenvatting van een aantal rake reacties. Niet eens van mij, maar de nagel op de kop.

Het Oosten
10 februari 2014, 12:48
Dit is een samenvatting van een aantal rake reacties. Niet eens van mij (alleen) maar de nagel op de kop.

Knuppel: Wat ik lang geleden al voorspelde is gebeurd. Lode Vereeck keert naar het vaderhuis terug nu er bij de LDD geen postjes meer te rapen vallen. Uiteraard is iemand die er een sport van maakte om de concurrentie aan te vallen bijzonder welkom bij de partij die aan chronische bloedarmoede lijdt.

Wedden dat er gauw zal blijken waarom de VLD de kieswet veranderde zodat de kopstukken die de lijsten trekken hun mandaat kunnen doorschuiven naar hun zelf gekozen opvolgers?

Dewael tipt op een ministerportefeuille, wat tot gevolg heeft dat Vereeck diens plaats als onverkozen opvolger inneemt in het federale parlement.

Superstaaf: Je kan hem niet verwijten dat hij een postjespakker is, want hij gaat van de kleinste partij over naar de tweede kleinste partij.
Bij N-Va zou hij véél zekerder geweest zijn van een mandaat.

Peter: De overstap zat er inderdaad aan te komen. Ik heb eerder mijn mening gegeven en blijf daarbij : vereeck zou een goede aanwinst zijn voor elke partij, dus ook voor o-vld. Verstandige man, en een goed parlementslid.

Jack: De N-VA vist hier achter het net...
En geloof me dat ze hard hun best hebben gedaan...

Zeus: Ik vind dat O-VLD met Vereeck één van de beste parlementsleden die het Vlaams Parlement heeft gekend, heeft binnengehaald. Hij heeft als één van de weinigen de gave om technische bagage en enig redenaarstalent te combineren. Hopelijk wordt hij niet al te snel het slachtoffer van het interne wespennest van VLD.

Het Oosten: Vereeck zei dat hij geen 'harde rechtse Vlaams-nationalist' was en daarom voor OVLD koos en niet voor de NVA.

Jack: Er is in Limburg geen overschot aan N-VA stemkanonnen.
Er is wel degelijk vanuit (N-VA...) getrokken aan de mouw van Vereeck.

Jack: Vereeck was zeer gegeerd...

Vette pois: Als hij naar NVA was gegaan, was dat zijn derde partij.
Toch spijtig dat hij nu terug bij de loosers zit als koning eenoog.

Knuppel: Gevist zal er zeker zijn, maar ik denk niet dat de vissers N-VA-ers waren. Daarvoor had Vereeck er teveel een pik op.
Wie zéker gevist heeft geeft trots zijn succesvolle vangst toe in de media.

Knuppel: LAP! Wat heb ik nog maar net voorspeld?
Vereeck is opvolger op de lijst en zal dus wellicht pas zetelen als lijsttrekker Patrick Dewael minister wordt.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140206_00966485

Zipper: indien N-VA de kans had gehad, hadden ze hem 100% zeker binnengehaald (al was het maar om te beletten dat hij elders was gegaan).

Kaproen: Hij heeft in een onbezonnen moment, N-VA wel eens ferm tegen de schenen gestampt.
Dus is het niet verwonderlijk dat hij niet meer op een N-VA lijst mocht.

Superstaaf:Conclusie: bij de N-Va zijn ze lichtgeraakt, kleinzerig en vooral rancuneus.

Het Oosten: O neen. Want de NVA had toch zo gewild Vereeck te kunnen strikken. Dat is dan vies tegengevallen.

Annalist: het is vooral verbazend dat hij (Vereeck) niet bij CDNV terechtkomt eigenlijk. (in de wandelgangen deed t gerucht lang de ronde dat hij daar al een akkoord had)
peu importe ... LV zal �*ls hij nog zetelt, deel uitmaken van de coalitie ... gedaan met zijn controlerende functie ... zwijgen zal hij!

Anselmo: Door zijn ongenuanceerde interventies (o.a. tegen Muyters) heeft deze man zich al lang onmogelijk gemaakt in de ogen van vele N-VA'ers en daarmee de bruggen voor een overstap naar deze partij al in een vroeg stadium opgeblazen.
Het is dan ook nonsens dat men deze man, ook al zou hij een bekwaam politicus zijn, dan nog zou gaan vragen om bij deze partij aan te sluiten.

Superstaaf: Er is eindelijk weer een liberaal bij de OVLD. (LOL)

Graaf de Bethune: Zoals Jean-Marie daarjuist al zei op het nieuws EERST de POSTJES , DAARNA PAS de IDEOLOGIE.

Het Oosten: Het artikel dateert van 7 maart 2012...En Vereeck ontkent...
Bovendien vermeldt het artikel een vermeende weigering van De Wever versus Vereeck. Hetgeen natuurlijk larie en apekool is.Dikke komedie!
De NVA is nu een vuilbakpartij geworden. Ze aanvaardt iedereen , zelfs al heeft iemand zijn moeder vermoord bij manier van spreken!
Het Oosten: Zeg maar dat de vuilbakpartij-NVA maar al te blij zou geweest zijn moesten ze Vereeck hebben kunnen strikken.


Knuppel:Vereeck verknalde dus in hoogst eigen persoon de uitweg die hij zocht bij de N-VA. Ongelooflijk dat iemand die zo intelligent wordt geacht als Lode Vereeck zélf niet doorhad dat hij zijn kansen op een zeker politiek mandaat verspeelde door Muyters in de tang te nemen. Sinds Vereeck wist dat hij geen kans meer maakte bij de N-VA omdat hij De Wever tegen had is het van kwaad naar erger gegaan.
Wraaklustig Limburgertje als je het mij vraagt, de hele Vereeck, maar goed, na een jaar intensief N-VA-bashen gunt de VLD hem dus een plaatsje op haar lijst.
Ik zou zeggen, welbesteed VLD, en veel geluk gewenst Lode!

Pjotr: Lode is als verwoed belgicist zo al tegen N-VA. Daarom past de sfinx ook niet in een Vlaams-nationale partij

Jack: Waarom werd er dan zo hard aan zijn mouw getrokken vanuit de N-VA?

Knuppel: Intussen weten we waarom Vereeck voor de VLD koos: bij de N-VA ving hij bot.

Pjotr: Het boekje over de echte Vereeck tegenover N-VA wordt door B. Bouckaert opengedaan.
"Vereeck koestert soort haat tegenover N-VA"
http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...ver-N-VA.dhtml

Reservespeler: N-VA communiceert niet over met wie ze wel en met ze niet gesproken hebben.

Jack: Dat begrijp ik, niemand loopt graag een blauwtje.

Knuppel: Vereeck haatte de N-VA nochtans nog niet toen hij hinkelde naar een postje bij die partij.
Aan de dijk gezet worden door De Wever heeft de haat van Vereeck volgens mij zelfs niet veroorzaakt maar wel gevoed. Vereeck ging sindsdien met zijn gevit op de N-VA in alle geval in de hoogste versnelling. De man mag dan als politicus goed van de tongriem gesneden zijn, als mens laat hij zich als een eerder onaangename persoonlijkheid kennen.

MaxVD: Vereeck, eens beloftevol parlementslid, komt vandaag in Ter Zake totaal ongeloofwaardig over. Vereeck die tot gisteren als LDD-lid vrijwel hetzelfde zei als de NVA, is vandaag plots 180% gedraaid en gaat zelfs de regering Di Rupo verdedigen. Hoe zielig...

Peter: grosemans ? Dat kieken dat dacht dat ze bewijzen gevonden had dat een mail gehackt was door de amerikaanse geheime diensten ? Zelden een parlementair gezien die zich zo belachelijk heeft gemaakt. Krijgt zo een creatuur een tweede plaats ?

Peter: Wist je dat dat dat kieken Kris Matheussen uit het beroemde filmpje al aan haar derde partij toe is ?

Knuppel: Jouw geweldige Vereeck is trouwens ook aan zijn derde partij toe. VLD-LDD-OpenVLD, en daartussenin een mislukte poging om met de N-VA in bed te duiken. (Dat Vereeck ook al bij de rooien en de tsjeven gesolliciteerd had wist ik hier nog niet)

Peter: In de liberale hemel is men gelukkiger met één bekeerling dan met 10 gelovigen.

Knuppel: Bekeerling? Mijn oog! Een ordinaire postjesjager is het. Bij de afstervende LLD geraakte hij zijn postje kwijt en bij De Wever had hij het verkorven, dus kruipt hij terug naar de partij die hij de rug toekeerde omdat ze niet liberaal genoeg meer was.

Knuppel: Gelukkig voor de "liberalen" dat De Wever niet hapte anders hadden ze in de liberale hemel zelfs niets om gelukkig mee te zijn.

Het Oosten: Hij (Vereeck) geraakt ook niet verkozen. Het is geen stemmentrekker. Verre van. Maar het is wel een zeker bekwaam iemand.

Vrijheid eerst: Had hij naar N-VA overgekomen had je hem niet bekwaam gevonden.

Het Oosten: Toch wel. Maar ik heb het niet zo begrepen op nationalisten. (LOL)

Het Oosten: Dat is uw verhaaltje, maar dat wordt door Vereeck zelf ontkend. En gezien het hengelen van de NVA naar jan en alleman, zou dat wel eens waar kunnen zijn.

Knuppel: Vereeck zal ook wel ontkennen dat hij het is die bij Jan en alleman gehengeld heeft, en dat hij overal heeft bot gevangen, naast het net heeft gevist, en van een koude kermis is thuis gekomen.
In tegenstelling tot jouw hersenspinsels zou mijn "verhaaltje" dus best waar kunnen zijn.

Pjotr: Ik denk dat knuppel nu al wel genoeg bewezen heeft dat Vereeck eerst naar N-VA gehengeld heeft. Tevergeefs voor hem. Gelukkig voor ons.

Peter: Ik weet niet met wie Vereeck al dan niet sprak. Niemand van ons weet dat en degenen in de partijen die het wel weten zullen het niet kenbaar maken.
Net zoals ik geen bal geloof van BDW zijn opmerking onlangs dat hij nog 5 of 6 o-vld leden weigerde als overstapper.

Knuppel: Zoals ik al eerder opmerkte heeft Vereeck er op een gegeven moment een sport van gemaakt om de N-VA aan te vallen. De reden daarvoor lijkt me logisch: Vereeck werd idd afgewezen door De Wever.

Fonne: De titel van Het Laagste Nieuws vandaag (blz. 2):
Lode Vereeck terug naar Ø-VLD na gesprekken met CD&V en SP.A.
...
Zowel bij CD&V als sp.a kregen we formeel te horen dat Vereeck de voorbije maanden ook bij hen ging aankloppen, maar dat ze niet op zijn aanbod ingingen.
...
Anders gezegd: die fantastisch bekwame parlementariêr werd door niemand gewild, behalve door de Ø-VLD. Het opzitten en pootjes geven lukt hem ondertussen al vrij aardig.

Het Oosten: Zelfs als het waar moest zijn, wat heeft dit nu te maken met zijn bekwaamheid?
En als hij door niemand werd gewild (als het waar is) dan is dit omdat Vereeck absoluut geen stemmentrekker is.Hij haalt heel weinig stemmen. En dat weet de OVLD ook. Maar hij is wel bekwaam.

Het Oosten: Uw verhaaltje begint meer en meer te lijken op een bedenkelijk sprookje.

Knuppel: In tegenstelling tot jouw losse flodders wordt mijn "verhaaltje" ten allen kante bevestigd.

Fonne: Het lijkt er meer op dat Vereeck al lang wist dat hij ging overstappen
Open Brief aan Lode Vereeck

De Decker: Je was inderdaad niet welkom bij de N-VA (wij ook niet), niet alleen op basis van je gedegen oppositiewerk tegen Muyters, maar de zaken lagen eerder op het persoonlijke vlak. It takes two to tango. Nochtans vond je dat de NV-A de beste vluchtheuvel was vermits de Vlaams Nationalisten - volgens je eigen zeggen - tachtig procent van ons liberaal programma gekopieerd hebben, tot het euro realistische Europese toe. Dat je nu een bocht van 180 graden maakt en plots het Open VLD programma als een zaligmakende mantra afdreunt, ligt in de pijnlijke lijn der verwachtingen. Nieuwe meesters, nieuwe wetten of wiens saus men eet, wiens taal men spreekt.

Het Oosten: Dedecker hangt hier de schijnheilige uit. Bovendien heeft Dedecker geen recht tot spreken. Als hij aanvaard zou zijn geworden, zat hij nu bij de NVA.

Antoon: Vereeck heeft meer inhoud in zijn kleine teen dan die opgeblazen kikker van een Dedecker bij elkaar kan dromen...
Dit is een samenvatting van een aantal rake reacties. Niet eens van mij, maar de nagel op de kop. Ja en?

Els D.
10 februari 2014, 13:35
Elf kansen op tien heeft de O-VLD deze Judas een ministerpost beloofd (financiën, economie of begroting).

Dat P. Dewael minister zou worden, dat gelooft niemand.

------------------------

Nooit in mijn leven een figuur gezien die zo ongeloofwaardig overkwam.

Knuppel
10 februari 2014, 17:01
Ja en?

Het is zeker toeval dat uitgerekend degene die het hardst heeft geroepen dat de N-VA Vereeck opvrijdde reageert met "Ja en?"

Knuppel
10 februari 2014, 17:12
Elf kansen op tien heeft de O-VLD deze Judas een ministerpost beloofd (financiën, economie of begroting).

Dat P. Dewael minister zou worden, dat gelooft niemand.

Nooit in mijn leven een figuur gezien die zo ongeloofwaardig overkwam.

Waren Carolien Gennez en Alexander De Croo geloofwaardig als partijvoorzitters? Zijn Bruno Tobback, Wouter Beke en Gwendolien Rutten geloofwaardig? Neen? Aan wie hebben ze dan hun postje te danken?

Als je het antwoord weet op die vragen weet je ook waarom het Dewael is die minister kan worden en niet de "Judas" van LDD.
Minister wordt niemand door zijn geloofwaardigheid.

Het Oosten
10 februari 2014, 17:37
Elf kansen op tien heeft de O-VLD deze Judas een ministerpost beloofd (financiën, economie of begroting).

Dat P. Dewael minister zou worden, dat gelooft niemand.

------------------------

Nooit in mijn leven een figuur gezien die zo ongeloofwaardig overkwam.

Vindt u uzelf geloofwaardig wanneer zo praat?

Knuppel
10 februari 2014, 17:57
Vindt u uzelf geloofwaardig wanneer zo praat?

Jij zou er beter je eigen zever eens op nalezen voor je anderen de les leest over geloofwaardigheid.

Het Oosten
10 februari 2014, 18:01
Jij zou er beter je eigen zever eens op nalezen voor je anderen de les leest over geloofwaardigheid.

Hoor hoor wie het zegt.

Knuppel
10 februari 2014, 18:05
Deze draad alleen al bewijst voldoende wie we er wel en niet zevert.

Het Oosten
10 februari 2014, 18:09
Deze draad alleen al bewijst voldoende wie we er wel en niet zevert.

De titel van deze draad alleen al wijst op de vooringenomenheid van de draadstarter. En laat nu deze laatste toevallig Knuppel heten.

Pjotr 2691
10 februari 2014, 18:29
De titel van deze draad alleen al wijst op de vooringenomenheid van de draadstarter. En laat nu deze laatste toevallig Knuppel heten.

Zit de vooringenomenheid niet meer in 'Lode Vereeck' dan in de 'Pest Voor Vlaanderen' dan? 8O

Els D.
10 februari 2014, 18:38
De titel van deze draad alleen al wijst op de vooringenomenheid van de draadstarter. En laat nu deze laatste toevallig Knuppel heten.

Heb jij al de 'draden' van Yves Desmet en Hugo Camps in De Morgen gelezen?
Of die van Lucske in deredactie.be en HLN?
Of van B. Brinckmans in DS?
Of heb je Lieven Verstraete al gehoord/gezien tijdens Terzake?

Dat is pas vooringenomenheid!

Knuppel
10 februari 2014, 18:38
De titel van deze draad alleen al wijst op de vooringenomenheid van de draadstarter. En laat nu deze laatste toevallig Knuppel heten.

Niet alleen de titel van de draadstarter klopt als een bus.

De zever die jij er in achterliet echter......

Schmischmo
12 februari 2014, 15:59
Hoeveel zou de marktwaarde bedragen voor de politieke ziel van een academicus met een degelijke reputatie?

Anselmo
8 juni 2014, 14:45
Ze mogen hem hebben, veeg teken voor de vld

De flauwste plezante van het Vlaams parlement...mijn zatte nonkel is geestiger

Hopelijk raakt hij niet verkozen


Hij geraakt ook niet verkozen. Het is geen stemmentrekker. Verre van. Maar het is wel een zeker bekwaam iemand.

Kijk, kijk, wie er allemaal gelijk kreeg !

Vereeck behaalde wel iets meer dan 8.000 voorkeurstemmen, maar werd niet verkozen op de OVLD-lijst in Limburg.

Verkeerd gegokt !!!

Witte Kaproen
8 juni 2014, 14:59
Uiteraard is het een Belgicist toegelaten om zijn vaderland te verdedigen tegen kapotmakers, vechtersbazen, ambrasmakers, beeldenstormers en vijanden van de instellingen.
Dulcis et decorum est pro patria mori.
Als je het niet begrijpt vraag het dan aan uw lichtende voorbeeld.
Wie weet wordt hij niet rood van schaamte.

Ja voor de meesten is hun vaderland reeds Vlaanderen,
en voor sommige anderen is het nog België.