PDA

View Full Version : Superflitspalen


Blue Sky
18 februari 2014, 20:50
... bewijzen hun nut.

Superflitspaal flitste al 27.000 hardrijders.

Een hoge investeringskost die echter op een week reeds terug verdient wordt.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1796260/2014/02/18/Superflitspaal-flitste-al-27-000-hardrijders.dhtml

Micele
18 februari 2014, 21:36
... bewijzen hun nut.

Superflitspaal flitste al 27.000 hardrijders.

Een hoge investeringskost die echter op een week reeds terug verdient wordt.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1796260/2014/02/18/Superflitspaal-flitste-al-27-000-hardrijders.dhtml

Kassa kassa. Veiligheidswinst = 0 aangezien ze "te hard" reden. :-)

non-conformist
18 februari 2014, 21:43
Stond meestal bij de ingang van de tunnels vanuit de E40 en vlak voor de bocht van Vorst. Steeds netjes gesignaleerd op de Coyote.

lohabra
18 februari 2014, 21:46
Kassa kassa. Veiligheidswinst = 0 aangezien ze "te hard" reden. :-)

Jama, ja. Ge moet dat verstaan.

Om voorrangsnegeerders, chauffeurs die te weinig afstand houden, ed. te beteugelen, .... dat gaat niet zo gemakkelijk hé. Daar is wat meer werk voor nodig. Dit geld is véél sneller verdiend.

Henri1
18 februari 2014, 21:47
... bewijzen hun nut.

Superflitspaal flitste al 27.000 hardrijders.

Een hoge investeringskost die echter op een week reeds terug verdient wordt.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1796260/2014/02/18/Superflitspaal-flitste-al-27-000-hardrijders.dhtml

Wat is er zo speciaal aan die paal ?

giserke
18 februari 2014, 22:05
Wat is er zo speciaal aan die paal ?

Ze flitsen alleen NVAers.

Micele
18 februari 2014, 22:07
Dit geld is véél sneller verdiend.

Daar wordt wslk mijn dik pensioen van uitbetaald. ;-)

Diegene die niet geflitst werden waren meestal aan´t sms´en, dan rijdt men in de regel "wat trager".

http://nos.nl/audio/179200-23-keer-meer-kans-op-ongeluk-bij-smsen-achter-het-stuur.html

23 keer meer kans op ongeluk bij sms'en achter het stuur

Willem Vlakveld onderzoeker bij de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid geeft toelichting bij de gevaren van afleiding achter het stuur: van handsfree bellen tot bezig zijn met de kinderen.
gevaar ? als men niet te snel rijdt is er toch geen gevaar ? wat bazelt die man nu ? [/cynic mode] ;-)

buitenlander
19 februari 2014, 09:05
Wat is er zo speciaal aan die paal ?

Die meet de snelheid via een laser, dus als ge de flitser ziet heeft hij uw snelheid al gemeten en als je hem voorbij gaat maakt hij de foto als ik mij niet vergis.

buitenlander
19 februari 2014, 09:06
Denk dat de videowagen toch nog iets superderder is.
Daar kan men coyote niets mee doen.

non-conformist
19 februari 2014, 10:23
Denk dat de videowagen toch nog iets superderder is.
Daar kan men coyote niets mee doen.

Jawel, staat dan geregistreerd als risicozone.

Waarom denkt U dat ze bij de politie zo kwaad zijn op de coyote ?

Distel
19 februari 2014, 10:40
... bewijzen hun nut.

Superflitspaal flitste al 27.000 hardrijders.

Een hoge investeringskost die echter op een week reeds terug verdient wordt.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1796260/2014/02/18/Superflitspaal-flitste-al-27-000-hardrijders.dhtml

Een mooi staaltje van de manier waarop resultaten in het verkeersbeleid misbruikt worden om datzelfde beleid te valideren.

Het doel van een flitspaal is om de veiligheid te verhogen, niet om veel mensen te pakken. Indien zo'n ding 0 (nul) chauffeurs flitst maar het aantal ongelukken daalt duidelijk, dan is die paal een succes, ondanks het feit dat ze 0 mensen flitste en dus alleen maar geld gekost heeft. Als dat ding 27.000 mensen pakt maar er verandert geen klop op vlak van ongevallen/veiligheid, dan is die paal compleet nutteloos.

Dat er 27.000 mensen gepakt zijn, bewijst dus helemaal niks, behalve dan dat een hoop mensen op die plaats sneller reden dan toegestaan.

buitenlander
19 februari 2014, 11:07
Jawel, staat dan geregistreerd als risicozone.

Waarom denkt U dat ze bij de politie zo kwaad zijn op de coyote ?

dan moet ge heel de autostrade als risico zone zetten. Dat klopt niet wat je zegt.

Micele
19 februari 2014, 14:28
Dat er 27.000 mensen gepakt zijn, bewijst dus helemaal niks, behalve dan dat een hoop mensen op die plaats sneller reden dan toegestaan.

En als dat aantal relatief zeer hoog is op die plaats, bewijst dat ook nog dat de toegestane snelheid daar duidelijk te laag is, met amper of te weinig draagvlak.

Micele
19 februari 2014, 14:37
Denk dat de videowagen toch nog iets superderder is.
Worden die nog ingezet ?
Ik zou dan graag de PV´s zien van alle zware overtredingen op de snelweg die niets met te snel rijden te maken hebben.
Je weet wel: gevaarlijk bumperkleven, voorrang negeren enz...

Te hoge snelheid is namelijk de absoluut allerminste ongevaloorzaak voor dodelijke ongevallen op de snelweg, vele jaren lang vastgesteld in Nederland, statistieken in overvloed.

Ik heb daarvan nog een oude copie:
https://imagizer.imageshack.us/v2/764x159q90/849/nieuweafbeeldingb.png

Is dat 1,3 dode gemiddeld per jaar over de laatste 10 jaar (13 doden over 2002-2011) ? :-P

buitenlander
19 februari 2014, 14:43
Mij hebben ze toch nog gevangen vorige week met zo'n video wagen :)
Dus die worden nog ingezet. 5€ per km te snel.

Micele
19 februari 2014, 14:46
Mij hebben ze toch nog gevangen vorige week met zo'n video wagen :)
Dus die worden nog ingezet. 5€ per km te snel.

Dan hanteren ze wel een hogere marge als die 6 %.

btw, geen andere echte overtredingen ? ;-)

buitenlander
19 februari 2014, 14:55
Dan hanteren ze wel een hogere marge als die 6 %.

btw, geen andere echte overtredingen ? ;-)

6% ?
Ik was gepakt aan 150 en na correctie nog 140.
EN de boete was 5€x20.

Ze hadden niets anders hé, ik was nagenoeg alleen op de autostrade.

Micele
19 februari 2014, 15:02
6% ?
Ik was gepakt aan 150 en na correctie nog 140.
EN de boete was 5€x20.

6 % aftrekken is de correctie, bij 150 kmh wordt dat dan 141 kmh na correctie. In de regel 105 € onmiddellijke inning.

Blijkbaar hebben ze 1 kmh (149 kmh dan) en 5 € laten vallen om af te ronden. :-)
O.I. voor 140 kmh is idd 100 €.

Zullen wel betere apparatuur hebben als vroeger, toen was het met "geijkte teller" en een grote correctie, of zelfs ooit 20 kmh correcte indien niet-geijkte snelheidsmeter van de volgwagen.

online berekening van 150 kmh gemeten (of x00 meter gevolgde snelheid)
http://www.wegcode.be/boeteberekening

Resultaat van de berekening :

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 120
Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 141

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
Onmiddellijke inning
105€

Ze hadden niets anders hé, ik was nagenoeg alleen op de autostrade. Povere vangst dan als ze al de 150 kmh rijders moeten achtervolgen.

Waren er 2 politiemensen in de wagen ? Wslk.

buitenlander
19 februari 2014, 15:07
6 % aftrekken is de correctie, bij 150 kmh wordt dat dan 141 kmh na correctie. In de regel 105 € onmiddellijke inning.

Blijkbaar hebben ze 1 kmh en 5 € laten vallen om af te ronden. :-)
O.I. voor 140 kmh is idd 100 €.

Zullen wel betere apparatuur hebben als vroeger, toen was het met geijkte teller en een grote correctie, of zelfs ooit 20 kmh correcte indien niet-geijkte snelheidsmeter van de volgwagen.

online berekening van 150 kmh gemeten (of x00 meter gevolgde snelheid)


Povere vangst dan als ze al de 150 kmh rijders moeten achtervolgen.

Tja vrijdag ochtend, wat moeten die anders doen dan iemand met een zwitserse plaat tegenhouden hé.

Micele
19 februari 2014, 15:11
Tja vrijdag ochtend, wat moeten die anders doen dan iemand met een zwitserse plaat tegenhouden hé.

Lange rit gehad ?

buitenlander
19 februari 2014, 15:43
Lange rit gehad ?

Dat viel mee ik rijd in 2 dagen, van Geneve naar Lux, en dus vrijdag was het van Lux naar Brussel.

Micele
19 februari 2014, 18:19
Dat viel mee ik rijd in 2 dagen, van Geneve naar Lux, en dus vrijdag was het van Lux naar Brussel.

Tja, die 100 € die je nu aan de Belgische verkeersonveiligheid gesponsord hebt kun je natuurlijk niet meer in Brussel uitgeven. Spijtig voor de horeca. ;-)

Ik doe soms (in de zomer) de E25 van Lux (tanken) via Luik naar huis, is ook best een eenzame snelweg als je ver buiten de spitsuren onderweg bent. Veel meer struikrovers vanaf Vlaanderen (aan de afritten/parkings).

Een stuk E411 (ook toen 3-rijstroken) ken ik van lang geleden, toen moest ik van Limburg uit naar Jambes, stuk zuidelijker van Namen.

Henri1
19 februari 2014, 19:38
Ze flitsen alleen NVAers.

U miet een flitspaal niet verwarren met "voor paal staan".

Henri1
19 februari 2014, 19:38
Die meet de snelheid via een laser, dus als ge de flitser ziet heeft hij uw snelheid al gemeten en als je hem voorbij gaat maakt hij de foto als ik mij niet vergis.

Is dat wel wettelijk ?

Henri1
19 februari 2014, 19:39
Jawel, staat dan geregistreerd als risicozone.

Waarom denkt U dat ze bij de politie zo kwaad zijn op de coyote ?

Ik ga me dit jaar een Coyote aanschaffen denk ik.

Max van Dietschland
19 februari 2014, 19:50
... bewijzen hun nut.

Superflitspaal flitste al 27.000 hardrijders.

Een hoge investeringskost die echter op een week reeds terug verdient wordt.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1796260/2014/02/18/Superflitspaal-flitste-al-27-000-hardrijders.dhtml

Heeft niets met verkeersveiligheid te maken, gewoon om de staatskas te spijzen.

Henri1
19 februari 2014, 20:53
Heeft niets met verkeersveiligheid te maken, gewoon om de staatskas te spijzen.

En dan worden er een pak meer vlamingen dan walen beboet.

F L I T S P A A L - T R A N S F E RS !!!!!

buitenlander
20 februari 2014, 08:59
Tja, die 100 € die je nu aan de Belgische verkeersonveiligheid gesponsord hebt kun je natuurlijk niet meer in Brussel uitgeven. Spijtig voor de horeca. ;-)

Ik doe soms (in de zomer) de E25 van Lux (tanken) via Luik naar huis, is ook best een eenzame snelweg als je ver buiten de spitsuren onderweg bent. Veel meer struikrovers vanaf Vlaanderen (aan de afritten/parkings).

Een stuk E411 (ook toen 3-rijstroken) ken ik van lang geleden, toen moest ik van Limburg uit naar Jambes, stuk zuidelijker van Namen.

Gelukkig spendeer ik geld van een bedrijf als ik in BXL ben, dus daar is geen verschil :)
Op de E411 heb je ook 3 stroken in Habay, daar moet je opletten. Staan ze dikwijls op de brug net als die 3 stroken beginnen richting Brussel.

Universalia
20 februari 2014, 16:58
Ik vind dat er een verbod moet komen op dat soort toestellen �* la Coyote. :-)

Henri1
20 februari 2014, 18:48
Ik vind dat er een verbod moet komen op dat soort toestellen �* la Coyote. :-)

Ik heb er alvast juist eentje besteld.
Ik hou jullie van mijn bevindingen in het vlaamse land op de hoogte. In Wallonië dringt zo'n toestel zich niet echt op wegens weinig controles.

From_Vlaanderen
20 februari 2014, 20:17
Stond meestal bij de ingang van de tunnels vanuit de E40 en vlak voor de bocht van Vorst. Steeds netjes gesignaleerd op de Coyote.

Een geriefke is het.

Micele
20 februari 2014, 20:37
Ik heb er alvast juist eentje besteld.
Ik hou jullie van mijn bevindingen in het vlaamse land op de hoogte. In Wallonië dringt zo'n toestel zich niet echt op wegens weinig controles.
Gelukkig maar daar zakt het aantal doden tenminste nog (relatief) redelijk.

http://bivv.be/frontend/files/userfiles/files/Rapporten/nl/VV%20barometer%20-%20Hele%20jaar%202013%20-%20NL.pdf

Balans van het jaar 2013

België

─ De verkeersveiligheid is toegenomen tussen 2012 en 2013:

o een daling met 6,5% van het aantal doden ter plaatse (-44)
o een daling met 5,8% van het aantal gewonden (-3.267)
o een daling met 6,5% van het aantal letselongevallen (-2.888)

─ De cijfers voor de aantallen doden ter plaatse, gewonden en letselongevallen zijn de laagste ooit opgetekend in de loop van een jaar.

─ Het totaal aantal doden 30 dagen (doden ter plaatse + dodelijk gewonden) wordt voor 2013 geschat op 720. België is dus goed op weg om de doelstelling te halen van maximaal 630 doden 30 dagen in 2015.

─ # In Frankrijk en Duitsland # verwacht men een sterkere daling van het aantal doden (30 dagen) dan in België het geval is.

─ Er is een positieve balans voor alle Gewesten op het vlak van letselongevallen, maar voor het aantal doden ter plaatse is de nationale daling grotendeels het gevolg van de evolutie in het Waals Gewest.

─ Het aantal letselongevallen daalt voor alle bestudeerde soorten weggebruikers.

─ De daling van het totaal aantal doden is vooral te danken aan een belangrijke daling van het aantal doden bij ongevallen met vrachtwagens (-23 doden); de dodenaantallen bij voetgangers, fietsers en bromfietsers stagneren, terwijl het aantal overleden motorrijders en het aantal doden bij ongevallen met lichte vrachtwagens licht toenemen.

─ Tegen de algemene trend in, is er een toename van het aantal letselongevallen en het aantal gewonden op de autosnelwegen.

─ Er is een daling tot -10% van het aantal letselongevallen tijdens weekendnachten, maar een toename van het aantal doden ter plaatse tijdens weekendnachten en weeknachten.

─ Er zijn sterke afnames van de indicatorwaarden met betrekking tot letselongevallen met jonge automobilisten.

# Ook in de link:
In Frankrijk daalt het aantal doden wslk met 11 % en in Duitsland wslk met 10 %.

Ziet er naar uit dat we 1-2 plaatsen gaan dalen op de Europese ladder (Tsjechië en Portugal zullen wslk relatief beter doen)

Dankzij het járenlang flitsbeleid : ? :oops:
Balans van het jaar 2013

Vlaams Gewest
─ Er zijn opnieuw dalingen van het aantal letselongevallen en gewonden, maar het aantal doden daalt
minimaal:
o -1,2% doden ter plaatse (-4)
o -5,5% gewonden (-1.947)
o -6,7% letselongevallen (-1.882).

Waals Gewest
─ Er zijn duidelijke dalingen van het aantal letselongevallen en slachtoffers, vooral van het aantal
doden ter plaatse:
o -10,6% doden ter plaatse (-34)
o -5,7% gewonden (-925)
o -5,7% letselongevallen (-701).

Brussels Hoofdstedelijk Gewest

─ Het aantal letselongevallen en gewonden daalt, maar het aantal doden ter plaatse blijft stabiel:
o +1 dode ter plaatse
o -8,3% gewonden (-386)
o -7,7% letselongevallen (-299).

Er is een verschil tussen de waargenomen daling van het aantal doden op nationaal niveau (-44 doden) en de daling verkregen door de dalingen in elk gewest bij elkaar op te tellen (-34-4+1 = -37 doden).
Dit verschil kan verklaard worden door het bestaan van een categorie “onbekend gewest” waarin het aantal doden afgenomen is met 7 en waarmee rekening moet worden gehouden bij de berekening. [In de loop van 2012 konden 7 doden niet “toegewezen” worden aan een bepaald gewest (onbekend gewest). In 2013 bevat deze categorie “onbekend gewest” geen enkele dode meer, dus een afname met 7 doden.]

Jan van den Berghe
21 februari 2014, 09:12
Gelukkig maar daar zakt het aantal doden tenminste nog (relatief) redelijk.

Ik zie nergens absolute cijfers staan. Wel procentuele die dan eens te maken hebben met de evolutie ten opzichte van het jaar ervoor.

Micele
21 februari 2014, 10:43
Ik zie nergens absolute cijfers staan.
Tiens, ik wel. Scheelt er iets met jouw scherm ?

Doden terplaatse 2013:

Vlaams Gewest: min 4 doden
Waals Gewest: min 34 doden
Brussel HfstG: plus 1 dode.
Onbekend Gewest: min 7 doden
Som België: min 44 doden terplaatse tov 2012

En voor het totaal kun je toch wel de link aanklikken of ben je daar wat te lui voor ? Daar vindt je alle details per Gewest. per Provincie, per weggebruiker, tijdstip, enz...
West-Vlaanderen kwam er bvb heel slecht uit.

Blz 5
In absolute cijfers werden in 2013 628 doden ter plaatse en 53184 gewonden geteld bij 41471 letselongevallen. Dit zijn dus 44 doden ter plaatse en 3267 gewonden minder dan een jaar eerder en bijna 2900 letselongevallen minder. Alle indicatoren komen uit op een laagterecord.

Tabel 1 Evolutie tussen 2012 en 2013 van het aantal geregistreerde letselongevallen en slachtoffers, België

2012 | 2013 | Evolutie 2012-2013 | # Evolutie 2012-2013 %
Letselongevallen 44359 41471 -2888 -6,5%
Totaal slachtoffers 57123 53812 -3311 -5,8%
Doden ter plaatse 672 | 628 | -44 | -6,5%
Gewonden 56451 53184 -3267 -5,8%

Gegevensbron: WPR en CGOP/B – Infografie: BIVV

Voor de uiteindelijke doden + 30 dagen schatten ze 720 doden.

Volgens onze ramingen zal het aantal doden 30 dagen voor het jaar 2013 ongeveer 720 bedragen. Zoals blijkt uit de onderstaande grafiek (Figuur 2) lag dit aantal in 2012 op 767.


Wel procentuele die dan eens te maken hebben met de evolutie ten opzichte van het jaar ervoor.
Wat anders ? Voor officiële cijfers (doden +30d) van andere jaren kun je toch op statbel kijken. Mss eens wat moeite doen ? :roll:

http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/cijfers/verkeer_vervoer/verkeer/ongevallen_slachtoffers/verkeersslachtoffers/
Aantal doden 30 dagen
1995 2000 2005 2008 2009 2010 2011 2012
1.449 1.470 1.089 944 943 841 861 767
Grafisch 1951-2012:http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/cijfers/verkeer_vervoer/verkeer/ongevallen_slachtoffers/

Jan van den Berghe
21 februari 2014, 13:06
Tiens, ik wel. Scheelt er iets met jouw scherm ?

Doden terplaatse 2013:

Vlaams Gewest: min 4 doden
Waals Gewest: min 34 doden
Brussel HfstG: plus 1 dode.
Onbekend Gewest: min 7 doden
Som België: min 44 doden terplaatse tov 2012

Ik zie dus geen aantallen. Wel relatieve cijfers in relatie tot de vorige.

Hoeveel doden zijn er gevallen in resp. het Vlaams, Waals en Brussels Gewest?

Micele
21 februari 2014, 13:52
Ik zie dus geen aantallen. Wel relatieve cijfers in relatie tot de vorige.

Hoeveel doden zijn er gevallen in resp. het Vlaams, Waals en Brussels Gewest?

Kijk in de link troll, blz 15. :twisted:


LINK aanklikken: http://bivv.be/frontend/files/userfiles/files/Rapporten/nl/VV%20barometer%20-%20Hele%20jaar%202013%20-%20NL.pdf

Tabel 4 Evolutie tussen 2012 en 2013 van het aantal geregistreerde letselongevallen en het aantal slachtoffers, per Gewest

2012 2013 Evolutie 2012-2013 # Evolutie 2012-2013 %

Vlaams Gewest
Letselongevallen 28126 26244 -1882 -6,7%
Totaal slachtoffers 35853 33902 -1951 -5,4%
Doden ter plaatse 323 319 -4 -1,2%
Gewonden 35530 33583 -1947 -5,5%

Waals Gewest
Letselongevallen 12333 11632 -701 -5,7%
Totaal slachtoffers 16581 15622 -959 -5,8%
Doden ter plaatse 322 288 -34 -10,6%
Gewonden 16259 15334 -925 -5,7%

Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Letselongevallen 3894 3595 -299 -7,7%
Totaal slachtoffers 4673 4288 -385 -8,2%
Doden ter plaatse 20 21 +1 +5,0%
Gewonden 4653 4267 -386 -8,3%

Gegevensbron: WPR en CGOP/B – Infografie: BIVV

Henri1
21 februari 2014, 18:14
Hoeveel doden zijn er in pakweg Waregem gevallen ? ;-)

non-conformist
22 februari 2014, 18:35
Ik vind dat er een verbod moet komen op dat soort toestellen �* la Coyote. :-)

Waarom ? Ik verneem graag en met belangstelling uw goed gefundeerde argumenten.

Micele
22 februari 2014, 20:37
Waarom ? Ik verneem graag en met belangstelling uw goed gefundeerde argumenten.

Iets dat je verwittgd dat je te snel rijdt moet verboden worden, zegt de penningmeester van de Staat. ;-)

non-conformist
23 februari 2014, 14:26
Iets dat je verwittgd dat je te snel rijdt moet verboden worden, zegt de penningmeester van de Staat. ;-)

:rofl: nu ga ik dat als argument tegen niet echt goedkeuren hoor Micele.

Micele
23 februari 2014, 14:43
:rofl: nu ga ik dat als argument tegen niet echt goedkeuren hoor Micele.

aangekomen. :-)

AsGardSGO
26 februari 2014, 13:46
Jama, ja. Ge moet dat verstaan.

Om voorrangsnegeerders, chauffeurs die te weinig afstand houden, ed. te beteugelen, .... dat gaat niet zo gemakkelijk hé. Daar is wat meer werk voor nodig. Dit geld is véél sneller verdiend.

Tja... het is blijkbaar een inbreuk op de privacy die velen goed uitkomt zeker (die controle daarop met anonieme wagens die hier zo goed als niet meer bestaat).
Uiteraard verbaasd mij het niet dat dit het parade paardje van de propaganda van het BIVV, de roverheid en in verlengde de top van politie en "justitie" is. Politiek. Het houdt de mensen bezig, verdeeld over zin en onzin en de indruk van stuurvaardigheid en algemeen belang levende.

Het werkelijke probleem is de verzuurde mens achter het stuur; de asociale mentaliteit en het daaruit vloeiende onveilig gedrag. Snelheid speelt uiteraard een grote rol maar is ondergeschikt aan de omstandigheden en niet altijd de bepalend oorzakelijke factor in een ongeluk.
Zo kan iemand in de ene omstandigheid perfect 150 of meer rijden en geen ongeval hebben of zelfs niet onveilig zijn voor anderen en in andere dan weer wel. Denk maar simpelweg aan nat wegdek, slechte banden, onbetrouwbare remmen of bumperkleven bij die hoge snelheden.

Het is dus hoe je u gedraagt tov van uw mede weggebruiker, zijn en uw eigen veiligheid. Dat laatste iets dat vaak veel mensen overschatten dus.

Distel
27 februari 2014, 08:45
En als dat aantal relatief zeer hoog is op die plaats, bewijst dat ook nog dat de toegestane snelheid daar duidelijk te laag is, met amper of te weinig draagvlak.

Klopt, zolang de veiligheid natuurlijk niet gekelderd wordt.

Distel
27 februari 2014, 08:49
Ik vind dat er een verbod moet komen op dat soort toestellen �* la Coyote. :-)

Ik vind dat er een deftig verkeersbeleid moet komen.

Henri1
27 februari 2014, 19:48
Ik vind dat er een verbod moet komen op dat soort toestellen �* la Coyote. :-)

Trajectcontroles zijn dan ook het antwoord op de Coyote.

non-conformist
27 februari 2014, 20:30
Trajectcontroles zijn dan ook het antwoord op de Coyote.

1. Coyote geeft de trajectcontroles evengoed aan en maakt het gemiddelde van uw snelheid
2. Kan je trajectcontrole overal toepassen : neen.

Vrijheideerst
28 februari 2014, 13:34
Een mooi staaltje van de manier waarop resultaten in het verkeersbeleid misbruikt worden om datzelfde beleid te valideren.

Het doel van een flitspaal is om de veiligheid te verhogen, niet om veel mensen te pakken. Indien zo'n ding 0 (nul) chauffeurs flitst maar het aantal ongelukken daalt duidelijk, dan is die paal een succes, ondanks het feit dat ze 0 mensen flitste en dus alleen maar geld gekost heeft. Als dat ding 27.000 mensen pakt maar er verandert geen klop op vlak van ongevallen/veiligheid, dan is die paal compleet nutteloos.

Dat er 27.000 mensen gepakt zijn, bewijst dus helemaal niks, behalve dan dat een hoop mensen op die plaats sneller reden dan toegestaan.

En hoeveel sneller, he. 5 per uur? 25?

Raar toch dat ze dat nooit bekend maken.

Micele
28 februari 2014, 16:35
En hoeveel sneller, he. 5 per uur? 25?

Raar toch dat ze dat nooit bekend maken.
In Nederland wel, 62 % wordt daar gefliitst met 1-10 kmh te snel.

Ik denk cijfers van 2005 aan de grafiek te zien:
http://www.flitsservice.nl/algemeen/flitsservice.php

http://www.flitsservice.nl/images/boetes2005.gif
Snelheid, snelheid, de rest is bijvangst.

Afgelopen jaar zijn er minder dan 1000 doden gevallen in het totale verkeer. Onze huidige overheid zegt dat deze verkeersdoden veroorzaakt worden door snelheidsoverschrijdingen en verdedigt daarmee haar massale flitswerk.

Dit is echter volksverlakkerij en de grootste leugen aller tijden. Uit cijfers van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat zelf blijkt dat slechts 3% als oorzaak het "te snel rijden" heeft. Daarentegen heeft bv. al 19% als oorzaak het niet verlenen van voorrang.

Zodra men het over "te snel rijden" heeft, denkt men meteen aan wegpiraten in snelle Golfjes, of de zakenman in zijn dure Volvo die met 200 km/u al bumperklevend over onze Nederlandse wegen scheurt. U moet weten dat 62% van de boetes in de catagorie 0 tot 10 km/u te snel valt, 32% is 10 tot 20 km/u en slechts 6% wordt uitgedeeld aan de echte hardrijders. Kijkt u zelf eens op uw snelheidsmeter en vertel mij niet dat u nooit af en toe wel eens wat te snel rijdt. Heeft u dan het gevoel dat u verkeersgevaarlijk bezig bent? Als men zich ergert aan mensen die onsociaal rijden, waar hebben we het dan over? Hebben we het dan specifiek over het "te snel rijden" of over onaangepast rijgedrag?

Gipsy
28 februari 2014, 20:42
1. Coyote geeft de trajectcontroles evengoed aan en maakt het gemiddelde van uw snelheid
2. Kan je trajectcontrole overal toepassen : neen.

Het is onvoorstelbaar hoeveel mensen al een coyote hebben. Soms méér dan honderd in een straal van 1 kilometer terwijl je aan het rijden bent.