PDA

View Full Version : Eén Duitser op vijf wil Berlijnse Muur terug


Chipie
9 september 2004, 00:49
Ongeveer één Duitser op de vijf (21 procent) is voorstander van de heropbouw van de Berlijnse Muur, die bijna 15 jaar geleden werd gesloopt. Dat blijkt uit een peiling van het Forsa-instituut. Zo'n 24 procent van de inwoners van voormalig West-Duitsland en 12 procent van de inwoners van voormalig Oost-Duitsland wil dat de Muur terugkeert. Het is wel eigenaardig dat dubbel zoveel West-Duitsers als Oost-Duitsers de muur terug willen!!!
Een derde van de Oost-Duitsers (31 procent) meent dat de financiële hulp die de overheid de voormalige DDR biedt, ,,te gering'' is, terwijl 37 procent van de West-Duitsers die steun net te hoog vinden. De peiling werd tussen 31 augustus en 2 september uitgevoerd bij 1.002 Oost-Duitsers en 1.005 West-Duitsers. In beide landsdelen besloot een meerderheid (46 procent in het oosten en 44 procent in het westen) dat de steunfondsen ,,correct'' zijn. Sinds de Duitse hereniging in 1990 kreeg de voormalige DDR 1.250 miljard euro. Ja, de Oost-Duitsers hadden nooit verwacht dat men in het Westen ook een beetje verantwoordelijkheid hoeft te dragen... Dat het Wester geen pampermaatschappij is...
Natuurlijk verkiezen ze geen zes jaar meer te moeten wachten op een Trabant, de communistische Trabant, en drie uren in de rij gaan staan voor een brood. Op hun gat gaan liggen met een ersatz Coca en denken dat men werkt, ja, daar heeft men natuurlijk veel voor over...


http://home.mweb.co.za/st/stoyanov/Lui%20Napping%20By%20The%20Pool.jpg

Een meerderheid van de Oost-Duitsers (57 procent) erkent ook dat hun persoonlijke leefomstandigheden ,,verbeterd zijn'' in vergelijking met de jaren voor de val van de Muur op 9 november 1989. De meerderheid vindt dat ze persoonlijk wel verbeterd zijn, maar vrezen dat ze er toch zullen moeten voor blijven werken...

(bron: http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?articleID=GPA8L5ID )


http://home.t-online.de/home/johann.szatan/trabant.jpg


Trabant C-klasse - Cabrio uitvoering

VlaamseBelg
9 september 2004, 10:08
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt en ons "land" overspoeld wordt door walen die hier komen werken omdat er in Wallonie geen werk is, gaan wij ook zo een muur bouwen.
En dan vallen we Wallonie aan en palmen we het grondgebied in, en we noemen het Belgie. Na enkele jaren maken we er terug een federaal land van en kunnen we weer splitsen.
:-)

tomm
9 september 2004, 10:22
Een meerderheid van de Oost-Duitsers (57 procent) erkent ook dat hun persoonlijke leefomstandigheden ,,verbeterd zijn'' in vergelijking met de jaren voor de val van de Muur op 9 november 1989.

Tja, als je de gemiddelde Belg zal vragen of z'n levensomstandigheden er sinds 1989 op verbeterd zijn zal meer dan 57% "ja" zeggen. Feit is dat Oost-Duitsland, dat nooit een frank Marshall-hulp heeft gezien maar in tegendeel kolossale schulden moest afbetalen aan de Sovjet-Unie, een vrij hoge levensstandaard had, het enige probleem was een gebrek aan vrijheid om naar het westen te reizen. Overigens mogen Oost-Duitsers nog van geluk spreken want in de rest van het voormalige Oostblok zijn de levensomstandigheden er serieus op achteruitgegaan.

Mitgard
9 september 2004, 10:33
'Whenever they are not fighting, they pass much of their time in the chase, and still more in idleness*, giving themselves up to sleep and to feasting, the bravest and the most warlike doing nothing, and surrendering the management of the household, of the home, and of the land, to the women, the old men, and all the weakest members of the family. They themselves lie buried in sloth, a strange combination in their nature that the same men should be so fond of idleness, so averse to peace.
....
Nay, they actually think it tame and stupid to acquire by the sweat of toil what they might win by their blood.'


Tacitus, Germania

*ledigheid;

De Garde
9 september 2004, 11:12
Die muur ligt (een deeltje) op mijn schouw en blijft daar.


Maar goed, 't was te denken hé. Het communisme is een pampermaatschappij van geboorte tot overlijden.

Confucius
9 september 2004, 12:09
Waar willen de Westduitsers over klagen; de bedragen die de Vlamingen procentueel overmaken aan de Walen zijn vele malen groter dan de hulp die West Duitsland geeft aan de aussies.

TomB
9 september 2004, 13:08
Tja, als je de gemiddelde Belg zal vragen of z'n levensomstandigheden er sinds 1989 op verbeterd zijn zal meer dan 57% "ja" zeggen. Feit is dat Oost-Duitsland, dat nooit een frank Marshall-hulp heeft gezien maar in tegendeel kolossale schulden moest afbetalen aan de Sovjet-Unie, een vrij hoge levensstandaard had, het enige probleem was een gebrek aan vrijheid om naar het westen te reizen. Overigens mogen Oost-Duitsers nog van geluk spreken want in de rest van het voormalige Oostblok zijn de levensomstandigheden er serieus op achteruitgegaan.

Da's zekers da, aan de oostkant van die muur was het veel beter leven. Ze moesten militairen op die muur posten om de westerlingen er van te weerhouden over de muur te klimmen teneinde het welvarende proletariaat te vervoegen.

TomB
9 september 2004, 13:10
De meerderheid vindt dat ze persoonlijk wel verbeterd zijn, maar vrezen dat ze er toch zullen moeten voor blijven werken...

O nee, wat een ramp, we vrezen dat we zullen moeten werken.

tomm
9 september 2004, 15:30
Da's zekers da, aan de oostkant van die muur was het veel beter leven. Ze moesten militairen op die muur posten om de westerlingen er van te weerhouden over de muur te klimmen teneinde het welvarende proletariaat te vervoegen.


Hoe verklaar je dan dat 43 % NIET vindt dat ze er sinds 1989 op verbeterd zijn als de DDR zo'n hel was? En hoe verklaar je het electorale succes van de communistische PDS alsook de grote "nostalgia" in het voormalige Oost-Duitsland?

predator
9 september 2004, 18:32
Tomm vroeg :


Hoe verklaar je dan dat 43 % NIET vindt dat ze er sinds 1989 op verbeterd zijn als de DDR zo'n hel was? En hoe verklaar je het electorale succes van de communistische PDS alsook de grote "nostalgia" in het voormalige Oost-Duitsland? Maar Tommeke toch, dat heeft den Tomb je toch al verteld :

ze moeten werken nú ...

Pelgrim
9 september 2004, 18:36
Da's zekers da, aan de oostkant van die muur was het veel beter leven. Ze moesten militairen op die muur posten om de westerlingen er van te weerhouden over de muur te klimmen teneinde het welvarende proletariaat te vervoegen.
:lol:

Ook naar 'goodbye lenin' gekeken?

tomm
10 september 2004, 01:20
Toen moesten ze ook werken, trouwens Duitsers zijn geen luiaards (in tegenstelling tot in de voormalige Sovjet-unie). Iedereen moest zelfs werken, profiteren van de dop was niet mogelijk tenzij iemand echt werkonbekwaam was.

Chipie
10 september 2004, 07:07
Toen moesten ze ook werken, trouwens Duitsers zijn geen luiaards (in tegenstelling tot in de voormalige Sovjet-unie). Iedereen moest zelfs werken, profiteren van de dop was niet mogelijk tenzij iemand echt werkonbekwaam was.
Men bedoelt hier natuurlijk echt werken!

Pelgrim
10 september 2004, 13:34
Men bedoelt hier natuurlijk echt werken!

Waaruit trekt gij de conclusie dat ze ginder niet echt werkten?

TomB
10 september 2004, 13:55
Hoe verklaar je dan dat 43 % NIET vindt dat ze er sinds 1989 op verbeterd zijn als de DDR zo'n hel was? En hoe verklaar je het electorale succes van de communistische PDS alsook de grote "nostalgia" in het voormalige Oost-Duitsland?

De 42% doppers en staatswerknemers tiens. En dat andere 1% zijn de echte communisten.

TomB
10 september 2004, 13:55
:lol:

Ook naar 'goodbye lenin' gekeken?

Neen, hebben ze mijn idee gepikt om in een film te gebruiken?

Chipie
10 september 2004, 13:57
Waaruit trekt gij de conclusie dat ze ginder niet echt werkten?Heeft U al ooit een gepamperd iemand zien werken? Echt werken, bedoel ik... U weet wel wat bedoeld wordt!

http://www.nye1.demon.co.uk/adultbaby/gallery/2004/omutsu_blue_pampers.jpg

Mitgard
10 september 2004, 19:48
Heeft U al ooit een gepamperd iemand zien werken? Echt werken, bedoel ik... U weet wel wat bedoeld wordt!



http://www.nye1.demon.co.uk/adultbaby/gallery/2004/pampers_stuffer.jpg
wat is echt werken?
gaarne een uitleg.

(benieuwd wat de uitleg gaat zijn van onze notoire deskundigen inzake 'hard werken', nl. chipie en tomb. uw weet wel, die twee die doorgaans de hele dag op dit forum zitten te posten.)

Chipie
10 september 2004, 21:36
wat is echt werken?
gaarne een uitleg.

(benieuwd wat de uitleg gaat zijn van onze notoire deskundigen inzake 'hard werken', nl. chipie en tomb. uw weet wel, die twee die doorgaans de hele dag op dit forum zitten te posten.)Wat echt werken is, Mitgard, wie zal U dat uitgelegd krijgen? Zeker geen spitsmuis...

En tja...
nl. chipie en tomb. uw weet wel, die twee die doorgaans de hele dag op dit forum zitten te posten
Hihi...
Mitgard -> geregistreerd februari 2004 -> posts --> 1.600
Chipie -> geregistreerd april 2004 ----> posts --> 191

Maandgemiddelde Chipie: ----> een kleine ---> 40
Maandgemiddelde Mitgard: ---> een kleine ---> 300


Verschil: Mitgard -> 1.409 meer posts op max. 2 maand...


http://th03acc0219.swisswebaward.ch/bilder/grimassen_Gif_neu.gif

Wawaaaa...

predator
10 september 2004, 21:48
Tomm schreef :


Iedereen moest zelfs werken, profiteren van de dop was niet mogelijk tenzij iemand echt werkonbekwaam was.
In Oost-Duitsland, ofte de vroegere DDR, kon je inderdaad niet profiteren van "den dop". Waarom ? Werklozensteun was onbestaande !

Er waren wél véél "straatkeerderers". Tomm, je begrijpt toch wat ik wil zeggen ?

Moest je dat hiér invoeren ... dan was het revolutie ! Zéker over de taalgrens ...

Mitgard
11 september 2004, 08:35
Wat echt werken is, Mitgard, wie zal U dat uitgelegd krijgen? Zeker geen spitsmuis...

En tja...

Hihi...
Mitgard -> geregistreerd februari 2004 -> posts --> 1.600
Chipie -> geregistreerd april 2004 ----> posts --> 191

Maandgemiddelde Chipie: ----> een kleine ---> 40
Maandgemiddelde Mitgard: ---> een kleine ---> 300


Verschil: Mitgard -> 1.409 meer posts op max. 2 maand...


http://th03acc0219.swisswebaward.ch/bilder/grimassen_Gif_neu.gif



Wawaaaa...
en dan?
zit ik hier te zeuren over profiteurs en werklozen?
nee, dat ben jij samen met tomb (18 posts per DAG).
maw jullie zouden beter het voorbeeld geven.
ik heb niets tegen werklozen hoor.

ps de kinderachtige ondertoon in je laatste post mag je achterwege laten. je posts stralen vaak zo al de onvolwassenheid van een kleuter uit.

maar ach, ik verwacht er niet teveel van hoor.
volgens mij zijn jullie immers zelf te lui om te helpen donderen.
het is vaak typisch voor dominante en egoïstische karakters dat men een ander verwijt wat men zelf is.

Chipie
11 september 2004, 09:13
en dan?

ps de kinderachtige ondertoon in je laatste post mag je achterwege laten. je posts stralen vaak zo al de onvolwassenheid van een kleuter uit.

maar ach, ik verwacht er niet teveel van hoor.
volgens mij zijn jullie immers zelf te lui om te helpen donderen.
het is vaak typisch voor dominante en egoïstische karakters dat men een ander verwijt wat men zelf is.
Is daar iemand in zijn



http://www.computerclub-a4.be/moppen/t03/foto/bbach.jpg


gebeten?

tomm
11 september 2004, 10:00
amai, tom B en chipie, jullie hebben nogal een gedacht van Uzelf als "echte werkers"... waarom zou werken in de DDr minder zwaar zijn dan bij ons? Ook bij ons, zelfs in privé-bedrijven, wordt er niet altijd hard gewerkt. En ik werk bij de staat en werk WEL hard. Bende arrogante zakken.
Bedoel je misschien dat uw werknemers (ik meen te begrijpen dat u bedrijfsleider bent) onbetaalde overuren moeten maken, noemt u dat dan hard werken? Ik noem dat uitbuiting. Als er toch gesaneerd moet worden waarom moeten bedrijfsleiders zonodig de duurste auto's hebben betaald door de firma en aftrekbaar van de belastingen, en waarom moeten ze altijd hun zaken bespreken in dure restaurants en niet in de kantine zoals elke andere werknemer.

Je bedoelt predator dat er veel mensen waren met minder belangrijke jobs? OK, klopt, maar beter dat die mensen voor iets worden ingezet dan thuis te zitten. Trouwens elke werknemer werd jaarlijks beoordeeld en wie niet aan de vereisten voldeed verloor z'n job en kreeg en een veel minder aantrekkelijke job aangeboden. Wie dat ook verpestte kreeg niets of moest in begeleiding. Er was werkzekerheid, wat bij ons niet bestaat en in het nieuwe oost-Duitsland evenmin. Dat heeft niets met pampermaatschappij te maken, het is volgens mij een mensenrecht.
Trouwens bij ons mogen ze dat gerust invoeren, ik zou daar niets op tegen hebben.
maar wat in Oost-Duitsland gebeurde is nog niets in vergelijking met de voormalige Soviet-unie, waar men van de ene op de andere dag werkelijk alle zekerheid verloor en er nog steess geen dop is, NOCH voldoende werk.

Chipie
11 september 2004, 11:56
En ik werk bij de staat en werk WEL hard.Dat had ik wel vermoed... :roll2:
Bende arrogante zakken.Tja, ook een gezellige middag...

Alhoewel U er volledig naast zit, mag U gerust winnen hoor...


http://home.planet.nl/~zocher1/Materiaal_Afbeeldingen/4_Tekeningen/Eerste_Periode/Large/Ambtenaren.jpg
(niet persoonlijk bedoeld, mijn rode vriend...)

tomm
11 september 2004, 12:28
mijnheer voelt zich duidelijk superieur, goed, het kan u maar helpen uw onzekerheidsgevoel te overwinnen...

ICE-MAN
11 september 2004, 13:45
dat een groot aantal oost-duitsers het "ancien-regime" beter vonden is een normale refleks die velen onder ons ook zouden hebben, maar is eigenlijk een luxe-probleem......


kijk als ge in de supermarkt komt en ge moet kiezen uit 50 soorten tomaten in blik dan geraakt ge er niet wijs uit..... ge begint te twijfelen en loopt een halve dag te zoeken naar het "beste" produkt aan de beste prijs en je moet ook nog zien dat je genoeg geld bijhebt en daardoor word de druk zo groot dat je géén tomaten in blik durft kopen en met lege handen naar huis gaat.....

indie ge echter de luxe hebt om wanneer ge na slechts een halve dag buiten aangeschoven te hebben, in de buurt-winkel-(staats)superette onmiddellijk de rek met de conserven te vinden (gezien ze er maar 1 hebben) waar de tomaten in blik ontbreken dan kunt ge direct met een gerust geweten naar huis zonder te moeten stressen omdat ge niet genoeg geld bijhad....

conclusie : geef mij maar de stress (en het eten) van t'ons systeem !;-)

Pelgrim
11 september 2004, 13:57
:lol:

Dit vond ik nu echt es een geniaal grappige repliek.

tomm
11 september 2004, 16:01
haha, denkt ge nu echt da dat de reden is of zo?
In de DDR hadden ze maar een soort tomaten maar die waren wel stukken goedkoper dan de 100 verschillende soorten nu. Het leven was er veel relaxer, geen survival of the fittest, geen criminaliteit of georganiseerde misdaad, iedereen kon studeren, op kot gaan zonder daar een frank aan te moeten uitgeven, tomaten, bier, cigaretten en vlees kopen zoveel hij wilde kostte niets (in vergelijking met het loon), bijna geen huishuur betalen, electriciteit, gas en water zeer goedkoop, geen stress om je job te verliezen, wel daarvoor zou ik al die verschillende soorten tomaten gerust willen opgeven.
Oost-Duitsers gingen ook massaal op reis, naar Bulgarije of Hongarije meestal, of naar de Kaukasus als ze wilden aan alpinisme doen, allemaal spotgoedkoop, maar natuurlijk get gras aan de overkant is altijd groener en vermits ze niet mochten werd het extra aantrekkelijk, tot ze er zelf deel van uit gingen maken...

Chipie
11 september 2004, 22:48
Tja, Mitgard,
U vroeg me wat echt werken is en ik antwoordde, omdat ik met mijn ellebogen uit uw posts aanvoelde, dat U een speciaal geval was, het volgende:

Wat echt werken is, Mitgard, wie zal U dat uitgelegd krijgen? Zeker geen spitsmuis...
Hierop, reagereerde U, wellicht terecht, geweldig verontwaardigd:

en dan?
zit ik hier te zeuren over profiteurs en werklozen?
...
ik heb niets tegen werklozen hoor.
....

volgens mij zijn jullie immers zelf te lui om te helpen donderen.
het is vaak typisch voor dominante en egoïstische karakters dat men een ander verwijt wat men zelf is.Ik was al zinnens me te verontschuldigen. Godzijdank, bekeek ik daarnet nog eens het forum 'Maatschappelijke Discussiers' -> Ontwikkelingshulp? Afschaffen' uw volgende opvallende bemerkingen:

(mijn) leefloon is zo'n 600 euro, trek van ziekenkas voor m'n depressie en int zwart wa tuinieren, metsen, en vloeren leggen dan hedde toch gauw zo'n 1.900 euro de maand volledig belastingvrij.
de enigen die kruipen zijn degenen die belastingen betalen vind ik.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=19545&page=5&pp=20 #90
natuurlijk.Ja, nu begrijp ik waarom U schrijft dat U niet zit te zeuren over profiteurs en werklozen?
U bent een profiteur en een zogezegde "werkloze"!
Ik verwacht nu wel niet dat U me bedankt omdat ik uw leefloon help mee betalen, maar me uitmaken is toch wel wat overdreven, alhoewel slinkies dat normaal vinden...

ik behoor tot deze gemeenschap door mijn nationaliteit en mijn voorouders hebben meegewerkt aan de welvaart.
nu heb ik het wat moeilijk en dan heb ik het recht op solidariteit.
vreemdelingen die hier komen profiteren, dat is iets helemaal anders.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=19545&page=5&pp=20 #92
U bent niet alleen een profiteur en een werkloze maar bovendien een egoïstisch karakter...
Ja, uw argumentatie kenmerkt U volledig (alhoewel ik hoop me te vergissen): "u heeft recht om te profiteren omwille van uw nationaliteit en het feit dat uw voorouders hebben meegewerkt aan de welvaart"... Tiens, tiens... En wat hebben uw voorouders dan zoal gedaan? Toch ook niet gedopt en in het zwart gewerkt?


http://th03acc0219.swisswebaward.ch/bilder/grimassen_Gif_neu.gif

Een mens zou ermee lachen
als het niet om te huilen was...
Foei, foei!

tomm
11 september 2004, 23:05
ik betaal massa's belastingen...

Chipie
11 september 2004, 23:34
ik betaal massa's belastingen...
Tja, dan bent U volgens Mitgard een kruiper

de enigen die kruipen zijn degenen die belastingen betalen vind ik.
http://forum.politics.be/showthread...45&page=5&pp=20 (http://forum.politics.be/showthread.php?t=19545&page=5&pp=20) #90

Van Uw vrienden (want dat zijn jullie toch?) moet men het hebben....

http://www.sp.nl/pictures/logo_reddesolidariteit_klein.gif

tomm
12 september 2004, 01:12
Wat moet ik daar nu op gaan antwoorden?

Mitgard
12 september 2004, 09:10
ik betaal massa's belastingen...
tis voor de goei zaak moet ge maar denken.

Mitgard
12 september 2004, 09:29
Tja, Mitgard,
U vroeg me wat echt werken is en ik antwoordde, omdat ik met mijn ellebogen uit uw posts aanvoelde, dat U een speciaal geval was, het volgende:

Hierop, reagereerde U, wellicht terecht, geweldig verontwaardigd:

Ik was al zinnens me te verontschuldigen. Godzijdank, bekeek ik daarnet nog eens het forum 'Maatschappelijke Discussiers' -> Ontwikkelingshulp? Afschaffen' uw volgende opvallende bemerkingen:

Ja, nu begrijp ik waarom U schrijft dat U niet zit te zeuren over profiteurs en werklozen?
U bent een profiteur en een zogezegde "werkloze"!
Ik verwacht nu wel niet dat U me bedankt omdat ik uw leefloon help mee betalen, maar me uitmaken is toch wel wat overdreven, alhoewel slinkies dat normaal vinden...

U bent niet alleen een profiteur en een werkloze maar bovendien een egoïstisch karakter...
Ja, uw argumentatie kenmerkt U volledig (alhoewel ik hoop me te vergissen): "u heeft recht om te profiteren omwille van uw nationaliteit en het feit dat uw voorouders hebben meegewerkt aan de welvaart"... Tiens, tiens... En wat hebben uw voorouders dan zoal gedaan? Toch ook niet gedopt en in het zwart gewerkt?


http://th03acc0219.swisswebaward.ch/bilder/grimassen_Gif_neu.gif

Een mens zou ermee lachen
als het niet om te huilen was...


Foei, foei!
zal t gaan ja :evil:
ik heb wel een depressie (automutulatie, verlatingsangst) en een zwakke gezondheid (cvs en chronische pijn) en werken is moeilijk en dikwijls onmogelijk, een beetje begrip graag en wees jij maar blij dat je gezond bent. :evil:

Chipie
12 september 2004, 10:26
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door CHIPIE
Tja, Mitgard,
U vroeg me wat echt werken is en ik antwoordde, omdat ik met mijn ellebogen uit uw posts aanvoelde, dat U een speciaal geval was, het volgende:

Hierop, reagereerde U, wellicht terecht, geweldig verontwaardigd:

Ik was al zinnens me te verontschuldigen. Godzijdank, bekeek ik daarnet nog eens het forum 'Maatschappelijke Discussiers' -> Ontwikkelingshulp? Afschaffen' uw volgende opvallende bemerkingen:

Ja, nu begrijp ik waarom U schrijft dat U niet zit te zeuren over profiteurs en werklozen?
U bent een profiteur en een zogezegde "werkloze"!
Ik verwacht nu wel niet dat U me bedankt omdat ik uw leefloon help mee betalen, maar me uitmaken is toch wel wat overdreven, alhoewel slinkies dat normaal vinden...

U bent niet alleen een profiteur en een werkloze maar bovendien een egoïstisch karakter...
Ja, uw argumentatie kenmerkt U volledig (alhoewel ik hoop me te vergissen): "u heeft recht om te profiteren omwille van uw nationaliteit en het feit dat uw voorouders hebben meegewerkt aan de welvaart"... Tiens, tiens... En wat hebben uw voorouders dan zoal gedaan? Toch ook niet gedopt en in het zwart gewerkt?


http://th03acc0219.swisswebaward.ch/bilder/grimassen_Gif_neu.gif

Een mens zou ermee lachen
als het niet om te huilen was...


Foei, foei!


zal t gaan ja :evil:
ik heb wel een depressie (automutulatie, verlatingsangst) en een zwakke gezondheid (cvs en chronische pijn) en werken is moeilijk en dikwijls onmogelijk, een beetje begrip graag en wees jij maar blij dat je gezond bent. :evil:Is het toevallig dat U het volgende uit mijn post #29 heeft verwijderd?:

Ik was al zinnens me te verontschuldigen. Godzijdank, bekeek ik daarnet nog eens het forum 'Maatschappelijke Discussiers' -> Ontwikkelingshulp? Afschaffen' uw volgende opvallende bemerkingen:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Mitgard
(mijn) leefloon is zo'n 600 euro, trek van ziekenkas voor m'n depressie en int zwart wa tuinieren, metsen, en vloeren leggen dan hedde toch gauw zo'n 1.900 euro de maand volledig belastingvrij.
De enigen die kruipen zijn degenen die belastingen betalen vind ik.
http://forum.politics.be/showthread...45&page=5&pp=20 (http://forum.politics.be/showthread.php?t=19545&page=5&pp=20) #90
natuurlijk.

Ja, nu begrijp ik waarom U schrijft dat U niet zit te zeuren over profiteurs en werklozen?
U bent een profiteur en een zogezegde "werkloze"!
Ik verwacht nu wel niet dat U me bedankt omdat ik uw leefloon help mee betalen, maar me uitmaken is toch wel wat overdreven, alhoewel slinkies dat normaal vinden...


Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Mitgard
ik behoor tot deze gemeenschap door mijn nationaliteit en mijn voorouders hebben meegewerkt aan de welvaart.
nu heb ik het wat moeilijk en dan heb ik het recht op solidariteit.
vreemdelingen die hier komen profiteren, dat is iets helemaal anders.
http://forum.politics.be/showthread...45&page=5&pp=20 (http://forum.politics.be/showthread.php?t=19545&page=5&pp=20) #92


Nu vraagt U dus of 't zal gaan?:

zal t gaan ja :evil:
ik heb wel een depressie (automutulatie, verlatingsangst) en een zwakke gezondheid (cvs en chronische pijn) en werken is moeilijk en dikwijls onmogelijk, een beetje begrip graag en wees jij maar blij dat je gezond bent. :evil:Zal 't gaan en U verdient 1.900 (een kleine 80.000 BF netto per maand)!!! Dit negenstaande Uw ziekte?! En U vindt dat de mensen die belastingen betalen kruipen!...

Het zijn mensen zoals U (en zo ken ik er hopen) die de solidariteit kapot gemaakt hebben... Maar daar zult U niet van wakker liggen... U zult danken:
"het zijn mensen die belastingen betalen die daarvan wakker liggen".
Heeft er als eens over nagedacht hoe meneer de Stalinist zich nu moet voelen?!
Die zal nu gegarandeerd liever in een doodskist liggen, naast de 20 miljoen slachtoffers waarvoor Stalin verantwoordelijk is...


80.000 frankskes netto (leefloon, ziekenkas en wat bijknutselen)...


http://imagecache2.allposters.com/images/WIZ/3770.jpg


Hier is het Mitgard in plaats van de
belastingbetaler die kruipt...