PDA

View Full Version : De Scheer in de 7° dag legt uit wat en waarom


De schoofzak
30 maart 2014, 16:48
Hier is de link, maar je moet dan nog eens klikken op het juiste fragment.

Op een uiterst eenvoudige manier, simpel met boerenlogica, legt hij uit waarom hij gekozen heeft voor de nva, en waarom gij moet kiezen voor de nva.

Geloof mij niet; kijk en luister naar het fragment.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/dezevendedag

SMI94
30 maart 2014, 17:10
Hier is de link, maar je moet dan nog eens klikken op het juiste fragment.

Op een uiterst eenvoudige manier, simpel met boerenlogica, legt hij uit waarom hij gekozen heeft voor de nva, en waarom gij moet kiezen voor de nva.

Geloof mij niet; kijk en luister naar het fragment.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/dezevendedag

Ja, fijn. En dan? Ik geloof niet dat N-Va dat systeem kan ten goede veranderen. Einde discussie.

De schoofzak
30 maart 2014, 17:14
Ja, fijn. En dan? Ik geloof niet dat N-Va dat systeem kan ten goede veranderen. Einde discussie.
Dat is inderdaad einde discussie dan.
De Scheer zegt van wel en gij zegt van niet.


In http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verkiezingen-2014/article/detail/1834497/2014/03/30/Descheemaecker-Ik-kies-voor-N-VA-omdat-De-Wever-het-mij-heeft-gevraagd.dhtml
kan je de motieven van de Scheer rustig nalezen.

In een kadertje:

Als onze ouders hard werkten, hadden zij de zekerheid dat ze het morgen beter zouden hebben dan vandaag. Als onze kinderen vandaag hard werken hebben ze die garantie niet meer.

Marc Descheemaecker

reservespeler
30 maart 2014, 17:37
Ja, fijn. En dan? Ik geloof niet dat N-Va dat systeem kan ten goede veranderen. Einde discussie.

Er zal toch ergens een begin gemaakt moeten worden.
Laat de N-VA er alvast aan beginnen, baat het niet dan schaadt het niet.

reservespeler
30 maart 2014, 17:38
Dat is inderdaad einde discussie dan.
De Scheer zegt van wel en gij zegt van niet.


In http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verkiezingen-2014/article/detail/1834497/2014/03/30/Descheemaecker-Ik-kies-voor-N-VA-omdat-De-Wever-het-mij-heeft-gevraagd.dhtml
kan je de motieven van de Scheer rustig nalezen.

In een kadertje:

Oeps, met zo weinig woorden zoveel waarheid vertellen, dat is gewoon een gave wat die man bezit.

Vrijheideerst
30 maart 2014, 17:49
Geen aanwinst voor de N-VA.

Hij ontloopt totaal zijn eigen verantwoordelijkheid.

reservespeler
30 maart 2014, 17:51
Geen aanwinst voor de N-VA.

Hij ontloopt totaal zijn eigen verantwoordelijkheid.

Leg ons dat eens uit?

Zipper
30 maart 2014, 18:09
Hier is de link, maar je moet dan nog eens klikken op het juiste fragment.

Op een uiterst eenvoudige manier, simpel met boerenlogica, legt hij uit waarom hij gekozen heeft voor de nva, en waarom gij moet kiezen voor de nva.

Geloof mij niet; kijk en luister naar het fragment.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/dezevendedag

vroeger was het nog de onbekwame zakkenvuller van de spoorweg.
Plots werd hij N-VAer, en het is al direct "de Scheer".
Hoe komt dat ?? Handoplegging van de grote leider ??

Vrijheideerst
30 maart 2014, 18:17
Leg ons dat eens uit?

Dus: het is, terecht, de verantwoordelijkheid van de roden en de vakbonden.

Maar toen hij zijn riante wedde opstreek hoorde ik hem niet. Er is onder zijn bewind niks verbetert bij de NMBS.

reservespeler
30 maart 2014, 18:19
Dus: het is, terecht, de verantwoordelijkheid van de roden en de vakbonden.

Maar toen hij zijn riante wedde opstreek hoorde ik hem niet. Er is onder zijn bewind niks verbetert bij de NMBS.

Ik ken die persoon eigenlijk niet.
Ik ken zijn verleden bij het spoor te weinig om een oordeel te kunnen vellen.
Daarom zal ik afwachten tot hij iets bewijst binnen de N-VA.

AsGardSGO
30 maart 2014, 18:35
Hier is de link, maar je moet dan nog eens klikken op het juiste fragment.

Op een uiterst eenvoudige manier, simpel met boerenlogica, legt hij uit waarom hij gekozen heeft voor de nva, en waarom gij moet kiezen voor de nva.

Geloof mij niet; kijk en luister naar het fragment.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/dezevendedag

Zelf geloof ik ook niet dat de N-VA het systeem zal veranderen of kunnen.
Voor de scheemaeker wel en dat is hem niet een puur populistische beslissing maar een weloverwogen beslissing. Laat de boerenlogica maar gerust achterwege, hij heeft simpelweg de essentie verwoord van een groeiende kanker en hoopt er door zijn weloverwogen acties iets aan te kunnen bijdragen in een verandering daarin. En daar verdient hij alle lof voor.

reservespeler
30 maart 2014, 18:45
Zelf geloof ik ook niet dat de N-VA het systeem zal veranderen of kunnen.
Voor de scheemaeker wel en dat is hem niet een puur populistische beslissing maar een weloverwogen beslissing. Laat de boerenlogica maar gerust achterwege, hij heeft simpelweg de essentie verwoord van een groeiende kanker en hoopt er door zijn weloverwogen acties iets aan te kunnen bijdragen in een verandering daarin. En daar verdient hij alle lof voor.

Het systeem veranderen zal inderdaad een werk van lange adem zijn.
Een eerste aanzet kan echter een sneeuwbaleffect hebben, vandaar dat de N-VA de kans moet krijgen om eraan te beginnen.

fonne
30 maart 2014, 18:49
vroeger was het nog de onbekwame zakkenvuller van de spoorweg.

Je verwart Descheemaeker met Jannie Haek, de zetbaas van Johan Vandelanotte.

Plots werd hij N-VAer, en het is al direct "de Scheer".
Hoe komt dat ?? Handoplegging van de grote leider ??
Algehele aflaat:twisted:

Zipper
30 maart 2014, 18:50
Je verwart Descheemaeker met Jannie Haek, de zetbaas van Johan Vandelanotte.

Algehele aflaat:twisted:

neen, ik verwar helemaal niks

Knuppel
30 maart 2014, 20:20
Je bent gewoon wat in de war.

Eerder bang voor wat eraan komt.

hollande
30 maart 2014, 20:36
Eerder bang voor wat eraan komt.


Di Rupo II. met een Franstalige Pen.

Xenophon
30 maart 2014, 21:14
De NMBS mag niet veranderen, de hele wereld benijdt ons die.

Vrijheideerst
30 maart 2014, 21:18
De NMBS mag niet veranderen, de hele wereld benijdt ons die.

Ja, zeker de Deutsche Bundesbahn ;-)

De schoofzak
30 maart 2014, 22:00
vroeger was het nog de onbekwame zakkenvuller van de spoorweg.
Plots werd hij N-VAer, en het is al direct "de Scheer".
Hoe komt dat ?? Handoplegging van de grote leider ??

Dat is helemaal geen Handoplegging; het verwondert me dat jij zo weinig puur menselijk doorzicht hebt.
Lees en doorgrond het volgende eens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_verloren_zoon_%28Bijbel%29

.

De schoofzak
31 maart 2014, 09:00
Hoe treffend komt dit
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140331_01048411
overeen met wat de Scheer zegt, en wat het programma van de nva inhoudt ??

titel: Vlamingen is ongerust over zijn pensioen en toekomst van zijn kinderen (ok, ze moeten nog leren schrijven bij De Standaard, en het verschil leren tussen mv en enkelvoud ...)


De Vlaming heeft vandaag niet echt reden tot klagen, maar het zijn vooral de toekomst en de betaalbaarheid van de bestaande systemen die de bevolking grote zorgen baren. Dat blijkt uit 'De Foto van Vlaanderen', een groot maatschappelijk onderzoek in opdracht van de VRT in de aanloop naar de verkiezingen van 25 mei.

Bijna drie kwart van de Vlamingen (71 procent) stemde in met de stelling 'Ik ben er bezorgd over dat de volgende generatie het minder goed gaat hebben dan ikzelf'. Een net iets kleiner aandeel van de bevolking (70 procent) vreest dat onze sociale zekerheid op termijn onbetaalbaar zal blijken. Dat is, volgens 68 procent van de ondervraagden, te wijten aan buitenlanders die niet genoeg meebetalen.

Een nog groter aandeel (78 procent) pleit voor meer verdraagzaamheid. Die verdraagzaamheid geldt minder voor zwakkeren uit het buitenland. Zo vindt 70 procent dat de overheid meer moet doen om migratie te beperken.

Ook over de arbeidsmarkt van de toekomst bestaat veel ongerustheid. Zo vraagt 60 procent zich af of ze het wel zullen aankunnen om te werken tot hun 65ste. Iets meer dan de helft (55 procent) vreest dan weer dat de werkgever hen op oudere leeftijd niet meer zal willen. Tweeënveertig procent is bang voor jobverlies. Bij de vorige verkiezingen, in 2009, was dat een kwart.

Het hoeft dan ook niet te verbazen dat angst het dominante gevoel is in 'De Foto van Vlaanderen': angst voor een te lage levensstandaard als gepensioneerde (76 procent), angst dat de kinderen geen mooie toekomst zullen hebben (67 procent), angst niet meer te kunnen sparen (65 procent), ...

Toch zegt 47 procent over het algemeen hoopvol te zijn over de toekomst.

Supe®Staaf
31 maart 2014, 09:05
vroeger was het nog de onbekwame zakkenvuller van de spoorweg.
Plots werd hij N-VAer, en het is al direct "de Scheer".
Hoe komt dat ?? Handoplegging van de grote leider ??Zo gaat dat met die mannen: eens iemand voor hun clubke kiest, is het een goeie, worden al zijn zonden witgewassen, en meent elk partijslaafke dat hij hem met misplaatste familiariteit mag bejegenen.
Tenenkrullend en beschamend, als ge het me vraagt.

DewareJakob
31 maart 2014, 09:21
Dus: het is, terecht, de verantwoordelijkheid van de roden en de vakbonden.

Maar toen hij zijn riante wedde opstreek hoorde ik hem niet. Er is onder zijn bewind niks verbetert bij de NMBS.

Hij heeft nooit iets begrepen over hoe het treinverkeer echt in mekaar zit, dat bleek uit al zijn interventies bij incidenten.

DewareJakob
31 maart 2014, 09:23
De NMBS mag niet veranderen, de hele wereld benijdt ons die.

?????????

ilfalco
31 maart 2014, 09:26
Al die jaren zijn zakken gevuld en dan van spoor veranderd..... de 1001 ste reden om nooit n-va te stemmen.

DewareJakob
31 maart 2014, 09:53
Al die jaren zijn zakken gevuld en dan van spoor veranderd..... de 1001 ste reden om nooit n-va te stemmen.
Met dat criterium kan je voor geen enkele partij stemmen.

ilfalco
31 maart 2014, 10:28
Ik zeg de 1001 ste reden... naast lijstverbinding met de correcten, coalities met pvda , eu fractie met groen en uiterst-links , dewever ant-vb columnist in de morgen en de standaard etc enfin eindeloos.

De schoofzak
31 maart 2014, 10:48
Hij heeft nooit iets begrepen over hoe het treinverkeer echt in mekaar zit, dat bleek uit al zijn interventies bij incidenten.

Het treinverkeer is in wezen poepsimpel.

Hoe je het treinverkeer politiek kunt mismeesteren, is ook in wezen poepsimpel.

Maar hoe je het treinverkeer kan mismeesteren zoals het bij de NMbS gebeurde, daarvoor moet je het PS-model wel heel grondig kunnen toepassen !

.

De schoofzak
31 maart 2014, 10:51
Al die jaren zijn zakken gevuld en dan van spoor veranderd..... de 1001 ste reden om nooit n-va te stemmen.

Van spoor veranderen ...

hij kon zwijgen en rustig uitbollen;
of hij kon spreken en zijn verantwoordelijkheid opnemen;


Hij zegt dat hij lang geprobeerd heeft en gehoopt op voldoende steun bij zou oude partij, de gesloten VLD ... maar ... "het seinhuis hield het licht op rood".

.

SMI94
31 maart 2014, 11:25
hij kon zwijgen en rustig uitbollen;
of hij kon spreken en zijn verantwoordelijkheid opnemen;



Door op een niet verkiesbare plaats te gaan staan?!

Nuja, typisch N-Va, die doen het niet voor de postjes natuurlijk

Anselmo
31 maart 2014, 11:55
Tenenkrullend en beschamend, als ge het me vraagt.

De andere zijde reageert evenwel op een identieke wijze.
Kiest iemand voor de N-VA, dan wordt hij/zij een machtsgeile opportunist, een scrupuloze overloper, een knecht van het kapitaal, enz.

In feite is dat alles een normale gang van zaken.

Vrijheideerst
31 maart 2014, 12:09
Met dat criterium kan je voor geen enkele partij stemmen.

Daar is't em weer ze.

Ah wacht, ik weet het: die problemen zijn in 2002 begonnen, op klak dezelfde dag als de N-VA werd opgericht.

:roll:

Wiley E Coyote
31 maart 2014, 12:28
Geen aanwinst voor de N-VA.

Hij ontloopt totaal zijn eigen verantwoordelijkheid.

Inderdaad. HIJ was het immers die de NMBS van 2005 tot 2013 leidde. Het is zijn verantwoordleijkheid dat de treinen jaar naar jaar trager en minder stipt reden, niet die van JVDL die trouwens van eind 2007 tot eind 2011 in de oppositie zat.

circe
31 maart 2014, 13:04
Hier is de link, maar je moet dan nog eens klikken op het juiste fragment.

Op een uiterst eenvoudige manier, simpel met boerenlogica, legt hij uit waarom hij gekozen heeft voor de nva, en waarom gij moet kiezen voor de nva.

Geloof mij niet; kijk en luister naar het fragment.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/dezevendedag

op minuut 60

Dutch_Strawberry
31 maart 2014, 13:12
Ik vind het gewoon intriest hoe een overbevolkt land zoals Belgie NOG STEEDS een incompetent spoorwegennet heeft. Echt, echt zeer intriest. In Duitsland zou dat onmogelijk zijn. Je kan veel van de Duitsers zeggen, maar zij weten in ieder geval wel wat discipline is.

DewareJakob
31 maart 2014, 19:35
Het treinverkeer is in wezen poepsimpel. .

Zei de beste stuurman aan de wal.

RubberBullet
31 maart 2014, 20:36
De andere zijde reageert evenwel op een identieke wijze.
Kiest iemand voor de N-VA, dan wordt hij/zij een machtsgeile opportunist, een scrupuloze overloper, een knecht van het kapitaal, enz.

In feite is dat alles een normale gang van zaken.

Och, mensen die voor een politieke carriere bij de nva kiezen, zijn niet opportunistischer dan anderen.
Alleen ben ik het niet eens met hun visie. Niet iedere tegenstander speelt de man ipv de bal.

De schoofzak
31 maart 2014, 22:05
Och, mensen die voor een politieke carriere bij de nva kiezen, zijn niet opportunistischer dan anderen.
Alleen ben ik het niet eens met hun visie. Niet iedere tegenstander speelt de man ipv de bal.

Ik wil het nogmaals duidelijk stellen, voor zover eigenlijk nodig, dat de Scheer op een overkiesbare plaats staat.
(tenzij hij formidabel veel voorkeurstemmen zou binnenrijven, wat echt wel onverwacht zou zijn).

.

fonne
31 maart 2014, 22:44
Di Rupo II. met een Franstalige Pen.

Een Bleu-Marine Pen?

mvd
31 maart 2014, 22:57
Zo gaat dat met die mannen: eens iemand voor hun clubke kiest, is het een goeie, worden al zijn zonden witgewassen, en meent elk partijslaafke dat hij hem met misplaatste familiariteit mag bejegenen.
Tenenkrullend en beschamend, als ge het me vraagt.

Dat is altijd zo. Dat zou niet anders zijn voor bub en andere monarchistische grotbewoners, gesteld dat er mensen van enig belang achter zo'n club zouden willen staan natuurlijk.

AsGardSGO
1 april 2014, 03:10
Met dat criterium kan je voor geen enkele partij stemmen.

LOL - 2nd that