PDA

View Full Version : E40 ligt er niet lang na herstel weer erbarmelijk bij


Universalia
2 april 2014, 19:36
Bron (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1839023/2014/04/02/E40-ligt-er-niet-lang-na-herstel-weer-erbarmelijk-bij.dhtml)

Ik doe die bewuste E40 met de regelmaat van de klok en het is echt geen leugen dat 'hij' slecht ligt.

De oplossing zoals ... ?

Link (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1828878/2014/03/25/Duitsland-breidt-tolplicht-voor-truckers-uit.dhtml)

plakker
2 april 2014, 19:40
In Nederland liggen de wegen er 10 keer beter bij.
Ik heb me eens laten vertellen dat het materiaal die ze gebruiken vele keren duurder is dan het onze, maar op termijn dat terug winnen omdat ze die niet telkens moeten herstellen

Vrijheideerst
2 april 2014, 20:05
In Nederland liggen de wegen er 10 keer beter bij.
Ik heb me eens laten vertellen dat het materiaal die ze gebruiken vele keren duurder is dan het onze, maar op termijn dat terug winnen omdat ze die niet telkens moeten herstellen

Dus toch niet zo gierig :magniet:

cookie monster
2 april 2014, 20:40
Bij Wegen en Verkeer zeggen ze dat dat een bewust keuze was, om de kosten te drukken.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1839023/2014/04/02/E40-ligt-er-niet-lang-na-herstel-weer-erbarmelijk-bij.dhtml
Wegens besparingen :lol:

fbpolitics
3 april 2014, 00:48
Zéér juist. Hoeveel keer ik de E40 op bepaalde stukken wederom zie heraangelegd worden... Laat staan de kleinere wegen. Zou dit te maken hebben met $$??
Geeft de (r)overheid geen bonus uitgevaardigd indien de werkzaamheden vroeger gedaan zijn dan gepland? Neem hierbij dat goedkoper materiaal de werkzaamheden mogelijks kan versnellen + het feit dat men na x jaar het nogmaals mag doen. En de kleine man betaalt, waarbij daarna snel een putje tot 2 maal toe snel wordt gedicht wegens dodelijk ongeval...

.

Mambo
4 april 2014, 20:11
Heeft volgens mij een groot deel te maken met de verf van de wegmarkeringen die waarschijnlijk op één of andere manier inwerken.
Heel veel beschadigingen vallen op zulke markeringen.

non-conformist
4 april 2014, 21:15
In Nederland liggen de wegen er 10 keer beter bij.
Ik heb me eens laten vertellen dat het materiaal die ze gebruiken vele keren duurder is dan het onze, maar op termijn dat terug winnen omdat ze die niet telkens moeten herstellen

Dit klopt en het is ook een gevolg van de ambtenaren die hun werk niet goed doen en onvoldoende controleren.

Hypochonder
5 april 2014, 05:51
Ofwel is dit het gevolg van een bewuste strategie ingegeven door corruptie, incompetentie of onverschilligheid...

Een pluim op de hoed van mooiprater Hilde Crevits...

maddox
5 april 2014, 07:39
Dit klopt en het is ook een gevolg van de ambtenaren die hun werk niet goed doen en onvoldoende controleren.

Het is ook een gevolg van verouderde normen voor wegenbouw-grondstof, die nog eens opgesteld geweest zijn door de toenmalige fabrikanten van die grondstoffen.

Voeg daarbij nog eens het onvermogen van de ambtenaren om deftige controles uit te voeren. Of de mensen die het wel goed willen doen worden teruggefloten door hun meerderen (politiek of ambtenaarlijk), of ze draaien gewoon mee in't carrouselleke, en doen ze hun werk zoals het het best uitkomt voor de zakkenvullers.

fabianen
7 april 2014, 14:02
Laat de vrachtwagens maar op ons kosten maar verder onze wegen kapot denderen.Grrrrr(die grr is wel op onze fantastisch politieke mensen die we gewoonlijk kiezen als vanouds als het zover is en als vanouds er hun botten aan vegen als ze benoemd zijn voor de zoveelste keer.

AsGardSGO
7 april 2014, 17:15
Laat de vrachtwagens maar op ons kosten maar verder onze wegen kapot denderen.Grrrrr(die grr is wel op onze fantastisch politieke mensen die we gewoonlijk kiezen als vanouds als het zover is en als vanouds er hun botten aan vegen als ze benoemd zijn voor de zoveelste keer.


Juist, al die vrachtwagens afschaffen, verbieden en uit ons land weren. Die hebben toch geen nut en veroorzaken alle files en ongevallen.
De haven van Antwerpen en Zeebrugge sluiten, de veilingen, de warenhuizen en alle logistieke bedrijven,.... Allemaal niet vandoen.

Henri1
7 april 2014, 17:28
In Nederland liggen de wegen er 10 keer beter bij.
Ik heb me eens laten vertellen dat het materiaal die ze gebruiken vele keren duurder is dan het onze, maar op termijn dat terug winnen omdat ze die niet telkens moeten herstellen

Logisch. De Nederlanders komen in iedere vakantie onze wegen stukrijden met hun sleurhutten.

maddox
7 april 2014, 17:34
Logisch. De Nederlanders komen in iedere vakantie onze wegen stukrijden met hun sleurhutten.

Als zo'n caravanneke van kustmijnkloten onze wegen kan kapotrijden, dan verdienen we gewoon niet beter.

En natuurlijk, waariom zijn de Nederlandse wegen dan wel in goeie staat? Daar worden die sleurhutten ook over gesleept.

stropke
7 april 2014, 19:28
In Nederland liggen de wegen er 10 keer beter bij.
Ik heb me eens laten vertellen dat het materiaal die ze gebruiken vele keren duurder is dan het onze, maar op termijn dat terug winnen omdat ze die niet telkens moeten herstellen
Weer het gezegde bevestigd: Goedkoop is duurkoop en omgekeerd.

omaplop
14 april 2014, 11:42
Waarom stelt men de aannemer niet verantwoordelijk gedurende x jaren voor het geleverde werk??

Stukgereden banen binnen die garantieperiode staat gelijk aan GRATIS herstellen!!

Thans levert minderwaardige kwaliteit werk op voor de aannemer , dus minder kwaliteit = meer werk = meer poen !!

Reken daar dan nog alle economisch verlies bij voor bedrijven, en men ZOU vlug tot een conclusie moeten komen.

Micele
14 april 2014, 12:18
1 dode door nalatigheid wegbeheerder.

http://www.gva.be/regio-waas/waasmunster/trucker-mogelijk-vrijgesproken-voor-dodelijk-ongeval.aspx

Op 4 april van 2011 gebeurde een dodelijk ongeval op de N446 in Waasmunster. De vrachtwagen reed in de richting van Dendermonde en week af van zijn rijvak. Het gevolg was een frontale botsing met een tegenligger.

De bestuurder van de aangereden auto raakte zwaargewond. De brandweer had heel wat tijd nodig om de man te bevrijden uit het wrak. Toen het slachtoffer uit de auto was probeerden de hulpdiensten hem nog te reanimeren, maar dat was tevergeefs. Hij overleed ter plaatse aan zijn verwondingen.

Het parket stelde een verkeersdeskundige aan en die bevestigde dat het ongeval te wijten was aan een put in het wegdek van tien centimeter diep. De put was ook een meter lang.

De Vlaamse overheid zou al langer op de hoogte geweest zijn van het mankement.

Waar blijft de dagvaarding van de Vlaamse overheid ? :?

non-conformist
14 april 2014, 13:26
Tijd geleden het volgende gezien : een trottoir diende te worden aangelegd in Belgische blauwsteen van ca. 10 cm dikte. De aannemer van dienst besliste om alleen de bovenste 2 cm in Belgische blauwsteen uit te voeren en de onderkant in chinese rotzooi.

Ambtenaar van dienst deed controle (tja het kan nog) en kwam erbij uit.

Aannemer van dienst maakte met de ambtenaar van dienst een uitstapje bij de hoeren en daarna een leuk etentje.

Ze liggen er nu nog !

Erw
19 april 2014, 12:46
Ofwel is dit het gevolg van een bewuste strategie ingegeven door corruptie, incompetentie of onverschilligheid...

Een pluim op de hoed van mooiprater Hilde Crevits...
Het is een bezigheids-strategie, in de echte economie doen ze er alles aan om werk te vermijden en zo kost te beheersen, in het staatsapparaat doen ze er alles aan om "werk" te maken. De laatste op het gelag van de eerste, zo de cirkel van destructie completerende.
Dat zie je overal. Als ze ergens wegen/fietspaden heraanleggen/bijmaken, is dat steevast een bos van paaltjes verkeersborden nauwe doorgangen bochten en abrupte overgangen. Zodat overal geremd, gedraaid en terug opgetrokken moet worden.
In centra leggen ze kasseien waarvan na enkele jaren de helft is losgekomen en uiteindelijk ipv herplaatst te worden gevuld worden met grind, alzo een bultenparcours creerende. Tegels en andere stenen die in putten ingedrukt zijn door het remmen voor drempels, asverschuivingen en bloembakken. 'Groenstroken' die platgereden zijn en de aarde 30 cm ingedrukt door kamions die de maneuvreerruimte wordt ontzegd. Paaltjes die omvergereden worden de dag nadat ze in de weg gezet werden. Hier in de buurt is er een industriepark waarvan ze recentelijk de toegangswegen heraanlegden. Vroeger konden vrachtwagens er naartoe rijden van secundaire wegen, ze hebben dat op hun klassieke manier 'lastig' gemaakt middels het 90° "trekken" van bochten via eilandjes met bazar (lees: paaltjes, struiken, bloembakken), terwijl vrachtwagens toch ook van en naar particulieren komen, en niemand 10 km om wil rijden langs autostraden om een halve km verder ergens te zijn. Hun 'bedoelde' toegang is een gewijzigde voorrangsregel, verkeer naar industriepark krijgt nu voorrang, MAAR het is zo een typische 90° bocht die kamions enkel kunnen nemen door heel ruim te draaien en de wielen drukken door het extra gewicht de weg telkens in fantastische putten, tot die mate dat het hele rijvak daar ingedrukt is, en water de grond weg kan spoelen, met de huidige toestand tot gevolg: hekkens en alweer wachten tot heraanleg. Kamions kunnen dan niet passeren, en herinner je nog: de alternatieve toegangen hebben ze onmogelijk gemaakt voor grotere kamions. Resultaat: ellende.
Als ik soms eens met de fiets rij naar plaatsen waar ik lang niet heb geweest, denk ik bij momenten om terug te keren, zo belachelijk wordt het soms. Vroeger was het gewoon rechts rijden van de baan. Nu is het een km tweerichtingspad links, dan een km rechts, dan een tweerichtingspad rechts, dan een km geen fietspad, dan een km zo van die tegels met gaten in die ze gebruiken om de bermen te verstevigen, tegelijk fietspad verklaard, echter de aarde is eruit weggespoeld door de regen, je wiel raakt erin 'gevangen', en eruit pogen te rijden = vallen.
En hierbij wordt je voortdurend gehinderd door drempels, door geforceerde 90° bochten / paaltjes / struiken die je zicht belemmeren, je anticipatie hinderen, en waar 7 man van hun groendienst met hun neus tegen de grond zit te wieden met hun handen en te keuvelen met hun monden 3 dagen bezig is om het werk te doen dat een prive firma doet in een halve dag.
Kamions die worden genoopt bochten te maken doorheen die grondstroken die een stuk weg inpikten, maken er modderpoelen van, de modder spat om het fietspad dat zo spekglad wordt.
Vroeger werd de fietspaden met de baan 'mee' gestrooid in de winter. Nu is het een zodanige ellende geworden dat je genoopt bent op de rijbaan te rijden. Maar die hebben ze net smaller gemaakt om plaats te maken voor hun stroken struiken, en de auto's hangen dan allemaal achter je.
Als ik alles zo eens beschouw, dan is dat staatsapparaat een bende terroristen. Problemen en miserie in de hand werken, om dan als excuus te gebruiken voor nog meer gemoei, en nog meer problemen en miserie. Toestand wegen daarvan enkel een voorbeeld.

Erw
19 april 2014, 17:19
Tijd geleden het volgende gezien : een trottoir diende te worden aangelegd in Belgische blauwsteen van ca. 10 cm dikte. De aannemer van dienst besliste om alleen de bovenste 2 cm in Belgische blauwsteen uit te voeren en de onderkant in chinese rotzooi.

Ambtenaar van dienst deed controle (tja het kan nog) en kwam erbij uit.

Aannemer van dienst maakte met de ambtenaar van dienst een uitstapje bij de hoeren en daarna een leuk etentje.

Ze liggen er nu nog !
Ik zie vaak chinese producten als minderwaardig verguisd worden, maar ik zie ook dat ze hun kwaliteit/kost soms beter is dan de 'eigen'.
En als een deel van die kost in de zakken verdwijnt van de betrokkenen in plaats van in productkwaliteit, dan is het probleem niet afkomst product.
Eens zien hoelang ze er zullen liggen. Misschien wel langer dan gedacht.

Erw
19 april 2014, 20:03
Heeft volgens mij een groot deel te maken met de verf van de wegmarkeringen die waarschijnlijk op één of andere manier inwerken.
Heel veel beschadigingen vallen op zulke markeringen.
Toen ze indertijd in het kader van hun milieu-doctrine besloten om 'fluisterasfalt' te kopen konden ze bij het eerstvolgende vriesweer al een herstelling bestellingske plaatsen. Nog eens alles afkrabben, nog eens nieuwe laag aanbrengen, en vala, de sociale zielen hebben voor werk gezorgd.

Soms komt het verschil nu en vroeger op nogal opvallende wijze boven: er is hier een betonsegmentenbaan die al zo een 60-70 jaar bestaat, in goede staat behalve op de plaats waar ze in het kader van hun milieu-doctrine indertijd beslisten bomen te planten op een halve meter van de weg, die intussen door de worteldruk bepaalde segmenten in stukken deed breken. Wel, enkele jaren terug braken ze zo een oud segment uit en goten een nieuw. We zijn nu 5 jaar later, de 60-70 jaar oude segmenten zijn nog in krak dezelfde staat, en het nieuwe is een pokkendal, het oppervlak is erg ruw 'uitgevreten' door vorst of ik weet niet wat.

Erw
26 april 2014, 09:34
Om nog zo een voorbeeld te geven: als ze ergens (alweer) verkavelen en nieuwe huizen bouwen via het maken van schulden ( :D ) dan breken ze vaak fietspaden open om nutsleidingen te doen passeren. Nadien gieten ze die weer dicht met beton. Wel, dat beton, spijts er enkel fietsen over rijden, en zelfs bijna zonder vorst (zoals dit jaar het geval is geweest, vandaar dat het me ergens opviel), breekt op korte termijn (minder dan een jaar) uit tot hele putten, beginnende aan de rand met het oude beton). En dat dus bij louter overrijden door fietsen. Dit moet barslecht geproduceerde beton zijn.

kelt
28 april 2014, 05:21
Tijdens een gesprek bij Goossens ,op Kanaal-Z,met als gasten Vlaams Minister van mobiliteit Crevits en parlementsvoorzitter Peumans herinnerde de Minister er aan dat in het begin van deze eeuw de budgetten voor instandhouding en herstelling van de wegen nog 40 miljoen euro per jaar waren...

NU is het al bijna een vervijfvoudiging ,en het zal nog stijgen.Maar er is amper nog over voor nieuwigheden...Het decennialange verwaarlozen van ons hoofdwegennet,terwijl nochtans de druk erop toenam(zeker van het vrachtverkeer) werpt nu zijn "wrange vruchten" af.....(dank U wel aan Vlaamse regeringen van vorig decennium en de nineties!)

Aan de betalingskant moeten Euro-vignetten en mogelijk rekeningrijden wat extra centen in het bakje brengen.


ER werd ook toegegeven dat men eigenlijk niet weet hoeveel passagiers de Lijn eigenlijk op gegeven momenten op gegeven plaatsen vervoert.Dit komt mede door de immense hoeveelheid "gratis" rijders die al dan niet kunnen verschijnen en waarvan men niet weet waar en wanneer.

De lijn werkt aan een registratiesysteem voor iedereen die op een bus stapt....en de "iedereen gratis" filosofie zal verlaten worden.15% kostendekking,en universele bereikbaarheid met het OV is niet houdbaar.

fbpolitics
11 mei 2014, 03:12
Logisch. De Nederlanders komen in iedere vakantie onze wegen stukrijden met hun sleurhutten.
:lol:
sleurhutten -> dit zou het woord van 2014 moeten worden.
:lol:

cookie monster
11 mei 2014, 10:10
:lol:
sleurhutten -> dit zou het woord van 2014 moeten worden.
:lol:
:lol: