PDA

View Full Version : www.faithfreedom.org


Darwin
17 februari 2003, 23:21
"Islam Denounced By Muslim Dissidents: A study of the Quran, Muhammad and Islamic Terrorism"

www.faithfreedom.org


Een site voor en door ex-moslims en hun sympathisanten.


Een absolute must voor wie over de islam wil discussiëren.


Steun deze moedige jongens en meisjes en breng eens een bezoekje aan hun site!




Met dank aan Dutch om ons de weg ernaar te wijzen. ;)

Nom@d
18 februari 2003, 15:52
de naam van de site betekent "vrijheid van geloof"
maar op de site is helemaal geen respect voor die visie.

circe
18 februari 2003, 15:59
Dan heb jij een andere topic gelezen dat de hopen topics die ik er al bijna een jaar volg!

over welke topic heb je het nomad?

Darwin
18 februari 2003, 18:05
de naam van de site betekent "vrijheid van geloof"
maar op de site is helemaal geen respect voor die visie.

Ik denk dat men daarmee misschein bedoelt "vrijheid van geloof" of "vrij zijn van geloof", "bevrijd van geloof".

;)

Eens dat je jezelf bevrijd hebt van een dwangmatig geloof kun je een kritisch mens worden.

En een kritische geest is de absolute voorwaarde voor elke vooruitgang.

:!:

Pat
18 februari 2003, 22:24
de naam van de site betekent "vrijheid van geloof"
maar op de site is helemaal geen respect voor die visie.

De site werd opgestart door enkele Dissidenten: Dat zijn Moslims die de Islam de rug toekeerden en nu als atheïst door het leven gaan. Sommige van deze atheïsten (of agnosten) leven nog steeds in Islamitische landen en kunnen niet openlijk voor hun levensvisie uitkomen: Verklaren dat God niet bestaat of je mening uiten over de profeet of de Islam staat in die landen gelijk aan godslastering en daarvoor krijg je in het beste geval een gevangenis straf (en dat zijn echt geen luxehotels) en in het slechtste geval de doodstraf (tja, slechter kan niet). Op het internet kunnen ze ongestoord, en in alle anonimiteit, samenkomen en debatteren. Andere dissidenten zijn gevlucht naar het westen en daar worden ze dan weer geconfronteerd met het politiek correct denken (ter info: het politiek correct gedachtegoed is een vorm van cultureel Marxisme), wéér een beperking van de vrije meningsuiting dus.

Het is een goed bewaard geheim dat in de, voornamelijk, Arabische landen het aantal atheïsten gestadig toeneemt. Uiteraard wordt dit verzwegen en vormen ze nog steeds een kleine minderheid, maar toch groeit deze groep. Datgene waar zij naar streven is een omverwerping van de huidige pro-Islamitische regimes om die dan te vervangen door seculiere democratieën waar vrijheid van ‘ongeloof’ heerst. Volgens Faithfreedom zou Iran, zo'n beetje naar analogie van wat er gebeurde in het ex-Oostblok, wel eens het eerste land kunnen zijn waar het huidig theocratisch regime implodeert. Ondertussen doen onze westerse regeringen, L. Michel op kop, alsof hun neus bloedt en blijven ze met deze regimes onderhandelen. Deze regimes staan echter op kop inzake schending van mensenrechten (ref: human rights watch en amnesty international)en de media schenkt nauwelijks aandacht aan deze schendingen buiten dat ene geval: Amina Lawal, dat we ondertussen allemaal wel kennen. Wil je juist weten waarom deze mensen de Islam verwerpen, bezoek dan de site. Ik ben alvast solidair met hen, wie volgt?

Nom@d
19 februari 2003, 14:09
Wil je juist weten waarom deze mensen de Islam verwerpen, bezoek dan de site. Ik ben alvast solidair met hen, wie volgt?


ik volg al zeker niet . en daarbij als je toch mensen wil steunen die hun geloof de rug toekeren waarom steun je dan de katolieken niet in je eigen land die het zelfde doen met hun geloof.
waarom juist de moslims?
er zijn veel meer ex-katolieken die hun geloof verwerpen.

in libanon, syrie, palestina, egypte leven veel katolieken tussen een meerderheid van moslims die niet vervolgd worden . dus je moet niet afkomen met de bewering dat de moslims geen ander geloof dulden.

alpina
19 februari 2003, 14:15
Wil je juist weten waarom deze mensen de Islam verwerpen, bezoek dan de site. Ik ben alvast solidair met hen, wie volgt?



ik volg al zeker niet.
en daarbij , als jullie echt zo begaan zijn met mensen die hun geloof de rug keren waarom doe je dat niet met de katolieken de het zelfde doen die zijn toch in de meerderheid.
waarom steun je de mensen niet in je eigen land?
[/quote]

Hebben de katholieken dan problemen om hun geloof de rug toe te keren zonder dat ze door de gehele gemeenschap vies bekeken worden? In Belgie is het als maar normaler om niet-katholiek te zijn maar in sommige Islamitische landen is het helemaal niet zo vanzelfsprekend om de Islam de rug toe te keren.

Pat
19 februari 2003, 21:50
ik volg al zeker niet .

Of u al dan niet volgt, dat is aan u. Op de website is er alvast ruimte voor kritiek. Er zijn zelfs discussies tussen Westerlingen (niet-moslims), die de Islam verdedigen en Arabische ex-moslims die de Islam verwerpen. Surrealistisch, niet?

en daarbij als je toch mensen wil steunen die hun geloof de rug toekeren waarom steun je dan de katholieken niet in je eigen land die het zelfde doen met hun geloof.

Ik heb het katholieke geloof de rug toegekeerd en net zoals ik zijn er velen die dat ook moeiteloos gedaan hebben. In vele gezinnen is het trouwens gebruikelijk dat de zoon of dochter, na de lagere school, zelf mag kiezen of hij/zij al dan niet godsdienst of zedenleer gaat volgen. De Kerk heeft haar greep op de maatschappij grotendeels verloren en in de plaats daarvan kregen we vrijheid van meningsuiting (al is ook dat weer relatief). Ik hoef alvast niet te vrezen voor reacties van andere Christenen noch riskeer ik de doodstraf voor wegens Godslastering. Kortom ik zie er, eerlijk gezegd, het nut niet van in om een groep op te richten voor ex-christenen.

waarom juist de moslims?

Er zijn Moslims die twijfelen en dan zijn er diegene die, na lang nadenken, toch de stap zetten. Ex-moslims vormen een gevaar voor de Islam en zijn niet geliefd. In de Arabische regimes kunnen ze vervolgd worden wegens hun ongeloof. De sancties die hierop staan variëren van celstraffen tot executies of zelfs het afhakken van een hand. Bovendien rust er een zware maatschappelijke druk op hen: Familie, vrienden en buren zullen hun houding steevast afkeuren en soms moeten ze zelfs vrezen voor gewelddadige reacties. De doelstellingen van Faithfreedom zijn velerlei: de echte Islam met de daaraan gekoppelde gevaren aan de buitenwereld tonen, een ontmoetingsplaats zijn voor ex-moslims. Informatie verschaffen aan zij die twijfelen aan hun geloof, de schending van de mensenrechten in de betreffende landen aanklagen.

er zijn veel meer ex-katholieken die hun geloof verwerpen.

Het is onmogelijk om zoiets na te gaan. In de Arabische landen zijn niet gelovigen verplicht om te doen ‘alsof’ voor redenen die ik hierboven reeds vermeld heb. In Iran zit groeit het aantal ongelovigen langzaam maar zeker en ook in andere landen zal dat het geval zijn. Er is echter een groot verschil: in de Arabische wereld, net als in het Oostblok van de jaren ’70, probeert men dit potje dicht te houden. Indien Arabieren of Iraniërs zich vestigen in een westers land, moeten ze nog steeds uitkijken wat ze doen. Bij ons zijn er vrijzinnige verenigingen en is er een volledige openheid. Of er meer of minder ex-katholieken zijn, is slechts een indruk. Ik zou zeggen, hoe meer vrijdenkers hoe beter, ongeacht hun oude geloof.

in libanon, syrie, palestina, egypte leven veel katolieken tussen een meerderheid van moslims die niet vervolgd worden . dus je moet niet afkomen met de bewering dat de moslims geen ander geloof dulden.

In Palestina en meerbepaald in Betlehem worden Christenen met rust gelaten. Het zou trouwens getuigen van zeer slechte PR indien men daar Christenen zou discrimineren: de hele wereld kijkt immers toe op Palestina. Arafat maakt handig gebruik van de plaatselijke Kerk om zo het Westen gunstig te stemmen.

Origineel was Libanon een Christelijk land: 100 jaar geleden waren er 60% Christenen en 40% Moslims. Ondertussen is de situatie gewijzigd naar 40% Christenen en 60% Moslims. Christenen worden aangemoedigd om zich te bekeren tot Moslim in ruil voor privileges. De Libanese president (een corrupt man trouwens) is dan wel Christen maar het land wordt in bedwang gehouden door het grotere Syrië. De Syrische militairen zijn er alom vertegenwoordigd maar de Libanese Moslim meerderheid vindt dat niet erg omdat zo de druk op de Christelijke minderheid systematisch wordt opgedreven. Over Syrië gesproken: Indien daar een bekeerd christen door een familielid vermoord wordt, dan wordt hij automatisch vrijgepleit.

Deze site heeft als onderwerp: de vervolging van de Kopten in Egypte:
http://www.copts.com/


In Saoudi Arabië volstaat het bezit van een bijbel of kruisbeeld om het land uitgezet te worden. In Iran worden niet-moslims, (al dan niet christenen) met de regelmaat van de klok omgebracht. In Indonesië worden christenen gediscrimineerd door de overheid en zijn ze regelmatig slachtoffer van militair geweld. En dan spreek ik nog niet over Soedan, Pakistan en alle andere landen.

Communisme en Islam: beide politieke ideologieën vormen de belangrijkste doodsoorzaak bij vervolgde Christenen en dan moet u weten dat het Christendom een voorkeursbehandeling krijgt ten opzichte van andere geloofsovertuigingen.

circe
19 februari 2003, 22:11
Deze site heeft als onderwerp: de vervolging van de Kopten in Egypte:
http://www.copts.com/

Nomad, zuiver ter informatie:

Toen ik in 1996 Egypte bezocht (gewoon toerist, bootje op, nijl afvaren, tempels bezoeken), kon ik het niet laten om mijn standaard "ik wil kennismaken met de 'inboorlingen'" attitude te volgen.
Mede daarom kwam ik in contact met de 'office manager' (of hoe je het wil noemen) van het hotel waar ik nadien een weekje rust zocht.
Toen we samen op een terrasje zaten, vertelde hij me ineens, MET GEDEMPTE STEM?, dat hij koptisch christen was. En wij, je weet wel, 'vrije blije Belgen' riepen allemaal met onze 'aangeleerde bescheidenheid': "oh ja? zijn er nog vele CHRISTENEN hier?"

Wel, die mens kroop bijna onder tafel van schrik! Want zijn baas was ondertussen met mij een praatje aan het maken! DIE MOCHT DAT NIET WETEN! Anders zou hij zijn job kunnen verliezen!

Dit heb ik dus zelf meegemaakt.

Niet van het internet geplukt, gewoon zelf van mijn stoel gevallen van verbazing dat zulke toestanden anno 1996 NOG BESTONDEN!
Er was dus geen enkele aanleiding waarom die 'office manager' daarover zou moeten beginnen. Toen zijn baas terug weg was heeft hij ons meer verteld, dat ze dus echt heel ondergronds moesten hun godsdienst beleven, en daar zeker geen ruchtbaarheid aan geven.
Misschien begon hij er wel over omdat de koptische christenen in Egypte anders nergens geen stem hadden? En wij als toeristen dit wel konden doorvertellen?

dus ga er allemaal maar niet te licht over hoor.

Ter info:
http://www.metimes.com

onder 'censored items' kan je ook het verhaal vinden van een koptisch christen in Egypte!

Islam is toch oo zoo tolerant voor andere levensovertuigingen!