PDA

View Full Version : DHL wacht niet langer op treuzelende Belgische politici


John Stufflebeam
14 september 2004, 10:52
DHL lijkt genoeg te hebben van onze treuzelende politici. Het bedrijf overweegt om haar Europees sorteercentrum niet in Zaventem te vestigen. Daardoor zou de luchthaven naast 16.000 nieuwe jobs grijpen. bovendien zijn de 3000 huidige jobs bedreigd.

Verhofstadt heeft om onbegrijpelijke redenen het Brussels gewest vetorecht gegeven in het dossier, en Brussel lijkt van plan om dit vetorecht te gebruiken.

Heelwat politici willen DHL nu weg uit Zaventen: Onckelinckx (PS), Picqué (PS), Van Cauwenberghe (PS) en Mangain (MR - FDF).

Een oplossing is nochtans simpel: De Vlaamse regering, en de provincie Vlaams-Brabant passen de exploitatievergunning van Zaventem aan, en garanderen DHL dat het bedrijf mag blijven groeien.

De regering Leterme deinst hiervoor echter terug.

Knuppel
14 september 2004, 11:02
Franstalige politici die het in Vlaanderen voor het zeggen hebben?

Wat maak je me nu wijs?

ICE-MAN
14 september 2004, 11:18
sinds 1830 is er dus nog "niks" voor verandering vatbaar hier in ons "petit paradis de Belgique"


ja de vlamingen zullen niet slim genoeg zijn zeker om zélf te beslissen, de waalse bourgeoisie doet het dan maar..... "c'est qu'ils sont plus malins peut-être ?";-)

jef
14 september 2004, 11:20
Franstalige politici die het in Vlaanderen voor het zeggen hebben?

Wat maak je me nu wijs?Is dat dan altijd zo niet geweest?

Spolpoel
14 september 2004, 11:39
DHL lijkt genoeg te hebben van onze treuzelende politici. Het bedrijf overweegt om haar Europees sorteercentrum niet in Zaventem te vestigen. Daardoor zou de luchthaven naast 16.000 nieuwe jobs grijpen. bovendien zijn de 3000 huidige jobs bedreigd.

Verhofstadt heeft om onbegrijpelijke redenen het Brussels gewest vetorecht gegeven in het dossier, en Brussel lijkt van plan om dit vetorecht te gebruiken.

Heelwat politici willen DHL nu weg uit Zaventen: Onckelinckx (PS), Picqué (PS), Van Cauwenberghe (PS) en Mangain (MR - FDF).

Een oplossing is nochtans simpel: De Vlaamse regering, en de provincie Vlaams-Brabant passen de exploitatievergunning van Zaventem aan, en garanderen DHL dat het bedrijf mag blijven groeien.

De regering Leterme deinst hiervoor echter terug.
Onbegrijpelijk! Vlaanderen is bereid 19.000 jobs op te offeren om hun franskiljone leenheren te plezieren.

Knuppel
14 september 2004, 12:09
Onbegrijpelijk! Vlaanderen is bereid 19.000 jobs op te offeren om hun franskiljone leenheren te plezieren.
Ik denk dat het eerder welbepaalde 'Vlaamse' politici zijn...

gm10
14 september 2004, 12:10
Onbegrijpelijk! Vlaanderen is bereid 19.000 jobs op te offeren om hun franskiljone leenheren te plezieren.
WAT VOOR PLEZIER BELEVEN DIE FRANSKILJONE HEREN HIER AAN?

het profitariaat in wallonie wordt toch onderhouden via vlaamse jobs volgens jullie?

als dhl uit belgie weggaat, is dit volledig op conto van een kleine minderheid der vlamingen te wijten
vergis je dus niet in vijand

Spolpoel
14 september 2004, 12:23
WAT VOOR PLEZIER BELEVEN DIE FRANSKILJONE HEREN HIER AAN?

het profitariaat in wallonie wordt toch onderhouden via vlaamse jobs volgens jullie?

als dhl uit belgie weggaat, is dit volledig op conto van een kleine minderheid der vlamingen te wijten
vergis je dus niet in vijand
Noppes, Brussel ligt dwars en ook de rand-burgemeesters (bv burgemeester Kubla uit Waterloo) zijn hard bezig met tegenwerkmaneuvers.
De uitbreiding van DHL betekent nu eenmaal meer hinder voor Brussel en randgebieden, in het bijzonder voor de Europese villawijken aldaar. Precies het volkje dat de franskijonen willen slijmen met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen in 2006. De franstalige partijen kiezen allemaal voor electorale berekening, in het bijznder in de Vlaamse Rand, en niet voor jobs. En zoals u het goed zegt, wat kan hen 10.000 jobs schelen als de Vlaamse belastingbetaler toch steeds verplicht is de Waalse facturen bij te passen en de gevolgen van het Waals en Brussels wanbeleid te blijven financieren. U weet wel, dat wat zij 'solidarité' noemen.

Turkje
14 september 2004, 12:24
als dhl uit belgie weggaat, is dit volledig op conto van een kleine minderheid der vlamingen te wijten

Yep, want het is net de 10% Vlamingen in Brussel die er daar de geluidsnormen hebben doorgekregen :lol: Het zijn net de 10% Vlamingen in Brussel die altijd al tegen het spreidingsplan zijn geweest, met de Vlaming Mangain op kop :lol: Het is ook net de Vlaamse Onkelinckx geweest die Bierset deze week nogmaals als alternatief had geopperd :lol: En het is het Waals-Belgische Biac geweest met de Waal Vandenbossche als GB die de milieuvergunning dermate heeft verruimd opdat DHL kon blijven, ondanks de protesten van al die Brusselse Vlamingen :lol:

Knuppel
14 september 2004, 12:26
WAT VOOR PLEZIER BELEVEN DIE FRANSKILJONE HEREN HIER AAN?

Bestonden er in lang vervlogen tijden geen plannen voor een nieuwe luchthaven in Bierset?

Misschien werd die hoop nooit helemaal begraven maar schreeuwen die slimme Walen dit niet van de daken?

Als Vlaanderen platzak is kunnen de Walen nog altijd onderdak zoeken in la douce France, hé?

Dat Vlaanderen platzak achterblijft is dan toch mooi meegenomen, ja toch?

Herr Flick
14 september 2004, 12:36
DHL lijkt genoeg te hebben van onze treuzelende politici. Het bedrijf overweegt om haar Europees sorteercentrum niet in Zaventem te vestigen. Daardoor zou de luchthaven naast 16.000 nieuwe jobs grijpen. bovendien zijn de 3000 huidige jobs bedreigd.

Verhofstadt heeft om onbegrijpelijke redenen het Brussels gewest vetorecht gegeven in het dossier, en Brussel lijkt van plan om dit vetorecht te gebruiken.

Heelwat politici willen DHL nu weg uit Zaventen: Onckelinckx (PS), Picqué (PS), Van Cauwenberghe (PS) en Mangain (MR - FDF).

Een oplossing is nochtans simpel: De Vlaamse regering, en de provincie Vlaams-Brabant passen de exploitatievergunning van Zaventem aan, en garanderen DHL dat het bedrijf mag blijven groeien.

De regering Leterme deinst hiervoor echter terug.

Okay, maar dan moeten die politiekers wel persoonlijk opdraaien voor de kosten, dat is nie meer als fair.

Tegendradigaard
14 september 2004, 12:38
Voor wanneer een krachtdadig Vlaams bestuur ?? Hallo Leterme ? Le Vieux CVP est de retour ?

Tegendradigaard
14 september 2004, 12:40
Is het godverdomme niet klotig dat wij werk voor 20.000 mensen zouden kwijt raken door het eeuwig getouwtrek en achterbakse maneuvers van de Waalse politici en van hun Vlaamse knechten.

Peace
14 september 2004, 12:47
De impact zal enorm zijn wanneer DHL uit België zou vertrekken. Wanneer er 20.000 banen enkel reeds daar zouden verdwijnen zonder rekening te houden met de banen die bij toeleverings- en onderhoudsbedrijven zouden verdwijnen.

Waarschijnlijk zal het gevolg zijn dat ons sociaal zekerheidssysteem dan op springen staat en niet meer in zijn huidige vorm kan behouden blijven.

Wij kunnen de socialisten dan enkel nog bedanken voor hun grote bijdrage in de afbraak aan werkgelegenheid en van ons sociaal zekerheidssysteem.

Dit land moet kostte wat kostte kapot gemaakt worden en daar zijn Di-Rupo en Stevaert alles aan aan het doen.

Ik kan enkel maar appeleren aan het gezonde mensenverstand van diegenen die nu nog op de socialisten stemmen om bij de volgende verkiezingen een einde aan die waanzin te maken.

Tegendradigaard
14 september 2004, 12:50
eigenlijk zouden we volgende verkiezingen allemaal op de SPa en PS moeten stemmen. Dan zouden die twee het zo naar de kloten helpen dat men Belgie dan zal splitsen ?

Raven
14 september 2004, 13:29
Beste socialistische vrienden van de SP-A, u hebt Zaventem beroofd van 16.000 jobs. Laat het nieuws bekend raken!

gm10
14 september 2004, 13:35
Noppes, Brussel ligt dwars en ook de rand-burgemeesters (bv burgemeester Kubla uit Waterloo) zijn hard bezig met tegenwerkmaneuvers.
De uitbreiding van DHL betekent nu eenmaal meer hinder voor Brussel en randgebieden, in het bijzonder voor de Europese villawijken aldaar. Precies het volkje dat de franskijonen willen slijmen met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen in 2006. De franstalige partijen kiezen allemaal voor electorale berekening, in het bijznder in de Vlaamse Rand, en niet voor jobs. En zoals u het goed zegt, wat kan hen 10.000 jobs schelen als de Vlaamse belastingbetaler toch steeds verplicht is de Waalse facturen bij te passen en de gevolgen van het Waals en Brussels wanbeleid te blijven financieren. U weet wel, dat wat zij 'solidarité' noemen.ten eerste, meer dan de helft van de eu-ambtenaren woont niet eens in brussel

ten tweede, je snapt niks van hoe wallonie zijn geld krijgt
als het bnp van belgie zakt of stagneert (wat bij het verlies van 19.000 jobs niet ondenkbaar is), zal wallonie automatisch MINDER geld krijgen

het lijkt mij dan ook dat je eerst de schuldige aanduidt en pas achteraf argumenten zoekt om die keuze te rechtvaardigen
ben je toevalling un flamingant?

gm10
14 september 2004, 13:41
Is het godverdomme niet klotig dat wij werk voor 20.000 mensen zouden kwijt raken door het eeuwig getouwtrek en achterbakse maneuvers van de Waalse politici en van hun Vlaamse knechten.
ik herinner er je graag aan dat de enige die hier schuldig zijn, de belachelijke plassers uit de vorige vlaamse regering zijn
90% van de vlamingen kon het geen barst schelen dat vluchten uit zaventem niet boven brussel vlogen, integendeel de meeste vonden het correct dat je zo weinig mogelijk mensen probeert te storen
de vlaamse regering heeft zich op een onwaarschijnlijk naieve manier een verlies/verlies positie gezet: jobs verliezen of hun gezicht verliezen
het lijkt er op dat het het ergste zal zijn: de jobs

het lijkt mij meer en meer dat vlaanderen niet in staat is een leidende rol te spelen in belgie
men stelt zich steeds op als slachtoffer, wat in deze context meer dan belachelijk is: probeert men de boel te sussen ipv te doen alsof dat de boze franstaligen hen weer een loer proberen te draaien, dat was er geen vuiltje aan de lucht geweest

gm10
14 september 2004, 13:42
Bestonden er in lang vervlogen tijden geen plannen voor een nieuwe luchthaven in Bierset?
Ja, maar dat is al lang van de baan.

Misschien werd die hoop nooit helemaal begraven maar schreeuwen die slimme Walen dit niet van de daken?
Natuurlijk :roll:

Als Vlaanderen platzak is kunnen de Walen nog altijd onderdak zoeken in la douce France, hé?
jij kent niks van de walen

Dat Vlaanderen platzak achterblijft is dan toch mooi meegenomen, ja toch?
waarom? wie gaat hen dan onderhouden? de walen willen niet bij de fransen he kameraad

Herr Flick
14 september 2004, 13:45
Is het godverdomme niet klotig dat wij werk voor 20.000 mensen zouden kwijt raken door het eeuwig getouwtrek en achterbakse maneuvers van de Waalse politici en van hun Vlaamse knechten.
Het is gewoon te zot voor woorden, ik snap trouwens niet waarom ge zo kortzichtig kunt zijn, !

ik zou het trouwens nog anders durven stellen, stel dat Zaventem in wallonie zou liggen, en het zou 20 000 waalse jobs kosten zou ik het even idioot vinden !

temeer daar niemand echt last heeft van die vliegers en dat die idiooten die er echt last van hebben, speciaal onder die luchthaven zijn komen wonen voor de goeiekope grond !

Dit is gewoon te zot voor woorden...

Als ge naast ne varkensstal gaat wonen moete toch ook nie gaan klagen dat het stinkt hé, !

Pietje
14 september 2004, 13:50
Het is gewoon te zot voor woorden, ik snap trouwens niet waarom ge zo kortzichtig kunt zijn, !

ik zou het trouwens nog anders durven stellen, stel dat Zaventem in wallonie zou liggen, en het zou 20 000 waalse jobs kosten zou ik het even idioot vinden !

temeer daar niemand echt last heeft van die vliegers en dat die idiooten die er echt last van hebben, speciaal onder die luchthaven zijn komen wonen voor de goeiekope grond !

Dit is gewoon te zot voor woorden...

Als ge naast ne varkensstal gaat wonen moete toch ook nie gaan klagen dat het stinkt hé, !
Idd (en ik werk er al lang genoeg om het te weten). De luchthaven, staat er van in 1958 !!!. Al die "klagers" uit Steenokkerzeel, Tervuren, Nossegem..............zijn er NADIEN komen wonen, en kochten idd die gronden aan zeer aantrekkelijke prijzen. Zet een luchthaven in "de woestijn", en vijf jaar later, is er een "oase" rond, die op hun beurt kunnen beginnen klagen 8)

Herr Flick
14 september 2004, 13:55
ik herinner er je graag aan dat de enige die hier schuldig zijn, de belachelijke plassers uit de vorige vlaamse regering zijn
90% van de vlamingen kon het geen barst schelen dat vluchten uit zaventem niet boven brussel vlogen, integendeel de meeste vonden het correct dat je zo weinig mogelijk mensen probeert te storen
de vlaamse regering heeft zich op een onwaarschijnlijk naieve manier een verlies/verlies positie gezet: jobs verliezen of hun gezicht verliezen
het lijkt er op dat het het ergste zal zijn: de jobs

het lijkt mij meer en meer dat vlaanderen niet in staat is een leidende rol te spelen in belgie
men stelt zich steeds op als slachtoffer, wat in deze context meer dan belachelijk is: probeert men de boel te sussen ipv te doen alsof dat de boze franstaligen hen weer een loer proberen te draaien, dat was er geen vuiltje aan de lucht geweest

Kijk het ging meer dan 50 jaar goed, dagelijkse vluchten, met machines die 10 keer lawaaiger waren dan degene die nu vliegen, geen mens die daarover kloeg.

Maar we zijn in het tijdperk der mietjes, begonnen ten tijde van paars 1 en alle sociale, linkse jan mijn klotens die denken dat ze interessant zijn beginnen te neuten over geluidsnormen en spreidingstoestanden, ...


Kijk iedereen heeft nut van die luchthaven, dus iedereen gaat er ook de last van dragen dus spreiden, ! en een bedrijf als DHL wegjagen omwille van een paar lullen van burgers die onder een luchthaven zijn gaan wonen en nu klagen dat er vliegers over hun dak scheren (bijlange nog zo erg nie als bv, in Oostende ) dat is gewoon onbegrijpelijk.

Als je land op Linate dan vliegde gewoon over woonwijken, ge vertrekt zelf naast ne woonwijk, ... Landende vliegtuigen op Deurne overvliegen ook de stad. In Amsterdam vliegen ze tussen de appartementsblokken, (allé er vlak over) maar hier moeten ze zonodig zagen en lullen over wa vliegerkes ...

gm10
14 september 2004, 15:30
Noppes, Brussel ligt dwars en ook de rand-burgemeesters (bv burgemeester Kubla uit Waterloo) zijn hard bezig met tegenwerkmaneuvers.
De uitbreiding van DHL betekent nu eenmaal meer hinder voor Brussel en randgebieden, in het bijzonder voor de Europese villawijken aldaar. Precies het volkje dat de franskijonen willen slijmen met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen in 2006. De franstalige partijen kiezen allemaal voor electorale berekening, in het bijznder in de Vlaamse Rand, en niet voor jobs. En zoals u het goed zegt, wat kan hen 10.000 jobs schelen als de Vlaamse belastingbetaler toch steeds verplicht is de Waalse facturen bij te passen en de gevolgen van het Waals en Brussels wanbeleid te blijven financieren. U weet wel, dat wat zij 'solidarité' noemen.
ik stel dus vast dat vlaanderen op eigen initiatief heeft besloten dat het niet verder wil met DHL
het enige wat brussel zegt is: als jullie het niet langer de baten en de kosten willen willen, fijn, maar jullie zullen niet de baten hebben en wij de kosten

er was geen enkele reden om dit op de federale agenda te brengen
indien de vlaamse regering had aanvaard dat je nu eenmaal niet 1 miljoen mensen kan wakker houden ipv 50.000, dan hadden we nu geen probleem gehad

gm10
14 september 2004, 15:33
Kijk het ging meer dan 50 jaar goed, dagelijkse vluchten, met machines die 10 keer lawaaiger waren dan degene die nu vliegen, geen mens die daarover kloeg.

Maar we zijn in het tijdperk der mietjes, begonnen ten tijde van paars 1 en alle sociale, linkse jan mijn klotens die denken dat ze interessant zijn beginnen te neuten over geluidsnormen en spreidingstoestanden, ...


Kijk iedereen heeft nut van die luchthaven, dus iedereen gaat er ook de last van dragen dus spreiden, ! en een bedrijf als DHL wegjagen omwille van een paar lullen van burgers die onder een luchthaven zijn gaan wonen en nu klagen dat er vliegers over hun dak scheren (bijlange nog zo erg nie als bv, in Oostende ) dat is gewoon onbegrijpelijk.

Als je land op Linate dan vliegde gewoon over woonwijken, ge vertrekt zelf naast ne woonwijk, ... Landende vliegtuigen op Deurne overvliegen ook de stad. In Amsterdam vliegen ze tussen de appartementsblokken, (allé er vlak over) maar hier moeten ze zonodig zagen en lullen over wa vliegerkes ...
bovendien zijn het de inwijkelingen die hierover klagen
de mensen die in de streek geboren zijn, hebben nauwelijks klachten

ik vind het eigenlijk onwaarschijnlijk dat de vlaamse regering hierop ingegaan is
bij mijn vlaamse vrienden heb ik heel weinig begrip opgetekend voor de houding van de vlaamse regering
het leek wel alsof ze electorale winst voor het blok vreesden als ze hun bek niet open deden

ICE-MAN
14 september 2004, 15:38
t'zou kunnen dat binnen afzienbare tijd, als DHL weg is uit Zaventem, het in Brussel wreed stillekes zou kunnen worden....... niks geluidsoverlast niet meer als die 19.000 die hun job zullen kwijt zijn den boel zullen platgeslagen hebben !;-)

gm10
14 september 2004, 15:41
t'zou kunnen dat binnen afzienbare tijd, als DHL weg is uit Zaventem, het in Brussel wreed stillekes zou kunnen worden....... niks geluidsoverlast niet meer als die 19.000 die hun job zullen kwijt zijn den boel zullen platgeslagen hebben !;-)
dat ze maar beginnen op het martelarenplein dan ;-)

ICE-MAN
14 september 2004, 16:16
dat ze maar beginnen op het martelarenplein dan ;-)
en dan de wetstraat ????????????? of direkt alles ??????????

gm10
14 september 2004, 16:21
en dan de wetstraat ????????????? of direkt alles ??????????
laat het ons beperken tot die vervallen gebouwen op het martelarenplein, als waarschuwing aan het adres van de vlaamse regering

en misschien komt er iets moois in de plaats van die gebouwen dan ;-)

Spolpoel
14 september 2004, 16:48
ten eerste, meer dan de helft van de eu-ambtenaren woont niet eens in brussel

ten tweede, je snapt niks van hoe wallonie zijn geld krijgt
als het bnp van belgie zakt of stagneert (wat bij het verlies van 19.000 jobs niet ondenkbaar is), zal wallonie automatisch MINDER geld krijgen

het lijkt mij dan ook dat je eerst de schuldige aanduidt en pas achteraf argumenten zoekt om die keuze te rechtvaardigen
ben je toevalling un flamingant?
Leer lezen beste.
De meeste eu-ambtenaren wonen in de rand, en die willen niet geconfronteerd worden door geluidshinder. U zal zich herinneren dat die eu-ers de FDF voor hun kar had gespannen om een hoop druk uit te oefenen om het spreidingsplan af te voeren. De waarde van hun villa's was immers in gevaar. En de FDF-ers maar schuimbekken over wat een geweldige kans dit was (is) : duizenden potentiële stemmen van evenveel niet-franstalige eu-ers die binnen gerijft kunnen worden als ze op maat bediend worden. Uit electorale berekening laat de de PS maar al te graag 10.000 jobs schieten.

Wallonië minder krijgen. Misschien wel, maar dat betekent dat de geldstromen vanuit Vlaanderen nog groter zullen worden. Immers de leefgelden en andere SZ-uitkeringen zijn niet geregionaliseerd. Het zal de Vlaamse belastingbetaler alweer zijn die de grotere groep chomeurs uit Waals-Brabant en Brussel zal mogen onderhouden.

Het lijkt erop dat u stront in uw ogen hebt.
Ben je toevallig franskiljoon? 8)

Turkje
14 september 2004, 16:52
@ gm10:

Ik weet niet waar uw info zou halen, maar er klopt werkelijk de ballen van.

1. Vroeger was er spreiding: niemand die kloeg.

2. Toen kwam er een zekere madame Durant, en die besloot alles te concentreren boven een paar Vlaamse gemeenten, ten voordele van Brussel waar op dat moment geluidsnormen wettelijk werden goedgekeurd waardoor het de facto onmogelijk werd om Brussel te overvliegen.

3. Daartegen is DERMATE VEEL protest gekomen vanuit Vlaanderen dat Durant met haar billen bloot is moeten afdruipen om hopelijk -en daar staan zowat alle Vlamingen achter- nooit meer een ministerpost te krijgen.

4. Om uit het slop te raken stelde de nieuwe minister van verkeer, B. Anciaux, een nieuw spreidingsplan voor. Heel Vlaanderen akkoord. Wie echter niet? Brussel natuurlijk. Er moest fameuze bemiddeling komen (de route Onkelinckx), een zekere O. Mangain (u kent hem wel, niet toevallig een Brusselse politicus) schold Anciaux zelfs uit voor fascist, enz.

5. DHL maakte daarna bekend dat ze misschien nog gingen uitbreiden. Reactie van de betrokken Vlaamse partijen: BIAC maakt ineens een milieuvergunning op voor extra nachtvluchten; de Vlaamse regering geeft te kennen dat jobs doorwegen. Het is echter op FEDERAAL niveau waar de beslissing telkens wordt doorgeschoven.

de Vexille
14 september 2004, 16:55
DHL heeft z'n beslissing reeds in juni genomen.
Ik heb daar enkele maanden geleden al op gewezen...

Nog een paar weken en alles wordt duidelijk.

Bierset komt hoe dan ook niet in de plannen voor. De Walenaars zijn ofwel ongelofelijk achterlijk, ofwel hebben ze een heel andere agenda (wat waarschijnlijker is).

gm10
14 september 2004, 17:00
Leer lezen beste.
De meeste eu-ambtenaren wonen in de rand, en die willen niet geconfronteerd worden door geluidshinder. U zal zich herinneren dat die eu-ers de FDF voor hun kar had gespannen om een hoop druk uit te oefenen om het spreidingsplan af te voeren. De waarde van hun villa's was immers in gevaar. En de FDF-ers maar schuimbekken over wat een geweldige kans dit was (is) : duizenden potentiële stemmen van evenveel niet-franstalige eu-ers die binnen gerijft kunnen worden als ze op maat bediend worden. Uit electorale berekening laat de de PS maar al te graag 10.000 jobs schieten.

Wallonië minder krijgen. Misschien wel, maar dat betekent dat de geldstromen vanuit Vlaanderen nog groter zullen worden. Immers de leefgelden en andere SZ-uitkeringen zijn niet geregionaliseerd. Het zal de Vlaamse belastingbetaler alweer zijn die de grotere groep chomeurs uit Waals-Brabant en Brussel zal mogen onderhouden.

Het lijkt erop dat u stront in uw ogen hebt.
Ben je toevallig franskiljoon? 8)
1. Opnieuw, wie heeft dit op de agenda gezet? Somers & co. De Walen hadden daar niks mee te zien.

2. Ik zie niet in hoe vlaanderen en zal in slagen met meer chomeurs de chomeurs van wallonie om te draaien. Ik dacht dat dit net een deel van de geldstroom uitmaakte.

3. Spreiding? Vroeger? Is dat zo? Ik woonde 10 jaar terug in Brussel, en merkte al evenveel van nachtvluchten als 2 jaar terug.

gm10
14 september 2004, 17:00
DHL heeft z'n beslissing reeds in juni genomen.
Ik heb daar enkele maanden geleden al op gewezen...

Nog een paar weken en alles wordt duidelijk.

Bierset komt hoe dan ook niet in de plannen voor. De Walenaars zijn ofwel ongelofelijk achterlijk, ofwel hebben ze een heel andere agenda (wat waarschijnlijker is).
ofwel zijn de vlamingen onwaarschijnlijk paranoide
wat nog het meest waarschijnlijk is ;-)

gm10
14 september 2004, 17:02
Het lijkt erop dat u stront in uw ogen hebt.
Ben je toevallig franskiljoon? 8)
Neen, Vlaming. Je eerste stelling is dus wellicht correct ;-)

Henry
14 september 2004, 18:18
Charles Picqué wil de nachtvluchten niet over Brussel omdat dan de waarde van de huizen zou kunnen verminderen. "200 jobs" zijn voor hem dat niet waard.


DHL heeft groot gelijk van te verhuizen.
We kunnen alleen maar hopen dat dit dossier de ogen zal openen van veel Vlamingen. De Waalse politiek is voor geen meter geïnteresseerd in goed bestuur of jobs. Het is een maffiose bende die alleen¨maar geld en macht wil.

Het wordt tijd dat Vlaanderen het kankergezwel wegsnijdt.

gm10
14 september 2004, 18:37
Charles Picqué wil de nachtvluchten niet over Brussel omdat dan de waarde van de huizen zou kunnen verminderen. "200 jobs" zijn voor hem dat niet waard.
blijkbaar heb je er problemen mee dat picque in het belang van bxl denkt
nu weet je hoe de walen zich moeten voelen als een vlaamse politicus weer eens oppert dat het in bgelang van vlaanderen is dat men dit of dat regionaliseert


DHL heeft groot gelijk van te verhuizen.
idd, Vlaanderen kan het niet aan


We kunnen alleen maar hopen dat dit dossier de ogen zal openen van veel Vlamingen. De Waalse politiek is voor geen meter geïnteresseerd in goed bestuur of jobs. Het is een maffiose bende die alleen¨maar geld en macht wil.

Het wordt tijd dat Vlaanderen het kankergezwel wegsnijdt.
kom kom, ik ben ook geen fan van het VB maar dit gaat me wat te ver

Knuppel
14 september 2004, 18:55
DHL heeft z'n beslissing reeds in juni genomen.
Ik heb daar enkele maanden geleden al op gewezen...

Nog een paar weken en alles wordt duidelijk.

Bierset komt hoe dan ook niet in de plannen voor. De Walenaars zijn ofwel ongelofelijk achterlijk, ofwel hebben ze een heel andere agenda (wat waarschijnlijker is).
Juni. De maand van de verkiezingen dus.
Moest het daarom stil blijven tot nu?

Bierset komt niet in de plannen voor van DHL.
En er is daar zoveel plaats plus goede wil van de plaatselijke politici om de boel een steuntje te geven???

De Walenaars zijn dus niet achtelijk maar ze hebben een andere agenda.

Heeft het iets met een ezelsstamp te maken omdat ze beseffen hoe laat het intussen is?

Of denken ze echt dat ze in Vlaanderen nog veel langer gaan kunnen zaaien wat ze enkel voor zichzelf wensen te oogsten?

Als de kunstmatige droogte blijft aanhouden zal er anders niet gek veel meer te oogsten zijn.

Niet voor de Vlamingen maar evenmin voor de 'Walenaars'.

Turkje
14 september 2004, 19:03
blijkbaar heb je er problemen mee dat picque in het belang van bxl denkt

Dus een verdwijnen van jobs in Zaventem is in het belang van Brussel? Rare redenering. Ik dacht nochtans dat vele van de jobs van DHL werd ingenomen door ongeschoold personeel, en laten ze daar net in Brussel een koppel te veel van hebben. Brussel heeft trouwens een werkloosheidscijfer om U tegen te zeggen. In het belang van Brussel dus?


nu weet je hoe de walen zich moeten voelen als een vlaamse politicus weer eens oppert dat het in bgelang van vlaanderen is dat men dit of dat regionaliseert

Mooi omdraaien van de feiten. Een meer waarheidsgetrouwe boutade zou eerder iets zijn in de richting van: "nu weet je nogmaals hoe de vlamingen zich moeten voelen omdat een waals politicus niet verder ziet dan zijn populistische neus lang is omdat hij weer eens alle lusten wilt zonder dat er lasten tegenover kunnen staan".

idd, Vlaanderen kan het niet aan


kom kom, ik ben ook geen fan van het VB maar dit gaat me wat te ver[/QUOTE]

gm10
15 september 2004, 09:42
Dus een verdwijnen van jobs in Zaventem is in het belang van Brussel? Rare redenering. Ik dacht nochtans dat vele van de jobs van DHL werd ingenomen door ongeschoold personeel, en laten ze daar net in Brussel een koppel te veel van hebben. Brussel heeft trouwens een werkloosheidscijfer om U tegen te zeggen. In het belang van Brussel dus?
ik ben biezonder verrast dat je niet snapt wat in het belang van brussel is: nachtrust natuurlijk


Mooi omdraaien van de feiten. Een meer waarheidsgetrouwe boutade zou eerder iets zijn in de richting van: "nu weet je nogmaals hoe de vlamingen zich moeten voelen omdat een waals politicus niet verder ziet dan zijn populistische neus lang is omdat hij weer eens alle lusten wilt zonder dat er lasten tegenover kunnen staan".
je zit er alweer naast

denk er nog eens over na

Knuppel
15 september 2004, 09:50
ik ben biezonder verrast dat je niet snapt wat in het belang van brussel is: nachtrust natuurlijk
Die krijgen ze

meer dan hun lief is zelfs

als Vlaanderen letterlijk aan de grond zit

en niet langer meer in staat is het hoge onderhoudsgeld voor het

eigen volk van Onckelinxks en co op te hoesten.

Fieseler
15 september 2004, 09:58
[QUOTE=gm10]ik ben biezonder verrast dat je niet snapt wat in het belang van brussel is: nachtrust natuurlijk

Inderdaad.
Daar zit waarheid in.
Met een werkloosheidscijfer dat hoger is dan de WTC moet je 's nachts goed slapen.
De laatste kriminaliteitscijfers verwijzen trouwens duidelijk naar een verschuiving van de inbraken van nacht naar dag.

gm10
15 september 2004, 10:10
Die krijgen ze

meer dan hun lief is zelfs

als Vlaanderen letterlijk aan de grond zit

en niet langer meer in staat is het hoge onderhoudsgeld voor het

eigen volk van Onckelinxks en co op te hoesten.
wat een zelfvertrouwen

Knuppel
15 september 2004, 10:11
Realisme.

In zelfvertrouwen zijn de Franstaligen niet te kloppen....

gm10
15 september 2004, 10:18
Realisme.

In zelfvertrouwen zijn de Franstaligen niet te kloppen....
pffffff

zo blijven we bezig natuurlijk

Herr Flick
15 september 2004, 10:46
ofwel zijn de vlamingen onwaarschijnlijk paranoide
wat nog het meest waarschijnlijk is ;-)

DHL is gelijk aan Deutsche Post, ...

We weten allemaal dat het Geografische midden van europa is opgeschoven naar het oosten.


DHL moet winst maken, en moet zo snel mogelijk een pakske van punt A naar punt B kunnen brengen, ...

Hoe denkte nu dat dat het snelst gaat, ...

Daarvoor moet uwen hub dus zo goed mogelijk in het midden liggen op een goeie moderne luchthaven, waar er geen enkel probleem is ivm met slots en nachtvluchten...

Pakskes worden nu eenmaal 's nachts verstuurd want ze moeten 's anderdaags terplaatse zijn.


1+1= nog altijd 2 of ge da nu leuk vindt of niet, ...

Herr Flick
15 september 2004, 10:49
DHL = Deutsche Post dus Duitsland, en dat is ook het Geografische midden, en in Leipzich zullen ze maar wat blij zijn met een paar Duizend jobs, ...

Herr Flick
15 september 2004, 10:49
DHL = Deutsche Post dus Duitsland, en dat is ook het Geografische midden, en in Leipzig zullen ze maar wat blij zijn met een paar Duizend jobs, ...

Peace
15 september 2004, 11:22
In het Belang van Limburg vond ik de onderstaande tekst.

Indien dit waar is, dan gaan de gevolgen voor België enorm zijn. Waarschijnlijk zelfs zo erg dat het huidige sociale zekerheidsstelsel niet meer kan behouden blijven.

Deze paarse regering heeft in de jaren dat ze hier de scepter zwaait dit land reeds zover ten gronde weten te richten dat dit enorme gevolgen voor onze welvaart gaat hebben.

Vooral de socialisten zijn dit land totaal naar de verdommenis aan het helpen. Van ongeveer een der welvarendste landen ter wereld zullen wij waarschijnlijk een aardig stuk gaan zakken.

Misschien een voorstel voor deze regering. Tracht een meerderheids participatie of ten minste een blokkeringsmeerderheid te verwerven In DHL om het vertrek van deze onderneming te kunnen tegenhouden. DHL laten vertrekken kost stukken meer.

DHL heeft beslist naar Leipzig te vertrekken"
Ondanks de ontkenningen van DHL Brussel, zeggen goed geïnformeerde bronnen aan de krant La Libre Belgique dat het koerierbedrijf reeds beslist heeft zijn Europees centrum in de Duitse stad Leipzig te installeren. "Het is Deutsche Post, eigenaar van DHL, die beslist en haar wens om het Europees centrum van DHL in Leipzig te vestigen is geen geheim meer. Er zijn al terreinen aangekocht. De beslissing is reeds genomen en men wacht nu op de voorwaarden van de Belgische regering om te kunnen zeggen dat het haar fout is dat DHL zich niet had kunnen ontwikkelen in Zaventem", zegt een anonieme bron in de Brusselse krant.

Turkje
15 september 2004, 14:01
ik ben biezonder verrast dat je niet snapt wat in het belang van brussel is: nachtrust natuurlijk


:lol: Ik hoop uit de grond van mijn hart dat bovenstaande als grap bedoeld is.

doornroosje
15 september 2004, 14:47
aan gm10,ik begrijp dat nachtrust belangrijk is,maar werk is dat ook.
Dat de Brusselse regering dwars ligt zal meer met geld te maken hebben dan met de bezorgdheid om de nachtrust van de mensen.
Ze zullen proberen iets uit de brand te slepen,om dan alsnog toe te geven!
Spijtig genoeg komen nu alle communotaire standpunten aan bod,en met BHV erbij zullen de spanningen nog meer oplopen.
Wallonie,Brussel en Vlaanderen zullen sowieso tot en soort van overeenkomst moeten komen,of de regering valt,en ik laat u 3 keer raden wie daar politiek het meeste zal bij winnen.
Langs Vlaamse kant het VB en langs Brusselse en Waalse zijde de PS,Dus zal blijken dat Brussel en Wallonie meer gemeen hebben dan tot nu toegegeven.
DIt zou wel eens kunnen leiden tot communotaire ruzie die zin weerga niet heeft.
Het voordeel voor Vlaanderen zou natuurlijk zijn Dat de geldstroom naar Wallonie zou stilvallen,en het nadeel van Wallonie zou dan zijn dat ze zelf maar moeten opdraaien voor hun kosten.
DI Rupo weet goed dat hij dit niet uit de hand mag laten lopen,wees gerust hij weet ook wat er aan vasthangt.
Wat ik ook gelezen heb is dat het niet zo goed gaat met de Brusselse financieen,zullen zij zich wagen aan een risicovol avontuur? T'is nog maar de vraag he?
Dat Vlaanderen ook al niet van de toren moet blazen met hun lege kas mag ook duidelijk zijn.
Slotsom: Geen van de 3 heeft geld op overschot om domme dingen te doen.
En dan zoveel werkplaatsen laten verloren gaan? het zou me verwonderen.
Doen ze het toch zullen ze er politiek op afgerekend worden.

gm10
15 september 2004, 16:54
:lol: Ik hoop uit de grond van mijn hart dat bovenstaande als grap bedoeld is.
neen, ik was biezonder verrast dat je dat niet wist
aangezien nauwelijks brusselaars er zouden een job vinden/zoeken, was volgende uitspraak niet al te clever

"Ik dacht nochtans dat vele van de jobs van DHL werd ingenomen door ongeschoold personeel, en laten ze daar net in Brussel een koppel te veel van hebben. Brussel heeft trouwens een werkloosheidscijfer om U tegen te zeggen. In het belang van Brussel dus?"

Knuppel
15 september 2004, 20:47
aan gm10,ik begrijp dat nachtrust belangrijk is,maar werk is dat ook.
Dat de Brusselse regering dwars ligt zal meer met geld te maken hebben dan met de bezorgdheid om de nachtrust van de mensen.
Ze zullen proberen iets uit de brand te slepen,om dan alsnog toe te geven!
Spijtig genoeg komen nu alle communotaire standpunten aan bod,en met BHV erbij zullen de spanningen nog meer oplopen.
Wallonie,Brussel en Vlaanderen zullen sowieso tot en soort van overeenkomst moeten komen,of de regering valt,en ik laat u 3 keer raden wie daar politiek het meeste zal bij winnen.
Langs Vlaamse kant het VB en langs Brusselse en Waalse zijde de PS,Dus zal blijken dat Brussel en Wallonie meer gemeen hebben dan tot nu toegegeven.
DIt zou wel eens kunnen leiden tot communotaire ruzie die zin weerga niet heeft.
Het voordeel voor Vlaanderen zou natuurlijk zijn Dat de geldstroom naar Wallonie zou stilvallen,en het nadeel van Wallonie zou dan zijn dat ze zelf maar moeten opdraaien voor hun kosten.
DI Rupo weet goed dat hij dit niet uit de hand mag laten lopen,wees gerust hij weet ook wat er aan vasthangt.
Wat ik ook gelezen heb is dat het niet zo goed gaat met de Brusselse financieen,zullen zij zich wagen aan een risicovol avontuur? T'is nog maar de vraag he?
Dat Vlaanderen ook al niet van de toren moet blazen met hun lege kas mag ook duidelijk zijn.
Slotsom: Geen van de 3 heeft geld op overschot om domme dingen te doen.
En dan zoveel werkplaatsen laten verloren gaan? het zou me verwonderen.
Doen ze het toch zullen ze er politiek op afgerekend worden.
Goeie analyse.

En als de regering niet over DHL valt, doet ze dat wel over iets anders.

Pas bij de vorming van de volgende regering zal de bom voorgoed barsten.

Een volgende, federale regering zoals we die gewend zijn komt er niet meer in Belgique.

illwill
15 september 2004, 21:05
DHL gaat weg uit Zaventem! Willen we nu eens een wedje maken? Ben er zeker van dat ze al beslist hebben, je denkt toch niet dat zulk bedrijf zolang gaat wachten op dergelijke beslissingen van een sukkellende regering die al jaren niet weten wat te beslissen over de nachtvluchten. Alsof ze dat risico gaan nemen voor eventuele beslissingen in de toekomst. LOL, zo dom zijn ze nu ook weer niet hoor die Duitsers.

Knuppel
15 september 2004, 21:19
Inderdaad.

Vijf jaar zo'n bedrijf met zijn voeten spelen is een beetje te lang.

15-09-2004


Hoe lang sleept dat dossier nu al aan? Wanneer krijgt het pakjesbedrijf eindelijk duidelijkheid over wat in dit land kan en mag? De soap rond de nachtvluchten duurt intussen al bijna vijf jaar.

Eerste minister Guy Verhofstadt heeft het Brussels Gewest opgeroepen zich verantwoordelijk op te stellen in het dossier van de nachtvluchten. De werknemers van DHL vrezen namelijk dat het koeriersbedrijf binnenkort gedeeltelijk of helemaal naar het buitenland trekt. Met massaal jobverlies tot gevolg.

Eerst dit. Indien er nu en dan onheilspellende berichten uitlekken over de toekomst van DHL in ons land, dan kan je er donder op zeggen dat die vanuit het bedrijf zélf worden verspreid. Nu en dan dreigen met een sluitingsscenario kan politieke goodwill, toegevingen én gunsten opleveren. Eigenlijk komt het min of meer neer op chantage. Dat is niet fraai. Maar langs de andere kant begrijpen we DHL ook wel een beetje.

Hoe lang sleept dat dossier nu al aan? Wanneer krijgt het pakjesbedrijf eindelijk duidelijkheid over wat in dit land kan en mag? De soap rond de nachtvluchten duurt intussen al bijna vijf jaar.

Even het geheugen opfrissen. Het was toenmalig minister van Verkeer Isabelle Durant die eind december 1999 de kat de bel aanbond. Terwijl de collega’s rond de kerstboom zaten, vaardigde zij stiekem een verbod op nachtvluchten uit.

Guy Verhofstadt floot haar terug, en trok het dossier naar zich toe. Dat wil zeggen: hij gaf het aan zijn kabinetschef Luc Coene. Een niet onbelangrijk detail omdat Luc Coene in Tervuren woont, en dus aan zijn eigen nachtrust dacht. Eigen bed eerst. Er werd van alles beloofd. Onteigeningen, isolatiepremies, stille vliegtuigen, metingen en studies. Vooral studies. Maar in feite kwam daar allemaal weinig van in huis.

Intussen had de Vlaamse regering een akkoord gesloten over een concentratie van de nachtvluchten via een noordelijke corridor. En toen gingen de poppen pas echt aan het dansen. De Vlaamse bewoners van de noordrand kwamen massaal in actie. DHL gooide nog wat olie op het vuur door met uitbreidingsplannen uit te pakken. Tegenprestatie voor meer lawaai: duizenden jobs.

De regering zat met de handen in het haar. Als je aan de bevolking 200.000 extra jobs belooft tegen 2007, gooi je een dergelijk aanbod niet zomaar in de prullenmand. Maar de excellenties vonden geen antwoord. En dat hebben ze nog altijd niet. Het ene na het andere plan werd gelanceerd en weer afgeblazen. Eerder werd beloofd dat DHL in september, dus deze maand, bescheid zou krijgen. Maar het ziet er niet naar uit dat er veel eensgezindheid is binnen de coalitie.

De Franstaligen, in het bijzonder de Brusselse Franstaligen, liggen dwars. Zij denken aan de nachtrust van de hoofdstedelingen én aan de waarde van het vastgoed in Brussel. Bovendien hopen zij - door van Zaventem verboden gebied te maken - DHL er alsnog toe te bewegen naar Wallonië te verhuizen zodat dáár extra banen worden geschapen.

Zo zitten we weer in communautair vaarwater. Daar komt tegenwoordig elk ernstig dossier in dit land terecht. De prijs die we hiervoor betalen is zwaar: een onzeker, slecht investeringsklimaat, en niet alleen voor DHL.

Foundation
15 september 2004, 21:19
De enige reden waarom er zoveel gebakkelei mogelijk is is door het feit dat er uberhaupt gewesten best�*�*n, die zelf hun geluidsnormen mogen regelen. Maar dat men zich met onze staatsstructuur in de eigen voeten heeft geschoten, is al langer bekend. In een unitaire staat had DHL al lang zekerheid kunnen hebben, want het is in het belang van alle Belgen dat zij blijft.

Echter, het ligt nu volledig bij Leterme en zijn ploeg om het bedrijf initieel zekerheid te geven. Die doen dat niet, uit angst voor de Vlaamse randbewoners (btw, de grootste mekkeraars zijn de Nederlandstaligen daar). Deze terughoudendheid is enkel en alleen op het conto van de Nederlandstalige politici te schrijven, die u verkozen heeft.

Knuppel
15 september 2004, 21:24
In een unitaire staat had DHL al lang zekerheid kunnen hebben, want het is in het belang van alle Belgen dat zij blijft.

Je beseft het wellicht niet maar ook in het federale Belgique is het in het belang van alle Belgen dat het in Vlaanderen goed gaat....

Knuppel
15 september 2004, 21:28
En voor wie nog niet wist wat de bedoeling van Foundation was:
Stem BUB voor zekerheid, voor DHL,en voor Vlaanderen! :rofl:

gm10
15 september 2004, 23:06
Je beseft het wellicht niet maar ook in het federale Belgique is het in het belang van alle Belgen dat het in Vlaanderen goed gaat....
vlaanderen wou federalisme om zijn belangen beter te kunnen beheren, well guess what, dat doen WAL en BXL ook
hoe dom kan je eigenlijk zijn? denkt VL nu echt dat WAL en BXL regionalising op regionalisering gaan slikken zonder aan hun eigen belang te denken?

Turkje
16 september 2004, 12:53
neen, ik was biezonder verrast dat je dat niet wist
aangezien nauwelijks brusselaars er zouden een job vinden/zoeken, was volgende uitspraak niet al te clever

"Ik dacht nochtans dat vele van de jobs van DHL werd ingenomen door ongeschoold personeel, en laten ze daar net in Brussel een koppel te veel van hebben. Brussel heeft trouwens een werkloosheidscijfer om U tegen te zeggen. In het belang van Brussel dus?"
:twisted:

Dat ze dan al die Brusselaars maar verhuizen naar de Ardennen: nachtrust genoeg aldaar, en zeker heel weinig mogelijkheid om naar een job te zoeken.

Ik hoop dat dat je content zal stellen.

gm10
16 september 2004, 12:57
:twisted:

Dat ze dan al die Brusselaars maar verhuizen naar de Ardennen: nachtrust genoeg aldaar, en zeker heel weinig mogelijkheid om naar een job te zoeken.

Ik hoop dat dat je content zal stellen.
het lijkt mij economischer om DHL in de ardennen onder te brengen, da's iets makkelijker dan een hele stad te verhuizen

alternatief kunnen we ook gewoon zaventem sluiten

maar ik stel verheugd vast dat je eindelijk inziet wat het belnag van brussel in deze is

Knuppel
16 september 2004, 13:30
maar ik stel verheugd vast dat je eindelijk inziet wat het belnag van brussel in deze is

Waaruit heb je dat kunnen afleiden dan?

Uit het feit dat het Brussselaars zijn die dwarsliggen in verband met DHL?

gm10
16 september 2004, 13:34
Waaruit heb je dat kunnen afleiden dan?

Uit het feit dat het Brussselaars zijn die dwarsliggen in verband met DHL?
Ja.

Knuppel
16 september 2004, 13:52
Ze doen maar.
DHL lijkt mij nog een grotere splijtzwam voor Belgique te zullen worden dan BHV.

Ik zal mijn voorspelling dus nog maar eens bevestigen.
Nog één verkiezing en bijbehorende regeringsvorming te gaan....

Turkje
16 september 2004, 14:11
het lijkt mij economischer om DHL in de ardennen onder te brengen, da's iets makkelijker dan een hele stad te verhuizen


Tuurlijk. U bent dan ook een economisch "genie" dat grote transportknooppunten zo ver mogelijk van de bewoonde wereld wilt leggen, zodanig dat daarna nog evenveel camions, treinen, ... nodig zijn om alles van the middle of nowhere naar de eindgebruiker te brengen :roll:

PS: nooit aan gedacht zeker dat voor de werkgelegenheid te voorzien van DHL, er een hele stad mee moet verhuizen naar de Ardennen?


alternatief kunnen we ook gewoon zaventem sluiten


of België splitsen :lol:


maar ik stel verheugd vast dat je eindelijk inziet wat het belnag van brussel in deze is

Au contraire. Het belang van de Brusselse politici (niet van Brussel zelf natuurlijk, daarin vergist u zich schromelijk) staat al veel langer vast. Het is dan ook zeer te verwonderen dat u deze thread startte met als stelling dat het Vlaanderen zou zijn die dwars ligt. Ik stel dan ook verheugd vast dat je eindelijk inziet dat het weer eens Vlaanderen is die voor de Belgische financiën moet opdraaien.

Spolpoel
16 september 2004, 14:36
De enige reden waarom er zoveel gebakkelei mogelijk is is door het feit dat er uberhaupt gewesten best�*�*n, die zelf hun geluidsnormen mogen regelen. Maar dat men zich met onze staatsstructuur in de eigen voeten heeft geschoten, is al langer bekend. In een unitaire staat had DHL al lang zekerheid kunnen hebben, want het is in het belang van alle Belgen dat zij blijft.

Echter, het ligt nu volledig bij Leterme en zijn ploeg om het bedrijf initieel zekerheid te geven. Die doen dat niet, uit angst voor de Vlaamse randbewoners (btw, de grootste mekkeraars zijn de Nederlandstaligen daar). Deze terughoudendheid is enkel en alleen op het conto van de Nederlandstalige politici te schrijven, die u verkozen heeft.
Een klassiek staaltje BUB-demagogie, ook wel Vlamingenhaat, feitenvervalsing en geschiedvervalsing genoemd.
En dan zijn die BUB-jongens verbaasd dat ze bij de verkiezingen slechts de stem van een handvol alzheimer-oudstrijders en dementerende bejaarden kunnen vergaren. Soort zoekt soort. 8)

Fieseler
16 september 2004, 14:55
Een klassiek staaltje BUB-demagogie, ook wel Vlamingenhaat, feitenvervalsing en geschiedvervalsing genoemd.
En dan zijn die BUB-jongens verbaasd dat ze bij de verkiezingen slechts de stem van een handvol alzheimer-oudstrijders en dementerende bejaarden kunnen vergaren. Soort zoekt soort. 8)
Niet overdrijven hé: er waren ook een percentage Creuzveld-Jacobbers bij.
Dezen werden dan ook prompt uitgenodigd in de o zo talrijke Bubbel-denktanks.

gm10
16 september 2004, 14:57
Tuurlijk. U bent dan ook een economisch "genie" dat grote transportknooppunten zo ver mogelijk van de bewoonde wereld wilt leggen, zodanig dat daarna nog evenveel camions, treinen, ... nodig zijn om alles van the middle of nowhere naar de eindgebruiker te brengen :roll:
en dat komende van het genie (kuch) dat de bewoonde wereld naar de onbewoonde wereld wil verhuizen

PS: nooit aan gedacht zeker dat voor de werkgelegenheid te voorzien van DHL, er een hele stad mee moet verhuizen naar de Ardennen?
toch niet, gewoon zorgen dat er een weg en treinverbinding naar pakweg luik is



of België splitsen :lol:
of vlaanderen splitsen
als westvlaming moet ik niks hebben van antwerpenaren, ze spreken niet eens mijn taal of doen alsof ze mij niet begrijpen

Au contraire. Het belang van de Brusselse politici (niet van Brussel zelf natuurlijk, daarin vergist u zich schromelijk) staat al veel langer vast. Het is dan ook zeer te verwonderen dat u deze thread startte met als stelling dat het Vlaanderen zou zijn die dwars ligt. Ik stel dan ook verheugd vast dat je eindelijk inziet dat het weer eens Vlaanderen is die voor de Belgische financiën moet opdraaien.
Ik stel graag vast dat je inziet dat je een blunder van formaat postte. Ik laatje dan ook graag de illusie dat je tegengescoord hebt.

Turkje
16 september 2004, 16:17
gm10: uw initiële poging om grappig/spitant over te komen is al sinds een paar dagen verzand in een nietszeggend tegenstribbelen. Ik zou -moest ik u zijn- de eer aan mezelf houden.

gm10
16 september 2004, 16:27
gm10: uw initiële poging om grappig/spitant over te komen is al sinds een paar dagen verzand in een nietszeggend tegenstribbelen. Ik zou -moest ik u zijn- de eer aan mezelf houden.
bwa, de repliek van iemand die op zijn smoel gegaan is

die is meestal een tegenpoging om mij op mijn bek te doen gaan
zeker van jou komende, jij blundert altijd en behalve die ene keer slaag je er nooit in om iets terug te doen

het valt me ook op dat jij terug moet vallen naar het persoonlijke niveau
is dit omdat je argumenten op zijn, of omdat je nu eenmaal liever op de man speelt?

illwill
16 september 2004, 17:43
Hoeveel % van de woningen zijn rond de luchthaven gebouwd en gekocht door mensen terwijl de luchthaven er al lang stond? Men wist toen al dat er geluidsoverlast was é, dan hadden ze maar niet allemaal daar moeten gaan wonen.
DHL moet er komen ondanks alles of we kunnen binnenkort 75% van ons loon afgeven om de werklozen en de werkzoekenden te onderhouden é.