PDA

View Full Version : ISLAM betekent VREDE ......


ICE-MAN
14 september 2004, 11:42
ISLAM betekent VREDE........

heb ik me laten wijsmaken........ maar zou dat hier bij ons ook zo zijn ?????

zou dat hier in ons land niet verkeerd vertaald zijn ???????

VREDE........ nog niet te veel van gemerkt....... als ik de gazet opensla....

IS-LAM......... MO-SLIM........ dat trekt er beter op......

gééne zak werk uitvoeren, maar leep genoeg om poen binnen te rijven.... en wie niet akkoord is "een mep op zijn façade..... wegens belediging van godsdienst":cry:

Peace
14 september 2004, 11:45
ISLAM betekent VREDE........

heb ik me laten wijsmaken........ maar zou dat hier bij ons ook zo zijn ?????

zou dat hier in ons land niet verkeerd vertaald zijn ???????

VREDE........ nog niet te veel van gemerkt....... als ik de gazet opensla....

IS-LAM......... MO-SLIM........ dat trekt er beter op......

gééne zak werk uitvoeren, maar leep genoeg om poen binnen te rijven.... en wie niet akkoord is "een mep op zijn façade..... wegens belediging van godsdienst":cry:
Peace betekend ook vrede

Tegendradigaard
14 september 2004, 11:45
zoals ik ooit eens in een forum vorige week al opmerkte : men heeft bij de vertaling gewoon een foutje gemaakt. gewoon domweg 1.5 beentje vergeten.
Het had een W moeten zijn ipv een V. Eigenlijk is de vertaling van Islam = Wrede en niet Vrede.

VlaamseBelg
14 september 2004, 11:47
Allee kindjes, blijven jullie hier spelen, dan kunnen de grote mensen zich met politiek bezighouden.

mad_drone
14 september 2004, 11:48
lekker stigmatiseren hé.

Tegendradigaard
14 september 2004, 11:52
Bijna dagelijks lees en hoor ik over aanslagen, zelfmoordaanslagen, bomauto's en dergelijke en telkens zijn het die Wredelievende moslims die zich daar mee bezig houden. en dan zwijg ik nog over, de voor mij de druppel die de emmer deed overlopen, die bijzonder laffe en DOOR EN VOOR NIETS GOED TE PRATEN aanslag op die school in Beslan. Kots kots kots kots.

allez zeg het maar, speel jullie plaat (of cd ?) nog maar eens af : jamaar ge moet niet veralgemenen, jamaar dat is niet de ware islam, jamaar dat heeft niks met de islam te maken, enz enz enz..
Mijn reactie op jullie valsklinkende plaat : BULLSHIT of STIERENSTRONT (voor Pelgrim)

Of moet ik echt geloven dat het echt allemaal toeval is ? Dan ga ik in oktober 7.000.000 euro winnen bij de lotto.

Spolpoel
14 september 2004, 11:53
lekker stigmatiseren hé.
Lekker minimaliseren, vergoelijken en naïef blijven hé.
Totdat uw vredelievende vriendjes op een mooie dag beslissen dat uw kindjes de status van martelaar verdienen.

Tzuvar Raemborr
14 september 2004, 11:57
Bijna dagelijks lees en hoor ik over aanslagen, zelfmoordaanslagen, bomauto's en dergelijke en telkens zijn het die Wredelievende moslims die zich daar mee bezig houden. en dan zwijg ik nog over, de voor mij de druppel die de emmer deed overlopen, die bijzonder laffe en DOOR EN VOOR NIETS GOED TE PRATEN aanslag op die school in Beslan. Kots kots kots kots.

allez zeg het maar, speel jullie plaat (of cd ?) nog maar eens af : jamaar ge moet niet veralgemenen, jamaar dat is niet de ware islam, jamaar dat heeft niks met de islam te maken, enz enz enz..
Mijn reactie op jullie valsklinkende plaat : BULLSHIT of STIERENSTRONT (voor Pelgrim)

Of moet ik echt geloven dat het echt allemaal toeval is ? Dan ga ik in oktober 7.000.000 euro winnen bij de lotto.
Jamaar, ge moet toch toegeven dat een Vlaams Blokker die zichzelf verdedigt tegen een krankzinnige die zijn kinderen wil ontvoeren véél erger is.

Tegendradigaard
14 september 2004, 12:02
KLopt het dat de imam bij het verlaten van de moskee zegt : Ga in Wrede. ??

Jo23
14 september 2004, 12:31
Bijna dagelijks lees en hoor ik over aanslagen, zelfmoordaanslagen, bomauto's en dergelijke en telkens zijn het die Wredelievende moslims die zich daar mee bezig houden. en dan zwijg ik nog over, de voor mij de druppel die de emmer deed overlopen, die bijzonder laffe en DOOR EN VOOR NIETS GOED TE PRATEN aanslag op die school in Beslan. Kots kots kots kots.

allez zeg het maar, speel jullie plaat (of cd ?) nog maar eens af : jamaar ge moet niet veralgemenen, jamaar dat is niet de ware islam, jamaar dat heeft niks met de islam te maken, enz enz enz..
Mijn reactie op jullie valsklinkende plaat : BULLSHIT of STIERENSTRONT (voor Pelgrim)

Of moet ik echt geloven dat het echt allemaal toeval is ? Dan ga ik in oktober 7.000.000 euro winnen bij de lotto.Bijna dagelijks lees en hoor ik over bombardementen, folteringen, inkrimpingen van vrijheden, uitbuiting en dergelijke en telkens zijn het die Wredelievende christenen die zich daar mee bezig houden. en dan zwijg ik nog over, de voor mij de druppel die de emmer al lang niet meer deed overlopen omdat dat al gebeurd is, die bijzondere laffe en DOOR EN VOOR NIETS GOED TE PRATEN bombardement op onschuldige burgers in Baghdad eergisteren. kots kots kots kots.
allez zeg het maar, speel jullie plaat (of cd ?) nog maar eens af : jamaar ge moet niet veralgemenen, jamaar dat is niet het ware christendom, jamaar dat heeft niks met het christendom te maken, enz enz enz..
Mijn reactie op jullie valsklinkende plaat : JULLIE HEBBEN GELIJK. Dat is niet het ware christendom. Het is slechts de machtigste persoon van de wereld die te pas en te onpas God misbruikt en eerder voldoet aan het profiel van de Anti-christ. GOD BLESS US!

Jo23
14 september 2004, 12:35
Als het nog enige zin heeft om serieus te reageren op dit topic, wil ik zeggen dat ik toevallig vandaag gelezen heb dat Islam nederigheid betekent. Dus nederigheid ten op zichte van de Godheid. Mooi he.

Stratcat
14 september 2004, 12:40
Als het nog enige zin heeft om serieus te reageren op dit topic, wil ik zeggen dat ik toevallig vandaag gelezen heb dat Islam nederigheid betekent. Dus nederigheid ten op zichte van de Godheid. Mooi he.
Is 'overgave' of 'onderwerping' geen betere vertaling?

Tegendradigaard
14 september 2004, 13:07
De gekende taktiek nr. 24 hier in de praktijk gebracht door Jo23.

In welk geloof geloofden die klootzakken die er niet voor terugdeinsden om kinderen te gebruiken, sorry misbruiken, en als menselijk schild te gebruiken, hen te omringen met explosieven, hen te doden ?

Niets met de islam te maken, natuurlijk niet. Das louter toeval natuurlijk. 'k zal het aan mijn kat zeggen, die geloof dat dadelijk. oesje 'k hem geen kat.

Tegendradigaard
14 september 2004, 13:08
Ik wist trouwens niet Jo23 dat Bush Irak had aangevallen om het te gaan bekeren tot het christendom ? Ik dacht dat het om olie ging.

Jo23
14 september 2004, 13:46
De gekende taktiek nr. 24 hier in de praktijk gebracht door Jo23.

In welk geloof geloofden die klootzakken die er niet voor terugdeinsden om kinderen te gebruiken, sorry misbruiken, en als menselijk schild te gebruiken, hen te omringen met explosieven, hen te doden ?

Niets met de islam te maken, natuurlijk niet. Das louter toeval natuurlijk. 'k zal het aan mijn kat zeggen, die geloof dat dadelijk. oesje 'k hem geen kat.
Tja hier kan ik weer de blijkbaar gekende taktiek nr. 24 op toepassen. In welk geloof geloofde diegene die de oorlog in Irak begonnen is?

Heb ik ontkend dat het geen islamieten waren? En nee ik heb ook niet gezegd dat het toeval is. Maar als jij alle islamieten als terroristen beschuldigt omdat er een zeer kleine extreme groep dat ook is, dan kan ik even dom doen en alle christenen als oorlogszuchtige veroveraars beschouwen omdat een welbepaalde president en een paar rijke vriendjes dat ook zijn.

Raven
14 september 2004, 13:48
Ach, die moslims toch. Maar liegen is dan ook perfect toelaatbaar in de Islam om het te verspreiden. Gelukkig weten sommigen onder ons beter.


Als Islam het arabische woord is voor "Vrede", dan is Salam het arabische woord voor "overgave" :wink:

Jo23
14 september 2004, 13:53
Ik wist trouwens niet Jo23 dat Bush Irak had aangevallen om het te gaan bekeren tot het christendom ? Ik dacht dat het om olie ging.Zie je nu zelf hoe belachelijk ik overkom terwijl ik eigenlijk uw woorden gebruik?

Voor alle duidelijkheid: ik heb niet gesteld dat de oorlog ging om een bekering tot het christendom.

Tzuvar Raemborr
14 september 2004, 13:56
dan kan ik even dom doen en alle christenen als oorlogszuchtige veroveraars beschouwen omdat een welbepaalde president en een paar rijke vriendjes dat ook zijn.
En dat is misschien niet eens zo dom. Kruistochten, inquisitie, missionarissen, alle heidense goden in Europa "vermoord"...

dejohan
14 september 2004, 15:40
En dat is misschien niet eens zo dom. Kruistochten, inquisitie, missionarissen, alle heidense goden in Europa "vermoord"...En dan zwijg je nog over het vernietigen van de verschillende volkeren en beschavingen in Noord en Zuid Amerika, in naam van het Christendom. Miljoenen doden, heelder steden verwoest, en die paar die het overleefden werden verplicht te converteren naar het Christendom.

Christendom betekent Vrede!

Tegendradigaard
15 september 2004, 09:47
Waarom verbieden we dan niet gewoon alle religies dedju.

dejohan
15 september 2004, 10:14
Waarom verbieden we dan niet gewoon alle religies dedju.
Euhm, ik ken het exacte cijfer niet, maar ik schat dat 90% van de wereldbevolking nog altijd religieus is. Bovendien speelt religie nog altijd een cruciale maatschappelijke rol.

Tegendradigaard
15 september 2004, 10:27
Daar heb ik inderdaad niet van terug.

Oeps dat was je antwoord niet.

Dan stel ik voor dat we die 90 % even naar de hemel sturen. One way ticket.
dat zal dan trouwens een hoop problemen oplossen in 1 keer.
geen geweld meer door religies, veel plaats op aarde, minder vervuiling, minder belasting van de natuur.

Ik zou toch echt eens werk moeten laten maken van die slimme atoombom .. een atoombom die alleen gelovigen zou doden ... geloof jij derin ?

dejohan
15 september 2004, 10:34
Daar heb ik inderdaad niet van terug.

Oeps dat was je antwoord niet.

Dan stel ik voor dat we die 90 % even naar de hemel sturen. One way ticket.
dat zal dan trouwens een hoop problemen oplossen in 1 keer.
geen geweld meer door religies, veel plaats op aarde, minder vervuiling, minder belasting van de natuur.

Ik zou toch echt eens werk moeten laten maken van die slimme atoombom .. een atoombom die alleen gelovigen zou doden ... geloof jij derin ?
Religie is niet de ware reden voor de meeste oorlogen, maar is gewoon een excuus om het volk mee te krijgen.

VlaamseBelg
15 september 2004, 10:49
Religie is niet de ware reden voor de meeste oorlogen, maar is gewoon een excuus om het volk mee te krijgen.
Da's waar, als het met godsdienst niet lukt vinden ze wel iets anders. Mensen wijsmaken dat er massavernietigingswapens liggen bij de vijand bv. :-)

Peace
15 september 2004, 11:13
lekker stigmatiseren hé.
Geef toe, ze verdienen het ook om gestigmatiseerd te worden.

labyrinth
16 september 2004, 21:28
Waarom verbieden we dan niet gewoon alle religies dedju.Verbieden doen ze al eeuwenlang.....:roll: vooral de religie van de andere....