PDA

View Full Version : BMW blijft op recordkoers


Universalia
10 juni 2014, 12:57
Bron (http://www.hln.be/hln/nl/1316/Economie/article/detail/1913435/2014/06/10/BMW-blijft-op-recordkoers.dhtml)

Detail tekst:

De Duitse luxewagenbouwer BMW blijft zoals verwacht op recordkoers. Ook in mei boekte de autobouwer nieuwe recordverkoopcijfers. Dat heeft BMW dinsdag bekendgemaakt.

En laat dat niet het enige 'record' zijn dat ze bij BMW weten te vestigen, want ze hebben nog een ander, dat van de snelheidsovertredingen.

Gisteren traject kust/Antwerpen weer eens mogen meemaken, BMW geen 120 geen 130 maar 170/180km/u. :roll:

Wie wil er nu een wagen zoals iedereen er eentje heeft?

fox
10 juni 2014, 13:38
Bron (http://www.hln.be/hln/nl/1316/Economie/article/detail/1913435/2014/06/10/BMW-blijft-op-recordkoers.dhtml)

Detail tekst:



En laat dat niet het enige 'record' zijn dat ze bij BMW weten te vestigen, want ze hebben nog een ander, dat van de snelheidsovertredingen.

Gisteren traject kust/Antwerpen weer eens mogen meemaken, BMW geen 120 geen 130 maar 170/180km/u. :roll:

Wie wil er nu een wagen zoals iedereen er eentje heeft?

Waarover wenst u nu eigenlijk te discussieren?

Tavek
10 juni 2014, 13:52
Dat ze te straffe motors in BMW's steken ?

Of dat pinkers opties zijn ?

DeProf_eet
10 juni 2014, 14:39
Waarover wenst u nu eigenlijk te discussieren?Om het op zijn multikuls te zeggen: het is ik vragen af mij ook waarover discussieren Universalia wil.

Heeft hij iets tegen BMW's ? Is het jaloezie ? Want ik kan hem verzekeren dat eens ge U die wagen aangeschaft hebt, ge er meestal bij blijft. Ik heb er ooit 3 keer een achter mekaar gekocht en zou er een 4e kopen moest ik het geld er voor hebben.

Neem nu die nieuwe i8 ..

http://www.bmw.be/nl/new-vehicles/bmw-i/i8/2013/fotos-videos.html

Om de zever van in uw mond te krijgen. IK wil zelfs niet weten wat dat kost, omdat ik me dan ongelukkig ga voelen, wetende dat hij altijd out of reach zal blijven.

Universalia
10 juni 2014, 16:21
Om het op zijn multikuls te zeggen: het is ik vragen af mij ook waarover discussieren Universalia wil.

Heeft hij iets tegen BMW's ? Is het jaloezie ? Want ik kan hem verzekeren dat eens ge U die wagen aangeschaft hebt, ge er meestal bij blijft. Ik heb er ooit 3 keer een achter mekaar gekocht en zou er een 4e kopen moest ik het geld er voor hebben.

Neem nu die nieuwe i8 ..

http://www.bmw.be/nl/new-vehicles/bmw-i/i8/2013/fotos-videos.html

Om de zever van in uw mond te krijgen. IK wil zelfs niet weten wat dat kost, omdat ik me dan ongelukkig ga voelen, wetende dat hij altijd out of reach zal blijven.


Jaloezie, nee hoor want ik blijf een BMW een lelijke wagen vinden. Maar ja er is dan ook voor elk wat wils dacht ik. Ik vind die A6 die hier staat veel mooier :-D

Een discussie? Dat de politie meer moet opletten en die ook eens gaat bekeuren misschien?

Klein Licht
10 juni 2014, 17:30
Neem nu die nieuwe i8 ..


Vermeldt dan ook ineens den 1 en den i3 e

Wie wil daar in gezien worden?

Johnny Blaze
10 juni 2014, 18:09
The ultimate driving machine

http://www.pistonheads.com/pics/news/20360/m1Wide.jpg

DeProf_eet
10 juni 2014, 18:42
Jaloezie, nee hoor want ik blijf een BMW een lelijke wagen vinden. Maar ja er is dan ook voor elk wat wils dacht ik. Ik vind die A6 die hier staat veel mooier :-D

Een discussie? Dat de politie meer moet opletten en die ook eens gaat bekeuren misschien?Volledig akkoord ! Ge bedoelt de mensen met een Audi neem ik aan.

DeProf_eet
10 juni 2014, 20:05
:oops:

Micele
10 juni 2014, 21:14
Mooie BMW blog.nl

Heaven to drive:
http://bmwblog.nl/bmwblog.nl/wp-content/uploads/2012/07/mythumb.jpg

http://bmwblog.nl/bmwblog.nl/wp-content/uploads/2013/11/bmw_z10_poster.jpg
Oldtimer nu (25 jaar) Bj 1988-91.

http://bmwblog.nl/tag/bmw-z1/

ook niet slecht:
http://bmwblog.nl/alpina-b4-biturbo-nu-ook-als-cabriolet/

Johnny Blaze
10 juni 2014, 22:45
Zie ik daar een beetje Belgisch design ;)

http://kanaalz.knack.be/ondernemen/z-design/z-design-1-31-01-14/video-4000514079488.htm

AsGardSGO
11 juni 2014, 01:21
Bron (http://www.hln.be/hln/nl/1316/Economie/article/detail/1913435/2014/06/10/BMW-blijft-op-recordkoers.dhtml)

Detail tekst:



En laat dat niet het enige 'record' zijn dat ze bij BMW weten te vestigen, want ze hebben nog een ander, dat van de snelheidsovertredingen.

Gisteren traject kust/Antwerpen weer eens mogen meemaken, BMW geen 120 geen 130 maar 170/180km/u. :roll:

Wie wil er nu een wagen zoals iedereen er eentje heeft?

Conformisme; erbij willen horen en zich beter/belangrijker voelen dan een ander. En anderen de loef willen afsteken, een ziekelijke prestige gevoel.
Denk maar aan de buitenlander of persoon met een migratie verleden (walg) met de dikke BMW of Mercedes...

Johnny Blaze
11 juni 2014, 02:23
Conformisme; erbij willen horen en zich beter/belangrijker voelen dan een ander. En anderen de loef willen afsteken, een ziekelijke prestige gevoel.
Denk maar aan de buitenlander of persoon met een migratie verleden (walg) met de dikke BMW of Mercedes...

Ik ben een persoon met 'een migratie verleden' en ik heb 2 (niet zo dikke) BMW's, een e90 en een f30, damn ik mis mijn e46 coupé. Merci he

Edit: sorry, moesten dubbele haakjes zijn maar mijn dure iphone heeft dat ge-autocorrect naar enkele haakjes.

Universalia
11 juni 2014, 07:26
Vermeldt dan ook ineens den 1 en den i3 e

Wie wil daar in gezien worden?

Euh ... deze is anders best leuk hoor.

http://img2.netcarshow.com/Audi-A1_quattro_2013_800x600_wallpaper_02.jpg

Info (http://www.netcarshow.com/audi/2013-a1_quattro/)http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/smiley-met-bordje/animaatjes-smiley-met-bordje-67661.gif

brother paul
11 juni 2014, 08:11
Bron (http://www.hln.be/hln/nl/1316/Economie/article/detail/1913435/2014/06/10/BMW-blijft-op-recordkoers.dhtml)

Detail tekst:



En laat dat niet het enige 'record' zijn dat ze bij BMW weten te vestigen, want ze hebben nog een ander, dat van de snelheidsovertredingen.

Gisteren traject kust/Antwerpen weer eens mogen meemaken, BMW geen 120 geen 130 maar 170/180km/u. :roll:

Wie wil er nu een wagen zoals iedereen er eentje heeft?

ja jongen, zowat elke auto rijdt 180km/u dus waar jij nu over zit te lullen weet ik niet. Iedereen die zijn gas induwt krijgt die snelheid te zien, je moet gewoon een normaal modern aerodynamische wagen hebben, en vanaf 70pk heb je 180km/u op de teller. De wagens met minder dan 70pk kun je zo op één hand tellen.

brother paul
11 juni 2014, 08:14
Conformisme; erbij willen horen en zich beter/belangrijker voelen dan een ander. En anderen de loef willen afsteken, een ziekelijke prestige gevoel.
Denk maar aan de buitenlander of persoon met een migratie verleden (walg) met de dikke BMW of Mercedes...

als dat het alooi is die dan objectief moet beslissen over nieuwe belastingen, dan weet ik weer al genoeg, moesten ze kunnen belasten ze gewoon het prestige gevoel. En tot hun ontgoocheling zien ze dan dat mensen hun auto dumpen, en wonder o wonder niet vasthangen aan het prestige... maar dat ze er inderdaad rationeel over gaan welk soort auto ze willen.

Weet je, het is zodanig politiek correct, dat ze zelfs vergeten zijn dat auto's belasten ook de veiligheid wegbelast; Op een bepaald moment zagen ze de statistieken van ongevallen weer stijgen. Maar uiteraard uit politieke hoek hoor je dan geen commentaar. Zoals een oerang oetang op de borst kloppen als cijfertjes dalen, zelfs al is dat niet uw verdienste, omdat de auto's bvb allemaal airbag's, ESP, collision detect krijgen, dan nog ga je kloppen op uw borst en deze vooruitgang aan uw beleid toewijzen... great politician

En o zo hilarisch: die slimme agenten die iedereen pakken op snelheid zijn tot de conclusie dat ze niet in staat zijn te evalueren wanneer iemand zwaar gewond is, want de statistieken onderschatten 70% de realiteit.

Universalia
11 juni 2014, 09:12
ja jongen, zowat elke auto rijdt 180km/u dus waar jij nu over zit te lullen weet ik niet. Iedereen die zijn gas induwt krijgt die snelheid te zien, je moet gewoon een normaal modern aerodynamische wagen hebben, en vanaf 70pk heb je 180km/u op de teller. De wagens met minder dan 70pk kun je zo op één hand tellen.

Heeft u ergens misschien wel een punt maar toch kan ik mij niet van de indruk ontmaken, verschillende reacties hier gelezen te hebben, dat er veel mensen zijn die het niet zo hoog ophebben met het verkeersreglement aangaande snelheid.

Eigenlijk is en blijft dat een vorm van discipline dewelke ver zoek is bij de meeste mensen tegenwoordig.

Discipline wel in de zin van 'gehoorzaamheid' listen to the law! :-D

Maar kom, anderzijds weten die overtreders de lege staatskas te spijzen dus no problem. 8O

En last but not least, dacht je dat het mij ook maar iets uitmaakt met welk soort van wagen iemand rondtuft? :-D

Libro
11 juni 2014, 09:15
Waarover wenst u nu eigenlijk te discussieren?

Simpelweg een beetje BMW-bashen. Gewoon negeren.

Universalia
11 juni 2014, 10:15
Simpelweg een beetje BMW-bashen. Gewoon negeren.

Viel dat op dan? http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/lachen/animaatjes-lachen-80969.gif

Johnny Blaze
11 juni 2014, 10:16
En last but not least, dacht je dat het mij ook maar iets uitmaakt met welk soort van wagen iemand rondtuft? :-D

Precies wel

https://www.google.be/?gfe_rd=cr&ei=LR2YU6TYB8qHOtjVgLAO&gws_rd=ssl#q=site:forum.politics.be+%22universalia +bmw%22

Vrijheideerst
11 juni 2014, 15:22
Deze Audi man vindt slechts een paar BMW modellen (5-7-X5) interessant en dan nog vooral de Alpina's. :magniet:

Henri1
11 juni 2014, 17:02
Bron (http://www.hln.be/hln/nl/1316/Economie/article/detail/1913435/2014/06/10/BMW-blijft-op-recordkoers.dhtml)

Detail tekst:



En laat dat niet het enige 'record' zijn dat ze bij BMW weten te vestigen, want ze hebben nog een ander, dat van de snelheidsovertredingen.

Gisteren traject kust/Antwerpen weer eens mogen meemaken, BMW geen 120 geen 130 maar 170/180km/u. :roll:

Wie wil er nu een wagen zoals iedereen er eentje heeft?

Das nog niks.
Porsche heeft aan al zijn werknemers een vette premie uitbetaald omdat het zo goed gaat.
Misschien kunnen onze bedrijven daar iets van opsteken ?

http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/article/detail/1600049/2013/03/20/Porsche-beloont-werknemers-met-premie-van-8-111-euro.dhtml

DeProf_eet
11 juni 2014, 17:29
Conformisme; erbij willen horen en zich beter/belangrijker voelen dan een ander. En anderen de loef willen afsteken, een ziekelijke prestige gevoel.
Denk maar aan de buitenlander of persoon met een migratie verleden (walg) met de dikke BMW of Mercedes...Inderdaad spijtig. Is dan ook vrijwel het enige dat ze kwaliteitsgewijs blijken te kennen die gasten.

DeProf_eet
11 juni 2014, 17:43
Heeft u ergens misschien wel een punt maar toch kan ik mij niet van de indruk ontmaken, verschillende reacties hier gelezen te hebben, dat er veel mensen zijn die het niet zo hoog ophebben met het verkeersreglement aangaande snelheid.Dat is dan nog zachtjes uitgedrukt ook. Het is gewoon politiek getint en het brengt nog enorm veel geld op die snelheidovertredingen. Nou ja wat is een dode minder of meer op een heel jaar. De gewone man die zich geen snelle wagen kan permitteren trapt er dan in dat dat de oorzaak is van een streng beleid inzake verkeersovertredinden en specifiek snelheidsovertredingen. Geen enkele politieker die er 's nachts van wakker ligt hoor dat er zo'n 50 doden op de wegen minder of meer per jaar zijn, als hij het maar in zijn voordeel kan gebruiken.

Eigenlijk is en blijft dat een vorm van discipline dewelke ver zoek is bij de meeste mensen tegenwoordig.Opgelegde disciplines met vervalste of onjuiste statistische gegevens als motief om die disciplines op te leggen.

Micele
11 juni 2014, 18:14
Zie ik daar een beetje Belgisch design ;)

http://kanaalz.knack.be/ondernemen/z-design/z-design-1-31-01-14/video-4000514079488.htm
:-) Idd, die Belgen helpen overal wat.

Micele
11 juni 2014, 18:21
Das nog niks.
Porsche heeft aan al zijn werknemers een vette premie uitbetaald omdat het zo goed gaat.
Misschien kunnen onze bedrijven daar iets van opsteken ?

http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/article/detail/1600049/2013/03/20/Porsche-beloont-werknemers-met-premie-van-8-111-euro.dhtml

De 911 is een fenomeen.

Voor autoliefhebbers die een duurzame 2e handskoop willen doen:
de laatste luchtgekoelde elfer (993) : http://nl.wikipedia.org/wiki/Porsche_993

Wel nog even wachten op een goedkope wegentaks. :cry:

Johnny Blaze
11 juni 2014, 18:46
De 911 is een fenomeen.

Voor autoliefhebbers die een duurzame 2e handskoop willen doen:
de laatste luchtgekoelde elfer (993) : http://nl.wikipedia.org/wiki/Porsche_993

Wel nog even wachten op een goedkope wegentaks. :cry:

De turbo's veranderen ondertussen al voor een dikke 100.000€ Van eigenaar.
3 jaar geleden vond je ze nog voor rond de 60.000€

Micele
11 juni 2014, 19:13
De turbo's veranderen ondertussen al voor een dikke 100.000€ Van eigenaar.
3 jaar geleden vond je ze nog voor rond de 60.000€

Tja ´speciale´ auto´s zijn de beste belegging.
En als ze zeldzamer zijn en origineel gebleven nog meer.
De RS en GT2 doen er wslk nog een dikke schep bovenop (> € 200.000 ):
993 RS (laatste 6) (http://suchen.mobile.de/auto/porsche-993.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&lang=de&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=6&makeModelVariant1.modelDescription=RS)


Maar ik ben al content met een gewone 911/993 coupé hoor.

non-conformist
11 juni 2014, 19:39
Conformisme; erbij willen horen en zich beter/belangrijker voelen dan een ander. En anderen de loef willen afsteken, een ziekelijke prestige gevoel.
Denk maar aan de buitenlander of persoon met een migratie verleden (walg) met de dikke BMW of Mercedes...

En jij wist zogezegd niet wat non-conformisme betekende. Tssss.

Vrijheideerst
11 juni 2014, 19:54
En jij wist zogezegd niet wat non-conformisme betekende. Tssss.

Tegen de stroom in, maar met welke BMW? :thumbsup:

Hypochonder
11 juni 2014, 21:27
Jaloezie, nee hoor want ik blijf een BMW een lelijke wagen vinden. Maar ja er is dan ook voor elk wat wils dacht ik. Ik vind die A6 die hier staat veel mooier :-D

Een discussie? Dat de politie meer moet opletten en die ook eens gaat bekeuren misschien?

'Ik hou niet van BMW want ik vind Audi veel mooier...'

brother paul
11 juni 2014, 21:45
Rij er eerst een paar duizend km mee en dan weet je het verschil in motor
Ze hebben een machtig goed koppel in laag toerental
Dat heeft niets met de facade te maken maar alles met de motor

Ik heb al gereden met golf, fiat tipo, lancia dedra en kappa, Mercedes cdi,, Peugeot 806, landrover audi a6, bmw 3 en nog vele andere machines die in de familie rondcrossen

non-conformist
11 juni 2014, 23:03
Tegen de stroom in, maar met welke BMW? :thumbsup:

Ik rijdt niet Europees :lol:

non-conformist
11 juni 2014, 23:03
Tegen de stroom in, maar met welke BMW? :thumbsup:

Ik rijdt niet Europees :lol:

Micele
11 juni 2014, 23:06
Ik rijdt niet Europees :lol:

En met dt-aanhangwagen ? Een Toyotadt mss ? ;-)

Johnny Blaze
12 juni 2014, 00:06
Tja ´speciale´ auto´s zijn de beste belegging.
En als ze zeldzamer zijn en origineel gebleven nog meer.
De RS en GT2 doen er wslk nog een dikke schep bovenop (> € 200.000 ):
993 RS (laatste 6) (http://suchen.mobile.de/auto/porsche-993.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&lang=de&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=6&makeModelVariant1.modelDescription=RS)


Maar ik ben al content met een gewone 911/993 coupé hoor.

Zwaar. Zelfs een C2 S gaat al voor 60.000 tegenwoordig.
(Btw, C2 S zou mijn keuze zijn, alles op de achterwielen, geen fag wheel drive nodig ;) )

Vrijheideerst
12 juni 2014, 08:12
Ik rijdt niet Europees :lol:

Een Kia? :magniet:

Universalia
12 juni 2014, 16:16
Misschien??? (had hem al in K&K gezet)

Vliegwagen? (http://www.youtube.com/watch?v=7YuXQ8jFM28)

:cheer:

Henri1
12 juni 2014, 18:52
De 911 is een fenomeen.

Voor autoliefhebbers die een duurzame 2e handskoop willen doen:
de laatste luchtgekoelde elfer (993) : http://nl.wikipedia.org/wiki/Porsche_993

Wel nog even wachten op een goedkope wegentaks. :cry:

U mag volgens mij wachten tot St-Juttemis.
Wegentaks is vlaams hé en met de mannen van de VOKA in de meerderheid vrees ik het ergste.

chris k
14 juni 2014, 08:40
Sommige Renault rijders denken dan weer dat de voorrangsregels niet tellen als ze een BMW zien rijden.

Maar dit heb je met elk merk.

Universalia
18 juni 2014, 07:28
Knokken op pechstrook na verkeersagressie

Echt wel zielig niet? :roll:

Wagens: BMW

Bron (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1921381/2014/06/18/Knokken-op-pechstrook-na-verkeersagressie.dhtml)

Detail tekst:

De dashboardcamera van een wagen filmde gisterochtend hoe twee bestuurders elkaar te lijf gingen langs de N16 in Sint-Niklaas. De politie onderzoekt de zaak. Op diezelfde N16 verloor een man vorig jaar nog zijn been door een bosmaaier tijdens een geval van verkeersagressie.

brother paul
18 juni 2014, 08:01
Knokken op pechstrook na verkeersagressie

Echt wel zielig niet? :roll:

Wagens: BMW

Bron (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1921381/2014/06/18/Knokken-op-pechstrook-na-verkeersagressie.dhtml)

Detail tekst:

wel koop een BMW en bewijs dat het anders kan ?

Universalia
18 juni 2014, 10:54
wel koop een BMW en bewijs dat het anders kan ?

Ik heb daar geen BMW voor nodig ik bewijs dat nu al, in de zin van, ik hou mij aan de 'rules and regulations'. Listen to the law! (niet de mother in law, die negeer je best in de meeste gevallen :rofl:)

Ik heb trouwens het geld niet om mij een BMW aan te schaffen en al mocht ik het hebben, kocht ik die nog niet daar ik niet in een wagen wil rondrijden die iedereen heeft. :cheer:

p.s. Ik vind die trouwens niet mooi BMW's maar ja er is voor elk wat wils niet.

Micele
18 juni 2014, 12:19
Relevantie met BMW ?

Blue Sky
18 juni 2014, 12:38
Relevantie met BMW ?

http://www.nbcnews.com/business/autos/road-rage-beware-angry-man-blue-bmw-f6C10916538

Vrijheideerst
18 juni 2014, 12:43
http://www.nbcnews.com/business/autos/road-rage-beware-angry-man-blue-bmw-f6C10916538

En wat met alle mensen die in de autosector werken?

Blue Sky
18 juni 2014, 13:11
En wat met alle mensen die in de autosector werken?

What about them?

Vrijheideerst
18 juni 2014, 13:45
What about them?

Dit is dus uw ware aard 8-)

Micele
18 juni 2014, 15:02
http://www.nbcnews.com/business/autos/road-rage-beware-angry-man-blue-bmw-f6C10916538

Research compiled by money-saving website VoucherCodesPro suggested men between the age of 35 and 50 were the most likely to suffer from "road rage", with BMW motorists ranked the most aggressive, ahead of those driving Land Rovers, Audis, Subarus and Vauxhalls.

(Read more: The cheapest—and most expensive—cars to drive)

In addition, motorists who drive blue cars were rated as the worst "road rage" offenders, and were more likely to be aggressive than those driving black, silver, green or red cars.

VoucherCodesPro's poll of 2,837 British motorists suggested that Friday evening after work was the peak time for drivers to lash out, followed by the Monday morning commute to work.

Waardeloos dus. Is een poll zonder enige waarde.

Die 2 knokkers hadden overigens een zwarte BMW, wat een geluk toch. :lol:
De blauwe kleur wordt eerder zelden bij BMW gekozen. (en dan is het nog zeer donkerblauw)

Nog een studie bertreft autokleuren die er dichter bijzit:
http://www.auto.de/blog/showblog/entryId/433/Was-die-Farbe-deines-Autos-ueber-dich-verraet

Die Marktforscher befragten 1900 amerikanische Autofahrer an mehreren Tagen im Untersuchungszeitraum zu ihrer Zufriedenheit, ihrer Lebenseinstellung und der Farbe des Autos, das sie zurzeit am häufigsten fahren.

Dabei kam heraus, dass ausgerechnet Fahrer schwarzer PKWs, die hierzulande sehr häufig sind, das niedrigste Selbstbewusstsein haben und zu Machtgier und übertriebenem Ehrgeiz neigen.

Fast ebenso unzufrieden sind die Fahrzeughalter von Autos in blau, rot oder orange.

Generell kann für die Studie festgehalten werden, dass grelle und auffällige Farben auf ein niedriges Selbstbewusstsein schließen lassen, während sanftere Töne und Pastellfarben eher auf einen ausgeglichenen Charakter hinweisen.

Also von wegen gelb steht für Fröhlichkeit und wirkt sich positiv auf den Betrachter aus. Im Falle der CNW-Studie zählen die Fahrer gelber Autos zu den eher unausgeglichenen Menschen und obendrein sind sie launischer, als andere PKW-Besitzer.

Jetzt stellt sich natürlich die Frage: Welche Farbe schneidet in der Studie am besten ab? Komischerweise ein Farbton, der eher selten auf den deutschen Straßen zu finden ist: Grün, genauer gesagt, smaragdgrün.

Wie die amerikanischen Forscher heraus fanden, haben Besitzer smaragdgrüner Autos eine sehr positive Einstellung zum Leben, sind überdurchschnittlich ausgeglichen und selbstbewusst.

Platz Zwei der zufriedensten Autofahrer ergatterten die Halter silberner Autos. Sie sind eher zurückhaltend, denken aber optimistisch über ihre Zukunft. Auf Platz Drei und damit im Durchschnitt liegt die Farbe Weiß. Sie ist in Deutschland nicht so häufig zu finden wie in den USA, spricht aber auch für eine positive Lebenseinstellung und einen ausgeglichenen Charakter.
Na dann sollten wir vielleicht doch demnächst mal schauen, mit wem wir im Stau flirten. Sitzt unser Schwarm in einem schwarzen Flitzer, ergreifen wir vielleicht besser die Flucht!

Maar goed dat we thuis 2 groenkleurige auto´s hebben, eentje zelfs bijna smaragdgroen. :lol:
http://media2.auto.de/images/cache/c1/46/6b/c1466bb7dd56e0970ca333781f509b90.jpg?gallery/7o/or3i/hh4x.jpg,img/nopic/no_pic.jpg,80,80,1,1,,-1,-1,-1,-1,250,-1,1,0,
Urgrün was één van de maar 4 kleuren die ze in het begin bij BMW Z1 aanboden:
http://www.fahrzeugbilder.de/1024/bmw-z1-1989-1991-49861.jpg

brother paul
18 juni 2014, 15:13
Ik heb daar geen BMW voor nodig ik bewijs dat nu al, in de zin van, ik hou mij aan de 'rules and regulations'. Listen to the law! (niet de mother in law, die negeer je best in de meeste gevallen :rofl:)

Ik heb trouwens het geld niet om mij een BMW aan te schaffen en al mocht ik het hebben, kocht ik die nog niet daar ik niet in een wagen wil rondrijden die iedereen heeft. :cheer:

p.s. Ik vind die trouwens niet mooi BMW's maar ja er is voor elk wat wils niet.

Mother law negeer je best ???
hmmm....

dat is dan zo gasten die vinden dat vliegtuigen beter opstijgen met de wind dan tegen de wind... jaja...
weet je wat, moesten ministers wat meer fysica kennen zouden ze heel wat van hun wetjes of regelkes in de vuilbak gooien

Vrijheideerst
18 juni 2014, 15:44
Waardeloos dus. Is een poll zonder enige waarde.

Die 2 knokkers hadden overigens een zwarte BMW, wat een geluk toch. :lol:
De blauwe kleur wordt eerder zelden bij BMW gekozen. (en dan is het nog zeer donkerblauw)

Nog een studie bertreft autokleuren die er dichter bijzit:


Maar goed dat we thuis 2 groenkleurige auto´s hebben, eentje zelfs bijna smaragdgroen. :lol:
http://media2.auto.de/images/cache/c1/46/6b/c1466bb7dd56e0970ca333781f509b90.jpg?gallery/7o/or3i/hh4x.jpg,img/nopic/no_pic.jpg,80,80,1,1,,-1,-1,-1,-1,250,-1,1,0,
Urgrün was één van de maar 4 kleuren die ze in het begin bij BMW Z1 aanboden:
http://www.fahrzeugbilder.de/1024/bmw-z1-1989-1991-49861.jpg

Een van de weinige BMW's die ik de moeite vindt, zo'n Z1 :-)

Universalia
20 juni 2014, 07:27
Strengere straffen voor hardleerse chauffeurs

Bron (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1923834/2014/06/20/Strengere-straffen-voor-hardleerse-chauffeurs.dhtml)

Detail tekst

De verstrenging van de verkeerswetgeving hing al een tijdje in de lucht, maar wordt nu vanaf 1 januari realiteit. Vooral recidivisten - hardleerse chauffeurs die meermaals voor dezelfde overtreding worden beboet - worden stevig aangepakt. Dat schrijven Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen vandaag.

Zat er aan te komen dacht ik? (en dit uiteraard niet alleen voor de BMW rijders :-D )

Lees ook even onderstaande link, dan weet u dat het volledig terecht is dat straffen voor hardleerse chauffeurs, stevig aangepakt zullen worden 'in de toekomst'

210km/u (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1674653/2013/07/24/Celstraf-en-jaar-rijverbod-voor-dronken-vluchtpoging-tegen-210-per-uur.dhtml)

brother paul
20 juni 2014, 12:08
Well de snelheidsmantra heeft toch wel iets bizars voor mij:


Neem nu: rijden terwijl je surft op uw smartphone, of een nummer probeert te draaien op die smartphone. Ooit al geprobeerd ? Moet eens doen, dan weet je direct hoe je zwalpt, en wat voor gevaar je bent

Mijn stelling: het is gevaarlijker 100/u te rijden met uw smartphone in de hand, dan 210/u....

Nu soms moet je mensen beschermen tegen zichzelf en tegen overmoed. Maar het is bevreemdend te constateren wat in Duitsland over de grens mag, dat in belgie bijna beloond wordt met de doodsstraf. En dat niemand daar nog bij stilstaat of die straf in verhouding is van de misdaad ?

Laten we eens nadenkenover een model die straffen geeft voor een misdaad en die iedereen gelijk voor de wet principe wil hanteren.
Dan kom je tot de constatie dat voor een moord men nauwelijksmoet brommen, dat voor eenserial killer 10jaar genoeg is en nu voor recidivisten in het hardrij circuit, kom je nu ineens met een gegeven dat die quasi strenger gaan gestraft worden dan iemand die effectief iemand vermoord heeft...

Dus bij wijze van spreken, het probleem van hardrijden, die door de marketing van de politiek gesublimeerd wordt als de grote veroorzaker van alle verkeersongevallen door een eeuwige vervalsing van statistieken door ons ambtenarenkorps (bij gebrek aan deftige analyse) wordt hier nu nog verder gesublimeerd tot een buitenproportionele straf, alsof je hier werkelijk de misdaad van de eeuw begaat. Wat in Duitsland misdaadvrij kan, wordt in Belgie dan iets om strenger gestraft te worden dan diefstal en heling, strenger gestraft dan 1miljoen frauderen, strenger gestraft dan frauduleus failliet gaan, strenger gestraft dan iemand vermoorden, strenger gestraft dan een radioactief lek....etc..;

Vrijheideerst
20 juni 2014, 13:22
Well de snelheidsmantra heeft toch wel iets bizars voor mij:


Neem nu: rijden terwijl je surft op uw smartphone, of een nummer probeert te draaien op die smartphone. Ooit al geprobeerd ? Moet eens doen, dan weet je direct hoe je zwalpt, en wat voor gevaar je bent

Mijn stelling: het is gevaarlijker 100/u te rijden met uw smartphone in de hand, dan 210/u....

Nu soms moet je mensen beschermen tegen zichzelf en tegen overmoed. Maar het is bevreemdend te constateren wat in Duitsland over de grens mag, dat in belgie bijna beloond wordt met de doodsstraf. En dat niemand daar nog bij stilstaat of die straf in verhouding is van de misdaad ?

Laten we eens nadenkenover een model die straffen geeft voor een misdaad en die iedereen gelijk voor de wet principe wil hanteren.
Dan kom je tot de constatie dat voor een moord men nauwelijksmoet brommen, dat voor eenserial killer 10jaar genoeg is en nu voor recidivisten in het hardrij circuit, kom je nu ineens met een gegeven dat die quasi strenger gaan gestraft worden dan iemand die effectief iemand vermoord heeft...

Dus bij wijze van spreken, het probleem van hardrijden, die door de marketing van de politiek gesublimeerd wordt als de grote veroorzaker van alle verkeersongevallen door een eeuwige vervalsing van statistieken door ons ambtenarenkorps (bij gebrek aan deftige analyse) wordt hier nu nog verder gesublimeerd tot een buitenproportionele straf, alsof je hier werkelijk de misdaad van de eeuw begaat. Wat in Duitsland misdaadvrij kan, wordt in Belgie dan iets om strenger gestraft te worden dan diefstal en heling, strenger gestraft dan 1miljoen frauderen, strenger gestraft dan frauduleus failliet gaan, strenger gestraft dan iemand vermoorden, strenger gestraft dan een radioactief lek....etc..;

Duitsland heeft lange, rechte wegen zonder veelvuldige op-en afritten. Het zijn ook veel beter chauffeurs, en hun autosector is te belangrijk om een algemende snelheidslimiet in te voeren.

Daarenboven zijn hun wegen gewoonweg de perfectie.

Micele
20 juni 2014, 14:19
Duitsland heeft lange, rechte wegen zonder veelvuldige op-en afritten. Het zijn ook veel beter chauffeurs, en hun autosector is te belangrijk om een algemende snelheidslimiet in te voeren.

Daarenboven zijn hun wegen gewoonweg de perfectie.

Uch uch, de momentane toestand van regionale wegen, autobahnen en nationale hoofdwegen (Bundesstraßen) in D, mediastand 01.05.14:
http://www.welt.de/politik/deutschland/article127502621/So-schlecht-ist-der-Zustand-der-deutschen-Strassen.html
01.05.14
So schlecht ist der Zustand der deutschen Straßen

Die Lage des regionalen Straßennetzes in Deutschland ist dramatisch.

Von den knapp 13.000 Autobahnkilometern in Deutschland befinden sich nach Angaben des Bundesverkehrsministeriums 8,5 Prozent in einem schlechten und acht Prozent in einem sehr schlechten Zustand.

Doch schon auf der Stufe darunter, bei den Bundesstraßen (insgesamt 39.500 Kilometer), sind bereits 15 Prozent in schlechtem und weitere 19,6 Prozent in sehr schlechtem Zustand.

# Katastrophe in den Ländern

Steigt man abermals eine Stufe weiter nach unten, wo es um die 86.000 Kilometer Landes- und Staatsstraßen in der Zuständigkeit der Bundesländer und Freistaaten geht, sieht es noch düsterer aus. Eine Umfrage der "Welt" bei allen 16 Landesverkehrsministerien ergab, dass die Lage des regionalen Straßennetzes dramatisch ist.

Zwar wenden die einzelnen Länder bei der Kategorisierung des jeweiligen Straßenzustands kein einheitliches Kriteriensystem an – manche haben ein vierstufiges Notensystem von "sehr gut" bis "sehr schlecht", andere teilen die Straßen in sechs Notenklassen ein –, und auch das Jahr der einzelnen Erhebungen ist nicht überall dasselbe. Dies aber beeinträchtigt nicht den Befund, dass es um die Straßen der Bundesländer katastrophal bestellt ist.

So gerieten in Baden-Württemberg nach der Erhebung des Jahres 2012 gut 20 Prozent der Landesstraßen in die Kategorie "schlecht", weitere 27,8 Prozent in die Kategorie "sehr schlecht". In Bayern sind auf 36 Prozent der Staatsstraßen "Maßnahmen erforderlich", während in Hessen bei jeder zweiten Landesstraße "Handlungsbedarf" besteht.

Niedersachsen meldet einen "schlechten" Zustand auf 22 Prozent, *Nordrhein-Westfalen einen "schlechten" und "sehr schlechten" Zustand auf 45 Prozent der Landesstraßen. "Sanierungsbedürftig" sind in Rheinland-Pfalz 28,6 Prozent der entsprechenden Strecken, ein Drittel ist es im Saarland.

...]

http://static.apps.welt.de/2014/INFOGRAFIK/Autobahnkarte_Clickmap/Autobahnkarte.jpg
# In de link zelf onderaan kun je de kaart per Bundesland raadplegen (aanklikken rood punt*) hoeveel % slecht, of % dramatisch slecht is.
* bvb Nordrhein-Westfalen:
http://static.apps.welt.de/2014/INFOGRAFIK/Autobahnkarte_Clickmap/DWO_Bundeslaender_Diagramme_origin_Nordrhein-Westfalen.jpg

Voila, alles behalve perfectie hé.

Naargelang de belangrijkheid/snelheidsregime van de wegen zijn de wegen in D het minst slecht, het lijkt er dik op dat alleen de autobahnen en expresswegen(autowegen) (Bundesfernstraßen genoemd) van een nog voldoende onderhoud genieten -sinds begroting 2011-, o.a. dankzij de toll voor vrachtwagens: http://de.wikipedia.org/wiki/LKW-Maut_in_Deutschland#Mautaufkommen_und_seine_Verwen dung

Das davon verbleibende Aufkommen floss bis einschließlich 2010 in die Infrastruktur von Straße, Schiene und Binnenwasserstraße. Der Bundestag entschied mit der Verabschiedung seines Haushaltes 2011 am 26. November 2010, dass beginnend mit dem Haushaltsjahr 2011, dieses verbleibende Aufkommen ausschließlich zur Finanzierung der Bundesfernstraßen zu verwenden ist (Schaffung eines Finanzierungskreislaufs Straße).

Een snelheidslimiet of niet verandert niets aan de respectievelijke verkeerdodencijfers van hun autobahnen (statistisch vastgesteld in 2005-2006).

brother paul
20 juni 2014, 16:24
Kijk dat vult ook goed aan

http://www.kennislink.nl/publicaties/afleiding-oorzaak-opvallend-veel-snelwegongelukken

De ANWB signaleerde de afgelopen weken opvallend veel snelwegongelukken. De traumahelikopter rukte maar liefst 35 procent vaker uit dan vorig jaar. Hoog tijd voor een onderzoek volgens de ANWB, dat desnoods moet worden afgedwongen door de Tweede Kamer. Verkeerspsycholoog Raymond Hoogendoorn (TU Delft) vermoedt dat afleiding de oorzaak is.

in nederland weet men al nu kort op de bal, dat de ongelukken gebeuren omdat mensen op hun GSm zitten te prutsen...

Micele
20 juni 2014, 17:22
Kijk dat vult ook goed aan

http://www.kennislink.nl/publicaties/afleiding-oorzaak-opvallend-veel-snelwegongelukken

De ANWB signaleerde de afgelopen weken opvallend veel snelwegongelukken. De traumahelikopter rukte maar liefst 35 procent vaker uit dan vorig jaar. Hoog tijd voor een onderzoek volgens de ANWB, dat desnoods moet worden afgedwongen door de Tweede Kamer. Verkeerspsycholoog Raymond Hoogendoorn (TU Delft) vermoedt dat afleiding de oorzaak is.

in nederland weet men al nu kort op de bal, dat de ongelukken gebeuren omdat mensen op hun GSm zitten te prutsen...

Afleiding-onoplettendheid (Ablenkung-...) is ongevaloorzaak nummer 1 (voornamelijk GSM aan het oor), bvb Oostenrijk en andere studies:

http://kurier.at/chronik/oesterreich/handy-ist-unfallursache-nummer-1/1.171.122

Handy ist Unfallursache Nummer 1

Überraschende Bilanz: Mobiltelefonierer lösen sogar mehr Crashs aus als Schnellfahrer

Die (verspätete) Unfallbilanz des ersten Halbjahres birgt eine riesige Überraschung. Denn nicht Raser oder Rotlichtfahrer lösen die meisten Verkehrsunfälle mit Verletzten aus. Telefonieren ohne Freisprechanlage ist jetzt Unfallursache Nr. 1.

Erstmals kamen neue Datenblätter bei der Polizei zum Einsatz, die bei allen Unfällen ausgefüllt werden. Die Hauptunfallursache (33,1 Prozent) ist dabei Unachtsamkeit und Ablenkung. Darunter fällt zu einem großen Teil das Handytelefonieren.
„Studien belegen, dass Handy-Telefonierer beim Autofahren so schlecht reagieren wie Alkolenker mit 0,8 Promille“, sagt Bettina Urbanek vom Verkehrsclub. Der VCÖ fordert deshalb, dass Mobiltelefonate am Steuer ein Vormerkdelikt werden - und damit zum Führerscheinentzug führen können.
Die weiteren Ursachen für Unfälle sind laut Statistik Austria Vorrangverletzungen und Rotlichtfahrer (24,7 Prozent), nichtangepasste Geschwindigkeit (16,3 Prozent) sowie mangelnder Sicherheitsabstand (7,3 Prozent).

In Duitsland is GSM aan ´t oor 1 strafpunt en 60 €, en bij het nieuw puntensysteem sinds mei is met 8 strafpunten finito...
http://www.chip.de/news/Handy-am-Steuer-Das-aendert-sich-ab-1.-Mai-2014_69468455.html

Deze 2 laatste posten moeten best naar het gepast topic:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=203835