PDA

View Full Version : Doodrijder van 5-jarige: ‘Het leven gaat door’


jodewa
18 juni 2014, 18:02
BRON:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140618_01145382&_section=33979864&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=pm&M_BT=121777789529

Totale onverschilligheid van een werkloze bestuurder in Groot Brittannië bij het doodrijden van een 5 jarige. Zo laag zijn de morele waarden bij sommige mensen gezakt.
Persoonlijk vind ik dat er maar 1 straf gerechtvaardigd is voor die kerel.
Broek uit, boven de put zetten, twee bakstenen tegen zijn kl*ten slaan en uitzwaaien met de woorden 'Shit happens, life goes on’.:evil:

Hij zal dan wel goed kunnen lopen, wat hij zeker kan gebruiken met zijn 5 jaar rijverbod 8-)

Klein Licht
19 juni 2014, 10:14
Wayne Payne reed met zijn Vauxhell Vectra

Nietzsche
19 juni 2014, 10:24
Mogen hij een terminale ziekte krijgen, hoerenzoon.

plakker
19 juni 2014, 12:05
Wat een stuk afval. Maar is dat dezer dagen niet typerend voor de maatschappij? Geen empathie meer, geen schuldbesef?

Duvelke
19 juni 2014, 14:41
ongelukkige uitspraak, maar at the end of the day heeft ie wel gelijk :?
elke dag sterven er mensen aan al dan niet ongevallen/ziekten/...

Savatage
19 juni 2014, 14:48
Voor dat 5-jarig slachtoffertje gaat er niets door. Ze zouden 'm beter gewoon de doodstraf geven.

Duvelke
19 juni 2014, 14:57
Voor dat 5-jarig slachtoffertje gaat er niets door. Ze zouden 'm beter gewoon de doodstraf geven.
in Groot Brittanie is er toch geen doodstraf?

Savatage
19 juni 2014, 15:17
in Groot Brittanie is er toch geen doodstraf?

Nope, helaas niet. Mocht die er nog van toepassing zijn geweest was dit het meest geschikte vonnis geweest. Dit vonnis trekt op geen orgel.

cookie monster
19 juni 2014, 21:47
Het leven van de 5 jarige is eeuwig gedaan !!!!
Het leven van die zatte kuthufter komt eraan !!!!
Hopelijk krijgt die vele angstige nachtmerries !!!!
Dat die voor mij part verzuipt in een alcoholbad !!!!

Duvelke
20 juni 2014, 05:18
Nope, helaas niet. Mocht die er nog van toepassing zijn geweest was dit het meest geschikte vonnis geweest. Dit vonnis trekt op geen orgel.
dus ook iedereen de doodstraf die erger doet dan dit?

Ik ben blij dat de doodstraf niet meer bestaat in onze contreien. Als ik sommige emo-reacties zie van mensen, zouden ze zelf de doodstraf willen geven aan iemand die een overval pleegt.

Duvelke
20 juni 2014, 05:21
Een mens zou niet meer met de auto durven rijden, want als je iemand omver rijdt, zou je de doodstraf kunnen krijgen.
Of is het voor de domme uitspraak achteraf, dat ze hem doodstraf moeten geven?
Geen vrijheid van mening meer in dat geval? (ook al is deze zeer dom en onrespectvol ! )

Tavek
20 juni 2014, 11:16
Een mens zou niet meer met de auto durven rijden, want als je iemand omver rijdt, zou je de doodstraf kunnen krijgen.
Of is het voor de domme uitspraak achteraf, dat ze hem doodstraf moeten geven?
Geen vrijheid van mening meer in dat geval? (ook al is deze zeer dom en onrespectvol ! )

Heb je het artikel gelezen ?

Het is geen ongeval. Hij reed dubbel zo snel als toegelaten.

Als ik met mijn geweer een kogel afschiet ad random, en ik raak iemand, is het ook doodslag. Ook al bedoelde ik het niet. Het is het gevolg van zeer roekeloos gedrag.

Een auto is een zeer dodelijk wapen indien slecht gebruikt.

Blue Sky
20 juni 2014, 18:36
Heb je het artikel gelezen ?

Het is geen ongeval. Hij reed dubbel zo snel als toegelaten.

Als ik met mijn geweer een kogel afschiet ad random, en ik raak iemand, is het ook doodslag. Ook al bedoelde ik het niet. Het is het gevolg van zeer roekeloos gedrag.

Een auto is een zeer dodelijk wapen indien slecht gebruikt.

De auto is een dodelijk wapen tout court. Alleen beseffen de gebruikers ervan dat niet, getuige daarvan de irrealistisch reacties en opvattingen over snelheid in het verkeer en de selectieve toepassing van het verkeersreglement naar eigen goeddunken.

Universalia
20 juni 2014, 19:53
Best handig en komt uiteindelijk veel goedkoper uit voor de brave belastingbetaler.

http://www.thegreenhead.com/imgs/guillotine-cigar-cutter-1.jpg

Micele
20 juni 2014, 22:05
De auto is een dodelijk wapen tout court. Alleen beseffen de gebruikers ervan dat niet, getuige daarvan de irrealistisch reacties en opvattingen over snelheid in het verkeer en de selectieve toepassing van het verkeersreglement naar eigen goeddunken.

http://www.mosac.eu/public/image/SWOV%20Risico.jpg

Heel veel autogebruikers beseffen dat dus héél goed.

Bobke
20 juni 2014, 22:14
De auto is een dodelijk wapen tout court. Alleen beseffen de gebruikers ervan dat niet, getuige daarvan de irrealistisch reacties en opvattingen over snelheid in het verkeer en de selectieve toepassing van het verkeersreglement naar eigen goeddunken.
Precies, en als het mis gaat is het de fout van iemand anders.

Micele
20 juni 2014, 22:21
Precies, en als het mis gaat is het de fout van iemand anders.

Maar alleen bij de autobestuurders, bij alle andere weggebruikers niet. :roll:

http://www.vvnbarneveld.nl/_wp_generated/wp6ee411fb_02.jpg

Ongevals risico per gereden kilometer

Het overlijdensrisico in het verkeer is in de loop der jaren sterk gedaald. Deze ontwikkeling is opmerkelijk omdat de verkeersdrukte sinds 1972 met een factor 2,6 is toegenomen. Het risico om te overlijden als gevolg van een (weg)verkeersongeval daalde van 180 doden per miljard voertuigkilometers in 1950 naar 5 doden per miljard voertuigkilometers in 2010. Na een jarenlange stijging is sinds 2008 sprake van een lichte daling van de mobiliteit met ongeveer 6%.

Ook in 2010 waren de meeste doden te betreuren op wegen met een snelheidslimiet van 80 km/uur (buiten de bebouwde kom) en met een limiet van 50 km/uur (binnen de bebouwde kom). Deze wegen blijken in vergelijking met de autosnelwegen relatief onveilig te zijn. Ruim 32% van alle geregistreerde verkeersdoden valt op 80 km/uur-wegen en ongeveer 30% op 50 km/uur-wegen.

http://www.vvnbarneveld.nl/pagina136.html

Ook bij de privéongevallen daar zijn enkel diegenen zelf schuld aan hun dood die ook met een auto rijden. :roll:

http://www.vvnbarneveld.nl/_wp_generated/wpd4f7afd9_02.jpg

Duvelke
24 juni 2014, 07:05
Heb je het artikel gelezen ?

Het is geen ongeval. Hij reed dubbel zo snel als toegelaten.

Als ik met mijn geweer een kogel afschiet ad random, en ik raak iemand, is het ook doodslag. Ook al bedoelde ik het niet. Het is het gevolg van zeer roekeloos gedrag.

Een auto is een zeer dodelijk wapen indien slecht gebruikt.
ik ben akkoord dat de bestuurder volledig in fout gaat, maar doodstraf voor een verkeers'ongeval', dat vind ik er toch wel over.
Moordenaars krijgen zelfs geen doodstraf, dus waarom zou je mensen die iemand onvrijwillig doden, de doodstraf geven?

fabianen
26 juni 2014, 12:36
In Afrika krijg je een Konings status als je een volk uitmoordt.
Dat is daar tegenwoordig dagelijkse kost.Je krijgt daar een opleiding tegenwoordig met een diploma om te beginnen.Daar is het nummertje trekken om te beginnen slachten.
Waarover spreken we nog?

Sywen
27 juni 2014, 07:44
http://www.mosac.eu/public/image/SWOV%20Risico.jpg

Heel veel autogebruikers beseffen dat dus héél goed.

wat een onozel grafiekje

1) het gaat niet over "inzittenden", dat ventje van 5 was geen inzittende.

2) lees dit eens goed voor je nog meer onnozele grafiekjes toont: http://www.tylervigen.com/

DeProf_eet
27 juni 2014, 08:38
Heb je het artikel gelezen ? Het is geen ongeval. Hij reed dubbel zo snel als toegelaten. Eerst en vooral staart ge u blind op dat artikel, en gelooft ge de pers voor de volle 100%. Erger nog, ge doet net of ge getuige waart van het ongeval.
Hij reed idd. dubbel zo snel ? Wat is dat nu voor flauwe kul ? Hoe kunnen ze dat nu juist zo nauwkeurig weten. En als de max. snelheid bvb 10m/h was en hij reed er 20, vraag ik me af of dat zo'n groot verschil uitmaakt.
Ooit al eens een verkeersbord tegengekomen waarop staat max. 5 km/h (want die bestaan helaas). Zijt ge dan een doodrijder als ge het dubbele rijd (dus 10km/h) ?

Een auto is een zeer dodelijk wapen indien slecht gebruikt.Dat is juist. Maar het is dan blijkbaar ook het enige dodelijk (volgens u zelfs wel "zeer") wapen dat wereldwijd aan iedereen mag verkocht worden vanaf 18 jaar. De maatschappij zelf is mede verantwoordelijk om aan iemand zo'n dodelijk wapen toe te vertrouwen. Was hij dronken dan verdiend hij levenslang rijverbod en geen 5 jaar. Maar dat wil de maatschappij natuurlijk niet want dan heeft ze geen inkomsten meer uit allerlei taksen voor hen die autorijden.

Micele
27 juni 2014, 12:08
1) het gaat niet over "inzittenden", dat ventje van 5 was geen inzittende.
Daar gaat die grafiek niet over, leer lezen wat ik onder de grafiek schreef.

En leer lezen over welke discussiecontext of quote het ging:
De auto is een dodelijk wapen tout court. Alleen beseffen de gebruikers ervan dat niet, getuige daarvan de irrealistisch reacties en opvattingen over snelheid in het verkeer en de selectieve toepassing van het verkeersreglement naar eigen goeddunken.
Rijden 5 jarigen nu ook al met de auto ? :roll:

AsGardSGO
13 juli 2014, 13:21
BRON:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140618_01145382&_section=33979864&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=pm&M_BT=121777789529

Totale onverschilligheid van een werkloze bestuurder in Groot Brittannië bij het doodrijden van een 5 jarige. Zo laag zijn de morele waarden bij sommige mensen gezakt.
Persoonlijk vind ik dat er maar 1 straf gerechtvaardigd is voor die kerel.
Broek uit, boven de put zetten, twee bakstenen tegen zijn kl*ten slaan en uitzwaaien met de woorden 'Shit happens, life goes on’.:evil:

Hij zal dan wel goed kunnen lopen, wat hij zeker kan gebruiken met zijn 5 jaar rijverbod 8-)

Uiteraard.. het leven gaat zeker door.
Men hangt nog steeds in elkaars gat op de weg, men belt nog steeds niet handenvrij in de auto (vaak ook hoe duurder de wagen hoe meer je het ziet) maar men heeft wel geld voor een coyote en een Iphone van 700€ maar een carkit is te duur..
Men vlamt nog steeds ongekend hard ongeacht het weer en snijd nog altijd zonder pinker andere automobilisten of vrachtwagens hun gang af om tegen harder dan 120km nog net die uitrit te kunnen nemen op allerlaatste moment.

manta
13 juli 2014, 14:21
Rijden 5 jarigen nu ook al met de auto ? :roll:

Normaal gezien niet, gewoonlijk lopen die op het voetpad, al dan niet aan de hand van hun ouders...

Micele
13 juli 2014, 16:43
Normaal gezien niet, gewoonlijk lopen die op het voetpad, al dan niet aan de hand van hun ouders...

Of als autopassagier, beveiligd in een kinderzitje...