PDA

View Full Version : Bestuurder knalt scooter omver , maar is bezorgd om auto


cookie monster
6 augustus 2014, 04:15
Bestuurder knalt scooter omver , maar is bezorgd om auto
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140805_01205132

Wie heeft voorrang ??
Zou u ook reageren zoals de bestuurder van de betrokken auto ??
Verkeersregels dienen om er uw "zak met 2x inhoud" aan te vegen ??

Blue Sky
6 augustus 2014, 08:10
De automobilist is uiteraard in fout, hij dient voorrang te verlenen.

Je kan je wel vragen stellen bij de snelheid van de scooter alsook het feit dat de berijders ervan geen helm lijken te dragen. Het rijgedrag van de jonge "kamikaze" scooterrijders is welbekend.

http://www.lokalepolitie.be/5388/nieuws/2112-opgedreven-bromfiets-uit-verkeer-gehaald

hurricane
6 augustus 2014, 08:45
Uiteraard is die autobestuurder in fout. Dit filmpje typeert de hedendaagse moraal.
Eerst naar de auto gaan kijken. Misselijkmakend :(

Micele
6 augustus 2014, 10:37
De automobilist is uiteraard in fout, hij dient voorrang te verlenen.

Je kan je wel vragen stellen bij de snelheid van de scooter alsook het feit dat de berijders ervan geen helm lijken te dragen. Het rijgedrag van de jonge "kamikaze" scooterrijders is welbekend.

http://www.lokalepolitie.be/5388/nieuws/2112-opgedreven-bromfiets-uit-verkeer-gehaald
Autobestuurder is duidelijk de enige schuldige.

Voor de rest zie ik daar een groot plakaat met Cyrillisch schrift, dus de verkeersregels... ttz helmplicht en snelheidsbeperkingen van dat land tellen, ken je die ?

SMI94
8 augustus 2014, 11:28
En wanneer gaat hij dan éérst naar zijn auto gaan kijken volgens jullie? Beetje de schade rechtsvooraan gaan inschatten van aan de bestuurdersdeur lijkt me niet zo héél praktisch.

Zou het niet kunnen dat alles zo snel ging dat hij niet eens gezien heeft dat die twee personen over de motorkap zijn gevlogen, maar dat hij denkt dat die gasten voor zijn auto liggen? Tegen dat hij uitstapt, zijn die twee al uit beeld gekropen en het eerste wat ik de bestuurder zie doen, is toch zijn GSM uithalen, vermoedelijk om de hulpdiensten te bellen.

Nogal een twijfelachtig filmpje volgens mij om hier zware beschuldigingen te lopen uiten ten opzichte van die bestuurder... En voor de duidelijkheid: uiteraard is de autobestuurder de hoofdschuldige voor de aanrijding, daar bestaat geen twijfel over.

lohabra
8 augustus 2014, 15:00
Als hij de schade monstert aan z'n auto en daar een bromfiets ziet liggen, komt het dan niet in hem op, om ff te gaan checken waar de bestuurder van die bromfiets is ?

En wat dan gezegd van die twee getuigen ? Die lopen gewoon de de bromfietser en z'n passagier voorbij, om naar de schade aan de auto kijken.

Profiteureersteklas
21 augustus 2014, 12:42
Aiai ik heb dat vele jaren geleden ook eens voorgehad. Ik draaide van een parking de weg op en opeens zag ik iemand vliegen. Met zijn scooter los er op gegaan. Ik ben ook uitgestapt en naar de wagen gaan kijken. Om vervolgens te vloeken en die gast nog de huid gaan vol schelden. Toen bleek dat hij wel hier en daar wat gebroken had maar politie en ambulance gebeld. Uiteindelijk heeft de verzekering alles betaald want gast reed in tegenovergestelde richting op een voetpad en mocht daar niet rijden.