PDA

View Full Version : De enige échte Nationalisten!


NBV
23 februari 2003, 12:13
Belgen!

Het Vlaemsch-nationale kwaad bedreigt ons Fiere Vaderland!
Wij, de NBV, bieden de oplossing!
Voor een Sterk en Verenigd België eisen wij de onmiddellijke teruggave van de ons ontstolen gebieden: Luxemburg, Zeeuws-Vlaanderen, Zuid-Vlaanderen, Het Rijnland en Limburg!
Later kunnen ook de Congo, Ruanda en Urundi terugkeren!
België is één land, dus moet het Unitair zijn!

Zij, de politici, zij breken ons land af en verzwakken het dodelijk!
Wij, wij zijn een strijdbare beweging die vecht voor een sterk Belgie met een noodzakelijke Levensruimte voor de natie.

Als jij ook voor een Sterk en Verenigd België bent,

SLUIT AAN BIJ DE NVB, EN VECHT VOOR HET VADERLAND!


Belges!

Le nationalisme flamand, ce mal, met notre Grande Patrie en danger!
Nous, la ABN sont la solution.
Pour une Belgique forte et unie nous revendiquons que les territoires volés nous sommes redonnés tout de suite.
C'est �* dire: Luxemburg, Zeeuws-Vlaanderen,Sud-Flandre, la Rhénanie et le Limbourg.
Après aussi le Congo et le Ruanda-Urundi doivent retourner dans la Patrie
La Belgique doit etre unitaire, car c'est un pays!
Eux, les politiciens, ils détruisent notre pays.
Nous, nous sommes un mouvement fort qui se bat pour une Belgique unitaire et pour l'Espace de Vie nécessaire pour la Nation
Si toi aussi tu es pour une patrie forte,

REJOIGNEZ-NOUS DANS LA ABN ET LUTTEZ POUR LA PATRIE!

Nom@d
23 februari 2003, 12:46
ik heb alleen dit te zeggen:http://www.ned.univie.ac.at/non/landeskunde/be/h1/link0.htm

Dimitri
23 februari 2003, 12:47
:lol: Het moet niet veel gekker meer worden. :lol:

Jan van den Berghe
23 februari 2003, 13:18
Voor een Sterk en Verenigd België eisen wij de onmiddellijke teruggave van de ons ontstolen gebieden: Luxemburg, Zeeuws-Vlaanderen, Zuid-Vlaanderen, Het Rijnland en Limburg!


Ontstolen? Sedert wanneer werd het Rijnland ontstolen? Nooit behoorde het Rijnland tot België.

En Zeeuws- en Zuid-Vlaanderen hoorden nooit bij België. En Luxemburg al evenmin. Luxemburg vormde immers een speciale entiteit binnen het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden met een afzonderlijke wettelijke status in vergelijking met de andere gebieden. Met het verdrag van 1839 kreeg België een deel van Luxemburg, nl. het Franstalige gedeelte plus de Duitstalige streek rond Aarlen (dat laatste had men geëist omwille van strategische redenen).

Belgisch staatsnationalisme op z'n best!

Jan van den Berghe
23 februari 2003, 13:25
ik heb alleen dit te zeggen:http://www.ned.univie.ac.at/non/landeskunde/be/h1/link0.htm

Ondertussen weten we dat Reynebeau graag een loopje met de feiten neemt wanneer dat zijn eigen politieke overtuigingen uitkomen. Zo debiteert hij in die tekst doodleuk dat het Vlaamsnationalisme voor WO I slechts de eentaligheid van Vlaanderen nastreefde binnen het Belgisch verband.

Daarmee gaat hij natuurlijk voorbij aan de sterke orangische beweging die onder Vlaamsnationalisten van de 19e eeuw bestond, tot zelfs aan de vooravond van WO I. Jan Frans Willems, als vader van de Vlaamse Beweging, was een orangist in hart en nieren. Geen gebenedijd woord daarover bij Reynebeau.

Ook waren er Vlaamsnationalisten die de volledige tweetaligheid van België nastreefden, en die de theorie aanhingen dat de Vlamingen door hun numeriek overmacht de macht in België moesten heroveren. Ook daar gaat Reynebeau in alle stilte voorbij.

Over de Vlaamse identiteit heeft Reynebeau blijkbaar het basiswerk van Elias nooit gelezen, anders zou hij geen onzin uitkramen als "voor 1915 is er van enig Vlaams bewustzijn niets te merken". Blijkbaar heeft Reynebeau nog nooit gehoord over bijvoorbeeld de Vlaamse petities van 1860. En over de taalcongressen die vanaf 1840 heeft hij al evenmin iets gelezen, lijkt het wel.

alpina
23 februari 2003, 15:28
Wij, wij zijn een strijdbare beweging die vecht voor een sterk Belgie met een noodzakelijke Levensruimte voor de natie.

Weet jij eigenlijk wel wat het woord natie betekent?? Wel dat is wanneer de staatsgrenzen overeenkomen met de grenzen van een volk! Sinds wanneer zijn de Belgen een volk, sinds 1830??? :P

NBV
23 februari 2003, 19:36
Programma (wij zijn geen partij, maar een strijdbare beweging)

punt 1 STRIJDBAARHEID

Wij willen de partijen controleren opdat zij hun beleid voeren in een zin die het beste met onze Natie voorheeft. Geen nachtelijke rondetafelconferenties meer. Geef het volk de macht.
Elke separatistische partij dient wegens landverraad verboden te worden.

2. STERK GEZAG

De maatschappij dient hierarchisch geordend te zijn. Meer macht impliceert evenwel ook meer verantwoordelijkheden. De Koning moet in staat zijn ten volle het parlement en zijn ministers te kunnen controleren en, zo nodig, sanctioneren.

3. UNITARISME

Belgie moet onmiddellijk een centralistische eenheidsstaat worden. De gewesten en gemeenschappen worden afgeschaft. De administratieve indeling berust bij de provincies.

4. STERK BELGIE

Ons leger dient versterkt te worden. Hoger defensiebudget. Dienstplicht van 18-22. Meer blauw op straat.

5. LEVENSRUIMTE

Ons Volk heeft nood aan Levensruimte. Vele territoria zijn ons in onze 2000 jaar oude geschiedenis ontstolen. Wij eisen daarom de ONMIDDELLIJKE aanhechting van Nederlands Limburg, Noord-Brabant, Zeeuws-Vlaanderen, Het Groothertogdom Luxemburg, het Rijnland, Picardie,Artesie,Frans-Vlaanderen.

Bij een sterk Belgie hoort ook een sterk afzetgebied.
Zowel in het belang van de Afrikanen als in ons eigen profijt eisen we onze kolonie Congo opnieuw op
Ook Ruanda-Urundi moet geleidelijk in het Rijk worden geintegreerd
Andere gebieden zoals Tanzania,Zimbabwe, centraal-Afrika worden bufferzones


6. BUITENLANDSE POLITIEK

Wij wensen Belgie in de Europese Unie te versterken. Een sterk leger betekent een plaats op de wereldkaart. Geen enkel volk dat niet weerbaar is blijft bestaan. Onze levensruimte garandeert ons voortbestaan. Wie ons bedreigt zal desnoods militair aangepakt worden.

7. VEILIGHEID

Wij wensen een maximale veiligheid voor iedereen in dit Koninkrijk. Geen halfslachtige oplossingen zoals bepaalde, laffe centrumpartijen zoals het Vlaams Blok naar voren schuiven. Het leger pakt zware criminaliteit aan. Meer blauw op straat betekent ook keiharde repressie tov. criminelen.

8. ETHIEK

Wij zijn een beweging die berust op de humane tradities. Het gezin is de hoeksteen van de maatschappij. Veel kinderen is positief, zij dragen onze Cultuur uit. Wij achten het menselijk leven heilig. Vanuit die optiek zijn we tegen abortus, tegen een gedoogbeleid inzake drugs en tegen euthanasie

9. CULTUUR

De Belgische Cultuur dient een verplicht vak te worden op school. Wij wensen niet langer dat ons erfgoed verloederd wordt.

10. MAATSCHAPPIJ

Voor ons bestaat de maatschappij uit 3 klassen die elkaar organisch steunen: de arbeidersklasse, de middenstand en de elite. Hoe hoger men gaat, hoe groter de verantwoordelijkheid. De klassen dienen aanwezig te zijn in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Wij wijzen elke vorm van pariteit af. De vrouw hoort best thuis aan de haard waar ze een waardevolle rol verricht.

Bruno*
23 februari 2003, 19:37
Als rechtgeaarde democraat wijs ik dit "strijdbaar programma" volkomen af. Schandalig.

NBV
23 februari 2003, 19:47
De semi-flaminganten van BUB spreken :roll:

Gemeenschappen he... jaja... de BUB is ook al geïnfiltreerd door het vlaemSSch-nationalisme zie ik!

thePiano
23 februari 2003, 19:53
Belgen!

Het Vlaemsch-nationale kwaad bedreigt ons Fiere Vaderland!
Wij, de NBV, bieden de oplossing!
Voor een Sterk en Verenigd België eisen wij de onmiddellijke teruggave van de ons ontstolen gebieden: Luxemburg, Zeeuws-Vlaanderen, Zuid-Vlaanderen, Het Rijnland en Limburg!
Later kunnen ook de Congo, Ruanda en Urundi terugkeren!
België is één land, dus moet het Unitair zijn!
!

Ik zou daar nog aan kunnen toevoegen: Papoua Nieuw Guinea, Zuid- en Noord Amerika, Azië, Oceanië, de rest van Europa, Rusland, ja zelfs de Zuidpool behoort ons toe. Kortom: de hele wereld behoort toe aan Groot-Vlaanderen verdorie! :roll:

http://www.viff.org/viff02/filmguide/images/filmstills/TRAMP.jpg

Jan van den Berghe
23 februari 2003, 19:55
De maatschappij dient hierarchisch geordend te zijn. Meer macht impliceert evenwel ook meer verantwoordelijkheden. De Koning moet in staat zijn ten volle het parlement en zijn ministers te kunnen controleren en, zo nodig, sanctioneren.

M.a.w. weg met de democratie. Terug naar de feodale tijden waar een groepje edelen landen bestuurde en voor de pret en omwille van de gewetensrust van het volk mag er ook nog een of ander marionettenparlement verkozen worden.

Jan van den Berghe
23 februari 2003, 19:56
De Belgische Cultuur dient een verplicht vak te worden op school. Wij wensen niet langer dat ons erfgoed verloederd wordt.

Belgische cultuur? En de taal waarin die cultuur wordt geuit is ongetwijfeld het "Belgisch"?

Dimitri
23 februari 2003, 19:59
Als rechtgeaarde democraat wijs ik dit "strijdbaar programma" volkomen af. Schandalig.

Het is anders wel jouw voormalig onderschrift met dat kaartje!

Maar zo erg is het allemaal niet, ik heb sterk het vermoeden dat de NVB niet al te serieus bedoeld is. Althans dat hoop ik... :roll:

Dimitri
23 februari 2003, 20:10
Ik zou daar nog aan kunnen toevoegen: Papoua Nieuw Guinea, Zuid- en Noord Amerika, Azië, Oceanië, de rest van Europa, Rusland, ja zelfs de Zuidpool behoort ons toe. Kortom: de hele wereld behoort toe aan Groot-Vlaanderen verdorie! :roll:

Nee, Piano, het is een Belgische nationalist. Het gaat de NBV om Groot-België!

Patriot!
23 februari 2003, 20:54
Walgelijk! Werken jullie samen met NSV of VJM?

Bruno*
23 februari 2003, 23:03
Goeie vraag.

Volksstormer
27 februari 2003, 19:24
Nationalisme: het streven naar congruentie tussen natie en staat, het samenvallen van nationale grenzen en staatsgrenzen.

Wie uitgaat van de primordialiteit van de staat, kan geen nationalist genoemd worden m.a.w. de term 'staatsnationalisme' bestaat niet -'volksnationalisme' is een pleonasme!

Dit moet volstaan.

MicaBoss
27 februari 2003, 20:32
Belgen!

blablablablabla.........





Ik hoop voor u dat alles wat u hier neertypt om te lachen is, want anders is het wel heel erg gesteld met u...........

Bruno*
27 februari 2003, 23:53
DIE ZIT :lol:

Patriot!
28 februari 2003, 15:36
Och, ze zijn niet half zo erg als sommige VlaemSSch-nationale bewegingen...

Volksstormer
28 februari 2003, 17:42
Nationalisme: het streven naar congruentie tussen natie en staat, het samenvallen van nationale grenzen en staatsgrenzen.

Wie uitgaat van de primordialiteit van de staat, kan geen nationalist genoemd worden m.a.w. de term 'staatsnationalisme' bestaat niet -'volksnationalisme' is een pleonasme!

Dit moet volstaan.
Voor Vlaanderen houdt dit in dat het nationalisme zich volledig op de Nederlanden moet richten. De Vlamingen zijn slechts een verminkte rompnatie!

Patriot!
28 februari 2003, 17:53
Dus voor u, taal = volk & natie?

En wat als dat 'volk' dat niet wil zijn?

Ik zie de USA, het VK, Australië en alle andere Engelstalige naties nog geen natiestaat vormen! Noch zie ik de Belgen ervoor kiezen om uit elkaar te gaan!

zorroaster
28 februari 2003, 19:37
Och, ze zijn niet half zo erg als sommige VlaemSSch-nationale bewegingen...

Is die balk nu nog niet doorgezaagd?

Activist
28 februari 2003, 19:46
Pierre Carrete had ook een strijdbare beweging .
Toen vloog em 17 jaar in de cel ...voor moord die nooit zijn schuld was .





Programma (wij zijn geen partij, maar een strijdbare beweging)

punt 1 STRIJDBAARHEID

Wij willen de partijen controleren opdat zij hun beleid voeren in een zin die het beste met onze Natie voorheeft. Geen nachtelijke rondetafelconferenties meer. Geef het volk de macht.
Elke separatistische partij dient wegens landverraad verboden te worden.

2. STERK GEZAG

De maatschappij dient hierarchisch geordend te zijn. Meer macht impliceert evenwel ook meer verantwoordelijkheden. De Koning moet in staat zijn ten volle het parlement en zijn ministers te kunnen controleren en, zo nodig, sanctioneren.

3. UNITARISME

Belgie moet onmiddellijk een centralistische eenheidsstaat worden. De gewesten en gemeenschappen worden afgeschaft. De administratieve indeling berust bij de provincies.

4. STERK BELGIE
Bruno zegt:
Ons leger dient versterkt te worden. Hoger defensiebudget. Dienstplicht van 18-22. Meer blauw op straat.

5. LEVENSRUIMTE

Ons Volk heeft nood aan Levensruimte. Vele territoria zijn ons in onze 2000 jaar oude geschiedenis ontstolen. Wij eisen daarom de ONMIDDELLIJKE aanhechting van Nederlands Limburg, Noord-Brabant, Zeeuws-Vlaanderen, Het Groothertogdom Luxemburg, het Rijnland, Picardie,Artesie,Frans-Vlaanderen.

Bij een sterk Belgie hoort ook een sterk afzetgebied.
Zowel in het belang van de Afrikanen als in ons eigen profijt eisen we onze kolonie Congo opnieuw op
Ook Ruanda-Urundi moet geleidelijk in het Rijk worden geintegreerd
Andere gebieden zoals Tanzania,Zimbabwe, centraal-Afrika worden bufferzones


6. BUITENLANDSE POLITIEK

Wij wensen Belgie in de Europese Unie te versterken. Een sterk leger betekent een plaats op de wereldkaart. Geen enkel volk dat niet weerbaar is blijft bestaan. Onze levensruimte garandeert ons voortbestaan. Wie ons bedreigt zal desnoods militair aangepakt worden.

7. VEILIGHEID

Wij wensen een maximale veiligheid voor iedereen in dit Koninkrijk. Geen halfslachtige oplossingen zoals bepaalde, laffe centrumpartijen zoals het Vlaams Blok naar voren schuiven. Het leger pakt zware criminaliteit aan. Meer blauw op straat betekent ook keiharde repressie tov. criminelen.

8. ETHIEK

Wij zijn een beweging die berust op de humane tradities. Het gezin is de hoeksteen van de maatschappij. Veel kinderen is positief, zij dragen onze Cultuur uit. Wij achten het menselijk leven heilig. Vanuit die optiek zijn we tegen abortus, tegen een gedoogbeleid inzake drugs en tegen euthanasie

9. CULTUUR

De Belgische Cultuur dient een verplicht vak te worden op school. Wij wensen niet langer dat ons erfgoed verloederd wordt.

10. MAATSCHAPPIJ

Voor ons bestaat de maatschappij uit 3 klassen die elkaar organisch steunen: de arbeidersklasse, de middenstand en de elite. Hoe hoger men gaat, hoe groter de verantwoordelijkheid. De klassen dienen aanwezig te zijn in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Wij wijzen elke vorm van pariteit af. De vrouw hoort best thuis aan de haard waar ze een waardevolle rol verricht.

Activist
28 februari 2003, 19:49
Walgelijk! Werken jullie samen met NSV of VJM?

eerder met de BUB ....eendracht maakt macht :) is dat geen Belgisch Nationalistische (lees facistische) leuze ?

Activist
28 februari 2003, 19:50
Och, ze zijn niet half zo erg als sommige VlaemSSch-nationale bewegingen...

Amai eje dan zone schrik van ons ?

Volksstormer
28 februari 2003, 20:06
Dus voor u, taal = volk & natie?

En wat als dat 'volk' dat niet wil zijn?

Ik zie de USA, het VK, Australië en alle andere Engelstalige naties nog geen natiestaat vormen!

Dat zijn ze de facto al!

Noch zie ik de Belgen ervoor kiezen om uit elkaar te gaan!
Dat is natuurlijk ook een mening... :lol:

Patriot!
28 februari 2003, 20:32
Dat zijn ze de facto al!

:?: :?: :?: :?:

Patriot!
28 februari 2003, 20:35
Walgelijk! Werken jullie samen met NSV of VJM?

eerder met de BUB ....eendracht maakt macht :) is dat geen Belgisch Nationalistische (lees facistische) leuze ?

De BUB heeft nooit enige fascistische daad gepleegd. De vlaemSSch-nationalen daarentegen... :roll: :roll:

Zeno!
28 februari 2003, 20:37
De BUB heeft nooit enige fascistische daad gepleegd. De vlaemSSch-nationalen daarentegen... :roll: :roll:

OK, ik neem je op je woord. Noem eens een recente "fascistische daad" van Vlaams-nationalisten. Datum en plaats vermelden aub.

Ik wacht.

Patriot!
28 februari 2003, 20:40
De NSV-betoging. Gisteren.

Zeno!
28 februari 2003, 20:45
De NSV-betoging. Gisteren.

PARDON!?

Neem eens de Van Dale en zoek onmiddellijk het woord "fascisme" op! Dan mag je je diep schamen.

Ik ben absoluut geen voorstander van het NSV, maar zij hebben het recht om te betogen en de betoging was alles behalve fascistisch. Ze betoogden tegen:

- de paars-groene regering
- de verengelsing van het Vlaams onderwijs

Is dat fascisme???? Uiteraard niet!

PS: Zonder die extreem-linksen waren er gisteren waarschijnlijk geen incidenten geweest.

PPS: Was jij gisteren ook in Leuven dan? Zoniet, kan je je niet uitspreken over de betoging. Voila.

Patriot!
28 februari 2003, 20:54
Ja, ik was gisteren in Leuven. Deed natuurlijk niet mee aan de betoging, maar... zeg, ontken jij dat de NSV een fascistische organisatie is?

Jan van den Berghe
28 februari 2003, 20:59
... zeg, ontken jij dat de NSV een fascistische organisatie is?

Ja, het NSV is helemaal geen fascistische studentenvereniging. Rechts dat wel, maar nooit in haar geschiedenis op de een of andere manier fascistisch (en zoek, zoals al eerder werd gesuggereerd, eens de betekenis van dat woord op voor u het weer eens onnadenkend gebruikt).

Volksstormer
28 februari 2003, 21:28
Dat zijn ze de facto al!

:?: :?: :?: :?:
Is je de gelijkgezinde houding van Blair en Bush jegens Irak nog niet opgevallen? 8)

Volksstormer
28 februari 2003, 21:32
Ja, ik was gisteren in Leuven. Deed natuurlijk niet mee aan de betoging, maar... zeg, ontken jij dat de NSV een fascistische organisatie is?
Leon Degrelle was een fascist, Leopold III zaliger ook. :wink: En wat dan nog?

Zeno!
28 februari 2003, 22:06
Ja, ik was gisteren in Leuven. Deed natuurlijk niet mee aan de betoging, maar... zeg, ontken jij dat de NSV een fascistische organisatie is?

Ik ken het NSV niet zo goed maar ik denk absoluut niet dat het een fascistische organisatie is!

alpina
1 maart 2003, 15:43
Ja, ik was gisteren in Leuven. Deed natuurlijk niet mee aan de betoging, maar... zeg, ontken jij dat de NSV een fascistische organisatie is?

Ik heb zo het gevoel dat een groot deel van de bevolking niet in het minst de tegenbetogers van donderdag zich puur uit vooroordelen keren tegen een groot deel van de VlaamsNationalisten. Zo verdedigt men de tegenbetoging van donderdag als een actie tegen het fascisme??!

Nu vraag ik mij toch wel af waarom de NSV fascistisch is hoor. Als je aan de tegenbetogers zou vragen waarom ze betogen krijg je waarschijnlijk het antwoord: ik betoog tegen het fascisme. Als je dan verder zou vragen is de NSV fascistisch zou je een volmondige ja krijgen als antwoord, maar als je dan zou vragen waarom de NSV fascistisch is krijg je meestal geen antwoord.

Activist
2 maart 2003, 22:06
Walgelijk! Werken jullie samen met NSV of VJM?

eerder met de BUB ....eendracht maakt macht :) is dat geen Belgisch Nationalistische (lees facistische) leuze ?

De BUB heeft nooit enige fascistische daad gepleegd. De vlaemSSch-nationalen daarentegen... :roll: :roll:

Neem maar het heeft duidelijk enige overeenkomsten in gedachtengoed :

Uitroeien van Flaminganten .
Lebensraum maken voor Belgicisten en voor een Waalse invasie :)

Bruno*
2 maart 2003, 22:24
Waar hebben we daarvoor gepleit :?

Activist
3 maart 2003, 11:48
Waar hebben we daarvoor gepleit :?

Ineens geheugenverlies ? :twisted:

Meeste mensen van de "democratische" partijen krijgen last van geheugenverlies wanneer ze pek op hun hoofd krijgen .

Bruno*
3 maart 2003, 14:56
neem wat rust :mrgreen: