PDA

View Full Version : belastingskampioen Belgie is automatisch subsidiekampioen bedrijfswagens...


brother paul
2 oktober 2014, 07:19
Ja,hoe logische kan die titel zijn
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141001_01299094

Uiteraard blokt de krant iets anders:
Nergens zoveel subsidies voor bedrijfsauto’s als bij ons

En mijne heren: vergeten we eventjes handig de subsidies voor alle dienstwagens te vermelden.

Het is tijd dat we een eenheidsstelsel uitwerken voor de auto's, waarin we beginnen met de ambtenaren ook het voordeel in natura te belasten voor alle dienstwagens. En dat we tegelijkertijd het privégebruik van lichte vracht wagens mee in het bad nemen.

Laten we de afschrijfbare massa van die wagens dan maar gebruiken om een algeheel verlaging in het belastingstarief te bekomen, inclusief de complete context zoals hierboven vermeld.

Aangezien de subsidie voor wagens wegvalt, kun in éénruk ook gedacht worden aan het afschaffen van alle subsidies voor het openbaar vervoer, zodat daar terug geen concurrentievervalsing optreedt. Bovendien vraag ik mij af waarom er geen 25% BTW moet betaald worden op het etiket van de spoorwegen. Laten we vaneerstkeer ook het openbaar vervoer op een normale manier belasten.

dan worden we misschien niet meer de belastingskampioen en tegelijkertijd zijn we dan niet meer de kampioen lasten op arbeid, en moet de oeso zich geen zorgen meer maken over de subisidie van bedrijfswagens.

Bartjeuh
2 oktober 2014, 07:25
Aangezien de subsidie voor wagens wegvalt, kun in éénruk ook gedacht worden aan het afschaffen van alle subsidies voor het openbaar vervoer, zodat daar terug geen concurrentievervalsing optreedt

Niks van! Openbaar vervoer moet maximaal gepromoot worden, met alle mogelijke voordelen en stimuli. Bovendien moet het verder uitgebouwd en gemoderniseerd worden, stipter en frequenter rijden, enz... Het moet een evidentie worden bij iedereen om EERST aan het openbaar vervoer te denken, en slechts in uitzonderlijke gevallen een beroep te doen op fossiel vervoer.

non-conformist
2 oktober 2014, 09:47
Er zijn er hier een hoop die wat dit betreft oorzaak en gevolg niet kunnen scheiden.

De groei van de bedrijfswagen is een gevolg van het belastingsklimaat in België, niet andersom. Als het belastingsklimaat inzake loon niet zo ontmoedigend was, zouden er geen uitvluchten gezocht zijn.

En neen, daarom moeten niet bedrijfswagens nog meer belast worden. Daarom moet men zorgen dat het algemene belastingsniveau daalt. Zoniet riskeert men de economie te fnuiken. Maar dat zal de groene terroristen een zorg wezen.

Het begint met de fouten van de overheid en het eindigt met de fouten van de overheid.

fred vanhove
2 oktober 2014, 10:09
Er zijn er hier een hoop die wat dit betreft oorzaak en gevolg niet kunnen scheiden.

De groei van de bedrijfswagen is een gevolg van het belastingsklimaat in België, niet andersom. Als het belastingsklimaat inzake loon niet zo ontmoedigend was, zouden er geen uitvluchten gezocht zijn.

En neen, daarom moeten niet bedrijfswagens nog meer belast worden. Daarom moet men zorgen dat het algemene belastingsniveau daalt. Zoniet riskeert men de economie te fnuiken. Maar dat zal de groene terroristen een zorg wezen.

Het begint met de fouten van de overheid en het eindigt met de fouten van de overheid.

Ik kan je verhaal over België enigszins bijtreden maar gaat het de andere Europese landen dan zo voor de wind ? Als ik zo wat rondlees denk ik het niet...zelfs Duitsland Nederland en Denemarken beginnen te hinken....Om nog maar te zwijgen over Spanje Italië en Portugal.

non-conformist
2 oktober 2014, 10:11
Ik kan je verhaal over België enigszins bijtreden maar gaat het de andere Europese landen dan zo voor de wind ? Als ik zo wat rondlees denk ik het niet...zelfs Duitsland Nederland en Denemarken beginnen te hinken....Om nog maar te zwijgen over Spanje Italië en Portugal.

Inderdaad, het groene probleem is dan ook over geheel Europa verspreid geraakt.

fred vanhove
2 oktober 2014, 10:48
Inderdaad, het groene probleem is dan ook over geheel Europa verspreid geraakt.

Inderdaad...In de nieuwe economiën gelden (nog) andere regels.....Toch vrees ik ervoor dat de wereld voor de verpletterende keuze gaat komen te staan te kiezen tussen ecologie en economie.....of dat er alleszins een goed evenwicht zal moeten worden nagestreeft.

non-conformist
2 oktober 2014, 21:17
Inderdaad...In de nieuwe economiën gelden (nog) andere regels.....Toch vrees ik ervoor dat de wereld voor de verpletterende keuze gaat komen te staan te kiezen tussen ecologie en economie.....of dat er alleszins een goed evenwicht zal moeten worden nagestreeft.

Allemaal arm, groen en terug naar de middeleeuwen : het nieuwe ideaal.

Blue Sky
2 oktober 2014, 21:30
Inderdaad...In de nieuwe economiën gelden (nog) andere regels.....Toch vrees ik ervoor dat de wereld voor de verpletterende keuze gaat komen te staan te kiezen tussen ecologie en economie.....of dat er alleszins een goed evenwicht zal moeten worden nagestreeft.

De toekomst is sowieso meer ecologie, een duurzame economie zeg maar. Het huidige model van blijvende groei is irreëel, onhoudbaar en destructief. Als je dat nog niet inziet, moet je wel stekeblind zijn.

Er zal dus een complete ommezwaai moeten komen, iets wat voor de meeste enggeestige burgers die vastgeroest zitten in hun beperkte wereldje onbegrijpelijk is. De volgende revolutie is dus de weg naar een duurzame economie.

Blue Sky
2 oktober 2014, 21:37
Ja,hoe logische kan die titel zijn
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141001_01299094

Uiteraard blokt de krant iets anders:
Nergens zoveel subsidies voor bedrijfsauto’s als bij ons

En mijne heren: vergeten we eventjes handig de subsidies voor alle dienstwagens te vermelden.

Het is tijd dat we een eenheidsstelsel uitwerken voor de auto's, waarin we beginnen met de ambtenaren ook het voordeel in natura te belasten voor alle dienstwagens. En dat we tegelijkertijd het privégebruik van lichte vracht wagens mee in het bad nemen.

Laten we de afschrijfbare massa van die wagens dan maar gebruiken om een algeheel verlaging in het belastingstarief te bekomen, inclusief de complete context zoals hierboven vermeld.

Aangezien de subsidie voor wagens wegvalt, kun in éénruk ook gedacht worden aan het afschaffen van alle subsidies voor het openbaar vervoer, zodat daar terug geen concurrentievervalsing optreedt. Bovendien vraag ik mij af waarom er geen 25% BTW moet betaald worden op het etiket van de spoorwegen. Laten we vaneerstkeer ook het openbaar vervoer op een normale manier belasten.

dan worden we misschien niet meer de belastingskampioen en tegelijkertijd zijn we dan niet meer de kampioen lasten op arbeid, en moet de oeso zich geen zorgen meer maken over de subisidie van bedrijfswagens.

Openbaar vervoer mag niet afgebouwd worden maar moet verder uitgebouwd worden. In dichtbevolkte of stedelijke omgeving is openbaar vervoer een must en een noodzaak om nog meer verkeerschaos te vermijden.

Bedrijfswagens moeten aangepakt worden. We zitten al met een enorm verkeersdruk en dan gaan ze nog eens zorgen dat er een hoop mensen met bedrijfswagens "gratis" mogen rondcrossen. Toppunt van idiotie in een land met zoveel verkeersdrukte.

Ik ken zelf ook zo mensen die speciaal naar het buitenland rijden om daar hun inkopen te doen, alles wordt toch betaald door de firma.

Lagere loonkosten, hogere belastingen op bedrijfswagens.

Jan van den Berghe
2 oktober 2014, 21:42
En dat we tegelijkertijd het privégebruik van lichte vracht wagens mee in het bad nemen.


Hier verwart u toch wel iets, hoor. Nl. aard van de wagen met aanwending. Een lichte vracht kan als privaat voertuig ingeschreven worden, maar ook als bedrijfsvoertuig. Net zoals dat het geval kan zijn met een ander type wagen.

non-conformist
2 oktober 2014, 21:53
De toekomst is sowieso meer ecologie, een duurzame economie zeg maar. Het huidige model van blijvende groei is irreëel, onhoudbaar en destructief. Als je dat nog niet inziet, moet je wel stekeblind zijn.

Er zal dus een complete ommezwaai moeten komen, iets wat voor de meeste enggeestige burgers die vastgeroest zitten in hun beperkte wereldje onbegrijpelijk is. De volgende revolutie is dus de weg naar een duurzame economie.

Is het al ooit bij jou opgekomen dat met al die subsidies en regeltjes een bedrijf gewoonweg minder gaat investeren in nieuwe technieken die inderdaad een betere ecologie betekenen ? Jouw politiek heeft alleen het averechtse effect.

Waarom zou een autoconstructeur miljarden in onderzoek steken naar variabele compressiemotoren, elektronisch geregelde kleppen, kleploze motoren, etc etc, als ze binnen een paar jaar bijvoorbeeld als regel stellen dat alleen nog electrische wagens toegelaten zijn.

Waar dan al die elektriciteit vandaan moet komen om die voertuigen te laten rijden blijft dan nog maar de vraag. Wss van de fantasie.

Jan van den Berghe
2 oktober 2014, 22:24
Is het al ooit bij jou opgekomen dat met al die subsidies en regeltjes een bedrijf gewoonweg minder gaat investeren in nieuwe technieken die inderdaad een betere ecologie betekenen ? Jouw politiek heeft alleen het averechtse effect.

Waarom zou een autoconstructeur miljarden in onderzoek steken naar variabele compressiemotoren, elektronisch geregelde kleppen, kleploze motoren, etc etc, als ze binnen een paar jaar bijvoorbeeld als regel stellen dat alleen nog electrische wagens toegelaten zijn.

Waar dan al die elektriciteit vandaan moet komen om die voertuigen te laten rijden blijft dan nog maar de vraag. Wss van de fantasie.

Waar leest u dat BS ecologie verbindt aan elektrische voertuigen?

brother paul
3 oktober 2014, 07:11
Openbaar vervoer mag niet afgebouwd worden maar moet verder uitgebouwd worden. In dichtbevolkte of stedelijke omgeving is openbaar vervoer een must en een noodzaak om nog meer verkeerschaos te vermijden.

Bedrijfswagens moeten aangepakt worden. We zitten al met een enorm verkeersdruk en dan gaan ze nog eens zorgen dat er een hoop mensen met bedrijfswagens "gratis" mogen rondcrossen. Toppunt van idiotie in een land met zoveel verkeersdrukte.

Ik ken zelf ook zo mensen die speciaal naar het buitenland rijden om daar hun inkopen te doen, alles wordt toch betaald door de firma.

Lagere loonkosten, hogere belastingen op bedrijfswagens.

Al het huidige vervoer kan onmogelijk uitgevoerd worden door het openbaar vervoer dat is al een eerste eenvoudige constatatie. Treinen zitten propvol, dus waar en wanneer zou je daar nog iets willen tussenduwen. De prijzen zijn eerder te laag en de burgers zitten gewoon teveel op het openbaar vervoer omdat het zo goedkoop is.

Denk ook eens 10 jaar vooruit: wat doe je als spoorweg tegen een taxibedrijf die met een netwerk googlecars personen gecaboteerd vervoert ? In se is dit een vorm van openbaar vervoer met dat verschil dat dit bedrijf zwaar belast wordt en het openbaar vervoer verder de subsidiekaart krijgt, nochthans is ook dat bedrijf een vorm van openbaar vervoer die efficienter te noemen is dan het individueel vervoer.

Dus nee hoor, er moet niets gesubsideerd worden, de burger moet de onvervalste keuze kunnen maken. Daarover gaat het. Hoe laat je de burger kiezen tussen twee transportkeuzes op een onvervalste wijze.

Bartjeuh
3 oktober 2014, 08:49
Treinen zitten propvol, dus waar en wanneer zou je daar nog iets willen tussenduwen.

Je bent blijkbaar geen ervaringsdeskundige? Ik zit dagelijks tijdens de spitsuren op de lijn Leuven-Brussel (dus niet bepaald een "kalme" verbinding te noemen), maar nog nooit heb ik een propvolle trein meegemaakt. Die nieuwe Desiro stellen zijn heel comfortabel (met airco, real-time reisinformatie inclusief aansluitingen op schermen, enz...) en hebben heel wat plaats te bieden.

Daar mogen ze voor mijn part best wel wat meer voor vragen, mits correcties in te bouwen voor de financieel zwakkeren, dan. Maar dan bedoel ik wel de ECHT financieel zwakkeren. Niet de serieondernemer met zijn familie, die zich onvermogend laat verklaren om te ontsnappen aan schadeclaims na zijn zoveelste frauduleus faillissement. Noch de bakker om de hoek, die zodanig veel privékosten in zijn vennootschap boekt, zodat het geen winst maakt, en hij zodoende ook in de financieel zwakke klasse kan terechtkomen (en zo zijn kinderen aan studiebeurzen kan helpen, enz...)

De schoofzak
3 oktober 2014, 12:35
Het 'probleem' bedrijfswagens is een vals probleem.
De echte oorzaak is de te hoge kost die op arbeid gelegd wordt door de sociale zekerheid.
Om die te hoge kost dan te milderen - wat de vakbonden niet willen - staat men dan maar sommige uitzonderingen toe. Zoals bedrijfswagens en maaltijdcheques.

Maar zelfs met de toestand die we nu dan kennen, is het nog zo dat enkel de hardwerkende werknemer zo'n bedrijfswagen krijgt van zijn werkgever. (tenzij het een bedrijfswagen is die het bedrijf echt nodig heeft, zoals vb. een camionette om goederen te vervoeren ... bla bla ...).


Verder wat betreft openbaar vervoer:
als je met ooglappen op leeft, en vb. woont en werkt in de grote stad, dan kan je dromen dat het openbaar vervoer alle noden aan mobiliteit kan opvangen.

Openbaar vervoer moet enkel en alleen georganiseerd worden waar dit nuttig en rendabel/betaalbaar kan zijn:
in grote steden met metro/tram/bus ... tussen grote steden met fatsoenlijke treinverbindingen ...
Enige inventiviteit kan nog nuttig zijn, genre belbussen, autodelen ...
maar het privé vervoer kan nooit weggedacht worden.

.

brother paul
3 oktober 2014, 19:21
Je bent blijkbaar geen ervaringsdeskundige? Ik zit dagelijks tijdens de spitsuren op de lijn Leuven-Brussel (dus niet bepaald een "kalme" verbinding te noemen), maar nog nooit heb ik een propvolle trein meegemaakt. Die nieuwe Desiro stellen zijn heel comfortabel (met airco, real-time reisinformatie inclusief aansluitingen op schermen, enz...) en hebben heel wat plaats te bieden.

Daar mogen ze voor mijn part best wel wat meer voor vragen, mits correcties in te bouwen voor de financieel zwakkeren, dan. Maar dan bedoel ik wel de ECHT financieel zwakkeren. Niet de serieondernemer met zijn familie, die zich onvermogend laat verklaren om te ontsnappen aan schadeclaims na zijn zoveelste frauduleus faillissement. Noch de bakker om de hoek, die zodanig veel privékosten in zijn vennootschap boekt, zodat het geen winst maakt, en hij zodoende ook in de financieel zwakke klasse kan terechtkomen (en zo zijn kinderen aan studiebeurzen kan helpen, enz...)

Mijn zonen pakken elke week meerdere keren de trein. Ik ken de werking navenant laatste stoot deed mijn zoon over 40km 3uur met de fiets was hij sneller

Bartjeuh
4 oktober 2014, 08:41
Mijn zonen pakken elke week meerdere keren de trein.

Dacht ik al. 't Is dus van horen zeggen...

Jan van den Berghe
4 oktober 2014, 09:26
Mijn zonen pakken elke week meerdere keren de trein. Ik ken de werking navenant laatste stoot deed mijn zoon over 40km 3uur met de fiets was hij sneller

Waarom laat u uw zonen met de trein gaan als het volgens u toch altijd kommer en kwel is?

Jan van den Berghe
4 oktober 2014, 09:27
Denk ook eens 10 jaar vooruit: wat doe je als spoorweg tegen een taxibedrijf die met een netwerk googlecars personen gecaboteerd vervoert ? In se is dit een vorm van openbaar vervoer met dat verschil dat dit bedrijf zwaar belast wordt en het openbaar vervoer verder de subsidiekaart krijgt, nochthans is ook dat bedrijf een vorm van openbaar vervoer die efficienter te noemen is dan het individueel vervoer.

Dat is heel normaal, daar dat bedrijf nu eenmaal gebruik maakt van de infrastructuur waarvan het onderhoud niet op haar schouders rust. De treinmaatschappij moet daarentegen de hele zaak op zich nemen.

PeterCC
5 oktober 2014, 00:58
Niks van! Openbaar vervoer moet maximaal gepromoot worden, met alle mogelijke voordelen en stimuli. Bovendien moet het verder uitgebouwd en gemoderniseerd worden, stipter en frequenter rijden, enz... Het moet een evidentie worden bij iedereen om EERST aan het openbaar vervoer te denken, en slechts in uitzonderlijke gevallen een beroep te doen op fossiel vervoer.
Die bussen van het openbaar vervoer rijden toch ook gewoon op diesel, fossiele brandstof dus. Die vallen dus ook af als transportmiddel.

Bartjeuh
5 oktober 2014, 07:30
Die bussen van het openbaar vervoer rijden toch ook gewoon op diesel, fossiele brandstof dus. Die vallen dus ook af als transportmiddel.

Treinen rijden 100% elektrisch. En het moet een koud kunstje zijn om bussen om te schakelen naar elektrisch (op batterijen of waterstof, en zo rijden er al).

Micele
5 oktober 2014, 09:25
Treinen rijden 100% elektrisch. En het moet een koud kunstje zijn om bussen om te schakelen naar elektrisch (op batterijen of waterstof, en zo rijden er al).

Of een vb te nemen aan menig buitenland waar tenminste de dieselbussen in de stad verboden zijn, CNG gaat immers ook.
Los Angeles County bijna zo groot als Vlaanderen en met bijna zoveel inwoners als gans BE heeft al een tijdje (december 2010) geen enkele dieselbus meer.

Metropool Los Angeles heeft zelfs bijna 18 miljoen inwoners, en de zeldene dieselbussen die daar nog rijden zijn contractuele uitzonderingen (uitdoofbeleid).

http://en.wikipedia.org/wiki/Los_Angeles_Metro_bus_fleet

Metro is a major player in alternative fuel technologies, notably CNG, and the text "Nation's Largest Clean Air Fleet" appears on the sides of many buses. The CNG fleet reduces emissions of particulates by 90%, carbon monoxide by 80%, and greenhouse gases by 20% over the 150 remaining diesel powered buses in the fleet. Alternative fuel buses have logged more than 450 million operating miles since 1993, an industry record. As of December, 2010, the MTA retired its last Diesel fuel powered bus from main fleet which were 1998 New Flyer D40LF buses (3000-3019) and now has a 100% alternative fuel bus fleet, except for the contractors, which operates Orion VI Diesel buses (11001-11067) in service.

Maar de Belgische politiekers of Vlaamse ? willen nu eenmaal zoveel mogelijk hun eigen bevolking direct vergiftigen. :-D

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1789655/2014/02/08/Vlaanderen-stikt-in-fijn-stof.dhtml
Het is wslk nog véél erger als dit krantenartikel hierboven, want vooral dieselmotoren stoten > 80 % PM 0,1 uit of ultrafijnstof < 100 nM (UFParticulates) waar nog geen WHO normen van bestaan en dus niet grootschalig gemonitord wordt. Maar dat komt nog ooit...

Wie woont er aan een ROCHELROUTE ? :-D

http://www.dichtbij.nl/rotterdam-centrum-noord/regionaal-nieuws/artikel/3105731/rotterdamse-fietsers-ademen-veel-ultrafijnstof-in.aspx

Rotterdamse fietsers ademen veel ultrafijnstof in'

20 oktober 2013 | 5 | Door Jorg van Rijkom, Dichtbijredacteur


ROTTERDAM - Door het vervuilende verkeer ademen fietsers in Rotterdam hoge concentraties ultrafijnstof in. Dat zegt Milieudefensie na verschillende metingen in de stad.

Ultrafijnstof kan onder meer leiden tot longaandoeningen, hart- en vaatziekten en kanker.

Voor de schadelijke ultrafijnstof bestaat geen wettelijke norm. 'Omdat er geen norm is voor ultrafijnstof, nemen overheden ook geen maatregelen', aldus Ivo Stumpe, campagneleider verkeer van Milieudefensie. 'Terwijl veel mensen juist hier last van hebben en we weten waar het aan ligt.'

Uit de stad weren

De door Milieudefensie gemeten concentraties tonen aan dat vooral vervuilend verkeer zoals vrachtwagens, scooters en oude diesels veel ultrafijnstof uitstoten. Fietsers ademen die uitstoot direct in. Stumpe: 'Gemeentes kunnen hier iets aan doen door het meest vervuilende verkeer uit steden te weren met een efficiëntere milieuzone en door schoon vervoer te stimuleren.'

Andere weggebruikers
De milieuorganisatie wijst er op dat niet alleen fietsers maar ook andere weggebruikers als automobilisten, voetgangers en ov-reizigers te kampen hebben met ultrafijnstof.

Luchtvervuiling
In Rotterdam werden zo'n 30 punten gemeten waar luchtvervuiling voorkomt. Vooral de 's Gravendijkwal en de Dorpsweg/Gruttostraat zouden volgens Milieudefensie de EU-norm sterk overschrijden.

Woon jij ook aan een zogenoemde rochelroute?

http://www.rochelroutes.nl/img/popup.png

Op de website www.milieudefensie.nl/rochelroutes zijn films van de routes te zien, waarbij direct zichtbaar is hoeveel ultrafijnstof de fietser op elk moment tegenkomt. Voor Rotterdam is gefilmd langs de 's Gravendijkwal.

Allesstroomt
5 oktober 2014, 11:24
Pfff. Fijn stof is gezond. En daarbij. Al die bakfietsen rijden vreselijk in de weg en zijn een gevaar voor voetgangers. Verbied gewoon het fietsen.

Micele
5 oktober 2014, 11:31
Pfff. Fijn stof is gezond. En daarbij. Al die bakfietsen rijden vreselijk in de weg en zijn een gevaar voor voetgangers. Verbied gewoon het fietsen.

Rook best nog een sigaret extra.

reservespeler
5 oktober 2014, 11:36
Ja,hoe logische kan die titel zijn
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141001_01299094

Uiteraard blokt de krant iets anders:
Nergens zoveel subsidies voor bedrijfsauto’s als bij ons

En mijne heren: vergeten we eventjes handig de subsidies voor alle dienstwagens te vermelden.

Het is tijd dat we een eenheidsstelsel uitwerken voor de auto's, waarin we beginnen met de ambtenaren ook het voordeel in natura te belasten voor alle dienstwagens. En dat we tegelijkertijd het privégebruik van lichte vracht wagens mee in het bad nemen.

Laten we de afschrijfbare massa van die wagens dan maar gebruiken om een algeheel verlaging in het belastingstarief te bekomen, inclusief de complete context zoals hierboven vermeld.

Aangezien de subsidie voor wagens wegvalt, kun in éénruk ook gedacht worden aan het afschaffen van alle subsidies voor het openbaar vervoer, zodat daar terug geen concurrentievervalsing optreedt. Bovendien vraag ik mij af waarom er geen 25% BTW moet betaald worden op het etiket van de spoorwegen. Laten we vaneerstkeer ook het openbaar vervoer op een normale manier belasten.

dan worden we misschien niet meer de belastingskampioen en tegelijkertijd zijn we dan niet meer de kampioen lasten op arbeid, en moet de oeso zich geen zorgen meer maken over de subisidie van bedrijfswagens.

Welk etiket van de spoorwegen?

reservespeler
5 oktober 2014, 11:37
Niks van! Openbaar vervoer moet maximaal gepromoot worden, met alle mogelijke voordelen en stimuli. Bovendien moet het verder uitgebouwd en gemoderniseerd worden, stipter en frequenter rijden, enz... Het moet een evidentie worden bij iedereen om EERST aan het openbaar vervoer te denken, en slechts in uitzonderlijke gevallen een beroep te doen op fossiel vervoer.

Hahaha, hier komt een bus om de 14 dagen.
Wij denken hier in de laatste plaats aan openbaar vervoer.

Bartjeuh
5 oktober 2014, 11:37
Welk etiket van de spoorwegen?

Zou 'm bedoelen "het etiket dat iedereen op de spoorwegen plakt dat ze altijd te laat zijn"? En daar dan 25% BTW op??? Snap er niks van...

reservespeler
5 oktober 2014, 11:39
Er zijn er hier een hoop die wat dit betreft oorzaak en gevolg niet kunnen scheiden.

De groei van de bedrijfswagen is een gevolg van het belastingsklimaat in België, niet andersom. Als het belastingsklimaat inzake loon niet zo ontmoedigend was, zouden er geen uitvluchten gezocht zijn.

En neen, daarom moeten niet bedrijfswagens nog meer belast worden. Daarom moet men zorgen dat het algemene belastingsniveau daalt. Zoniet riskeert men de economie te fnuiken. Maar dat zal de groene terroristen een zorg wezen.

Het begint met de fouten van de overheid en het eindigt met de fouten van de overheid.

Vergeet ook niet dat deze gebruikers hier geen pensioen- en andere voordelen mee opbouwen.
Hetzelfde met die maaltijdcheques. Een zeer duur systeem om de loontrekkenden iets meer te kunnen geven.

Inderdaad, de staat is de grote oorzaak van al deze misgroeiingen.

Bartjeuh
5 oktober 2014, 11:40
Hahaha, hier komt een bus om de 14 dagen.
Wij denken hier in de laatste plaats aan openbaar vervoer.

Hier komt NOOIT een bus (of hij moet verloren gereden zijn). Maar dat houdt ons niet tegen om naar het dichtstbij gelegen station te gaan...

reservespeler
5 oktober 2014, 11:41
Ik kan je verhaal over België enigszins bijtreden maar gaat het de andere Europese landen dan zo voor de wind ? Als ik zo wat rondlees denk ik het niet...zelfs Duitsland Nederland en Denemarken beginnen te hinken....Om nog maar te zwijgen over Spanje Italië en Portugal.

Zoals het er hier aan toegaat zal het er nergens aan toegaan.
Een veel te vette overheid.
Teveel politiekers.
Teveel verkeerde subsidies.
Te goedkoop onderwijs.
Te goedkoop openbaar vervoer (voor velen gratis).
....

reservespeler
5 oktober 2014, 11:43
De toekomst is sowieso meer ecologie, een duurzame economie zeg maar. Het huidige model van blijvende groei is irreëel, onhoudbaar en destructief. Als je dat nog niet inziet, moet je wel stekeblind zijn.

Er zal dus een complete ommezwaai moeten komen, iets wat voor de meeste enggeestige burgers die vastgeroest zitten in hun beperkte wereldje onbegrijpelijk is. De volgende revolutie is dus de weg naar een duurzame economie.

Ik begrijp dan ook niet dat ze nog meer mensen naar hier willen halen om de vergrijzing tegen te gaan. We zijn nu al veel te dicht bevolkt, we kunnen nu al niet meer voorzien in ons eigen voedsel.

reservespeler
5 oktober 2014, 11:43
De toekomst is sowieso meer ecologie, een duurzame economie zeg maar. Het huidige model van blijvende groei is irreëel, onhoudbaar en destructief. Als je dat nog niet inziet, moet je wel stekeblind zijn.

Er zal dus een complete ommezwaai moeten komen, iets wat voor de meeste enggeestige burgers die vastgeroest zitten in hun beperkte wereldje onbegrijpelijk is. De volgende revolutie is dus de weg naar een duurzame economie.

Ik begrijp dan ook niet dat ze nog meer mensen naar hier willen halen om de vergrijzing tegen te gaan. We zijn nu al veel te dicht bevolkt, we kunnen nu al niet meer voorzien in ons eigen voedsel.

fred vanhove
5 oktober 2014, 12:22
Zoals het er hier aan toegaat zal het er nergens aan toegaan.
Een veel te vette overheid.
Teveel politiekers.
Teveel verkeerde subsidies.
Te goedkoop onderwijs.
Te goedkoop openbaar vervoer (voor velen gratis).
....

Het is overal wel iets

Wat hier slechter is is ergens anders dan weer beter en omgekeerd...

TIB...TIN....TII....TIS....TIG.......This is Belgium...This is Nettherlands...This is Italy Spain Germany...enz....

Bartjeuh
5 oktober 2014, 12:31
Een veel te vette overheid.
Teveel politiekers.
Teveel verkeerde subsidies.
Te goedkoop onderwijs.
Te goedkoop openbaar vervoer (voor velen gratis).
....

Eigenlijk kan ik mij enkel vinden in je 2de puntje...

De overheid mag best haar huidig vet houden, als iedereen aldaar maar een beetje minder vet gevoed zou worden (zeker na de pensioenleeftijd).
Er zijn maar weinig verkeerde subsidies, maar ja, over die enkele die het wél zijn, wordt gretig en graag gekankerd in media en op fora.
Onderwijs & openbaar vervoer zouden al lang gratis moeten zijn, met al die belastingen die we hier betalen.

Allesstroomt
5 oktober 2014, 13:01
Er zijn er hier een hoop die wat dit betreft oorzaak en gevolg niet kunnen scheiden.

De groei van de bedrijfswagen is een gevolg van het belastingsklimaat in België, niet andersom. Als het belastingsklimaat inzake loon niet zo ontmoedigend was, zouden er geen uitvluchten gezocht zijn.

En neen, daarom moeten niet bedrijfswagens nog meer belast worden. Daarom moet men zorgen dat het algemene belastingsniveau daalt. Zoniet riskeert men de economie te fnuiken. Maar dat zal de groene terroristen een zorg wezen.

Het begint met de fouten van de overheid en het eindigt met de fouten van de overheid.

De waarheid heeft ook haar rechten. In de jaren tachtig kenden we nog belastingschijven tot 70%. De opkomst van de bedrijfswagen zet zich dus in tesamen met de daling van de belastingen van dezelfden die van de bedrijfswagens profiteren. Maar dat is goed zo. Het plebs moet zijn plaats terug leren. Als we nu nog rekeningrijden erdoor krijgen rijden er dra enkel nog bedrijfswagens en blingblingcriminelen.

Drosamadaris
5 oktober 2014, 14:32
Hier komt NOOIT een bus (of hij moet verloren gereden zijn). Maar dat houdt ons niet tegen om naar het dichtstbij gelegen station te gaan...

Gek zijn doet geen zeer.
Hier stopt een bus om de hoek, maar geen haar op mijn hoofd denkt die te nemen.

Drosamadaris
5 oktober 2014, 14:32
De groei van de bedrijfswagen is een gevolg van het belastingsklimaat in België, niet andersom.

Dit dus

Blue Sky
5 oktober 2014, 17:55
maar het privé vervoer kan nooit weggedacht worden.

.

Evenmin kan openbaar vervoer weggedacht worden. Met name, zoals u aangeeft, in steden en om de mobiliteit tussen steden onderling te organiseren.

reservespeler
5 oktober 2014, 18:43
Dat is heel normaal, daar dat bedrijf nu eenmaal gebruik maakt van de infrastructuur waarvan het onderhoud niet op haar schouders rust. De treinmaatschappij moet daarentegen de hele zaak op zich nemen.

Daar betalen we autotaks voor.
De treinen worden over gesubsidieerd om zelf in eigen bedding te voorzien.

reservespeler
5 oktober 2014, 18:43
Die bussen van het openbaar vervoer rijden toch ook gewoon op diesel, fossiele brandstof dus. Die vallen dus ook af als transportmiddel.

En die rijden niet op eigen bedding.

reservespeler
5 oktober 2014, 18:44
Treinen rijden 100% elektrisch. En het moet een koud kunstje zijn om bussen om te schakelen naar elektrisch (op batterijen of waterstof, en zo rijden er al).

Elektrische treinen rijden inderdaad 100% elektrisch.
Er zijn echter nog veel dieselloco's in omloop.

reservespeler
5 oktober 2014, 18:45
Hier komt NOOIT een bus (of hij moet verloren gereden zijn). Maar dat houdt ons niet tegen om naar het dichtstbij gelegen station te gaan...

23 km is toch al een heel end hé

reservespeler
5 oktober 2014, 18:46
Het is overal wel iets

Wat hier slechter is is ergens anders dan weer beter en omgekeerd...

TIB...TIN....TII....TIS....TIG.......This is Belgium...This is Nettherlands...This is Italy Spain Germany...enz....

In andere landen is het een "of" verhaal, hier is het een "en" verhaal.

reservespeler
5 oktober 2014, 18:52
Eigenlijk kan ik mij enkel vinden in je 2de puntje...

De overheid mag best haar huidig vet houden, als iedereen aldaar maar een beetje minder vet gevoed zou worden (zeker na de pensioenleeftijd).
Er zijn maar weinig verkeerde subsidies, maar ja, over die enkele die het wél zijn, wordt gretig en graag gekankerd in media en op fora.
Onderwijs & openbaar vervoer zouden al lang gratis moeten zijn, met al die belastingen die we hier betalen.

De overheid laat dingen doen die ze, met hetzelfde personeel, zelf kan doen.
Ik denk daarbij aan de ziekte-uitkeringen, aan de uitbetaling van dopgeld, aan ....

Als je arm bent kan je een derde betalingsregeling inroepen als je naar de dokter of apotheker gaat.
Iets welgesteldere mensen moeten eerst dokken en dan met dat briefje naar de ziekenkas gaan.
Dit in een computertijdperk!!!!, Schamen ze zich niet?
Het kan perfect digitaal geregeld worden, het kan zelfs medische overconsumptie tegengaan (het zogenaamde "medical-shopping).