PDA

View Full Version : Elektrische wagens gaan de busbanen mogen gebruiken in B!


Bartjeuh
3 november 2014, 10:45
Way to go!

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20141102_01354205

Ze beginnen het te snappen...

geertvdb
3 november 2014, 11:08
Nu nog gratis mogen parkeren in de stad en we zijn er.

Micele
3 november 2014, 12:47
Way to go!

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20141102_01354205

Ze beginnen het te snappen...

Ook Nederland is goed op weg naar 50.000 E-auto´s, Noorwegen zou dat al begin 2015 halen (Wiki).
As of September 2014, and at the rate of growth reached during 2014, the target of 50,000 EVs registered could be met by early 2015.[340][341]

Noorwegen wou ooit in 2018 50.000 zero-emissions hebben nu halen ze het 3 jaar eerder.

Nederland:
http://www.bovag.nl/data/sitemanagement/media/2014_cijfers%20elektrisch%20vervoer%20tm%20juni%20 2014.pdf
op 30.06.14
39.053 incl plug-in , incl zware vtg en E-moto´s
64.091 incl snor- en bromfietsen en brommobilen


http://www.rvo.nl/sites/default/files/styles/agnl_wysiwyg_100/public/2014/10/Groeicurve%20elektrische%20voertuigen%2030-09.png?itok=24uXvA7X
http://www.rvo.nl/onderwerpen/duurzaam-ondernemen/energie-en-milieu-innovaties/elektrisch-rijden/stand-van-zaken/cijfers
Andere landen: http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_country

maddox
3 november 2014, 16:56
Shit, moet ik mijn busbaan gaan delen met die zoemende mobielen.

lohabra
3 november 2014, 17:37
Way to go!

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20141102_01354205

Ze beginnen het te snappen...

Easy, tiger. Het gaat nog maar om een voorstel van Febiac .....

PORSCHE
5 november 2014, 11:07
En wat met hybrides dan? Ik rij met een E-hybride en kan een kleine 30 kilometer elektrisch rijden. Dus stel ik vertrek en rij op benzine (E-power afgezet). Kom ik aan een busbaan dan duw ik de E-power op en rij volledig elektrisch. Idem in het stad. Ik rij op benzine en kom van de autosnelweg. Rij het stad binnen, E-power op en puur elektrisch zoem ik door het stad. Dat is hetzelfde als uw tesla.

Zeggen dat dit niet mag is dan onlogisch. Ik zie de dagvaardingen tegen de staat al komen :D

Athelas
5 november 2014, 12:36
Way to go!

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20141102_01354205

Ze beginnen het te snappen...

Ja moet wel hé. Moeten op tijd thuis zijn. Ze mogen van Turtelboom hun wagen niet meer gebruiken tussen 5 en 8.

Micele
5 november 2014, 13:09
En wat met hybrides dan? Ik rij met een E-hybride en kan een kleine 30 kilometer elektrisch rijden. Dus stel ik vertrek en rij op benzine (E-power afgezet). Kom ik aan een busbaan dan duw ik de E-power op en rij volledig elektrisch. Idem in het stad. Ik rij op benzine en kom van de autosnelweg. Rij het stad binnen, E-power op en puur elektrisch zoem ik door het stad. Dat is hetzelfde als uw tesla.

Zeggen dat dit niet mag is dan onlogisch. Ik zie de dagvaardingen tegen de staat al komen :D

Maarnee dat je electrisch rijdt zal men wel kunnen detecteren.

Als bvb Tom-Tom kan registreren waar al hun navigatiegebruikers juist rijden zal men dat wel ook kunnen, niet ?
http://livetraffic.tomtom.com/

Het Oosten
5 november 2014, 13:40
Way to go!

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20141102_01354205

Ze beginnen het te snappen...
Heel goed initiatief. Maar het zal niet veel helpen indien er niet voldoende laadpalen zijn. In Limburg zijn er welgeteld...3. Of misschien 4. Maar de 4de zoek ik tevergeefs.

Bartjeuh
5 november 2014, 13:55
Heel goed initiatief. Maar het zal niet veel helpen indien er niet voldoende laadpalen zijn. In Limburg zijn er welgeteld...3. Of misschien 4. Maar de 4de zoek ik tevergeefs.

Toch nog eens goed rondkijken, zou ik aanraden. Bijvoorbeeld op nl.chargemap.com (http://nl.chargemap.com/). Ik zie er daar al meerdere tientallen binnen Belgische Limburg en enkele honderden als we de aangrenzende Nederlandse provincies erbij nemen (het is niet verboden om vlak over de grens te laden, hee: de elektronen zijn er iets oranjer, maar voor de rest best bruikbaar).

Het Oosten
5 november 2014, 14:13
Toch nog eens goed rondkijken, zou ik aanraden. Bijvoorbeeld op nl.chargemap.com (http://nl.chargemap.com/). Ik zie er daar al meerdere tientallen binnen Belgische Limburg en enkele honderden als we de aangrenzende Nederlandse provincies erbij nemen (het is niet verboden om vlak over de grens te laden, hee: de elektronen zijn er iets oranjer, maar voor de rest best bruikbaar).

Volgens de Datsun-verdeler (verkoopt E-wagen Leaf) zijn er bitter weinig laatpalen in Belgisch Limburg. Hijzelf kende er drie: Sint-Truiden, Hasselt en Genk. Volgens zijn zeggen is dat ook een probleem. Er zou nog ergens een 4de staan, maar ik kan die nergens vinden. Trouwens als ik vanuit mijn gemeente elke keer naar Genk of naar Hasselt moet sjeezen om mijn wagen te kunnen opladen wanneer ik in Limburg ergens rij, dan ben ik nog niet van plan om zulke wagen te kopen.

Kunt u me misschien een tiental laadpalen opsommen in Limburg? Zo moeilijk moet dit voor u toch niet zijn. Als u dit niet kunt, dan maakt u de mensen hier zo maar wat wijs.

Micele
5 november 2014, 14:18
Volgens de Datsun-verdeler ( verkoopt E-wagen Leaf) zijn er bitter weinig laatpalen in Belgisch Limburg. Hijzelf kende er drie: Sint-Truiden, Hasselt en Genk. Volgens zijn zeggen is dat ook een probleem. Er zou nog ergens een 4de staan, maar ik kan die nergens vinden. Trouwens als ik vanuit mijn gemeente elke keer naar Genk of naar Hasselt moet sjeezen om mijn wagen te kunnen opladen wanneer ik in Limburg ergens rij, dan ben ik nog niet van plan om zulke wagen te kopen.

Kunt u me misschien de laadpalen opsommen in Limburg? Zo moeilijk moet dit voor u toch niet zijn.
De Datsun verdeler heeft het mis.

Klik op de gegeven link of is dat te moeilijk voor u ?

Geef je stad of dorp of streek in de zoekfunctie (venster bovenaan) en klik op zoeken, voor mij had ik er 40 binnen de 20 km.

http://nl.chargemap.com/
Opties : zoeken
Naar het dichtstbijzijnde oplaadpunt te vinden, voert u een stad of adres

resultaten 40 binnen 20 km

Het Oosten
5 november 2014, 14:22
De Datsun verdeler heeft het mis.

Klik op de gegeven link of is dat te moeilijk voor u ?

U moet de mensen niets proberen wijs te maken. Kijkt u zelf maar. Het zijn er wat meer, maar nog altijd zeer weinig.

http://www.oplaadpunten.org/Oplaadpunten-Limburg.php

Elf oplaadpunten is zeer weinig.

Trouwens, als ik met mijn Leaf vanuit mijn woonplaats naar Brussel zou moeten gaan, dan geraak ik nog niet eens of nauwelijks tot in Leuven...

Micele
5 november 2014, 14:28
U moet de mensen niets proberen wijs te maken. Kijkt u zelf maar. Het zijn er wat meer, maar nog altijd zeer weinig.

http://www.oplaadpunten.org/Oplaadpunten-Limburg.php

Maar misschien vergis ik me en kent u andere oplaadpunten. Graag een verwijzing dan. Elf oplaadpunten is zeer weinig.
(je link is voor fietsen, neem best auto´s

Ik weet niet of die site wel up to date is.

Dit is de kaart van Limburg voor jouw link:
http://www.oplaadpunten.org/map_auto.php?locatie=Limburg tel ze eens...

Gebruik de zoekfunctie in de gegeven link, ik krijg 40 resultaten binnen de 20 km afstand en zal ze hier p/c posten:

resultaten 40 binnen 20 km van xxxxxxxx
Toon resultaten op een kaart
Overig Momentum

Kampstraat
3910 Neerpelt
BELGIUM Gelegen op 7.20 km
Route
1 tot normale laadcyclus
0
1 Type 2 stekker
Uitsluitend bestemd voor hotelgasten
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Niet gecontroleerd

Autodealer Peugeot Garage Vrolijk
Steenwegoplinde
3990 Peer
BELGIUM Gelegen op 7.31 km
Route
1 tot normale laadcyclus
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Niet gecontroleerd

Overig 2 Oude markt Overpelt
Oude markt
3900 Overpelt
BELGIUM Gelegen op 8.71 km
Route
2 overgenomen uit normale lading
Uitsluitend bestemd voor hotelgasten
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

onbekend Bocholterweg Weert
Bocholterweg
6006 TM Weert
NETHERLANDS Gelegen op 11.97 km
Route
1 tot normale laadcyclus
0
1 Type 2 stekker
Uitsluitend bestemd voor hotelgasten
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd
Operator : The New Motion

Overig Sportlaan 2 Budel
Sportlaan
6021 KA Budel
NETHERLANDS Gelegen op 12.68 km
Route
2 aansluitingen versneld laden
0
2 Type 2 stekkers
Uitsluitend bestemd voor hotelgasten
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd
Operator : E-Laad

Overig Heihuisweg 18 Weert
Heihuisweg
6006 ST Weert
NETHERLANDS Gelegen op 13.01 km
Route
1 tot normale laadcyclus
0
1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Overig Nieuwstraat 51 Budel
Nieuwstraat
Budel
NETHERLANDS Gelegen op 13.60 km
Route
1 tot normale laadcyclus
0
1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Overig Markt 28 Budel
Markt
Budel
NETHERLANDS Gelegen op 14.15 km
Route
1 tot normale laadcyclus
0
1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Overig Willem II Straat 10 Budel
Willem II Straat
6021 EB Budel
NETHERLANDS Gelegen op 14.41 km
Route
2 aansluitingen versneld laden
0
2 Type 2 stekkers
Uitsluitend bestemd voor hotelgasten
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd
Operator : E-Laad

Overig Geuzendijk 35 Weert
Geuzendijk
6002 TA Weert
NETHERLANDS Gelegen op 14.89 km
Route
1 tot normale laadcyclus
0
1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

onbekend Geurtsvenweg Weert
Geurtsvenweg
6006 SN Weert
NETHERLANDS Gelegen op 15.00 km
Route
1 aansluiting versneld laden
0
1 Type 2 stekker
Uitsluitend bestemd voor hotelgasten
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd
Operator : E-Laad

Overig 117-125 Kattenbos Lommel
-125 Kattenbos
3920 Lommel
BELGIUM Gelegen op 15.05 km
Route
2 overgenomen uit normale lading
Uitsluitend bestemd voor hotelgasten
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Overig Kerkplein 4 Stramproy
Kerkplein
6039 GH Stramproy
NETHERLANDS Gelegen op 15.62 km
Route
1 tot normale laadcyclus
0
1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Overig Julianastraat 2 Stramproy
Julianastraat
6039 AJ Stramproy
NETHERLANDS Gelegen op 15.65 km
Route
1 tot normale laadcyclus
0
1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Overig Monseigneur Kuypersplein 18 Valkenswaard
Monseigneur Kuypersplein
5556 VS Valkenswaard
NETHERLANDS Gelegen op 16.65 km
Route
1 tot normale laadcyclus
0
1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Overig Schafterdijk 9 Valkenswaard
Schafterdijk
5556 VK Valkenswaard
NETHERLANDS Gelegen op 16.67 km
Route
1 tot normale laadcyclus
0
1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Overig Maaseikerweg 280 Weert
Maaseikerweg
6006 SH Weert
NETHERLANDS Gelegen op 16.69 km
Route
1 tot normale laadcyclus
0
1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Overig Vrakkerstraat 58 Weert
Vrakkerstraat
6002 AX Weert
NETHERLANDS Gelegen op 17.16 km
Route
1 tot normale laadcyclus
0
1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Overig Mijngebouw Houthalen
Centrum Zuid
10 Houthalen-Helchteren
BELGIUM Gelegen op 17.20 km
Route
6 overgenomen uit normale lading
0
6 Type 2 stekkers
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Niet gecontroleerd

Bedrijf Energyville
Dennenstraat
3600 Genk
BELGIUM Gelegen op 17.53 km
Route

onbekend Collegeplein Weert
Collegeplein
6001 HN Weert
NETHERLANDS Gelegen op 17.62 km
Route
1 aansluiting versneld laden
0
1 Type 2 stekker
Uitsluitend bestemd voor hotelgasten
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd
Operator : E-Laad

onbekend mussenberg weert
mussenberg
6005lg weert
NETHERLANDS Gelegen op 17.64 km
Route
2 overgenomen uit normale lading
3 aansluitingen versneld laden
0
5 Type 2 stekkers
Uitsluitend bestemd voor hotelgasten
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Bedrijf Selectra
Lommelsesteenweg
3970 Leopoldsburg
BELGIUM Gelegen op 17.88 km
Route
1 tot normale laadcyclus
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Niet gecontroleerd

Autodealer Nissan - Lommel
Lodewijk De Raetstraat
3920 Lommel
BELGIUM Gelegen op 18.01 km
Route
1 beslissing snel opladen
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecontroleerd
Operator : Nissan

Overig Limburglaan 1a Weert
Limburglaan
6004 HA Weert
NETHERLANDS Gelegen op 18.14 km
Route
1 tot normale laadcyclus
0
1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

onbekend Roermondseweg 87 Weert
Roermondseweg
6004 AR Weert
NETHERLANDS Gelegen op 18.43 km
Route
1 aansluiting versneld laden
0
1 Type 2 stekker
Uitsluitend bestemd voor hotelgasten
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

onbekend Maaslandlaan Weert
Maaslandlaan
6004 VZ Weert
NETHERLANDS Gelegen op 18.49 km
Route
1 aansluiting versneld laden
0
1 Type 2 stekker
Uitsluitend bestemd voor hotelgasten
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd
Operator : E-Laad

Overig Paaldijk 7 Leende
Paaldijk
Leende
NETHERLANDS Gelegen op 18.60 km
Route
1 tot normale laadcyclus
0
1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Overig Maastrichterweg 156 Valkenswaard
Maastrichterweg
Valkenswaard
NETHERLANDS Gelegen op 18.61 km
Route
1 tot normale laadcyclus
0
1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Overig Strijperdijk 9 Soerendonk
Strijperdijk
Soerendonk
NETHERLANDS Gelegen op 19.00 km

Overig Stationsstraat 37 Maarheeze
Stationsstraat
6026 CS Maarheeze
NETHERLANDS Gelegen op 19.01 km
Route
1 tot normale laadcyclus
0
1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Parking at parkingplace of sportsclub de romrijten
Philipsweg
6026 Maarheeze
NETHERLANDS Gelegen op 19.03 km
Route
2 overgenomen uit normale lading
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Niet gecontroleerd

Overig Rutjensstraat 6 Neeritter
Rutjensstraat
6015 RE Neeritter
NETHERLANDS Gelegen op 19.11 km
Route
1 tot normale laadcyclus
0
1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

onbekend Pinxtenstraat Haler
Pinxtenstraat
6012 RJ Haler
NETHERLANDS Gelegen op 19.30 km
Route
8 overgenomen uit normale lading
0
8 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Overig El Pinar 2 Maarheeze
El Pinar
6026 SP Maarheeze
NETHERLANDS Gelegen op 19.65 km
Route
2 aansluitingen versneld laden
0
2 Type 2 stekkers
Uitsluitend bestemd voor hotelgasten
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd
Operator : E-Laad

onbekend Kelvinstraat Weert
Kelvinstraat
6003 DH Weert
NETHERLANDS Gelegen op 19.67 km
Route
2 aansluitingen versneld laden
0
2 Type 2 stekkers
Uitsluitend bestemd voor hotelgasten
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Overig Borkelsedijk 4 Westerhoven
Borkelsedijk
Westerhoven
NETHERLANDS Gelegen op 19.74 km
Route
1 tot normale laadcyclus

1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Overig Dorpstraat 137 Bergeijk
Dorpstraat
Bergeijk
NETHERLANDS Gelegen op 19.78 km
Route
1 tot normale laadcyclus

1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Overig Strijperstraat 46 Leende
Strijperstraat
5595 GD Leende
NETHERLANDS Gelegen op 19.97 km
Route
1 tot normale laadcyclus

1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Overig Kapellerweg 15 Luyksgestel
Kapellerweg
Luyksgestel
NETHERLANDS Gelegen op 19.98 km
Route
1 tot normale laadcyclus

1 Schuko
Open voor alle
Geen lid is reeds opgeladen
Staat : Gecertificeerd

Het Oosten
5 november 2014, 14:29
Ik weet niet of die site wel up to date is

Gebruik de zoekfunctie in de gegeven link, ik krijg 40 resultaten en zal ze hier p/c posten:

U maakt zich er vlug vanaf. Ik spreek hier wel over Belgisch Limburg.

Bartjeuh
5 november 2014, 14:32
Kunt u me misschien een tiental laadpalen opsommen in Limburg? Zo moeilijk moet dit voor u toch niet zijn. Als u dit niet kunt, dan maakt u de mensen hier zo maar wat wijs.

Los van deze welles-nietes-discussie nog dit: ik rijd nu 9 maanden (23.000 km) rond in een Tesla Model S. En in die 9 maanden heb ik welgeteld 1 (één) keer gebruik gemaakt van een publieke laadpaal, in Nieuwpoort op uitstap aan zee. Alle andere keren (= vrijwel elke nacht) laad ik op in mijn eigen garage, en kan ik 's morgens terug de baan op met een volle batterij, goed voor 350 km bij sportief rijgedrag (= enkele keren van 0 naar 100 in 4 seconden)...

Micele
5 november 2014, 14:33
U maakt zich er vlug vanaf. Ik spreek hier wel over Belgisch Limburg.

Ik tel er 13 voor Belgisch Limburg, dus je had ongelijk, en-of je laat uzelf wat wijsmaken.
Dit is jouw link:
http://www.oplaadpunten.org/map_auto.php?locatie=Limburg

Dus je rijdt niet over de grens ? :-o

Bartjeuh
5 november 2014, 14:34
Dus je rijdt niet over de grens ? :-o

Hij houdt niet van oranje elektronen, duidelijk...

Micele
5 november 2014, 14:36
Hij houdt niet van oranje elektronen, duidelijk...

Mmmh je bedoelt Oost-Limburg ? :-)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Limburg_(Belgische_provincie)

Beide provincies trachten met dit charter een nauwere samenwerking te bereiken en voortaan de benamingen West- en Oost-Limburg te hanteren voor respectievelijk Belgisch- en Nederlands-Limburg.[1]

Het Oosten
5 november 2014, 14:38
Hij houdt niet van oranje elektronen, duidelijk...


Nie zwansen. Het is duidelijk dat u in dienst bent bent om hier de E-wagen te promoten. Mij niet gelaten, maar u moeten ook durven toegeven dat er niet genoeg laadpalen zijn in Limburg en u niet goedkoop er vanaf proberen te maken met nog goedkopere humor en andere smoesjes. Dat pakt hier niet.

Bartjeuh
5 november 2014, 14:42
Mmmh je bedoelt Oost-Limburg ? :-)

Met de gloednieuwe SuperCharger van Urmond vlak over de grens zou ik wel weten waar naartoe! Die ene laadpaal (eigenlijk zijn het er zes) zou ruimschoots volstaan, mocht ik in de buurt wonen, bijvoorbeeld in Belgisch Limburg. En bovendien laad ik er nog 100% gratis gedurende 100% van de levensduur van de wagen...

Micele
5 november 2014, 14:42
Nie zwansen. Het is duidelijk dat u in dienst bent bent om hier de E-wagen te promoten. Mij niet gelaten, maar u moeten ook durven toegeven dat er niet genoeg laadpalen zijn in Limburg en u niet goedkoop er vanaf proberen te maken met nog goedkopere humor en andere smoesjes. Dat pakt hier niet.

Er zijn 13 laadpalen in Belgisch-Limburg, jij zocht de 4de niet ?

Zo nu heb je er ruim 3 maal zoveel. :-)

En als je thuis een echte laadpaal wil is dat "normaal" ook geen probleem.
http://www.bluecorner.be/

Bartjeuh
5 november 2014, 14:43
...en u niet goedkoop er vanaf proberen te maken met nog goedkopere humor en andere smoesjes. Dat pakt hier niet.

Nou, 121k€ voor een e-wagen zou ik nu ook niet bepaald "zich er goedkoop van afmaken" durven noemen...

Micele
5 november 2014, 14:48
Met de gloednieuwe SuperCharger van Urmond vlak over de grens zou ik wel weten waar naartoe! Die ene laadpaal (eigenlijk zijn het er zes) zou ruimschoots volstaan, mocht ik in de buurt wonen, bijvoorbeeld in Belgisch Limburg. En bovendien laad ik er nog 100% gratis gedurende 100% van de levensduur van de wagen...

Die van Urmond ligt idd bijna ideaal voor de meeste Limburgers die in die richting rijden. Die in D trouwens ook.

btw ik lees wel 8 laadpalen volgens de Tesla-site:
http://www.teslamotors.com/nl_BE/supercharger/urmond
Mauritslaan 65, 6129 EL, Urmond
near or around Van der Valk hotel Stein-Urmond
24/7
Oplaadboxen – 8

Het Oosten
5 november 2014, 14:53
Er zijn 13 laadpalen in Belgisch-Limburg, jij zocht de 4de niet ?

Zo nu heb je er ruim 3 maal zoveel. :-)

En als je thuis een echte laadpaal wil is dat "normaal" ook geen probleem.
http://www.bluecorner.be/

Dat is in feite naast de kwestie. Het ging over de vaststelling dat er niet genoeg laadpalen zijn in Limburg. Dat is de essentie. En dat is nog altijd het geval. En zolang dit het geval blijft en zolang de actieradius niet vergroot van de doornsnee E-wagen, zal het geen succes worden. Want niet iedereen kan zich een Tesla Roadster permitteren.

Het wordt eens tijd dat u meer op een realistische wijze en minder vooringenomen uw E-wagen verdedigt. Op een meer correctere wijze dus en die smoesjes achterwege laat. Want de subjectiviteit bij u druipt er vanaf.

Bartjeuh
5 november 2014, 14:53
btw ik lees wel 8 laadpalen volgens de Tesla-site:

Je hebt gelijk, het zijn er wel degelijk 8. Bedankt voor de correctie.

Bartjeuh
5 november 2014, 14:57
Want niet iedereen kan zich een Tesla Roadster permitteren.
Nee, maar iedereen kan zich wél een laadpunt in zijn garage of op zijn oprit of voor zijn deur permitteren.
(terwijl NIET iedereen zich een persoonlijke benzinepomp-met-opslagtank kan of zelfs maar wil permitteren)

Het wordt eens tijd dat u meer op een realistische wijze en minder vooringenomen uw E-wagen verdedigt. Op een meer correctere wijze dus en die smoesjes achterwege laat. Want de subjectiviteit bij u druipt er vanaf.
Waar staan er ergens onrealistische zaken? Wat is er niet correct? Waar staan er smoesjes? Waar gaat het er subjectief aan toe? Ik lees alleen maar goed gefundeerde en meestal met talrijke externe links voorziene argumenten en antwoorden. Mochten alle reacties op dit forum maar dat niveau halen!

Micele
5 november 2014, 14:58
Dat is in feite naast de kwestie. Het ging over de vaststelling dat er niet genoeg laadpalen zijn in Limburg. Dat is de essentie. En dat is nog altijd het geval. En zolang dit het geval blijft en zolang de actieradius niet vergroot van de doornsnee E-wagen, zal het geen succes worden. Want niet iedereen kan zich een Tesla Roadster permitteren.

Het wordt eens tijd dat u meer op een realistische wijze en minder vooringenomen uw E-wagen verdedigt. Op een meer correctere wijze dus en die smoesjes achterwege laat. Want de subjectiviteit bij u druipt er vanaf.
Welke smoesjes ? Ken je het rijbereik bvb van een Nissan Leaf ?
Ook in slechtste omstandigheden ? Zeg het eens, je waart toch bij een Nissan-verdeler ?

Voor enkel in Belgisch-Limburg een toertje te doen met een Nissan Leaf ruimschoots genoeg. Je hoeft dan helemaal geen laadpalen dus want je laadt gewoon thuis. Niet zwansen dus. :lol:

Maak vooral jezelf veel wijs dat heb je hier al bewezen.

Volgens de Datsun-verdeler ( verkoopt E-wagen Leaf) zijn er bitter weinig laatpalen in Belgisch Limburg. Hijzelf kende er drie: Sint-Truiden, Hasselt en Genk. Volgens zijn zeggen is dat ook een probleem. Er zou nog ergens een 4de staan, maar ik kan die nergens vinden. Trouwens als ik vanuit mijn gemeente elke keer naar Genk of naar Hasselt moet sjeezen om mijn wagen te kunnen opladen wanneer ik in Limburg ergens rij, dan ben ik nog niet van plan om zulke wagen te kopen.

Kunt u me misschien een tiental laadpalen opsommen in Limburg? Zo moeilijk moet dit voor u toch niet zijn. Als u dit niet kunt, dan maakt u de mensen hier zo maar wat wijs.

D E R T I E N volgens jouw bron, moest je zo op laadpalen staan. ;-)

Het Oosten
5 november 2014, 15:06
Welke smoesjes ? Ken je het rijbereik bvb van een Nissan Leaf ?
Ook in slechtste omstandigheden ? Zeg het eens, je waart toch bij een Nissan-verdeler ?

Voor enkel in Belgisch-Limburg een toertje te doen met een Nissan Leaf ruimschoots genoeg. Je hoeft dan helemaal geen laadpalen dus want je laadt gewoon thuis. Niet zwansen dus. :lol:

Maak vooral jezelf veel wijs dat heb je hier al bewezen.

U moet niet van het onderwerp afwijken. Zeg nu gewoon: er zijn inderdaad voor het ogenblik te weinig laadpalen in Limburg (want dat is de realiteit).

En al uw andere uitleg is overbodig en naast de kwestie.

Bartjeuh
5 november 2014, 15:10
Volgens de Datsun-verdeler (verkoopt E-wagen Leaf) zijn er bitter weinig laatpalen in Belgisch Limburg.

Een "laatpaal", is dat een paal die je beter met rust laat?

Het Oosten
5 november 2014, 15:12
Een "laatpaal", is dat een paal die je beter met rust laat?

U moet de mensen niet pakken op een spelfout omdat u zich tegen de muur gedrukt voelt. Dat is op de man spelen in plaats van op de bal en een teken van zwakheid.

Bartjeuh
5 november 2014, 15:13
En al uw andere uitleg is overbodig en naast de kwestie.

Wel, nu u toch de kwestie aanhaalt, deze was: "Elektrische wagens gaan de busbanen mogen gebruiken in B!". Die wie is er naast de kwestie over het aantal laadpalen in deze of gene provincie begonnen? En wat heeft dat met het al of niet mogen gebruiken van busbanen te maken?

Bartjeuh
5 november 2014, 15:16
U moet de mensen niet pakken op een spelfout omdat u zich tegen de muur gedrukt voelt. Dat is op de man spelen in plaats van op de bal en een teken van zwakheid.

Wel, uitspraken als "Het wordt eens tijd dat u meer op een realistische wijze en minder vooringenomen uw E-wagen verdedigt. Op een meer correctere wijze dus en die smoesjes achterwege laat. Want de subjectiviteit bij u druipt er vanaf." lijken mij ook stevig de man te spelen. Dus ook een teken van zwakheid? Zou best kunnen, want we zijn allemaal mensen, dus met elk onze zwakheden en sterktes, hee.

Het Oosten
5 november 2014, 15:16
Wel, nu u toch de kwestie aanhaalt, deze was: "Elektrische wagens gaan de busbanen mogen gebruiken in B!". Die wie is er naast de kwestie over het aantal laadpalen in deze of gene provincie begonnen? En wat heeft dat met het al of niet mogen gebruiken van busbanen te maken?

Wat hebben we er nu aan dat we de busbaan mogen gebruiken met een E-wagen, wanneer er niet voldoende laadpalen zijn in het land. Niet veel. Ze zouden beter eerst zorgen voor een optimaal net van laadpalen. Dat is het punt dat ik wil maken. Maar dat had u nog steeds niet begrepen zo te zien. Het zij zo.

PORSCHE
5 november 2014, 15:23
Los van deze welles-nietes-discussie nog dit: ik rijd nu 9 maanden (23.000 km) rond in een Tesla Model S. En in die 9 maanden heb ik welgeteld 1 (één) keer gebruik gemaakt van een publieke laadpaal, in Nieuwpoort op uitstap aan zee. Alle andere keren (= vrijwel elke nacht) laad ik op in mijn eigen garage, en kan ik 's morgens terug de baan op met een volle batterij, goed voor 350 km bij sportief rijgedrag (= enkele keren van 0 naar 100 in 4 seconden)...
Dat zal idd zo wel zijn. Thuis opladen als de wagen in de garage staat zal zo voor 99% van de eigenaars zijn. Met E-hybrides zeker want die laden dan ook nog eens op tijdens het rijden op benzine.

Bartjeuh
5 november 2014, 15:28
Wat hebben we er nu aan dat we de busbaan mogen gebruiken met een E-wagen, wanneer er niet voldoende laadpalen zijn in het land. Niet veel. Ze zouden beter eerst zorgen voor een optimaal net van laadpalen. Dat is het punt dat ik wil maken. Maar dat had u nog steeds niet begrepen zo te zien. Het zij zo.

En het punt dat ik wil maken, is: met een laadpunt in je garage heb je méér dan voldoende om je dagelijkse mobiliteitsbehoefte mee te voldoen. Ik heb in 23.000 elektrische km maar ooit één keer de behoefte gevoeld om mij te koppelen aan een publiek laadpunt. En dat was dan nog meer uit nieuwsgierigheid (en ook een beetje om gebruik te kunnen maken van een voorbehouden parkeerplaats vlakbij de Zeedijk in een drukke badstad, geef ik toe).
Maar dat wil u nog steeds niet begrijpen, zo te zien. Het weze zo...

Het Oosten
5 november 2014, 15:30
Wel, uitspraken als "Het wordt eens tijd dat u meer op een realistische wijze en minder vooringenomen uw E-wagen verdedigt. Op een meer correctere wijze dus en die smoesjes achterwege laat. Want de subjectiviteit bij u druipt er vanaf." lijken mij ook stevig de man te spelen. Dus ook een teken van zwakheid? Zou best kunnen, want we zijn allemaal mensen, dus met elk onze zwakheden en sterktes, hee.

Ja maar een spelfout heeft niets te maken met de discussie. Mijn opmerking ging over het feit dat u de E-wagen zo subjectief verdedigt, dat u weigert oog te hebben voor de infrastructurele gebreken die er nog altijd zijn. Laadpalen zijn heel belangrijk. Zeker wanneer men veel rijdt. En dat men altijd goed moet uitkijken onder het motto 'hoeveel stroom heb ik nog?'. Want zo is het in de praktijk. En daarom moet er een goed netwerk zijn van laadpalen. En dat netwerk is er (nog) niet. Begrijpt u het nu?

Micele
5 november 2014, 15:31
U moet niet van het onderwerp afwijken. Zeg nu gewoon: er zijn inderdaad voor het ogenblik te weinig laadpalen in Limburg (want dat is de realiteit).

En al uw andere uitleg is overbodig en naast de kwestie.

Je vroeg naar een tiental laadpalen, ik gaf er dertien, dus jij zwanst eerder naast de kwestie.

En er zijn ook zeer weinig electrische voertuigen in Limburg (denk ik toch, Belgie is zeer belabberd vergeleken met Nederland, geen wonder dat die navenant veel meer laadpalen nodig hebben en er ook krijgen).

Dus per E-voertuig gezien (en enkel dat telt) is 13 laadpalen voor BE-Limburg mss relatief nog niet zo slecht. (ik heb er wel geen ervaring mee).

Uiteraard verbiedt niemand je over de grens te rijden, want menige laadpaal staat daar korterbij als in eigen streek (toch voor de bewoners van de Limburgse rand, Maasland , Noord_Limburg)

Moesten er natuurlijk 1000 E-voertuigen in Limburg rijden is 13 laadpalen zeer onvoldoende. Amen. :-)

Volgens statbel.fgov.be reden er amper 1.792 E-auto´s in België, wslk enkel de puur E-auto´s (niet de plug in hybrides).
Nederland heeft er bijna 40.000.

Het Oosten
5 november 2014, 15:34
Je vroeg naar een tiental laadpalen, ik gaf er dertien, dus jij zwanst eerder naast de kwestie.

En er zijn ook zeer weinig electrische voertuigen in Limburg (denk ik toch, Belgie is zeer belabberd vergeleken met Nederland, geen wonder dat die navenant veel meer laadpalen nodig hebben en er ook krijgen).

Dus per E-voertuig gezien (en enkel dat telt) is 13 laadpalen voor BE-Limburg mss relatief nog niet zo slecht. (ik heb er wel geen ervaring mee).

Uiteraard verbiedt niemand je over de grens te rijden, want menige laadpaal staat daar korterbij als in eigen streek (toch voor de bewoners van de Limburgse rand, Maasland , Noord_Limburg)

Moesten er natuurlijk 1000 E-voertuigen in Limburg rijden is 13 laadpalen zeer onvoldoende. Amen. :-)


Het zijn er geen 13. Het zijn er 10.

Bartjeuh
5 november 2014, 15:34
En daarom moet er een goed netwerk zijn van laadpalen. En dat netwerk is er (nog) niet. Begrijpt u het nu?

Wel, nee, ik begrijp het nog steeds niet. Waarom moet er een netwerk zijn van laadpalen, als ik voldoende heb aan dat ene laadpunt in mijn garage? Ik hoef helemaal geen netwerk van laadpalen. Maar mocht ik gebruik mogen maken van busbanen, dan zou ik zeker niet nee zeggen!

Micele
5 november 2014, 15:35
Het zijn er geen 13. Het zijn er 8. U zei het zelf.
Volgens jouw link wel. :-)

8 laadpalen staan op één laadpunt in Nederlands Limburg, Urmond, dat zijn Tesla SC- laadboxen enkel voor Tesla voertuigen, niet voor de gewone.

Het Oosten
5 november 2014, 15:37
Wel, nee, ik begrijp het nog steeds niet. Waarom moet er een netwerk zijn van laadpalen, als ik voldoende heb aan dat ene laadpunt in mijn garage? Ik hoef helemaal geen netwerk van laadpalen. Maar mocht ik gebruik mogen maken van busbanen, dan zou ik zeker niet nee zeggen!

Als men rijdt met een Leaf, wees maar zeker dat er voldoende laadpalen moeten zijn.

Micele
5 november 2014, 15:38
Als men rijdt met een Leaf, wees maar zeker dat er voldoende laadpalen moeten zijn.

Maar nee dat hoeft helemaal niet als je zelf niet wilt sjeezen buiten BE-Limburg.

Een Nissan Leaf doe gemakkelijk 120 km op een lading.

Blijkbaar heb je een leesprobleem ?

Bartjeuh
5 november 2014, 15:40
Als men rijdt met een Leaf, wees maar zeker dat er voldoende laadpalen moeten zijn.

Tja, dan is er werk aan de winkel voor de R&D afdeling van Nissan, zeker? Misschien dat ze eens te rade kunnen gaan in Fremont, Californië. Bij een pas enkele jaren geleden opgestart bedrijfje. Ze doen wonderen met batterijen, schijnt het.

Micele
5 november 2014, 15:40
Het zijn er geen 13. Het zijn er 10.

Ik tel 13 op de kaart van Limburg.

Deze kaart: http://www.oplaadpunten.org/map_auto.php?locatie=Limburg

Hasselt 4 , Genk 2, enz...

Het Oosten
5 november 2014, 15:43
Ik tel er 13 voor Belgisch Limburg, dus je had ongelijk, en-of je laat uzelf wat wijsmaken.
Dit is jouw link:
http://www.oplaadpunten.org/map_auto.php?locatie=Limburg

Dus je rijdt niet over de grens ? :-o

Neen, ik rij niet altijd de grens over. Soms wel, soms niet. Ik ga toch niet speciaal naar de grens rijden om mijn wagen op te laden. Wat is me dat nu. Alles hangt er ook vanaf waar ik me bevind. Ik moet mijn wagen zonder problemen kunnen opladen zoals nu bij de benzinestadions de benzinewagens doen. D�*t is een degelijk netwerk. En het netwerk voor laadpalen is dat nu niet of nog niet. Maar u wringt zich in alle bochten om dit onder de mat te vegen.

Het Oosten
5 november 2014, 15:46
Ik tel 13 op de kaart van Limburg.

Deze kaart: http://www.oplaadpunten.org/map_auto.php?locatie=Limburg



Hasselt 4 , Genk 2, enz...

Ik tel er 10, maar goed. 10 of 13 is veel te weinig. Daar gaat het over.Overigens, wat heb ik er nu aan dat er in Hasselt 4 of zelfs 40 laadpalen zijn? Daar schiet ik niets mee op.

Bartjeuh
5 november 2014, 15:46
zoals nu bij de benzinestadions de benzinewagens doen. D�*t is een degelijk netwerk.

Ik zou niet weten wat men in een benzinestadion moet gaan zoeken? Of het moet zijn om een dieselvoetbalploegje aan het werk te zien, misschien?

Het Oosten
5 november 2014, 15:47
Ik zou niet weten wat men in een benzinestadion moet gaan zoeken? Of het moet zijn om een dieselvoetbalploegje aan het werk te zien, misschien?

Wat is me nu dat weer voor een dom antwoord.

Bartjeuh
5 november 2014, 15:53
Wat is me nu dat weer voor een dom antwoord.

Gaan we een beetje de man spelen, ja? Ah, maar misschien is het net dát spel dat we te zien krijgen in een benzinestadion?

Het Oosten
5 november 2014, 15:57
Gaan we een beetje de man spelen, ja? Ah, maar misschien is het net dát spel dat we te zien krijgen in een benzinestadion?

Dat is toch een dom antwoord (zie beneden) wat u gaf. Wat heeft zulke antwoord nu met een ernstige discussie te maken? Ik duid erop dat het netwerk van benzinestations goed verdeeld is en uitgebreid, en dat er ook zulke netwerk van laadpalen zou moeten zijn verspreid over het land, en dan komt u af met zo'n dwaas antwoord. Bent u eigenlijk wel in staat tot een degelijke discussie?

Uw antwoord en een dom antwoord:

Ik zou niet weten wat men in een benzinestadion moet gaan zoeken? Of het moet zijn om een dieselvoetbalploegje aan het werk te zien, misschien?

Bartjeuh
5 november 2014, 15:59
Bent u eigenlijk wel in staat tot een degelijke discussie?

Nee, helemaal niet, maar ik heb nog nooit iemand dom of dwaas genoemd. Dat is een vorm van elementaire beleefdheid, vind ik. Zelfs op forums hoort er een minimale vorm van beschaving te bestaan...

Het Oosten
5 november 2014, 16:07
Nee, helemaal niet, maar ik heb nog nooit iemand dom of dwaas genoemd. Dat is een vorm van elementaire beleefdheid, vind ik. Zelfs op forums hoort er een minimale vorm van beschaving te bestaan...

Zulk een antwoord noem ik niet alleen dom, ik noem dit zelfs een 'stupied' antwoord.

Bartjeuh
5 november 2014, 16:09
Zulk een antwoord noem ik niet alleen dom, ik noem dit zelfs een 'stupied' antwoord.

Noem het zoals je wilt, zolang je binnenkort maar uit onze busbaan wegblijft.

Het Oosten
5 november 2014, 16:11
Ik tel 13 op de kaart van Limburg.

Deze kaart: http://www.oplaadpunten.org/map_auto.php?locatie=Limburg

Hasselt 4 , Genk 2, enz...

Eigenlijk moeten we al 4 oplaadpunten aftrekken. Want van die 4 in Hasselt zijn er 3 overbodig en in Genk is er een overbodig. En dus blijven er nog 9 over. Want ik moet kunnen beschikken over laadpalen verspreid over gans Limburg en niet geconcentreerd in Hasselt. Daar heb ik niets aan.

Het Oosten
5 november 2014, 16:12
Noem het zoals je wilt, zolang je binnenkort maar uit onze busbaan wegblijft.

Ik denk dat die busbaan nog lang leeg zal blijven.

Bartjeuh
5 november 2014, 16:13
Wat er mij doet aan denken: hij is niet alleen bloedsnel, bloedmooi en erg proper, maar bovendien heel veilig (http://www.autofans.be/nieuws/varia/30305-4-x-5-sterren-van-euro-ncap)!

Het Oosten
5 november 2014, 16:52
Wat er mij doet aan denken: hij is niet alleen bloedsnel, bloedmooi en erg proper, maar bovendien heel veilig (http://www.autofans.be/nieuws/varia/30305-4-x-5-sterren-van-euro-ncap)!


Toch nog even dit.


Elektrische laadpalen in zeven stations.
2 juli 2013
Zeven Belgische stations zijn voortaan uitgerust met elektrische laadpalen voor voertuigen. Ze zijn vanaf dinsdag in gebruik. Gedelegeerd bestuurder van de NMBS-Holding Jannie Haek gaf vanmorgen een demonstratie in de stationsparking van Brugge.

"Het is vaak het verhaal van de kip en het ei", aldus Jannie Haek. "Niemand koopt die wagens omdat er geen laadpalen zijn, en niemand plaatst die palen omdat er te weinig elektrisch wagens zijn. Wij willen een voortrekkersrol spelen voor iedereen die zich op een duurzame manier wil verplaatsen."

Belga

Het is maar dat u het weet.

Bartjeuh
5 november 2014, 17:02
Niemand koopt die wagens omdat er geen laadpalen zijn, en niemand plaatst die palen omdat er te weinig elektrisch wagens zijn.
Ik denk niet dat het (al of niet terecht) ontbreken van voldoende laadpalen HET argument is om niet de overstap naar e-rijden te willen/durven maken. Ik wed dat factoren als range anxiety een veel grotere afschrikkende rol spelen. En de kostprijs, uiteraard: eigenlijk is de enige echt bruikbare e-auto momenteel de Tesla Model S, maar die is voor velen buiten bereik. Echter... als straks de (wél betaalbare) Model III op de markt gaat komen, zou het balspel wel eens helemaal kunnen omslaan! Hopelijk zijn de grote constructeurs tegen dan klaar met een rechtstreekse concurrent, of ze zouden wel eens pluimen kunnen laten...

geertvdb
5 november 2014, 17:16
Ik zou langs een kant zeggen, allemaal goed en wel; maar hoe ga je die (en dat zijn ze) idioten van parkeerwachters, het verschil laten herkennen tussen een klassieke wagen en een elektrische?

Ik zie de meeste onder hen, daartoe niet in staat.

Toch ook de bemerking, dat op zich de bron van aandrijving (brandstof of Elektriciteit) niet bepalend mag zijn voor een parkeerplaats. Het kost de stad niet meer of minder.

In de kantlijn: Wat ze wel mogen doen, is een klojo die op basis van zijn parkeerkunsten, twee ruimtes in beslag neemt, een extra ticket laten betalen.

Zeg! Ik heb nog parkeerwachter geweest in mijn studententijd, he!:-P
Het is simpel, de wagens die een stekker hebben zijn elektrisch.

Degenen die dubbel parkeren doen dat uit luiheid en omdat ze geen wagen naast zich willen zodat ze gemakkelijk kunnen instappen. Als mijn herinnering mij niet in de steek laat zijn 80% van de dubbelparkeerders mercedessen. de rest BMW en Audi. De beste parkeerders zijn de old timers.

Het Oosten
5 november 2014, 17:18
Ik denk niet dat het (al of niet terecht) ontbreken van voldoende laadpalen HET argument is om niet de overstap naar e-rijden te willen/durven maken. Ik wed dat factoren als range anxiety een veel grotere afschrikkende rol spelen. En de kostprijs, uiteraard: eigenlijk is de enige echt bruikbare e-auto momenteel de Tesla Model S, maar die is voor velen buiten bereik. Echter... als straks de (wél betaalbare) Model III op de markt gaat komen, zou het balspel wel eens helemaal kunnen omslaan! Hopelijk zijn de grote constructeurs tegen dan klaar met een rechtstreekse concurrent, of ze zouden wel eens pluimen kunnen laten...E-rijden is anders rijden. En de beschikbaarheid van laadpalen is belangrijk. Zeker omdat de actieradius van de meeste E-wagens beperkt is. Wanneer ik dus zonder stroom dreig te vallen, dan moet ik -net zoals bij de benzinewagens m.b.t. de benzinestations- vrij gemakkelijk een laadpaal kunnen vinden zonder daarom kilometers te moeten omrijden.

Micele
5 november 2014, 17:34
E-rijden is anders rijden. En de beschikbaarheid van laadpalen is belangrijk. Zeker omdat de actieradius van de meeste E-wagens beperkt is. Wanneer ik dus zonder stroom dreig te vallen, dan moet ik -net zoals bij de benzinewagens m.b.t. de benzinestations- vrij gemakkelijk een laadpaal kunnen vinden zonder daarom kilometers te moeten omrijden.
Jij lijkt wel een electrofobie te hebben, ik raad je daarom aan zeker geen electrische wagen te kopen.

Deze mensen hieronder daarentegen weten blijkbaar heel goed ze met een 100% electro-auto moeten omgaan want ze hebben er eentje gekocht in 2014:

Sunday, October 26, 2014

Belgium September 2014

Pl Belgium Sept YTD % '13Pl
1. Tesla Model S 28 361 24 2
2. BMW i3 * 18 247 16 7
3.
4. Nissan Leaf 18 147 10 3
5.
6.
7 Renault Twizy 8 85 6 4
8 Renault Zoe 3 48 3 5
9 Volkswagen e-Up! 4 39 3 14
10 BYD e6 1 36 2 N/A
11 Smart Fortwo ED 2 36 2 6
12 Volkswagen e-Golf 23 33 2 N/A

http://ev-sales.blogspot.be/search/label/Belgium

PORSCHE
5 november 2014, 17:45
Als men rijdt met een Leaf, wees maar zeker dat er voldoende laadpalen moeten zijn.
Geen Leaf kopen is dan de oplossing maar iets langer sparen en iets deftig kopen ;)

Het Oosten
5 november 2014, 17:58
Jij lijkt wel een electrofobie te hebben, ik raad je daarom aan zeker geen electrische wagen te kopen.

Deze mensen hieronder daarentegen weten blijkbaar heel goed ze met een 100% electro-auto moeten omgaan want ze hebben er eentje gekocht in 2014:

Neen neen, niks te fobie. Elke keer wanneer men spreekt met mensen die met een E-wagen rijden van rond de 150 km actieradius, komt altijd na een tijdje dezelfde klacht terug: het is heel fijn en stil rijden, maar te actieradius is te klein en er zijn te weinig oplaadpalen.

Micele
5 november 2014, 18:01
Geen Leaf kopen is dan de oplossing maar iets langer sparen en iets deftig kopen ;)

Of een grote Chinees voor 35k ? met tot 300 km ? reikwijdte...
mmh met 72 kWh pack zal dat wel lukken, 200 km zeker en dan rij je maar de Noordzee in ;-)
http://www.byd-auto.net/

In BE 36 maal verkocht in 2014.

Allemaal taxi´s voor Brussel ? Bijna, 2 wslk niet.
http://www.bydeurope.com/news/news.php?action=readnews&page=1&nid=192

Thu, 16 Oct 2014
BYD brings world leading pure electric taxi to Brussels
Pascal Smet, the Brussels Minister for mobility and public works, was present yesterday at the official launch of the first zero-emission and fully-electric taxis in Brussels, Belgium, centre of the European Union.

Thirty four BYD e6 taxis have been delivered by BYD Auto, the fastest growing car maker in China. The company’s proposal won when the Brussels government asked for parties to operate fifty electric cabs. The use of these environmentally-friendly taxis is an important first step in bringing emission-free transport to Brussels’s roads, replacing petrol and diesel powered taxis with electric ones.

With hundreds of e6 vehicles in daily service as taxis around the world, BYD – already the world’s largest maker of rechargeable batteries – is underlining its role as the leading producer of pure electric vehicles. A small number of e6 taxis have been in service with Rotterdam Taxi Company for more than one year, while a fleet of 20 has been working in London since early 2014. The latest batch of 34 BYD e6 taxis entered service in Brussels over the last few months, with the official inauguration on 15 October.

http://bydeurope.com/snews/images/20141017/01.jpg

http://www.asbe.be/nl/beschikbare_evs/i/1179

Het Oosten
5 november 2014, 18:03
Of een grote Chinees voor 35k ? met tot 300 km ? reikwijdte... :-D
mmh met 72 kWh pack zal dat wel lukken, 200 km zeker en dan rij je de Noordzee in.

In BE 36 maal verkocht in 2014.
http://www.asbe.be/nl/beschikbare_evs/i/1179

Chinese wagens? Pff... toch maar opletten.

Micele
5 november 2014, 18:07
Chinese wagens? Pff... toch maar opletten.
Voor wat ?

Verschiet niet van de Chinezen. Die staan al veel verder dan Europa qua E-wagens en E-infrastructuur, ze moeten wel met hun vervuiling.

Brussel heeft alleszins al Chinese´BYD e6 taxis:
http://www.bydeurope.com/news/news.php?action=readnews&page=1&nid=192

Pascal Smet, the Brussels Minister for mobility and public works, was present yesterday at the official launch of the first zero-emission and fully-electric taxis in Brussels, Belgium, centre of the European Union.

Thirty four BYD e6 taxis have been delivered by BYD Auto, the fastest growing car maker in China. The company’s proposal won when the Brussels government asked for parties to operate fifty electric cabs. The use of these environmentally-friendly taxis is an important first step in bringing emission-free transport to Brussels’s roads, replacing petrol and diesel powered taxis with electric ones.

Het Oosten
5 november 2014, 18:26
Voor wat ?

Verschiet niet van de Chinezen. Die staan al veel verder dan Europa qua E-wagens en E-infrastructuur, ze moeten wel met hun vervuiling.

Brussel heeft alleszins al Chinese´BYD e6 taxis:


Misschien, maar ik moet toch eerst eens zien wat die wagen nog presteert na 3 jaar en welke de kosten zijn geweest.

Micele
5 november 2014, 18:58
Neen neen, niks te fobie. Elke keer wanneer men spreekt met mensen die met een E-wagen rijden van rond de 150 km actieradius, komt altijd na een tijdje dezelfde klacht terug: het is heel fijn en stil rijden, maar te actieradius is te klein en er zijn te weinig oplaadpalen.
Als het dat maar is. Pfftt.

Men koopt wat men nodg heeft hé.

Micele
5 november 2014, 19:05
Misschien, maar ik moet toch eerst eens zien wat die wagen nog presteert na 3 jaar en welke de kosten zijn geweest.
Yup eerst zien en dan geloven was 110 jaar geleden ook al zo.

In Rotterdam rijden ze ook als taxi (2013), zouden die Hollanders dan ook dommeriken zijn zoals de Brusselaars ?

In China wslk al 4-5 jaar of nog langer.
Soit hier vind je alles:
http://nl.wikipedia.org/wiki/BYD_Auto

Zelfs Tesla S zouden als taxi gebruikt worden (Canada)
http://www.lapresse.ca/le-soleil/affaires/automobile/201403/02/01-4744001-le-premier-taxi-electrique-de-tesla-en-amerique-roulera-a-quebec.php?utm_categorieinterne=trafficdrivers&utm_contenuinterne=cyberpresse_B13b_la-capitale_577_section_POS1

Allemaal dommeriken ?

Bartjeuh
6 november 2014, 06:59
Zelfs Tesla S zouden als taxi gebruikt worden (Canada)

Je hoeft het zelfs zo ver niet te gaan zoeken: op Schiphol is er eveneens al een taxibedrijf met een volledig Tesla Model S wagenpark!

de vuile muilekoek
6 november 2014, 08:46
Way to go!

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20141102_01354205

Ze beginnen het te snappen...

Maar er is geen stroom genoeg ? te zot voor woorden ; de toekomst electrieken auto voor iedereen maar we hebben geen geld voor een paar nieuwe kerncentrales ?? ik denk dat alles hopeloos aan het worden is;

Micele
6 november 2014, 11:00
Je hoeft het zelfs zo ver niet te gaan zoeken: op Schiphol is er eveneens al een taxibedrijf met een volledig Tesla Model S wagenpark!
Idd was ik domweg vergeten, en dat is nu net de grootste kliek met 167 taxi´s, eigenlijk zijn het er twee, Bios-groep en BBF-Schipholtaxi. BBF werkt zelfs op zelfstandige basis. De Hollanders gaan Europa weer eens het voorbeeld geven hoe het moet.

Ze zorgen zelfs voor hun eigen (zware) laadpalen, lijkt wel een heel uitgekiend paalnetwerk in-time.
Moet zich dus wel lonen die deal met Tesla & Co. Zot zijn die Hollanders zeker niet. ;-)

http://www.parool.nl/parool/nl/30/ECONOMIE/article/detail/3770056/2014/10/16/Elektrische-Tesla-taxi-s-rijden-vanaf-Schiphol-door-Amsterdam.dhtml

Elektrische Tesla-taxi's rijden vanaf Schiphol door Amsterdam

16-10-14 07:42 uur - Bron: ANP

© Tesla Schiphol

Met een stoet van vijftig Teslataxi's is vanmorgen het elektrische taxivervoer vanaf Schiphol van start gegaan. Ook in Amsterdam zullen de sportief uitgevoerde taxi's veel kilometers maken, wat gunstig is voor de luchtkwaliteit in de stad.

In totaal gaan 167 volledig elektrische taxi's rijden vanaf Schiphol, zoals eerder dit jaar is vastgelegd bij de aanbesteding van de voornaamste opstapplaats voor de aankomsthal. Binnen afzienbare tijd komt dit aantal op de weg, de laadcapaciteit is nog net niet helemaal op peil.

Van hieruit verzorgen de Tesla's straks ongeveer de helft van de taxiritten vanaf de luchthaven, zo schat een woordvoerder van Schiphol. Op drukke momenten zal er altijd nog behoefte zijn aan chauffeurs die bijspringen en die zullen toch nog vaak voorrijden in taxi's zonder stekker.

Dikke kabels

De twee winnaars van de aanbesteding, Bios-groep (71 Tesla's) en BBF-Schipholtaxi (96), hebben zelf voor laadpalen moeten zorgen. Bios-groep doet dat met een binnenkort te openen laadstation op Schiphol-Rijk dat het grootste van Europa heet te zijn. 'Met heel veel dikke kabels en laadpalen, waar de auto's met een uitgekiend systeem snel of langzaam worden volgeladen, afhankelijk van wanneer ze nodig zijn,' zegt Martijn van Leeuwen van Bios-groep.

Schipholtaxi beschikt over 24 laadplekken op eigen terrein bij het kantoor in Amsterdam. Anders dan de chauffeurs in loondienst van Biosgroep, is Schipholtaxi een collectief van zelfstandige rijders, die een laadpaal in hun eigen woonbuurt hebben. En 'het leeuwendeel' van die chauffeurs woont in Amsterdam, volgens directeur Gamis El Bouakili van Schipholtaxi.

Vanaf Schiphol gaat toch al zo'n tachtig procent van de ritten naar Amsterdam, zo leert de ervaring Schipholtaxi en Bios-groep. De luxe taxi's worden veel gebruikt door buitenlandse toeristen en congresgangers die veelal Amsterdam als bestemming hebben. Die auto's zullen zo nodig in Amsterdam bijladen, bij de openbare laadpalen, om vanuit de stad als het even kan weer passagiers naar Schiphol te vervoeren.

Luchtverontreiniging

Vandaar ook de verwachting dat de Tesla's veel in Amsterdam te zien zullen zijn. Ze nemen de plaats in van de bekende Mercedessen op diesel, zodat de taxi's juist in hartje stad, waar de luchtkwaliteit onder druk staat, een stuk minder luchtverontreiniging veroorzaken. 'En ze zijn nog stiller ook,' zegt Van Leeuwen.

De actieradius van elektrische auto's is nog wel een factor om rekening mee te houden. De Tesla Model S rijdt met een volle accu zo'n 380 kilometer. 'Of iets meer, als je rustig rijdt. Het is een heel snelle auto, hij gaat als een speer weg bij het stoplicht. Met software hebben we ze daarom gedowntuned. Nu gaan ze maximaal 130 en de acceleratie is teruggebracht.'

Maar is de Tesla wel zo geschikt als taxi? De eerste associatie die het merk nu oproept is toch die van de sportwagen die het elektrisch rijden hip of zelfs sexy heeft gemaakt. Is daarin wel ruimte voor grote koffers?
Dat valt mee. 'Je kunt er heel comfortabel in zitten,' verzekert Van Leeuwen. Met bijna 750 liter is de kofferbak van de Tesla Model S riant te noemen. 'Het is eigenlijk een zakelijke sedan,' zegt El Bouakili. 'En omdat voorin geen motor zit is daar ook nog wat kofferruimte.'

(Door: Redactie)
Vind ik wel heel netjes dat ze voor hun eigen (ook zeer zware) laadpalen zorgen en enkel indien nodig* de openbare laadpalen gebruiken (*enkel Schipholtaxi).

(met kleurtjes voor de liefhebbers :-))

Micele
6 november 2014, 11:35
Maar er is geen stroom genoeg ? te zot voor woorden ; de toekomst electrieken auto voor iedereen maar we hebben geen geld voor een paar nieuwe kerncentrales ?? ik denk dat alles hopeloos aan het worden is;

Paniekvoetbal ?

Toch niet erg dat al die treinen, tram en metro al op stroom rijden dag in dag uit... dan zullen die paar honderd E-auto´s meer of minder (evtl 2e wagen) het verschil echt niet uitmaken hoor (de meeste laden sowieso altijd thuis op).

Uiteraard rijden die tenminste nog een tijdje als ze hun accu´s opgeladen hebben integendeel tot het electrisch openbaar vervoer, dat bij de minste -zeer korte - storing volledig plat ligt (veiligheid).

Overigens het wegverkeer met al zijn verkeerslichten zal ook wat in de strop geraken, zeker in de steden. Maar goed dat ik hier woon, en onze (niet-electrische) fiets is er ook nog. ;-)

En vergeet de electrische voortbewegingstoestellen niet...
http://4.bp.blogspot.com/_2nRto5wSHAM/TNPDQ1BMDWI/AAAAAAAAAXw/ejYkeTaAW6Q/s400/belscooter.jpg

Bartjeuh
6 november 2014, 14:20
...we hebben geen geld voor een paar nieuwe kerncentrales ??

Als ik naar de jaarbalansen kijk van bedrijven als Electrabel of EDF, dan is er meer dan geld genoeg voor handenvol nieuwe centrales. Maar dan wel liefst geen nucleaire meer. Ze zouden wat meer moeten willen en durven innoveren. Bijvoorbeeld enkele grote zonneparken in de Zuiderse landen (http://boingboing.net/2014/06/12/the-total-area-of-solar-panels.html) neerplanten, en die verbinden met een pan-Europees slim distributienetwerk. Plus het aanleggen van energie-eilanden en -meren als reservoirs voor de nachten en zon-arme periodes. Plus windparken en getijdencentrales langs de oceaankusten. Geothermische centrales in oude ontginningsgebieden van steenkool en dergelijke. Enfin, méér innovatief en creatief, en minder conservatief zijn!

Het Oosten
5 januari 2015, 18:00
Maar nee dat hoeft helemaal niet als je zelf niet wilt sjeezen buiten BE-Limburg.

Een Nissan Leaf doe gemakkelijk 120 km op een lading.

Blijkbaar heb je een leesprobleem ?

Vandaag in Het Belang van Limburg.


Autoproducenten laten België links liggen.
Verschillende autoproducenten hebben België de voorbije jaren afgeschreven als productieland omdat er geen laadpalen zijn of fiscale aanmoediging voor elektrische wagens. Dat is te horen bij AVERE, de Europese associatie van elektrische voertuigen. Fiscale ondersteuning is nu dringend nodig, stelt ook Febiac, de Belgische Automobielfederatie.


Het is maar dat u het weet.

Micele
5 januari 2015, 18:26
Vandaag in Het Belang van Limburg.


Autoproducenten laten België links liggen.
Verschillende autoproducenten hebben België de voorbije jaren afgeschreven als productieland omdat er geen laadpalen zijn of fiscale aanmoediging voor elektrische wagens. Dat is te horen bij AVERE, de Europese associatie van elektrische voertuigen. Fiscale ondersteuning is nu dringend nodig, stelt ook Febiac, de Belgische Automobielfederatie.

Het is maar dat u het weet.

Uiteraard zijn er wel (zware) laadpalen en er is zelfs een Superchargerstation met 8 laadpalen van 135 kW op een 10-tal km van Maasmechelen, in Urmond naast de A2/E25 : http://www.teslamotors.com/nl_NL/supercharger/urmond

Daarnaast zijn er in Antwerpen, Gent en Nijvel of 3 in Belgie zelf, Nederland heeft er ondertussen 5.

http://www.teslamotors.com/sites/default/files/supercharger/maps/eu_supercharger_open_12312014.jpg

Interactieve wereldkaart schuif naar Europa:
http://www.teslamotors.com/findus#/bounds/49.38,-66.94,25.82,-124.38999999999999,d?search=store,service,supercha rger

http://www.teslamotors.com/findus/list?types=store,service,supercharger&regions=europe

BELGIUM

Antwerp-Aarselaar
Supercharger, Service Center, Store

Ghent Supercharger

Nivelles-Sud Supercharger

NETHERLANDS

Oosterhout Supercharger

Tilburg-Atlasstraat
Supercharger, Service Center, Store

Urmond Supercharger

Zevenaar Supercharger
Supercharger

Zwolle Supercharger
Supercharger

Daarnaast zijn al de Chademo-laadpalen ook goed bruikbaar als snellader weliswaar niet zo krachtig (~ 50 kW) maar toch voldoende. Bij vele zoals Ikea kan men zelfs gratis laden zoals bij Tesla (maar daar enkel voor Tesla)
http://www.chademo.com/wp/eumap/

Ook andere laapalen (wslk zwakkere):
http://www.asbe.be/en/locations

Het is maar dat je het weet.

Jouw artikel gaat vooral over de lakse mentaliteit van de Belgische overheid betreft het stimuleren van E-wagens en voldoende E-infra (klassieke zware laadpalen) , dat is helemaal niet nieuw.
Daar staat Nederland véél verder natuurlijk, je ziet het aan het aantal laadpalen op de diverse kaarten.

Maar E-auto´s kunnen ook thuis opgeladen worden, ook een laadpaal of laadinrichting kan men thuis laten plaatsen.

http://www.demorgen.be/economie/-autoproducenten-laten-belgie-links-liggen-door-gebrek-elektrische-toekomstvisie-a2171544/

Nederland

De Ridder wijst erop dat een bedrijf als Tesla, de sterkste stijger in de verkoop van elektrische wagens, voor Nederland gekozen heeft. Het Amerikaanse merk heeft een eindassemblagefabriek voor de Europese markt in Tilburg. "In Nederland heerst dan ook een totaal ander klimaat, daar wordt veel meer durf tentoon gespreid", besluit hij.

Het Oosten
5 januari 2015, 20:27
Uiteraard zijn er wel (zware) laadpalen en er is zelfs een Superchargerstation met 8 laadpalen van 135 kW op een 10-tal km van Maasmechelen, in Urmond naast de A2/E25 : http://www.teslamotors.com/nl_NL/supercharger/urmond

Daarnaast zijn er in Antwerpen, Gent en Nijvel of 3 in Belgie zelf, Nederland heeft er ondertussen 5.

http://www.teslamotors.com/sites/default/files/supercharger/maps/eu_supercharger_open_12312014.jpg

Interactieve wereldkaart schuif naar Europa:
http://www.teslamotors.com/findus#/bounds/49.38,-66.94,25.82,-124.38999999999999,d?search=store,service,supercha rger



Daarnaast zijn al de Chademo-laadpalen ook goed bruikbaar als snellader weliswaar niet zo krachtig (~ 50 kW) maar toch voldoende. Bij vele zoals Ikea kan men zelfs gratis laden zoals bij Tesla (maar daar enkel voor Tesla)
http://www.chademo.com/wp/eumap/

Ook andere laapalen (wslk zwakkere):
http://www.asbe.be/en/locations

Het is maar dat je het weet.

Jouw artikel gaat vooral over de lakse mentaliteit van de Belgische overheid betreft het stimuleren van E-wagens en voldoende E-infra (klassieke zware laadpalen) , dat is helemaal niet nieuw.
Daar staat Nederland véél verder natuurlijk, je ziet het aan het aantal laadpalen op de diverse kaarten.

Maar E-auto´s kunnen ook thuis opgeladen worden, ook een laadpaal of laadinrichting kan men thuis laten plaatsen.

U bent 'dur de comprenure'. U hanteert nog altijd uw zelfde zwakke uitleg. Het feit dat autoconstructeurs zelf (!) vinden dat er in België onvoldoende laadpalen zijn en dat ze daarom -onder meer- niet geneigd zijn te investeren in België, is toch een teken aan de wand zou ik zo zeggen. Met andere woorden, op dit vlak ontkent u het licht van de zon!

Micele
5 januari 2015, 20:48
U bent 'dur de comprenure'. U hanteert nog altijd uw zelfde zwakke uitleg. Het feit dat autoconstructeurs zelf (!) vinden dat er in België onvoldoende laadpalen zijn en dat ze daarom -onder meer- niet geneigd zijn te investeren in België, is toch een teken aan de wand zou ik zo zeggen. Met andere woorden, op dit vlak ontkent u het licht van de zon!

Lees jij eigenlijk niet wat ik schreef ?
Jouw artikel gaat vooral over de lakse mentaliteit van de Belgische overheid betreft het stimuleren van E-wagens en voldoende E-infra (klassieke zware laadpalen) , dat is helemaal niet nieuw.

Daar staat Nederland véél verder natuurlijk, je ziet het aan het aantal laadpalen op de diverse kaarten.
Zie je het nu staan ?

Denk je nu echt dat een E-wagen constructeur enkel voor het aantal laadpalen daarvoor niet naar Belgie komt ? :-o

Waarom zijn de meeste (fossiele) autofabrieken weggegaan uit België ?
Renault Vilvoorde , GM Opel Antwerpen, Ford Genk, en wie weet nog een paar andere ? Te weinig pompstations ofzo ? Beetje serieus blijven hé.

Belgie heeft de duurste loonpolitiek in Europa. Denk ook eens daaraan.

Genk probeert immers al een tijdje op hun vrijgekomen terrreinen (zeer goede infra en ligging, werkvolk genoeg (maar duur in brutoloon) ) een E-constructeur aan te trekken, zelfs een Chinees als het moet (annonce in Chinese kranten). Wist je dat niet ?

http://www.demorgen.be/economie/genk-wil-tesla-in-fabriek-van-ford-a2154943/

De stad Genk blijft hopen op de komst van Tesla. De Amerikaanse producent van elektrische wagens is op zoek naar een fabriek in Europa en zowel Genk als Vlaanderen hebben interesse om het bedrijf van CEO Elon Musk naar hier te halen.

Vorig jaar doken er al geruchten op over de komst van Tesla, maar nu valt de naam opnieuw als mogelijke investeerder in de site van Ford Genk, dat morgen definitief sluit.

Genks burgemeester Wim Dries (CD&V): "We zijn geïnteresseerd om hen naar hier te halen, maar ik denk dat Elon Musk één vraag heeft: hoeveel subsidies krijg ik? We moeten concurreren met Nederland, Frankrijk en zelfs Slowakije. Het wordt dus moeilijk. Schrijf dus alstublieft niet dat Tesla naar hier komt. Maar waarom zouden we niet hopen?"

http://www.madeinlimburg.be/nieuws/kris-peeters-praat-met-tesla-over-investering-in-genk/

Kris Peeters praat met Tesla over investering in Genk

Door Guido Cloostermans op 23 augustus 2013

De Vlaamse regering voert gesprekken met de producent van elektrische wagens Tesla over de infrastructuur van Ford Genk. Dat bevestigt een woordvoerder van minister-president Kris Peeters in Het Belang van Limburg. Tesla bekijkt momenteel meerdere potentiële vestigingen in Europa en Azië. Dat heeft topman Elon Musk dan weer gezegd in een aantal Amerikaanse media.

De producent van elektrische auto’s Tesla is momenteel niet alleen de grote hype in de auto-industrie, maar ook op Wall Street. Het bedrijf dat werd opgericht door internetmiljardair Elon Musk (oprichten van onder meer PayPal) lanceerde zopas de elektrische luxelimousine Model S en zag op enkele maanden tijd zijn beurswaarde exploderen. Momenteel heeft Tesla een fabriek in Californië, maar als Tesla wereldwijd auto’s wil verkopen, is Musk ook van plan om elders te produceren. Dat moet daar gebeuren waar de auto’s worden verkocht, dus in Europa en/of Azië.

Tesla opende deze week een vestiging in het Nederlandse Tilburg, waar de auto’s voor de Europese markt worden klaargemaakt. Een woordvoerder van Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) bevestigde gisteren dat de Vlaamse regering praat met Tesla over een eventuele investering in Genk op de terreinen van Ford. De contacten gebeuren via het overheidsagentschap Flanders Investment and Trade.

Denk je nu echt dat Peeters gaat bedelen bij Tesla (al in 2013) en Tesla zegt je hebt te weinig laadstations in uw land, er moeten er een paar honderd bijkomen ? En Peeters zegt dan : "die bouwen we niet want we kunnen dat niet ofzo ? " HILARISCH.

http://www.hln.be/hln/nl/1316/Autobedrijven/article/detail/2056795/2014/09/20/Personeel-Ford-Genk-zoekt-zelf-overnemer-via-Chinese-krant.dhtml

Personeel Ford Genk zoekt zelf overnemer via Chinese krant

De verkochte E-wagens in Belgie, die allemaal het probleem van @ Het Oosten niet hebben:
http://ev-sales.blogspot.be/search/label/Belgium

Pl Belgium Nov. YTD % '13Pl
1 Tesla Model S 24 391 21 2
2 BMW i3 * 36 302 17 7
3 Porsche Panamera Plug-In 7 219 12 12
4 Nissan Leaf 12 168 9 3
5 Mitsubishi Outlander PHEV 16 150 8 19
6 Volvo V60 Plug-In 4 130 7 1
7 Renault Twizy 6 100 5 4
8 Renault Zoe 11 96 5 5
9 Volkswagen e-Up! 0 41 2 14
9 Volkswagen e-Golf 2 41 2 N/A
9 Smart Fortwo ED 4 41 2 6
12 BYD e6 36 2 N/A
13 BMW i8 14 35 2 N/A
14 Audi A3 e-Tron
...
Porsche Cayenne Plug-In
Opel Ampera
Peugeot iOn
Kia Soul EV
Mitsubishi I-Miev
Nissan e-NV200
Fisker Karma
Porsche 918
Citröen C-Zero
Toyota Prius Plug-In
McLaren P1
Renault Fluence ZE
Mia Electric
TOTAL 154 1.822 100

Het Oosten
5 januari 2015, 21:10
Lees jij eigenlijk niet wat ik schreef ?

Zie je het staan ?

Denk je nu echt dat een E-wagen constructeur enkel voor het aantal laadpalen daarvoor niet naar Belgie komt ? :-o

Waarom zijn de meeste (fossiele) autofabrieken weggegaan uit België ?
Renault Vilvoorde , GM Opel Antwerpen, Ford Genk, en wie weet nog een paar andere ? Te weinig pompstations ofzo ? Beetje serieus blijven hé.

Belgie heeft de duurste loonpolitiek in Europa. Denk ook eens daaraan.

Genk probeert immers al een tijdje op hun vrijgekomen terrreinen (zeer goede infra en ligging, werkvolk genoeg (maar duur, enkel BRUTO) ) een E-constructeur aan te trekken, zelfs een Chinees als het moet. Wist je dat niet ?


Inderdaad, een beetje serieus blijven.

De autoverkopen dalen in Europa al vijf jaar op rij, maar toch worden er in tegenstelling tot in de VS amper fabrieken gesloten. Het gevolg is een enorme overcapaciteit. Inmiddels is meer dan de helft van de autofabrieken in Europa verliesgevend. Ondanks de dramatische terugval in autoverkopen, zijn er slechts een handjevol fabrieken waarvan de deuren echt gaan sluiten, zoals de autofabriek van Opel in Bochem en Ford in het Belgische Genk.


En dus, ook in Duitsland sluiten autofabrieken.
Na 52 jaar is de laatste Opel van de band gerold in de autofabriek in Bochum, niet ver van de Nederlandse grens bij Venlo. Dat melden Duitse media vrijdagochtend.

Dat sluiten heeft maar weinig met loonkost te maken. Trouwens, Ford-Genk was niet verlieslatend maar winstgevend! Het heeft te maken met commerciële 'geo-strategische' keuzes van een multinational. Net zoals Mitsubishi zijn fabriek sloot in Nederland. Nu is NedCar als onhafhankelijk bedrijf weer opgestart, maar we zullen nog maar moeten afwachten voor hoelang. Want NedCar sukkelt van het ene sukkelstraatje naar het andere. Net zoals het failliete Spyker.

En dus, inderdaad, een beetje serieus blijven.

Micele
5 januari 2015, 21:12
En dus, inderdaad, een beetje serieus blijven.
En wat is nu weer de relevantie met laadpalen ?

Heb je nu gelezen wat ik schreef ?
BELGIE heeft inderdaad minder -openbare- laadpalen als bepaalde andere landen !!
EN DAN ? Dat kan ook ooit veranderen hé.

In BE zijn 2014 (tem novermber 2014) 1822 Electrische voertuigen ingeschreven incl plug-in hybrides:
http://ev-sales.blogspot.be/search/label/Belgium
hebben "die Belgen" dan niet voldoende laadmogelijkheid ?

Spanje heeft meer dan 4 x zoveel inwoners als BE en heeft maar iets meer E-voertuigen: (46 milj inwoners)
http://ev-sales.blogspot.be/search/label/Spain
Total : 1956

Zwitserland: (8,2 milj inwoners)
http://ev-sales.blogspot.be/search/label/Switzerland
total : 1.960

Nederland heeft: (16,8 milj inw.)
http://ev-sales.blogspot.be/search/label/Netherlands
TOTAL: 13.688

Alle landen verkochte E-wagens vind je dus hier:
http://ev-sales.blogspot.be/search/label/World

Europa: http://ev-sales.blogspot.be/search/label/Europe
total: 87.800

Grafiekjes nodig ? Evolutie ? (100 % E-cars)

http://evobsession.com/europe-electric-car-sales-77-2014/

http://i0.wp.com/evobsession.com/wp-content/uploads/2014/08/EU-Electric-car-sales-growth.png?w=900

http://i2.wp.com/evobsession.com/wp-content/uploads/2014/08/Europe-Electric-Car-Sales-2014-vs-2013.png?w=900