Micele
25 november 2014, 14:27
Zo kan men het ook bekijken, een zalige dag voor de fietsers en zelfs de automobilist kon het smaken...
https://medium.com/@bergbosburcht/stad-zonder-bussen-654f36e4c485
Op 24 november, de eerste in een rij stakingsdagen, is officieel maar 1 op de 10 bussen van de De Lijn uitgereden in Antwerpen. Zeer vervelend voor mensen die het openbaar vervoer gebruiken, dat is zeker. Maar ook een zegen voor de fietsers (en automobilisten) in de stad. Die krijgen plotseling alle ruimte en rust. Voorlopig blijft ‘Antwerpen zonder bussen’ beperkt tot stakingsdagen maar in de toekomst zouden ze binnen de Singel grotendeels verdwijnen. Toch volgens de plannen.
Niks tegen bussen. Het is voor veel mensen het enige vervoermiddel om zich van A naar B te verplaatsen en in vergelijking met auto’s nemen ze ontzettend weinig plaats in het verkeer in. Voor fietsers zijn ze echter — zeker in de stad — een ramp. Ze zijn niet alleen groot, luid en lang en daardoor intimiderend voor fietsers. Hun dieselwalmen blazen ook alle kanten uit, hun dodehoeken zijn legendarisch en bus-chauffeurs zijn vaak zo gehaast en ongeduldig dat ze vergeten dat ze her en der de rijbaan delen met fietsers die geen gelede twintigtonner onder hun gat hebben.
https://medium.com/@bergbosburcht/stad-zonder-bussen-654f36e4c485
Op 24 november, de eerste in een rij stakingsdagen, is officieel maar 1 op de 10 bussen van de De Lijn uitgereden in Antwerpen. Zeer vervelend voor mensen die het openbaar vervoer gebruiken, dat is zeker. Maar ook een zegen voor de fietsers (en automobilisten) in de stad. Die krijgen plotseling alle ruimte en rust. Voorlopig blijft ‘Antwerpen zonder bussen’ beperkt tot stakingsdagen maar in de toekomst zouden ze binnen de Singel grotendeels verdwijnen. Toch volgens de plannen.
Niks tegen bussen. Het is voor veel mensen het enige vervoermiddel om zich van A naar B te verplaatsen en in vergelijking met auto’s nemen ze ontzettend weinig plaats in het verkeer in. Voor fietsers zijn ze echter — zeker in de stad — een ramp. Ze zijn niet alleen groot, luid en lang en daardoor intimiderend voor fietsers. Hun dieselwalmen blazen ook alle kanten uit, hun dodehoeken zijn legendarisch en bus-chauffeurs zijn vaak zo gehaast en ongeduldig dat ze vergeten dat ze her en der de rijbaan delen met fietsers die geen gelede twintigtonner onder hun gat hebben.